abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:47:55 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_146539764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:56 schreef Harmankardon het volgende:
Tweede Kamerverkiezingen 2002: D66
Tweede Kamerverkiezingen 2003: blanco of D66, weet ik niet meer.
Gemeenteraadverkiezingen 2006: blanco
Tweede Kamerverkiezingen 2006: blanco
Gemeenteraadverkiezingen 2010: lokaal
Tweede Kamerverkiezingen 2010: blanco
Tweede Kamerverkiezingen 2012: blanco
Gemeenteraadverkiezingen 2013: blanco

Hmm, ik zie een trend.
Ik zie apathie.
pi_146540116
quote:
19s.gif Op zaterdag 8 november 2014 16:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Samenvattend; het betere onderwijs en inzet (straight A's) en niet "een kakschool" heeft ervoor gezorgd dat mensen die universiteiten konden betreden.

Ik weet niet hoe het zit in het VK, maar ik heb zelf ook gymnasium gedaan (jij ook toch?) en dat hangt echt niet af van inkomen. Mijn ouders waren allesbehalve rijk.
Piketty liet al zien dat het gemiddelde inkomen van het huishouden van Harvard-studenten 4,5 ton was. Ervan uitgaande dat er geen noemenswaardige verschillen in arbeidsethos zijn mag je toch wel stellen dat het inkomen van pappie wel degelijk bepaalt hoe goed iemand functioneert op school. Dat gaat dan overigens niet alleen om de spullen die diegene kan kopen, maar ook om sociale factoren (zelfvertrouwen, status, maar ook bijv. het niet hoeven werken naast je school)

Wat niet wegneemt dat inderdaad iemand op basis van zijn inzet in Nederland gelukkig ook het gymnasium kan halen :)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_146540150
1998 : Tweede Kamerverkiezingen : D66
2002 : Tweede Kamerverkiezingen : VVD
2003 : Tweede Kamerverkiezingen : VVD
2006 : Tweede Kamerverkiezingen : VVD
2010 : Tweede Kamerverkiezingen : CDA
2012 : Tweede Kamerverkiezingen : D66

Denk zo, tenzij ik me vergis. :+

Gemeenteraad en Europees Parlement altijd VVD of D66. (laatste keer in ieder geval D66)

Begonnen bij D66, toen een tijd naar rechts opgeschoven, omdat ik dat gekissebis tussen Lousewies van der Laan en Pechtold vreselijk vond (dat draag ik een partij dan lang na, haatdragend als ik ben, hihi), en VDD sprak me op een aantal punten ook meer aan.
Daarna Balkenende omdat ik vond dat men hem wel heel hard afstrafte in een lastige periode.
En nu weer bij D66.
Voor de volgende keer: D66, hoewel ik Rutte het ook niet slecht vind doen, maar de kans dat hij met de PVV in zee gaat...ik weet niet of ik dat risico wil nemen...

[ Bericht 26% gewijzigd door OeJ op 11-11-2014 17:23:24 ]
pi_146540207
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:57 schreef keste010 het volgende:

[..]

Piketty liet al zien dat het gemiddelde inkomen van het huishouden van Harvard-studenten 4,5 ton was. Ervan uitgaande dat er geen noemenswaardige verschillen in arbeidsethos zijn mag je toch wel stellen dat het inkomen van pappie wel degelijk bepaalt hoe goed iemand functioneert op school. Dat gaat dan overigens niet alleen om de spullen die diegene kan kopen, maar ook om sociale factoren (zelfvertrouwen, status, maar ook bijv. het niet hoeven werken naast je school)

Wat niet wegneemt dat inderdaad iemand op basis van zijn inzet in Nederland gelukkig ook het gymnasium kan halen :)
Ben ik niet met je eens. Er is natuurlijk een positieve correlatie tussen inkomen en sociale factoren (met name aan de lage inkomenskant is het slechter), maar er zijn genoeg lage- en middeninkomengezinnen waar een goede opvoeding, aandacht voor sociale factoren en de psychologische toestand van je kind prima voor elkaar zijn.

En aan de andere kant heb je rijke gezinnen waar kinderen afgescheept worden met materialistische bullshit om ze maar stil te houden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146540270
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Er is natuurlijk een positieve correlatie tussen inkomen en sociale factoren (met name aan de lage inkomenskant is het slechter), maar er zijn genoeg lage- en middeninkomengezinnen waar een goede opvoeding, aandacht voor sociale factoren en de psychologische toestand van je kind prima voor elkaar zijn.

En aan de andere kant heb je rijke gezinnen waar kinderen afgescheept worden met materialistische bullshit om ze maar stil te houden.
Absoluut, maar dat ontken ik toch ook niet? Ik kom zelf uit een gezin dat het absoluut niet breed had in tijden van lagere en middelbare school, maar heb het voornamelijk dankzij goede opvoeding uiteindelijk tot een wetenschappelijke opleiding kunnen schoppen.

Neemt niet weg dat de algemeenheden anders zeggen. En daar gaat politiek uiteindelijk om: de regel, niet de uitzondering.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_146540393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:01 schreef keste010 het volgende:

[..]

Absoluut, maar dat ontken ik toch ook niet? Ik kom zelf uit een gezin dat het absoluut niet breed had in tijden van lagere en middelbare school, maar heb het voornamelijk dankzij goede opvoeding uiteindelijk tot een wetenschappelijke opleiding kunnen schoppen.
Ok, dan eens. Ik hetzelfde.

quote:
Neemt niet weg dat de algemeenheden anders zeggen. En daar gaat politiek uiteindelijk om: de regel, niet de uitzondering.
Ja, daarom is politiek ook zo funest, en collectivisme en het per se -door het belachelijke "non-discriminatiebeginsel" doorgevoerde- niet op individuele schaal willen bekijken.

Mijn eerste stem op de SP was dan ook niet omdat ik een collectivistische kolchoz-samenleving nastreefde, hoewel die rugbrede Karl Marx-tattoo misschien anders doet vermoeden :P , maar omdat ik hun -en nog steeds- inzet voor de zwaksten (en niet die nep-linkse PvdA) waardeer. Lokaal, op kleine schaal, daar waar het hoort. En flink individualistisch, veel meer dan collectivistische ambtenarenpartijen als de PvdA.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146541208
Ik hoop dat we na de volgende verkiezingen weer een Paars O+ kabinet krijgen; lekker liberaal in denkwijze, zondagsluitingen van de baan, weer eens economische groei, met weinig gezeur uit (Den) Haagse-hoek.

Chiiiiiiiiill.
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:42:09 #283
104871 remlof
Europees federalist
pi_146541426
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:35 schreef OeJ het volgende:
Ik hoop dat we na de volgende verkiezingen weer een Paars O+ kabinet krijgen; lekker liberaal in denkwijze, zondagsluitingen van de baan, weer eens economische groei, met weinig gezeur uit (Den) Haagse-hoek.

Chiiiiiiiiill.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:43:51 #284
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146541468
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:35 schreef OeJ het volgende:

Chiiiiiiiiill.
Je bedoelt wat we nu zouden hebben als de Eerste Kamer deed wat het zou moeten doen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_146541803
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je bedoelt wat we nu zouden hebben als de Eerste Kamer deed wat het zou moeten doen?
Bijna ja. Die Gristensaus van de CU hoeft er van mij niet bij.
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:57:53 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146541925
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:54 schreef OeJ het volgende:

[..]

Bijna ja. Die Gristensaus van de CU hoeft er van mij niet bij.
Bij mijn weten zit de CU niet in het kabinet.
pi_146541973
En met D66 er "echt" bij, laat de VVD ook zijn liberale gezicht meer zien (schat ik in), tav. het drugs-, euthanasie- en asielbeleid. Daar valt best nog wat winst te halen.
pi_146542027
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bij mijn weten zit de CU niet in het kabinet.
Die zitten nu wel in een positie dat ze wisselgeld kunnen vragen, hè, voor hun steun.
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:01:20 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146542067
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:00 schreef OeJ het volgende:

[..]

Die zitten nu wel in een positie dat ze wisselgeld kunnen vragen, hè, voor hun steun.
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

pi_146542144
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Ja. Inderdaad.
pi_146543878
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zie apathie.
Oneens, niet stemmen is apathie.
  dinsdag 11 november 2014 @ 19:00:49 #292
104871 remlof
Europees federalist
pi_146544145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:52 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Oneens, niet stemmen is apathie.
Ik zie persoonlijk weinig verschil tussen niet stemmen en blanco stemmen.
pi_146544625
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zie persoonlijk weinig verschil tussen niet stemmen en blanco stemmen.
Dan verschillen we daarover van mening, want ik vind het een wereld van verschil.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:18:33 #294
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146610438
Ik ben te politiek-cynisch om te stemmen.

Als er een Monster Raving Loony Party zou bestaan in NL zou ik misschien wel stemmen. De Blah party zou ik ook wel overwegen.

Wil iemand mijn stem kopen? Bieden vanaf 1 euro voor mijn stem.
reset
pi_146612263
Referendum 2005 - Tegen
GR2006 - D66
TK2006 - D66, Boris van der Ham
PS2007 - D66
EP2009 - D66
GR2010 - D66
TK2010 - D66, Boris van der Ham
PS2011 - D66
TK2012 - D66, Wassila Hachichi
GR2014 - D66, op mezelf
EP2014 - D66

Al is het een aardig eentonig lijstje heb ik regelmatig getwijfeld in het begin.
Fuck the EBU
  donderdag 13 november 2014 @ 15:18:32 #296
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_146612907
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:58 schreef OeJ het volgende:
En met D66 er "echt" bij, laat de VVD ook zijn liberale gezicht meer zien (schat ik in), tav. het drugs-, euthanasie- en asielbeleid. Daar valt best nog wat winst te halen.
Dus we laten het land lekker volstromen met buitenlanders.................
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  donderdag 13 november 2014 @ 15:19:02 #297
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_146612928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 14:18 schreef Individual het volgende:
Ik ben te politiek-cynisch om te stemmen.

Als er een Monster Raving Loony Party zou bestaan in NL zou ik misschien wel stemmen. De Blah party zou ik ook wel overwegen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wil iemand mijn stem kopen? Bieden vanaf 1 euro voor mijn stem.
Partij van de toekomst :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  donderdag 13 november 2014 @ 15:19:56 #298
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_146612966
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:00 schreef Yesse het volgende:
Referendum 2005 - Tegen
GR2006 - D66
TK2006 - D66, Boris van der Ham
PS2007 - D66
EP2009 - D66
GR2010 - D66
TK2010 - D66, Boris van der Ham
PS2011 - D66
TK2012 - D66, Wassila Hachichi
GR2014 - D66, op mezelf
EP2014 - D66

Al is het een aardig eentonig lijstje heb ik regelmatig getwijfeld in het begin.
Tegen de Europesegrondwet stemmen maar wel op D66, wat klopt er niet? :)
pi_146613284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:19 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Tegen de Europesegrondwet stemmen maar wel op D66, wat klopt er niet? :)
Dat klopt prima hoor.. Ik was tegen de Europese Grondwet omdat ik vond dat de informatievoorziening op dat moment belachelijk slecht was. Ik was niet tegen "EEN" Europese Grondwet maar ik vond dat er veel te weinig aandacht aan was besteed. Het was naar mijn gevoel: stem maar gewoon en zeur niet zo.
Fuck the EBU
pi_146613565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:57 schreef keste010 het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat je een papiertje van Harvard hebt verhoogt enorm je inkomen. Natuurlijk kunnen veel afgestudeerden van Harvard wel wat maar dat geldt voor meer universiteiten, de naam maakt veel verschil voor hoe gemakkelijk je op bepaalde plaatsen een kans krijgt zonder dat je je kwaliteiten al uitvoerig hebt bewezen. Dat voordeel start op zeer jonge leeftijd, overal in de wereld. Beter sociaaleconomisch milieu => betere woonwijk => betere lokale school => betere basis voor de vervolgschool => ...
Je ziet waar ik naar toe ga. In de USA zijn die verschillen heel erg uitgesproken. In Nederland zijn die verschillen er ook (iedereen start bij een schooltje in de eigen wijk, dus met het milieu uit de eigen wijk) maar proberen we die tenminste nog te verkleinen. In de USA kom je ook binnen op de gymnasia (daar college prep genoemd, vooral in het oosten van het het land populair) als je geen cent te makken hebt maar dan moet je wel nog wat overtuigender presteren dan wanneer je ouders de kas flink kunnen spekken en de kans dat je zo kan presteren wordt groter als je vanaf jonge leeftijd naar een betere school bent gegaan.

Daarnaast helpen de connectie van je ouders enorm en neem je meer over van je ouders dan enkel de genen. Dus ja, natuurlijk maakt het enorm veel verschil of dat je uit een tokkiemilieu komt of uit een kakmilieu. Overal in de wereld maar in het ene land wordt het uitvergroot en in het andere land proberen ze tot op zekere hoogte de scherpe kantjes er van af te halen. Hoe de VVD, de D66 en de linkse tegenpolen in dit verhaal passen behoeft geen toelichting. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')