Hij staat ook op Spotify, vanmorgen geluisterd. Best leuk album geworden. Nergens echt versassend (ondanks dat de heft van de band nu bestaat uit butthole surfers), maar gewoon fijn, zoals the Melvins altijd wel zijnquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:53 schreef Pat-sounds het volgende:
Oeh! een nieuwe Melvins plaat op de luisterpaal! http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Melvins.html
Ik moest lachen, omdat dat het waar isquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:13 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat komt omdat het voornamelijk het werk van Roger Waters is, en dat is een oetlul.
Vashti was door Devendra Banhart overgehaald. En volgens mij was er ook een hedendaagse artiest(e) die Perhacs een beetje bewerkt had. Weet alleen even niet meer uit het hoofd wie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:49 schreef Gehenna het volgende:
Wat is dat toch met die obscure folk-dames die in de jaren '70 één album hebben opgenomen en de laatste paar jaar weer muziek aan het maken zijn (Vashti Bunyan, ibylle Baier)?
Ik ontdek net Linda Perhacs, fantastisch album gemaakt in 1970 en dan blijkt ze dit jaar ineens haar opvolger te hebben uitgebracht
Julia Holter geloof ik.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vashti was door Devendra Banhart overgehaald. En volgens mij was er ook een hedendaagse artiest(e) die Perhacs een beetje bewerkt had. Weet alleen even niet meer uit het hoofd wie.
Zeker. Doet ook mee op het album geloof ik?quote:
Linkje?quote:
Deze opmerking is volstrekt terecht:quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:52 schreef Norrage het volgende:
Twitter....maar nu ook een artikeltje op Noisey:
http://noisey.vice.com/nl(...)ieft-je-bek-over-ade
Kramer moet een leespubliek introduceren tot nieuwe muziek, niet een beetje kinderachtig Afrojack en Hardwell neersabelen.quote:“Er is tijdens het Amsterdam Dance Event veel mooie, spannende, vernieuwende en opzwepende dansmuziek gemaakt,” zet je er zelfs nog bij. Schrijf daar dan over, pannenkoek. Met je bereik.
Dat is gewoon een non-argument voor deze discussie. Kramer beweer helemaal niet dat er geen tijd in de show zit of dat die DJ's geen passie voor hun vak hebben of zo.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:57 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het zo;n ongelooflijk kinderachtige reactie van al die dance-fans etc, en afrojack zelf. Echt, leer een beetje kritiek te accepteren en kom met zinnige tegenargument... "oh we zijn zo lang met de show bezig geweest"
Kan wel zijn, maar hij kan dan ook gewoon naar het optreden van Jon Hopkins en Four Tet gaan. Hij gaat toch ook niet voor de VK een concert van Miley Cyrus recenseren, dus the fuck doet hij bij Afrojack?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Volgens mij moet hij een recensie maken van het feest waar hij was. Als dat dan bij Afrojack en Hardwell is moet hij natuurlijk wel opmerken dat het muzikaal totaal armoedig is.
Lekker zinloos ook als er alleen nog maar positieve recensies in de krant worden gezet.
Enerzijds: ja. Anderzijds: wat moet de Volkskrant dan recenseren? Het grootste dancefeest van ADE niet, en een of andere dj die toevallig heel goed is maar bekend bij een zeer klein publiek wel?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Deze opmerking is volstrekt terecht:
[..]
Kramer moet een leespubliek introduceren tot nieuwe muziek, niet een beetje kinderachtig Afrojack en Hardwell neersabelen.
En dit spreekt elkaar tegen:quote:Zo is ADE bijvoorbeeld helemaal geen waardevolle professionele toevoeging aan de levendige jeugdcultuur die dance heet. Sterker nog, de armzalige mainstream miljoenenindustrie die dance heet, is terug bij af! Dat zijn letterlijk de woorden die de opperbevelhebber van de muziekluisterende oude mensch, Gijsbert Kamer, durfde te gebruiken.
quote:LIEVE OUDE MENSEN, HOUD ALSJEBLIEFT UW BEK OVER ADE
Noisey reageert alsof het de manager van Hardwell is, en bovendien een kind van 12.quote:Schrijf daar dan over, pannenkoek. Met je bereik.
Nou, weet je, het is vooral dat hij op het einde zegt dat er veel spannende muziek is gemaakt op het ADE, dus waarom noemt hij dan in godsnaam niet wat voorbeelden? Ik heb nu vooral het idee dat Kramer totaal niet weet waar hij 't over heeft, omdat ie zo vaag blijft over de verdere elektronische scene.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enerzijds: ja. Anderzijds: wat moet de Volkskrant dan recenseren? Het grootste dancefeest van ADE niet, en een of andere dj die toevallig heel goed is maar bekend bij een zeer klein publiek wel?
Daar zou je best gelijk over kunnen hebben, maar dat doet aan zijn observaties niet af. En nogmaals: als je schrijft over een van de 350 andere feesten die vaak veel kleiner zijn krijg je geheid de kritiek dat de krant het belangrijkste feest van het festival overslaat. Je kunt niet alles recenseren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:07 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nou, weet je, het is vooral dat hij op het einde zegt dat er veel spannende muziek is gemaakt op het ADE, dus waarom noemt hij dan in godsnaam niet wat voorbeelden? Ik heb nu vooral het idee dat Kramer totaal niet weet waar hij 't over heeft, omdat ie zo vaag blijft over de verdere elektronische scene.
Heb je ook gelijk in, maar het is toch een kleine moeite om dan wat namen te geven waar mensen dan achteraan kunnen. Als hij dan toch begint over 'spannende elektronische muziek', dan moet ie ook met voorbeelden komen. Zijn kritiek op Afrojack en Hardwell ben ik 't an sich wel mee eens, maar ik vind het ergens ook een beetje onzinnig, want Kramer gaat ook geen Miley Cyrus of Nicki Minaj recenseren, dus waarom dan wel de equivalenten in de dans-scene? Ja, ze zijn Nederlands, en ja, ze zijn een belangrijk en bovenal succesvol exportproduct, maar hoeveel heeft 't nou echt met de muzikale kwaliteit te maken? Zoals jij al zei, T, die mensen bij zo'n concert van Afrojack komen daar echt niet voor de muzikale kwaliteit dan wel durf. Laat lekker gaan, denk ik dan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar zou je best gelijk over kunnen hebben, maar dat doet aan zijn observaties niet af. En nogmaals: als je schrijft over een van de 350 andere feesten die vaak veel kleiner zijn krijg je geheid de kritiek dat de krant het belangrijkste feest van het festival overslaat. Je kunt niet alles recenseren.
Ben het met je eens hoor. Enige verklaring die openblijft is dat Kramer wél een uniek en gedurfd concert had verwacht.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:14 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, maar het is toch een kleine moeite om dan wat namen te geven waar mensen dan achteraan kunnen. Als hij dan toch begint over 'spannende elektronische muziek', dan moet ie ook met voorbeelden komen. Zijn kritiek op Afrojack en Hardwell ben ik 't an sich wel mee eens, maar ik vind het ergens ook een beetje onzinnig, want Kramer gaat ook geen Miley Cyrus of Nicki Minaj recenseren, dus waarom dan wel de equivalenten in de dans-scene? Ja, ze zijn Nederlands, en ja, ze zijn een belangrijk en bovenal succesvol exportproduct, maar hoeveel heeft 't nou echt met de muzikale kwaliteit te maken? Zoals jij al zei, T, die mensen bij zo'n concert van Afrojack komen daar echt niet voor de muzikale kwaliteit dan wel durf. Laat lekker gaan, denk ik dan.
Overigens zijn de reacties vanuit het dance-kamp best wel troosteloos.
Wel verrek.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:17 schreef Tchock het volgende:
Overigens recenseert de Volkskrant ook gewoon Miley Cyrus en Nicky Minaj hoor. Die tweede zelfs inderdaad door Kramer.
Ja, die stond ook op de luisterpaal. Jammer dat het een kort EPtje is.quote:
quote:A serial collaborator who has released a dozen albums since Blur's last album, Think Tank, in 2003, Albarn is currently writing a West End theatre musical adaptation of a children's book, is in the process of reactivating Gorillaz for a 2016 release and is trying to find time to record a new The Good, the Bad & The Queen album, which he says is fully written. When asked of the status of Blur, however, he's more hesitant.
Read more: http://www.smh.com.au/ent(...)n.html#ixzz3Gi3KHUFo
Wel een wake-up-call dit. Kennen we deze nog-nog-nog?quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moest wel even lachen dat ik ze allebei kon vinden.
twitter:EdgarKruize twitterde op woensdag 09-04-2014 om 17:49:48@jmvanwessem @jpgeelen Neemt niet weg dat zo'n lijstje best een wake-up call is, je verzandt snel in dat soort terminologie. reageer retweet
Wauw Maxquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:04 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Wel een wake-up-call dit.twitter:EdgarKruize twitterde op woensdag 09-04-2014 om 17:49:48@jmvanwessem @jpgeelen Neemt niet weg dat zo'n lijstje best een wake-up call is, je verzandt snel in dat soort terminologie. reageer retweet
"Geen serieuze schrijver gebruikt dit toch nog? "quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Geen serieuze schrijver gebruikt dit toch nog? "
- Je doet het zelf
"Ja dat was een grapje... En het is een wake-up call".
Jaquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:04 schreef kciR het volgende:
Dit is toch wel het beste muzieknieuws wat mij betreft.![]()
Uit een gisteren gepubliceerd interview met Damon Albarn over z'n solo album.
[..]
Dit heb ik gemist volgens mijquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Geen serieuze schrijver gebruikt dit toch nog? "
- Je doet het zelf
"Ja dat was een grapje... En het is een wake-up call".
Er was een artikel van de Volkskrant waarin clichés aangehaald, onder andere "om door een ringetje te halen". Die Kruize zei op Twitter: "Geen serieuze schrijver gebruikt dit toch nog?", waarop ik zijn eigen recensies ging lezen en er, je verwacht het al, meteen meerdere tegen kwam. Dat tweette Norrage (goed verhaal ditquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit heb ik gemist volgens mij
Ah, dat verhaal kende ik wel. Miste even de contextquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er was een artikel van de Volkskrant waarin clichés aangehaald, onder andere "om door een ringetje te halen". Die Kruize zei op Twitter: "Geen serieuze schrijver gebruikt dit toch nog?", waarop ik zijn eigen recensies ging lezen en er, je verwacht het al, meteen meerdere tegen kwam. Dat tweette Norrage (goed verhaal dit) toen naar hem en toen deed hij eerst alsof het een grapje was en daarna die tweet die Max citeerde (met dus de bevestiging dat het helemaal geen grapje was).
Zo. Bijgepraat.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er was een artikel van de Volkskrant waarin clichés aangehaald, onder andere "om door een ringetje te halen". Die Kruize zei op Twitter: "Geen serieuze schrijver gebruikt dit toch nog?", waarop ik zijn eigen recensies ging lezen en er, je verwacht het al, meteen meerdere tegen kwam. Dat tweette Norrage (goed verhaal dit) toen naar hem en toen deed hij eerst alsof het een grapje was en daarna die tweet die Max citeerde (met dus de bevestiging dat het helemaal geen grapje was).
Zo. Bijgepraat.
Afrojack zat bij College Tour nog tof te vertellen dat de mening van muziekcritici hem niets interesseerde want dat is maar een zelfbenoemde kenner en blabla...quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:57 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het zo;n ongelooflijk kinderachtige reactie van al die dance-fans etc, en afrojack zelf. Echt, leer een beetje kritiek te accepteren en kom met zinnige tegenargument... "oh we zijn zo lang met de show bezig geweest"
Wat een kutartikel. Er zijn net zo veel oude mensen lopen te dwepen met Armin, Hardwell en co. Zie alleen al deze tweet van Joling:quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:52 schreef Norrage het volgende:
Twitter....maar nu ook een artikeltje op Noisey:
http://noisey.vice.com/nl(...)ieft-je-bek-over-ade
En de rest van zijn reviews zitten overigens ook vol met albums die langs de meetlat worden gelegd, bands die boven zichzelf uitstijgen, een continue herhaling van zetten zijn, of die anno 2014 nog geenszins gedateerd klinken. Ja, leuke gast.quote:Het resultaat is dat het eerst gemaakte kunstwerk warmer is, urgenter en de lijntjes weer lekker strak neerzet.
Urgentiequote:Op maandag 20 oktober 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
En wil je dan nog lachen? Hij gebruikt ze nog steeds, die clichés die geen serieuze schrijver nog gebruikt.
Over El Pintor:
[..]
En de rest van zijn reviews zitten overigens ook vol met albums die langs de meetlat worden gelegd, bands die boven zichzelf uitstijgen, een continue herhaling van zetten zijn, of die anno 2014 nog geenszins gedateerd klinken. Ja, leuke gast.
Godver.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
En wil je dan nog lachen? Hij gebruikt ze nog steeds, die clichés die geen serieuze schrijver nog gebruikt.
Over El Pintor:
[..]
En de rest van zijn reviews zitten overigens ook vol met albums die langs de meetlat worden gelegd, bands die boven zichzelf uitstijgen, een continue herhaling van zetten zijn, of die anno 2014 nog geenszins gedateerd klinken. Ja, leuke gast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |