De buurtbus zit vol.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:37 schreef NotYou het volgende:
Hoe zou het trouwens overlast opleveren dat ze vaak eropuit trekken? Hoe gedragen de mannen zich dan daarbij? Waarom krijgen wij hierover niets te horen?
quote:ORANJE - Vandaag nog vertrekt een groep van honderd alleenstaande asielzoekers uit de opvang in Oranje. Een aantal van deze mensen is al vertrokken. Volgens burgemeester Jan Broertjes van Midden-Drenthe is er onrust in de omgeving. De burgemeester heeft overleg gehad met het COA (Contact Orgaan opvang Asielzoekers).
De asielzoekers die vandaag vertrekken hebben al een verblijfstatus en zouden slechts een dag in Oranje verblijven op weg naar een nieuwe plek. Maar zij zitten nu al langer in Oranje en dat was niet de bedoeling. Het zijn mensen die al een tijdje in Nederland zijn en ook een beetje geld hebben om meer te ondernemen. Zij hadden onderdak in het Energy Village Hotel in de Eemshaven, maar dat centrum is gesloten. De gemeente wilde het daar niet langer openhouden.
De hele opvanglocatie in Oranje beschikt sinds vandaag over wifi. Daardoor hoeven de vluchtelingen niet meer aan de rand van het park te verblijven om te internetten.
Daarnaast wordt het tempo van instroom van vluchtelingen verlaagd. Oranje vangt 1400 vluchtelingen op, maar het centrum loopt de komende weken nu minder snel vol. Er worden in Oranje veel Syrische gezinnen gehuisvest omdat het 'Pipodorp' zich daarvoor goed leent. Zo'n tachtig procent van het dorp bestaat straks uit Syrische vluchtelingen.
Een speciale buslijndienst wordt opgezet voor de vluchtelingen. Nieuwkomers in Oranje zijn niet altijd op de hoogte van bepaalde gebruiken en verkeersregels in Nederland. Het COA belooft snel goede voorlichting te tegen aan deze mensen.
Heb me er wel vaker over verbaasd dat dit soort mensen zomaar het verkeer in mag.quote:
Kijk waar ze nu zitten. Ziet er toch prima uit ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:50 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee deze meneer wil een huis en vindt twee maanden daarvoor wel een redelijke termijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kijk waar ze nu zitten. Ziet er toch prima uit ?
Nah dat ze hier heen willen komen heb ik geen probleem mee. Alleen beetje jammer dat deze tijdelijke opvang die gewoon prima is niet goed genoeg is. Weet niet hoe hij er thuis bij zat ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee deze meneer wil een huis en vindt twee maanden daarvoor wel een redelijke termijn.Ook willen ze pretty much allemaal het gezin laten overkomen en worden die gezinsleden door de overheid op papier dan niet meer als asielzoekers gezien/benoemd.
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dat ze hier heen willen komen heb ik geen probleem mee. Alleen beetje jammer dat deze tijdelijke opvang die gewoon prima is niet goed genoeg is. Weet niet hoe hij er thuis bij zat ?
Opeens heb je het: Je word vluchteling.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zeg dat ik uit die zandbak kom en ik krijg dan ook een huis. En wifi in het pipodorp. Wat dus betekent dat al die lui ook tenminste een smartphone hebben.Graties met de bus.
alles graties.
Misschien dat de bewoners daar langer in de rij moeten staan bij de kassa ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:19 schreef LXIV het volgende:
Wat is nu precies de overlast? Dat staat niet in het artikel. Ze hebben het over 'winkelbezoekjes'. Dat is toch precies wat een winkelier wil? Dat mensen zijn winkel bezoeken?
Inderdaad, je zou geneigd zijn te denken dat de extra omzet welkom is. Misschien kijken ze alleen maar zonder iets te kopen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:19 schreef LXIV het volgende:
Wat is nu precies de overlast? Dat staat niet in het artikel. Ze hebben het over 'winkelbezoekjes'. Dat is toch precies wat een winkelier wil? Dat mensen zijn winkel bezoeken?
Mja cultuur dingetje...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:18 schreef NotYou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jij wanneer vrouwen en dochters verkracht worden, 'jullie' ontnomen 'eer' kennelijk het voornaamste vindt en de verwoestende emotionele impact die zoiets moet hebben op juist de mensen waarvan je zou moeten houden kennelijk pas daarna komt.. (if at all) tja.. dan heb ik eigenlijk maar weinig goeds over je te zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |