Je zou stoppen met trollenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat je rechts wil worden. Want dat is cool.
Maar VVD is niet meer cool vanwege de PvdA samenwerking, want dat zegt Geenstijl en alle boze rechtse mensen.
Hoeveel zie je daarvan daadwerkelijk terug in de politieke standpunten?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:55 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb ook weleens over het CDA nagedacht maar dat christelijke sausje stuit me toch echt tegen de borst.
Genoeg voor mij om er niet op te stemmen. En ze zijn me ook over het algemeen net te conservatief.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:12 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hoeveel zie je daarvan daadwerkelijk terug in de politieke standpunten?
Het CDA is gewoon een neoconservatieve rattenclub, terecht dat je daar niet op stemt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Genoeg voor mij om er niet op te stemmen. En ze zijn me ook over het algemeen net te conservatief.
Omdat je graag partijen beloont die in de oppositie ageren tegen wat ze zelf precies zo hadden gedaan als ze wél hadden geregeerd?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:35 schreef Klokov het volgende:
Wie vertelt mij waarom ik meer en meer naar het CDA neig t.o.v. D66?
Haha, jij hebt op die aartsconservatieve oorlogshitser Boekesteijn gestemd, en pinokkio Aptroot.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:27 schreef Kowloon het volgende:
Dit is het wel zo'n beetje denk ik:
EP2004 - VVD
Referendum 2005 - Blanco, want onvoldoende informatie.
GR2006 - VVD
TK2006 - VVD, Arend Jan Boekestijn
PS2007 - VVD
EP2009 - VVD
GR2010 - Leefbaar Rotterdam
TK2010 - VVD, Charlie Aptroot
PS2011 - VVD
TK2012 - VVD, Mark Rutte
GR2014 - Leefbaar Rotterdam, Joost Eerdmans
EP2014 - CU/SGP, Bas Belder
D66 profileerde zich een paar jaar geleden nog heel nadrukkelijk als het radicale midden. Het CDA deed ongeveer net zoiets. Beide partijen zitten duidelijk rechts van het midden en namen dus een loopje met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:25 schreef Hexagon het volgende:
D66 is inderdaad wat rechtser dan de partij 20 jaar geleden was. Maar daar spreekt de partij toch ook geen woord Chinees over? Het is niet dat de partij dingen doet die mensen niet hadden kunnen verwachten. Sinds 2006 vrij duidelijk over wat ze willen en hebben ze dat in akkoorden ook gesteund. Daarmee is een nieuw type achterban aangesproken die het blijkbaar wel prima vind.
(...) Tel daar bij D66 bij op een aantal keren dat de PvdA ze flink genaaid heeft. Daarbij spant het om opportunistische redenen de nek omdraaien van de gekozen burgemeester zeker de kroon.
Wat betreft Plasterk dat heeft weinig met een aversie tegen de PvdA te maken. In de achterban zitten nou eenmaal wat lui die niet zo van stiekeme afluisterpraktijken houden en al helemaal niet van een minister die erover loopt te liegen. Gewoon een terecht motie dus.
Dat is knap van het CDA, dat ze passen bij een midlife crisis. Een paar jaar geleden waren ze nog op sterven na dood. Samen met de PvdA zijn ze zelfs "ten grave gedragen" met een complete ceremonie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, daar past een zouteloze partij als het CDA wel bij.
Mij ook. Ik vind Omtzigt trouwens wél een uitstekende politicus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:55 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb ook weleens over het CDA nagedacht maar dat christelijke sausje stuit me toch echt tegen de borst.
Goed criterium, waht.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:55 schreef waht het volgende:
Gewoon op nummer één, tenzij een vrouw. [..]
Niet zo gek toch, ik ben de nieuwe gedaante van je destijds favoriete moderator Bolkesteijn.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, jij hebt op die aartsconservatieve oorlogshitser Boekesteijn gestemd, en pinokkio Aptroot.
Watquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:55 schreef waht het volgende:
Gewoon op nummer één, tenzij een vrouw. Gelukkig halen vrouwen nooit de eerste plek op de lijst.
Kun jij je uit de afgelopen 15 jaar twee competente vrouwelijke fractieleiders noemen?quote:
Femke en Halsema.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun jij je uit de afgelopen 15 jaar twee competente vrouwelijke fractieleiders noemen?
Daarom vroeg ik dus naar twee. Femke was die ene.quote:
Neelie Kroes.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik dus naar twee. Femke was die ene.
Afgelopen 15 jaar? Ik weet überhaupt niet zeker of zij wel fractieleider was, maar zo ja dan is het minstens 30 jaar terug lijkt me.quote:
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Die is nooit fractieleider geweest.
Elke politieke partij is rechtser geworden, ook de SP. En das een feit. Had ook het NRC onlangs goed weergegeven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:21 schreef Elfletterig het volgende:
Het schemaatje uit het VKZ-topic laat trouwens ook zien dat ik me niet zozeer van D66 heb vervreemd, maar omgekeerd: D66 zit niet meer in het midden, maar is naar rechts opgeschoven.
Neuh maar ook geen mannelijke. Ik vond het gewoon vreemd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun jij je uit de afgelopen 15 jaar twee competente vrouwelijke fractieleiders noemen?
Geilend op 'indrukwekkende' skylines en mannen in pakken. Jaja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet zo gek toch, ik ben de nieuwe gedaante van je destijds favoriete moderator Bolkesteijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |