abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145972869
quote:
99s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat heeft een moslim in jodenland te zoeken? Serieus, wat een kul.
Weer een gevalletje niet langer kijken dan neus lang is. Het is geen Jodenland, de meeste Joden die nu in Israël leven zijn daar nog geen 100 jaar. De mensen die daar lang waren, die zie je hier protesteren tegen Israël:

pi_145972988
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:58 schreef Medi het volgende:

[..]

Weer een gevalletje niet langer kijken dan neus lang is. Het is geen Jodenland, de meeste Joden die nu in Israël leven zijn daar nog geen 100 jaar. De mensen die daar lang waren, die zie je hier protesteren tegen Israël:

Weet ik, het ging om je kutargument. Wat heeft een neger in een land van blanken te zoeken? Wat doen Chinezen buiten China? Waarom zijn er moslims buiten het midden-oosten? Waarom blijven Inuit wel op hun eigen gebied?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145973193
Goedon maatregel.
pi_145973255
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:10 schreef Inspireme het volgende:
Israel _O_
  zondag 26 oktober 2014 @ 21:16:09 #30
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_145974012
quote]0s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2163475/1/25#145respect
72711]zondag 26 oktober 2014 20:55[/url] schreef Medi het volgende:

[..]

. Check bijvoorbeeld IRAN waar 25000 Joden wonen en waar ze niks te kort komen noch onrecht wordt aangedaan. Het zelfde geldt voor niet gelovigen in Syrie, Turkije, Marokko enz.
[/quote] 25000 Joden! Da's toch al bijna de helft van het aantal Joden dat sinds de jaren vijftig naar Israel is verhuisd. En hoe zit het met de Baha'i in Iran?

Trouwens, Medi, doen de Israeli's hier niet gewoon waar David Duke en jij zulke voorstanders van zijn?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_145974067
Nog een reden om Joden in andere Arabische landen te onderdrukken. Zodra ze te machtig worden beginnen ze stelselmatig de lokale bevolking te terroriseren.
pi_145974502
quote:
3s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:36 schreef Zienswijze het volgende:
Mogen niet-moslims Mekka in?

Israël veroordelen terwijl het land van de bron van de islam geen haar beter is :').
"Ja maar hullie doen het ook!! :'( "
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:10:32 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145977062
Tjah. Om nou te zeggen dat die palestijnen altijd netjes de bus achterlaten voor de volgende. Valt me nog mee dat het zo lang heeft geduurd.

quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:25 schreef Medi het volgende:
Denk toch echt dat je niet verder kunt kijken dan je neus lang is. Anders had je namelijk kunnen inzien dat die raketten op Israël, die overigens bijna niks uithalen, slechts worden afgevuurd wegens het onrecht en het lijden wat die mensen daar ondergaan.
Mag ik een helm van iemand? Dat maakt het head desken een stuk prettiger.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145977815
quote:
3s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:36 schreef Zienswijze het volgende:
Mogen niet-moslims Mekka in?

Israël veroordelen terwijl het land van de bron van de islam geen haar beter is :').
En dat is relevant, omdat?

Wat heeft een doorsnee Palestijn te schaften met de gang van zaken in een Saudi-Arabië, een heel ander land?

Stel dat niet-katholieken Vaticaanstad niet in mogen. Is het dan plots oké om in Nederland katholieken te weren uit het openbaar vervoer?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:32:25 #35
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_145978496
Israel :r
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_145978599
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:17 schreef Confetti het volgende:
Nog een reden om Joden in andere Arabische landen te onderdrukken. Zodra ze te machtig worden beginnen ze stelselmatig de lokale bevolking te terroriseren.
:D
pi_145981680
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:43 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mekka is dan ook echt een woonplaats en geen bedevaartsoord.
Waarom ben je dat aan het goedpraten? Valt me tegen voor iemand die voor gelijke rechten voor een ieder mens opkomt..

Daarnaast kan je ook gewoon de wetten van Saoedi-Arabië aanhalen: niet-moslims hebben daar andere (lees: minder) rechten dan moslims. En dát is per wet vastgelegd. Apartheid in het land waar de islam ontstaan is dus.
pi_145981779
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom ben je dat aan het goedpraten? Valt me tegen voor iemand die voor gelijke rechten voor een ieder mens opkomt..

Daarnaast kan je ook gewoon de wetten van Saoedi-Arabië aanhalen: niet-moslims hebben daar andere (lees: minder) rechten dan moslims. En dát is per wet vastgelegd. Apartheid in het land waar de islam ontstaan is dus.
Saudi-Arabië :r

Je vergelijking slaat alleen nergens op
pi_145981791
quote:
99s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Weet ik, het ging om je kutargument. Wat heeft een neger in een land van blanken te zoeken? Wat doen Chinezen buiten China? Waarom zijn er moslims buiten het midden-oosten? Waarom blijven Inuit wel op hun eigen gebied?
Sommige mensen vinden het blijkbaar leuk om fascisme goed te praten.
pi_145981812
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:47 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Saudi-Arabië :r

Je vergelijking slaat alleen nergens op
Niet? Saoedi-Arabië voert gewoon Apartheid...
pi_145981885
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:55 schreef Medi het volgende:

[..]

De Islam maakt onderscheid in wel of geen moslim, niet zoals elke andere religie in de wereld dat doet. Echter zijn er weinig gevolgen voor een persoon die niet gelovig is doch in een islamitische land woont. Check bijvoorbeeld IRAN waar 25000 Joden wonen en waar ze niks te kort komen noch onrecht wordt aangedaan. Het zelfde geldt voor niet gelovigen in Syrie, Turkije, Marokko enz. In de Sharia, want dat ga je vast roepen, moet een niet gelovigen belasting betalen, dat klopt. Net zoals dat moslims weer op hun beurt de zakkat betalen. Voor de rest is een ieder vrij en is er geen dwang in de godsdienst (Koran hoodstuk 2).

Je roept en schreeuwt maar en probeert de zaken gaande in Israel goed te praten.. lees je de volgende keer beter in en kom met wat betere argumenten.
Discrminatie dus. Of zou jij het wel leuk vinden als de PVV aparte wetten voor moslims en niet-moslims maakt en deze ook uitvoert?
pi_145982109
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:22 schreef KoosVogels het volgende:
Stel dat niet-katholieken Vaticaanstad niet in mogen. Is het dan plots oké om in Nederland katholieken te weren uit het openbaar vervoer?
Het is nog erger eigenlijk en de vergelijk is eerder:

Stel dat niet katholieken al honderden jaren vaticaanstad niet in mogen.

Nou komt het protestante Utrecht het katholieke Brabant binnenvallen, gaat daar nederzettingen bouwen en vervolgens verbieden de Utrechters een Brabander om in de bus te stappen.
pi_145982120
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:25 schreef Medi het volgende:
Overgiens halen die raketten ook niks meer uit. Met dank aan EU/VS heeft Israel nu een anti rakettenschild.
Man man man wat een uitspraak.
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_145982255
Tja het westen loopt nu eenmaal gigantisch voor op dit soort sociale vraagstukken. Israel is een westers georiënteerd land, maar niet 100% gelijk aan Europa of de VS. Landen met gelijke rechten zijn er buiten Europa weinig en zelfs binnen Europa zijn er nog behoorlijke verschillen in 'gelijkheid' tussen mensen. Israel is daarmee een beetje te vergelijken met Japan, daar is het ook 'eigen volk eerst' en proberen ze de invloed van buitenlanders zoveel mogelijk te beperken. In de VS ben je als illegale mexicaan ook persona non grata.

Je kunt dus niet verwachten dat een land als Israel, dat nota bene is opgericht als 'Joodse staat' de andere bevolkingsgroepen dezelfde rechten gaat geven. Daarnaast is het zo dat de Palestijnen niets willen weten van de Israelische staat. Ik weet ook niet in hoeverre de Palestijnen belasting betalen voor alle staatsvoorzieningen of dat ze niets betalen, omdat ze in Palestijns gebied wonen. De Palestijnen willen graag zelf bestuur en een eigen staat en dan moeten ze ook voor eigen voorzieningen zorgen. Immers is het de Israelische belastingbetaler die voor de bus betaald.
pi_145982504
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 00:03 schreef Nintex het volgende:
De Palestijnen willen graag zelf bestuur en een eigen staat en dan moeten ze ook voor eigen voorzieningen zorgen. Immers is het de Israelische belastingbetaler die voor de bus betaald.
Dan is wel zo redelijk om Palestina te erkennen en te stoppen met het innemen van land, zodat er gewerkt kan worden aan een degelijk Palestijnse infrastructuur.
Extremistisch gematigd.
pi_145982545
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 00:12 schreef P8 het volgende:

[..]

Dan is wel zo redelijk om Palestina te erkennen en te stoppen met het innemen van land, zodat er gewerkt kan worden aan een degelijk Palestijnse infrastructuur.
Dat is een beetje het probleem van de Israeli's en Palestijnen, ze kunnen niet met en/of zonder elkaar. Echter heb ik het vermoeden dat bij Fatah en zeker Hamas het regelen van een buslijn naar Israelische steden niet hoog op de agenda staat.
pi_145982629
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 00:13 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat is een beetje het probleem van de Israeli's en Palestijnen, ze kunnen niet met en/of zonder elkaar. Echter heb ik het vermoeden dat bij Fatah en zeker Hamas het regelen van een buslijn naar Israelische steden niet hoog op de agenda staat.
Ik denk dat ze er juist wel open voor staan. Lekker makkelijk aanslagen plegen :')
Extremistisch gematigd.
pi_145982886
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 00:03 schreef Nintex het volgende:
Tja het westen loopt nu eenmaal gigantisch voor op dit soort sociale vraagstukken. Israel is een westers georiënteerd land, maar niet 100% gelijk aan Europa of de VS. Landen met gelijke rechten zijn er buiten Europa weinig en zelfs binnen Europa zijn er nog behoorlijke verschillen in 'gelijkheid' tussen mensen. Israel is daarmee een beetje te vergelijken met Japan, daar is het ook 'eigen volk eerst' en proberen ze de invloed van buitenlanders zoveel mogelijk te beperken. In de VS ben je als illegale mexicaan ook persona non grata.

Je kunt dus niet verwachten dat een land als Israel, dat nota bene is opgericht als 'Joodse staat' de andere bevolkingsgroepen dezelfde rechten gaat geven. Daarnaast is het zo dat de Palestijnen niets willen weten van de Israelische staat. Ik weet ook niet in hoeverre de Palestijnen belasting betalen voor alle staatsvoorzieningen of dat ze niets betalen, omdat ze in Palestijns gebied wonen. De Palestijnen willen graag zelf bestuur en een eigen staat en dan moeten ze ook voor eigen voorzieningen zorgen. Immers is het de Israelische belastingbetaler die voor de bus betaald.
Je doet alsof die gelijkheid superieur is aan ongelijkheid, maar ik ben van mening dat Europa ook meer naar dat "eigen volk eerst" principe moet.
pi_145983101
quote:
5s.gif Op zondag 26 oktober 2014 23:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Niet? Saoedi-Arabië voert gewoon Apartheid...
Yes.

Maar je vergeleek Mekka (bedevaartsoord) met dagelijks leven in eerste instantie.
pi_145983120
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 00:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je doet alsof die gelijkheid superieur is aan ongelijkheid, maar ik ben van mening dat Europa ook meer naar dat "eigen volk eerst" principe moet.
Ik twijfel daarover. We moeten in ieder geval ons eigen volk dezelfde 'cadeau's' toestoppen als onze gasten. Recent is toch wel duidelijk geworden dat door de overheid bepaalde bevolkingsgroepen zijn voorgetrokken bij solicitaties e.d. . Nog niet zolang geleden stond Martin Schulz naast twee Arabieren excuses te maken voor een kwetsend filmpje o.i.d. . Vraag me ook sterk af of de overheid iets aan IS gedaan had als de Amerikanen en Engelsen een veel minder fel standpunt hadden ingenomen. Letterlijk een dag voor het kabinet met 'maatregelen' kwam werd op de NPO een interview gehouden met zo'n IS idioot en was er volgens de regering geen reden om actie te ondernemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')