Laten gaarkoken en vasthouden aan je 126Kquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef Acradavos het volgende:
Excuus, die kosten zijn niet fiscaal aftrekbaar. Toch houd ik 2500 euro in de zak. Overigens mailt de makelaar weer met een aantal argumenten. Zonder dat ik er naar vraag, wilt hij mij de facturen laten zien van de recente verbouwingen.
Ben het eens met Piet_Piraat, ik zou die facturen lekker laten zitten en vasthouden aan 126.000.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef Acradavos het volgende:
Excuus, die kosten zijn niet fiscaal aftrekbaar. Toch houd ik 2500 euro in de zak. Overigens mailt de makelaar weer met een aantal argumenten. Zonder dat ik er naar vraag, wilt hij mij de facturen laten zien van de recente verbouwingen.
Overdrachtsbelasting per 1 juli 2012 was 2% en ik meen dat het pand daarna verkocht was. Waar die 10% vandaan komt vraag ik me toch af.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:34 schreef matthijst het volgende:
Hahah. Wat een gezwam van TS. De verkoper heeft 125.000 + 10% kk betaald, dus 137.500. Dat een nieuwe keuken en badkamer niet voor waardevermeerdering zorgen is normaal gesproken ook zo, aangezien het vaak niet de smaak van de koper is. Maar in jouw geval geef je aan dat het wel je smaak is, dus dan scheelt het je gewoon veel geld.
Dubbeltje eerste rang imho. Als je dit op 3,5 duizend voorbij laat gaan.
Eerst aangeven dat het initiatief van jou moet komen en vervolgens alsnog jouw proberen over te halen met wat facturen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef Acradavos het volgende:
Zoiets?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:22 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Overdrachtsbelasting per 1 juli 2012 was 2% en ik meen dat het pand daarna verkocht was. Waar die 10% vandaan komt vraag ik me toch af.
Dat maakt de kosten koper geen 10%.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zoiets?
Koopsom ¤ 130.000,00
Overdrachtsbelasting ¤ 2.600,00
Hypotheekakte ¤ 650,00
Leveringsakte ¤ 650,00
Makelaarscourtage ¤ 2.600,00
Taxatie ¤ 260,00
Uurloon afsluiten hypotheek ¤ 3.000,00
Waarborgsom ¤ 200,00
Bouwkundig rapport ¤ 300,00
Energielabel ¤ 200,00
Ik dacht hetzelfde als Leandra. Namelijk dat er bij die 10% werd uitgegaan van de hogere overdrachtsbelasting en die is dus verlaagd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:19 schreef matthijst het volgende:
Geen idee, lijstje van een makelaarssite
Punt was dat die bloedende vagina t deed voorkomen alsof 2% al een bizar percentage was.
ah, OKquote:Op maandag 20 oktober 2014 19:34 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde als Leandra. Namelijk dat er bij die 10% werd uitgegaan van de hogere overdrachtsbelasting en die is dus verlaagd.
Tja.. ook hij moet z'n boterham verdienen dus wil ie dat pand graag verkopen. Ik zie het als vissen naar een hoger bod.. in de hoop dat dat er ook komt. Ofwel; verkoper is nog steeds bereid tot onderhandelen. En die 132.5k is dus zeker niet het minimum, want topicstarter heeft aangegeven dat ie dat niet wilt betalen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Aparte makelaar wel. Eerst de bal bij de verkoper leggen, maar vervolgens wel met hangende pootjes terugkomen met allerlei facturen. Daarmee stelt ie zich kwetsbaar op en probeert ie je over de streep te trekken.
Mijn inziens kun je twee stappen zetten:
- vasthouden aan 126k, poot stijf houden en hopen dat de verkoper door tijdsdruk over de brug komt.
- 127,5k bieden omdat je 'niet meer kan' en hopen op een psychologisch effect.
Het is maar net welke stap bij je past en wat je ook zelf wil.
Als de wetgever dat zo had bedoeld, had hij het voordeel wel aan de verkoper toe laten komen. Wij hebben principieel vastgehouden aan de wettelijke regeling.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:35 schreef Ardo het volgende:
mijn gevoel voor rechtvaardigheid zegt eerder dat verkoper er recht op heeft....hij verkoopt immers binnen 36 maanden en ziet dan nog een beetje terug van zijn verlies. Wetgever heeft dit volgens mij ook zo bedoeld, dat mensen die binnen een relatief korte tijd verkopen de aankoopkosten niet geheel hoeven af te schrijven, wat dan de doorstroming weer bevordert.
Beetje vreemd dat je als verkoper "verplicht" wordt om dit bedrag te betalen aan de verkoper. De macht van een koper moet toch veel sterker zijn? Dan wordt het dus mijn probleem dat de huidige bewoner al zo snel zijn huis verkoopt? Ik ben echt niet van plan om dit voordeel aan hem te geven, vooral niet met deze vraagprijs.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat ze er wel over beginnen als de verkoper akkoord gaat met je bod. Het is nu nog niet aan de orde.
Meestal is het voordeel voor de verkoper. Zie bijv. https://www.eigenhuis.nl/(...)verdrachtsbelasting/
Joh, als hij het voordeel er niet van heeft, past hij zijn bodemprijs er wel aan aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:55 schreef Acradavos het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat je als verkoper "verplicht" wordt om dit bedrag te betalen aan de verkoper. De macht van een koper moet toch veel sterker zijn? Dan wordt het dus mijn probleem dat de huidige bewoner al zo snel zijn huis verkoopt? Ik ben echt niet van plan om dit voordeel aan hem te geven, vooral niet met deze vraagprijs.
Dit, plus dat de verkoper een voordeel heeft ten opzichte van andere verkopers, zijn appartement is daardoor immers nog 2% aantrekkelijker.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als de wetgever dat zo had bedoeld, had hij het voordeel wel aan de verkoper toe laten komen. Wij hebben principieel vastgehouden aan de wettelijke regeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |