Het bewuste Volkskrant artikel: Met Afrojack en Hardwell is dance terug bij afquote:Afrojack pissig over beroerde recensie
Een recensie van de Volkskrant is Afrojack in het verkeerde keelgat geschoten. De dj beticht de krant van liegen omdat recensent Gijsbert Kramer suggereert dat hij eigenlijk niets doet op het podium omdat alles al is voorgeprogrammeerd.
"Werken zich tachtig man drie maanden kapot om zo'n show te doen en komt frisse frits ff interessant doen. Meningen vind ik best, maar voluit liegen accepteer ik niet, teveel mensen die zich de tering hebben gewerkt", zo foetert Afrojack op Twitter.
'Alleen voor de vorm'
De recensent bezocht de show van de dj, die eigenlijk Nick van de Wall heet, vrijdag in de Ziggo Dome. Hij schrijft onder meer dat Afrojack alleen voor de vorm een koptelefoon op heeft en zonder noemenswaardig resultaat aan wat knopjes draait. "Als de Volkskrant het niet aanpast hoe kloppend zijn de feiten van de rest van hun content dan", aldus Afrojack.
Ook aanval op Hardwell
Ook Afrojacks collega Hardwell wordt afgefakkeld in het artikel. Recensent Kramer schrijft dat de 'gemakzuchtige' werkwijze van beide dj's 'bijna aanstootgevend' is. Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
Ik zie niet direct in wat daar feitelijk onjuist aan is.quote:Hun shows bestaan volgens hem uit het rondpompen van hits met 'anonieme vocalen en slappe tekstregeltjes'.
Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is zo'n typisch voorbeeld van de verkeerde recensent sturen. Die Gijsbert Kamer is echt geen verkeerde recensent, maar snapt kennelijk niet al te veel van dance.
Ik vind verder ook dat het belang van recensies enorm wordt overdreven. Het is uiteindelijk niet meer of minder dan de mening van één persoon. Het is niet geen absolute waarheid.
Ik ben er zelf niet geweest, maar ik denk dat dit een vrij goed beeld geeft van het het feest. Dit is nu eenmaal het type muziek dat populair is bij velen.quote:
Je merkt vaak dat als ze veel eigen/andere nr's spelen dat de zaal inkakt. Dus ook niet altijd een optie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou het ook kut vinden als een band alleen de hitjes zou spelen en weer weg zou gaan, dan kan je net zo goed de CD opzetten.
Afwisselen dus, als ik een band goed vind wil ik bijv ook wel nieuw werk horen, natuurlijk zijn bekende nummers leuk,maar het moet niet alleen maar teren op het verleden zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je merkt vaak dat als ze veel eigen/andere nr's spelen dat de zaal inkakt. Dus ook niet altijd een optie.
Wat snapt-ie niet aan dance dan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is zo'n typisch voorbeeld van de verkeerde recensent sturen. Die Gijsbert Kamer is echt geen verkeerde recensent, maar snapt kennelijk niet al te veel van dance.
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou ik met je eens zijn als hij echt alleen zou schrijven dat hij de muziek kut vindt, maar hij heeft het voornamelijk over geen moer uitvoeren op het podium en gemakzucht.
Ik zou het ook kut vinden als een band alleen de hitjes zou spelen en weer weg zou gaan, dan kan je net zo goed de CD opzetten.
Allemaal best, maar ga dan niet zo mans lopen doen op een podiumquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.
Als bands eindeloos repeteren voor een optreden praat dat het falen on stage ook niet goed.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij de ene artiest ligt de nadruk op het uitsloven op een podium, bij de andere artiest ligt de nadruk meer op een gedegen voorbereiding. Puur een kwestie van smaak. Uit de opmerkingen van Afrojack blijkt wel dat er heel wat voorbereiding heeft gezeten in het optreden.
Wat betreft de visuals, plannen en opzetten van de stage zelf ongetwijfeld, maar daar gaat de kritiek niet over.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is gewoon mainstream dance voor pubertjes die makkelijk in het gehoor moet liggen zonder al te veel spanning of originaliteit. Lijkt me vrij normaal dat een recensent een artiest daar op afrekent.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |