abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145698973
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Leuk als hobby-bezigheid, maar het blijft voor mij 'erop los fantaseren'. Ik denk echt niet dat we hier met zijn allen iets gaan ontdekken waar de betrokken onderzoeksteams niet aan hebben gedacht en/of niets van weten.

Wat natuurlijk prima is, zolang we de realiteit wat dat betreft maar niet uit het oog verliezen. Bij sommige users hier krijg ik het gevoel dat ze volledig de realiteit zijn kwijtgeraakt.
het is helemaal geen hobby voor mij!
ik begon hier pas te lezen toen de rugzak gevonden was, en bleef lezen, het bleef in mn hoofd als ik wou slapen, eigenlijk vond ik het ook veel te eng om aan te denken voor het naar bed gaan.
Dus las ik dan 's middags verder. Hetgeen geleid heeft tot dag en nacht dit onderwerp volgen.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:22:28 #152
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145699044
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het is een uitleg van hoe ik het verklaar. Ik wil daar niet mee zeggen dat iedereen zich op iets zou moeten storten zoals wij hier doen. Net zo min als dat iedereen daar een waardeoordeel aan zou moeten hangen zoals jij doet. Laat ik het zo zeggen, ieder zijn ding.
Oh, dan heb je me denk ik verkeerd begrepen. Het is zeker niet mijn bedoeling om een waardeoordeel te hebben over de fascinatie voor 1 specifieke vermissingszaak, of de manier waarop mensen hier proberen informatie te verzamelen.

Ik zeg alleen dat het iets is dat mij verbaast en fascineert. :) Jij verklaart dat met een 'kunnen identificeren met', maar dat lijkt mij wat kort door de bocht: dat lijkt toch niets te doen voor de fascinatie van 40-jarige mannen voor de verdwijning van 40-jarige mannen. Een dergelijke verklaring kan nooit zo selectief zijn ten aanzien van het type vermiste personen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:23:23 #153
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145699066
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:20 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

het is helemaal geen hobby voor mij!
ik begon hier pas te lezen toen de rugzak gevonden was, en bleef lezen, het bleef in mn hoofd als ik wou slapen, eigenlijk vond ik het ook veel te eng om aan te denken voor het naar bed gaan.
Dus las ik dan 's middags verder. Hetgeen geleid heeft tot dag en nacht dit onderwerp volgen.
:D
pi_145699113
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

De laatste tijd is het vooral het kapot analyseren van dat kleine beetje informatie dat beschikbaar is. En ik heb niet de indruk, alle goede intenties ten spijt, dat dat analyseren nu werkelijk iets heeft opgeleverd.

Ik verwacht niet dat er nog iets nieuws uit gaat komen, dus veel anders dan erop los fantaseren kan men niet.

het heeft mij verbazingwekkend vaak weer nieuwe zienswijzen aangeleverd, nieuwe invalshoeken belicht, vele nieuwe conclusies of aannames lees ik hier, dan ben ik verbaasd dat ik dat zelf niet heb kunnen bedenken al die tijd!
pi_145699173
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:50 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Ik probeer zelf zoveel mogelijk feiten te verzamelen en deze overzichtelijk in kaart te brengen, met als doel een zo goed mogelijk beeld te kunnen vormen van de situatie. Vervolgens kunnen we die feiten gebruiken om scenario's mee te schetsen. Hoe meer feiten des te scherper de scenario's kunnen worden.

En dat er nog steeds nieuwe feiten te vinden zijn om in kaart te brengen heb ik al meerdere keren kunnen bewijzen. Weliswaar niet doorslaggevend voor het lopende onderzoek, maar ieder puzzelstukje kan helpen.
inderdaad, ik heb al zovaak opnieuw naar je telefoonschema gekeken.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:32:45 #156
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145699310
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:27 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

inderdaad, ik heb al zovaak opnieuw naar je telefoonschema gekeken.
Ik ook, maar wederom vooral omdat ik dat schema psychologisch heel interessant vind. :)

Een eerdere versie ervan was veel suggestiever ten aanzien van patronen dan hij nu is, daar heb ik toen op gewezen. Sindsdien sterk verbeterd, maar... het is nog steeds suggestief ten aanzien van patronen.

En wederom is het niet mijn bedoeling om daar een waardeoordeel aan op te hangen. De menselijke psyche werkt niet voor niets op die manier, wij zien altijd en overal patronen in. (Ik dus ook.)

En dat laatste vind ik juist heel interessant. Ik kijk gefascineerd toe hoe die menselijke patroonherkenning een enorme invloed heeft op dit topic en de conclusies die er worden getrokken.
pi_145699353
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh, dan heb je me denk ik verkeerd begrepen. Het is zeker niet mijn bedoeling om een waardeoordeel te hebben over de fascinatie voor 1 specifieke vermissingszaak, of de manier waarop mensen hier proberen informatie te verzamelen.

Ik zeg alleen dat het iets is dat mij verbaast en fascineert. :) Jij verklaart dat met een 'kunnen identificeren met', maar dat lijkt mij wat kort door de bocht: dat lijkt toch niets te doen voor de fascinatie van 40-jarige mannen voor de verdwijning van 40-jarige mannen. Een dergelijke verklaring kan nooit zo selectief zijn ten aanzien van het type vermiste personen.
De manier waarop je je negatief uitlaat over dit topic geeft toch wat meer aan dan alleen interesse en verbazing. Twee jonge vrouwen van begin 20 die voor het eerst samen op vakantie gaan naar de andere kant van de wereld spreekt denk ik meer aan dan 40 jarige mannen. Volgens mij heeft het met de kwetsbaarheid te maken.
pi_145699364
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn interesse in dit topic richt zich meer op de psychologie daarachter dan de zaak zelf.
[..]
Zo heeft een ieder, een voor hem/haar geldig 'excuus'.

Fantaseren vind ik (in elk geval in dit topic) een beetje negatief klinken; zelf zou ik voorstellen/bedenken/inbeelden/verbeelden gebruiken.
Dat is iets wat iedereen hier doet: aan de hand van de weinige feiten (waarvan je niet weet of ze echt waar zijn), bedenken/voorstellen/enz/ hoe en of die zo aan elkaar te koppelen zijn, dat er een samenhangend verhaal van te maken is.
Voor de diverse scenario's heb je je 'fantasie' nodig, tenzij je het puur alleen bij het plaatsen van linkjes (zonder eigen gedachtengang daarover) wilt laten.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145699474
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:35 schreef Geruisloos het volgende:
Leuk al die fantasieën, maar het wordt weer eens tijd voor echte info.

Hieronder een satellietfoto van de mirador waarop de quebrada goed te zien is. Het blauwe punt is het punt waar ik de quebrada heb getekend op deze kaart.

De exacte oversteek van de quebrada (die dus ook zuidelijker kan liggen) en de 2e quebrada probeer ik nu te achterhalen aan de hand van deze nieuwe satellietbeelden. Wellicht dat zelfs delen van het pad voorbij de mirador hiermee achterhaald kunnen worden. Bij deze alvast de work in progress:

[ afbeelding ]
Waar heb je deze scherpe satelietfoto vandaan? Ja, hier hebben we eindelijk weer wat aan.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:40:01 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145699499
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:34 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De manier waarop je je negatief uitlaat over dit topic geeft toch wat meer aan dan alleen interesse en verbazing.
Dat is volgens mij slechts jouw interpretatie van mijn uitspraken.

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:34 schreef Grijzemassa het volgende:

Twee jonge vrouwen van begin 20 die voor het eerst samen op vakantie gaan naar de andere kant van de wereld spreekt denk ik meer aan dan 40 jarige mannen. Volgens mij heeft het met de kwetsbaarheid te maken.
Kwetsbaarheid, dat is inderdaad een andere mogelijkheid. Aan de andere kant zie ik niet wat er nu zo kwetsbaar is aan 2 sportieve en lichamelijk gezonde volwassen vrouwen.

Ik ben nog niet geheel overtuigd.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:43:02 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145699592
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:34 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Zo heeft een ieder, een voor hem/haar geldig 'excuus'.

Fantaseren vind ik (in elk geval in dit topic) een beetje negatief klinken; zelf zou ik voorstellen/bedenken/inbeelden/verbeelden gebruiken.
Dat is iets wat iedereen hier doet: aan de hand van de weinige feiten (waarvan je niet weet of ze echt waar zijn), bedenken/voorstellen/enz/ hoe en of die zo aan elkaar te koppelen zijn, dat er een samenhangend verhaal van te maken is.
Voor de diverse scenario's heb je je 'fantasie' nodig, tenzij je het puur alleen bij het plaatsen van linkjes (zonder eigen gedachtengang daarover) wilt laten.
Ik zou toch minimaal in de buurt van de realiteit willen blijven. :) Een hypothese is alleen interessant als die toetsbaar is in de werkelijkheid. Buiten dat lijken 'zou dit gebeurd kunnen zijn?'-scenario's me niet bijster interessant. (Als iets te weten komen over wat er echt gebeurd is je doel is natuurlijk.)

En dat gevoel heb ik vaak wel bij de scenario's in dit topic: dat ze puur drijven op 'het tegendeel is onbewijsbaar', maar verder totaal nergens op zijn gebaseerd.
pi_145699788
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is volgens mij slechts jouw interpretatie van mijn uitspraken.

[..]

Kwetsbaarheid, dat is inderdaad een andere mogelijkheid. Aan de andere kant zie ik niet wat er nu zo kwetsbaar is aan 2 sportieve en lichamelijk gezonde volwassen vrouwen.

Ik ben nog niet geheel overtuigd.
Ik weet natuurlijk niet wie jij bent en wat je levenservaringen zijn maar dat jij niet overtuigd bent zou kunnen komen omdat je je niet zo duidelijk met de zaak kan identificeren.
Daarnaast denk ik dat 2 jonge vrouwen alleen in de jungle in een land met een macho cultuur als Panama wel heel kwetsbaar zijn. Als je reacties leest van mensen uit Panama zelf, zeggen ze ook dat Panamese vrouwen nooit alleen de jungle in gaan. Altijd alleen met mannen er bij. Dat klinkt naar Nederlandse begrippen misschien vreemd maar ik denk dat het wel realistisch is.
pi_145699861
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou toch minimaal in de buurt van de realiteit willen blijven. :) Een hypothese is alleen interessant als die toetsbaar is in de werkelijkheid. Buiten dat lijken 'zou dit gebeurd kunnen zijn?'-scenario's me niet bijster interessant. (Als iets te weten komen over wat er echt gebeurd is je doel is natuurlijk.)

En dat gevoel heb ik vaak wel bij de scenario's in dit topic: dat ze puur drijven op 'het tegendeel is onbewijsbaar', maar verder totaal nergens op zijn gebaseerd.
Er is ook heel weinig (realiteit) waarop iets (wat dat dan ook is) te baseren en/of te toetsen is.

Als dat wel zo zou zijn, was het op dag 1 al helder en duidelijk toch?
pi_145699907
@Molerus: Als de scenario;s jou niet interessant genoeg zijn, zou je er zelf wat kunnen bedenken.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:57:15 #165
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145699988
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dat vind ik zelf dus tamelijk eigenaardig, om maandenlang bezig te zijn met 1 enkele vermissingszaak. Mijn interesse in dit topic richt zich meer op de psychologie daarachter dan de zaak zelf.
Zo kun je ook geïnteresseerd zijn in de psychologie van iemand die maandenlang de psychologie achter dit topic zoekt. Zolang jij meedoet met dit topic, ben jij ook één van de users hier.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:57:43 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145700003
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Als de scenario's jou niet interessant genoeg af zijn, zou je er zelf wat kunnen bedenken.
Je geeft zelf ook al aan dat er weinig informatie voorhanden is om toetsbare scenario's op te baseren.

Moeten we dan alsnog maar wat uit de duim gaan zuigen? Ik zou werkelijk niet weten waarom, of wat daarmee bereikt zou kunnen worden. Het zou natuurlijk mooi zijn als er meer aanknopingspunten waren om iets op te baseren, maar helaas zijn die er gewoon niet.

Het is een heel menselijk trekje om dan toch maar de gaten in het verhaal in te vullen, maar ik kies ervoor die neiging te onderdrukken. :)
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:58:53 #167
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145700039
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:57 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zo kun je ook geïnteresseerd zijn in de psychologie van iemand die maandenlang de psychologie achter dit topic zoekt. Zolang jij meedoet met dit topic, ben jij ook één van de users hier.
Klopt. ;)

PS: Overigens kan ik niet zeggen dat ik daar maandenlang mee bezig ben. Ik lees af en toe mee, maar mijn interesse in psychologie en vooral de manier waarop mensen kennis verzamelen ten spijt zie ik mezelf dit topic niet maandenlang volgen. Dat heeft ook weinig meerwaarde denk ik. :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Molurus op 19-10-2014 15:07:35 ]
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:03:34 #168
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145700162
Wie komt er straks naar de meeting en hoe laat ongeveer?
Stuur even een dm naar mij of naar Mata, of reageer in dit topic:
BNW / Kris & Lisanne FOK! meet Utrecht 19-10 :7
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145700344
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:03 schreef Domnivoor het volgende:
Wie komt er straks naar de meeting en hoe laat ongeveer?
Stuur even een dm naar mij of naar Mata, of reageer in dit topic:
BNW / Kris & Lisanne FOK! meet Utrecht 19-10 :7
Tussen vijf en zes ben ik er. :)
Make my day!
pi_145700890
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je geeft zelf ook al aan dat er weinig informatie voorhanden is om toetsbare scenario's op te baseren.

Moeten we dan alsnog maar wat uit de duim gaan zuigen? Ik zou werkelijk niet weten waarom, of wat daarmee bereikt zou kunnen worden. Het zou natuurlijk mooi zijn als er meer aanknopingspunten waren om iets op te baseren, maar helaas zijn die er gewoon niet.

Het is een heel menselijk trekje om dan toch maar de gaten in het verhaal in te vullen, maar ik kies ervoor die neiging te onderdrukken. :)
Ik vind "uit de duim zuigen"onnodig negatief.

Misschien vind je juist wel aanknopingspunten als je probeert de gaten in het verhaal te vullen.

Blijven wachten totdat de feiten op een bordje voorgeschoteld worden, levert niet zoveel op.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:32:47 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145700983
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:29 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ik vind "uit de duim zuigen"onnodig negatief.

Misschien vind je juist wel aanknopingspunten als je probeert de gaten in het verhaal te vullen.

Blijven wachten totdat de feiten op een bordje voorgeschoteld worden, levert niet zoveel op.
Het is een mooie gedachte, maar ik wil je toch even op 1 feit wijzen: dit topic heeft tot op heden helemaal niets opgeleverd. (Wat dat betreft hoop ik dat de deelnemers er ieg lol aan beleven. :) )

Natuurlijk had dat best gekund, maar ik denk dat je daar alleen kunt komen via toetsbare uitspraken. De gaten vullen met niet-toetsbare scenario's leidt per definitie niet tot aanknopingspunten.
pi_145701160
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is een mooie gedachte, maar ik wil je toch even op 1 feit wijzen: dit topic heeft tot op heden helemaal niets opgeleverd. (Wat dat betreft hoop ik dat de deelnemers er ieg lol aan beleven. :) )

Natuurlijk had dat best gekund, maar ik denk dat je daar alleen kunt komen via toetsbare uitspraken. De gaten vullen met niet-toetsbare scenario's leidt per definitie niet tot aanknopingspunten.
Nee, dat zei ik dan ook niet, niet per definitie nee.

De uitkomst van de som is 5.
Wat is de som?
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:41:31 #173
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145701193
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:40 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Nee, dat zei ik dan ook niet, niet per definitie nee.

De uitkomst van de som is 5.
Wat is de som?
Dat kan een oneindig aantal sommen zijn. Zonder verdere informatie zie ik niet waarom ik daar iets voor in zou vullen. :P
pi_145701313
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat kan een oneindig aantal sommen zijn. Zonder verdere informatie zie ik niet waarom ik daar iets voor in zou vullen. :P
:-)
En een ander zal antwoorden: 2 + 3
En weer een ander zal vragen of er opgeteld of vermenigvuldigd moet worden.
En de vierde vraagt om 1 ander cijfer.
nr. 5 zegt: geef mij de som, dan geef ik de uitkomst.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:50:44 #175
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145701418
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:46 schreef Lutalo het volgende:

[..]

:-)
En een ander zal antwoorden: 2 + 3
En weer een ander zal vragen of er opgeteld of vermenigvuldigd moet worden.
En de vierde vraagt om 1 ander cijfer.
nr. 5 zegt: geef mij de som, dan geef ik de uitkomst.
En dan zeg ik: nergens is gezegd dat het een som van 2 getallen moet zijn. Het kan ook een som van 3-N getallen zijn. :+

Hoe dan ook, het enige dat is gespecificeerd is dat de som 5 is. En het invullen van formules gaat nooit tot aanknopingspunten leiden.
pi_145701974
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dan zeg ik: nergens is gezegd dat het een som van 2 getallen moet zijn. Het kan ook een som van 3-N getallen zijn. :+

Hoe dan ook, het enige dat is gespecificeerd is dat de som 5 is. En het invullen van formules gaat nooit tot aanknopingspunten leiden.
Juist. :-) Dat was nergens gezegd.
Je mag helemaal zelf weten ( als je alleen over dat ene gegeven 5 beschikt) wat je er mee doet. Je kunt het net zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt.

.
pi_145702055
Eh.. on-topic?
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:13:23 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145702083
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:10 schreef Lutalo het volgende:

Je mag helemaal zelf weten ( als je alleen over dat ene gegeven 5 beschikt) wat je er mee doet. Je kunt het net zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt.
Je bent inderdaad helemaal vrij in die invulling. Maar mijn punt was: waarom zou je überhaupt iets invullen? ;)

Je kunt dan beter zoeken naar meer informatie dan speculeren, lijkt me.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:13:57 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145702107
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:12 schreef Physsic het volgende:
Eh.. on-topic?
Dat was een stukje meta-discussie, maar je hebt helemaal gelijk! ;)
pi_145702200
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je bent inderdaad helemaal vrij in die invulling. Maar mijn punt was: waarom zou je überhaupt iets invullen? ;)

Je kunt dan beter zoeken naar meer informatie dan speculeren, lijkt me.
En waar komt die informatie vandaan? Op basis waarvan denk je ergens informatie te kunnen vinden? Daar ligt toch altijd een gedachte/speculatie aan ten grondslag?
Totdat iets zeker is, is het altijd een invulling.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:23:00 #181
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145702415
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:17 schreef Lutalo het volgende:

[..]

En waar komt die informatie vandaan? Op basis waarvan denk je ergens informatie te kunnen vinden?
In veel gevallen is dat helemaal niet mogelijk. Vervelend, maar waar. En dan heeft het eigenlijk niet veel zin om je blind te staren op de beperkte informatie die je hebt.

Kennis en begrip vereisen nu eenmaal waarnemingen.

quote:

Daar ligt toch altijd een gedachte/speculatie aan ten grondslag?
Begrip begint bij observatie. Je kunt dan eventueel trachten op basis van je waarnemingen toetsbare hypotheses te formuleren, in de hoop de eerdere waarnemingen beter te begrijpen. (Dit is in hoofdlijnen de wetenschappelijke methode.)

Maar dat is lang niet altijd mogelijk. In deze zaak is dat maar heel beperkt mogelijk. (Net als bijvoorbeeld bij dingen zoals "ufo foto's".) En de verleiding is dan groot om heel veel ontoetsbare hypotheses te bedenken. En van dat laatste zeg ik: doe dat alleen als je er plezier in hebt, want anders zie ik niet waarom je dat zou doen.

quote:

Totdat iets zeker is, is het altijd een invulling.
Invullen is geen plicht. Het is echt niet erg als je niet alles weet en begrijpt. Je kunt niet alles weten en begrijpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 19-10-2014 16:29:24 ]
pi_145702939
In onderstaande artikel van 10 april j.l. wordt ook al gesproken over drugsbendes
in Boquete

http://www.telegraaf.nl/b(...)een_in_Boquete_.html
( 5e regel van onderaf gezien )

Boven in het artikel, werd nog gesuggereerd toen, dat zowel Alex als K & L verdwenen bij een bushalte
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:51:53 #183
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145703262
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:53 schreef Molurus het volgende:
Ik denk echt niet dat we hier met zijn allen iets gaan ontdekken waar de betrokken onderzoeksteams niet aan hebben gedacht en/of niets van weten.
Dat dit nog voorkomt, het naïeve geloof in de officiële instanties!
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:53:44 #184
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145703336
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het vormen van een groepje op basis van een gedeelde fascinatie voor het overlijden van 2 mensen, dat is macaber. Een beetje ziek zelfs.
Een belachelijke stelling. Als sinds het begin der tijden zijn mensen geïnteresseerd in mysteries.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:54:37 #185
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145703369
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: ik kan wel wat betere redenen bedenken voor een sociaal samenkomen. Alleen maar eigenlijk. :)
Verdomd als het niet waar is: elke zondag komen hier weer wat zedenprekers langs.
pi_145703410
[i][Begrip begint bij observatie/i]

Jij neemt een ufo waar, ik een man met een petje.
;-)
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:00:24 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145703582
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat dit nog voorkomt, het naïeve geloof in de officiële instanties!
Dat is meer een gebrek aan vertrouwen dat dit topic ooit ergens toe gaat leiden. De officiële instanties zijn echt geen heiligen. Ze zijn echter wel in een veel betere positie om iets te kunnen onderzoeken.
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:01:35 #188
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145703629
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:56 schreef Lutalo het volgende:
[i][Begrip begint bij observatie/i]

Jij neemt een ufo waar, ik een man met een petje.
;-)
Man met een petje?
pi_145704000
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is meer een gebrek aan vertrouwen dat dit topic ooit ergens toe gaat leiden. De officiële instanties zijn echt geen heiligen. Ze zijn echter wel in een veel betere positie om iets te kunnen onderzoeken.
Het probleem is dat officiële instanties logge apparaten zijn. Ze doen alleen precies waar ze opdracht voor krijgen. Alles hangt of staat dus bij de opdrachtgever. En in dit geval is dat de Panamese overheid.
Die heeft ook nog zo haar eigen belangen bij de uitkomst.
Zoals ik al eerder postte willen de nabestaanden van Alex Humphrey, indien er bij de zaak Kris en Lisanne aanwijzingen gevonden worden voor een misdrijf, bewerkstelligen dat er een negatief reisadvies komt voor toeristen naar Panama. En dat zou enorme economische gevolgen hebben voor Panama.
pi_145704153
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Man met een petje?
Ja. :-)
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:21:40 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145704318
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het probleem is dat officiële instanties logge apparaten zijn. Ze doen alleen precies waar ze opdracht voor krijgen. Alles hangt of staat dus bij de opdrachtgever. En in dit geval is dat de Panamese overheid.
Die heeft ook nog zo haar eigen belangen bij de uitkomst.
Zoals ik al eerder postte willen de nabestaanden van Alex Humphrey, indien er bij de zaak Kris en Lisanne aanwijzingen gevonden worden voor een misdrijf, bewerkstelligen dat er een negatief reisadvies komt voor toeristen naar Panama. En dat zou enorme economische gevolgen hebben voor Panama.
De officiële instanties hebben natuurlijk altijd een zeker politiek belang. Zonder alternatief pleit dat wat mij betreft niet direct tegen het idee dat die instanties dit soort onderzoek zouden moeten doen.

Dat gezegd hebbende: het lijkt me dat de families van veel andere vermiste personen al blij zouden zijn met helft van de hoeveelheid tijd die er is gestoken in de verdwijning van K&L. De meeste vermissingsonderzoeken zijn nog veel kariger dan dat.

Wat dat betreft hebben de families van K&L geen recht van klagen.
pi_145704321
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:40 schreef suddenintuition het volgende:
In onderstaande artikel van 10 april j.l. wordt ook al gesproken over drugsbendes
in Boquete

http://www.telegraaf.nl/b(...)een_in_Boquete_.html
( 5e regel van onderaf gezien )

Boven in het artikel, werd nog gesuggereerd toen, dat zowel Alex als K & L verdwenen bij een bushalte
Degenen die zeggen twee vrouwen te hebben gezien waarvan 1 in shorts en 1 in een zwarte lycra, hebben 2 anderen gezien of K en L op een andere dag.

ps ik weet ff niet of degene die ze bij de bushalte heeft gezien 1 shorts en 1 lycra heeft gezegd.

Lisanne droeg ook een korte broek.
pi_145704649
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

De officiële instanties hebben natuurlijk altijd een zeker politiek belang. Zonder alternatief pleit dat wat mij betreft niet direct tegen het idee dat die instanties dit soort onderzoek zouden moeten doen.

Dat gezegd hebbende: het lijkt me dat de families van veel andere vermiste personen al blij zouden zijn met helft van de hoeveelheid tijd die er is gestoken in de verdwijning van K&L. De meeste vermissingsonderzoeken zijn nog veel kariger dan dat.

Wat dat betreft hebben de families van K&L geen recht van klagen.
Of ze wel of geen recht van klagen hebben laat ik in het midden. Dat ze alles bewerkstelligen om zoveel mogelijk feiten op tafel te krijgen kan ik me voorstellen. Ik denk ook dat de aanklacht als doel heeft om behalve de zaak open te houden, bepaalde informatie toegankelijk te maken voor hun advocaat. Zoals de telefoongegevens van voor 1 april. b.v.Om er achter te komen of ze iets afgesproken hadden met andere personen. Daarna kun je pas wel of niet uitsluiten dat ze met verkeerde personen in contact gekomen zijn tijdens hun verblijf in Panama.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 19-10-2014 17:45:39 ]
pi_145707120
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:34 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Of ze wel of geen recht van klagen hebben laat ik in het midden. Dat ze alles bewerkstelligen om zoveel mogelijk feiten op tafel te krijgen kan ik me voorstellen. Ik denk ook dat de aanklacht als doel heeft om behalve de zaak open te houden, bepaalde informatie toegankelijk te maken voor hun advocaat. Zoals de telefoongegevens van voor 1 april. b.v.Om er achter te komen of ze iets afgesproken hadden met andere personen. Daarna kun je pas wel of niet uitsluiten dat ze met verkeerde personen in contact gekomen zijn tijdens hun verblijf in Panama.
Je noemt hier een punt dat een aanwijzing zou kunnen zijn voor nader onderzoek.

De sleutel zou wel eens kunnen liggen in een afspraak met personen die met dit drama te maken zouden kunnen hebben. Die afspraak zou dan telefonisch geregeld zijn.

Maar een afspraak kan ook gemaakt zijn zonder dat er een telefoon aan te pas kwam. Zoals K&L geluncht zouden hebben met twee jongemannen op één van de dagen ervoor.

Twee jongemannen misschien die zij al in Bocas hadden ontmoet en die uit Costa Rica kwamen?

http://mostlymystery.com/

Lees vanaf de party-foto: There was talk of three young Dutch men and two Costa Ricans.
pi_145707169
Geruisloos, bij de tijden van de wandelroute in jouw kaart is daarbij rekening gehouden met pauzes?
pi_145707715
Als ik naar dit kaartje kijk loopt er nog een ander pad vanaf de Mirador (de rode lijn). De 1eQ ligt echter niet aan dit pad volgens deze kaart en kaarten die ik gezien heb hier. Hoe zit dat?
pi_145709699
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:10 schreef ToniB het volgende:
Als ik naar dit kaartje kijk loopt er nog een ander pad vanaf de Mirador (de rode lijn). De 1eQ ligt echter niet aan dit pad volgens deze kaart en kaarten die ik gezien heb hier. Hoe zit dat?
[ afbeelding ]
Er zijn gewoon duidelijk meerdere paden. :)
En dit kaartje zal ze niet allemaal tonen.
Make my day!
pi_145711190
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:52 schreef gynaika het volgende:

[..]

Je noemt hier een punt dat een aanwijzing zou kunnen zijn voor nader onderzoek.

De sleutel zou wel eens kunnen liggen in een afspraak met personen die met dit drama te maken zouden kunnen hebben. Die afspraak zou dan telefonisch geregeld zijn.

Maar een afspraak kan ook gemaakt zijn zonder dat er een telefoon aan te pas kwam. Zoals K&L geluncht zouden hebben met twee jongemannen op één van de dagen ervoor.

Twee jongemannen misschien die zij al in Bocas hadden ontmoet en die uit Costa Rica kwamen?

http://mostlymystery.com/

Lees vanaf de party-foto: There was talk of three young Dutch men and two Costa Ricans.
goede link! Duidelijke samenvatting van de situatie en de vragen die open liggen.
pi_145714279
http://www.vermist.nl/dagboekrhww/
( scroll eerst naar beneden, dag 1 begint beneden )

notitie bij Dag 2 : laatste 2 regels : ....verder zijn er nog wat GROTTEN waarin nog niet is gezocht. Daar gaan we ook naar toe.

notitie bij Dag 3 : .....bij een ravijn toonden 2 honden duidelijk interesse.....

notitie bij Dag 4 : .....GROTTEN.......( worden weer genoemd )

notitie bij Dag 5 : .laatste alinea : ......waar K & L voor 1 t laatst zijn gezien bij een golfterrein en
een gebied met warmwaterbronnen. ( bergbeekje ? )

notitie bij Dag 6 : ...waar in het verleden dingen zijn gebeurd in verband met misdaad....
( door de autoriteiten aangegeven, om daar te zoeken, een ex-golfterrein met kniehoge begroeiing nu )
Ook wordt hier verteld dat het Rode Kruis vanuit Costa Rica, zelfstandig gaan zoeken ! ( oooh ! )

notitie bij de bovenste dag : ...8 honden hebben een geur opgepikt bij een diepe afgrond....

Al met al, een interessant verslag, maar GROTTEN zijn er dus wel.
pi_145714956
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:27 schreef Geruisloos het volgende:
Laat ik maar weer even on-topic iets nuttigs posten. Kaart geupdate met Pianista details.

[ afbeelding ]
Misschien heb ik iets gemist maar waar baseer je het op dat foto IMG 491 en 493 op de plekken zijn gemaakt die jij aangeeft op je kaartje?

En de weg aangegeven in bruin is volgens jou de weg die nog te doen is met een auto?
Maw verder kun je niet met een auto komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')