Ah, net als mijn brood.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik denk dat het brood wellicht niet compleet mislukt maar gewoon lekker rustiek compact wordt![]()
Kan ik het mooi meenemen naar mijn werk, kan er als het niet smaakt altijd nog vervelende collega's mee doodgooien.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik denk dat het brood wellicht niet compleet mislukt maar gewoon lekker rustiek compact wordt![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Kan ik het mooi meenemen naar mijn werk, kan er als het niet smaakt altijd nog vervelende collega's mee doodgooien.
Ja, daar snap ik wel van dat ie meteen verwijderd dient te worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Die Folie zou jij direct verwijderen, niet?
In het Engels betekent "folly" ook dwaasheid, en fool of foolishness heeft dezelfde oorsprong. Komt volgens mij weer vanuit het oud-Frans: fol, maar verder weet ik het ook niet. Zou ik moeten Googlen en geen zin in/tijd voorquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:29 schreef golfer het volgende:
Waarom betekent folie in het Frans trouwens waanzin?
Hee, dat maakte ik vorig jaar!quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dit gemaakt:
http://ahealthylifeforme.com/beet-terrine-with-olivari-olive-oil/
Maar dan zonder rode bietjes maar met roze, witte en gele. Wel wat minder 'wauw' effect denk ik, maar net zo lekker.
Wat een kleuren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:42 schreef minilot het volgende:
Hee, dat maakte ik vorig jaar!
De mijnes:
[ afbeelding ]
Prachtigquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:43 schreef minilot het volgende:
En pre-snijden:
[ afbeelding ]
Ik vond 't erg eighties!Erg Miami Vice!
Ja, dat wist ik nog.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, dat maakte ik vorig jaar!
De mijnes:
[ afbeelding ]
Ja ben benieuwd of ik het een beetje volhoud ook vooralquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:10 schreef PdeHoog het volgende:
Leuke plannen, Sun! Met dat brood bakkenIk ga binnenkort eens kijken hoe de kenwood het kneden doet
quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:38 schreef minilot het volgende:
Zeg Golfer, jij mag dan boeeeeeee roepen als het over broodbakmachines gaat, maar ondertussen bak jij je maïsboterhammen wél met zo'n zak premix waar niet alleen bloem maar ook een zwik broodverbeteraars en rijsmiddel in zit toch?
Ooit overwogen om gewoon eens brood from scratch te maken?
Oh dat neem ik trouwens terug.. Ik ga gewoon samengesteld meel gebruiken en daar zit ook wel het een en ander inquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ga dan weer wat puurder te werk.. afgezien van het échte werk dusmaar ik wil meel, gist en zout los kopen iig
Dat weet ik wel, maar hij paste als de vuist op een oogquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:17 schreef minilot het volgende:
Nou moe Piet, ik bedoelde het helemaal niet zo vervelend!
Dat heb ik ook.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:26 schreef minilot het volgende:
Ik gebruik negen van de tien keer gewoon de supergoedkope bloem (heel soms bio bloem) van de supermarkt. Maar goed, ik maak dan ook vooral gevulde broden, verrijkte broden, platbroden en andere fratsen - zelden brood om gewone boterhammen van te snijden..
Ben nu toevallig as we speak indiase chapati's aan het maken.
Hoe heb je ze gekruid?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Nou ik heb de pompoen behandeld als verse aardappelschijfjes in de oven.. Best te doen trouwens.
Oja, HHB nog kijken
Ik heb ze in schijfjes gesneden en een zak gedaan met daarin: olie, peper, zout, chilipoeder, komijn, citroensap, knoflookpoeder en wat salie.quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:12 schreef minilot het volgende:
Zooo, dat was lekker! Indiase soep (rasam) van tamarinde en tomaten en linzen en honderdduizend specerijen.. En knoflookchapati's en perenlassi...
En een kaarsje erbij aan en Kula Shaker's "K" op - als dat alles niet leidt tot tantrische lolligheden later op de avond eet ik mijn hoed op![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rest is allemaal opgegaan in buukske
Dat klinkt goed Mini
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
De afzuiging in het gebouw lijkt niet goed te werken, dus als hij er dan last van heeft (echt in zijn huis hè) dan moet hij niet bij mij aan de deur zijn, maar de woningbouwvereniging bellenquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Verder, Isa; heb jij serieus een buur die klaagt omdat hij je eten ruikt??
Dat had ik ookquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Het brood is best eetbaarbeetje massief, maar het valt me mee
morgen poging 2
Nou, mijn dinnetje had dat niet, dus daar gaan we aan werkenquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat had ik ookDat iets massievere dan normaal brood
Vult wel lekker
En mits goed ingepakt kun je het ook goed invriezen
Whehehehe. Ben benieuwd hoe het resultaat morgen isquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou, mijn dinnetje had dat niet, dus daar gaan we aan werkenenneh, het is nu wel echt flink massiever hoor, niet zoals het hoort nog
Als ik de overstap van Metro naar Trein op Station Sloterdijk maak aan het eind van mijn werkdag... brrrr wat een verleidingen. Geef er nooit aan toe, maar die geuren van Döner kebabjes of afbakbroodjes bij die bakkertjes....quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik krijg altijd honger als ik langs woningen loop/fiets waar ik avondeten ruik.
Dan raad ik in gedachten wat zij gaan eten
quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:55 schreef Bluezz het volgende:
Ja maar ik weet wat er thuis op me wacht
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:56 schreef kwakz0r het volgende:
Wintertijdof, zoals ik het altijd noem, de gewone echte originele tijd
Is de tent nog heel?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:59 schreef Sunnythesun het volgende:
Leuk trouwens, leen je de partytent uit, krijg je hem weer terug met een doosje witte wijn er bij![]()
En als ze dan thuiskomt schelden dat ze geen bier heeft meegenomen zekerquote:
Nou.. ik geloof van wel. En hij zit ook nog eens in een keurige hoesquote:
Dat zijn niet echt diepte investeringen toch? 10 Euro bij de blokker voldoet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou.. ik geloof van wel. En hij zit ook nog eens in een keurige hoes![]()
![]()
En toen was mijn keukenweegschaal overledenik vond al dat Sams eten zo veel leek..
Ja, moet ook een nieuwe dunschiller, hij is kwijtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat zijn niet echt diepte investeringen toch? 10 Euro bij de blokker voldoet.
ik heb m'n dunschiller vermoord eergister. Eens kijken waar ik een nieuwe kan vinden hier, anders moeten m'n ouders er eentje meenemen uit NL.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, moet ook een nieuwe dunschiller, hij is kwijten een molenmes.. die is ook kwijt
Er verdwijnt hier wel eens iets in de vuilnisbak vermoed ik. Ben al lang blij dat mijn dure messen er nog allemaal zijn
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb m'n dunschiller vermoord eergister. Eens kijken waar ik een nieuwe kan vinden hier, anders moeten m'n ouders er eentje meenemen uit NL.
Wat wij vaak kwijtraken is pizzasnijders. Als we pizza bestellen gaan die in de doos van de pizza terwijl we eten, ofzo en daarna bij het oud papier. Is ons al een keer of 4 overkomen..
In Zweden geen dunschillers te koop? Peelers noemen ze die toch?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb m'n dunschiller vermoord eergister. Eens kijken waar ik een nieuwe kan vinden hier, anders moeten m'n ouders er eentje meenemen uit NL.
Wat wij vaak kwijtraken is pizzasnijders. Als we pizza bestellen gaan die in de doos van de pizza terwijl we eten, ofzo en daarna bij het oud papier. Is ons al een keer of 4 overkomen..
het is deze week weer foodbeurs. Was ik vorig jaar in Keulen, is het nu in Parijs. 5 collega's zijn erheen en ik heb alles voor hen geregeld (stand, aankleding/inrichting, appartement, restaurants, afspraken, thalys) maar helaas zelf niet mee.quote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ook dat, dubbel blind testen is daarom zo van belang. Erg leuk als je mensen verschillende bubbels voorzet, cava, sekt, champagne, dan vinden verreweg de meesten de loeidure champagne heel vies en de cava en sekt veel lekkerder.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:50 schreef morgane het volgende:
En ook hoe je mening beïnvloed wordt door je verwachtingspatroon
vast wel, nog geen tijd gehad om te kijken. Ik was zo gehecht aan m'n oude dunschiller..quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Zweden geen dunschillers te koop? Peelers noemen ze die toch?
Hele leuke zelfs
[ afbeelding ]
http://www.miniinthebox.c(...)-peeler_p900469.html
Maar ook normale
http://www.miniinthebox.c(...)-peeler_p917776.html
Goed dat je het zegt, ik moest het restaurant voor onze feestlunch na de bruiloft nog even mailen over allergieën en dat we een lekker aperitiefbubbeltje willenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook dat, dubbel blind testen is daarom zo van belang. Erg leuk als je mensen verschillende bubbels voorzet, cava, sekt, champagne, dan vinden verreweg de meesten de loeidure champagne heel vies en de cava en sekt veel lekkerder.
Laat je zien wat je schenkt willen ze de champagne
Bij mijn testen kwam Furst von Metternich Trocken er altijd goed uit, en Freixenet Negro Brut (dat is dus niet die goudkleurige kapsters troep waar je een diabeet mee kan verlammen)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:59 schreef morgane het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik moest het restaurant voor onze feestlunch na de bruiloft nog even mailen over allergieën en dat we een lekker aperitiefbubbeltje willenIk vind cava en prosecco ook veel lekkerder dan champagne.
Gewoon de stappen 1 voor 1 volgen, niets lastigs aanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:15 schreef Lonaa het volgende:
Piet, jezus! Ik zei dat ik er niet zo goed in was! Dit klinkt als rocketsience.
Yo!quote:
Klinkt goed en vooral erg luchtig.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon de stappen 1 voor 1 volgen, niets lastigs aan
Je zou ook zwarte thee extract kunnen gebruiken als je daar aan kan komenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Klinkt goed en vooral erg luchtig.Zal 'm binnenkort eens proberen. Wel met wat extra's - ik denk dat wat sinaasappelschil of bergamotextract door het mousselaagje wel lekker is
Hier ook een dunschillerfan! Ik heb dan geen spierziekte, maar mijn motoriek is ook zodanig dat er met een schilmesje niets van de pieper zou overblijvenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:30 schreef borisz het volgende:
Dunschillers. Ik heb een speciale linkshandige dunschiller van Victorinox en dat is mijn wonderhulpmiddel in de keuken.
Zonder dat blijft er bijvoorbeeld weinig aardappel over als ik het met een aardappelschiller aan de slag zou moeten gaan.
Dat is iets wat voor mij door mijn spierziekte heel erg lastig is. Mijn motoriek daardoor soms wat beperkt.
Of wat Earl Grey tot poeder vermalen en mengen met de maïzena. Thee- en bergamotsmaak inéén!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zou ook zwarte thee extract kunnen gebruiken als je daar aan kan komen
Weet niet of de smaak dan mooi vrijkomtquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Of wat Earl Grey tot poeder vermalen en mengen met de maïzena. Thee- en bergamotsmaak inéén!
Weet ik bij dit recept ook niet zeker, maar heb wel goede ervaringen met poeder van thee in cakebeslagen en koekjesdeeg, vandaarquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet niet of de smaak dan mooi vrijkomt
...eigenlijk wil ik vooral wel een zaakje in Süßwaren gaan opzetten met Piet, maar ja..quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:54 schreef minilot het volgende:
Beh, nou wil ik taartbakken, maar moet werken. Grmbl.
Nee, eigenlijk wil jij samen met mij piekhaarjongens met blosjes jagenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:00 schreef minilot het volgende:
[..]
...eigenlijk wil ik vooral wel een zaakje in Süßwaren gaan opzetten met Piet, maar ja..)
Ze lokken met fantastische zoetwaren bedoel je?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk wil jij samen met mij piekhaarjongens met blosjes jagen
Bohh.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:14 schreef minilot het volgende:
Lonaa, deze baklava cheesecake is erg lekker:
http://www.taste.com.au/recipes/26378/baklava%20cheesecake
En, ook met citroen zoals je gebruikelijke taart, maar toch wat anders (en héél lekker), met witte chocolade en limoncello:
http://inmyredkitchen.com(...)-cake-met-limoncello
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |