Jaquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:02 schreef gianni61 het volgende:
wat is het nieuws? dat een vrouw niet oplette tijdens het rijden?
Kan wel prima mits je overzicht hebt. Ergo als het rustig is, er geen vrachtwagens rijden en je zicht op de uitvoegstrook niet belemmerd is.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef ShevaJB het volgende:
Ze gaat ook in een beweging twee stroken over. Niet zo handig.
Veel te veel. Met fatsoenlijk zicht geen enkel probleem. Mits je fatsoenlijk kunt autorijden en situaties dus ook kunt inschatten als prima veilig of als nou laten we dat maar eventjes niet doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef _VoiD_ het volgende:
ik denk dat je ervan versteld staat hoeveel mensen op deze manier uitvoegen.
Of invoegen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef _VoiD_ het volgende:
Dit ja, ik rij nog zo voorzichtig, maar als iemand daar op mijn auto zou knallen, dan zit ze precies op mijn de plek waar mijn dochter zit; kutlui die dit soort dingen doen. Ik hoop dat ze er van geleerd heeft, en vooral dat andere mensen dat doen...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:11 schreef Geralt het volgende:
Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat ze achter op een vrachtwagen klapt en niet achterop een personenauto met gezin erin ofzo
Dat weet je niet altijd, zeker niet als je ergens onbekend bent. Maar dat dit niet de manier is, is een tweede. Die les zal ze ook wel hebben geleerd neem ik aan...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:11 schreef Geralt het volgende:
Buiten dat, je weet welke afslag je moet hebben,
Kom DS4, iedereen rijdt tegenwoordig toch met navigatie als ie niet weet waar hij zijn moet?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:20 schreef DS4 het volgende:
Dat weet je niet altijd, zeker niet als je ergens onbekend bent.
Dat iedereen met navi rijdt klopt volgens mij niet, maar juist met navi kun je je nog wel eens lelijk vergissen als je met verouderde kaarten rijdt. B.v. een afslag die ineens korter bij ligt oid. Bij Eindhoven zijn er denk ik nogal wat mensen de afgelopen jaren gedwongen geweest om flink om te rijden vanwege hun navigatie...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:22 schreef Geralt het volgende:
Kom DS4, iedereen rijdt tegenwoordig toch met navigatie als ie niet weet waar hij zijn moet?
Die dingen geven ruim van te voren aan waar je heen moet.
Ik ken serieus niemand meer die als ie ergens heen moet waar hij/zij onbekend is dan vervolgens de landkaart en een stratenboek erbij pakt.
Wel mooi geworden daar he.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:28 schreef DS4 het volgende:
Bij Eindhoven zijn er denk ik nogal wat mensen de afgelopen jaren gedwongen geweest om flink om te rijden vanwege hun navigatie...
Dat zeker ja. Hoe veel van die petjesrijders en andere idioten in godsnaam aan hun rijbewijs komen is voor mij een raadsel. Onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:26 schreef nattermann het volgende:
Dit soort ongevallen blijf je houden zolang je in België bij de Blueband voor je rijbewijs kunt sparen. Ze zouden eens fatsoenlijk rijopleidingen moeten invoeren.
tenango?quote:
Absoluut, het gebeurd mij zowat dagelijks dat ik gewoon op de cruise control rechts rijdt, iemand me inhaalt en naar rechts komt (en vaak snijdt) om dan uit te voegen terwijl achter me de weg leeg is.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:24 schreef Starm het volgende:
Geen slimme actie, wel leerzaam aangezien er veel meer mensen op deze manier uitvoegen.
Ik ken er heel wat, zijn allemaal vrouwen trouwens.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kom DS4, iedereen rijdt tegenwoordig toch met navigatie als ie niet weet waar hij zijn moet?
Ik ken serieus niemand meer die als ie ergens heen moet waar hij/zij onbekend is dan vervolgens de landkaart en een stratenboek erbij pakt.
Vroegâh, paar decennia terug, mocht je in België gaan rijden zodra je 18 was. Rijopleiding?..neuh.. rijexamen?..neuhquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:31 schreef InverHouse het volgende:
[..]
Dat zeker ja. Hoe veel van die petjesrijders en andere idioten in godsnaam aan hun rijbewijs komen is voor mij een raadsel. Onbegrijpelijk.
Je bent wel erg hard.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:11 schreef Sapstengel het volgende:
Eigen schuld, moet je maar normaal rijden en niet zomaar achter vrachtwagens langs schieten.
doe ik ook vaak (minus het snijden danquote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Absoluut, het gebeurd mij zowat dagelijks dat ik gewoon op de cruise control rechts rijdt, iemand me inhaalt en naar rechts komt (en vaak snijdt) om dan uit te voegen terwijl achter me de weg leeg is.
Het is niet erg slim om met volle snelheid de afrit op te rijden waarvan je door de vrachtwagens niet kunt zien of de baan vrij is.quote:
Of invoegen: tussen twee vrachtwagens door en meteen inhalen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik vermoed dat de rechterhelft van de auto niet meer bestaat...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:27 schreef Leipo666 het volgende:
btw: zijn er foto's van het wrak? ben benieuwd hoe de auto er nog uitzag na de dubbele crash
Maak jij ook van die achterlijke bewegingen bij het uitvoegen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:26 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
doe ik ook vaak (minus het snijden dan) om te voorkomen dat jij net ook uitvoegd en ik de hele tijd achter je moet zitten op de 1 rijstrooksweg die daarna volgt
Toen moest er nog een klap komen...quote:
Dat idd, mensen denken in de auto dat ze onsterfelijk zijn!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:49 schreef Metro2005 het volgende:
Die hedendaagse instelling van: "Mij kan niks gebeuren in mijn stalen koekblikkie" zie ik helaas véél te vaak en elke dag weer.
Ze heeft wel geluk gehad zegquote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
Foto van het wrak na de 2e aanrijding:
[ afbeelding ]
niet over 2 banen, en al helemaal niet zonder zichtquote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maak jij ook van die achterlijke bewegingen bij het uitvoegen?
Ik denk dat deze total loss is.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
[ afbeelding ]
je kijkt zo te zien tegen de rechter-achterkant aan. je kan goed zien dat precies het bestuurdersgedeelte redelijk intact is gebleven (dak zal er wel afgeknipt zijn door de brandweer).quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou nooit meer een lot kopen want ze heeft haar geluk voor dit leven tot aan haar achterkleinkinderen wel opgebruikt lijkt mequote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:56 schreef Bredemug het volgende:
Als ik haar was zou ik per direct zoveel mogelijk loten kopen, want je gaat nog eerder dood door een blikseminslag terwijl je in je huiskamer zit dan dat je dit wonder boven wonder overleeft.
Nooit meer achter het stuur kruipen kan nog veel minder kwaad.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:10 schreef Jellereppe het volgende:
Een paar rijlessen kan geen kwaad.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo bijna?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:13 schreef Geralt het volgende:
Ik zou bijna zeggen eigen schuld dikke bult.
Mee eens. Ik denk dat minimaal de helft van de mensen die al een tijdje z'n rijbewijs heeft dit wel eens gedaan heeft. Incidenteel, reflex, noem maar op.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:47 schreef manifold het volgende:
Iedereen is er hier blijkbaar van overtuigd dat het hem of haar niet had kunnen overkomen, en ik ben blijkbaar de enige die daar niet zo zeker van is, en dat vond ik misschien nog het meest schokkende aan het filmpje.
Was het een hele handige manoeuvre van de automobilist, dat absoluut niet, maar ik zou het ook niet als een levensgevaarlijke manoeuvre willen omschrijven. De afrit lijkt nog ver door te lopen, dus het was ook niet alsof ze last-minute wilden uitvoegen. Een situatie die 999.999 keer goed gaat, maar net die miljoenste keer heb je de pech dat het verkeer daar opeens stil staat. Natuurlijk moet je er rekening mee houden, en natuurlijk had het voorkomen kunnen worden, maar toch...
Was ik het eerst ook wel mee eens maar er staat gewoon een fucking file die ze had kunnen zien, als ze dit vaker rijdt had ze het helemaal kunnen weten. Ze keek niet vooruit en ging blind met volle vaart de afrit op. Het is gewoon een hele domme move die door een persoon met een rijbewijs en enigszins inzicht voorkomen had kunnen worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:47 schreef manifold het volgende:
Iedereen is er hier blijkbaar van overtuigd dat het hem of haar niet had kunnen overkomen, en ik ben blijkbaar de enige die daar niet zo zeker van is, en dat vond ik misschien nog het meest schokkende aan het filmpje.
Was het een hele handige manoeuvre van de automobilist, dat absoluut niet, maar ik zou het ook niet als een levensgevaarlijke manoeuvre willen omschrijven. De afrit lijkt nog ver door te lopen, dus het was ook niet alsof ze last-minute wilden uitvoegen. Een situatie die 999.999 keer goed gaat, maar net die miljoenste keer heb je de pech dat het verkeer daar opeens stil staat. Natuurlijk moet je er rekening mee houden, en natuurlijk had het voorkomen kunnen worden, maar toch...
Nergens zeg ik dat het ongeluk niet voorkomen had kunnen worden, ik zeg alleen maar dat het een situatie is met een een ontzettende pech in samenloop van omstandigheden. Ik kan niet oordelen of ze er vaker reed, of het zicht op de file belemmerd werd door de rij vrachtwagens op de rechterrijstrook, misschien zat ze zelfs wel te bellen of te sms'en. Wat ik alleen zie is een manoeuvre die fout is, zekernniet handig, maar niet per se levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Was ik het eerst ook wel mee eens maar er staat gewoon een fucking file die ze had kunnen zien, als ze dit vaker rijdt had ze het helemaal kunnen weten. Ze keek niet vooruit en ging blind met volle vaart de afrit op. Het is gewoon een hele domme move die door een persoon met een rijbewijs en enigszins inzicht voorkomen had kunnen worden.
Ik zie je punt wel hoor, het is niet het meest roekeloze wat je zou kunnen doen op een snelweg en het heeft een hoog pechgehalte. En hoe dan ook wens je dit niemand toe.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:08 schreef manifold het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat het ongeluk niet voorkomen had kunnen worden, ik zeg alleen maar dat het een situatie is met een een ontzettende pech in samenloop van omstandigheden. Ik kan niet oordelen of ze er vaker reed, of het zicht op de file belemmerd werd door de rij vrachtwagens op de rechterrijstrook, misschien zat ze zelfs wel te bellen of te sms'en. Wat ik alleen zie is een manoeuvre die fout is, zekernniet handig, maar niet per se levensgevaarlijk.
Precies dit. En ik schrik dus ook best wel van sommige reacties op dit filmpje.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zie je punt wel hoor, het is niet het meest roekeloze wat je zou kunnen doen op een snelweg en het heeft een hoog pechgehalte. En hoe dan ook wens je dit niemand toe.
Je zit op de linkerbaan van een 3 strooks snelweg, je wilt uitvoegen maar er rijdt een kudde vrachtwagens zo dicht op elkaar dat je dat daar niet durft.. je wilt dan maar voor die rij vrachtwagens uitvoegen, maar net voor je smijt er nog eentje hem naar links die je dus voorbij moet om uit te kunnen voegen... dus geef je plankgas en keil je hem op hoop van zegen naar rechts voor die voorste, en vervolgens blijkt de uitvoegstrook vol te staan. Dagelijkse kost, zeker op rijbanen met spitsstroken en inhaalverboden voor vrachtwagens.. gelukkig gaat het niet zo vaak zó knetterhard fout als hier, maar de potentie is er zéker...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:00 schreef kwib het volgende:
Ik had niet het idee dat de dame in kwestie verder dan zeg 10 meter vooruit had gekeken. De haast om 500 meter voor een afslag nog even een vrachtwagen in te halen.
Wat doe je in hemelsnaam op de linker rijbaan als de afslag die je moet hebben er aan komt? Zeker als het druk is, ga ik (en gelukkig 9 van de 10 overige weggebruikers) al ruimschoots van te voren voorsorteren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zit op de linkerbaan van een 3 strooks snelweg, je wilt uitvoegen
Gvd, ja, was 2 weken terug gewoon een hele afslag verdwenen, ben ergens via de McDonalds weer op de juiste weg terecht gekomen, TomTom navigatie was het geheel kwijt en had nota bene net een nieuwe update.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij Eindhoven zijn er denk ik nogal wat mensen de afgelopen jaren gedwongen geweest om flink om te rijden vanwege hun navigatie...
Dat is inderdaad ook een geinige ja...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:44 schreef MaGNeT het volgende:
Gvd, ja, was 2 weken terug gewoon een hele afslag verdwenen, ben ergens via de McDonalds weer op de juiste weg terecht gekomen, TomTom navigatie was het geheel kwijt en had nota bene net een nieuwe update.
Als Fries in Eindhoven... Ik vroeg er ook omquote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een geinige ja...
St. michielsgestel/Schijndel is ook zo'n fijn punt waar mening voertuig een ruk naar links of rechts maakt om op de goede baan te komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat iedereen met navi rijdt klopt volgens mij niet, maar juist met navi kun je je nog wel eens lelijk vergissen als je met verouderde kaarten rijdt. B.v. een afslag die ineens korter bij ligt oid. Bij Eindhoven zijn er denk ik nogal wat mensen de afgelopen jaren gedwongen geweest om flink om te rijden vanwege hun navigatie...
Het is niet zaligmakend en zeker niet als mensen ook nog eens niet opletten...
Het valt mij sowieso op dat wegen steeds vaker zo aangelegd worden dat je maar op een manier ergens heen kunt rijden en dat dat vaak vrij onlogisch is gedaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:53 schreef betyar het volgende:
St. michielsgestel/Schijndel is ook zo'n fijn punt waar mening voertuig een ruk naar links of rechts maakt om op de goede baan te komen.
Heetmanplein? Stuk beter geworden ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het valt mij sowieso op dat wegen steeds vaker zo aangelegd worden dat je maar op een manier ergens heen kunt rijden en dat dat vaak vrij onlogisch is gedaan.
Maar nog erger dan onlogisch is als je gewoon bent om ergens te rijden en het verandert dan. De eerste twee keer dat ik naar het Paleis van Justitie in Den Bosch reed toen e.e.a. nieuw aangelegd was reed ik gewoon verkeerd omdat ik gewend was pas later af te moeten slaan. Terwijl het nu juist logischer is dan toen.
Nee, de magistratenlaan. Eerst moest je via de onderwijsboulevard rijden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Heetmanplein? Stuk beter geworden ja.
Die is nu nog voor een deel afgesloten. In ieder geval twee weken geleden. Mooi om die automobilisten in paniek te zien.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, de magistratenlaan. Eerst moest je via de onderwijsboulevard rijden.
O. Nou, dan zal ik eind deze maand als ik daar weer zitting heb iets vroeger aanrijden. En op de terugweg natuurlijk nog even langs Jan de Groot.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Die is nu nog voor een deel afgesloten. In ieder geval twee weken geleden. Mooi om die automobilisten in paniek te zien.
Hey, zie ik Billy in je UI?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:14 schreef Wayfarer het volgende:
Voor iedereen die het inkoppertje over rijgedrag van vrouwen maakte: ik zie meestal mannen zo rijden (BMW, Audi vaak); helemaal links, te hard en ergeren aan de zogenaamde onnodige links rijder (die zich wel aan de snelheid houdt). En dan inderdaad bij de afslag helemaal naar rechts gaan... (Onnodig linksrijden iemand?).
Aannemen dat de rijbaan vrij is en er zonder zicht je auto vol gas op te smijten. Is gewoon fucking dom.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:47 schreef manifold het volgende:
Ik vind de A15 daarom doordeweeks best lastig rijden, er rijdt met enige regelmaat een hele colonne vrachtwagens achter elkaar, soms tot acht stuks. Ga er dan maar tussen persen. Ik zie menig automobilist daar ook manoeuvres maken, niet normaal.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:28 schreef Fer het volgende:
Komt wel vaker voor, dat een stuk of wat vrachtwagens bumper aan bumper op de rechterbaan rijdt en je er dan tussen moet wurmen om eraf te kunnen. Ik heb het ook met de jaren pas geleerd om dat voorzichtiger te doen en meer afstand de blijven houden, desnoods de achterliggende vrachtwagen maar laten afremmen.
Misschien kende ze de weg wel, maar reed daar nooit doordeweeks. Zat afritten bij bedrijventreinen, waar in het weekend niemand afgaat, maar de rest van de week file staat.
Of omgekeerd, zoals bij Ikea Delft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |