SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 21-10-2014 14:51:12 ]![]()
Ik heb 4 weken voor de marathon een HM-event gelopen. NIet voluit, maar wel lekker op tempo en de laatste 6kilometer wel lekker doorgetrokken. En een week voor de marathon heb ik nog een 6km-event gelopen. DIe wel helemaal voluit.quote:
Ik zou als je nu echt specifiek voor de Parijs Marathon wil trainen die Mudmasters compleet laten schieten. Je hebt toch al heel veel kracht en inspanning nodig voor al die debiel lange duurlopen die je daarna gaat doen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gewoon wedstrijden lopen en je niet inhouden, behalve in de laatste paar weken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:54 schreef Devv het volgende:
Ik heb even een vraag aan de marathonlopers. Hebben jullie tijdens de voorbereiding ook gewoon wedstrijden gelopen? Ik heb nu al wat in januari, februari en maart op de planning staan maar ik wil hier nog eens kritisch naar kijken. Zo ga ik waarschijnlijk de Mud Masters marathon in maart toch omzetten naar een kortere afstand. Ik wil mij voor Parijs nu eens een keer goed voorbereiden.
Zoals met alles zijn er voor- en tegenstanders. De huidige generatie Nederlandse toplopers lopen relatief weinig wedstrijden, terwijl de generatie van Marti ten Kate (over helden gesproken) juist heel veel wedstrijden liep.![]()
Daarom liepen die een stuk tragerquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Gewoon wedstrijden lopen en je niet inhouden, behalve in de laatste paar weken.
Zoals met alles zijn er voor- en tegenstanders. De huidige generatie Nederlandse toplopers lopen relatief weinig wedstrijden, terwijl de generatie van Marti ten Kate (over helden gesproken) juist heel veel wedstrijden liep.
/end chargeermodusZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maar de amateurs liepen toen juist veel harder, maar dat kan ook komen doordat er veel minder waren dus alleen de goeden meededen aan evementen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:11 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Daarom liepen die een stuk trager
/end chargeermodus
Mijn HM was 4 weken voor de M, daarna nog een 35km training gehad en 1 week van tevoren 10km voluit gegaan, maar niet in een wedstrijdje.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
![]()
![]()
Even een vraagje: weet iemand een goede hardloopzaak in omgeving Rotterdam?
Heb een burn-out opgelopen en moet dus weer gaan sporten. Tijdje geprobeerd in de sportschool, maar omdat ik goede en slechte momenten heb is dit vrij lastig in te plannen. Zeker omdat ik toch +/- 10 minuten met de auto moet rijden en ik liever niet in de auto stap als ik mij niet helemaal lekker voel (beetje hetzelfde als met drank achter het stuur, ook een no-go).
Dus na lang wikken en wegen ga ik het hardlopen weer een kans geven. In het verleden ook gedaan en ook hier meegepost, maar nadat ik veel klachten kreeg durfde ik het niet echt meer aan. Inmiddels zijn mijn hardloopschoenen ook ouder dan 2 jaar en volgens de wet van de hardloopschoenen dan ook niet meer optimaal qua demping.
Wil dus nieuwe hardloopschoenen aanschaffen, maar wil hier goed advies bijZeker omdat ik een hardloopn00b ben.
Dus als iemand mij een zaak aan kan raden, heel graag!
Schoppen onder de kont zijn overigens ook heel erg welkom. Zit trouwens al wel klaar om een rondje te gaan lopen (Evy les 1)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Back!quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:18 schreef Maraca het volgende:
![]()
Heb een burn-out opgelopen en moet dus weer gaan sporten. Tijdje geprobeerd in de sportschool, maar omdat ik goede en slechte momenten heb is dit vrij lastig in te plannen. Zeker omdat ik toch +/- 10 minuten met de auto moet rijden en ik liever niet in de auto stap als ik mij niet helemaal lekker voel (beetje hetzelfde als met drank achter het stuur, ook een no-go).
Dus na lang wikken en wegen ga ik het hardlopen weer een kans geven. In het verleden ook gedaan en ook hier meegepost, maar nadat ik veel klachten kreeg durfde ik het niet echt meer aan. Inmiddels zijn mijn hardloopschoenen ook ouder dan 2 jaar en volgens de wet van de hardloopschoenen dan ook niet meer optimaal qua demping.
Wil dus nieuwe hardloopschoenen aanschaffen, maar wil hier goed advies bijZeker omdat ik een hardloopn00b ben.
Schoppen onder de kont zijn overigens ook heel erg welkom. Zit trouwens al wel klaar om een rondje te gaan lopen (Evy les 1)
Run2Day zit op de Meent, maar dat kan je zelf uiteraard ook al googlen. Geen verstand verder van Rotterdamse zaken.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Heb zowel schoenen bij Runnersworld, de Hardloopwinkel als Bob v/d Heijden gehaald. Met alle drie heb ik prima ervaringen al heb ik alleen bij Runnersworld een loopanalyse laten uitvoeren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:18 schreef Maraca het volgende:
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 17:20:46 ]![]()
Mosselquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:20 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Back!
Run2Day zit op de Meent, maar dat kan je zelf uiteraard ook al googlen. Geen verstand verder van Rotterdamse zaken.Ik ben bij Runnersworld in Dordt geweest, maar vond ze daar echt heel erg onvriendelijkquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:20 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Heb zowel schoenen bij Runnersworld, de Hardloopwinkel als Bob v/d Heijden gehaald. Met alle drie heb ik prima ervaringen al heb ik alleen bij Runnersworld een loopanalyse laten uitvoeren.Loopanalyse is overigens (voor mij) echt een must
Marti ten Kate heeft het record in Rotterdam nog altijd op zijn naam staan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:11 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Daarom liepen die een stuk trager
/end chargeermodus
/end hapmodus
Maar zonder gekheid, ik zou tempotrainingen altijd zoveel mogelijk vervangen door een lekkere wedstrijd. Dat maakt de lol veel groter (als je van wedstrijdjes houdt natuurlijk).![]()
Ehh sorry, vergeet Runnersworld, ik bedoelde Run2Day.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mossel
[..]
Ik ben bij Runnersworld in Dordt geweest, maar vond ze daar echt heel erg onvriendelijkLoopanalyse is overigens (voor mij) echt een must
![]()
Ben ik met je eens. Mits je je kan houden aan het adagium dat je die wedstrijdjes niet hoeft te winnen. Ook niet van jezelf.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:23 schreef Zwabberhark het volgende:
Maar zonder gekheid, ik zou tempotrainingen altijd zoveel mogelijk vervangen door een lekkere wedstrijd. Dat maakt de lol veel groter (als je van wedstrijdjes houdt natuurlijk).Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Je hebt ook nog Lopers Company aan de Hoogstraat, tegenover de bibliotheek.
https://loperscompany.nl/stores/Rotterdam
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 17:28:53 ]![]()
Top! Morgen even een rondje Rotterdam doen
![]()
vandaag gewerkt (kleuterjuf, dus alles behalve zittend werk) en helemaal nergens pijntjes. Ik merkte het al bij het uit bed stappen, niks stijfheid of spierpijn. Wat een kadootje na gisteravond toen ik als een zielig vogeltje rillerig met buikkrampen en hele pijnlijke benen om half 10 naar bed ging.
En nou niet zeggen dat die spierpijn morgen dan wel zal komen, dat verzekerden ze me op het werk.
TWC:Ik begrijp je wel, als is het gelukkig lang geleden dat ik me zo voelde.
![]()
Maraca welkom (terug)![]()
De Hardloopwinkel bij Blaak is oké
Angel-A dat is goed nieuws! Kleuterjuf. Élke dag zo'n kluit koters in bedwang houden. Ik vind het knap en zitten zal niet vaak gebeuren inderdaad.
Yur, hoe beviel gister eigenlijk de muziek? En de yurbuds?![]()
Lekker rondje gelopen, plan was een duurloopje van 70 min, maar het ging lekker dat ik er een tempoloopje van heb gemaakt.
Uurtje onderweg geweest, en een mooi rondje gemaakt, vlak voor het einde nog kunnennaar Cee die ook aan haar rondje bezig was.
Viel niks niet tegen na het zandhappen van gisteren. Happy
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Mn buds en mn muziek bevielen me goed hoorquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:59 schreef Quoi het volgende:
Maraca welkom (terug)![]()
De Hardloopwinkel bij Blaak is oké
Angel-A dat is goed nieuws! Kleuterjuf. Élke dag zo'n kluit koters in bedwang houden. Ik vind het knap en zitten zal niet vaak gebeuren inderdaad.
Yur, hoe beviel gister eigenlijk de muziek? En de yurbuds?
F means you're fucked![]()
Ik ga zo weer naar de baan, ben benieuwd hoe het gaat. De training donderdag verteerde ik niet echt lekker. Maar op de baan kan ik wat rustiger aan doen. Dat scheelt wellicht.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En wat voor muziek hoorde daarbij?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:03 schreef YUR het volgende:
[..]
Mn buds en mn muziek bevielen me goed hoor
Succes Mossel!![]()
Uhoh, de #solefie, een selfie met de zolen van je schoenen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Eerst gewoon top100 populaire zooi in de shuffle, later een 170-180 bpm playlist waarin bijvoorbeeld ook de door jou genoemde nummers stondenquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
En wat voor muziek hoorde daarbij?
Succes Mossel!F means you're fucked![]()
Ik zat even door mijn schema voor de HM te neuzen, valt me op dat hij niet verder dan 17 km gaat, is het verstandig om een keer 20er te lopen of gewoon mijn schema aanhouden?![]()
Tot ongeveer 17km is wel redelijk gebruikelijkquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:29 schreef HDLed het volgende:
Ik zat even door mijn schema voor de HM te neuzen, valt me op dat hij niet verder dan 17 km gaat, is het verstandig om een keer 20er te lopen of gewoon mijn schema aanhouden?F means you're fucked![]()
Pff.. les 1 van Evy achter de rug. Best confronterend als je een groot deel van je normale hardlooproute naar huis moet lopenWeet nog dat er een tijd was dat ik die route moest uitbreiden omdat het te kort was
![]()
Maar goed, over een paar weken ben ik weer op dat punt(als ik het deze keer wel volhou
)
Zooo m'n eerste loopje sinds 28 september zit er weer op.
Moeiteloos 30 min duurloopje inclusief de nodige geluksmomenten door de regen en over onbekende paadjesLaatste km nog versneld.
Happy!![]()
Ja in januari een keer 17,5 comfortabel en in maart 3 zondagen achter elkaar 17 km tempo.. denk dat ik me dat maar gewoon aanhou danquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Tot ongeveer 17km is wel redelijk gebruikelijkthnks
![]()
![]()
Die schema's zijn niet helemaal uit de dikke duim gezogen hequote:Op maandag 20 oktober 2014 18:35 schreef HDLed het volgende:
[..]
Ja in januari een keer 17,5 comfortabel en in maart 3 zondagen achter elkaar 17 km tempo.. denk dat ik me dat maar gewoon aanhou danthnks
Succes in ieder geval!F means you're fucked![]()
Je hebt het moeilijkste deel alvast gehadquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:34 schreef Maraca het volgende:
Pff.. les 1 van Evy achter de rug. Best confronterend als je een groot deel van je normale hardlooproute naar huis moet lopenWeet nog dat er een tijd was dat ik die route moest uitbreiden omdat het te kort was
![]()
Maar goed, over een paar weken ben ik weer op dat punt(als ik het deze keer wel volhou
)
Haha nee zou wat zijnquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Die schema's zijn niet helemaal uit de dikke duim gezogen he
Succes in ieder geval!ik volg die van My.asics weet niet of iemand daar ervaringen mee heeft? hij bevalt me tot nu toe vrij prima!
![]()
Dat zal inderdaad wel confronterend zijn, maar voor je het weet moet je je rondje weer uitbreidenquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:34 schreef Maraca het volgende:
![]()
)
Dus. Dat.![]()
Ik heb er hier weleens vaker over gelezen, maar ik kan me ff zo snel niet herinneren door wie dat was.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:40 schreef HDLed het volgende:
[..]
Haha nee zou wat zijnik volg die van My.asics weet niet of iemand daar ervaringen mee heeft? hij bevalt me tot nu toe vrij prima!
Het belangrijkste is in ieder geval dat het je bevalt. Lekker blijven volgen dus
Wat goed dat je weer bent begonnen!quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:34 schreef Maraca het volgende:
![]()
)
Klote he, dat opbouwen? Maar voor je het weet ben je weer op je oude niveau
![]()
![]()
Opbouwen is inderdaad vervelend. Maar het ging wel een stuk beter dan ik had gedacht, dus dat was een meevaller
Hoppa, in the pocketquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:51 schreef Maraca het volgende:
Opbouwen is inderdaad vervelend. Maar het ging wel een stuk beter dan ik had gedacht, dus dat was een meevallerWoensdag weer?
![]()
Van Evy moet ik 3x per week.. dus woensdag inderdaad weerquote:![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:40 schreef HDLed het volgende:
[..]
Haha nee zou wat zijnik volg die van My.asics weet niet of iemand daar ervaringen mee heeft? hij bevalt me tot nu toe vrij prima!
Jup, that's me!quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:41 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb er hier weleens vaker over gelezen, maar ik kan me ff zo snel niet herinneren door wie dat was.
Het belangrijkste is in ieder geval dat het je bevalt. Lekker blijven volgen dus
Ik heb een schema via MyAsics om op 13 december een 10km onder het uur te lopen. En daar kom ik al aardig bij in de buurt. Vanochtend zoals gepost 7,5km gelopen op een pace van 6:08. Zaterdag heb ik een 7,5km wedstrijdloop en daar wil ik eigenlijk onder de 6:00min/km duiken (<45:00min), dan zit ik namelijk al op het beoogd wedstrijdtempo voor Ameland. Maar dat parcours zal wat zwaarder zijn, dus ik heb gelukkig nog even om daarvoor te trainen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Goedzo, en volhouden hequote:Op maandag 20 oktober 2014 18:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Van Evy moet ik 3x per week.. dus woensdag inderdaad weer![]()
![]()
![]()
Ga gewoon hier veel posten. Dan moet ik welquote:![]()
Nou ik loop zelf ook nog maar een paar maand, en post hier nu sinds een week ofzo? Maar het motiveert je wel enorm wat anderen voor elkaar krijgen, dus ik wil het ook alleen maar meer voor elkaar krijgen, voor mij is het motiverend om hier actief te zijn, hoop dat het voor jou ook het geval kan wezenquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:54 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ga gewoon hier veel posten. Dan moet ik wel![]()
![]()
![]()
In het verleden hielp het wel altijd. Zeker Endomondo was confronterendquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:56 schreef HDLed het volgende:
[..]
Nou ik loop zelf ook nog maar een paar maand, en post hier nu sinds een week ofzo? Maar het motiveert je wel enorm wat anderen voor elkaar krijgen, dus ik wil het ook alleen maar meer voor elkaar krijgen, voor mij is het motiverend om hier actief te zijn, hoop dat het voor jou ook het geval kan wezen
Is het dan geen zoolfie?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:27 schreef Guard het volgende:
Uhoh, de #solefie, een selfie met de zolen van je schoenen
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
dominant bitch.....quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Moet het met de s beginnen dan?quote:
Ik zag laatst ook al een 'koffie' voorbij komen.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: