Ja ja das ook kut maar daar gaat dit topic niet overquote:Op maandag 20 oktober 2014 12:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die wel in God geloven, maar niet naar de RKK gaan.
Er staat in de boeken wat er staat en als iemand dat wil geloven, dat staat hem / haar vrij.
En vertel eens Xa1pt, hoe zit het met de Islam en homo's?
Homo's die naar de moskee gaan doen dat om te provoceren. Het staat ze vrij om niet langer moslim te zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:29 schreef Halcon het volgende:
[quote]
En vertel eens Xa1pt, hoe zit het met de Islam en homo's?
Het geloof is het geloof. Het staat een ieder vrij om daar aan mee te doen of niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja vind het een beetje raar dat homo's maar rekening moeten houden met het geloof. Het geloof zit hier fout. Laten zij lekker normaal doen.
Dat slaat nergens op. Het geloof negeert het wetenschappelijk bewijs. Ze negeren het feit dat iemand wordt geboren met een bepaalde geaardheid. Ze zitten gewoon fout.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het geloof is het geloof. Het staat een ieder vrij om daar aan mee te doen of niet.
Of als ik naar de boksclub ga en wil dat ze voortaan gaan tafeltennissen i.p.v. boksen, dan moeten ze zich ook maar aan mij aanpassen? Of kan ik dan beter gewoon lid worden van de tafeltennisclub?
Dat is inherent aan 'geloof'.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Het geloof negeert het wetenschappelijk bewijs. Ze negeren het feit dat iemand wordt geboren met een bepaalde geaardheid. Ze zitten gewoon fout.
Ja maar het is toch raar dat er dan word gezegd dat het aan mensen zelf is om naar de kerk te gaan? Natuurlijk is dat zo maar ze worden vanaf jongs af aan zo opgevoed en dan later blijkt dat ze homo zijn en dan zijn ze opeens niet meer welkom ? Ze eerst jarenlang brainwashen en dan afstoten ?quote:
Zonder het een met het ander te willen vergelijken, stel ik vast dat er ook mensen geboren worden met andere afwijkingen. Afwijkingen die ook niet door iedereen geaccepteerd worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Het geloof negeert het wetenschappelijk bewijs. Ze negeren het feit dat iemand wordt geboren met een bepaalde geaardheid. Ze zitten gewoon fout.
Het staat ze vrij om te verhuizen naar een ander land.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zonder het een met het ander te willen vergelijken, stel ik vast dat er ook mensen geboren worden met andere afwijkingen. Afwijkingen die ook niet door iedereen geaccepteerd worden.
Waarom haal je het er dan bij ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zonder het een met het ander te willen vergelijken, stel ik vast dat er ook mensen geboren worden met andere afwijkingen. Afwijkingen die ook niet door iedereen geaccepteerd worden.
Om aan te geven dat sommige mensen hier toch wat raar op reageren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom haal je het er dan bij ?
Ik vind het gewoon zeer gemeen en naar dat mensen altijd bij een bepaalde groep welkom zijn geweest.En dan ineens niet meer.. Voor iets waar zij niets aan kunnen doen en voor iets wat ook helemaal niet raar is.
Ja die boksclub is toch een keuze ? Dat is toch niet te vergelijken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Om aan te geven dat sommige mensen hier toch wat raar op reageren.
Zie het voorbeeld van net over die boksclub.
De Kerk is ook een keuze. Ik ken geen mensen die met een pistool op hun hoofd de Kerk binnen gesleept worden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja die boksclub is toch een keuze ? Dat is toch niet te vergelijken?
Het is geen keuze voor veel mensen. Ze worden zo opgevoed. Ze weten niet beter.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Kerk is ook een keuze. Ik ken geen mensen die met een pistool op hun hoofd de Kerk binnen gesleept worden.
Nee, want er worden tienduizenden kinderen in Nederland gedwongen om mee te doen met het geloof, omdat pa en ma dat willen. Een kind van 6 heeft niet de keuze om niet naar een kerk te gaan of de indoctrinatie te negeren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het geloof is het geloof. Het staat een ieder vrij om daar aan mee te doen of niet.
Vergelijk je nu homoseksualiteit met een afwijking?quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet de kinderbescherming optreden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:50 schreef justanick het volgende:
[..]
Nee, want er worden tienduizenden kinderen in Nederland gedwongen om mee te doen met het geloof, omdat pa en ma dat willen. Een kind van 6 heeft niet de keuze om niet naar een kerk te gaan of de indoctrinatie te negeren.
Die vergelijkingen van je slaan echt nergens op.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet de kinderbescherming optreden.
Ook moeten veel kinderen min of meer gedwongen naar de voetbalclub omdat pa dat wil en omdat ma blij is dat ze woensdagmiddag en zaterdagochtend dan even rust heeft.
Zo kun je het stellen ja, als je niet op het punt in wenst te gaan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:51 schreef justanick het volgende:
[..]
Vergelijk je nu homoseksualiteit met een afwijking?
Want?quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die vergelijkingen van je slaan echt nergens op.
Omdat een voetbal club geen bepaalde levensvisie is. Jarenlang wordt ze geleerd op een bepaalde manier te denken. En hun leven naar die denkwijze in te richten. Dat is al naar maar tot daar aan toe. Als dan blijkt dat ze op het zelfde geslacht vallen zijn ze gewoon niet meer welkom. Wat denk je dat dat met iemand doet ?quote:
Dat is juist bij een voetbalclub hetzelfde, waarom denk je dat er "geen homo's" in het voetbal zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat een voetbal club geen bepaalde levensvisie is. Jarenlang wordt ze geleerd op een bepaalde manier te denken. En hun leven naar die denkwijze in te richten. Dat is al naar maar tot daar aan toe. Als dan blijkt dat ze op het zelfde geslacht vallen zijn ze gewoon niet meer welkom. Wat denk je dat dat met iemand doet ?
Dan is dat zo. Als ik ergens niet welkom ben, dan blijf ik er weg. Waarom forceren om ergens welkom te zijn terwijl je dat eigenlijk in jouw ogen niet bent? Een voetbalclub heeft zo vaak ook haar eigen cultuurtje.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat een voetbal club geen bepaalde levensvisie is. Jarenlang wordt ze geleerd op een bepaalde manier te denken. En hun leven naar die denkwijze in te richten. Dat is al naar maar tot daar aan toe. Als dan blijkt dat ze op het zelfde geslacht vallen zijn ze gewoon niet meer welkom. Wat denk je dat dat met iemand doet ?
Een voetbalclub is geen discriminerend instituut. De gemiddelde kerk is dat wel. Groot verschil. Ander groot verschil is dat een voetbalclub niet van haar volgelingen eist dat ze blind in een boekje geloven. Om maar even een paar voorbeelden te noemen waarop je vergelijking volledig mank gaat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet de kinderbescherming optreden.
Ook moeten veel kinderen min of meer gedwongen naar de voetbalclub omdat pa dat wil en omdat ma blij is dat ze woensdagmiddag en zaterdagochtend dan even rust heeft.
Ja maar dan ga je gewoon niet meer naar die club. Kies je een andere sport. Maar je hebt nog wel je familie etc.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is juist bij een voetbalclub hetzelfde, waarom denk je dat er "geen homo's" in het voetbal zijn?
Het gaat vaak verder dan niet meer welkom bij de kerk. Ook niet meer welkom in de gemeenschap.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is dat zo. Als ik ergens niet welkom ben, dan blijf ik er weg. Waarom forceren om ergens welkom te zijn terwijl je dat eigenlijk in jouw ogen niet bent?
Ook kunnen ze gewoon naar de Kerk natuurlijk. Het is niet zo dat ze daar weggeslagen worden. De pastoor onderwerpt mensen ook niet aan een kruisverhoor over hun privé situatie. Er komen wel meer mensen in de Kerk over wie minder prettige teksten in de Bijbel staan. Echter, die mensen hoor je het nooit zo van de daken schreeuwen.
Je ziet anders weinig homo's in het voetbal. Net zoals er vaak feitelijk op etniciteit wordt geselecteerd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:00 schreef justanick het volgende:
[..]
Een voetbalclub is geen discriminerend instituut. De gemiddelde kerk is dat wel. Groot verschil. Ander groot verschil is dat een voetbalclub niet van haar volgelingen eist dat ze blind in een boekje geloven. Om maar even een paar voorbeelden te noemen waarop je vergelijking volledig mank gaat.
En de kinderbescherming mag helaas niet ingrijpen.
Verder is het verhelderend om te zien dat je homoseksualiteit als een afwijking ziet. Verklaart een hoop.
Je denkt dat al die kinderen vrijwillig in de kerk zitten ofzo?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je ziet anders weinig homo's in het voetbal. Net zoals er vaak feitelijk op etniciteit wordt geselecteerd.
Als er mensen gedwongen worden om naar de Kerk te gaan, mag de Kinderbescherming vast wel ingrijpen. Is dat niet het geval, dan moet je misschien daar wat aan doen?
Daar geldt hetzelfde voor. Ook dan zou ik niet de behoefte voelen om geforceerd "welkom" te blijven in die gemeenschap. Feitelijk ben je dat immers toch niet. Hetzelfde geldt bv voor het koffiehuis naast de moskee hier. Ik kan wellicht wel afdwingen dat ik daar bier mag drinken of daar met een schaarsgeklede dame mag gaan zitten, maar ik voel die behoefte niet zo.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het gaat vaak verder dan niet meer welkom bij de kerk. Ook niet meer welkom in de gemeenschap.
Maar buiten dat. Hoe verwarrend en naar is het voor iemand als die jaren lang ergens bij betrokken is. En als dan blijkt dat iemand ietsjes afwijkt van de regels is die persoon ineens niet meer welkom ?
De KNVB heeft geen boekje met regels waarin staat dat homo's niet mogen trouwen, of geen seks mogen hebben. De kerk heeft dat wel. De kerk discrimineert institutioneel. De KNVB niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je ziet anders weinig homo's in het voetbal. Net zoals er vaak feitelijk op etniciteit wordt geselecteerd.
Een wetswijziging dus? Aangezien alle kinderen gedwongen naar de kerk gaan (hetzij direct, hetzij door indoctrinatie) komen we dus uit op een situatie dat een kerk, moskee of ander religieus instituut pas vanaf 18 jaar mag worden betreden.quote:Als er mensen gedwongen worden om naar de Kerk te gaan, mag de Kinderbescherming vast wel ingrijpen. Is dat niet het geval, dan moet je misschien daar wat aan doen?
Zitten ze wel allemaal vrijwillig bij opa en oma? Bij het voetbal? Of in het kinderdagverblijf?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je denkt dat al die kinderen vrijwillig in de kerk zitten ofzo?
Je snapt er niets van. Je komt met de meest vreemde dingen aanzetten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar geldt hetzelfde voor. Ook dan zou ik niet de behoefte voelen om geforceerd "welkom" te blijven in die gemeenschap. Feitelijk ben je dat immers toch niet. Hetzelfde geldt bv voor het koffiehuis naast de moskee hier. Ik kan wellicht wel afdwingen dat ik daar bier mag drinken of daar met een schaarsgeklede dame mag gaan zitten, maar ik voel die behoefte niet zo.
Je reageert niet op mijn 2e alinea met uitgebreide toelichting.
Jezus Halcon. Ik weet dat je slimmer bent dan dit.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zitten ze wel allemaal vrijwillig bij opa en oma? Bij het voetbal? Of in het kinderdagverblijf?
Ben voor je laatste punt. Pas vanaf 18. Zodat zij zelf bewust er voor kunnen kiezen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:06 schreef justanick het volgende:
[..]
De KNVB heeft geen boekje met regels waarin staat dat homo's niet mogen trouwen, of geen seks mogen hebben. De kerk heeft dat wel. De kerk discrimineert institutioneel. De KNVB niet.
[..]
Een wetswijziging dus? Aangezien alle kinderen gedwongen naar de kerk gaan (hetzij direct, hetzij door indoctrinatie) komen we dus uit op een situatie dat een kerk, moskee of ander religieus instituut pas vanaf 18 jaar mag worden betreden.
Je moet kijken naar de feitelijke situatie. Alsof als het Vaticaan wat roept, iedereen dan opeens wel in de polonaise loopt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:06 schreef justanick het volgende:
[..]
De KNVB heeft geen boekje met regels waarin staat dat homo's niet mogen trouwen, of geen seks mogen hebben. De kerk heeft dat wel. De kerk discrimineert institutioneel. De KNVB niet.
[..]
Een wetswijziging dus? Aangezien alle kinderen gedwongen naar de kerk gaan (hetzij direct, hetzij door indoctrinatie) komen we dus uit op een situatie dat een kerk, moskee of ander religieus instituut pas vanaf 18 jaar mag worden betreden.
Nee. Reageer er gewoon eens op. Of zie je toch in dat zo'n wet wat minder simpel is dan gedacht?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je snapt er niets van. Je komt met de meest vreemde dingen aanzetten.
Ik zie het al voor mij dat de kinderbescherming kinderen uit huis gaat halen omdat ze naar de kerk moeten....quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de feitelijke situatie. Alsof als het Vaticaan wat roept, iedereen dan opeens wel in de polonaise loopt.
Als er sprake is van het in de weg staan van een evenwichtige ontwikkeling van het kind, kan dat nu al.
