abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145825419

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 23-10-2014 13:54:14 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:46:17 #2
317680 GoWithIt
Just like that
pi_145825437
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:02 schreef Ynske het volgende:

[..]

hoe verwacht je met een horloge je tempo wel te kunnen houden?
Door signalen?
Een van de mensen hier gaf een reactie dat tijdens het lopen je tempo op het schermpje kan staan. De app heeft dat niet.
Dus. Dat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 oktober 2014 @ 18:47:15 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145825473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:46 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Een van de mensen hier gaf een reactie dat tijdens het lopen je tempo op het schermpje kan staan. De app heeft dat niet.
Ik zie het inderdaad op mn scherm, maar dat is niet te doen om daar steeds naar te kijken tijdens het lopen.

Ik vind vooral de interval functie prettig, niet zelf hoeven rekenen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145825480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:46 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Van "live pace" moet je niet teveel van voorstellen, dat schommelt nogal
pi_145825485
ik probeerde het mobiel ook, maar lukt niet. voorheen lukte me dat wel vreemd genoeg..
Ik had ook een mooie titel: Waar Pijll faalt en niemand helpt ;)
pi_145825512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:47 schreef Nirak het volgende:
ik probeerde het mobiel ook, maar lukt niet. voorheen lukte me dat wel vreemd genoeg..
Die titel ontkracht zichzelf meteen... >:)
Behalve als Pijll een dag later alsnog het topic zou openen
pi_145825549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:48 schreef Guard het volgende:

[..]

Die titel ontkracht zichzelf meteen... >:)
Behalve als Pijll een dag later alsnog het topic zou openen
ik vond hem net nog goed.. Bedankt he
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:50:02 #8
317680 GoWithIt
Just like that
pi_145825593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:47 schreef Guard het volgende:

[..]

Van "live pace" moet je niet teveel van voorstellen, dat schommelt nogal
Ook bij de duurdere horloges?

Ik wacht sowieso nog een tijdje met aanschaffen tot ik de 5km aan 1 stuk kan. Ik moet mezelf eerst even bewijzen :Y)
Dus. Dat.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:52:08 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145825677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:47 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad op mn scherm, maar dat is niet te doen om daar steeds naar te kijken tijdens het lopen.

Ik vind vooral de interval functie prettig, niet zelf hoeven rekenen.
Op bepaalde tempo's leren lopen + leren aanvoelen welk tempo je loopt, daar is een horloge handig voor. En dan kijk je bijv elke km even op je horloge. Ik zie niet in waarom je dit zou afraden?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 oktober 2014 @ 18:53:28 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145825723
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:52 schreef Quoi het volgende:

[..]

Op bepaalde tempo's leren lopen + leren aanvoelen welk tempo je loopt, daar is een horloge handig voor. En dan kijk je bijv elke km even op je horloge. Ik zie niet in waarom je dit zou afraden?
ik loop idd op een gevoel

maar wat ik bedoelde is dat ik het niet fijn vind om steeds op mn horloge te moeten kijken tijdens het lopen omdat ik merk dat ik dan van houding verander
Today is life -

Dale Carnegie
pi_145825755
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:52 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik doe dat ook zo ja...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 oktober 2014 @ 18:54:32 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145825760
quote:
Dat had ik vanmorgen ook, daarom comp aangeslingerd
Today is life -

Dale Carnegie
pi_145825816
quote:
:)

Bedankt Guard!

Ik had als titel, Bijna voorjaar... Maar die bewaar ik dan nog wel een paar maanden.
pi_145825881
Ik ga me denk ik wel inschrijven voor de CPC, de HM. Ik heb al in Rotterdam en Amsterdam gelopen, nu wil ik Den Haag ook wel eens zien.
pi_145825937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:50 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Ook bij de duurdere horloges?

Ik wacht sowieso nog een tijdje met aanschaffen tot ik de 5km aan 1 stuk kan. Ik moet mezelf eerst even bewijzen :Y)
Ja ook bij de duurdere horloges, GPS is nu eenmaal niet op de meter nauwkeurig, zeker niet als er gebouwen, bomen of bewolking bij komen kijken.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:59:51 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145825997
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:55 schreef pijll het volgende:

[..]

:)

Bedankt Guard!

Ik had als titel, Bijna voorjaar... Maar die bewaar ik dan nog wel een paar maanden.
Ik had net zo lang gewacht tot je hem zelf zou openen, luie donder :6
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_145826108
Net zelf nog even geintervald.
Door een issue met het niet indrukken dan wel het verkeerde knopje indrukken stond mijn horloge 5 minuten lang ongewenst op pauze, dus toen ik heb ik maar even een lange rustperiode gepakt en ben ik segment PR jacht gegaan (voor de Strava gebruikers wel bekend).
En dat is gelukt *O*
Nu tot de halve van Woudrichem maar geen tempo werk meer, paar keer wat duurloopjes en een bescheiden fartlek of zo...
En dan in de Vestigingstad maar eens "kwalificeren" voor startvak C :P
pi_145826249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar wat ik bedoelde is dat ik het niet fijn vind om steeds op mn horloge te moeten kijken tijdens het lopen omdat ik merk dat ik dan van houding verander
Ik vind dat prima te doen.. kijk elke minuut even of zo..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145826451
Vanmiddag naar de fysio geweest die m'n rug heeft onderzocht (na de nodige marteling om erachter te komen wat de boosdoener precies was) en het oordeel is een vastzittende tussenribspier waardoor m'n wervelkolom dat probeert te compenseren, die daardoor dus vast zit. Als ik het goed begrepen heb :') helaas was de tijd toen om, maar morgen gaat ie m losmaken.

Nu op de bank met een rug die nog meer pijn doet door t porren en pielen. Maar heuj, weet nu wat het is! Hopelijk morgen beter :)

Geen hardlopen though de komende dagen ;(
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:15:26 #20
317680 GoWithIt
Just like that
pi_145826548
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind dat prima te doen.. kijk elke minuut even of zo..
Het lijkt me ook niet dat dat je nou zo vreselijk uit balans brengt... Toch?
Dus. Dat.
pi_145826604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:15 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Het lijkt me ook niet dat dat je nou zo vreselijk uit balans brengt... Toch?
Neuh, zolang je erop let dat je je schouders blijft ontspannen :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145827122
Zo, ik heb m'n langzaamste 4 kilometer ooit gelogd :+

Maar wel weer een stukkie gehobbeld na de HM, dus blij!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 oktober 2014 @ 19:36:05 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145827464
quote:
99s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:37 schreef mosselmossel het volgende:
Zit mijn schema in elkaar te draaien. Iemand zin om op 7 maart 30km te lopen? ^^
:D

Ik heb nog geen 2015 agenda :P
pi_145827514
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D

Ik heb nog geen 2015 agenda :P
Lang leve Google Calendar
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_145827625
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

Kom ik weer aan met de tomtom :P

Daarbij kun je een tempo instellen met afwijking (dus zeg + of - 10 seconden). Vervolgens krijg je vibratie seintjes om aan te geven of je eronder of erboven zit. Hoef je in theorie niet te kijken...

In de praktijk vergeet ik steeds welk seintje wat is en kijk ik toch wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')