De grens ligt m.i. wel bij het afdwingen van iets waar je geen reet mee te maken hebt. Hij wordt geboekt voor de grote zaal. Als hij dan wil eisen dat daar voor zijn gasten geen vlees is... belachelijk, maar prima.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:34 schreef Tem het volgende:
Hij stelt gewoon een eis voor zijn optreden en daar kan je wel of niet mee akkoord gaan. Zijn wel meer maffe eisen die artiesten stellen. Kan je met een hele reut bullshit aankomen die totaal niet relevant is maar daarmee maak je nog geen punt.
Tuurlijk is het idioot, maar dan zegt Tivoli toch dat ze er tot zover in meegaan. Kennelijk vinden ze zijn optreden dermate belangrijk dat ze aan zijn absurde eisen willen voldoen. Het scharen onder beperking van vrije keuze vind ik nogal belachelijk. Rookverbod en alcoholverbod, zoals door sp3c eerder aangegeven, valt daar dan ook onder en dat accepeert men wel. Maar dit is dan ineens extremistisch en te bizar voor woorden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
De grens ligt m.i. wel bij het afdwingen van iets waar je geen reet mee te maken hebt. Hij wordt geboekt voor de grote zaal. Als hij dan wil eisen dat daar voor zijn gasten geen vlees is... belachelijk, maar prima.
Maar eisen dat ook andere gezelschappen in andere zalen waar hij niets mee van doen heeft geen vlees mogen hebben: dat is idioot en extremistisch wat mij betreft.
Ik heb nog niet gehoord van iemand die weigert op te treden als er zelfs in andere zalen op die dag gerookt of gedronken wordt. En al helemaal niet van iemand die zegt dat alle rokers of drinkers zo erg als pedo's zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Tuurlijk is het idioot, maar dan zegt Tivoli toch dat ze er tot zover in meegaan. Kennelijk vinden ze zijn optreden dermate belangrijk dat ze aan zijn absurde eisen willen voldoen. Het scharen onder beperking van vrije keuze vind ik nogal belachelijk. Rookverbod en alcoholverbod, zoals door sp3c eerder aangegeven, valt daar dan ook onder en dat accepeert men wel. Maar dit is dan ineens extremistisch en te bizar voor woorden.
nee sommige voetbalsupporters zijn achterlijk, dat zijn ze zonder alcohol ook en bovendien zuipen ze zich helemaal klem op het plein voor het stadionquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:45 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Als die vent zelf een festival organiseert denk ik niet dat mensen er zo over zullen vallen als op het hele terrein geen vlees te krijgen is. Alcohol zorgt natuurlijkj ook voor veel problemen bij veel voetbalsupporters.
Alcoholverbod in stadions is ingegeven door het feit dat met alcohol er een daadwerkelijk potentieel veiligheidsrisico is. Rookverbod heeft een volksgezondheidsachtergrond.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:00 schreef Tem het volgende:
Tuurlijk is het idioot, maar dan zegt Tivoli toch dat ze er tot zover in meegaan. Kennelijk vinden ze zijn optreden dermate belangrijk dat ze aan zijn absurde eisen willen voldoen. Het scharen onder beperking van vrije keuze vind ik nogal belachelijk. Rookverbod en alcoholverbod, zoals door sp3c eerder aangegeven, valt daar dan ook onder en dat accepeert men wel. Maar dit is dan ineens extremistisch en te bizar voor woorden.
nee niemand het/hij is dan ook een beetje gekquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:05 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gehoord van iemand die weigert op te treden als er zelfs in andere zalen op die dag gerookt of gedronken wordt. En al helemaal niet van iemand die zegt dat alle rokers of drinkers zo erg als pedo's zijn.
De fifa organiseert het hele toernooi. Niet toevallig één wedstrijdje en dat ze nog steeds afdwingen dat bij geen enkele wedstrijd gedronken wordt.
Eerste deel van je post is gewoon waar natuurlijk.
De gewoonte om in sommige dorpen in NL de buren er op aan te kijken als ze op zondag de was buiten hangen is m.i. ook extremistisch.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee sommige voetbalsupporters zijn achterlijk, dat zijn ze zonder alcohol ook en bovendien zuipen ze zich helemaal klem op het plein voor het stadion
toch ontneemt de UEFA mij mijn vrije keuze door hun malle mening aan het stadion op te dwingen ofzo blabla
prima verder wmb maar dan is wat deze hipster doet dat ook
met extremisme heeft het iig geen drol te maken en radicaal is het al helemaal niet
slechte vergelijking natuurlijk tenzij de buren een kamer van mevrouw Thiemen hurenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alcoholverbod in stadions is ingegeven door het feit dat met alcohol er een daadwerkelijk potentieel veiligheidsrisico is. Rookverbod heeft een volksgezondheidsachtergrond.
Al dan niet vlees eten is meer iets wat je zelf moet weten en nogmaals... dat je dat je gasten op wil leggen, prima. Als ik bij Marianne Thieme op bezoek ga weet ik ook dat ik geen vlees voorgeschoteld krijg (wel eventueel een goed alternatief van de vegetarische slager). Maar als zij mensen op bezoek krijgt, dan krijgen haar buren geen briefje in de brievenbus dat die dag zij ook geen vlees mogen eten. DAT is nl. wel extremistisch.
Dat Tivoli ook fout zit in dezen doet daar verder weinig aan af.
Ligt er ook maar aan wat je een extremist noemt natuurlijk. Deze actie vind ik niet direct extremisme, maar met zijn mening over vlees, vleeseters en vinden dat niemand vlees zou moeten mogen is het gewoon een extremist, als je de definitie van de van Dale gebruikt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee sommige voetbalsupporters zijn achterlijk, dat zijn ze zonder alcohol ook en bovendien zuipen ze zich helemaal klem op het plein voor het stadion
toch ontneemt de UEFA mij mijn vrije keuze door hun malle mening aan het stadion op te dwingen ofzo blabla
prima verder wmb maar dan is wat deze hipster doet dat ook
met extremisme heeft het iig geen drol te maken en radicaal is het al helemaal niet
bedankt voor deze informatie hansquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
De gewoonte om in sommige dorpen in NL de buren er op aan te kijken als ze op zondag de was buiten hangen is m.i. ook extremistisch.
Nee. Als je zegt dat mensen zonder wifi verboden moeten worden en dat ze net zo erg zijn als pedofielen wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:15 schreef sp3c het volgende:
ik eis internet en wifi in mijn hotel anders boek ik elders
ben ik een radicale extremist?
hij eist toch niet dat iedereen in het complex vegetarisch is?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:17 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Nee. Als je zegt dat mensen zonder wifi verboden moeten worden en dat ze net zo erg zijn als pedofielen wel.
Er is ook niemand in dit verhaal die van Morrissey huurt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef sp3c het volgende:
slechte vergelijking natuurlijk tenzij de buren een kamer van mevrouw Thiemen huren
Tivoli huurt Morrissey in om zijn kunsten te vertonenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is ook niemand in dit verhaal die van Morrissey huurt.
Maar goed, ik vind hem een extremist. Jij niet. Komen we niet uit.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:22 schreef sp3c het volgende:
Tivoli huurt Morrissey in om zijn kunsten te vertonen
die doet dat alleen in vleesvrije hipstertenten bij de buren kun je gewoon vlees eten
Klopt. Daarom vind ik deze actie dus ook geen vorm van extremisme, maar gewoon een eis waar de boeker voor kiest om mee akkoord te gaan. De organisatie moet er dus ook op aangeken worden als je al wil zeiken, en mensen die boos worden omdat ze een dagje geen vlees kunnen eten vind ik zeurkousen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij eist toch niet dat iedereen in het complex vegetarisch is?
genoeg mensen die bang zijn voor wifi, die kunnen dat hotel niet meer boeken met hun vrije keuze
Fair enough.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:25 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Klopt. Daarom vind ik deze actie dus ook geen vorm van extremisme, maar gewoon een eis waar de boeker voor kiest om mee akkoord te gaan. De organisatie moet er dus ook op aangeken worden als je al wil zeiken, en mensen die boos worden omdat ze een dagje geen vlees kunnen eten vind ik zeurkousen.
Maar met zijn mening over vleeseters is het gewoon een extremist.
mwoch als je als goedgemutste vegetarier een dierenleven gelijk stelt aan dat van een mens dan kan ik me goed voorstellen dat je het verkrachten ervan zelfs minder erg vind als het vermoorden en oppeuzelen ervanquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:25 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Klopt. Daarom vind ik deze actie dus ook geen vorm van extremisme, maar gewoon een eis waar de boeker voor kiest om mee akkoord te gaan. De organisatie moet er dus ook op aangeken worden als je al wil zeiken, en mensen die boos worden omdat ze een dagje geen vlees kunnen eten vind ik zeurkousen.
Hij vertoonde tijdens het concert een nogal expliciete film over de bio-industrie, terwijl hij zong 'meat is murder'.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:25 schreef Klaploper het volgende:
n dramaqueen is het welquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:36 schreef Tokus het volgende:
Morrissey, die heeft ook wel eens gedreigd niet te zullen optreden als er in een andere zaal ook een concert aan de gang was.
http://consequenceofsound(...)f-last-nights-drama/
en het grappige was, We Are Scientists stond gisteren toevallig ook in Tivoli. Maar dan wel in Tivoli De Helling, wat op een andere locatie is.
Komt omdat het over vlees gaat, dat werkt als een rode lap op een stier.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:00 schreef Tem het volgende:
[..]
hij mag zijn mening toch geven tijdens zijn concert?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hij vertoonde tijdens het concert een nogal expliciete film over de bio-industrie, terwijl hij zong 'meat is murder'.
Dat had van mij ook weer niet zo gehoeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |