abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145565052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zit je dan helemaal lekker........ NS voor de treinen naar Utrecht/Arnhem, Connexxion voor het kippenlijntje naar B'veld/Amersfoort en Syntus voor de bus.
En niet eens alle bussen van Synthus.. Ook Connexxion rijdt in deze regio :'( En in de steden zijn ook nog andere stadsbussen actief..
Om het nog ingewikkelder te maken rijden ze ook op elkaars lijnen en denk je bij Synthus in te stappen maar blijkt het een lijn van Drent te zijn of zo. :'(
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:28:46 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145565076
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:58 schreef TC03 het volgende:
Ik snap dat veel dingen irritant zijn, alleen het stoort me dat er wordt gesproken over 'de OV-chipkaart' terwijl als je even verder leest het in feite alleen maar gaat over de hoge borg en gebrek aan transparantie. Dat heeft dus niks met de OV-chipkaart te maken maar meer met de dienstverlening eromheen. Dat is iets totaal anders. Negen van de tien nieuwssites prikken hier helaas niet doorheen waardoor de beeldvorming enorm verwarrend is m.b.t. dit nieuwsbericht.
De OV-chipkaart zelf is prima en zo ervaar ik dat ook. Ik heb automatisch opladen aanstaan voor zowel de NS als andere vervoersmaatschappijen, ik hoef me zodoende nooit druk te maken over geld wat ik erop moet zetten of een kaartje dat ik moet kopen. Ik check gewoon in en uit en af en toe wordt er ineens geld afgeschreven. Makkelijker (en klantvriendelijker) kan het niet. Moet er niet aan denken om weer losse kaartjes te moeten kopen of nog erger, strippenkaarten. :')
Eens. Andere verbeterpunten:

-Meereiskorting met een ander
-Plaatsing paaltjes op Utrecht CS (waarom niet op het perron?)

Verder is het gewoon een goed werkend product. Maar goed, we moeten altijd wat te zeiken hebben. Daarom verbaast het me ook niks dat Ouder1 hier weer buurt :')
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:29:33 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145565100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Keuzes maken in het leven hoort erbij, dan dus maar geen wandelroute door een station heen maar er langs. Feit is dat dat een elementair probleem is en zorgt voor een enorme additionele kostenpost qua personeelskosten
Ja, dat is een flinke investering dus, bij de stations waar dat zo is een wandelroute langs (over of onder dus) het station maken, die investering zal men niet nog een keer willen doen, daarbij hebben een hoop stations met bijdrage van de gemeente of provincie het station op die manier kunnen realiseren omdat het daarmee een doorvoer werd van de ene kant naar de andere kant van het station.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145565149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom zou de staat de gangen van een willekeurige burger na willen gaan?
Kennis is macht. Kennis van de burger is macht over de burger. Hoe meer macht je over de burger hebt hoe kleinder de noodzaak om de goedkeuring van de burger weg te dragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:31:27 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145565170
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En niet eens alle bussen van Synthus.. Ook Connexxion rijdt in deze regio :'( En in de steden zijn ook nog andere stadsbussen actief..
Om het nog ingewikkelder te maken rijden ze ook op elkaars lijnen en denk je bij Synthus in te stappen maar blijkt het een lijn van Drent te zijn of zo. :'(
Ja, geweldig hè, één OV-chipkaart voor alle vervoerders *O*
:'( :'( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:31:28 #210
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145565171
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:28 schreef Richestorags het volgende:

In Utrecht komen poortjes, als de verbouwing af is. Tenminste, dat is de bedoeling.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:32:25 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145565202
quote:
[..]
Verder is het gewoon een goed werkend product. Maar goed, we moeten altijd wat te zeiken hebben. Daarom verbaast het me ook niks dat Ouder1 hier weer buurt :')
Een onnodig ingewikkeld product is geen goed werkend product.
Bij een goed werkend product hoef je niet in- en uit te checken voor een reis die je al betaald hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145565217
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:25 schreef Fascination het volgende:
[..]
Maar staat zo'n automaat doorgaans niet na die in- en uitcheckpoortjes?
Dat dus. Niet echt heel handig. :P
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:33:42 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145565243
Overigens, na alle verwijzingen naar de Oystercard en de varianten daarop in HK en Singapore, hoe zit het in Londen als je buiten Londen gaat reizen? Kun je dan je Oystercard ook gebruiken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145565247
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:01 schreef Operc het volgende:
[..]
Graag gedaan. :)
En klopt. :Y Dus dat de borg hoger moet zijn dan de 5 pond die ze bij de Oystercard vragen kan ik opzich begrijpen, maar omdat je het geld niet snel en gratis terug kunt krijgen is de borg bij de OV chipkaart gewoon lomp. Als het 10-15 euro was die je bij het uitchecken weer bij een loket/automaat kunt krijgen is het veel minder erg.
Maar heet het officieel ook echt 'borg'? Want als dat zo is.. Mogen ze dan juridisch gezien wel kosten in rekening brengen voor het terugvragen van die borg?
Ik zou haast denken van niet... Dan krijg je dat bij verhuurbedrijven en huizenhuur namelijk ook..
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:33:58 #215
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145565250
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:25 schreef Fascination het volgende:
[..]
Maar staat zo'n automaat doorgaans niet na die in- en uitcheckpoortjes?
Klopt, dat betekent dus dat óf er in elke poortjeszone een automaat moet komen, of dat poortjes niet gesloten blijven bij uitchecken als dat saldo negatief wordt.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:34:49 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145565281
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:33 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, dat betekent dus dat óf er in elke poortjeszone een automaat moet komen, of dat poortjes niet gesloten blijven bij uitchecken als dat saldo negatief wordt.
Ik zie mogelijkheden voor een TV-serie: "Gevangen op het perron".
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:34:58 #217
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145565283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar heet het officieel ook echt 'borg'?
'Saldo'
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:35:30 #218
396550 Richestorags
pi_145565303
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een onnodig ingewikkeld product is geen goed werkend product.
Bij een goed werkend product hoef je niet in- en uit te checken voor een reis die je al betaald hebt.
Dat is inderdaad een minpunt dat ik vergeten was te melden. Goed ik heb daar nooit last van. Wel heb ik als student nog de faal meegemaakt dat je een boete kon krijgen voor niet inchecken met een reisproduct. Natuurlijk snap ik het argument van de verdeelsleutel, maar leg dat dan uit i.p.v. een boete te geven :')

Jij hebt het trouwens over een sub-onderdeel van het grotere product. Het algemene product, in- en uitchecken, werkt gewoon goed voor mij. Die verbeterpunten die zijn aangedragen zijn echt niet lastig om te implementeren en dan is het gewoon een topproduct.
pi_145565307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:04 schreef Operc het volgende:
[..]
Omdat je met een anonieme OV chipkaart anders voor 7,50 een ritje Groningen-Maastricht zou kunnen doen. :P
De houder van die kaart is toch gewoon te achterhalen? Zo anoniem is die niet; dat is gewoon een verkeerde term en betekent niets meer of minder dan dat hij niet persoonsgebonden is.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:35:53 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145565313
quote:
[..]
Maar heet het officieel ook echt 'borg'? Want als dat zo is.. Mogen ze dan juridisch gezien wel kosten in rekening brengen voor het terugvragen van die borg?
Ik zou haast denken van niet... Dan krijg je dat bij verhuurbedrijven en huizenhuur namelijk ook..
Nog erger; ze brengen je kosten in rekening om je saldo er af te halen....
Een beetje als geld pinnen met je creditcard.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:36:13 #221
396550 Richestorags
pi_145565317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:33 schreef Leandra het volgende:
Overigens, na alle verwijzingen naar de Oystercard en de varianten daarop in HK en Singapore, hoe zit het in Londen als je buiten Londen gaat reizen? Kun je dan je Oystercard ook gebruiken?
Nee.

Overigens nog een goede feature van de Oystercard: als je geld erop zet kan je nooit meer betalen dan de prijs van een dagpas. En je krijgt je geld gratis terug, bij elk loket. Niet die faal zoals hier dat je moet betalen om je geld eraf te halen. Tevens geheel anoniem.
pi_145565326
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:33 schreef Leandra het volgende:
Nee, de Oystercard is alleen voor Londen, maar wel voor alle vormen van openbaar vervoer daar.
pi_145565340
Wat wel handig is van de OV chipkaart in Nederland is dat je er maar 1 hebt.
Hier in frankrijk heb je voor iedere stad/regio een andere kaart.

9292ov.nl is trouwens ook briljant, is hier allemaal lokaal op aparte website.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_145565345
quote:
[..]
Ze zullen het een ander naampje geven, maar het principe is hetzelfde natuurlijk.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:37:58 #225
396550 Richestorags
pi_145565366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:36 schreef MouzurX het volgende:
Nederlanders klagen ook veel te veel. Volgens mij is wonen in Frankrijk sowieso een hel. Als je denkt dat Nederland bureaucratisch is :')
pi_145565407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De houder van die kaart is toch gewoon te achterhalen? Zo anoniem is die niet; dat is gewoon een verkeerde term en betekent niets meer of minder dan dat hij niet persoonsgebonden is.
In principe niet. Je kunt de kaart kopen bij Primera bijvoorbeeld, zonder persoonsgegevens achter te laten.
pi_145565448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent je bewust van het feit dat "de Veluwe" geen provincie is?
Het zou wel handig zijn als ze eens gewoon een duidelijke kaart zouden plaatsen waarop te zien is wat er precies (volgens hun) onder valt.
Edit: ah er stond al een kaart.... waar je nog niet veel mee kunt, valt Veenendaal er onder of niet?
Jij begrijpt zo'n beetje wat ik bedoel en die kaart kon ik toen niet eens vinden, zelfs niet na meerdere telefoontjes naar Synthus die ook niet verder kwamen dan: "Alle Sythuslijnen in de Sythus regio Veluwe met uitzondering van stadslijnen en met toevoeging van enkele schoollijnen.. en niet de andere lijnen waar Sythus in de regio Veluwe op rijdt"
Heel erg helder allemaal.

Daar hoort gewoon een duidelijke kaart over op hun website te staan en een papieren versie van meegeleverd te worden bij de aanschaf van dat abo.
pi_145565457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat gaat dus niet. Poortje blijft dicht bij uitchecken wegens te weinig saldo..
En wat moet je dan doen?
pi_145565531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:50 schreef Operc het volgende:nd staat kun je inchecken. Als je door de reis in de min komt kun je gewoon nog uitchecken. :)
EDIT: Het verschil met de OV chipkaart is dus dat je in Nederland 7,50 voor je kaart betaalt en deze nooit terugkrijgt en dat je een hoge borg op je kaart hebt staan die je alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
Je hebt geen borg op je kaart staan, je kunt gewoon reizen met dat bedrag. Alleen als je de trein in wilt, moet er minimaal ¤20 opstaan.
Als het borg was, zou dat bedrag er altijd opblijven staan en kon je er geen reizen van betalen.
pi_145565560
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:09 schreef macca728 het volgende:
Hier zou je dus inderdaad moeten worden geholpen door een NS medewerker en die zou dan een boete moeten geven.
Een boete? Wat is dat voor een waanzin? Dus voortaan moet je A) controleren hoeveel geld je op je kaart hebt staan voor je gaat reizen en B) vooraf nagaan wat die reis je exact gaat kosten? Zo niet dan krijg je een boete? 8)7

Dat is leuk een aardig voor volwassenen die die rit vaker maken.. maar als een 13 jarige zo'n rit maakt kan je dat toch niet verwachten? Van een incidentele reiziger trouwens ook niet vind ik.
pi_145565573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nederlanders klagen ook veel te veel. Volgens mij is wonen in Frankrijk sowieso een hel. Als je denkt dat Nederland bureaucratisch is :')
God dat heb ik mogen weten zeg.

Huurtoeslag ben ik nu al 2 maanden mee bezig.
Willen ze je geboortecertificaat, inschrijving school, bewijs dat je er woont, zorgpas, bewijs dat je je zorgverzekering betaald, etc etc

OV kaart kopen? Sta je in september 1-2 uur voor in de rij.
pi_145565631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Keuzes maken in het leven hoort erbij, dan dus maar geen wandelroute door een station heen maar er langs. Feit is dat dat een elementair probleem is en zorgt voor een enorme additionele kostenpost qua personeelskosten
Of een mooie werkgelegenheid die ons veel uitkeringsgerechtigden scheelt..
pi_145565645
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Echt? :X En wat gebeurt er dan? Kun je bij een NS-mederwerker betalen ofzo?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een boete? Wat is dat voor een waanzin? Dus voortaan moet je A) controleren hoeveel geld je op je kaart hebt staan voor je gaat reizen en B) vooraf nagaan wat die reis je exact gaat kosten? Zo niet dan krijg je een boete? 8)7
Dat is leuk een aardig voor volwassenen die die rit vaker maken.. maar als een 13 jarige zo'n rit maakt kan je dat toch niet verwachten? Van een incidentele reiziger trouwens ook niet vind ik.
Je kan dan toch gewoon naar zo'n oplaadautomaat? En daarna uitchecken?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145565679
quote:
[..]
Second that.
pi_145565787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt geen borg op je kaart staan, je kunt gewoon reizen met dat bedrag. Alleen als je de trein in wilt, moet er minimaal ¤20 opstaan.
Als het borg was, zou dat bedrag er altijd opblijven staan en kon je er geen reizen van betalen.
Oké, het naampje is wat anders, maar het effect is hetzelfde: De 20 euro die erop staat moet erop blijven staan na je reis als je zonder op te laden weer van de trein gebruik wil maken. Effectief is je kaart dus nutteloos in de trein als je er minder dan 20 euro op hebt staan. En ja, er zijn reizen die meer dan 20 euro kosten, maar er zijn ook mensen die maar 4-5 euro per ritje betalen. Zij gebruiken dus 15-16 euro van wat er op de kaart staat nooit en moeten betalen om dit terug te krijgen.

quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:46 schreef Skv het volgende:
[..]
[..]
Nu nog wel, als ze de poortjes dicht gaan doen zullen ze altijd zo'n automaat moeten plaatsen voordat je uitcheckt. Dat is nu (volgens mij) bij lang niet alle stations het geval.
pi_145565817
Kon eerst voor 4.80 (retourtje) een papieren kaartje met 40% korting kopen. Nu moet ik 10 euro op mijn ov kaart staan. :r Heb ook het gevoel dat mijn privacy is aangetast sinds ik een ov kaart heb. Ze kunnen tenslotte best veel informatie over je verzamelen.
pi_145565827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:50 schreef Operc het volgende:
[..]
Oké, het naampje is wat anders, maar het effect is hetzelfde: De 20 euro die erop staat moet erop blijven staan na je reis als je zonder op te laden weer van de trein gebruik wil maken. Effectief is je kaart dus nutteloos in de trein als je er minder dan 20 euro op hebt staan. En ja, er zijn reizen die meer dan 20 euro kosten, maar er zijn ook mensen die maar 4-5 euro per ritje betalen. Zij gebruiken dus 15-16 euro van wat er op de kaart staat nooit en moeten betalen om dit terug te krijgen.
[..]
Nu nog wel, als ze de poortjes dicht gaan doen zullen ze altijd zo'n automaat moeten plaatsen voordat je uitcheckt. Dat is nu (volgens mij) bij lang niet alle stations het geval.
Ja, dan moeten ze inderdaad extra automaten gaan plaatsen. Je kan sowieso geen boete krijgen omdat je zolang je op het perron staat gewoon ingecheckt bent.

Het enige wat ik echt niet begrijp is dat je in- en uit moet checken bij overstappen. Op sommige stations op van die vage locaties als Zutphen heb je DRIE van die fucking dingen naast elkaar. Alsof ik weet van welke vervoerder mijn vervolgtrein is. :{
pi_145565837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:36 schreef MouzurX het volgende:
Zodra je dus met abo's gaat werken vervalt dat voordeel. Zie het abo van mijn zoon van vorig jaar. Dan heb je dus wel 1 pas maar meerdere abo's nodig.
pi_145565876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:39 schreef Operc het volgende:
[..]
In principe niet. Je kunt de kaart kopen bij Primera bijvoorbeeld, zonder persoonsgegevens achter te laten.
Om hem vervolgens met je pin op te laden. ;)
pi_145565919
Dat minimumbedrag voor inchecken bij de trein vervalt dus als je automatisch opladen activeert op je kaart. Scheelt heel wat ergernis.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_145565922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Om hem vervolgens met je pin op te laden. ;)
Kan, maar hoeft niet, Primera accepteert ook contant geld. En zelfs als je pint kunnen ze niet bij jou aankloppen want misschien heb jij voor een vriend(in) die kaart eenmalig opgeladen.
pi_145565940
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:53 schreef Fascination het volgende:
Dat minimumbedrag voor inchecken bij de trein vervalt dus als je automatisch opladen activeert op je kaart. Scheelt heel wat ergernis.
Ja, nog zo'n feest, je ziet niet wanneer automatisch opgeladen wordt. En dan sturen ze een keer een briefje en als je dan niet op je blote knietjes binnen 2 weken betaalt dan krijg je een incassorekening van 40 Euro. Zelfs als het maar om 10 Euro opwaarderen gaat. :r
pi_145565966
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:46 schreef Skv het volgende:
[..]
[..]
Een 13 jarige? En wat als je je pinpas niet bij je hebt of hij blokkeert? Dan sta je dus 4ffer op het perron? En hier werd dus gezegd dat je er een boete bij kreeg.. Niet 'alleen maar opladen' dus.
pi_145565975
quote:
Klopt. Dus voor mensen die vaak reizen is het minder erg. (Dan wordt die 7,50 ook over meer ritten 'verspreid' als het ware.) Het probleem is echter dat de mensen die niet zo vaak reizen veel duurder uit zijn. Want die hebben dat automatisch opladen niet en een papieren kaartje is opeens 1 euro duurder geworden, terwijl er niet meer gemak tegenover staat. (Wat anderen al zeggen, de OV chipkaart is ontworpen vanuit wat de vervoerders goed uitkomt, in plaats van dat het is ontworpen om de reiziger een zo'n gemakkelijk mogelijke reis aan te bieden.)
pi_145566007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een 13 jarige? En wat als je je pinpas niet bij je hebt of hij blokkeert? Dan sta je dus 4ffer op het perron?
Datzelfde had je ook met papieren kaartjes. Geen verschil dus.
pi_145566009
quote:
[..]
Een 13 jarige? En wat als je je pinpas niet bij je hebt of hij blokkeert? Dan sta je dus 4ffer op het perron? En hier werd dus gezegd dat je er een boete bij kreeg.. Niet 'alleen maar opladen' dus.
Die boete is dus niet zo, en die 13-jarige moet dan maar een pinpas meenemen. Godsamme zeg, als je het niet kan betalen dan moet je niet met de trein gaan.

Hierover zeuren is van hetzelfde kaliber als de auto pakken naar zuid-Spanje en tanken als je thuis wegrijdt. Dan vergeten te tanken. Sta je dan vlak voor je plaats van bestemming gestrand langs de weg, dan gaan zeuren dat het de schuld is van de tankstations en de fabrikant van je auto.

Maar nee hoor, het is de NS, dus zijn we allemaal slachtoffer. STEL JE VOOR WAT EEN DERTIENJARIGE MOET DENKEN ALS HIJ MOET PINNEN VOOR ZIJN TREINREIS. :')
Als je dat gedoe niet wil dan zet je automatisch opladen aan op zijn kaart en laat je het geld van je eigen rekening afschrijven.
pi_145566032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:50 schreef Operc het volgende:
[..]
[..]
Nee, het effect is niet hetzelfde. Borg kun je helemaal niet gebruiken. De ¤20 kun je wel (beperkt) gebruiken. Het hoeft er namelijk niet op te staan ná je treinreis, maar moet erop staan voor je treinreis. Als je na de treinreis b.v. ook nog met de bus gaat, hoeft er daarvoor geen ¤20 op de kaart te staan.
Als je een enkele keer met de trein gaat, maar regelmatig met de bus, hoeft er ook geen ¤20 op te staan,

Neemt overigens niet weg dat de NS ¤20 van je gijzelt, maar het is geen borg.
pi_145566043
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:51 schreef Skv het volgende:
Het enige wat ik echt niet begrijp is dat je in- en uit moet checken bij overstappen. Op sommige stations op van die vage locaties als Zutphen heb je DRIE van die fucking dingen naast elkaar. Alsof ik weet van welke vervoerder mijn vervolgtrein is.
Dit.

Vooraf puzzelen voortaan dus. Wat kost je reis (in delen), welke aanbieders ga je gebruiken.. En hoe zit dat eigenlijk als je om moet rijden? Betaal je dan meer als je daarbij moet overstappen?
pi_145566060
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Vooraf puzzelen voortaan dus. Wat kost je reis (in delen), welke aanbieders ga je gebruiken.. En hoe zit dat eigenlijk als je om moet rijden? Betaal je dan meer als je daarbij moet overstappen?
Ik mag lijen van niet, want ik gebruik die tussendoorstationnetjes alleen als Amersfoort weer eens plat ligt.
pi_145566064
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, het effect is niet hetzelfde. Borg kun je helemaal niet gebruiken. De ¤20 kun je wel (beperkt) gebruiken. Het hoeft er namelijk niet op te staan ná je treinreis, maar moet erop staan voor je treinreis. Als je na de treinreis b.v. ook nog met de bus gaat, hoeft er daarvoor geen ¤20 op de kaart te staan.
Als je een enkele keer met de trein gaat, maar regelmatig met de bus, hoeft er ook geen ¤20 op te staan,
Neemt overigens niet weg dat de NS ¤20 van je gijzelt, maar het is geen borg.
Dat zeg ik. :)
pi_145566078
quote:
Dat kan volgens mij niet met een anonieme kaart en je gooit daarmee je privacy op straat.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 14:00:18 #252
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145566081
quote:
[..]
De bewering dat je een boete krijgt als je met onvoldoende saldo uit wil checken lijkt me buitengewoon sterk, en totdat ik daar een fatsoenljke bron bij zie geloof ik daar dan ook geen snars van.
pi_145566084
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:54 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, nog zo'n feest, je ziet niet wanneer automatisch opgeladen wordt. En dan sturen ze een keer een briefje en als je dan niet op je blote knietjes binnen 2 weken betaalt dan krijg je een incassorekening van 40 Euro. Zelfs als het maar om 10 Euro opwaarderen gaat. :r
briefje? binnen 2 weken betalen?

je hebt toch wel 10 euro op je rekening staan :') blijf lekker binnen als je toch geen geld voor de trein hebt dan.
pi_145566119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:54 schreef Operc het volgende:
[..]
Kan, maar hoeft niet, Primera accepteert ook contant geld. En zelfs als je pint kunnen ze niet bij jou aankloppen want misschien heb jij voor een vriend(in) die kaart eenmalig opgeladen.
Bij Primera laden ze dus voor je op? Niet zoals bij de AH dat daar een (pin)automaat voor naast de kassa staat waar ze je naar verwijzen?
pi_145566129
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
briefje? binnen 2 weken betalen?
je hebt toch wel 10 euro op je rekening staan :') blijf lekker binnen als je toch geen geld voor de trein hebt dan.
Dit ja, komop zeg.

En dat hele Abonnementen verhaal snap ik niet zo, lijkt me inderdaad heel ingewikkeld met al die verschillende producten, maar misschien als je het 2 keer gebruikt ben je er aan gewend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')