Ik zie apathie.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:56 schreef Harmankardon het volgende:
Tweede Kamerverkiezingen 2002: D66
Tweede Kamerverkiezingen 2003: blanco of D66, weet ik niet meer.
Gemeenteraadverkiezingen 2006: blanco
Tweede Kamerverkiezingen 2006: blanco
Gemeenteraadverkiezingen 2010: lokaal
Tweede Kamerverkiezingen 2010: blanco
Tweede Kamerverkiezingen 2012: blanco
Gemeenteraadverkiezingen 2013: blanco
Hmm, ik zie een trend.
Piketty liet al zien dat het gemiddelde inkomen van het huishouden van Harvard-studenten 4,5 ton was. Ervan uitgaande dat er geen noemenswaardige verschillen in arbeidsethos zijn mag je toch wel stellen dat het inkomen van pappie wel degelijk bepaalt hoe goed iemand functioneert op school. Dat gaat dan overigens niet alleen om de spullen die diegene kan kopen, maar ook om sociale factoren (zelfvertrouwen, status, maar ook bijv. het niet hoeven werken naast je school)quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Samenvattend; het betere onderwijs en inzet (straight A's) en niet "een kakschool" heeft ervoor gezorgd dat mensen die universiteiten konden betreden.
Ik weet niet hoe het zit in het VK, maar ik heb zelf ook gymnasium gedaan (jij ook toch?) en dat hangt echt niet af van inkomen. Mijn ouders waren allesbehalve rijk.
Ben ik niet met je eens. Er is natuurlijk een positieve correlatie tussen inkomen en sociale factoren (met name aan de lage inkomenskant is het slechter), maar er zijn genoeg lage- en middeninkomengezinnen waar een goede opvoeding, aandacht voor sociale factoren en de psychologische toestand van je kind prima voor elkaar zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Piketty liet al zien dat het gemiddelde inkomen van het huishouden van Harvard-studenten 4,5 ton was. Ervan uitgaande dat er geen noemenswaardige verschillen in arbeidsethos zijn mag je toch wel stellen dat het inkomen van pappie wel degelijk bepaalt hoe goed iemand functioneert op school. Dat gaat dan overigens niet alleen om de spullen die diegene kan kopen, maar ook om sociale factoren (zelfvertrouwen, status, maar ook bijv. het niet hoeven werken naast je school)
Wat niet wegneemt dat inderdaad iemand op basis van zijn inzet in Nederland gelukkig ook het gymnasium kan halen
Absoluut, maar dat ontken ik toch ook niet? Ik kom zelf uit een gezin dat het absoluut niet breed had in tijden van lagere en middelbare school, maar heb het voornamelijk dankzij goede opvoeding uiteindelijk tot een wetenschappelijke opleiding kunnen schoppen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Er is natuurlijk een positieve correlatie tussen inkomen en sociale factoren (met name aan de lage inkomenskant is het slechter), maar er zijn genoeg lage- en middeninkomengezinnen waar een goede opvoeding, aandacht voor sociale factoren en de psychologische toestand van je kind prima voor elkaar zijn.
En aan de andere kant heb je rijke gezinnen waar kinderen afgescheept worden met materialistische bullshit om ze maar stil te houden.
Ok, dan eens. Ik hetzelfde.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:01 schreef keste010 het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat ontken ik toch ook niet? Ik kom zelf uit een gezin dat het absoluut niet breed had in tijden van lagere en middelbare school, maar heb het voornamelijk dankzij goede opvoeding uiteindelijk tot een wetenschappelijke opleiding kunnen schoppen.
Ja, daarom is politiek ook zo funest, en collectivisme en het per se -door het belachelijke "non-discriminatiebeginsel" doorgevoerde- niet op individuele schaal willen bekijken.quote:Neemt niet weg dat de algemeenheden anders zeggen. En daar gaat politiek uiteindelijk om: de regel, niet de uitzondering.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:35 schreef OeJ het volgende:
Ik hoop dat we na de volgende verkiezingen weer een Paarskabinet krijgen; lekker liberaal in denkwijze, zondagsluitingen van de baan, weer eens economische groei, met weinig gezeur uit (Den) Haagse-hoek.
Chiiiiiiiiill.
Je bedoelt wat we nu zouden hebben als de Eerste Kamer deed wat het zou moeten doen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:35 schreef OeJ het volgende:
Ik hoop dat we na de volgende verkiezingen weer een Paarskabinet krijgen; lekker liberaal in denkwijze, zondagsluitingen van de baan, weer eens economische groei, met weinig gezeur uit (Den) Haagse-hoek.
Chiiiiiiiiill.
Bijna ja. Die Gristensaus van de CU hoeft er van mij niet bij.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je bedoelt wat we nu zouden hebben als de Eerste Kamer deed wat het zou moeten doen?
Bij mijn weten zit de CU niet in het kabinet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:54 schreef OeJ het volgende:
[..]
Bijna ja. Die Gristensaus van de CU hoeft er van mij niet bij.
Die zitten nu wel in een positie dat ze wisselgeld kunnen vragen, hè, voor hun steun.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bij mijn weten zit de CU niet in het kabinet.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:00 schreef OeJ het volgende:
[..]
Die zitten nu wel in een positie dat ze wisselgeld kunnen vragen, hè, voor hun steun.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je bedoelt wat we nu zouden hebben als de Eerste Kamer deed wat het zou moeten doen?
Ik zie persoonlijk weinig verschil tussen niet stemmen en blanco stemmen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:52 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Oneens, niet stemmen is apathie.
Dan verschillen we daarover van mening, want ik vind het een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie persoonlijk weinig verschil tussen niet stemmen en blanco stemmen.
Dus we laten het land lekker volstromen met buitenlanders.................quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:58 schreef OeJ het volgende:
En met D66 er "echt" bij, laat de VVD ook zijn liberale gezicht meer zien (schat ik in), tav. het drugs-, euthanasie- en asielbeleid. Daar valt best nog wat winst te halen.
Partij van de toekomstquote:Op donderdag 13 november 2014 14:18 schreef Individual het volgende:
Ik ben te politiek-cynisch om te stemmen.
Als er een Monster Raving Loony Party zou bestaan in NL zou ik misschien wel stemmen. De Blah party zou ik ook wel overwegen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wil iemand mijn stem kopen? Bieden vanaf 1 euro voor mijn stem.
Tegen de Europesegrondwet stemmen maar wel op D66, wat klopt er niet?quote:Op donderdag 13 november 2014 15:00 schreef Yesse het volgende:
Referendum 2005 - Tegen
GR2006 - D66
TK2006 - D66, Boris van der Ham
PS2007 - D66
EP2009 - D66
GR2010 - D66
TK2010 - D66, Boris van der Ham
PS2011 - D66
TK2012 - D66, Wassila Hachichi
GR2014 - D66, op mezelf
EP2014 - D66
Al is het een aardig eentonig lijstje heb ik regelmatig getwijfeld in het begin.
Dat klopt prima hoor.. Ik was tegen de Europese Grondwet omdat ik vond dat de informatievoorziening op dat moment belachelijk slecht was. Ik was niet tegen "EEN" Europese Grondwet maar ik vond dat er veel te weinig aandacht aan was besteed. Het was naar mijn gevoel: stem maar gewoon en zeur niet zo.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Tegen de Europesegrondwet stemmen maar wel op D66, wat klopt er niet?
Alleen al het feit dat je een papiertje van Harvard hebt verhoogt enorm je inkomen. Natuurlijk kunnen veel afgestudeerden van Harvard wel wat maar dat geldt voor meer universiteiten, de naam maakt veel verschil voor hoe gemakkelijk je op bepaalde plaatsen een kans krijgt zonder dat je je kwaliteiten al uitvoerig hebt bewezen. Dat voordeel start op zeer jonge leeftijd, overal in de wereld. Beter sociaaleconomisch milieu => betere woonwijk => betere lokale school => betere basis voor de vervolgschool => ...quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Piketty liet al zien dat het gemiddelde inkomen van het huishouden van Harvard-studenten 4,5 ton was. Ervan uitgaande dat er geen noemenswaardige verschillen in arbeidsethos zijn mag je toch wel stellen dat het inkomen van pappie wel degelijk bepaalt hoe goed iemand functioneert op school. Dat gaat dan overigens niet alleen om de spullen die diegene kan kopen, maar ook om sociale factoren (zelfvertrouwen, status, maar ook bijv. het niet hoeven werken naast je school)
Wat niet wegneemt dat inderdaad iemand op basis van zijn inzet in Nederland gelukkig ook het gymnasium kan halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |