De buurtbus zit vol.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:37 schreef NotYou het volgende:
Hoe zou het trouwens overlast opleveren dat ze vaak eropuit trekken? Hoe gedragen de mannen zich dan daarbij? Waarom krijgen wij hierover niets te horen?
quote:ORANJE - Vandaag nog vertrekt een groep van honderd alleenstaande asielzoekers uit de opvang in Oranje. Een aantal van deze mensen is al vertrokken. Volgens burgemeester Jan Broertjes van Midden-Drenthe is er onrust in de omgeving. De burgemeester heeft overleg gehad met het COA (Contact Orgaan opvang Asielzoekers).
De asielzoekers die vandaag vertrekken hebben al een verblijfstatus en zouden slechts een dag in Oranje verblijven op weg naar een nieuwe plek. Maar zij zitten nu al langer in Oranje en dat was niet de bedoeling. Het zijn mensen die al een tijdje in Nederland zijn en ook een beetje geld hebben om meer te ondernemen. Zij hadden onderdak in het Energy Village Hotel in de Eemshaven, maar dat centrum is gesloten. De gemeente wilde het daar niet langer openhouden.
De hele opvanglocatie in Oranje beschikt sinds vandaag over wifi. Daardoor hoeven de vluchtelingen niet meer aan de rand van het park te verblijven om te internetten.
Daarnaast wordt het tempo van instroom van vluchtelingen verlaagd. Oranje vangt 1400 vluchtelingen op, maar het centrum loopt de komende weken nu minder snel vol. Er worden in Oranje veel Syrische gezinnen gehuisvest omdat het 'Pipodorp' zich daarvoor goed leent. Zo'n tachtig procent van het dorp bestaat straks uit Syrische vluchtelingen.
Een speciale buslijndienst wordt opgezet voor de vluchtelingen. Nieuwkomers in Oranje zijn niet altijd op de hoogte van bepaalde gebruiken en verkeersregels in Nederland. Het COA belooft snel goede voorlichting te tegen aan deze mensen.
Heb me er wel vaker over verbaasd dat dit soort mensen zomaar het verkeer in mag.quote:
Kijk waar ze nu zitten. Ziet er toch prima uit ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:50 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee deze meneer wil een huis en vindt twee maanden daarvoor wel een redelijke termijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kijk waar ze nu zitten. Ziet er toch prima uit ?
Nah dat ze hier heen willen komen heb ik geen probleem mee. Alleen beetje jammer dat deze tijdelijke opvang die gewoon prima is niet goed genoeg is. Weet niet hoe hij er thuis bij zat ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee deze meneer wil een huis en vindt twee maanden daarvoor wel een redelijke termijn.Ook willen ze pretty much allemaal het gezin laten overkomen en worden die gezinsleden door de overheid op papier dan niet meer als asielzoekers gezien/benoemd.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dat ze hier heen willen komen heb ik geen probleem mee. Alleen beetje jammer dat deze tijdelijke opvang die gewoon prima is niet goed genoeg is. Weet niet hoe hij er thuis bij zat ?
Opeens heb je het: Je word vluchteling.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zeg dat ik uit die zandbak kom en ik krijg dan ook een huis. En wifi in het pipodorp. Wat dus betekent dat al die lui ook tenminste een smartphone hebben.Graties met de bus.
alles graties.
Misschien dat de bewoners daar langer in de rij moeten staan bij de kassa ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:19 schreef LXIV het volgende:
Wat is nu precies de overlast? Dat staat niet in het artikel. Ze hebben het over 'winkelbezoekjes'. Dat is toch precies wat een winkelier wil? Dat mensen zijn winkel bezoeken?
Inderdaad, je zou geneigd zijn te denken dat de extra omzet welkom is. Misschien kijken ze alleen maar zonder iets te kopen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:19 schreef LXIV het volgende:
Wat is nu precies de overlast? Dat staat niet in het artikel. Ze hebben het over 'winkelbezoekjes'. Dat is toch precies wat een winkelier wil? Dat mensen zijn winkel bezoeken?
Mja cultuur dingetje...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:18 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jij wanneer vrouwen en dochters verkracht worden, 'jullie' ontnomen 'eer' kennelijk het voornaamste vindt en de verwoestende emotionele impact die zoiets moet hebben op juist de mensen waarvan je zou moeten houden kennelijk pas daarna komt.. (if at all) tja.. dan heb ik eigenlijk maar weinig goeds over je te zeggen.
Culturen met een overdaad aan 'eer' en een schrijnend tekort aan empathie.quote:
Nee snap er ook geen flikker van.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Culturen met een overdaad aan 'eer' en een schrijnend tekort aan empathie.![]()
(Overigens heb ik persoonlijk aan deze 'eer' nog niets eerzaams weten te ontdekken. Jullie wel? )
kut-kut-goed-kut-kut ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:40 schreef NotYou het volgende:
Wat zouden deze mensen eigenlijk vinden van de scheiding tussen kerk en staat, democratie, sharia, homo's en joden?
Juist. Culturen met een overdaad aan eer kennen ook eerwraak. Want door een moord te plegen is je eer weer geredquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Culturen met een overdaad aan 'eer' en een schrijnend tekort aan empathie.![]()
![]()
(Overigens heb ik persoonlijk aan deze 'eer' nog niets eerzaams weten te ontdekken. Jullie wel? )
Jawel man, overal vrolijk gekleurde, clowneske huisjes. Die mensen zijn in no-time over hun oorlogstrauma heen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Zitten in het Pipodorp van Hennie van der Most. Speelstad Oranje.Dorp bestaat letterlijk uit één lange straat. Veel boerderijen. Er is geen fuck in de omgeving.
Maar we zijn geen racisten, en dat mag een prijskaartje hebben.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:29 schreef NotYou het volgende:
Heel blij dat er heel veel van dit soort mensen hierheen komen, die ook allemaal willen blijven, kinderen hebben/krijgen die wortelen en dus nooit meer weg hoeven. Gelukkig hebben we heel geen integratieproblemen met bevolkingsgroepen die hier al 3 generaties aanwezig zijn, geen schrijnende tekorten in zo'n beetje alle voorzieningen waar deze mensen (al dan niet met voorrang) een beroep op zullen gaan doen, niet al jaren van bezuinigingen en lastenverzwaringen achter de rug. (Met het einde nóg steeds niet in zicht.)
Hell, niet heel erg lang geleden is ons Nederlanders medegedeeld dat de verzorgingsstaat niet meer bestaat. Dat dit slechts voor ons en niet voor nieuwkomers zou gelden werd daar alleen niet bij vermeld.
Wordt leuk stilletjes over gedaanquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:27 schreef MisterCe het volgende:
ORANJE -
Een groep van honderd alleenstaande mannelijke asielzoekers moet weg uit de opvang in het Drentse Oranje na klachten van omwonenden over overlast.
Burgemeester Broertjes van de gemeente Midden-Drenthe zocht contact met het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) na verontrustende berichten van bewoners in omliggend dorpen, meldt RTV Drenthe. De mannen trekken er vaak op uit voor bijvoorbeeld winkelbezoekjes.
De burgemeester heeft met het COA afgesproken dat in het vakantiepark alleen nog gezinnen uit Syrië worden gehuisvest. De honderd mannen worden woensdag overgeplaatst.
Het vakantiepark in Oranje (200 inwoners) huisvest nu ongeveer 400 asielzoekers. Dat kunnen er maximaal 1400 worden.
Het tempo van de instroom wordt vanwege de onrust verlaagd. Elke week wordt gekeken hoeveel vluchtelingen erbij kunnen. Ook komen er meer beveiligers rond het park en wordt er draadloos internet geïnstalleerd, zodat de asielzoekers niet meer het dorp in hoeven om te internetten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)rs_moeten_weg__.html
Klagen over mensen die zijn gevlucht. Het zijn allemaal hoogopgeleide academici die gevlucht zijn voor vervolging. Ik denk dat alle PvdA stemmers ze wel in hun buurt willen want dat zijn geen racisten.
Welnee, we gaan juist de 'gematigde' Syrische oppositie bevoorraden en trainen, zodat deze de strijd tegen het regeringsleger kunnen verhevigen en zo het drama nog ellenlang rekken, en zo nog veeeeel meer Syriershier heen kunnen komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:38 schreef superniger het volgende:
Misleidende TT.
Gewoon terugsturen naar Syrië.
En de Nederlandse burger kan er maar geen genoeg van krijgen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:39 schreef cempexo het volgende:
Tweehonderd inwoners en 1400 asielzoekers:
De minachting voor de Nederlandse burger door de overheid stijgt per dag.
Ja, dat vond ik ook zo opvallend....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:18 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jij wanneer vrouwen en dochters verkracht worden, 'jullie' ontnomen 'eer' kennelijk het voornaamste vindt en de verwoestende emotionele impact die zoiets moet hebben op juist de mensen waarvan je zou moeten houden kennelijk pas daarna komt.. (if at all) tja.. dan heb ik eigenlijk maar weinig goeds over je te zeggen.
Ja maar.......ze zijn zielig. Toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:29 schreef NotYou het volgende:
Heel blij dat er heel veel van dit soort mensen hierheen komen, die ook allemaal willen blijven, kinderen hebben/krijgen die wortelen en dus nooit meer weg hoeven. Gelukkig hebben we heel geen integratieproblemen met bevolkingsgroepen die hier al 3 generaties aanwezig zijn, geen schrijnende tekorten in zo'n beetje alle voorzieningen waar deze mensen (al dan niet met voorrang) een beroep op zullen gaan doen, niet al jaren van bezuinigingen en lastenverzwaringen achter de rug. (Met het einde nóg steeds niet in zicht.)
Hell, niet heel erg lang geleden is ons Nederlanders medegedeeld dat de verzorgingsstaat niet meer bestaat. Dat dit slechts voor ons en niet voor nieuwkomers zou gelden werd daar alleen niet bij vermeld.
Des te meer reden om daar te blijven/terug te keren en de boel te helpen opbouwen.quote:
waarom zou je als je hier in nederland alles gratis aangereikt krijgt?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:57 schreef maily het volgende:
[..]
Des te meer reden om daar te blijven/terug te keren en de boel te helpen opbouwen.
Ze kennen daar de taal, de cultuur en het klimaat; hun gezinnen zijn daar; kortom; win-win-situatie.
Schone kleren, opgeruimde straten om zich heen, droog onderkomen en eten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:50 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat zonder te werken, alsof je de loterij hebt gewonnen zonder ooit een lot te kopen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zeg dat ik uit die zandbak kom en ik krijg dan ook een huis. En wifi in het pipodorp. Wat dus betekent dat al die lui ook tenminste een smartphone hebben.Graties met de bus.
alles graties.
Bruine mensen, dat kan natuurlijk niet. Terecht dat die provincialen ongerust zijn, zulks volk komt natuurlijk alleen maar uit de staatsruif vreten, onze dochters aanranden en jihad voeren. Ome Geert waarschuwt er al voor, en die zal het toch wel weten!?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:19 schreef LXIV het volgende:
Daar los je het probleem niet mee op. Er zijn minder PvdA stemmers dan asielzoekersquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:27 schreef MisterCe het volgende:
ORANJE -
Ik denk dat alle PvdA stemmers ze wel in hun buurt willen want dat zijn geen racisten.
Nee, tardyboy. Hun eer ontnemen is het derde vervelendste dat hij opnoemt, na moord en verkrachting. Hij zegt helemaal niet dat het vervelende aan moord en verkrachting is dat hun eer wordt weggenomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:18 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hé, zeg je me daar zomaar iets verstandigs! Dat ik dat nog heb mogen meemaken!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:18 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar we zijn geen racisten, en dat mag een prijskaartje hebben.
Er nog veel meer komen die ook blijvenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:39 schreef cempexo het volgende:
Tweehonderd inwoners en 1400 asielzoekers:
De minachting voor de Nederlandse burger door de overheid stijgt per dag.
Als je werkelijk denkt dat dat is wat 'links volk' wil, moet je je eens gaan inlezen. Oh, en een beetje empathie kweken kan ook vast geen kwaad.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:20 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Er nog veel meer komen die ook blijven
Nederland moet gewoon naar de filistijnen gaan, dat is toch wat dat linkse volk wil. (of dachten jullie dat het zo door kan gaan)
Man kom is een keer van die zolder af en kijk om je heen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je werkelijk denkt dat dat is wat 'links volk' wil, moet je je eens gaan inlezen. Oh, en een beetje empathie kweken kan ook vast geen kwaad.
http://download.omroep.nl(...)014/10/10/223290.mp4quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, tardyboy. Hun eer ontnemen is het derde vervelendste dat hij opnoemt, na moord en verkrachting. Hij zegt helemaal niet dat het vervelende aan moord en verkrachting is dat hun eer wordt weggenomen.
Het is makkelijk roepen vanuit je blanke, gegoede buurt. En als mensen die wel daadwerkelijk met de negatieve kanten van immigratie in aanraking komen klagen noem je ze pvv'ers, racisten, tokkies, fascisten en wat dies meer zijquote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:27 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Man kom is een keer van die zolder af en kijk om je heen.
Je moet toch ergens je radicaliseringspropaganda vandaan halen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:29 schreef Scorpie het volgende:
Mooi man, WiFi is tegenwoordig een eerste levensbehoefte
Op de door de staat gesponsorde smartphone natuurlijkquote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je moet toch ergens je radicaliseringspropaganda vandaan halen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |