Mwa, valt wel mee toch? Ik vind "het mist urgentie" een prima manier om aan te geven dat een plaat niet echt weet te boeien maar op zich wel kundig in elkaar steekt. Van die muziek die 'er' gewoon is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:34 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Urgentie
Wat een non-woord blijft dat ook he, laatst ook een discussie hierover wat dat eigenlijk inhoudt, nou ik weet nog steeds niet hoe zoiets te gebruiken valt.
Vind het gewoon raar om een woord dat 'dringende noodzaak' betekent in die context te planten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mwa, valt wel mee toch? Ik vind "het mist urgentie" een prima manier om aan te geven dat een plaat niet echt weet te boeien maar op zich wel kundig in elkaar steekt. Van die muziek die 'er' gewoon is.
Het is anders wel een prima eufemisme voor 'saaie kutmuziek'.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:42 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind het gewoon raar om een woord dat 'dringende noodzaak' betekent in die context te planten.
En wat is muziek die wel urgent is dan? Ik vind het een zinloos modewoord waarvoor zat alternatieven bestaan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:40 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mwa, valt wel mee toch? Ik vind "het mist urgentie" een prima manier om aan te geven dat een plaat niet echt weet te boeien maar op zich wel kundig in elkaar steekt. Van die muziek die 'er' gewoon is.
Eens.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het is anders wel een prima eufemisme voor 'saaie kutmuziek'.
Tof album idd, beetje ingetogen maar toch constant interessantquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Kerftminister het volgende:
Luister nu Crazy Rhythms van The Feelies. Cool album zeg. RYM zegt New Wave en Post-Punk, meen dat we vdweek nog een discussie hadden over het verschil tussen deze genres.
Maar het zijn idd heerlijke crazy rhythms.
Dat zou wel impliceren dat je de context compleet negeert, want op zich is de betekenis wel op te maken. Maar taalkundig gezien zou je een punt hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:44 schreef Tchock het volgende:
"Deze plaat is urgenter dan die andere". Wat zeg je dan? Dat de ene harder stond en je net een goed gesprek wilde voeren of zo?
En het wordt ook wel onder jangle pop gerekend.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:58 schreef Kerftminister het volgende:
Luister nu Crazy Rhythms van The Feelies. Cool album zeg. RYM zegt New Wave en Post-Punk, meen dat we vdweek nog een discussie hadden over het verschil tussen deze genres.
Maar het zijn idd heerlijke crazy rhythms.
Zonder dollen is een urgent album in mijn ogen inderdaad wel een album dat je liever nog even niet uit zetquote:Op maandag 20 oktober 2014 21:02 schreef Arn0 het volgende:
Bij een urgent album denk ik altijd aan een album waarbij je tijdens het luisteren plots dringend naar het toilet moet, maar het album zo goed is dat je het toch maar even ophoudt tot het album gedaan is.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:15 schreef BoerBert het volgende:
Alsof in de lyrics de oplossing voor de Pietendiscussie zit en iedereen die snel moet horen.
quote:Denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart-wit
Denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart-wit
Maar in de kleur van je hart, maar in de kleur van je hart
Zo urgent dat we 'm nu pas begrijpenquote:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:32 schreef Slobeend het volgende:
'Het mist urgentie' is een heerlijke muziekrecensie-cliché. Net als 'een vernieuwende sound' of 'een moeilijke tweede'. Edit: dit allemaal al gezegd zie ik nu![]()
Hoor je hier in Nederland ook wel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:44 schreef Beregd het volgende:
en de "fans van het eerste uur", die zijn er ook vaak bij. of is dat iets Belgisch?
Ik hoop altijd nog dat de bandjes waarvan ik fan van het eerste uur ben ooit nog eens aanslaanquote:Op maandag 20 oktober 2014 22:44 schreef Beregd het volgende:
en de "fans van het eerste uur", die zijn er ook vaak bij. of is dat iets Belgisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |