abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145967134
quote:

Palestijnen mogen vanaf volgende maand geen Israëlische bussen op de bezette Westelijke Jordaanoever meer gebruiken. Dat heeft het Israëlische ministerie van Defensie beslist, aldus Israëlische media vandaag.
Bewoners van de illegale Joodse nederzettingen in bezet gebied hadden op de maatregel aangedrongen, naar eigen zeggen om veiligheidsredenen.

De Israëlische mensenrechtenorganisatie Betselem daarentegen rept over 'rassenscheiding'. Honderden Palestijnen reizen elke dag naar Israël om daar te werken, meestal in de bouw. Zij keren dezelfde dag naar huis terug. Zij moeten nu vanaf de grens naar alternatief vervoer zoeken.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elische-bussen.dhtml
Eerst steel je t land, dan mogen de oorspronkelijke inwoners niet meer in bus want tis te gevaarlijk voor illegale kolonisten. Allemaal mede mogelijk gemaakt met belastinggeld EU/VS, allemaal in naam van zelfverdediging.
pi_145967167
Inb4 iedereen die het goedpraat en "ergens wel kan begrijpen"
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:03:45 #3
395200 deadprez
One more rail
pi_145967172
Belachelijk. :{
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_145967267
Wordt het nog gezelliger daar. Tevens: TS :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145967330
De verontwaardiging van TS is altijd maar op één kant gericht. Nu is het belastinggeld van de EU/VS aan Israël weer een issue. Over de miljarden euro's hulp aan de Gaza-strook voor de wederopbouw (lees: geld in een bodemloze put storten) horen we TS niet.
pi_145967444
Israel :')
pi_145967447
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
De verontwaardiging van TS is altijd maar op één kant gericht. Nu is het belastinggeld van de EU/VS aan Israël weer een issue. Over de miljarden euro's hulp aan de Gaza-strook voor de wederopbouw (lees: geld in een bodemloze put storten) horen we TS niet.
Als je niet kunt begrijpen dat het steun van EU/VS Israël instaat stelt een heel bevolking uit te moorden dan wel een apartheidsstaat onderhouden dan kan ik je niet helpen. Het geld van EU wat richting bodemloze put gaat is mede te danken aan de F16, van VS/EU, die heel het gebied kapot hebben gebombardeerd. Of kun je niet verder kijken dan je neus lang is?
pi_145967492
En een bus vol Israeliers zonder Palestijnen is veiliger? Dat lijkt mij juist een beter doelwit voor iemand die kwaad in de zin heeft.
pi_145967632
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:10 schreef Medi het volgende:

[..]

Als je niet kunt begrijpen dat het steun van EU/VS Israël instaat stelt een heel bevolking uit te moorden dan wel een apartheidsstaat onderhouden dan kan ik je niet helpen. Het geld van EU wat richting bodemloze put gaat is mede te danken aan de F16, van VS/EU, die heel het gebied kapot hebben gebombardeerd. Of kun je niet verder kijken dan je neus lang is?
Ik kan prima verder kijken dan m'n neus lang is. Juist daarom kan ik niet tegen eenzijdige types als jij. Het enige dat je doet is topics openen over het onrecht dat Palestijnen door Israëliërs wordt aangedaan. Doorgaans in NWS, maar toen ze daar werden gesloten, ging je lopen kloten in POL, GC en zelfs ONZ.

Je bent een grijsgedraaide plaat in het kwadraat. Klagen over Israël, maar geen woord over de voortdurende raketaanvallen van Hamas op Israël, om maar eens wat te noemen. Dat is precies wat jou zo ongeloofwaardig maakt.
pi_145968009
quote:
13s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan prima verder kijken dan m'n neus lang is. Juist daarom kan ik niet tegen eenzijdige types als jij. Het enige dat je doet is topics openen over het onrecht dat Palestijnen door Israëliërs wordt aangedaan. Doorgaans in NWS, maar toen ze daar werden gesloten, ging je lopen kloten in POL, GC en zelfs ONZ.

Je bent een grijsgedraaide plaat in het kwadraat. Klagen over Israël, maar geen woord over de voortdurende raketaanvallen van Hamas op Israël, om maar eens wat te noemen. Dat is precies wat jou zo ongeloofwaardig maakt.
Denk toch echt dat je niet verder kunt kijken dan je neus lang is. Anders had je namelijk kunnen inzien dat die raketten op Israël, die overigens bijna niks uithalen, slechts worden afgevuurd wegens het onrecht en het lijden wat die mensen daar ondergaan.

Kijkt naar hoe Israël omgaat met het partij dat geen raketten afschiet. Abbas, westbank, vuurt geen raketten, erkent Israël en wil dialoog en tweestaten oplossing. Wat doet Israël echter? Kijkt waar Israël bouwt en hoe ze vervolgens de lokale bevolking verbied de bezetten gebieden nog te bezoeken ivm zogenaamde veiligheid.. wat zouden wij hier in NL doen als België je dit bij ons deed? Je kijkt naar raketten en zegt fout! En vergeet daarbij dat de mensen die de raketten afvuren onrecht wordt aangedaan; huizen gesloopt, uitgemoord en verjaagd. Overgiens halen die raketten ook niks meer uit. Met dank aan EU/VS heeft Israel nu een anti rakettenschild. Daarmee 10000 gewonden en 2000 doden aan Palestijnse kant en 60 doden (waarvan 57 soldaten) aan Israëlische kant. En nog durf jij mij uit te maken voor eenzijdig zijn? Fok off zionist in vermomming.

pi_145968090
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:25 schreef Medi het volgende:
Denk toch echt dat je niet verder kunt kijken dan je neus lang is. Anders had je namelijk kunnen inzien dat die raketten op Israël, die overigens bijna niks uithalen, slechts worden afgevuurd wegens het onrecht en het lijden wat die mensen daar ondergaan.
Ik ben hier gestopt met lezen. Ik kan m'n tijd wel beter besteden dan luisteren naar jouw vooringenomen, eenzijdige praatjes. :W
pi_145968594
Gewoon nazi praktijken :r Wat komt straks? Niet meer fietsen of niet meer naar het park?
pi_145969365
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:35 schreef vigen98 het volgende:
Gewoon nazi praktijken :r Wat komt straks? Niet meer fietsen of niet meer naar het park?
Tis zelfs erger dan dat. Ziet legenda map hierboven: zodra Israël ergens een illegale nederzetting bouwt dan mag t lokale bevolking daar niet meer komen, want veiligheid enzo. Ze stelen dus land en vervolgens mag jij, lokale bewoner niet meer daar komen want de dieven moeten wel veilig kunnen leven op jouw grondgebied. Nu konden de mensen niet meer bij eigen grond doch mochten werken in de bezetten gebieden en maakten daar gebruik van bussen om bij werk aan te komen. Maar ook dat mag niet meer, want veiligheid. Doet me denken aan nazi praktijken idd en hoe de duisters destijds de joden behandelden. Apartheidsstaat :r
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:13:02 #14
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_145970272
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben hier gestopt met lezen. Ik kan m'n tijd wel beter besteden dan luisteren naar jouw vooringenomen, eenzijdige praatjes. :W
Geef dan tegenargumenten als je het niet mee eens bent.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_145970466
Dit kan gewoon in het Israel-Palestinaopic.

NWS / Palestina en Israel #193
pi_145971437
Mogen niet-moslims Mekka in?

Israël veroordelen terwijl het land van de bron van de islam geen haar beter is :').
pi_145971549
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:10 schreef Medi het volgende:

[..]

Hoe zit het met Apartheid in de islam? Hoe deelt de sharia moslims en niet-moslims ook alweer in?
pi_145971668
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:03 schreef De_Guidance het volgende:
Inb4 iedereen die het goedpraat en "ergens wel kan begrijpen"
quote:
3s.gif

Op zondag 26 oktober 2014 20:36 schreef Zienswijze het volgende:

Israël veroordelen terwijl het land van de bron van de islam geen haar beter is :').
je was op tijd
Zie!
pi_145971810
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:40 schreef johnson555 het volgende:

[..]

[..]

je was op tijd
Tsja, als het om Mekka gaat halen we onze schouders op. Maar als het om Israël gaat is het ineens breaking news. De hypocrisie is stuitend.

Gelijke rechten voor ieder mens zijn sowieso niet de sterkste punten van het jodendom en de islam.
pi_145971891
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tsja, als het om Mekka gaat halen we onze schouders op. Maar als het om Israël gaat is het ineens breaking news. De hypocrisie is stuitend.

Gelijke rechten voor ieder mens zijn sowieso niet de sterkste punten van het jodendom en de islam.
Mekka is dan ook echt een woonplaats en geen bedevaartsoord.
pi_145972055
Tis wat allemaal :'( :'(

Toch nog een land waar je niet bang hoeft te zijn om kapot geschoten te worden(althans een beetje). Het kan niet groot genoeg zijn.
pi_145972141
quote:
3s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:36 schreef Zienswijze het volgende:

Je mag als ongelovige hond ook niet in de buurt van de moskee in Jeruzalem komen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145972383
quote:
3s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:36 schreef Zienswijze het volgende:

Je argument raakt kant noch wal. 1) Een niet moslims heeft weinig tot niks te zoeken in Mekkah. 2) Geen ongelovige is daar uit huis gezet om vervolgens toegang tot eigen land te worden geweigerd. Wat bij dit artikel dus wel het geval is!

In Mekkah staat niks meer dan een moskee en men doet weinig anders dan het gebed verrichten. Gezien de moskee daar "heilig" is wenst men geen onrust en situaties vermijden waarbij de heiligheid van het plek 'gevaar loopt'. Wij hebben eerder al gezien dat toeristen soms wel eens zaken uithalen en dat kan bij zo'n plek niet. Verder is een niet moslim/niet gelovige geheel niet afhankelijk van Mekkah. Niet financieel noch voor vermaak.
pi_145972653
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:51 schreef Medi het volgende:
1) Een niet moslims heeft weinig tot niks te zoeken in Mekkah.
Wat heeft een moslim in jodenland te zoeken? Serieus, wat een kul.
pi_145972711
quote:
5s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe zit het met Apartheid in de islam? Hoe deelt de sharia moslims en niet-moslims ook alweer in?
De Islam maakt onderscheid in wel of geen moslim, niet zoals elke andere religie in de wereld dat doet. Echter zijn er weinig gevolgen voor een persoon die niet gelovig is doch in een islamitische land woont. Check bijvoorbeeld IRAN waar 25000 Joden wonen en waar ze niks te kort komen noch onrecht wordt aangedaan. Het zelfde geldt voor niet gelovigen in Syrie, Turkije, Marokko enz. In de Sharia, want dat ga je vast roepen, moet een niet gelovigen belasting betalen, dat klopt. Net zoals dat moslims weer op hun beurt de zakkat betalen. Voor de rest is een ieder vrij en is er geen dwang in de godsdienst (Koran hoodstuk 2).

Je roept en schreeuwt maar en probeert de zaken gaande in Israel goed te praten.. lees je de volgende keer beter in en kom met wat betere argumenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')