Nog steeds weet je duidelijk niet waar je het over hebt. Lees je eerst eens in.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
misschien moet je het nog eens terugkijken. Je hoort wat je wil horen. Nergens wordt gezegd dat asielzoekers voorrang krijgen of wat dan ook. Je conclusie dat die mensen ook maar enkele maanden daar zouden moeten verblijven slaat dan ook helemaal nergens op.
[..]
ben je nu echt zo dom of doe je alleen maar zo?
[..]
Ach ja, laten we onze levenstandaard voor asielzoekers gewoon lekker verlagen, want in andere landen zouden ze het nog slechter hebben. Misschien moeten we ze gewoon executeren want zo zou het in noord korea zijn gegaaan
Ik heb er mn werk van gemaakt.quote:
Was paar weken terug in het nieuws.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Nee, ik ben wel benieuwd waar je dit op baseert
Klopt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:34 schreef Tayu het volgende:
Asielzoekers krijgen (wanneer ze mogen blijven) toch een urgentieverklaring? Dan heb je dus voorrang.
Dat zeg ik toch niet man.(kom je aandacht te kort ofzo)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ach ja, laten we onze levenstandaard voor asielzoekers gewoon lekker verlagen, want in andere landen zouden ze het nog slechter hebben. Misschien moeten we ze gewoon executeren want zo zou het in noord korea zijn gegaaan
Stel, er breekt morgen oorlog uit in Nederland en jij vlucht naar Brazilië. Zou je dan op de bank gaan liggen en je handje ophouden, en alleen omgaan met Nederlanders? Of zou je proberen er het beste van te maken?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat zij zullen inburgeren in plaats van zich aan te sluiten bij een gebedshuis-centered gemeenschap van hun keuze, waar de voertaal in alle waarschijnlijkheid niet het Nederlands zal zijn?
Ik geloof er niets van.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik heb er mn werk van gemaakt.Je hebt duidelijk geen idee waar je over lult
quote:"Het kabinet moet wel zorgen dat wij als gemeenten daarvoor goed zijn uitgerust. Dan kun je niet zeggen: die huurwoningen, die kunnen wel weg en je moet toch die mensen opvangen. Dat is een tegenstrijdigheid en je kunt ook niet zeggen: regel het maar zo snel mogelijk maar de lasten die het met zich meebrengt, financiele problemen die moet je zelf oplossen."
Ik zou niet vluchten naar Brazilie, met favela's grote armoede en veel criminaliteit. Verder denk ik niet dat je daar ook maar een drol krijgt, net als de locals.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Stel, er breekt morgen oorlog uit in Nederland en jij vlucht naar Brazilië. Zou je dan op de bank gaan liggen en je handje ophouden, en alleen omgaan met Nederlanders? Of zou je proberen er het beste van te maken?
Serieus. Fuck Zweden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:45 schreef cempexo het volgende:
Zweden.
Vanaf 1 januari 2015 is het de Zweed verboden om kritiek te hebben op de integratie. Daar wordt bij overtreding een rechtszaak van gemaakt, met bijbehorende veroordeling.
Dat is geen uitspraak van een of andere minister, maar een aangenomen wet door de Zweedse regering.
Nou, kies dan eender welk land. Zou je op de bank gaan liggen uitkering trekken en alleen met Nederlanders omgaan, of zou je proberen er het beste van te maken?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik zou niet vluchten naar Brazilie, met favela's grote armoede en veel criminaliteit. Verder denk ik niet dat je daar ook maar een drol krijgt, net als de locals.
quote:Rekken weigert asielzoekers op te vangen
Gepubliceerd: 15 okt 2014 18:13 Laatste update: 15 okt 2014 18:13 Algemeen
In de voormalige tbs-kliniek in het Gelderse Rekken worden geen asielzoekers opgevangen. De gemeente Berkelland, waar Rekken onder valt, heeft een verzoek van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) afgewezen, heeft burgemeester Joost van Oostrum (VVD) aan het COA geschreven.
Volgens Van Oostrum is er in Rekken 'geen enkel draagvlak' voor de opvang van asielzoekers. Wel volgt nog overleg over een 'mogelijk vervolgtraject', aldus de burgemeester.
Het COA wilde in de tbs-kliniek Oldenkotte in Rekken eerst 210 en later maximaal 750 asielzoekers opvangen. Buurtbewoners hadden geprotesteerd tegen de komst van de asielzoekers, omdat ze bang waren dat hun veiligheid in het geding zou komen.
Door: Novum
Leuk detail. Mijn zus werkte daar eerder. Vlak voor Rekken werd gesloten hebben ze het voor vele miljoenen verbouwd. Onvoorstelbaar.quote:
Graaf eens even in dat geheugen van je:quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, kies dan eender welk land. Zou je op de bank gaan liggen uitkering trekken en alleen met Nederlanders omgaan, of zou je proberen er het beste van te maken?
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:27 schreef NotYou het volgende:
Probeer iets minder te projecteren. Niet iedereen is/denkt/voelt als jij.
Daarbij zullen deze mensen snel genoeg op tv/radio horen dat Geert Wilders een soort hitler is die minder islam wil. Zou jij je in willen zetten voor het land dat zo aankijkt tegen dat wat bepalend is voor jouw persoon/leven, zou jij je daar ooit echt thuis kunnen voelen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:28 schreef NotYou het volgende:
Er zijn zelfs mensen bij wie de eigen dochter dood moet wanneer de eer geschonden is, ter reparatie. Onvoorstelbaar voor jou en mij maar toch echt waar. Hopelijk zijn deze mensen daar in ieder geval net iets minder extreem in maar dit hele concept van 'eer' en de plaats die het inneemt in zo'n samenleving is ronduit barbaars te noemen.
LULKOEK !!!!!!!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:45 schreef cempexo het volgende:
Zweden.
Vanaf 1 januari 2015 is het de Zweed verboden om kritiek te hebben op de integratie. Daar wordt bij overtreding een rechtszaak van gemaakt, met bijbehorende veroordeling.
Dat is geen uitspraak van een of andere minister, maar een aangenomen wet door de Zweedse regering.
Dat is geen antwoord. Zou je uitvreten of zou je bijdragen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Graaf eens even in dat geheugen van je:
[..]
[..]
Daarbij zullen deze mensen snel genoeg op tv/radio horen dat Geert Wilders een soort hitler is die minder islam wil. Zou jij je in willen zetten voor het land dat zo aankijkt tegen dat wat bepalend is voor jouw persoon/leven, zou jij je daar ooit echt thuis kunnen voelen?
Maar hé ze geven je wel van alles. Verdomde makkelijk, die sukkels.
Oh en er zal maar een aanslag plaatsvinden door extremisten waarna iedereen die op 't oog moslim lijkt met de nek aangekeken/wantrouwd wordt. Lekker zal dat mixen met oorlogstrauma's.Dat wordt met de al aanwezige 'migranten'gemeenschap al zeer problematisch.
Dat suggereert de Telegraaf. In werkelijkheid is het te druk in de buurtbus, waardoor mensen over straat gaan lopen waar geen trottoir is. Ook is het mobiele netwerk ontoereikend. Het dorp heeft 150 inwoners en daar zijn de voorzieningen op toegerust. Als je daar meer dan 100 asielzoekers bij zet past het niet meer. Het is weer typisch voor de Telegraaf om dit bericht zo te kleuren dat het lijkt alsof de overlast door criminelen en asocialen wordt veroorzaakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:10 schreef Twiitch het volgende:
Wat voor overlast? Schrikken de boertjes van alles met een kleurtje of worden de boerendochters van hun fietsjes gesleurd en verkracht?
Bron?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat suggereert de Telegraaf. In werkelijkheid is het te druk in de buurtbus, waardoor mensen over straat gaan lopen waar geen trottoir is. Ook is het mobiele netwerk ontoereikend. Het dorp heeft 150 inwoners en daar zijn de voorzieningen op toegerust. Als je daar meer dan 100 asielzoekers bij zet past het niet meer. Het is weer typisch voor de Telegraaf om dit bericht zo te kleuren dat het lijkt alsof de overlast door criminelen en asocialen wordt veroorzaakt.
quote:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)erlast-vluchtelingenquote:ORANJE - Inwoners van Oranje hebben de politiek in Midden-Drenthe benaderd om sneller een oplossing te krijgen voor problemen als gevolg van de komst van honderden asielzoekers.
De asielzoekers blijken niet het voormalige Pipodorp van Speelstad Oranje te blijven, maar lopen in groepjes over de weg naar de supermarkt wat gevaarlijke situaties veroorzaakt op de wegen. Ook zit de buurtbus overvol en is het bereik van mobiel internet verslechterd doordat de vluchtelingen massaal mobieltjes hebben aangeschaft.
Wil je geen land meer weten? Trollquote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Zou je uitvreten of zou je bijdragen?
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat suggereert de Telegraaf. In werkelijkheid is het te druk in de buurtbus, waardoor mensen over straat gaan lopen waar geen trottoir is. Ook is het mobiele netwerk ontoereikend. Het dorp heeft 150 inwoners en daar zijn de voorzieningen op toegerust. Als je daar meer dan 100 asielzoekers bij zet past het niet meer. Het is weer typisch voor de Telegraaf om dit bericht zo te kleuren dat het lijkt alsof de overlast door criminelen en asocialen wordt veroorzaakt.
Heb toch lichtelijk de indruk dat ze het hier juist weer zo knullig mogelijk verwoorden:quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)erlast-vluchtelingen
Alhoewel, het is natuurlijk een klein dorpje.quote:Een ondernemer uit de buurt, die niet bij naam wil worden genoemd, is geschrokken bij het zien van vier Afrikanen met tassen voor de winkel tijdens het afsluiten.
Het radioitem gaf hetzelfde beeld, uit de mond van locals en een lokale ondernemer die ook nog eens benadrukte dat die asielzoekers gewoon welkom zijn in zijn winkel. Het is gewoon een heel klein dorp en dan zijn 100 of meer bewoners extra een flinke belasting.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Heb toch lichtelijk de indruk dat ze het hier juist weer zo knullig mogelijk verwoorden:
[..]
Alhoewel, het is natuurlijk een klein dorpje.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:44 schreef NotYou het volgende:
http://flashserver.rtvdre(...)problemen_oranje.mp4
Ja, en in speelstad Oranje was gewoon WiFi....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:29 schreef Scorpie het volgende:
Mooi man, WiFi is tegenwoordig een eerste levensbehoefte
En het is niet in je opgekomen dat dat wellicht dezelfde betekenis heeft?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:18 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jij wanneer vrouwen en dochters verkracht worden, 'jullie' ontnomen 'eer' kennelijk het voornaamste vindt en de verwoestende emotionele impact die zoiets moet hebben op juist de mensen waarvan je zou moeten houden kennelijk pas daarna komt..
Jij weet het al helemaal mooi te verdraaien.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En het is niet in je opgekomen dat dat wellicht dezelfde betekenis heeft?
Nee. Jij trekt op basis van 2 zinnen de intenties van de man in twijfel zonder enige aanleiding.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:13 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij weet het al helemaal mooi te verdraaien.
Je trollt of bent een domoor.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Jij trekt op basis van 2 zinnen de intenties van de man in twijfel zonder enige aanleiding.
quote:Honour in the case of sexuality frequently relates, historically, to fidelity: preservation of "honour" equates primarily to maintenance of the virginity of singles and to the exclusive monogamy of the remainder of the population. Further conceptions of this type of honour vary widely between cultures; some cultures regard honour killings of (mostly female) members of one's own family as justified if the individuals have "defiled the family's honour" by marrying against the family's wishes, or even by being the victims of rape. Western observers generally see these honour killings as a way of men using the culture of honour to control female sexuality.[6]
Honour in the case of sexuality...quote:
Guess you're trolling..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Honour in the case of sexuality...
Hoe weet je zo zeker dat de beste man dat bedoelde en niet andere vormen van eer? Als we dan toch gaan mierenneuken, dan had hij wel gezegd 'de eer van onze vrouwen en dochters' en niet 'onze eer'. En zelfs als hij dat gezegd zou hebben zou dat niet betekenen dat dat wat hem betreft zwaarder weegt dan andere vormen van impact.
Precies de reden dat ik hier zo verbolgen over ben. Walgelijk.quote:Honour in the case of sexuality frequently relates, historically, to fidelity: preservation of "honour" equates primarily to maintenance of the virginity of singles and to the exclusive monogamy of the remainder of the population. Further conceptions of this type of honour vary widely between cultures; some cultures regard honour killings of (mostly female) members of one's own family as justified if the individuals have "defiled the family's honour" by marrying against the family's wishes, or even by being the victims of rape. Western observers generally see these honour killings as a way of men using the culture of honour to control female sexuality.[6]
Ah, je wilde gewoon even ranten over buitenlandse culturen en pikt daar een willekeurig slachtoffer vooruit om een willekeurig jankverhaal op te hangen. Whatever floats your boat.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Guess you're trolling..
[..]
Precies de reden dat ik hier zo verbolgen over ben. Walgelijk.
Ik zag het voorbij komen op tv en sympathiseerde met deze man tot hij over "onze ontnomen eer" begon te jammeren.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, je wilde gewoon even ranten over buitenlandse culturen en pikt daar een willekeurig slachtoffer vooruit om een willekeurig jankverhaal op te hangen. Whatever floats your boat.
Nope, ik hoef geen land te weten. Ik wil gewoon weten of jij bijdraagt of uitvreet als je naar een ander land zou moeten vluchten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wil je geen land meer weten? Troll
Iedereen die naar hier komt zou moeten bijdragen aan de Nederlandse maatschappij, anders kan hij/zij beter weer oprotten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nope, ik hoef geen land te weten. Ik wil gewoon weten of jij bijdraagt of uitvreet als je naar een ander land zou moeten vluchten.
Deze is trouwens ook wel duidelijk:quote:In De Grittenborgh in Hoogeveen komt binnenkort een groep van 750 asielzoekers. RTV Drenthe vroeg professor Aslan Zorlu van de UvA naar de effecten voor de buurt.
‘Schok voor omwonenden’
Volgens Zorlu is de komst van een grote groep asielzoekers vaak een schok voor omwonenden, maar draaien de meesten uiteindelijk wel bij. Wel ziet hij dat regelmatig voorkomt dat het aantal winkel- en fietsendiefstallen omhoog gaat, wanneer ergens een asielzoekerscentrum wordt geplaatst. “Maar voor de ondernemers in de regio is vaak goed”, sluit hij af met een positieve noot.
Van veel langer geleden kan ik me de inbraakgolf in Baarle-Nassua herinneren.. ook na de komst van een AZC.quote:De criminaliteit is in de periode mei-augustus in Soest verder toegenomen. De stijging van zes procent ( ten opzichte van een jaar eerder) staat in schril contrast met de afname van het gemiddelde in Midden-Nederland (min tien procent).
Met 70 geslaagde en 31 mislukte pogingen is het inbrekersgilde bijzonder actief in Soest. Dat is bijna net zoveel als in de eerste vier (donkere) maanden van het jaar. ‘Akelig hoog,’ noemt de gemeente dat aantal, maar een directe verklaring moet ze vooralsnog schuldig blijven. Onder het mom ‘Donkere Dagen Offensief’ gaan gemeente en politie diverse initiatieven ontwikkelen en acties houden om inwoners van Soest en Soesterberg nog bewuster maken van hun rol en verantwoordelijkheid in het tegengaan van woninginbraken.
Als een land zo goed voor me zou zorgen als Nederland voor deze mensen dan zou ik me daartoe absoluut verplicht voelen maar ik heb dan ook geen god aan wie ik dat soort omstandigheden ook toe zou kunnen schrijven.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nope, ik hoef geen land te weten. Ik wil gewoon weten of jij bijdraagt of uitvreet als je naar een ander land zou moeten vluchten.
Als ze gevoelig waren voor radicaliseringspropaganda hadde ze in hun geboorteland wel een AK-47 opgepakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je moet toch ergens je radicaliseringspropaganda vandaan halen?
Oorlogstrauma's doen gekke dingen met mensen, cultuurverschillen en opeengepropt in sporthallen wonen maandenlang ook. Maar gelukkig kun jij garanderen dat deze mensen ongevoelig zijn voor radicaliseringspropaganda.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Als ze gevoelig waren voor radicaliseringspropaganda hadde ze in hun geboorteland wel een AK-47 opgepakt.
Dat doen heel veel mensen hoor, hun gezin achter laten, ook Nederlanders dus...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 23:34 schreef maryen65 het volgende:
Wel typisch dat het alleen maar mannen zijn. Laten ze vrouw en kinderen zomaar achter?
Trouwens onze koning heeft wat kantoren bij zijn huis in Wassenaar laten bouwen, daar kunnen volgens mij wel een paar 100 asielzoekers terecht
Ik garandeer niets. Maar volgens mij hebben we meer problemen met mensen die hier vanwege economische motieven komen (en hun nageslacht).quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:59 schreef NotYou het volgende:
Maar gelukkig kun jij garanderen dat deze mensen ongevoelig zijn voor radicaliseringspropaganda.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 01:03 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik garandeer niets. Maar volgens mij hebben we meer problemen met mensen die hier vanwege economische motieven komen (en hun nageslacht).
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
De huidige integratieproblematiek, niet alleen hier in Nederland maar in heel Europa draagt in grote mate bij aan de verschrikkelijke ellende daar in Syrie en Irak. Duizenden jongeren, veelal geboren of tenminste grootgebracht in de EU - niet zelden al generaties hier - die de handen wassen in bloed. We hebben geen idee hoe het allemaal zo gekomen is, mogen de islamitische staat niet eens als islamitisch benoemen, een inhoudelijk gesprek hierover lijkt volledig uitgesloten.
Het is volstrekt onverantwoord om niet te zeggen volstrekt waanzinnig om nu mensen uit precies zo'n cultuur, getraumatiseerd, en masse Nederland binnen te halen. Dit is niet slechts vragen om ellende maar jezelf ervan verzekeren.
Dat is geen weerwoord op wat ik zei. Maar dat terzijde. Nogmaals, het grootste deel van die geradicaliseerde jongeren komen van immigranten die hier kwamen omdat ze hier werk konden krijgen (en die werden geoogst uit de armste minst opgeleide lagen van bijvoorbeeld de Marokkaanse bevolking). Dat juist hun nakomelingen oververtegenwoordigd worden in criminaliteitscijfers en jihadtripjes is een falen van hun ouders en onze maatschappij.quote:
In Groot-Britanië zitten er juist veel hoog opgeleide migranten uit welgestelde families tussen..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 01:24 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat is geen weerwoord op wat ik zei. Maar dat terzijde. Nogmaals, het grootste deel van die geradicaliseerde jongeren komen van immigranten die hier kwamen omdat ze hier werk konden krijgen (en die werden geoogst uit de armste minst opgeleide lagen van bijvoorbeeld de Marokkaanse bevolking). Dat juist hun nakomelingen oververtegenwoordigd worden in criminaliteitscijfers en jihadtripjes is een falen van hun ouders en onze maatschappij.
Dat is heel jammer. Maarrr wij als beschaafd land hebben de plicht om vluchtelingen op te nemen als blijkt dat ze om hun denkwijze vervolgd zullen worden (niet de juiste smaak islam of wat dan ook). Dat is één van de dingen die onze cultuur superieur maakt aan die van hoofden afhakkende mongolen.
Het maakt de westerse maatschappij ook kwetsbaar voor de daden van die hoofden afhakkende idioten maar daar specifiek beleid op maken in de vorm van een ideologische selectie leidt tot ongewenste situaties.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 01:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
In Groot-Britanië zitten er juist veel hoog opgeleide pakistanen uit welgestelde families tussen..Nogmaals we weten niet waar het vandaan komt, hebben er zicht noch grip op, mogen er niet eens over spreken. Dit is waanzin.
Maar we kunnen natuurlijk ook laf onze grenzen sluiten. Oh, en iedereen met een kleurtje het land uitschoppen of "opruimen". Hee, als we onze rechters uitsuitend protestands laten zijn en mensen met een andere religie niet verder laten komen dan bollen plukken. Als we dan toch bezig zijn, Willen-Alexander is vast een goed leider, weg met die stomme gekozen volksvertegenwoordigers.quote:Dat juist hun nakomelingen oververtegenwoordigd worden in criminaliteitscijfers en jihadtripjes is een falen van hun ouders en onze maatschappij.
Hoe the fuck kom je erbij dat we er niet eens over mogen spreken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 01:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
In Groot-Britanië zitten er juist veel hoog opgeleide migranten uit welgestelde families tussen..Nogmaals we weten niet waar het vandaan komt, hebben er zicht noch grip op, mogen er niet eens over spreken. Dit is waanzin.
Dat doen ze ook. Ze garanderen vele arbeidsplaatsen voor: het UWV, gemeente ambtenaren, subsidies voor hulpverleners, bestaansrecht politici van PvdA en D66, baantje rechters, baantje advocaten. enz enz enzquote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen die naar hier komt zou moeten bijdragen aan de Nederlandse maatschappij, anders kan hij/zij beter weer oprotten.
Waarom denk je dan dat andere mensen wel zo ondankbaar zouden zijn? Is dat racisme of een gebrek aan empathie?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als een land zo goed voor me zou zorgen als Nederland voor deze mensen dan zou ik me daartoe absoluut verplicht voelen maar ik heb dan ook geen god aan wie ik dat soort omstandigheden ook toe zou kunnen schrijven.
Oh is dat zo? Zwerven ze massaal dakloos rond?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 07:10 schreef cempexo het volgende:
Triest land. De Hollanders zelf krijgen geen huis meer.
ik herhaal maar even:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom denk je dan dat andere mensen wel zo ondankbaar zouden zijn? Is dat racisme of een gebrek aan empathie?
Heb je daar ook een bron voor, of is dit weer cempexo-wetenschap?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:16 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik herhaal maar even:
Emigratie uit Nederland:
Periode 2000 t/m 2009
aantal 1.077.776 - gemiddeld 107.777
2010 - 128.000
2011 - 133.000
2012 - 142.800
2013 - 145.700
2014 - 140.000 (verwachting)
Aantal 689.500 (laag t/m universitair opgeleid)
* Totaal generaal 1.767.276 emigranten *
Reden:
- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving
Nieuw:
- werk zoeken
- hoger netto inkomen
Politici zwijgen over NL emigranten.
------------------------------------------
Immigratie naar Nederland:
2000 t/m 2009
aantal 1.186.197 - gemiddeld 118.629
2010 - 154.432
2011 - 162.962
2012 - 158.374
2013 - 164.772
2014 - 175.000 (verwachting)
Aantal 810.540 (opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar)
* Totaal generaal 2.001.737 immigranten *
Politici zwijgen niet over immigranten.
Tot slot:
Emigranten komen brengen - naar een ander land
Immigranten komen halen - in Nederland
Ruil eens 1 miljoen belastingbetalers in voor 1 miljoen uitkeringstrekkers, dat kost de economie structureel 35 miljard per jaar en de overheid ongeveer de helft van dat bedrag.
Het wachten is nu op de Afrikagolf vanuit Spanje en Italië.
Nederland delen met deze mensen wordt door de EU verplicht gesteld.
CBS wetenschap.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron voor, of is dit weer cempexo-wetenschap?
Omdat je dat dagelijks om je heen kunt zien. Strict gesproken hebben ook de gastarbeiders en hun nazaten zat om blij mee te zijn, stukken meer welvaart én kansen dan in de landen van herkomst. Sowieso was precies dat de reden dat die arbeiders hun gezinnen ooit hierheen hebben gehaald. Maar je weet het mooi te draaien.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom denk je dan dat andere mensen wel zo ondankbaar zouden zijn? Is dat racisme of een gebrek aan empathie?
Waarom eigenlijk? Men is akkoord met de opvang van 250 vluchtelingen, dat lijkt me al een enorme verandering voor zo'n klein dorpje.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:13 schreef Re het volgende:
die argumentatie van de dorpsgenoten gisteren op het journaal was best zielig
Ik wilde vooral een bron voor uitspraken als:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:23 schreef cempexo het volgende:
[..]
CBS wetenschap.
Maar die knoeien ook met een lachend gezicht voor hun vrienden. Vraag het maar eens Balkenende. Die had mooie cijfers nodig voor Balkenende 2.
enquote:Reden:
- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving
Nieuw:
- werk zoeken
- hoger netto inkomen
enquote:Ruil eens 1 miljoen belastingbetalers in voor 1 miljoen uitkeringstrekkers, dat kost de economie structureel 35 miljard per jaar en de overheid ongeveer de helft van dat bedrag.
quote:Het wachten is nu op de Afrikagolf vanuit Spanje en Italië.
Nederland delen met deze mensen wordt door de EU verplicht gesteld.
Oh? Ik zie genoeg buitenlanders hier, maar de meesten draaien gewoon mee in het dagelijkse leven. Gaan naar school, hebben een baan, zitten bij de lokale sportclub, etc. Ja, ze gaan op zaterdag samen naar de kerk/moskee/whatever, maar dat is dan ook alles - en dat is nauwelijks een zelfgekozen segregatie te noemen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Omdat je dat dagelijks om je heen kunt zien.
Juist, dat waren allemaal mensen die wilden werken. Waarom zou dat anders zijn voor de huidige asielzoekers?quote:Strict gesproken hebben ook de gastarbeiders en hun nazaten zat om blij mee te zijn, stukken meer welvaart én kansen dan in de landen van herkomst. Sowieso was precies dat de reden dat die arbeiders hun gezinnen ooit hierheen hebben gehaald.
Ik hoef niets te draaien om het nauwelijks verholen racisme en het enorme gebrek aan empathie in je posts bloot te leggen.quote:Maar je weet het mooi te draaien.![]()
![]()
En de gewone Nederlands moeten jarenlang op een wachtlijst staan voor een huurwoning.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 07:10 schreef cempexo het volgende:
Gemeenten moeten volgend jaar zeker 15.000 vluchtelingen aan een huis helpen. Gemeenten, maar ook het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) hebben er een hard hoofd in of dat lukt. Er zal extra druk ontstaan op de sociale woningmarkt. Het gaat om asielzoekers die oorlogen zijn ontvlucht en relatief snel een verblijfsvergunning krijgen.
Het COA opent de ene na de andere tijdelijke opvang, overvalt vaak gemeenten door overeenkomsten te sluiten met eigenaren van vakantieparken of hotels. Dat levert spanningen op, zoals in het kleine Drentse dorp Oranje met 120 inwoners waar maximaal 1400 vluchtelingen onderdak kunnen krijgen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)vluchtelingen__.html
Het was inderdaad een vreemde gewaarwording om uitsluitend jonge mannen te zien en geen enkele echte vluchteling. Inclusief gezinshereniging gaat het trouwens om wel 100.000 vluchtelingen per jaar.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 07:10 schreef cempexo het volgende:
Gemeenten moeten volgend jaar zeker 15.000 vluchtelingen aan een huis helpen. Gemeenten, maar ook het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) hebben er een hard hoofd in of dat lukt. Er zal extra druk ontstaan op de sociale woningmarkt. Het gaat om asielzoekers die oorlogen zijn ontvlucht en relatief snel een verblijfsvergunning krijgen.
Het COA opent de ene na de andere tijdelijke opvang, overvalt vaak gemeenten door overeenkomsten te sluiten met eigenaren van vakantieparken of hotels. Dat levert spanningen op, zoals in het kleine Drentse dorp Oranje met 120 inwoners waar maximaal 1400 vluchtelingen onderdak kunnen krijgen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)vluchtelingen__.html
Bij jou lijkt het om een gebrek aan empathie te gaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Want?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:30 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Bij jou lijkt het om een gebrek aan empathie te gaan.
Huh, ik zit toch niet op de FP? Want daar mag je inderdaad alleen rekening houden met de gevoelens van Echte Nederlanderstm.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent empathisch richting de verkeerde mensen.
De scheidslijn tussen de FP en het forum is in sommige topics niet heel groot.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Huh, ik zit toch niet op de FP? Want daar mag je inderdaad alleen rekening houden met de gevoelens van Echte Nederlanderstm.
Sinds het Forum knopje weg is wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De scheidslijn tussen de FP en het forum is in sommige topics niet heel groot.
Als je denkt dat ik een zoekmachine voor je bent, dan heb je dat mis.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik wilde vooral een bron voor uitspraken als:
[..]
en
[..]
en
[..]
Nee, ik verwacht dat je je beweringen desgevraagd staaft met bronmateriaal. 'Zoek zelf maar op' is geen argument. Sta je daar toch op, dan is mijn tegenargument: 'Zoek maar op waarom je ernaast zit.'quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:40 schreef cempexo het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik een zoekmachine voor je bent, dan heb je dat mis.
Oh?quote:Overigens zit er een fout in je Latijnse tekst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |