abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145851974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ik laat de visite altijd kiezen trouwens, zo'n chocoladeflik of een beschuit. 85% kiest het beschuit. Fyi :P
Oh ik zou zo voor de chocolade gaan. Daar lust ik er wel tien van achter elkaar... Daarom heb ik die ook niet besteld :')
Kwak
pi_145852038
Vanmorgen peuter weggebracht naar KDV, was daar het verse babyzusje van zijn vriendje ook eventjes (met de mama mee). Noh, zó klein en schattig! Net 1,5 week oud O+. Ik rammelde de mijne er bijna uit! :D
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145852266
Ik had me twee weken geleden al gemeld hier, maar durfde niet zo goed mee te posten omdat ik nog zo onzeker was of er nog echt wel een kindje in mijn buik zat. :@

Gisteren naar het echobureau geweest voor de termijnecho en er zat zowaar een klein dwergje van 4 cm in mijn buik. *O* :'( *O* . Armpjes, beentjes, een hoofdje en een hartslag gezien. O+ Vandaag ben ik precies 11 weken en mijn UD mag naar 14 mei, ben echt zo blij en opgelucht! *O*
pi_145852331
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:49 schreef Selvaria het volgende:
Ik had me twee weken geleden al gemeld hier, maar durfde niet zo goed mee te posten omdat ik nog zo onzeker was of er nog echt wel een kindje in mijn buik zat. :@

Gisteren naar het echobureau geweest voor de termijnecho en er zat zowaar een klein dwergje van 4 cm in mijn buik. *O* :'( *O* . Armpjes, beentjes, een hoofdje en een hartslag gezien. O+ Vandaag ben ik precies 11 weken en mijn UD mag naar 14 mei, ben echt zo blij en opgelucht! *O*
Wat heerlijk Selvaria! De week van de goede echo's *O*
pi_145852503
DaD ah dus je merkt het vooral aan de vorm van je buik?

Selvaria wat een goed nieuws! *O*
pi_145852554
Selvaria jeeej! *O* Wat fijn!
Nog meer mei-baby's! *O* Ik blijf erbij dat al die regen in augustus toch ergens goed voor was! ;)
pi_145852592
Selvaria, fijn! *O*.

Helio, ja, en wat ik ook merk is dat nu veel minder benauwd ben omdat de baby niet meer mijn longen verdrukt. Maar om nou te zeggen dat ik voel dat er een hoofd tussen m'n benen hangt, nee. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_145852917
Gefeliciteerd selvaria! *O* Zal even kijken of ik de OP nog kan aanpassen!

Indalen merkte ik ook vooral aan de vorm van m'n buik! Die zat een stuk lager. Later pas, merkte ik ook dat het gevoel in m'n onderbuik veel zwaarder was.. En daarbij voel ik heel lag heel veel gewriemel tegenwoordig. De schepjes nog steeds bovenin, maar onderin bij m'n bekken echt, en ter hoogte van m'n schaakbord voel ik nu dus gewriemel, wat ik aan de buitenkant ook niet kan voelen :P
pi_145852959
Bij je schaakbord ja? :D.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:11:40 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_145852975
Bij je schaakbord O+
Dat zijn vingertjes O+
disclaimer
pi_145852992
Jij, ja niet dan? Is er toch wat mis :{w

_O-
pi_145853176
Ohh, die minibabies bij OBEM ;( wel interessant trouwens, om te zien he het ze is vergaan!
pi_145853415
Jaja, gefriemel onderin, en flinke schoppen bovenin. Gezellig O+

Gefeliciteerd met al de goede echo's. Lijstje groeit *O*
pi_145853593
OBEM is elke keer hysterisch janken hier. Ik weet niet of ik dit wel moet blijven kijken.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:58:46 #215
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_145854395
Kom d'r bij in mei, Selvaria! *O*
pi_145854547
OBEM gemist -O-

Gefeliciteerd selvaria!!

Phaidra
O+ aww verse baby

Vorm buik.. Mijn buik hangt laag. Baby1 is ingedaald alleen ligt baby2 nu met dr koppie bij m'n maag en kont in m'n zij (dwars/stuit dus)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een heel nieuwe ervaring een schop naar beneden :X én een hoofdje wat naar beneden duwt.
Ze kunnen elkaar ook weer schoppen..dat geeft ook veel mooie buikbewegingen.
(toen ze beide met het hoofd naar beneden lagen deden ze dat bijna niet. Op de echo's leken ze meer te knuffelen enzo. Hoofdjes bij elkaar O+ dat was echt lief )
pi_145855404
Ik heb net 2 uur op bed gelegen en ook nog geslapen *O*
Dat was lekker O+

Welkom Selvaria!!! Er is nog plek genoeg in Mei! ^O^

Zoe, ik hoop dat ze nog terug draait! En je hebt echt een prachtige buik O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:54:55 #218
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_145855974
Zo... mijn eerste officiele middagdutje is een feit (inderdaad heeerlijk vlindur :D).

Leuk om te lezen over het indalen :Y

Selva wat goed van de mooie echo en je beeb!! *O*

Die choco-oublie-dingen :9

OBEM is niet geschikt voor mij hoor.. gisteren ging het niet goed met het kindje en toen moest ik huilen (kwam uiteindelijk wel goed). En de keer dat ik het ervoor zag ging het kindje na een paar dagen dood (aangeboren afwijking en ouders wisten van te voren dat zijn kansen niet goed waren.. maar toch) ;(
Ik wordt er iig niet blij van.. dus kijk ik het niet meer :6

De bevallingverhalen hier op het forum kan ik wel aan hoor ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_145856310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:01 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben gewoon nog echt zwanger van een levende baby O+
Hij ligt alleen in een omgekeerde L, hoofd links en benen recht omhoog :') Helemaal tegen mijn rug aan. Daarom kon ik hem niet horen, hij had er zelf al problemen mee om hem in beeld te krijgen :D
Er was niet eens een foto van te maken en meten kon ook niet. Wel duidelijk gegroeid *O*

Over 4 weken weer terug.
Yes! Gefeliciteerd!! Heel erg fijn om weer die bevestiging te krijgen :) De kleine is gewoon vast Yoga aan het oefenen ;)
pi_145856397
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Minimim van drie uur per dag? Dat leek mij zo weinig... :@

Ik heb standaard indicatie nu, 6u per dag. Als er dingen niet goed lopen kunnen ze altikd bij-indiceren voor twee extra dagen.

Kraamhotel gaat per 24 uur acht uur vanaf, toch? Die betaal je dus sowieso. Wil je daar de hele kraamtijd blijven dan? Als je minimuk kraamuren neemt, 24 dsn zijn ze dus op na drie keer 24u kraamhotel... Lijkt me niet zo fijn om thuis niks meer te hebben...
mja, ik weet dus niet of ik het helemaal goed begrepen heb - maar ik weet dus ook niet of die intake mevrouw het wel helemaal goed begrepen heeft. De indicatie is nog steeds 49 uur, ik heb alleen niet beloofd al die 49 uur bij hún af te nemen - maar wel zowiezo 24. Ik moet er morgen even achteraan bellen geloof ik om het helder te krijgen of ik het nou goed heb gedaan of niet.
pi_145856537
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:08 schreef Crumpette het volgende:

[..]

mja, ik weet dus niet of ik het helemaal goed begrepen heb - maar ik weet dus ook niet of die intake mevrouw het wel helemaal goed begrepen heeft. De indicatie is nog steeds 49 uur, ik heb alleen niet beloofd al die 49 uur bij hún af te nemen - maar wel zowiezo 24. Ik moet er morgen even achteraan bellen geloof ik om het helder te krijgen of ik het nou goed heb gedaan of niet.
ah ok. ik denk dat dat is omdat je minimaal het minimum bij een reguliere kraamzorgaanbieder moet afnemen (voor t hotel geldt geen minimum volgens mij). maar goed, dan zou je dus alsnog 3 dagen in t kraamhotel kunnen zitten en dan heb je nog 4 dagen van 6 uur over bij de kraamorganisatie.

ik denk dat t klopt!
Kwak
pi_145856812
Ik heb vandaag weer een echo gehad en alles was goed :) De kleine Sjaak (ja, waarschijnlijk een jongetje, maar de navelstreng lag ook tussen de beentjes) was heerlijk actief. De placenta blijkt toch aan de achterkant te liggen, dus ik heb eerder kans om dingen te gaan voelen en dat vind ik leuk. Ik vind dat ik nu ook dingen voel en dat het de baby is, maar de vk zei dat dat nog niet kon (maar toch vind ik het de baby!).

Bloedsuiker was wel laag, ondanks dat ik had gegeten van tevoren (4,3). Dat moet ik dus wel in de gaten houden. Ook ben ik sinds begin zwangerschap 2 kilo afgevallen ipv aangekomen en dat is ook niet heel goed. Na de echo zijn we dus maar naar de McDonalds geweest :Y) ^O^
pi_145856816
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ah ok. ik denk dat dat is omdat je minimaal het minimum bij een reguliere kraamzorgaanbieder moet afnemen (voor t hotel geldt geen minimum volgens mij). maar goed, dan zou je dus alsnog 3 dagen in t kraamhotel kunnen zitten en dan heb je nog 4 dagen van 6 uur over bij de kraamorganisatie.

ik denk dat t klopt!
zo was het bedoeld idd, zodat ik me niet vastleg voor 49 uur bij het kraamzorg bureau voor het geval ik 2 dagen ( bijv) in het geboortehotel blijf :Y
pi_145856927
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:21 schreef Crumpette het volgende:

[..]

zo was het bedoeld idd, zodat ik me niet vastleg voor 49 uur bij het kraamzorg bureau voor het geval ik 2 dagen ( bijv) in het geboortehotel blijf :Y
je zou nog even kunnen checken, ik heb nl ook de optie kraamhotel nog (die ik ws niet kan gebruiken) maar heb gewoon voor 49 uur "getekend", als in: dat ik het eens ben met de indicatie van 49 uur. volgens mij was dat geen probleem als er 1 dag vanaf ging (gaat er sowieso af omdat ik ws een nacht in t ziekenhuis moet blijven).

Dat je zeg maar niet ineens maar 24 uur krijgt ipv 49 omdat ze je niet ingepland hebben of meer krijgen ofzo...
Kwak
pi_145857030
Goede echo voor mevrouwCactus!

En het schaakbord van krijgertje :D snap het gevoel nu wel wat meer!

Middagdutjes zijn zo fijn O+
pi_145857111
Sticker van de VK! *O* bloeddruk is nog steeds goed, en de volgende afspraak ben ik al 39+3 :o

Voor het eerst ook een schatting gedaan naar 't gewicht.. Zij gokt op een kleine acht pond. :') best groot dacht ik, of valt dat wel mee? :P
pi_145857127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik denk dat t klopt!
*ontlurkt*
zoals het er nu staat vind ik het heel discutabel klinken anders ;)
Een kraambureau mag je niet van te voren een contract laten tekenen dat je verplicht een x aantal uren af moet nemen (en dus moet betalen). Wat nu als je een keizersnede met complicaties krijgt en daardoor 5 of 6 dagen in het ziekenhuis verblijft, het kan niet zo zijn dat je dan alsnog voor uren moet betalen waarvan je geen gebruik hebt gemaakt.

Je moet die 49 uur zien als jouw persoonlijke potje, daar heb je, vanuit de basisverzekering, recht op minus extra eigen bijdrage. Als je een dag in het ziekenhuis verblijft, gaan er 8 uren vanaf, als je dan ook nog 2 dagen in het kraamhotel verblijft, gaat er 2 x 8 vanaf, in totaal 24 uur. Blijft over 49 - 24 uur die je nog kunt besteden bij een kraambureau. Als je akkoord bent gegaan met 24 uur, dan blijven er na die 3 x 8 dus geen uren meer over. Ik zou daar dus nog wel even over bellen met ofwel het kraambureau ofwel de zorgverzekering om na te gaan hoe het nu zit.

Extra toevoeging, 24 uur is wel het wettelijke minimum waar je recht op hebt aan zorg. Ook al zijn ze vierdubbel overbezet, moeten ze toch op een of andere manier fixen dat je die uren krijgt. Als je voor 49 getekend hebt en ze zijn vierdubbel overbezet hoeven ze maar max die 24 uur te leveren.

*weer verder lurkt*
:)
pi_145857223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

*ontlurkt*
Een kraambureau mag je niet van te voren een contract laten tekenen dat je verplicht een x aantal uren af moet nemen (en dus moet betalen). Wat nu als je een keizersnede met complicaties krijgt en daardoor 5 of 6 dagen in het ziekenhuis verblijft, het kan niet zo zijn dat je dan alsnog voor uren moet betalen waarvan je geen gebruik hebt gemaakt.

Je moet die 49 uur zien als jouw persoonlijke potje, daar heb je, vanuit de basisverzekering, recht op minus extra eigen bijdrage. Als je een dag in het ziekenhuis verblijft, gaan er 8 uren vanaf, als je dan ook nog 2 dagen in het kraamhotel verblijft, gaat er 2 x 8 vanaf, in totaal 24 uur. Blijft over 49 - 24 uur die je nog kunt besteden bij een kraambureau. Als je akkoord bent gegaan met 24 uur, dan blijven er na die 3 x 8 dus geen uren meer over. Ik zou daar dus nog wel even over bellen met ofwel het kraambureau ofwel de zorgverzekering om na te gaan hoe het nu zit.

Extra toevoeging, 24 uur is wel het wettelijke minimum waar je recht op hebt aan zorg. Ook al zijn ze vierdubbel overbezet, moeten ze toch op een of andere manier fixen dat je die uren krijgt. Als je voor 49 getekend hebt en ze zijn vierdubbel overbezet hoeven ze maar max die 24 uur te leveren.

*weer verder lurkt*
Dit dus - ik update jullie morgen met het vervolg :+
pi_145857227
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

*ontlurkt*

*weer verder lurkt*
ja, dat bedoelde ik ook maar ik kreeg het niet uitgelegd :')

ik heb volgens mij alleen voor akkoord met de indicatie van 49 uur getekend, met het voorbehoud van idd. driedubbel bezet dan 24 uur
Kwak
pi_145857368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja, dat bedoelde ik ook maar ik kreeg het niet uitgelegd :')

ik heb volgens mij alleen voor akkoord met de indicatie van 49 uur getekend, met het voorbehoud van idd. driedubbel bezet dan 24 uur
Ja hoe jij nu getekend hebt is normaal idd. En als je onverhoopt toch in het kraamhotel zou blijven dan krijg je dus van je thuis-kraam die 49 minus je kraamhoteluren.

Maar hoe het aan crump uitgelegd is vond ik heel krom. Het klonk als een soort contract waarbij je verplicht bent die uren bij hen af te nemen en dat kan echt niet.
:)
pi_145857507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja hoe jij nu getekend hebt is normaal idd. En als je onverhoopt toch in het kraamhotel zou blijven dan krijg je dus van je thuis-kraam die 49 minus je kraamhoteluren.

Maar hoe het aan crump uitgelegd is vond ik heel krom. Het klonk als een soort contract waarbij je verplicht bent die uren bij hen af te nemen en dat kan echt niet.
tsja, ik heb het wel staan als: indicatie, 49 uur. Aantal uren aangevraagd: 24.

Staat ook nog in het boekje dat je wel (in overleg) meer uren kunt krijgen dan aangevraagd, ook meer dan de verzekering vergoedt.
en dan:
"kan ik tijdens de zorg minder uren ontvangen dan de afgesproken uren op de zorg-overeenkomst? - Het is niet mogelijk om minder uren te ontvangen dan u overeen bent gekomen tijdens het intakegesprek en op de zorgovereenkomst heeft ondertekend. Een uitzondering hierop is als er een medische noodzaak is geweest en er meer dan 4 dagen ziekenhuisverblijf heeft plaatsgevonden"

Ik weet dus niet of het wettelijk zo mag, maar opzich denk ik wel dat het wel losloopt - het enige "risico" in deze voor mij is, als ik meer uren zou willen, maar ze zijn moeilijk onderbezet wegens kerstmis. Maar, mijn baby komt hopelijk gewoon op tijd en dan zou het wel moeten kunnen allemaal.
pi_145857952
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:42 schreef Crumpette het volgende:

[..]

tsja, ik heb het wel staan als: indicatie, 49 uur. Aantal uren aangevraagd: 24.

Staat ook nog in het boekje dat je wel (in overleg) meer uren kunt krijgen dan aangevraagd, ook meer dan de verzekering vergoedt.
en dan:
"kan ik tijdens de zorg minder uren ontvangen dan de afgesproken uren op de zorg-overeenkomst? - Het is niet mogelijk om minder uren te ontvangen dan u overeen bent gekomen tijdens het intakegesprek en op de zorgovereenkomst heeft ondertekend. Een uitzondering hierop is als er een medische noodzaak is geweest en er meer dan 4 dagen ziekenhuisverblijf heeft plaatsgevonden"

Ik weet dus niet of het wettelijk zo mag, maar opzich denk ik wel dat het wel losloopt - het enige "risico" in deze voor mij is, als ik meer uren zou willen, maar ze zijn moeilijk onderbezet wegens kerstmis. Maar, mijn baby komt hopelijk gewoon op tijd en dan zou het wel moeten kunnen allemaal.
ik vind het heel raar... hoeveel uur krijg je nou nog dan als je 2 dagen in t ziekenhuis ligt ofzo? ik zou t toch even nabellen :@

welk bureau is het?
Kwak
pi_145858087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind het heel raar... hoeveel uur krijg je nou nog dan als je 2 dagen in t ziekenhuis ligt ofzo? ik zou t toch even nabellen :@

welk bureau is het?
ik moet zeggen dat mij het gevoel ook een beetje bekruipt dat het wettelijk niet zou moeten mogen hoor.. maar als ik dus 2 dagen in het ziekenhuis blijf heb ik soberso recht(maar dus ook plicht, volgens hun) op 24 uur van Wereld Wonder, en als ik op de een of andere manier zorg meer wil, kan dat ook in overleg.

Overigens staat er ook in hun algemene voorwaarden dat bij afzegging van de zorg na week 31 ze administratiekosten van 150 euro (!!!) in rekening brengen. Intakegesprek in week 32 :'). HANDIG.
Maargoed overal in hun papieren staat dat ze de intake in week 28-30 plannen dus daar kom je op die manier zowiezo wel onderuit. :7
pi_145858107
Hier heb ik me nu ingeschreven bij het kraambureau. Vond het dit keer een heule stap! :D
Vorige 2 keren hadden we een ander bureau. Maar achteraf vonden we ze niet fijn :/ Hoop dat Kraamzus ons wel een heerlijke eerste week meegeeft :Y
pi_145858245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:02 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat mij het gevoel ook een beetje bekruipt dat het wettelijk niet zou moeten mogen hoor.. maar als ik dus 2 dagen in het ziekenhuis blijf heb ik soberso recht(maar dus ook plicht, volgens hun) op 24 uur van Wereld Wonder, en als ik op de een of andere manier zorg meer wil, kan dat ook in overleg.

Overigens staat er ook in hun algemene voorwaarden dat bij afzegging van de zorg na week 31 ze administratiekosten van 150 euro (!!!) in rekening brengen. Intakegesprek in week 32 :'). HANDIG.
Maargoed overal in hun papieren staat dat ze de intake in week 28-30 plannen dus daar kom je op die manier zowiezo wel onderuit. :7
oh, ja die hebben een contract met t kraamhotel in t westeinde is t niet? dan zit t misschien ingewikkelder in elkaar.

maar ze zullen zich toch aan de wet moeten houden ;)
Kwak
pi_145858362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh, ja die hebben een contract met t kraamhotel in t westeinde is t niet? dan zit t misschien ingewikkelder in elkaar.

maar ze zullen zich toch aan de wet moeten houden ;)
ja geloof ik wel, maar - en dat vroeg ik ook - stel je voor dat ik uitkom in de geboortekliniek in westeinde, en ik maak daar gebruik van kraamzorg, gaat dat dan wel of niet van de nu aangevraagde 24 uur af? En zij zij: nee, dat is sinds bijna een jaar niet meer zo. Dus in dat opzicht maakt dat niks uit, dat ze samenwerken met de geboortekliniek.

En idd, wet gaat boven wélk contract dan ook. Dus ik maak me vooralsnog niet te druk :P
pi_145859038
-O- Lekker ingewikkeld crumpette
Heb zelf geen handtekening gezet. Wel een indicatie voor 56(?)uur..
Ziekenhuisdagen worden er vanaf getrokken.
Qua uren denk ik ze wel nodig te hebben (tweeling, peuter, eerdere pnd) en geld is dan niet zo'n ding (vind ik) zorg is belangrijker. (al ben ik wel goed verzekerd)
Hoe het zit met een kraamhotel geen idee. Daar heb ik me nooit in verdiept :@ ik geloof niet dat wij 1 in de buurt hebben :+

Bij S liep de kraamhulp op een gegeven moment in de weg. Als ik eens 'alleen' was en tv kon kijken dan wilde ik ook eventjes niets doen. En dan begon de kraamhulp weer over bv.. Of als ik even met mijn vriend stond te knuffelen in de tuin (in de zon O+) kwam ze buiten om te roken...Zucht. Maargoed ze lette er ook niet op dat ik goed at/dronk etc er was geen 'warme' zorg en geen klik. Ze heeft hierdoor die pnd niet opgemerkt.

Vlindur
Hoor veel positieve verhalen over kraam.zus!
Wij zitten nu bij kraam.vogel
pi_145859106
Gelukkig is alles goed met je baby gevalletje *O* wel naar van die verstopping!
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 18:35:14 #239
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145859113
Hehe gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 heel verschillende dingen he. Zal het dus van te voren, het liefst zelfs via mail, vragen en vastleggen :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:06:55 #240
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145860092
Echt, ik lek :( . Verdoemde afscheiding .

Disclaimer: 'lek'

[ Bericht 9% gewijzigd door AwayTL op 23-10-2014 19:18:04 ]
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_145860569
Bah, afscheiding :( herkenbaar!
pi_145860667
Ik lek al enorm sinds dag 1. Echt superirritant. Soms wel 3 inlegkruisjes per dag. :r
Vooral als ik opsta 's ochtends. Als ik dan niet meteen naar de wc ga, maar eerst lekker rechtop in bed wat na doezel en tv kijk, dan kan ik die avond wel een nieuwe pyjamabroek uitkiezen.
Mja tmi :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 oktober 2014 @ 19:38:33 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145861209
Een goede echo voor Selvaria *O*

Kraamzorg: aangezien ik alleen ben + kleuter en peuter (of tegen die tijd al twee kleuters) heb rondbanjeren, ga ik wel voor het maximale aan uren dat ik kan krijgen. Ik heb wel hulp en opvang voor de jongens als het echt nodig is maar hulp bij de huishouding en (persoonlijke) verzorging van mezelf enzo kan ik moeilijk aan de buurvrouw vragen :')

Vanmiddag gebeld voor de uitslag van de dipslide, er was geen urineweginfectie te bekennen, maar als mijn klachten aanhouden moet ik maar een afspraak maken na het weekend. Mjah, maandag heb ik de SEO, als ik dan nog klachten heb, loop ik wel langs de afdeling verloskunde om te kijken of ik mijn vlgende afspraak naar voren kan halen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_145861369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:38 schreef DJMO het volgende:
Een goede echo voor Selvaria *O*

Kraamzorg: aangezien ik alleen ben + kleuter en peuter (of tegen die tijd al twee kleuters) heb rondbanjeren, ga ik wel voor het maximale aan uren dat ik kan krijgen. Ik heb wel hulp en opvang voor de jongens als het echt nodig is maar hulp bij de huishouding en (persoonlijke) verzorging van mezelf enzo kan ik moeilijk aan de buurvrouw vragen :')

Vanmiddag gebeld voor de uitslag van de dipslide, er was geen urineweginfectie te bekennen, maar als mijn klachten aanhouden moet ik maar een afspraak maken na het weekend. Mjah, maandag heb ik de SEO, als ik dan nog klachten heb, loop ik wel langs de afdeling verloskunde om te kijken of ik mijn vlgende afspraak naar voren kan halen.
De vader is niet meer in beeld?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145861388
Mag ik op 1 juli :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_145861533
Juli kindje *O*
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:49:36 #247
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145861659
:o *O* juli al, welkom!!

Hm volgensmij heb ik vanmiddag ook nieuwe zwangeren vergeten welkom te heten! Bij deze!
pi_145861752
Owja, Kraamzorg moet ik ook nog regelen!
Vorige was wel erg fijn, dus ga me maar bij hetzelfde bureau inschrijven :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_145861787
Welkom *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_145862105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:43 schreef McLaura het volgende:
*O*
Juli kindjes zijn zoooooo leuk ;)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:02:17 #251
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_145862207
Gefeliciteerd McLaura!!!

Hier is het kraampakket inmiddels gearriveerd, maarja, 95% zal ik niet gebruiken ivm ks :'). CZ is overigens wel slimmer geworden met hun cadeaus; waar ik bij Draak nog een Zetje Zebra knuffel kraakdoekje kreeg, zit er nu een fluffy omslagdoek in O+.

Gisteren overigens ook nog bloed laten prikken voor HB, glucose en de HAPPY studie. Wisten ze in het zkh dus niets van die studie, terwijl ze het zelf onderzoeken :') !

Kraamzorguren weet ik nog niets van, ze zullen een dezer dagen wel bellen. Ik ga wel proberen de volle 49 uur te claimen.
pi_145862491
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:00 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

*O*
Juli kindjes zijn zoooooo leuk ;)
Ik weet het, ik heb er al één!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_145862558
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren en dames met knippers! *O*
Kwak
pi_145862667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:43 schreef McLaura het volgende:
Done :Y

Gefeliciteerd :D *O* Jij was hier een tijdje terug ook met een kloon toch? Of heb ik iemand anders in gedachten :)
pi_145862679
Moet jij niet bevallen, Kwak? ;)
pi_145862715
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:12 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Done :Y

Gefeliciteerd :D *O* Jij was hier een tijdje terug ook met een kloon toch? Of heb ik iemand anders in gedachten :)
Klopt, als Lurktmeteenrietje. Toen was ik spontaan zwanger.
pi_145862738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:13 schreef McLaura het volgende:

[..]

Klopt, als Lurktmeteenrietje. Toen was ik spontaan zwanger.
Dat wilde ik ook al vragen
pi_145863464
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:20 schreef krijgerrtje het volgende:
Bah, afscheiding :( herkenbaar!
Vandaag 2x schone onderbroek aan mogen doen (1x heul veul afscheiding en 1x overmoedig niesen). Heb echt klonten afscheiding sinds ik zwanger ben :D
pi_145863673
afscheiding, check. Sinds week 20 ongeveer :').

en welkom nieuwe zwangeren! *O*
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:39:23 #260
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145864128
Ja, ben je niet meer ongesteld kan je alsnog hele dagen met rotzooi in de weer want afscheiding :( .

Nu alleen mini tsunami's. Dat je echt even druk gaat zetten om te checken of je echt geen vruchtwater lekt }:| :|W .
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:40:27 #261
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145864177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:13 schreef McLaura het volgende:
Moet jij niet bevallen, Kwak? ;)
+1 overigens *O*

Heb al verse baby afkickverschijnselen :'(.
pi_145864410
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:39 schreef AwayTL het volgende:
Ja, ben je niet meer ongesteld kan je alsnog hele dagen met rotzooi in de weer want afscheiding :( .

Nu alleen mini tsunami's. Dat je echt even druk gaat zetten om te checken of je echt geen vruchtwater lekt }:| :|W .
of in je broek gepist hebt :')
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:46:58 #263
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145864521
Hehe zo voelt het wel inderdaad.

Gelukkig is dat op niesen na nog wel onder controle _O- .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 oktober 2014 @ 20:50:19 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145864690
ik heb al sinds de geboorte van Geert incontinentieklachten .. achteraf door bekkenproblemen.. lang leve de tena ladys .. het leek in het begin van de zwangerschap iets minder te worden, maar momenteel kan ik elke anderhalf tot twee uur wel een volle blaas legen op de wc :') niesen en hoesten zorgen geheid voor lekkages hier. hoop dat de bekkenfysio me dusdanig kan helpen dat ook die klachten straks over zijn :X
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_145864725
Alweer bijzondere streepjes! Gefeliciteerd, McLaura!
pi_145864854
Knippers en streepjes!! Wat een goede dag *O*
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:06:22 #267
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145865542
_O- zie mij dan.. Niesen :')

Niezen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 oktober 2014 @ 21:13:39 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145865925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:06 schreef AwayTL het volgende:

Niezen
http://nl.wiktionary.org/wiki/niesen/vervoeging

pi_145865972
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:06 schreef AwayTL het volgende:

Niezen
Ik deed het ook _O- Komt door al het niezen denk ik... Ik hoor ook minder goed, dat zal mijn Nederlands beïnvloeden :D
pi_145866242
quote:
Even verder dan wikipedia kijken: beide mag.
pi_145867077
Voor wie het leuk vindt: om 22.00 op BBC3 - don't drop the baby, programma over ouders, maar met name vaders in wording :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 oktober 2014 @ 21:38:58 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145867239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:19 schreef McLaura het volgende:

[..]

Even verder dan wikipedia kijken: beide mag.
ik heb op school altijd deze geleerd (en was één van de eerste hits toen ik er op googlede). vandaar dat ik het linkje postte. :)

pi_145867441
Jaaa, dat dacht ik al, mclaura! :) Fijn dat je er weer bent! :D en juli kindjes al, zo hè!

Ik lig nu op bed, vreselijk last van (darm?) kramp ;( douchen hielp niet, dus nu een hete kruik en twee PCM genomen en het neemt eindelijk een beetje af.. Wel echt gesloopt, dus ik denk dat ik lekker vroeg slaap vannacht O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 oktober 2014 @ 21:51:37 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145868002
tien minuten geleden had ik nog een hele reep chocolade .. nu heb ik niets meer :@

donderdag 23 oktober 2014 @ 22:00:11 #275
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_145868508
*O* McLaura gefeliciteeeerd!!! *O*

Krijgerrtje ff goed in de gaten houden. Truste :*

Crump.. zal bbc3 eens opzetten zo.. sluit goed aan bij de bevallingsvoorlichtingsavond waar we net vandaan komen :D
  donderdag 23 oktober 2014 @ 22:05:39 #276
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_145868805
En met de fok-wet in mijn achterhoofd ga ik hier niet zetten dat ik nog bijna geen last heb van overmatige afscheiding :X :P
  donderdag 23 oktober 2014 @ 22:15:59 #277
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145869277
Wees voorbereid op afscheidingstsunami morgen rady!!

Gr wilde serie kijken via stream.. Kan weer eens niet fatsoenlijk. Altijd gekloot met de snelheid in de avond :( .

Oh en die plopjes/knakjes die skittles benoemde, dat heb ik nu geloof ik ook. Alsof mini zn beentjes knakt als ik buk. Hoor het dan alleen niet. Voel het alleen. Wtf is dat. Bel vruchtwater ofzo?
  donderdag 23 oktober 2014 @ 22:19:11 #278
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_145869450
Balen van die serie away!
Ja.. de inlegkruisjes liggen al klaar :P

Dat geplop bleken toch darmgeluidjes te zijn?
  donderdag 23 oktober 2014 @ 22:21:49 #279
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145869583
Nee dat was van Hilmo geloof ik. Onder de borst. Meerdere knakplopjes waren dat geloof ik.

Dit is meer een je knie goed knakken plopje.

Wat een uitleg 8-) :D
  donderdag 23 oktober 2014 @ 22:28:41 #280
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_145869939
Oww haha dat weet ik niet :)
Klinkt best grappig :P
pi_145871888
Iedereen om me heen is aan het bevallen.. Ik wil oohoooook!

Heel eventjes geslapen, nu weer klaarwakker natuurlijk... Geld dat al als de nachtploeg? :P
pi_145871999
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:06 schreef krijgerrtje het volgende:
Iedereen om me heen is aan het bevallen.. Ik wil oohoooook!

Heel eventjes geslapen, nu weer klaarwakker natuurlijk... Geld dat al als de nachtploeg? :P
Weet je zeker dat je kramp in je darmen hebt ;)
pi_145872113
Dat wilde ik ook al vragen :P hoe is het nu krijgerrtje?

Welkom McLaura!

Net een lange post getypt, loopt mijn telefoon vast. Misschien maar goed ook. Morgen vind ik vast weer alles weer minder spannend dan vandaag. *poging tot zen*
pi_145872566
Hahaha nou ja, darmen of niet, het was geen toch zeker geen wee :P echt een constante kramp. Maar na de warme kruik was het gelukkig wel grotendeels weer voorbij! :)
pi_145873673
Hier ook darmkramp, dacht even dat t iets anders was maar er zat geen golfbeweging en geen ritme in, en ik produceer al de hele avond prachtige vlaaien :Y)

Laten we hopen op effectief voorwerk.

Ik hoop dat ik vannacht lekker slaap, heupen houden me wakker...
Kwak
pi_145874416
Morgen heb je weer een versie(r)poging toch Helio?

Jij bent je darmen alvast aan het legen Kwak? ;) Balen dat je zo'n last hebt van je heupen! Weltruste! Ik hoop dat je slaapt als een roosje.

Ik zit in mijn favoriete stoel te breien en Call the midwife te kijken. Ik moet eigenlijk naar bed, maar ik hang nog zo lekker.
pi_145877606
Rustig avondje hier! Nog wat geslapen, ondanks je heupen kwak? Heb jij ook altijd zo'n stijf gevoel daarin, als je 's ochtends opstaat?

Ik heb zomaar de hele nacht doorgeslapen, zonder plaspauzes *O*
pi_145877664
Helio succes vandaag.

En iedereen goed geslapen *O* of gewoon niks gepost...

Mijn laatste werkdag vandaag. *O*
pi_145877698
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 06:56 schreef krijgerrtje het volgende:
Rustig avondje hier! Nog wat geslapen, ondanks je heupen kwak? Heb jij ook altijd zo'n stijf gevoel daarin, als je 's ochtends opstaat?

Ik heb zomaar de hele nacht doorgeslapen, zonder plaspauzes *O*
Als een roosje! Wel wakker geweesy maar idd geen plaspauzes.

Heupen schieten bij mij s nachts in de kramp of worden doof. Kan eigenlijk op beide kanten slecht liggen.

Maar goed, vannacht dus prima geslapen. Kijken of ik zo nog wat rust kan pakken.
Kwak
pi_145877767
Ik werd wakker om te plassen en dacht dat het een uur of vijf zou zijn, maar toen bleek het tien over zeven! :o. Hier dus ook een goede nacht.
pi_145877787
Klopt Cholula, dankje!
Wat klinkt jouw avond heerlijk ontspannen, snap dat je even bleef zitten.

Zolena laatste werkdag *O*

En krijgerrtje en kwakzor goed geslapen, goed bezig top 2 ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:32:24 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145877805
dan ben ik zeker plaatsvervangend wakker geweest vannach :') ben geloof ik wel 15 keer m'n bed uitgeweest vannacht :O

Zolena bijna verlof *O*

pi_145877841
Hihi, top 2 :D

Nou, namens alle dames die daardoor goed hebben geslapen, bedankt DJMO ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:40:46 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145879483
gaan jullie vannacht voor mij wakker worden dan???

ik voel gekriebel in m'n buik O+

pi_145879947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:40 schreef DJMO het volgende:
gaan jullie vannacht voor mij wakker worden dan???

ik voel gekriebel in m'n buik O+
O+
Babykriebels
Kwak
pi_145880714
Ik voel alleen maar heel veel slaap :O
Gister hebben manlief en ik beiden overdag geslapen en vannacht was het dus weer bal :')
Dus vandaag niet in slaap vallen en vanavond vroeg op bed.
Morgen uitslapen! *O*
pi_145881429
Ik haal de bruine boterham weer uit mijn dag. :{
Had al zo lang geen last meer van PDS maar dacht ja, ik moet wel meer vezels misschien, en dan begin ik wel met een bruine boterham. Ik had expres geen volkoren nog gepakt. Maar die bruine is al teveel. Tweede nacht op rij dat ik op de wc moet doorbrengen.
Blijkbaar hebben mijn darmen maar weinig nodig om in hyperdrive te gaan. Jammer de bammer.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:45:18 #298
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_145882363
McLaura! Gefeliciteerd! O+
A grand adventure has begun.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:11:07 #299
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_145883168
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:08 schreef Risu het volgende:
Ik haal de bruine boterham weer uit mijn dag. :{
Had al zo lang geen last meer van PDS maar dacht ja, ik moet wel meer vezels misschien, en dan begin ik wel met een bruine boterham. Ik had expres geen volkoren nog gepakt. Maar die bruine is al teveel. Tweede nacht op rij dat ik op de wc moet doorbrengen.
Blijkbaar hebben mijn darmen maar weinig nodig om in hyperdrive te gaan. Jammer de bammer.
En havermoutvlokken? Bruin brood valt bij mij ook niet altijd goed. Havermout gaat super!

Hebben jullie ook last van geen keuzes kunnen maken? Moet nieuwe schoenen hebben, want heb geen pkatte schoenen voor onder jurkjes. Ziet er niet uit met mn gympies :P. Maar iets vinden ho maar! (En dat ligt denk ik niet aan het aanbod :p )
pi_145883297
Away, ja, heel erg! Ik was sowieso al nooit erg goed met keuzestress, maar sinds ik zwanger ben kan ik over de simpelste dingen geen keuze meer maken. Ik overzie situaties en gevolgen daarvan ook niet goed meer (zoals ik toen met dat bevalbed gewoon niet kon verzinnen dat dat ding gewoon in de studeerkamer kan, totdat mijn vriend dat zei).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')