Nee je komt met voetbalclubs en koffiehuizen aanzetten. Het heeft er niks mee te maken. Ze worden op een bepaalde manier opgevoed. En als ze dan op het zelfde geslacht vallen zijn ze niet meer welkom. Niet alleen in de kerk maar vaak ook bij familie en in de omgeving. Dat is toch idioot?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Reageer er gewoon eens op. Of zie je toch in dat zo'n wet wat minder simpel is dan gedacht?
Wet op de jeugdzorg er maar even bij gepakt. Artikel 1 was het al direct prijs.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zie het al voor mij dat de kinderbescherming kinderen uit huis gaat halen omdat ze naar de kerk moeten....
Wat staat er dan ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wet op de jeugdzorg er maar even bij gepakt. Artikel 1 was het al direct prijs.
Dat heeft alles te maken met ergens welkom willen zijn waar je dat feitelijk in jouw perceptie niet zou zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee je komt met voetbalclubs en koffiehuizen aanzetten. Het heeft er niks mee te maken. Ze worden op een bepaalde manier opgevoed. En als ze dan op het zelfde geslacht vallen zijn ze niet meer welkom. Niet alleen in de kerk maar vaak ook bij familie en in de omgeving. Dat is toch idioot?
Er zijn hele volksstammen die minder vrij zijn in hun interpretatie. Er zijn talloze voorbeelden van hele groepen mensen die braaf naar het vaticaan luisteren (of naar andere mannen in jurken), met catastrofale gevolgen. Religie is medeverantwoordelijk voor de homovervolging in diverse landen in Afrika, het vaticaan laat de verspreiding van aids bewust doorgaan door een condoomstandpunt, etcetera. Want die idioten hebben wel degelijk invloed in grote delen van de wereld.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de feitelijke situatie. Alsof als het Vaticaan wat roept, iedereen dan opeens wel in de polonaise loopt.
Het gebeurt alleen nauwelijks. Mede omdat ingrijpen bij relidioten nogal gevoelig ligt.quote:Als er sprake is van het in de weg staan van een evenwichtige ontwikkeling van het kind, kan dat nu al.
Toch is bepaald dat elk mens in staat is om voor zichzelf te beslissen en wordt een ieder verantwoordelijk gehouden voor zijn/haar daden. Ook voor mensen die daartoe niet in staat zijn, zijn wetten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Er zijn hele volksstammen die minder vrij zijn in hun interpretatie. Er zijn talloze voorbeelden van hele groepen mensen die braaf naar het vaticaan luisteren (of naar andere mannen in jurken), met catastrofale gevolgen. Religie is medeverantwoordelijk voor de homovervolging in diverse landen in Afrika, het vaticaan laat de verspreiding van aids bewust doorgaan door een condoomstandpunt, etcetera. Want die idioten hebben wel degelijk invloed in grote delen van de wereld.
Ook in Nederland zijn er grote groepen die slaafs doen wat ze wordt opgedragen door een religieus leider. Niet alleen het vaticaan, trouwens. De feitelijke situatie is dat er, vooral in de bible belt, grote groepen wonen die vanuit hun opvattingen hun kinderen direct in gevaar brengen of geestelijk zwaar beschadigen.
[..]
Het gebeurt alleen nauwelijks. Mede omdat ingrijpen bij relidioten nogal gevoelig ligt.
Nee. Een bepaalde club is een keuze. Bier willen drinken ook. En in gezelschap verkeren van een schaars geklede vrouw ook. Geaardheid is geen keuze. Je bent zo geboren.En het is werkelijk waar idioot dat je voor zoiets verstoten kan worden door je eigen familie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heeft alles te maken met ergens welkom willen zijn waar je dat feitelijk in jouw perceptie niet zou zijn.
Niet als mensen op een bepaalde manier worden opgevoed.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch is bepaald dat elk mens in staat is om voor zichzelf te beslissen en wordt een ieder verantwoordelijk gehouden voor zijn/haar daden. Ook voor mensen die daartoe niet in staat zijn, zijn wetten.
Een rechter maakt een belangenafweging. De wet is duidelijk en de dingen die jij noemt vallen daar onder. Een kind 'afpakken' middels die wet ligt altijd gevoelig.
En zo is de Kerk ook een keuze.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. Een bepaalde club is een keuze. Bier willen drinken ook. En in gezelschap verkeren van een schaars geklede vrouw ook. Geaardheid is geen keuze. Je bent zo geboren.En het is werkelijk waar idioot dat je voor zoiets verstoten kan worden door je eigen familie.
Dan kom ik weer bij het punt in de 2e alinea en de al eerder aangehaalde wet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet als mensen op een bepaalde manier worden opgevoed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |