In principe niet. Je kunt de kaart kopen bij Primera bijvoorbeeld, zonder persoonsgegevens achter te laten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De houder van die kaart is toch gewoon te achterhalen? Zo anoniem is die niet; dat is gewoon een verkeerde term en betekent niets meer of minder dan dat hij niet persoonsgebonden is.
Jij begrijpt zo'n beetje wat ik bedoel en die kaart kon ik toen niet eens vinden, zelfs niet na meerdere telefoontjes naar Synthus die ook niet verder kwamen dan: "Alle Sythuslijnen in de Sythus regio Veluwe met uitzondering van stadslijnen en met toevoeging van enkele schoollijnen.. en niet de andere lijnen waar Sythus in de regio Veluwe op rijdt"quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent je bewust van het feit dat "de Veluwe" geen provincie is?
Het zou wel handig zijn als ze eens gewoon een duidelijke kaart zouden plaatsen waarop te zien is wat er precies (volgens hun) onder valt.
Edit: ah er stond al een kaart.... waar je nog niet veel mee kunt, valt Veenendaal er onder of niet?
En wat moet je dan doen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat gaat dus niet. Poortje blijft dicht bij uitchecken wegens te weinig saldo..
Je hebt geen borg op je kaart staan, je kunt gewoon reizen met dat bedrag. Alleen als je de trein in wilt, moet er minimaal ¤20 opstaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:50 schreef Operc het volgende:nd staat kun je inchecken. Als je door de reis in de min komt kun je gewoon nog uitchecken.
EDIT: Het verschil met de OV chipkaart is dus dat je in Nederland 7,50 voor je kaart betaalt en deze nooit terugkrijgt en dat je een hoge borg op je kaart hebt staan die je alleen terugkrijgt als je administratiekosten betaalt.
Een boete? Wat is dat voor een waanzin? Dus voortaan moet je A) controleren hoeveel geld je op je kaart hebt staan voor je gaat reizen en B) vooraf nagaan wat die reis je exact gaat kosten? Zo niet dan krijg je een boete?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:09 schreef macca728 het volgende:
Hier zou je dus inderdaad moeten worden geholpen door een NS medewerker en die zou dan een boete moeten geven.
God dat heb ik mogen weten zeg.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nederlanders klagen ook veel te veel. Volgens mij is wonen in Frankrijk sowieso een hel. Als je denkt dat Nederland bureaucratisch is
Of een mooie werkgelegenheid die ons veel uitkeringsgerechtigden scheelt..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Keuzes maken in het leven hoort erbij, dan dus maar geen wandelroute door een station heen maar er langs. Feit is dat dat een elementair probleem is en zorgt voor een enorme additionele kostenpost qua personeelskosten
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Echt?En wat gebeurt er dan? Kun je bij een NS-mederwerker betalen ofzo?
Je kan dan toch gewoon naar zo'n oplaadautomaat? En daarna uitchecken?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een boete? Wat is dat voor een waanzin? Dus voortaan moet je A) controleren hoeveel geld je op je kaart hebt staan voor je gaat reizen en B) vooraf nagaan wat die reis je exact gaat kosten? Zo niet dan krijg je een boete?
Dat is leuk een aardig voor volwassenen die die rit vaker maken.. maar als een 13 jarige zo'n rit maakt kan je dat toch niet verwachten? Van een incidentele reiziger trouwens ook niet vind ik.
Second that.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eens. Andere verbeterpunten:
-Meereiskorting met een ander
-Plaatsing paaltjes op Utrecht CS (waarom niet op het perron?)
Verder is het gewoon een goed werkend product. Maar goed, we moeten altijd wat te zeiken hebben. Daarom verbaast het me ook niks dat Ouder1 hier weer buurt
Oké, het naampje is wat anders, maar het effect is hetzelfde: De 20 euro die erop staat moet erop blijven staan na je reis als je zonder op te laden weer van de trein gebruik wil maken. Effectief is je kaart dus nutteloos in de trein als je er minder dan 20 euro op hebt staan. En ja, er zijn reizen die meer dan 20 euro kosten, maar er zijn ook mensen die maar 4-5 euro per ritje betalen. Zij gebruiken dus 15-16 euro van wat er op de kaart staat nooit en moeten betalen om dit terug te krijgen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt geen borg op je kaart staan, je kunt gewoon reizen met dat bedrag. Alleen als je de trein in wilt, moet er minimaal ¤20 opstaan.
Als het borg was, zou dat bedrag er altijd opblijven staan en kon je er geen reizen van betalen.
Nu nog wel, als ze de poortjes dicht gaan doen zullen ze altijd zo'n automaat moeten plaatsen voordat je uitcheckt. Dat is nu (volgens mij) bij lang niet alle stations het geval.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:46 schreef Skv het volgende:
[..]
[..]
Je kan dan toch gewoon naar zo'n oplaadautomaat? En daarna uitchecken?
Ja, dan moeten ze inderdaad extra automaten gaan plaatsen. Je kan sowieso geen boete krijgen omdat je zolang je op het perron staat gewoon ingecheckt bent.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:50 schreef Operc het volgende:
[..]
Oké, het naampje is wat anders, maar het effect is hetzelfde: De 20 euro die erop staat moet erop blijven staan na je reis als je zonder op te laden weer van de trein gebruik wil maken. Effectief is je kaart dus nutteloos in de trein als je er minder dan 20 euro op hebt staan. En ja, er zijn reizen die meer dan 20 euro kosten, maar er zijn ook mensen die maar 4-5 euro per ritje betalen. Zij gebruiken dus 15-16 euro van wat er op de kaart staat nooit en moeten betalen om dit terug te krijgen.
[..]
Nu nog wel, als ze de poortjes dicht gaan doen zullen ze altijd zo'n automaat moeten plaatsen voordat je uitcheckt. Dat is nu (volgens mij) bij lang niet alle stations het geval.
Zodra je dus met abo's gaat werken vervalt dat voordeel. Zie het abo van mijn zoon van vorig jaar. Dan heb je dus wel 1 pas maar meerdere abo's nodig.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:36 schreef MouzurX het volgende:
Wat wel handig is van de OV chipkaart in Nederland is dat je er maar 1 hebt.
Hier in frankrijk heb je voor iedere stad/regio een andere kaart.
9292ov.nl is trouwens ook briljant, is hier allemaal lokaal op aparte website.
Om hem vervolgens met je pin op te laden.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:39 schreef Operc het volgende:
[..]
In principe niet. Je kunt de kaart kopen bij Primera bijvoorbeeld, zonder persoonsgegevens achter te laten.
Kan, maar hoeft niet, Primera accepteert ook contant geld. En zelfs als je pint kunnen ze niet bij jou aankloppen want misschien heb jij voor een vriend(in) die kaart eenmalig opgeladen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Om hem vervolgens met je pin op te laden.
Ja, nog zo'n feest, je ziet niet wanneer automatisch opgeladen wordt. En dan sturen ze een keer een briefje en als je dan niet op je blote knietjes binnen 2 weken betaalt dan krijg je een incassorekening van 40 Euro. Zelfs als het maar om 10 Euro opwaarderen gaat.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:53 schreef Fascination het volgende:
Dat minimumbedrag voor inchecken bij de trein vervalt dus als je automatisch opladen activeert op je kaart. Scheelt heel wat ergernis.
Een 13 jarige? En wat als je je pinpas niet bij je hebt of hij blokkeert? Dan sta je dus 4ffer op het perron? En hier werd dus gezegd dat je er een boete bij kreeg.. Niet 'alleen maar opladen' dus.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:46 schreef Skv het volgende:
[..]
[..]
Je kan dan toch gewoon naar zo'n oplaadautomaat? En daarna uitchecken?
Klopt. Dus voor mensen die vaak reizen is het minder erg. (Dan wordt die 7,50 ook over meer ritten 'verspreid' als het ware.) Het probleem is echter dat de mensen die niet zo vaak reizen veel duurder uit zijn. Want die hebben dat automatisch opladen niet en een papieren kaartje is opeens 1 euro duurder geworden, terwijl er niet meer gemak tegenover staat. (Wat anderen al zeggen, de OV chipkaart is ontworpen vanuit wat de vervoerders goed uitkomt, in plaats van dat het is ontworpen om de reiziger een zo'n gemakkelijk mogelijke reis aan te bieden.)quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:53 schreef Fascination het volgende:
Dat minimumbedrag voor inchecken bij de trein vervalt dus als je automatisch opladen activeert op je kaart. Scheelt heel wat ergernis.
Datzelfde had je ook met papieren kaartjes. Geen verschil dus.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een 13 jarige? En wat als je je pinpas niet bij je hebt of hij blokkeert? Dan sta je dus 4ffer op het perron?
Die boete is dus niet zo, en die 13-jarige moet dan maar een pinpas meenemen. Godsamme zeg, als je het niet kan betalen dan moet je niet met de trein gaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een 13 jarige? En wat als je je pinpas niet bij je hebt of hij blokkeert? Dan sta je dus 4ffer op het perron? En hier werd dus gezegd dat je er een boete bij kreeg.. Niet 'alleen maar opladen' dus.
Nee, het effect is niet hetzelfde. Borg kun je helemaal niet gebruiken. De ¤20 kun je wel (beperkt) gebruiken. Het hoeft er namelijk niet op te staan ná je treinreis, maar moet erop staan voor je treinreis. Als je na de treinreis b.v. ook nog met de bus gaat, hoeft er daarvoor geen ¤20 op de kaart te staan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:50 schreef Operc het volgende:
[..]
Oké, het naampje is wat anders, maar het effect is hetzelfde: De 20 euro die erop staat moet erop blijven staan na je reis als je zonder op te laden weer van de trein gebruik wil maken. Effectief is je kaart dus nutteloos in de trein als je er minder dan 20 euro op hebt staan. En ja, er zijn reizen die meer dan 20 euro kosten, maar er zijn ook mensen die maar 4-5 euro per ritje betalen. Zij gebruiken dus 15-16 euro van wat er op de kaart staat nooit en moeten betalen om dit terug te krijgen.
[..]
Dit.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:51 schreef Skv het volgende:
Het enige wat ik echt niet begrijp is dat je in- en uit moet checken bij overstappen. Op sommige stations op van die vage locaties als Zutphen heb je DRIE van die fucking dingen naast elkaar. Alsof ik weet van welke vervoerder mijn vervolgtrein is.
Ik mag lijen van niet, want ik gebruik die tussendoorstationnetjes alleen als Amersfoort weer eens plat ligt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Vooraf puzzelen voortaan dus. Wat kost je reis (in delen), welke aanbieders ga je gebruiken.. En hoe zit dat eigenlijk als je om moet rijden? Betaal je dan meer als je daarbij moet overstappen?
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, het effect is niet hetzelfde. Borg kun je helemaal niet gebruiken. De ¤20 kun je wel (beperkt) gebruiken. Het hoeft er namelijk niet op te staan ná je treinreis, maar moet erop staan voor je treinreis. Als je na de treinreis b.v. ook nog met de bus gaat, hoeft er daarvoor geen ¤20 op de kaart te staan.
Als je een enkele keer met de trein gaat, maar regelmatig met de bus, hoeft er ook geen ¤20 op te staan,
Neemt overigens niet weg dat de NS ¤20 van je gijzelt, maar het is geen borg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |