abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145593486
Vanavond weer met de groep mee trainen voor het eerst na de marathon! Staat drie keer 10 minuten op het schema. *O*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_145593503
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:50 schreef Corniel het volgende:
[..]
Correctie: Tsjernobyl geel. Zijn jullie kleurendoof ofzo?
Over de gewichtdiscussie: corniel.nl/runs
Tijdens mijn HM-pr leverde ik ongeveer 275 Watt. Ben wel benieuwd wat Swetsenegger e.a. haalden (of op hun M's).
Hoe kan hij de Watt/kg aangeven, dat hangt toch van je aantal kgs af?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145593585
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 06:58 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik nu mijn PR op de 5 zou kunnen verbeteren in ieder geval :)
Je snapt m'n punt wel, grapjurk :) 10km/10EM-PR's zie ik iig nog wel eens vermorzeld worden door mensen in marathontraining.

Misschien moet ik ook maar eens voor een M gaan trainen.

:N
  donderdag 16 oktober 2014 @ 07:37:56 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_145593614
Goed herstellen van een M-training en voldoende slapen is minstens zo belangrijk, is de belangrijkste les die ik heb geleerd tijdens mijn trainingen :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 16 oktober 2014 @ 07:43:55 #130
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145593658
1 minuut boven welk wedstrijdtempo? Het wedstrijdtempo op de afstand van de duurloop?
Ik stoei daar ook nog steeds mee.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_145593664
Over 5 kg wil ik toch weer eens een poging gaan dien mijn PR op de 5 te verbeteren. Maar dan moet ik wel weer een week of 6 van te voren beginnen met 5 x 1 km training op wedstrijd tempo. Die training werkte voor mij erg goed en fijn.
pi_145593690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 07:34 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Je snapt m'n punt wel, grapjurk :) 10km/10EM-PR's zie ik iig nog wel eens vermorzeld worden door mensen in marathontraining.

Misschien moet ik ook maar eens voor een M gaan trainen.

:N
Dat is natuurlijk vooral vanwege hun discipline en trainingsomvang, want écht sneller word je niet van marathontraining. :P

Verder wel eens wat betreft (te) hard trainen, dat het je progressie in de weg kan zitten. Ik train ook altijd vrij sloom en dan lekker racen op wedstrijdjes. O+
Jack does it in real time...
pi_145593693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 07:43 schreef Murmeli het volgende:
1 minuut boven welk wedstrijdtempo? Het wedstrijdtempo op de afstand van de duurloop?
Ik stoei daar ook nog steeds mee.
Die verhouding is ook niet per se een wetmatigheid he. Het belangrijkste is dat je je duurlopen gewoon lekker rustig loopt, en hoe rustig verschilt voor iedereen. Ik loop meestal langzame duurlopen ongeveer 1,5 minuut boven 10k-tempo, maar kan ook iets sneller of langzamer zijn afhankelijk van hoe ik me voel. Al loop ik duurlopen de laatste tijd steeds vaker in de vorm van een wisselduurloop, wel met ongeveer hetzelfde basistempo, maar met elke km een versnellinkje van 100m. Dat bevalt ook wel erg goed.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 oktober 2014 @ 07:50:02 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_145593704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:50 schreef Corniel het volgende:

[..]

Correctie: Tsjernobyl geel. Zijn jullie kleurendoof ofzo?

Over de gewichtdiscussie: corniel.nl/runs

Tijdens mijn HM-pr leverde ik ongeveer 275 Watt. Ben wel benieuwd wat Swetsenegger e.a. haalden (of op hun M's).
Hoe bereken ik dat?

-edit a zie het al.

Op de marathon 230,56
Op HM PR 262,24
Op 15KM 269,74

Hier overigens nog steeds last van linkerscheen en rechter achillespees. Misschien maar even de maand November niet of nauwelijks lopen. Want als ik de Marathon weer wil lopen lijkt het me niet verstandig om met 2 lichte blessures aan de training te beginnen :{

[ Bericht 2% gewijzigd door Swetsenegger op 16-10-2014 08:02:37 ]
pi_145593735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:44 schreef HDLed het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag is of jullie lid zijn van een atletiek vereniging of lopen jullie liever met een eigen schema?
Ik ben geen lid van een AV, maar trek sinds een paar weken wel met een loopcrew op. Het verschil met een AV is dat het wat vrijblijvender is. Ze lopen elke week op een vast tijdstip en iedereen is vrij om aan te haken. Er is ook gewoon elke week baantraining dus je hoeft niet bij een AV te zitten om op de baan te kunnen lopen. Ik doe eigenlijk bijna alles wat je bij een AV ook doet behalve ergens gericht op trainen. Dat moet je dan wel helemaal zelf doen. Maar dat vind ik niet erg, want ik loop eigenlijk altijd op gevoel en dat gaat mij tot op heden goed af.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 07:59:57 #136
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145593771
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 07:48 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Die verhouding is ook niet per se een wetmatigheid he. Het belangrijkste is dat je je duurlopen gewoon lekker rustig loopt, en hoe rustig verschilt voor iedereen. Ik loop meestal langzame duurlopen ongeveer 1,5 minuut boven 10k-tempo, maar kan ook iets sneller of langzamer zijn afhankelijk van hoe ik me voel. Al loop ik duurlopen de laatste tijd steeds vaker in de vorm van een wisselduurloop, wel met ongeveer hetzelfde basistempo, maar met elke km een versnellinkje van 100m. Dat bevalt ook wel erg goed.
Tnx :)

1-1,5 min boven 10 km tempo is nog wel te doen idd. Anders zit ik ruim boven de 7 min/km en dan trek ik gewoon echt niet. Wel als warming up/cooling down maar verder niet.
Ik moet maar gewoon wat sneller worden hihihi ;)
pi_145593842
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 07:37 schreef SEMTEX het volgende:
Goed herstellen van een M-training en voldoende slapen is minstens zo belangrijk, is de belangrijkste les die ik heb geleerd tijdens mijn trainingen :)
Met dat voldoende slapen zit het wel goed, ik ga 1 tot 2 uur eerder naar bed sinds ik begonnen ben met lopen, omdat ik dat nodig had.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_145593866
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 07:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Tnx :)

1-1,5 min boven 10 km tempo is nog wel te doen idd. Anders zit ik ruim boven de 7 min/km en dan trek ik gewoon echt niet. Wel als warming up/cooling down maar verder niet.
Ik moet maar gewoon wat sneller worden hihihi ;)
Het is misschien ook handiger om in hartslagzones te denken dan in tempo's (tempi :? ).
Moet je wel weer je HR max bepalen (of schatten).
pi_145593884
Ik vind het wel knap dat jullie zo constant kunnen lopen. Of kijken jullie steeds op je sporthorloge?
Zelf doe ik het op gevoel en ademhaling. Ik heb dan ook geen Garmin of zo, en zou echt niet weten hoe langzaam een minuut/km langzamer is.
pi_145593899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:12 schreef Guard het volgende:

[..]

Het is misschien ook handiger om in hartslagzones te denken dan in tempo's (tempi :? ).
Maar wat zegt dat?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 08:19:41 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145593937
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:12 schreef Guard het volgende:

[..]

Das ook weer zo.
Mijn hr max weet ik wel ongeveer.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 08:20:43 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145593946
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:14 schreef wyccie het volgende:
Ik vind het wel knap dat jullie zo constant kunnen lopen. Of kijken jullie steeds op je sporthorloge?
Zelf doe ik het op gevoel en ademhaling. Ik heb dan ook geen Garmin of zo, en zou echt niet weten hoe langzaam een minuut/km langzamer is.
Deed ik ook al zonder garmin.
Vlak lopen is wel fijn, lekker rustgevend ofzo :)
pi_145593951
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:15 schreef wyccie het volgende:

[..]

Maar wat zegt dat?
http://www.polar.com/en/support/tips/Polar_Sport_Zones
Hier je heb een uitleg over verschillende hartslagzones en het nut ervan.
Edit: de genoemde HR's hoeft niet voor jou te gelden, het % van de HRmax is natuurlijk wel toepasbaar
pi_145594132
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:14 schreef wyccie het volgende:
Ik let ook vooral op ademhaling. Je merkt echt wel wanneer je tegen wedstrijdtempo aanzit of niet.
pi_145594248
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:39 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik let ook vooral op ademhaling. Je merkt echt wel wanneer je tegen wedstrijdtempo aanzit of niet.
Voor sommigen kunnen dat soort trucjes heel goed werken, maar ik kan nog praten als ik op hartslag 200 loop en om daar nou al mijn duurlopen op te doen :P Hijgen of echt zwaar ademen doe ik echt alleen als ik burpies of sprintjes ga doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 08:49:18 #146
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_145594250
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:58 schreef Daywalk3r het volgende:
Welkom nieuwen! HDled, Enschede is lekker snel parcour! Ik doe daar mijn eerste M. 2x de HM is dat.

Roberto Carlos mooie opbouw! Die 10 komt goe!
Dank je! :) En het was moi die even wat last had van zijn schenen (is nu weg iig)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_145594252
Op zich hoef je die zones ook weer niet precies te weten. Als je gewoon weet wat je op welke hartslag kan is het natuurlijk ook prima. Zo weet ik dat ik een ritme van 155 in principe uren kan volhouden. 165 ook wel een paar uur, maar bij 175 moet ik gaan oppassen dat het niet veel verder omhoog hoeft. Max dat ik ooit bij mezelf mat is 189.

En wat betreft trainingstempo. Die minuut is natuurlijk ook per persoon verschillend. En ik heb ook weleens een ervaren trainer horen zeggen dat het verschil tussen wedstrijdtempo en tempo van een LDL kleiner kan zijn naarmate je langzamer loopt.

Wedstrijdtempo op de 15km is bij mij iets van 5.30 en ik doe mijn lange duurlopen wel op 6.30 of trager.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_145594298
Kortom: zelf een beetje uitzoeken wat het beste werkt voor jezelf
pi_145594573
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:52 schreef Guard het volgende:
Kortom: zelf een beetje uitzoeken wat het beste werkt voor jezelf
Plus: als je DL tempo maar langzamer is dan wat je bij een wedstrijd van plan bent :)

Quoi: dankjewel :@ leuk om te horen :D

Ik loop zowel met een eigen schema (gemaakt via runnersweb) als bij de AV. Ik vervang de intervaltraining (of tempotraining) van donderdag door whatever Bert voor ons bedacht heeft :P we trainen nu naar de Linschotenloop toe (20 dec). Ik train stiekem ook voor de Zevenheuvelenloop. Zal alleen oppassen dat ik de week voor de 7^^ niet te zwaar train bij de AV.

Murmeli: langzaam lopen moet je leren, weet je nog :P ik dacht dat ik maar 1 tempo had..... 7 min/km. Maar na wat oefening blijk ik veel langzamer te kunnen lopen :+ en tegenwoordig dus ook best wat sneller *O*

Mossel: benieuwd hoe het gaat vanavond!
pi_145594610
Wat is een HDL trouwens? Heftige Duur Loop? :')
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')