Dat jij het een achterlijk feest vind wil nog niet zeggen dat het een achterlijk feest is. Laat anderen in hun waarde die het wel een tof feest vinden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 12:42 schreef Injetta het volgende:
Het feit dat mensen in staat zijn om te breken met gewoonten, tradities en ingeslepen gebruiken heeft ervoor gezorgd dat we niet meer in berenvellen ronddolen en in grotten wonen.
De geschiedenis van de mens is zo rijk en gevarieerd, doordat telkens opnieuw nieuwe wegen zijn ingeslagen en nieuwe tradities in de plaats kwamen van oude. Dat noemen we vooruitgang.
De vasthouders verliezen het uiteindelijk altijd.
We hebben zo'n 150 jaar een Sinterklaas met Pieten gehad. Was leuk, hoorde bij die tijd en nu laten we het los....
Die Kerstman is er over een tijdje wellicht ook niet meer.
De wereld vergaat niet, Nederland blijft nog steeds Nederland zonder Sinterklaas of zonder Pieten.
Het doet er helemaal niet toe wie gelijk heeft in deze discussie. Het feit dat die discussie er is en het feest onder vuur ligt, geeft aan dat het toe is aan verandering.
Het eind is hiermee ingezet en het tij is echt niet keren. De fanatiekelingen zullen krampachtig doorgaan om het te houden zoals het is, maar het is al niet meer zoals het was.
Het is een kwestie van tijd, maar dit achterlijk feest zal sowieso flink veranderen en ik denk ook verdwijnen.
Nederland maakt gewoon weer een stapje verder door de tijd. That's all.
Vooruitgang is niet perse altijd beter of leuker.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 12:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok, wat zijn dan de nieuwe, leuke Nederlandse culturele tradities die met die constante vooruitgang verbonden zijn?
Of ik het een achterlijk feest vind of niet, heeft niks te maken net het feit dat tradities komen en gaan of veranderen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat jij het een achterlijk feest vind wil nog niet zeggen dat het een achterlijk feest is. Laat anderen in hun waarde die het wel een tof feest vinden.
Dan stel ik voor dat we Nederland in twee delen opdelen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:15 schreef Injetta het volgende:
[..]
Vooruitgang is niet perse altijd beter of leuker.
Waarom is het krampachtig? Als je morgen een referendum houdt waarin je zou vragen of alle mensen met een Marokkaans paspoort het land uit moeten en of zwarte Piet moet worden afgeschaft dan zullen meer mensen gedag zeggen tegen hun medelanders dan Piet. Hou jij dus krampachtig vast aan je multiculti? Als ik een neger was zou ik dat ook doen hoor. Ik zou er niet aan moeten denken terug te moeten naar Afrika.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:15 schreef Injetta het volgende:
[..]
Het is alleen een feit dat tradities komen en gaan in die paar duizend jaar mensenlijke geschiedenis.
En het is ook een feit dat het krampachtig tradities vasthouden en verdedigen na verloop van tijd geen stand houdt. Of je het nu wil of niet...
Mensen hoeven zich alleen maar krampachtig aan dingen vast te houden als er daadwerkelijk sprake is van dwang van bovenaf. Vind jij dat dwang van bovenaf over wat jij in je woonkamer doet of op straat aanhebt wenselijk is?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:15 schreef Injetta het volgende:
[..]
Het is alleen een feit dat tradities komen en gaan in die paar duizend jaar mensenlijke geschiedenis.
En het is ook een feit dat het krampachtig tradities vasthouden en verdedigen na verloop van tijd geen stand houdt. Of je het nu wil of niet...
Klopt, de sfeer is verpest, Nederland is weer een stukje minder vrolijk, minder tolerant en minder vredig geworden. En figuren zoals jij steken daar de vlag over uit.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:18 schreef Injetta het volgende:
[..]
Of ik het een achterlijk feest vind of niet, heeft niks te maken net het feit dat tradities komen en gaan of veranderen.
Maar... Doordat het nu al een jaar voor heftige discussies zorgt geeft aan dat de puurheid en onschuldigheid er sowiesi af is, ook al willen we dit er in blijven zien. Het zaadje is al geplant.
Volgens mij is deze discussie al tig keer gevoerd en is er iedere keer nagenoeg niks veranderd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt, de sfeer is verpest, Nederland is weer een stukje minder vrolijk, minder tolerant en minder vredig geworden. En figuren zoals jij steken daar de vlag over uit.
Maar het is een moeilijk dilemma. Hoe kan je een vreedzame samenleving beschermen tegen een minderheid van haatdragende relschoppers die overal mogelijkheden zoeken om conflicten te zaaien?
ahhhh je wilt graag homo's het land uitzetten...... maar je bent natuurlijk geen homohater... eg niequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het zou toch geweldig zijn als al die anti zwarte piet homo's naar die intocht in Gouda gaan... dat ze daar opgepakt worden door de echte zwarte piet, in de zak worden gestopt en ergens op de noordzee gedropt worden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen niet wegjagen omdat ze een andere nationaliteit hebben is een prima Hollandse traditie, zeer monoculti ook, die we zeker moeten handhaven. Dat is niks krampachtigs. .quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:20 schreef Glazenmaker het volgende:
. Hou jij dus krampachtig vast aan je multiculti?
Precies. Al die felle debiele reacties uit het pro-ZP-kamp zorgen er alleen maar voor dat de overgrote zwijgende meerderheid meewarig het allemaal aanhoort en het uiteindelijk niet meer boeit of Piet zwart, geel of gewoon blank is. De lol van het sinterklaasfeest wordt er zeker minder door.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:18 schreef Injetta het volgende:
achterlijk feest vind of niet, heeft niks te maken net het feit dat tradities komen en gaan of veranderen.
Maar... Doordat het nu al een jaar voor heftige discussies zorgt geeft aan dat de puurheid en onschuldigheid er sowiesi af is, ook al willen we dit er in blijven zien. Het zaad
Typisch dat je de schuld volledig bij één kant legt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:48 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies. Al die felle debiele reacties uit het pro-ZP-kamp zorgen er alleen maar voor dat de overgrote zwijgende meerderheid meewarig het allemaal aanhoort en het uiteindelijk niet meer boeit of Piet zwart, geel of gewoon blank is. De lol van het sinterklaasfeest wordt er zeker minder door.
Heb je wel eens gepraat met iemand van buiten Amsterdam?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:48 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies. Al die felle debiele reacties uit het pro-ZP-kamp zorgen er alleen maar voor dat de overgrote zwijgende meerderheid meewarig het allemaal aanhoort en het uiteindelijk niet meer boeit of Piet zwart, geel of gewoon blank is. De lol van het sinterklaasfeest wordt er zeker minder door.
Die aanstichter van een Quinsy is natuurlijk ook een flapdrol, maar dat mensen er in stinken om op hem te happen maakt hen natuurlijk ook idioten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Typisch dat je de schuld volledig bij één kant legt.
Alleen maar. Amsterdamquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je wel eens gepraat met iemand van buiten Amsterdam?
Om de zoveel tijd komt dit namelijk wel eens rl in het gesprek op en ik moet de eerste nog tegenkomen die zegt weg met Piet. Waar jij die nukkige zwijgende meerderheid dus vandaan haalt weet ik niet.quote:
Klopt hoor, al die hysterische reacties zijn een zegen voor die malle Quinsy. Met zulke vrienden heeft Zwarte Piet geen vijanden meer nodig.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Die aanstichter van een Quinsy is natuurlijk ook een flapdrol, maar dat mensen er in stinken om op hem te happen maakt hen natuurlijk ook idioten.
Mensen happen omdat ons land zover is gezonken dat de lijn van Gario niet eens 100% naar het rijk der fabelen verwezen kan worden. Onze plucheplakkers zouden hun vrouw nog verkopen als dat politiek correct blijkt te zijn. De angst om te kiezen voor je eigen gelijk, voor waarin je zelf gelooft...echt stuitend. En dat is uiteindelijk het grote verschil. En dat is ook de reden dat Nederlanders steeds meer de hakken in het zand zetten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Die aanstichter van een Quinsy is natuurlijk ook een flapdrol, maar dat mensen er in stinken om op hem te happen maakt hen natuurlijk ook idioten.
Typisch, dat je het zelfs bij een vermeende poging om nuance aan te brengen, niet over je hart kan verkrijgen om te erkennen dat de achterlijkheid in het anti-kamp tot meer personen dan alleen Quincy uitstrekt, om dat met een zwaardere bewoording dan slechts "flapdrol" af te doen, en om dat te zeggen zonder dan toch weer er nadrukkelijk op te moeten wijzen dat toch de mensen die op "hem" happen wél echte "idioten" zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Echt, het maakt me geen reet uit. Alleen die felle reacties van beide kanten doen mequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Typisch, dat je het zelfs bij een vermeende poging om nuance aan te brengen, niet over je hart kan verkrijgen om te erkennen dat de achterlijkheid in het anti-kamp tot meer personen dan alleen Quincy uitstrekt, om dat met een zwaardere bewoording dan slechts "flapdrol" af te doen, en om dat te zeggen zonder dan toch weer er nadrukkelijk op te moeten wijzen dat toch de mensen die op "hem" happen wél echte "idioten" zijn.
Dat vind ik ook zo typisch aan de discussie. Steeds zie je mensen voorbij komen die wel degelijk kant kiezen en olie op het vuur komen gooien, maar zo schijnheilig zijn om dat zodanig te verpakken dat het moet lijken op een volstrekt neutrale observatie van iemand zonder eigen mening.
Man, man, man wat een hoop bingokaart-bullshit terminologie in 1 post.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
ons land is gezonken.
Onze plucheplakkers
politiek correct zijn.
regenteske weekdieren
inheemse bevolking
het populisme
eensgezind tegengas te geven.
http://www.roepstem.net/zwartepiet.htmlquote:Zonder een zwarte Zwarte Piet zouden wij breken met een traditie van vele, vele eeuwen. Ik hoop dat wij dit oude feest kunnen vrijwaren van moderne, multiculturele frustraties en het aan onze kinderen kunnen overdragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
Volgens mij bestaat er geen fellere reactie dan naar de rechter te stappen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 14:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Echt, het maakt me geen reet uit. Alleen die felle reacties van beide kanten doen me-en en lijken voornamelijk uit het pro-Pieten-kamp te komen. Logisch ook, want die zijn (nog) in de meerderheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |