abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145781271

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 21-10-2014 22:14:21 ]
pi_145781291
Ik ga vanavond beginnen met een serie nachtdiensten, dat betekent dat de OP zal versloffen. Aan de andere kant, we hebben Mo :)
pi_145781312
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:11 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Je bent gek.
Mwoah redelijk, maar lijkt me erg gaaf om te doen, vooral omdat maar weinig mensen het doen, uiteraard moet je ook maar in de (prive) omstandigheden zijn om zoveel vrije tijd te hebben ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_145781357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mwoah redelijk, maar lijkt me erg gaaf om te doen, vooral omdat maar weinig mensen het doen, uiteraard moet je ook maar in de (prive) omstandigheden zijn om zoveel vrije tijd te hebben ;)
Maar vertel eens wat meer over je hardloopachtergrond en waarom je dit denkt aan te kunnen (niet vervelend bedoeld). Gezond leven lijkt mij meer een sine qua non dan een garantie voor succes, de meeste deelnemers hebben al jarenlange ultra-ervaring voordat ze de MDS doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145781360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje. Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan. Wanneer begint de training voor die loop? Het is nu nog rijkelijk vroeg om al te starten?
pi_145781543
Och ja als een Brit 8 marathons achter elkaar kan lopen, kan jij vast 250 km in de woestijn lopen, over een anderhalf jaar ^O^
Als je maar lol hebt
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_145781584
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:19 schreef Guard het volgende:
Och ja als een Brit 8 marathons achter elkaar kan lopen, kan jij vast 250 km in de woestijn lopen, over een anderhalf jaar ^O^
Als je maar lol hebt
Dat wel natuurlijk. Maar hij heeft zijn leven radicaal omgegooid qua gezondheid. En laten dat soort ultralopen nou juist niet bijster gezond zijn. :7
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_145781639
Diederik Jekel gaat trouwens door met lopen ^O^ (zodra hij hersteld is).
pi_145781655
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:20 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat wel natuurlijk. Maar hij heeft zijn leven radicaal omgegooid qua gezondheid. En laten dat soort ultralopen nou juist niet bijster gezond zijn. :7
Ach, misschien leeft hij nu heel gezond en gooit hij het compleet om door compleet onvoorbereid daar te gaan lopen.
pi_145781663
Benieuwd wanneer Diederik de MdS gaat lopen
pi_145781696
Hoe ik me gisteren voelde, dan moet het toch echt een hel zijn om de volgende dag meteen nog een marathon te lopen.. (laat staan nog 7x) ik had dan liever zondag nog 20km erachteraan gelopen.
Maar goed, de spierpijn zal natuurlijk wel minder zijn als je op duurtempo loopt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145781724
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar vertel eens wat meer over je hardloopachtergrond en waarom je dit denkt aan te kunnen (niet vervelend bedoeld). Gezond leven lijkt mij meer een sine qua non dan een garantie voor succes, de meeste deelnemers hebben al jarenlange ultra-ervaring voordat ze de MDS doen..
Vroeger toen ik jong was heb ik zeer fanatiek gelopen, o.a. 10 mijl rond het uur, daarna eigenlijk heel lang niets gedaan, maar deed wel ongetrained aan een editie of 15 van de dam tot dam loop mee, ook nog een keer Marathon zonder training gelopen, kortom op basis van looptechniek lukt het me vrij makkelijk om grote afstanden te lopen, mijn grootste uitdaging is op dit moment dat ik qua gewicht behoorlijk wil verliezen, ik ben in een maand al van 105 naar 95 gegaan zonder verlies van spieren, maar mijn doel is om zo rond de 82 a 86 uit te komen.

Daarnaast ben ik behoorlijk aan mijn conditie bezig, probeer nu 5 keer per week te wielrennen, en 2 a 3 keer per week te hardlopen.
pi_145781735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:22 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Ach, misschien leeft hij nu heel gezond en gooit hij het compleet om door compleet onvoorbereid daar te gaan lopen.
Dat kan ook nog ja. :D
Hoe dan ook, een 'gewone' marathon is al een aanslag op je lichaam, (maar nog te overzien qua herstel e.d.) maar tijdens zo'n ultraloop pleeg je volgens mij pas echt roofbouw op je lichaam.
Gaat er eigenlijk een medische keuring aan zo'n evenement vooraf?
pi_145781808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:24 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat kan ook nog ja. :D
Hoe dan ook, een 'gewone' marathon is al een aanslag op je lichaam, (maar nog te overzien qua herstel e.d.) maar tijdens zo'n ultraloop pleeg je volgens mij pas echt roofbouw op je lichaam.
Gaat er eigenlijk een medische keuring aan zo'n evenement vooraf?
Klopt, met name op gebied van herstel ben ik nu aan het zoeken hoe je daar goed op voorbereid, maar ik denk dat het ook een kwestie van doorzettingsvermogen is, overigens is hardlopen uberhaupt niet gezond ;)
pi_145781874
Geen goedkoop voornemen trouwens :o
pi_145781887
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, met name op gebied van herstel ben ik nu aan het zoeken hoe je daar goed op voorbereid, maar ik denk dat het ook een kwestie van doorzettingsvermogen is, overigens is hardlopen uberhaupt niet gezond ;)
Van 0 naar 8x trainen gaan is al helemaal niet gezond. Als je nog zo lang hebt, waarom dan nu al zo hard van stapel lopen? Waarom niet eerst een paar maanden 4x per week trainen, dan dat opvoeren naar een keer of 5/6 en als het echt goed gaat pas aan elke dag/meerdere keren per dag beginnen.
pi_145781918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:29 schreef Guard het volgende:
Geen goedkoop voornemen trouwens :o
Nee klopt, maar aan andere kant ga ik nooit op vakantie en heb redelijke baan ;)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:30:28 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145781927
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vroeger toen ik jong was heb ik zeer fanatiek gelopen, o.a. 10 mijl rond het uur, daarna eigenlijk heel lang niets gedaan, maar deed wel ongetrained aan een editie of 15 van de dam tot dam loop mee, ook nog een keer Marathon zonder training gelopen, kortom op basis van looptechniek lukt het me vrij makkelijk om grote afstanden te lopen, mijn grootste uitdaging is op dit moment dat ik qua gewicht behoorlijk wil verliezen, ik ben in een maand al van 105 naar 95 gegaan zonder verlies van spieren, maar mijn doel is om zo rond de 82 a 86 uit te komen.

Daarnaast ben ik behoorlijk aan mijn conditie bezig, probeer nu 5 keer per week te wielrennen, en 2 a 3 keer per week te hardlopen.
Heel erg veel succes en geluk toegewenst.
pi_145781949
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Te veel hardlopen schijnt niet gezond te zijn. Tussen 1 uur en 2,5 uur per week schijnt wél gezond te zijn, meer dan dat niet. Maar daar kom je natuurlijk makkelijk overheen als je traint voor een ultraloop.

bron: http://www.nu.nl/wetensch(...)echt-gezondheid.html
pi_145781973
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Van 0 naar 8x trainen gaan is al helemaal niet gezond. Als je nog zo lang hebt, waarom dan nu al zo hard van stapel lopen? Waarom niet eerst een paar maanden 4x per week trainen, dan dat opvoeren naar een keer of 5/6 en als het echt goed gaat pas aan elke dag/meerdere keren per dag beginnen.
Het is niet zo dat ik als een idioot train, fietsen is ook deel transport (ongeveer 30 a 40 kilomter per keer), hardlopen doe ik voorlopig zo rond de 4 kilometer per keer.
pi_145781988
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:30 schreef Quoi het volgende:

[..]

Heel erg veel succes en geluk toegewenst.
Thx, ik hou jullie op de hoogte.
pi_145782027
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:31 schreef nozem het volgende:

[..]

Te veel hardlopen schijnt niet gezond te zijn. Tussen 1 uur en 2,5 uur per week schijnt wél gezond te zijn, meer dan dat niet. Maar daar kom je natuurlijk makkelijk overheen als je traint voor een ultraloop.

bron: http://www.nu.nl/wetensch(...)echt-gezondheid.html
Het scheelt ook per persoon, sommige mensen hebben erg snel last van chronische blessures door het lopen op harde ondergrond, zelf vind ik het bijvoorbeeld fijn om op gras te lopen, helaas woon ik zelf midden in Amsterdam en ben daarom nogal beperkt qua mogelijkheden.
pi_145782054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik als een idioot train, fietsen is ook deel transport (ongeveer 30 a 40 kilomter per keer), hardlopen doe ik voorlopig zo rond de 4 kilometer per keer.
Alsnog, voor elk uur dat je extra gaat bewegen moet je ook een uur extra rust inbouwen. Als je die tijd niet hebt, moet je je afvragen of je er wel echt beter van wordt, of dat je beter wat minder kan trainen ;)
pi_145782071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Thx, ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben zeer benieuwd, ook hoe je je gaat voorbereiden, want een beetje hier in het Hollandsche klimaat over gladde fietspaden gaan lopen lijkt me not the way to go
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:38:36 #25
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145782179
Schitterend raptorix ^O^ blijf gezellig hier posten ook :Y
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')