abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145662516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Volgens die definitie is "domme Belg" al racisme, wat natuurlijk onzin zou zijn.
"Natuurlijk onzin"? Het gaat om de maatschappelijke gevolgen. Als Belgen in de praktijk minder kansen in Nederland krijgen doordat iedereen grapjes maakt over "domme Belgen", dan is dat net zo goed hartstikke kwalijk.

Dat is niet ineens helemaal leuk en gezellig omdat het niet strikt om "ras" gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 11:12:59 ]
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:17:05 #202
66825 Reya
Fier Wallon
pi_145662596
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

"Natuurlijk onzin"? Het gaat om de maatschappelijke gevolgen. Als Belgen in de praktijk minder kansen in Nederland krijgen doordat iedereen grapjes maakt over "domme Belgen", dan is dat net zo goed hartstikke kwalijk.
Ik kan bestigen dat die uitlating bijzonder kwetsend is.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:17:11 #203
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145662598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is niet eens helemaal leuk en gezellig omdat het niet strikt om "ras" gaat.
Dat is niet het punt.
Het is discriminatie, niet racisme.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145662621
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet niet of het als racistische cultuur wordt gezien, maar kennelijk zijn er mensen die er wel hun vraagtekens bij zetten.

Maar het is niet moeilijk te begrijpen dat een bepaalde traditie die door de, laten we zeggen, meerderheid als onschuldig wordt gezien, door een minderheid als kwetsend. Er zijn dan een aantal opties mogelijk.

Schik je maar in wat de meerderheid vindt, is een optie.
Schik je maar in wat de meerheerheid vindt, want je bent eigenlijk toch geen echte Nederlander, is een optie.

Zo zijn er meer opties.

Maar één van die opties is toch ook: joh, we geven die Pieten een andere kleur (bijvoorbeeld). Degenen die er aanstoot aan nemen zijn dan blij, degenen die de traditie willen behouden ook. Iedereen blij.

Wat is hier het probleem? Is de Zwarte Piet een eis? Moet de kroesharige, dommig pratende, diklippige Piet blijven bestaan? De traditie is toch de Piet, de domme maar lieve knecht van de Sint, niet de Zwarte Piet?
Een veelgemaakte vergissing. De traditie is Zwart en niet Piet. Piet bestaat pas sinds halverwege de 19e eeuw. De zwarte helper is veel ouder en diverser (Ruprecht, Krampus).
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_145662664
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is niet het punt.
Het is discriminatie, niet racisme.
Vind jij.

Maar de VN schaart het beide onder "racisme". Bewust, denk ik. Want de manier waarop jij onderscheid maakt, suggereert al gauw dat racisme echt taboe is terwijl discriminatie lang niet zo erg zou zijn. Ten onrechte natuurlijk.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:29:55 #206
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145662785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Vind jij.

Maar de VN schaart het beide onder "racisme". Bewust, denk ik. Want de manier waarop jij onderscheid maakt, suggereert al gauw dat racisme echt taboe is terwijl discriminatie lang niet zo erg zou zijn. Ten onrechte natuurlijk.
Het gaat hier om taalpurisme, de VN definitie is niet serieus te nemen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145662798
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Volgens die definitie is "domme Belg" al racisme, wat natuurlijk onzin zou zijn.

Dit is racisme:
Racisme is de opvatting dat mensen ondergebracht kunnen worden in verschillende rassen en dat daarbij rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten aanzien van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen ten aanzien van het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan ten aanzien van het andere.
En aangezien Zwarte Piet niet inferieur is aan Sinterklaas is mbt de Sinterklaastraditie de donkere medemens niet inferieur aan de blanke medemens. Zwarte Piet is een knecht (een gewoon eerbaar beroep) en geen slaaf.

Daarom dus geen idee waarom de anti-Pieten Zwarte Piet qua definitie wél als inferieur interpreteren.

Blijft over hun gevoel en het verwijzen naar het verre verleden. Ja, in die tijd was er wel veel meer racisme, ja in die tijd waren veelal zwarte mensen slaven. But that was then and this is now. Het is een raar iets als je niet aan die slaventijd herinnerd wil worden als je zelf daar geen herinnering aan hebt. Geschiedenislessen hebben we allemaal gehad en en daarin is al duidelijk gemaakt dat dat slavernijverleden een zwarte bladzijde was in de geschiedenis. Nu leven we in een andere tijd, waarin helaas ook nog racisme bestaat d.m.v. tokkies aan beide zijden van het spectrum. Maar dat gevoel blijft dus iets subjectiefs en kan m.i. alleen maar weggenomen worden (als dat al mogelijk is en men open staat voor dialoog) door educatie. Maar als de anti-Pieten met de hakken in het zand blijven staan en hun gevoel boven de definitie en uitleg plaatsen dan houdt het natuurlijk op.

Voortvloeiend uit de laatste zin kan je dan ook je vraagtekens plaatsen bij het motief waarom men van niets wil weten......en dan komt het idee van de herstelbetalingen al gauw om de hoek kijken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:45:30 #208
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145663005
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:11 schreef Monidique het volgende:
Wat is hier het probleem? Is de Zwarte Piet een eis? Moet de kroesharige, dommig pratende, diklippige Piet blijven bestaan? De traditie is toch de Piet, de domme maar lieve knecht van de Sint, niet de Zwarte Piet?
De traditie is inderdaad dat de Sint een zwarte helper heeft. Dat betekent niet dat de huidige vierders massaal voorstander zijn van een Zwarte Piet die wordt neergezet als een stereotypisch domme Afrikaan met overdreven dikke lippen. Mensen hebben in deze discussie misschien te veel de neiging om het beeld van Zwarte Piet waarmee zij zelf zijn opgegroeid als de norm te beschouwen.
pi_145663136
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dus cultuurhistorie rücksichtlos door prefab mc donalds's en coca cola-plastic vervangen... :')
Cultuurhistorie?? _O- _O- _O-
Je hebt gelijk Sinterklaas heeft niks te maken met modere commercie. Echt een puur kinderfeestje met wat pepernoten en een klein presentje.
Geen films, geen winkels die vol liggen met Sinterklaastroep. Geen ingehuurde Sinterklazen in winkelcentra.
Het Sinterklaasfeest is pure cultuur, totaal anders dan het Kerstfeest.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_145663184
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Laten we eerlijk zijn: het Sinterklaasfeest is gewoon een debiel feest dat vooral leuk gevonden wordt door debiele mensen. Nu zijn er anderen die er zelfs aanstoot aan nemen, zich gediscrimineerd voelen o.i.d. Welnu, dat is dan een prima reden om eindelijk eens te stoppen met die onzin.

Volksfeest - 't zal mij aan m'n anus oxideren.
^O^ ^O^
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_145663263
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:53 schreef Injetta het volgende:

[..]

Cultuurhistorie?? _O- _O- _O-
Je hebt gelijk Sinterklaas heeft niks te maken met modere commercie. Echt een puur kinderfeestje met wat pepernoten en een klein presentje.
Geen films, geen winkels die vol liggen met Sinterklaastroep. Geen ingehuurde Sinterklazen in winkelcentra.
Het Sinterklaasfeest is pure cultuur, totaal anders dan het Kerstfeest.
"Santa Claus" is Sinterklaas. Het is onze traditie, meegenomen naar Amerika. Alleen is 'ie bijv. wat dikker, omdat Amerikanen zo veel overgewicht hebben van de coca-cola. Etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 12:02:20 ]
pi_145663527
Erg goed nieuws dat deze achterlijke traditie plaats gaat maken voor verandering.
pi_145663630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:12 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Lol, klok, klepel.....Ja santa claus is er opgebaseerd, maar je uitleg is compleet onzin lol.
I know.

Trouwens, de hedendaagse Santa Claus komt in de eerste plaats voort uit "A Visit from St. Nicholas" uit 1822, terwijl de hedendaagse Sint+Piet voortkomen uit "St. Nikolaas en zijn knecht" uit 1850.

En Coca-Cola bestond in 1822 nog lang niet.
pi_145663949
Quinsy Gario en consorten zijn de discussie heel stellig gestart met de leus: 'Zwarte Piet is Racisme'. Dan mag je dat ook onderbouwen. Iets dat gewoon niet gebeurt. Logisch, Zwarte Piet en de Sinterklaastraditie in het algemeen is een samenraapsel van allemaal oudere tradities. De afgelopen 160+ jaar zit er een constante lijn in van Sint en Piet.

Ik heb gelezen uit een stukje van 'Zwarte Piet is racisme' dat het pagepakje gedragen werd door slaven. En dat daar zeventiende eeuwse afbeeldingen van zijn. Die wil ik dan wel eens zien.

Voorlopig vind ik vooral kostuums die erop lijken bij mensen met een beroep/functie.

Moren

Ridder/page

De Zwitserse garde
pi_145664064
Het feit dat mensen in staat zijn om te breken met gewoonten, tradities en ingeslepen gebruiken heeft ervoor gezorgd dat we niet meer in berenvellen ronddolen en in grotten wonen.
De geschiedenis van de mens is zo rijk en gevarieerd, doordat telkens opnieuw nieuwe wegen zijn ingeslagen en nieuwe tradities in de plaats kwamen van oude. Dat noemen we vooruitgang.
De vasthouders verliezen het uiteindelijk altijd.
We hebben zo'n 150 jaar een Sinterklaas met Pieten gehad. Was leuk, hoorde bij die tijd en nu laten we het los....
Die Kerstman is er over een tijdje wellicht ook niet meer.

De wereld vergaat niet, Nederland blijft nog steeds Nederland zonder Sinterklaas of zonder Pieten.
Het doet er helemaal niet toe wie gelijk heeft in deze discussie. Het feit dat die discussie er is en het feest onder vuur ligt, geeft aan dat het toe is aan verandering.

Het eind is hiermee ingezet en het tij is echt niet keren. De fanatiekelingen zullen krampachtig doorgaan om het te houden zoals het is, maar het is al niet meer zoals het was.
Het is een kwestie van tijd, maar dit achterlijk feest zal sowieso flink veranderen en ik denk ook verdwijnen.

Nederland maakt gewoon weer een stapje verder door de tijd. That's all.
pi_145664107
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:42 schreef Injetta het volgende:

Ok, wat zijn dan de nieuwe, leuke Nederlandse culturele tradities die met die constante vooruitgang verbonden zijn?
pi_145664317
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Ok, wat zijn dan de nieuwe, leuke Nederlandse culturele tradities die met die constante vooruitgang verbonden zijn?
Ik las pas geleden over het kopen en verkopen van vrouwen en kinderen, heeft kennelijk veel potentiëel. Nadat het in Europa is uitgeprobeert op kleine schaal zijn er nu tests op grotere schaal in Irak en Syrië. Ze schijnen ook al een maandblad voor handelaren te hebben.
pi_145664330
Ik kom zelf zo gauw op deze relatief nieuwe, typisch Nederlandse cultuurverschijnselen:
- Koninginnedag/Koningsdag
- House-muziek
- Coffeeshops
- Hoeren als toeristische bezienswaardigheid
- Films waarin seks een onromantische lust op de betonnen vloer van het fietsenschuurtje is

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 12:58:53 ]
pi_145664394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:57 schreef Igen het volgende:
Ik kom zelf zo gauw op deze relatief nieuwe, typisch Nederlandse cultuurverschijnselen:
- Koninginnedag/Koningsdag
- House-muziek
- Coffeeshops
- Hoeren als toeristische bezienswaardigheid
- Films waarin seks een onromantische lust op de betonnen vloer van het fietsenschuurtje is
Zoveel leuker voor kinderen dan een feestje met snoep en cadeautjes.
pi_145664433
quote:
Het feit dat mensen in staat zijn om te breken met gewoonten, tradities en ingeslepen gebruiken heeft ervoor gezorgd dat we niet meer in berenvellen ronddolen en in grotten wonen.
De geschiedenis van de mens is zo rijk en gevarieerd, doordat telkens opnieuw nieuwe wegen zijn ingeslagen en nieuwe tradities in de plaats kwamen van oude. Dat noemen we vooruitgang.
We hebben zo'n 150 jaar een Sinterklaas met Pieten gehad. Was leuk, hoorde bij die tijd en nu laten we het los....

De wereld vergaat niet, Nederland blijft nog steeds Nederland zonder Sinterklaas of zonder Pieten.
Het doet er helemaal niet toe wie gelijk heeft in deze discussie. Het feit dat die discussie er is en het feest onder vuur ligt, geeft aan dat het toe is aan verandering.

Het eind is hiermee ingezet en het tij is echt niet keren. De fanatiekelingen zullen krampachtig doorgaan om het te houden zoals het is, maar het is al niet meer zoals het was.
Het is een kwestie van tijd, maar dit achterlijk feest zal sowieso flink veranderen en ik denk ook verdwijnen.

Ik ga denk ik ook een vrouwelijke vijfde account openen. Om de een of andere reden neem ik zulke trollen altijd serieuzer dan mannelijke.
pi_145664495
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zoveel leuker voor kinderen dan een feestje met snoep en cadeautjes.
Koningsdag is ook best leuk.

Maar laten we eens proberen. "Sint en Piet is niet meer nodig, want we hebben nu Koningsdag. Dat is zeker net zo leuk voor de kinderen, maar dan veel moderner, veel meer van deze tijd."

Ja / Nee / Misschien ?
pi_145664516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar laten we eens proberen. "Sint en Piet is niet meer nodig, want we hebben nu Koningsdag. Dat is zeker net zo leuk voor de kinderen, maar dan veel moderner, veel meer van deze tijd."

Ja / Nee / Misschien ?
Even nadenken, 'vroeger hadden we Sinterklaas en Koningsdag, nu alleen nog Koningsdag'. Klinkt dat als een verbetering?
pi_145664521
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja / Nee / Misschien ?
Nee, dan krijg je die figuren weer die dat willen afschaffen omdat ze een republiek willen.
pi_145664553
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:08 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nee, dan krijg je die figuren weer die dat willen afschaffen omdat ze een republiek willen.
Of dan gaan ze zeuren over het feit dat de koninklijke familie 'te blank' is.
pi_145664593
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:08 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die zijn er nu al. Ik ben er een van. Je krijgt ze dus niet je hebt ze al.
pi_145664654
quote:

Dat jij het een achterlijk feest vind wil nog niet zeggen dat het een achterlijk feest is. Laat anderen in hun waarde die het wel een tof feest vinden. :)
pi_145664662
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Vooruitgang is niet perse altijd beter of leuker.
Het is alleen een feit dat tradities komen en gaan in die paar duizend jaar mensenlijke geschiedenis.
En het is ook een feit dat het krampachtig tradities vasthouden en verdedigen na verloop van tijd geen stand houdt. Of je het nu wil of niet...
pi_145664749
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat jij het een achterlijk feest vind wil nog niet zeggen dat het een achterlijk feest is. Laat anderen in hun waarde die het wel een tof feest vinden. :)
Of ik het een achterlijk feest vind of niet, heeft niks te maken net het feit dat tradities komen en gaan of veranderen.
Maar... Doordat het nu al een jaar voor heftige discussies zorgt geeft aan dat de puurheid en onschuldigheid er sowiesi af is, ook al willen we dit er in blijven zien. Het zaadje is al geplant.
pi_145664758
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:15 schreef Injetta het volgende:

[..]

Dan stel ik voor dat we Nederland in twee delen opdelen.

In het ene deel gaan we alleen veranderingen doorvoeren als die ook echt een vooruitgang zijn, en ze het leven beter en leuker maken. Daar ga ik dan wonen.

In het andere deel gaan we alsmaar veranderingen doorvoeren, ook veranderingen die het leven slechter en minder leuk maken, omdat "vooruitgang" inhoudt dat het verstrijken van de tijd inhoudt dat je nou eenmaal dwangmatig dingen moet veranderen. Daar kan jij dan gaan wonen.

^O^
pi_145664796
quote:

[..]

Het is alleen een feit dat tradities komen en gaan in die paar duizend jaar mensenlijke geschiedenis.
En het is ook een feit dat het krampachtig tradities vasthouden en verdedigen na verloop van tijd geen stand houdt. Of je het nu wil of niet...
Waarom is het krampachtig? Als je morgen een referendum houdt waarin je zou vragen of alle mensen met een Marokkaans paspoort het land uit moeten en of zwarte Piet moet worden afgeschaft dan zullen meer mensen gedag zeggen tegen hun medelanders dan Piet. Hou jij dus krampachtig vast aan je multiculti? Als ik een neger was zou ik dat ook doen hoor. Ik zou er niet aan moeten denken terug te moeten naar Afrika.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:21:58 #231
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145664821
quote:

[..]

Mensen hoeven zich alleen maar krampachtig aan dingen vast te houden als er daadwerkelijk sprake is van dwang van bovenaf. Vind jij dat dwang van bovenaf over wat jij in je woonkamer doet of op straat aanhebt wenselijk is?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_145664874
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:18 schreef Injetta het volgende:

[..]

Of ik het een achterlijk feest vind of niet, heeft niks te maken net het feit dat tradities komen en gaan of veranderen.
Maar... Doordat het nu al een jaar voor heftige discussies zorgt geeft aan dat de puurheid en onschuldigheid er sowiesi af is, ook al willen we dit er in blijven zien. Het zaadje is al geplant.
Klopt, de sfeer is verpest, Nederland is weer een stukje minder vrolijk, minder tolerant en minder vredig geworden. En figuren zoals jij steken daar de vlag over uit.

Maar het is een moeilijk dilemma. Hoe kan je een vreedzame samenleving beschermen tegen een minderheid van haatdragende relschoppers die overal mogelijkheden zoeken om conflicten te zaaien?
pi_145664910
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt, de sfeer is verpest, Nederland is weer een stukje minder vrolijk, minder tolerant en minder vredig geworden. En figuren zoals jij steken daar de vlag over uit.

Maar het is een moeilijk dilemma. Hoe kan je een vreedzame samenleving beschermen tegen een minderheid van haatdragende relschoppers die overal mogelijkheden zoeken om conflicten te zaaien?
Volgens mij is deze discussie al tig keer gevoerd en is er iedere keer nagenoeg niks veranderd.

De groep waarbinnen de discussie wordt gevoerd is volgens mij ook niet zo heel erg groot.
pi_145664980
Het zou toch geweldig zijn als al die anti zwarte piet homo's naar die intocht in Gouda gaan... dat ze daar opgepakt worden door de echte zwarte piet, in de zak worden gestopt en ergens op de noordzee gedropt worden :D :) *O* *O* *O* *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_145665237
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het zou toch geweldig zijn als al die anti zwarte piet homo's naar die intocht in Gouda gaan... dat ze daar opgepakt worden door de echte zwarte piet, in de zak worden gestopt en ergens op de noordzee gedropt worden :D :) *O* *O* *O* *O*
ahhhh je wilt graag homo's het land uitzetten...... maar je bent natuurlijk geen homohater... eg nie
pi_145665298
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:
. Hou jij dus krampachtig vast aan je multiculti?
Mensen niet wegjagen omdat ze een andere nationaliteit hebben is een prima Hollandse traditie, zeer monoculti ook, die we zeker moeten handhaven. Dat is niks krampachtigs. .
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:48:51 #237
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145665409
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:18 schreef Injetta het volgende:
achterlijk feest vind of niet, heeft niks te maken net het feit dat tradities komen en gaan of veranderen.
Maar... Doordat het nu al een jaar voor heftige discussies zorgt geeft aan dat de puurheid en onschuldigheid er sowiesi af is, ook al willen we dit er in blijven zien. Het zaad
Precies. Al die felle debiele reacties uit het pro-ZP-kamp zorgen er alleen maar voor dat de overgrote zwijgende meerderheid meewarig het allemaal aanhoort en het uiteindelijk niet meer boeit of Piet zwart, geel of gewoon blank is. De lol van het sinterklaasfeest wordt er zeker minder door.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145665524
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Precies. Al die felle debiele reacties uit het pro-ZP-kamp zorgen er alleen maar voor dat de overgrote zwijgende meerderheid meewarig het allemaal aanhoort en het uiteindelijk niet meer boeit of Piet zwart, geel of gewoon blank is. De lol van het sinterklaasfeest wordt er zeker minder door.
Typisch dat je de schuld volledig bij één kant legt. :{
pi_145665525
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Heb je wel eens gepraat met iemand van buiten Amsterdam?
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:55:30 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145665603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Typisch dat je de schuld volledig bij één kant legt. :{
Die aanstichter van een Quinsy is natuurlijk ook een flapdrol, maar dat mensen er in stinken om op hem te happen maakt hen natuurlijk ook idioten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:55:44 #241
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145665611
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb je wel eens gepraat met iemand van buiten Amsterdam?
Alleen maar. Amsterdam :r
pi_145665684
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Alleen maar. Amsterdam :r
Om de zoveel tijd komt dit namelijk wel eens rl in het gesprek op en ik moet de eerste nog tegenkomen die zegt weg met Piet. Waar jij die nukkige zwijgende meerderheid dus vandaan haalt weet ik niet.
pi_145665694
quote:

[..]

Die aanstichter van een Quinsy is natuurlijk ook een flapdrol, maar dat mensen er in stinken om op hem te happen maakt hen natuurlijk ook idioten.
Klopt hoor, al die hysterische reacties zijn een zegen voor die malle Quinsy. Met zulke vrienden heeft Zwarte Piet geen vijanden meer nodig.
pi_145665758
We kunnen Zwarte Piet inruilen voor de Iraanse Hadji Firoez, hij schijnt wel een goedkeurenswaardig stempeltje van de VN te hebben. Beiden figuren zijn zwart en dat is een minder grote aanpassing dan Zwarte Piet opeens wit, of stroopwafelachtig te maken.

pi_145665822
quote:

[..]

Mensen happen omdat ons land zover is gezonken dat de lijn van Gario niet eens 100% naar het rijk der fabelen verwezen kan worden. Onze plucheplakkers zouden hun vrouw nog verkopen als dat politiek correct blijkt te zijn. De angst om te kiezen voor je eigen gelijk, voor waarin je zelf gelooft...echt stuitend. En dat is uiteindelijk het grote verschil. En dat is ook de reden dat Nederlanders steeds meer de hakken in het zand zetten.

Uiteindelijk is Zwarte Piet nu meer de spreekwoordelijke druppel. En het vertegenwoordigt heel visueel en duidelijk de wij-zij strijd, de positie van regenteske weekdieren en het gemak waarmee over de inheemse bevolking wordt gelopen. Er zijn nog wel tientallen dingen te bedenken maar Zwarte Piet is gewoon het meest aansprekende voorbeeld, datgene waar een overgrote meerderheid van Nederlands achter staat. Als het gaat om Wilders, Fortuyn of wie dan ook, dan heb je altijd nog mensen die zich wel vinden in delen van wat hij zegt maar principieel niet meewillen in het populisme van de rest van zijn uitspraken alsmede de toon daarvan. Zwarte Piet biedt nu een uitstekende mogelijkheid voor Nederlanders om eensgezind tegengas te geven.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_145666488
quote:

[..]

Typisch, dat je het zelfs bij een vermeende poging om nuance aan te brengen, niet over je hart kan verkrijgen om te erkennen dat de achterlijkheid in het anti-kamp tot meer personen dan alleen Quincy uitstrekt, om dat met een zwaardere bewoording dan slechts "flapdrol" af te doen, en om dat te zeggen zonder dan toch weer er nadrukkelijk op te moeten wijzen dat toch de mensen die op "hem" happen wél echte "idioten" zijn.

Dat vind ik ook zo typisch aan de discussie. Steeds zie je mensen voorbij komen die wel degelijk kant kiezen en olie op het vuur komen gooien, maar zo schijnheilig zijn om dat zodanig te verpakken dat het moet lijken op een volstrekt neutrale observatie van iemand zonder eigen mening.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:33:13 #247
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145666634
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Typisch, dat je het zelfs bij een vermeende poging om nuance aan te brengen, niet over je hart kan verkrijgen om te erkennen dat de achterlijkheid in het anti-kamp tot meer personen dan alleen Quincy uitstrekt, om dat met een zwaardere bewoording dan slechts "flapdrol" af te doen, en om dat te zeggen zonder dan toch weer er nadrukkelijk op te moeten wijzen dat toch de mensen die op "hem" happen wél echte "idioten" zijn.

Dat vind ik ook zo typisch aan de discussie. Steeds zie je mensen voorbij komen die wel degelijk kant kiezen en olie op het vuur komen gooien, maar zo schijnheilig zijn om dat zodanig te verpakken dat het moet lijken op een volstrekt neutrale observatie van iemand zonder eigen mening.
Echt, het maakt me geen reet uit. Alleen die felle reacties van beide kanten doen me :')-en en lijken voornamelijk uit het pro-Pieten-kamp te komen. Logisch ook, want die zijn (nog) in de meerderheid.
pi_145666669
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:03 schreef SuperHarregarre het volgende:

ons land is gezonken.
Onze plucheplakkers
politiek correct zijn.
regenteske weekdieren
inheemse bevolking
het populisme
eensgezind tegengas te geven.
Man, man, man wat een hoop bingokaart-bullshit terminologie in 1 post.
1998 belde. Met een draaitoestel.
pi_145667536
Een heel lang verhaal (incl. bronvermelding) met als conclusie:
quote:
Zonder een zwarte Zwarte Piet zouden wij breken met een traditie van vele, vele eeuwen. Ik hoop dat wij dit oude feest kunnen vrijwaren van moderne, multiculturele frustraties en het aan onze kinderen kunnen overdragen.
http://www.roepstem.net/zwartepiet.html

Allemaal lezen en goed onthouden! De discussie is klaar. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_145667769
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Echt, het maakt me geen reet uit. Alleen die felle reacties van beide kanten doen me :')-en en lijken voornamelijk uit het pro-Pieten-kamp te komen. Logisch ook, want die zijn (nog) in de meerderheid.
Volgens mij bestaat er geen fellere reactie dan naar de rechter te stappen.
pi_145667797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er zijn klappen gevallen, dus er bestaan wel fellere reacties.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:30:00 #252
300718 Kenju
Say It!!??
pi_145667983
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Iets laten toetsen aan de wet valt niet bepaald onder de noemer fel.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_145667993
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn klappen gevallen, dus er bestaan wel fellere reacties.
hatemail/posts en bedreigingen zijn ook van die fellere reacties.

quote:
Peter R. de Vries is verbijsterd over de doodsbedreigingen die hij heeft ontvangen om een post op Facebook over Zwarte Piet. "Ik vind het onbegrijpelijk. Volgens mij geloven de meeste volwassenen nog in Sinterklaas", zegt de crimedeskundige tegen RTL Boulevard.

"Volgens mij zijn deze mensen niet in staat om te relativeren. Ik ben er van geschrokken over hoe agressief ze allemaal zijn", zegt Peter R.

De discussie gaat volgens Peter veel te ver. "Ik houd er niet van dat je het niet gewoon kan zeggen. Je fronst even je wenkbrauw als je zo'n mailtje binnen krijgt. Maar het is ongelofelijk dat je niet meer kan zeggen dat je voor of tegen Zwarte Piet bent."
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)over-doodsbedreiging
pi_145668049
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:13 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
pi_145668914
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:13 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

SPOILER
Je vergeet het stukje net erboven:
quote:
Misschien moeten de reclamebureaus Zwarte Piet met minder (overdreven) negroïde uiterlijkheden afbeelden; minder opvallende lippen, geen kroezend maar krullend kapsel), en Zwarte Piet-spelers zouden ervoor kunnen kiezen Piet geen Surinaams accent te geven. Maar Zwarte Piet moet wel zwart blijven.
De "nieuwe Zwarte Piet" van Knevel en van den Brink was daarom m.i. ook precies het goeie type aanpassing.

Maar jammer genoeg werkte dat voorstel ook niet. Voor "PVV-Nederland" was elke centimeter toegeven er één te veel, en voor de club van Quincy was het zowat een belediging om alleen, in hun optiek, wat details te veranderen maar het werkelijke bezwaar, nl. de zwarte kleur, niet te onderkennen.

Tja.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2014 16:11:14 ]
pi_145668992
quote:

[..]

De hetze tegen de vermeend racistische karikatuur van kleurlingen, zwarte Piet, heeft niets te maken met het afschaffen van tradities of traumatische herinneringen aan het slavernijverleden, maar is een slag in een propagandaoorlog om heel veel geld. De Verene Shepherds van deze wereld azen namelijk op enorme sommen geld uit de westerse wereld, zo gezegd ter compensatie voor de slavernij.

Een land dat gretig overstag gaat en een eeuwenoude traditie wijzigt of zelfs afschaft, nadat er een paar keer "racisme" is geroepen, is natuurlijk koren op de molen van zo'n Verene Shepherd. Het levert weer nieuwe munitie op voor de strijd om westerse miljarden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145669749
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Je vergeet het stukje net erboven:

[..]

De "nieuwe Zwarte Piet" van Knevel en van den Brink was daarom m.i. ook precies het goeie type aanpassing.

[ afbeelding ]

Maar jammer genoeg werkte dat voorstel ook niet. Voor "PVV-Nederland" was elke centimeter toegeven er één te veel, en voor de club van Quincy was het zowat een belediging om alleen, in hun optiek, wat details te veranderen maar het werkelijke bezwaar, nl. de zwarte kleur, niet te onderkennen.

Tja.
Nu maar hopen dat Indiërs niet beledigd zijn.

Feitelijk gezien is Zwarte Piet natuurlijk al aan verandering onderhevig. Het Surinaamse accent is al weg, net als de roe. Er is meer variatie in de pruik gekomen en de oorbellen worden vaak ook weggelaten.

Heb jij iemand horen zeuren over profpiet of muziekpiet?

Verandering is heus niet zo'n probleem. Het belangrijkste element, de donkere huid, in één keer over boord gooien vanwege een niet kloppende racisme-aanklacht. Dat is het probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 18-10-2014 16:44:29 ]
pi_145670154
Wat is eigenlijk het probleem met Kaaspiet en Stroopwafelpiet.
Deze komen toch niet "in plaats van" Zwarte Piet.
Het is alleen maar een verrijking.
Het komt erbij....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_145670266
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem met Kaaspiet en Stroopwafelpiet.
Deze komen toch niet "in plaats van" Zwarte Piet.
Het is alleen maar een verrijking.
Het komt erbij....
Dan hoop ik dat Kaaspiet de inboedel van Zwarte Piet jat. Dan is er pas echt verrijking zoals men dat in Nederland kent.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_145670624
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:59 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat Kaaspiet de inboedel van Zwarte Piet jat. Dan is er pas echt verrijking zoals men dat in Nederland kent.
Leg eens uit? Ik volg het niet.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:16:04 #261
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145670670
Wat heeft die hele Marokkannen-discussie te maken met zwarte Piet?
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:17:20 #262
433122 hetishierstil
Ik ga geen discussies aan
pi_145670705
Wanneer houdt die flauwekul over #zwartepiet eens op. Maak je druk over serieuze onderwerpen. IS DAT DUIDELIJK! :(
pi_145670759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:17 schreef hetishierstil het volgende:
Wanneer houdt die flauwekul over #zwartepiet eens op. Maak je druk over serieuze onderwerpen. IS DAT DUIDELIJK! :(
Inderdaad. Afschaffen en druk maken over belangrijke dingen.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:22:39 #264
262196 DeBaas.
van vrij veel dingen.
pi_145670834
Mensen die denken dat Zwarte Piet nog lang gaat bestaan. :')
pi_145670937
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:17 schreef hetishierstil het volgende:
Goed punt. Ik ben erg benieuwd hoe de Sint al die privacygevoelige gegevens beschermt. Stel je voor dat zijn boek op straat komt te liggen: 16 miljoen levens naar de haaien.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:34:32 #266
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145671149
Die Facebookpost van Pieter die op GS werd gezet maakte ook weer het beste los in Tokkie Nederland. Randy ( :') ) en Mark hebben nog wel wat voor Hilhorst liggen.

De AIVD gaat het nog druk krijgen met deze idioten. Die paar Syrië gangers zijn er niets bij.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_145671293
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:34 schreef Ryon het volgende:
Die Facebookpost van Pieter die op GS werd gezet maakte ook weer het beste los in Tokkie Nederland. Randy ( :') ) en Mark hebben nog wel wat voor Hilhorst liggen.

[ afbeelding ]

De AIVD gaat het nog druk krijgen met deze idioten. Die paar Syrië gangers zijn er niets bij.
Gut gut gut... Zullen we de roe dit jaar maar weer afstoffen? :')
pi_145671371
quote:

[ afbeelding ]

AIVD? Denk dat het OM in actie moet komen tegen Randy Klomp en Mark Ooms. Een doodsbedreiging is direct strafbaar.

Hebben deze mensen verder geen werkgever, die zal hier ook niet blij mee zijn? Denk niet dat ze uberhaupt werken, maar goed.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:44:22 #269
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145671422
Randy Klomp heeft (mocht ie geen uitkering trekken) wat uit te leggen bij een aankomend sollicitatiegesprek
pi_145671918
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat Indiërs niet beledigd zijn.

Feitelijk gezien is Zwarte Piet natuurlijk al aan verandering onderhevig. Het Surinaamse accent is al weg, net als de roe. Er is meer variatie in de pruik gekomen en de oorbellen worden vaak ook weggelaten.

[ afbeelding ]
Heb jij iemand horen zeuren over profpiet of muziekpiet?

Verandering is heus niet zo'n probleem. Het belangrijkste element, de donkere huid donker/ bruin/ zwart geschminkte huid, in één keer over boord gooien vanwege een niet kloppende racisme-aanklacht. Dat is het probleem.
pi_145673067
Eigenlijk zouden we massaal tijden de NPO-intocht van Sinterklaas moeten scanderen "wij willen Zwarte Piet! Zwart, en anders niet."
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145673319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:38 schreef luxerobots het volgende:
Feitelijk gezien is Zwarte Piet natuurlijk al aan verandering onderhevig. Het Surinaamse accent is al weg, net als de roe.
Heeft ZP ooit een Surinaams accent gehad? :?
#NoDAPL
pi_145673354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heeft ZP ooit een Surinaams accent gehad? :?
Alleen incidenteel.
pi_145673389
quote:

[ afbeelding ]

Daar zit waarschijnlijk niemand tussen die in het echt zoiets zou doen.
#NoDAPL
pi_145673764
Ik lees net ergens dat we de Trekpleister ook moeten boycotten, maar waarom heb ik niet meegekregen. Iemand die me een update kan geven?
pi_145673945
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef Kingstown het volgende:
Ik lees net ergens dat we de Trekpleister ook moeten boycotten, maar waarom heb ik niet meegekregen. Iemand die me een update kan geven?
Hebben geen Zwarte Piet meer als chocola.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:06:33 #277
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145673978
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hebben geen Zwarte Piet meer als chocola.
hopelijk binnenkort een brandbom daar
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145673994
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:10:40 #279
168304 Mani89
pi_145674108
de tijd van praten is gewoon klaar nu we gaan nu harde actie plegen tegen winkels die landverraad plegen
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:17:36 #280
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_145674349
quote:
Belachelijk. Bij welke winkel is deze voorraad aangetroffen?
pi_145674373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Trekpleister volgens de Facebook.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:21:27 #282
6941 APK
Factual, I think.
pi_145674475
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Prima toch, die kids rossen toch onmiddelijk de verpakking los voor de E-nummers :Y)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:22:24 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145674507
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:10 schreef Mani89 het volgende:
de tijd van praten is gewoon klaar nu we gaan nu harde actie plegen tegen winkels die landverraad plegen
pi_145674579
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar zit waarschijnlijk niemand tussen die in het echt zoiets zou doen.
Het grootste deel van de reacties aldaar (ook van de pro-Pieten)is ook volstrekt normaal van toon. Dit soort cherrypicking is natuurlijk gewoon goedkoop. Draagt ook helemaal niets bij, tenzij stemmingmakerij als een bijdrage moet worden gezien.

Sowieso, omdat er onder de pro's een paar idioten zijn maakt dat natuurlijk nog niet dat een zwarte Zwarte Piet slecht is en dat de Quinsy-volgelingen dús gelijk hebben. Die idioten zijn een randzaak. Niets meer dan dat.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_145674858
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:00 schreef Kingstown het volgende:
De watte? Is dat een winkel?
#NoDAPL
pi_145674901
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

AIVD? Denk dat het OM in actie moet komen tegen Randy Klomp en Mark Ooms. Een doodsbedreiging is direct strafbaar.
Het is echter geen serieuze doodsbedreiging.
De mensen die het hardst roepen dat ze je dood maken daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. :)
Ik zou graag wat meer fatsoen in de samenleving zien maar dit is een gevalletje van "niets aan de hand, doorlopen".
#NoDAPL
pi_145674956
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je zit hier te vuur en te zwaard een traditie te verdedigen en ondertussen ken je niet 1 van de grootste Nederlandse drogisterij-ketens? Als je een echte Nederlander bent, dan moet je je nou heel hard gaan schamen.
pi_145675017
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:22 schreef DeBaas. het volgende:
Mensen die denken dat Zwarte Piet nog lang gaat bestaan. :')
Mensen die denken dat een 17 miljoen Nederlanders bezwijken omdat een paar honderd Surinamers zeuren en een deel van hen ruiten ingooit naar aanleiding waarvan winkels bezwijken. :')
#NoDAPL
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:37:37 #289
168304 Mani89
pi_145675080
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je zit hier te vuur en te zwaard een traditie te verdedigen en ondertussen ken je niet 1 van de grootste Nederlandse drogisterij-ketens? Als je een echte Nederlander bent, dan moet je je nou heel hard gaan schamen.
niemand heeft ooit van die winkel gehoord behalve jij
pi_145675091
quote:

[..]

Zusje van het Kruidvat. Bij die keten zullen er dan ook geen zwarte pieten meer zijn.

http://www.werkenbijaswatson.nl
pi_145675140
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:37 schreef Mani89 het volgende:
niemand heeft ooit van die winkel gehoord behalve jij
Ik ben dan ook de enige FOK!ker die weleens buiten komt.
pi_145675171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja, het kennen van een winkel heeft ook echt iets met patriotisme of tradities te maken. :)
Ik ben die winkel in het zuiden van Nederland nog nooit tegen gekomen maar ik kom dan gelukkig ook weinig bij winkels, 1 keer per tig maanden als het eens moet. :)
Van de drogsiterijwinkeltjes ken ik er twee: Kruidvat en het door Philips opgericht Etos/ETOS.
#NoDAPL
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:40:01 #293
6941 APK
Factual, I think.
pi_145675172
quote:

[..]

Voor jou de 'Rukpleister' :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_145675177
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

Zusje van het Kruidvat. Bij die keten zullen er dan ook geen zwarte pieten meer zijn.

Ik kende de Trekpleister wel, maar dat dat ook van Watson is wist ik dan weer niet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_145675235
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik kende de Trekpleister wel, maar dat dat ook van Watson is wist ik dan weer niet.
Wat bij de Kruidvat ook in de aanbieding is geweest volgt twee weken later bij de Trekpleister.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:44:16 #296
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145675342
pi_145675409
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik vind kennis hebben van wiskunde, cultuur, geschiedenis, aardwetenschappen, techniek, muziek etc. wat nuttiger dan het kennen van winkel X maar ieder zijn keuze. _O-
#NoDAPL
pi_145675442
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wat bij de Kruidvat ook in de aanbieding is geweest volgt twee weken later bij de Trekpleister.
LOL
Wel handig als je de aanbieding bij K hebt gemist, veronderstellende dat je daar achterkomt.
#NoDAPL
pi_145675448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 19:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

Maar het zijn dus al net zulke "concurrenten" als Bart Smit en Intertoys dat van elkaar zijn. :')
pi_145675458
quote:
Is zij nog steeds een soapmeisje?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')