Ok, ze mogen je gewoon niet..wat begrijpelijk is.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:42 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Ik heb het eens voor de gein proberen te volgen: ik heb toevallig eens gehoord dat ze plande wat ze de volgende dag zouden gaan doen, maar ik was gewoon zowel de 'plan'dag als de dag dat ze wat zouden doen thuis..
Boeiend, heb toch een hoge opleiding. Dat is wat telt. Na het afronden van de opleiding mogen ze me dan waarschijnlijk weer, want ik ben dan de slimstequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ok, ze mogen je gewoon niet..wat begrijpelijk is.
Je hebt nog helemaal niks....geen diploma's, geen werk, geen huis en geen inkomen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:48 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Boeiend, heb toch een hoge opleiding. Dat is wat telt.
Zoek dan een baan? 20 is oud genoeg om voor jezelf te zorgenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:21 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Hoe zou jij je voelen met al die thuiskom tijden van max 22.00-22.30, wisseling kamer, buitengesloten worden bij beslissingen en alleen een aankondiging krijgen, geen financiële support '' zoek het maar uit'' attitude, terwijl ik geen eens een baan heb. Er wordt nooit gevraagd of ik iets nodig heb zoals kleding of dergelijke. Het wordt éénmaal per jaar gevraagd en dan zeggen ze er gelijk bij dat ze niet zoveel geld hebben en ik rekening moet houden en dan uiteindelijk krijg ik hooguit 50 euro kledinggeld... , maar puntje bij paaltje wel daarna een nieuwe led-tv aanschaffen en het huis vernieuwen.
Ik wacht op het juiste moment: studiegerelateerde bijbaan --> geen vmbo werk zoals AH, jumbo.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Zoek dan een baan? 20 is oud genoeg om voor jezelf te zorgen
Neequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:48 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Boeiend, heb toch een hoge opleiding. Dat is wat telt.
Wachten? Je denkt dat de bijbanen naar jou toe komen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Ik wacht op het juiste moment: studiegerelateerde bijbaan --> geen vmbo werk zoals AH, jumbo.
Je bent 20... dan is het niet normaal om continue met je familie de hort op te zijnquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:42 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Ik heb het eens voor de gein proberen te volgen: ik heb toevallig eens gehoord dat ze plande wat ze de volgende dag zouden gaan doen, maar ik was gewoon zowel de 'plan'dag als de dag dat ze wat zouden doen thuis..
en ondertussen leef je voor nop op kosten van je ouders en zeikt daar ook nog over, iets wat uitsluitend is voorbehouden voor losers.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Ik wacht op het juiste moment: studiegerelateerde bijbaan --> geen vmbo werk zoals AH, jumbo.
Zo werkt het leven nietquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Toekomstige werkgevers houden juist van werknemers die van aanpakken weten, niet bang zijn om hun handen vies te maken en zelfstandig zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Jij denk dat alles hem is aan komen waaien? Hij heeft verdomme een SEAL training gedaan, jij zou daar naar 2 dagen al jankend wegrennen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:11 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Had ik maar de vrijheid qua levensstijl als Dan Bilzerian.
Je bent fucking 20 en verwacht zakgeld en kleedgeld?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:21 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Hoe zou jij je voelen met al die thuiskom tijden van max 22.00-22.30, wisseling kamer, buitengesloten worden bij beslissingen en alleen een aankondiging krijgen, geen financiële support '' zoek het maar uit'' attitude, terwijl ik geen eens een baan heb. Er wordt nooit gevraagd of ik iets nodig heb zoals kleding of dergelijke. Het wordt éénmaal per jaar gevraagd en dan zeggen ze er gelijk bij dat ze niet zoveel geld hebben en ik rekening moet houden en dan uiteindelijk krijg ik hooguit 50 euro kledinggeld... , maar puntje bij paaltje wel daarna een nieuwe led-tv aanschaffen en het huis vernieuwen.
Geen ervaring = kleinere kans op een baan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Boehoehoe kijk mij eens zielig zijn!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:11 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
goed, trolltopic bij deze echt definitief (voor zover iemand nog twijfelde).quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:11 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Heb je je excuses aangeboden voor je trieste, kinderachtige houding?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:12 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Uitgesproken met mijn ouders en het zit nu snor. Zoals ik al zei ging het om het feit dat ik het later hoorde en niet eerder te horen kreeg tijdens de beslissingsfase. Dus ben blij dat dat uitgesproken is.
Al met al was het weer vanuit mijn ouders hun kant, want ik was (hoe toevallig ook i.v.m. mijn username) niet assertief genoeg om het onderwerp weer boven tafel te brengen.![]()
Dat niet, maar ik zei dat ik de wisseling volledig begrijp (wat ook zo is), maar de manier waarop het ter sprake werd gebracht niet. Dus ik ben tevreden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je je excuses aangeboden voor je trieste, kinderachtige houding?
Jup, BrandX, trollquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:15 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Kinderachtig sowieso niet, want ik ben een hoogopgeleide, dus kinderachtigheid past daar niet tussen.
Ja, BrandX.quote:
Je weet niks jonge. Bij de kosten-baten analyse heb ik gewoon een hogere nettowinst als ik thuis woon dan dat ik in een studentengrot woon.quote:
Oh, en in je ik-wil-snel-een-huurhuis-topic beweer je dat je nog niks gespaard hebt en alleen maar geleend. Ergens gaat er dan toch iets mis.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:23 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Je weet niks jonge. Bij de kosten-baten analyse heb ik gewoon een hogere nettowinst als ik thuis woon dan dat ik in een studentengrot woon.
Ik heb ook niks gespaard.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, en in je ik-wil-snel-een-huurhuis-topic beweer je dat je nog niks gespaard hebt en alleen maar geleend. Ergens gaat er dan toch iets mis.
Met mij nietsquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:27 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
O jij bent BrandX, wat is er met jou ?
tot je 60ste bij je moeder wonen in je kamertje van 3 bij 3quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:23 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Je weet niks jonge. Bij de kosten-baten analyse heb ik gewoon een hogere nettowinst als ik thuis woon dan dat ik in een studentengrot woon.
Even terzijde, maar je bent niet hoogopgeleid. Niet naast je schoenen gaan lopen nu.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:15 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik zei dat ik de wisseling volledig begrijp (wat ook zo is), maar de manier waarop het ter sprake werd gebracht niet. Dus ik ben tevreden.
Kinderachtig sowieso niet, want ik ben een hoogopgeleide, dus kinderachtigheid past daar niet tussen.
Wellicht was mijn ontevredenheid wel triest idd... of toch wel kinderachtig.
korte termijn winst, je mist een heel stuk levenservaringen die later veel meer gaan opleveren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:23 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:42 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Spoiler i.v.m. herkenbaarheid aangezien bekenden dit forum volgen (zonder acc):wat zijn de afmetingen nou eigenlijk van die kamers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik had op die leeftijd ( 6 jaar) eigenlijk gewoon de kleinste kamer, je kunt al snel spelen in een kamer hoor tenzij t zo een verwend kind is dat alles krijgt natuurlijk
[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2014 19:57:42 ]
ik vind dat wat overdreven zo oud is 20 niet hoor, ik vind dat uit huis wonen vanaf 18 sws pas hoort en 20 is net 2 jaar ouder. Voor je 25 is wel wenselijk.Tegenwoordig is t studeren allemaal al duur genoeg dus als mijn kinderen later thuis willen wonen tijdens hun studie vind ik dat alleen maar verstandig.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:58 schreef Seam het volgende:
Als mijn zoon zo zou reageren zou ik hem een bezemkast geven.
Sowieso durven te klagen als je op je 20e nog thuiswoont, nota bene bij twee verschillende huizen
waarom niet? zoek gewoon een bijbaan man. ik kan me voorstellen dat je ouders denken dat je best wat erbij kunt werken voor je eigen kleedgeldquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Werkelijk. De meeste studentenappartementen hebben gewoon eigen douche en wc, en tegenwoordig hebben containerwoningen ook al hun eigen kookvoorziening. Je hoeft niet de rotzooi van andere studenten op te ruimen als je dat niet wil. En anders huur je gewoon een schoonmaakster.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:54 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Ik ga toch niet andersmans rotzooi lopen opruimen en in een varkensstal leven. Ik heb behoefte aan privacy. ''Als iedereen aan zichzelf denkt, dan wordt er aan iedereen gedacht.''
NEVERquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
tot je 60ste bij je moeder wonen in je kamertje van 3 bij 3
Wow. Terechte klacht. Pas bij 2 dagen thuis had je niet het recht om te klagen.quote:
Juist bij de AH kan je de theorieën van je studie mooi testen, scheelt het als je dingen netjes spiegelt, maakt het verschil als er een aanbieding is en hoe reageert het koopgedrag van de klanten als jouw winkel de indeling verandert.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
nou dan ben ik toch echt blij dat van de legio 20-jarigen in mijn omgeving er maar weinig zijn met de instelling van TS....quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:07 schreef Godshand het volgende:
Man, de meeste 20 jarigen zijn zoals TS.
Kudos dat Ts op fok durft te komen
Welnee man.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:07 schreef Godshand het volgende:
Ja daaag. Kan me in mijn omgeving nog goed herinneren dat iedereen stond te springen op een beetje zelfstandigheid rond die leeftijdquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:07 schreef Godshand het volgende:
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:56 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Oh maar dat verandert de zaken VOLLEDIG!
Je ouders moeten normaal doen, wat denken ze wel, hoe durven ze!
Jezus gastquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Zet ze op 'n dieet: dan vallen ze af en nemen ze vanzelf minder ruimte in beslag.quote:Ouders nemen ruimte in beslag
quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:23 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Zet ze op 'n dieet: dan vallen ze af en nemen ze vanzelf minder ruimte in beslag.
Hihaho.
Inderdaad, dit topic kwam mij ook wel heel bekend voor.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:51 schreef rhubarbje het volgende:
Dit topic is sowieso al een keer of 12 voorbij gekomen. Waarbij de TS nooit gelijk kreeg
Aangezien TS vandaag een account aan heeft gemaakt gok ik dat hij het al prima wist en het weer eens op fok komt proberen onder een andere naam
Lohoooool. Was het maar waar..quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:15 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Volgens mij heb ik hier vaak gelezen dat je het niet begrijpt.. dus waarom is het zo logisch nu ineens dan?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:15 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
maar ik zei dat ik de wisseling volledig begrijp (wat ook zo is),
Ga anders met elkaar daten. Dan zien zijn ouders helemaal dat hij volwassen begint te worden met een meisje aan zijn zijdequote:Op maandag 27 oktober 2014 00:21 schreef Chocovloek het volgende:
Lieve TS. Ik heb heel dit topic door gelezen en viel van de ene verbazing in de andere. Toch vind ik de manier hoe jij reageert hier in dit topic en t.o.v. je ouders niet heel apart als je bedenkt dat je waarschijnlijk flink aan het puberen bent. En, bewezen feit, pubers zijn nu eenmaal egoïstisch.
Je hebt het heus zo slecht nog niet thuis TS, je hebt lieve zorgzame ouders een leuk broertje en een mooie kamer waar je niks voor hoeft te betalen. Verder doe je ook nog een leuke, goede studie. Bedenk dat er heel erg veel mensen van jouw leeftijd zijn die dit allemaal niet hebben.
Mocht je verder nog het gevoel hebben dat je iets meer verantwoordelijkheid wil en iets meer 'stemrecht' als het ware bij je ouders in huis, dan is het zaak dat je aan hen laat zien dat je heel verantwoordelijk kan zijn. Puberen is lastig genoeg maar als je een wit voetje wil halen bij je ouders doe je dit het beste door je verantwoordelijk op te stellen.
Zoek een bijbaantje, dit kan best heel leuk zijn en het hoeft echt geen vakkenvullen te zijn. Je zult zien dat omgaan met leeftijdsgenoten en geld verdienen hartstikke leuk is! Als je een baantje hebt kun je geld gaan sparen voor dat wat jij graag wil: een eigen huisje.
Door het nemen van een bijbaantje laat je aan je ouders zien hoe verantwoordelijk en volwassen je bent! Daarnaast kun je eens met je ouders om tafel gaan. Als jij meer inbreng wil in zaken omtrent jouw levensstijl, is het misschien een goed idee om zelf ook wat meer bij te dragen. Vraag je ouders of je,zodra je een baantje hebt, hen met een kleine bijdrage per maand of per week kan ondersteunen. Zo betaal je voor de kost en inwoning, kweek je goodwill bij je ouders en kun je ook iets meer op je strepen staan als er iets staat te gebeuren waar jij het niet mee eens bent. Met de nadruk op iets, want je blijft nog steeds kind van je ouders natuurlijk.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het heel makkelijk is TS, als jij als volwassene behandeld wil worden door je ouders zul je je volwassen moeten opstellen en verantwoordelijkheid op je nemen.
Ik ben blij dat je in elk geval al met je ouders gesproken hebt. Hopelijk heb je iets aan mijn adviezen, ik was zelf ook altijd een hele moeilijke puber dus ik weet hoe het is. Het komt goed!
Nee ik zou niet kunnen daten met een jongen die drie jaar jonger is, nog thuis woont, geen baantje heeft. Niets voor mij.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ga anders met elkaar daten. Dan zien zijn ouders helemaal dat hij volwassen begint te worden met een meisje aan zijn zijde
Ok.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:45 schreef Chocovloek het volgende:
[..]
Nee ik zou niet kunnen daten met een jongen die drie jaar jonger is, nog thuis woont, geen baantje heeft. Niets voor mij.
Ik zou je echt laten onderzoeken of je niet narcistisch bent.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:58 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Dit is niet mijn schuld, maar van mijn ouders door dit eigenlijk wel tegen te houden in mijn ontwikkeling. Vanuit mijn kant is onze band wel beschadigt omdat ik hun kwalijk neem dat ze mij niet die route hebben laten bewandelen.
volgens mij is dit verzonnenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn neefje is een mongooltje (true story) en die is nog minder kinderachtig dan TS (true story).
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:15 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
Weet je ze bekijken het maar lekker.. gewoon op mijzelf wonen na de opleiding. Dit is te belachelijk voor woorden. Na uren ben ik nog steeds behoorlijk geraakt. Nog kutter is dat het onderwerp nu al weer weggewuifd is, ik hoor er niks meer over.Het was alleen een aankondiging thats it. Take it or shove it up your ass achtig iets is het jegens mij. Bah bah bah.
Kinderen van 5 hebben ook zo'n instellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent niet in de positie om naar beneden te trappen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Een hoogopgeleide kan dus niet kinderachtig zijn?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:15 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik zei dat ik de wisseling volledig begrijp (wat ook zo is), maar de manier waarop het ter sprake werd gebracht niet. Dus ik ben tevreden.
Wellicht was mijn ontevredenheid wel triest idd... of toch wel kinderachtig.
Inderdaad, sla hem dood dan kun je weer zijn kamer innemen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:57 schreef NietAssertiefGenoeg het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare en stomme opmerking?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |