Meid we wonen in dezelfde straat, waren bijna dagelijks daar.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Misschien kwamen jullie niet zo vaak op bezoek? Dan merk je zoiets niet heel snel op?
Joh, mijn opa woonde bij mijn oom en tante in huis, maar voor iedereen doorhad dat hij flink dement aan het worden was, duurde het even, en het was al de tweede demente opa, en mijn vader had beroepsmatige ervaring.... het is echt niet zo eenvoudig te constateren dat iemand dement wordt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:45 schreef FANN het volgende:
[..]
Misschien kwamen jullie niet zo vaak op bezoek? Dan merk je zoiets niet heel snel op?
Ik ken he wel hoor, mij Pa is ook zo dement als een deurquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Meid we wonen in dezelfde straat, waren bijna dagelijks daar.
Het s avond begon hij aan zijn uitstapjes, waarschijnlijk ook omdat hij zijn dag en nacht ritme niet mee had.
We stonden stijf als de telefoon ging, uiteindelijk met het bevoegde gezag uit huis geplaats.
Wat als hij in de winter gevallen was daar in het bos?
Ik wil er niet aan denken, af en toe is hij vandaag de dag nog wel eens helder en dat zijn juist de momenten dat hij tegen de draad in is!
Ah je wou dus alleen even controleren of ik niks uit mijn duim zuig, bij deze zo een persoon ben ik niet daar spot ik niet mee.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ken he wel hoor, mij Pa is ook zo dement als een deur![]()
dus ik weet wel waar het over gaat, maar ik weet niet hoever deze meneer uit de OP heen was.
En het gaat niet over jouw of mijn vader, maar over die miljonair.
Nou ja anyway, hij was onder behandeling dus er zullen wel rapporten zijn overquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Joh, mijn opa woonde bij mijn oom en tante in huis, maar voor iedereen doorhad dat hij flink dement aan het worden was, duurde het even, en het was al de tweede demente opa, en mijn vader had beroepsmatige ervaring.... het is echt niet zo eenvoudig te constateren dat iemand dement wordt.
Het is namelijk niet gelijk zorgwekkend als hij z'n oudste kleinzoon roept met de naam van z'n oudste zoon, dat zijn van die dingen die ons allemaal wel eens overkomen immers....
Dat hij hem bij de naam van z'n oudste zoon noemde omdat hij dacht dat het zijn oudste zoon was, is een heel andere kwestie, en het duurt even voor je dat doorhebt, ook als familie, zelfs als opa in huis woont en iedere dag met ontbijt, lunch en diner bij je aan tafel zit.
Reken maar, juist eigenwijze, tegendraadse mensen die beginnen te dementeren kunnen dat heel lang verborgen houden, en als deze meneer goed was voor ¤ 26.000.000 dan zal het sowieso al geen makkelijk heerschap zijn geweest.
Sinds wanneer is hij dement?quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ken he wel hoor, mij Pa is ook zo dement als een deur![]()
dus ik weet wel waar het over gaat, maar ik weet niet hoever deze meneer uit de OP heen was.
En het gaat niet over jouw of mijn vader, maar over die miljonair.
Die is al zo'n 3 jaar aan het dementeren, het laatste jaar is het hard achteruit gegaan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sinds wanneer is hij dement?
En wat als hij rond die tijd (of later) heeft besloten dat alles voor de buurvrouw is?
Of is dat te makkelijk omdat er vrijwel niets te vererven is?
Nee, "heel ver heen" is geen vereiste, hij moet wilsbekwaam zijn om z'n testament nog aan te passen, en als je een beetje heen of halverwege heen of soms nog heel helder en soms niet meer bent, dan ben je niet meer wilsbekwaam.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou ja anyway, hij was onder behandeling dus er zullen wel rapporten zijn over
zijn toestand, lijkt me verder dan niet eens zó moeilijk te bewijzen als hij écht heel ver
heen was.
Maar het bewijs moet er wél zijn, anders zou iedereen zomaar elk testament kunnen gaan aanvechten
dat lijkt me nou ook niet de bedoeling, want iedereen heeft het recht om zijn geld na te laten aan
wie of wat hij wil, da bedoel ik.
Is niet erg of het miljoenen zijn het is maar voor te vergelijken iets in die aard, hier is het onmogelijk om te vergelijken het is a bij leven overgemaakt op ons!quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Die is al zo'n 3 jaar aan het dementeren, het laatste jaar is het hard achteruit gegaan.
Neu... daar vallen geen miljoenen te halen hoor
Dat is natuurlijk correct.quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:15 schreef bolker het volgende:
[..]
je kunt heel goed een vorm / stadium van dementie hebben waarbij je volkomen rationeel en correct kunt nadenken. het is geen zwart wit, het zijn grijstinten.
Mijn moeder was hélemaal niet dement maar die kreeg ook geen euthanasie, dus dat isquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, "heel ver heen" is geen vereiste, hij moet wilsbekwaam zijn om z'n testament nog aan te passen, en als je een beetje heen of halverwege heen of soms nog heel helder en soms niet meer bent, dan ben je niet meer wilsbekwaam.
Op het moment dat iemand dementerend is, is hij niet meer wilsbekwaam omdat hij soms wel helder is, hoe ga je bewijzen dat hij wel helder was toen hij z'n testament wijzigde?
Waarom denk je dat euthanasie geen optie meer is als iemand dement is? Omdat iemand niet meer wilsbekwaam is.
het geeft de indruk dat de rechtbank vindt dat gezien de omstandigheden de familie moet kunnen verifiëren of de psychiater op een juiste manier tot zijn oordeel is gekomen. meer niet, minder niet.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:06 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk correct.
En volgens de familie zou hij hebben geleden aan de zogeheten ziekte van Pick, hetgeen een variant zou zijn die patiënten in mindere mate wilsbekwaam maakt, maar de psychiater zelf oordeelde echter positief over zijn wilsbekwaamheid.
We hopen uiteraard voor alle partijen dat de onderste steen boven zal komen nu de rechter heeft gelast tot inzage van het rapport, hetgeen vooralsnog de indruk geeft dat de rechtbank de diagnose 'wilsbekwaamheid' ook zeer in twijfel trekt.
Maar als er wel miljoenen te verdelen waren dan vond je het geen probleem als hij een jaar geleden besloten had dat alles voor die lekkere blonde buurvrouw was?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Die is al zo'n 3 jaar aan het dementeren, het laatste jaar is het hard achteruit gegaan.
Neu... daar vallen geen miljoenen te halen hoor
over ongepaste opmerkingen gesproken zeg.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als er wel miljoenen te verdelen waren dan vond je het geen probleem als hij een jaar geleden besloten had dat alles voor die lekkere blonde buurvrouw was?
LOL, de familie vecht de testamentswijziging aan, en je denkt dat we in zo'n bananenrepubliek wonen dat de familie nu ook mag beoordelen of de psychiater die hem wilsbekwaam heeft geacht dat correct heeft geoordeeld?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:09 schreef bolker het volgende:
[..]
het geeft de indruk dat de rechtbank vindt dat gezien de omstandigheden de familie moet kunnen verifiëren of de psychiater op een juiste manier tot zijn oordeel is gekomen. meer niet, minder niet.
Ik snap niet dat je steeds blijft hameren op jouw of mijn vader, daar gaat het hier toch niet over.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als er wel miljoenen te verdelen waren dan vond je het geen probleem als hij een jaar geleden besloten had dat alles voor die lekkere blonde buurvrouw was?
Maar het gaat er juist om dat hij het heeft gedaan toen hij al niet meer volledig bij z'n positieven was.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:12 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je steeds blijft hameren op jouw of mijn vader, daar gaat het hier toch niet over.
Als mijn vader volledig bij zijn positieven zijn vermogen aan de buurvrouw had willen achterlaten
dan had ik weinig recht van spreken denk ik, had ik weinig aan kunnen veranderen, want het
is niet mijn geld, maar zijn geld.
Kan wel zuur zijn, maar is wel zo.
Ja, dus?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:09 schreef bolker het volgende:
[..]
het geeft de indruk dat de rechtbank vindt dat gezien de omstandigheden de familie moet kunnen verifiëren of de psychiater op een juiste manier tot zijn oordeel is gekomen. meer niet, minder niet.
Ja zou zuur zijn, maar dan nog, dat is dan toch iemands recht of ben ik nou gek?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:15 schreef john2406 het volgende:
Fann nou stel je vader houd je dat wel zolang als je leeft voor je neus dat het voor jouw en eventueel je kinderen broer of zus zijn?
En op het laatste moment trek hij de worst voor je neus weg, het is immers zijn keus of hun keus.
Ja en dat heb ik dus nu al tig keren herhaald, dat zullen de behandelende artsen moeten uitmakenquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:16 schreef Leandra het volgende:
[quote]Maar het gaat er juist om dat hij het heeft gedaan toen hij al niet meer volledig bij z'n positieven was.
Dat is het punt hier.
quote:Het is wel lekker makkelijk doen alsof het je niets uitmaakt dat je niet veel zou krijgen als je toch al niet veel zou krijgen, maar vergelijk het maar met het weggeven van het klokje van oma.... dat hij dat dementerend en wel aan de blonde buurvrouw heeft toebedeeld.
Of als iemand die dement is of begint te worden haar sierraden aan de thuishulp geeft....
Maar het gaat er juist om dat hij het heeft gedaan toen hij al niet meer volledig bij z'n positieven was. => da's vooralsnog totaal onduidelijk en het punt waar het hele topic uiteindelijk om draait.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het gaat er juist om dat hij het heeft gedaan toen hij al niet meer volledig bij z'n positieven was.
Dat is het punt hier.
Het is wel lekker makkelijk doen alsof het je niets uitmaakt dat je niet veel zou krijgen als je toch al niet veel zou krijgen, maar vergelijk het maar met het weggeven van het klokje van oma.... dat hij dat dementerend en wel aan de blonde buurvrouw heeft toebedeeld.
Of als iemand die dement is of begint te worden haar sierraden aan de thuishulp geeft....
Je vat het te persoonlijk op, want het is niet direct tegen jij en over jouw vader bedoeld, maar je snapt toch zelf ook wel dat alle alarmbellen afgaan als de thuishulp sieraden van de dementerende buurvrouw krijgt?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:22 schreef FANN het volgende:
Ik doe helemaal niet ''lekker makkelijk'' ik vind het eigenlijk best onbehoorlijk dat je het zo
persoonlijk maakt, want ik wil het hier helemaal niet hebben over mijn vader.
en nee ik hoef daar inderdaad niet wakker van te liggen over zijn miljoenen, want
die heeft ie net, wat dat betreft is dat eigenlijk best ''lekker makkelijk''' ja.
je gaat voorbij aan de feit dat hier wel een notaris bij betrokken was die ook nog zo goed mogelijk is nagegaan - juist vanwege de soort wijziging - of de beste client wel wilsbekwaam was ten tijde van de wijziging. zeer relevant.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vat het te persoonlijk op, want het is niet direct tegen jij en over jouw vader bedoeld, maar je snapt toch zelf ook wel dat alle alarmbellen afgaan als de thuishulp sieraden van de dementerende buurvrouw krijgt?
Dat iemand die niet meer volledig bij z'n positieven is (en iemand die al behandeld wordt wegens dementie is dat niet meer), misschien het gouden horloge van oma wel aan de blonde buurvrouw kan toebedelen, maar dat het niet klopt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |