abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:57:35 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145536062

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 15-10-2014 12:09:00 ]
pi_145536091
Zou op zich best eens zo'n marathon willen lopen, maar al die trainingskilometers zie ik helemaal niet zitten :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_145536121
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:58 schreef Cynic het volgende:
Zou op zich best eens zo'n marathon willen lopen, maar al die trainingskilometers zie ik helemaal niet zitten :P
Je kan het ook gewoon proberen zonder duurlopen :+
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:59:44 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145536150
Gewoon op karakter.
pi_145536157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:55 schreef Quoi het volgende:
Doorzakken is er inderdaad steeds minder (eigenlijk: niet) bij in het afgelopen jaar :o
Lijkt me essentieel voor een prettige LDL in de ochtend ja. Vrijdag had ik aardig wat gedronken en zaterdag besloot ik tegen het eind van de ochtend een stukje te gaan lopen. Meh.... hartslag hoog en snel buiten adem. Niet bevorderlijk, dat bier. :)
pi_145536183
quote:
Maar wel elk weekend een paar uur in de touwen hangen?
Priorities :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_145536197
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lijkt me essentieel voor een prettige LDL in de ochtend ja. Vrijdag had ik aardig wat gedronken en zaterdag besloot ik tegen het eind van de ochtend een stukje te gaan lopen. Meh.... hartslag hoog en snel buiten adem. Niet bevorderlijk, dat bier. :)
Ik merk alleen wel dat mn vetpercentage flink gezakt is en dat ik na vijf bier met koppijn wakker wordt de dag erna :')
pi_145536198

Wil volgend jaar vooral meer hoogtemeters maken eigenlijk en gemiddeld 4x in de week. Qua afstand ben ik er wel blij mee. 6 uur langer gelopen dan Guard ;)
pi_145536246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]
Wil volgend jaar vooral meer hoogtemeters maken eigenlijk en gemiddeld 4x in de week. Qua afstand ben ik er wel blij mee. 6 uur langer gelopen dan Guard ;)
Uitslover, met je 50 km op de TdF ;)
pi_145536252
Even de challenge bijgewerkt met zondag en vandaag en ik loop nog maar 3,25% achter. Dit ga ik makkelijk redden *O*

-edit- nu ik de onderste helft van de lijst eens bekijk... ik zie best veel mensen staan die hier niet meer posten!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:03:37 #11
340128 te-brengla
ook wel theeleut
pi_145536278
Ik was trouwens serieus over dat de brug dicht ging. De brugwachter deed niet wat de organisatie gevraagd had. We stonden zwaar te balen. Maar toch was het een leuke loop.
pi_145536306
Mijn challenge is blessure-vrij lopen.
Get stoned
pi_145536307
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:01 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik merk alleen wel dat mn vetpercentage flink gezakt is en dat ik na vijf bier met koppijn wakker wordt de dag erna :')
Herkenbaar, Hardloopprestaties zijn omgekeerd evenredig aan "tegen alcohol kunnen" :D
pi_145536311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:00 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar wel elk weekend een paar uur in de touwen hangen?
Priorities :P
Ja, dat is natuurlijk sowieso helemaal waar. Nouja, misschien dat de behoefte een marathon te moeten lopen ooit nog wel een keer komt :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:04:40 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145536318
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:04 schreef Hinder het volgende:
*boks!
pi_145536327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:01 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Koppijn heb ik zelden. Wel een soort algehele malaise... dat wel :')
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:04:59 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145536328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:04 schreef Guard het volgende:
[..]
Herkenbaar, Hardloopprestaties zijn omgekeerd evenredig aan "tegen alcohol kunnen" :D
ook *boks!
pi_145536343
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[ afbeelding ]
Lol, ik heb 20 uur langer lopen, de helft aan hoogtemeters en dan nog heb ik 150km minder dan jij hebt op dit moment _O-
pi_145536345
quote:
pi_145536370
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:04 schreef Hinder het volgende:
Dat is mijn eerste prioriteit. Maar als ik weinig loop, dan weet ik bijna zeker dat ik blessurevrij loop. Het is juist de uitdaging om wel de kilometers op te voeren en nog steeds relatief ongeblesseerd te blijven in mijn geval ;)
pi_145536384
Bijna nooit meer brak zijn *O*
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145536704
Ik ben idd ook bijna nooit meer brak, maar drink ook bijna nooit meer dan 3 of 4 drankjes op een avond. En zelfs dat komt misschien maar 1 keer per week voor.

SPOILER
pi_145536732
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:14 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben idd ook bijna nooit meer brak, maar drink ook bijna nooit meer dan 3 of 4 drankjes op een avond. En zelfs dat komt misschien maar 1 keer per week voor.
SPOILER
Ik drink gemiddeld maar 1 of 2 glazen alcohol per maand denk ik :P
En dan 1 of 2 keer per jaar een feestje waar ik echt los ga :@
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145536780
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:02 schreef Serinde het volgende:
Even de challenge bijgewerkt met zondag en vandaag en ik loop nog maar 3,25% achter. Dit ga ik makkelijk redden *O*
-edit- nu ik de onderste helft van de lijst eens bekijk... ik zie best veel mensen staan die hier niet meer posten!
Maar die werken hun challenge dan ook niet meer bij :P

Ik post hier (nog) niet heel veel. Af en toe als ik een lekker trainingsloopje gelopen heb, of een wedstrijdloop. Maar m'n eerste wedstrijdloop is pas op 25 oktober, dus daar valt ook nog niet veel over te zeggen. Helemaal omdat dat peanuts is, die 7,5km ;)

Voor de rest lurk ik eigenlijk gewoon vooral, deels omdat ik het gewoon leuk vind om alle verhalen, blogs, en geweldige prestaties te volgen, anderzijds omdat het me op één of andere manier ook net iets meer motiveert dan dat hardlopen voor mij al doet. Ik probeer wel mee te posten, maar dan sneeuwt soms onder bij de harde kern hier :') :P

Nadeel van in Friesland wonen trouwens is dat 9/10 wedstrijdloopjes op >100km vanaf mijn woonplaats vandaan zijn ;(

Nu ik toch aan het schrijven ben, vandaag m'n eerste intervaltraining gelopen over een afstand van 5km. Eerste kilometer opwarmen, daarna 4 sets van 600p400. Moet zeggen dat het me vooraf echt verschrikkelijk leek, maar ik vond 't nog wel prettig lopen eigenlijk ook! :) Denk dat ik zo'n intervaltraining er nu standaard eens per week tussendoor ga gooien.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_145536844
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:05 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat is mijn eerste prioriteit. Maar als ik weinig loop, dan weet ik bijna zeker dat ik blessurevrij loop. Het is juist de uitdaging om wel de kilometers op te voeren en nog steeds relatief ongeblesseerd te blijven in mijn geval ;)
We trainen gewoon minimaal drie keer per week, natuurlijk.
Get stoned
pi_145537613
Ik heb nog steeds erg veel moeite met mezelf motiveren om te gaan rennen, zeker met zulk meh-weer. Maargoed, als ik weer een maand of 2 structureel 3 keer per week loop mag ik nieuwe sloffen, dus ik moet wel :P

De komende maanden ook weer wat meer wedstrijdjes lopen, hopelijk motiveert dat wat.
pi_145537708
euh.... :@
Als ik me wil inschrijven bij een crossje op de volgende site:
https://sites.google.com/(...)Avant-sylvestrecross

Wat moet ik dan kiezen als ik de grootste afstand wil nemen met mijn 33 jonge jaren.
Want ik neem aan dat bij H35+, H45+, H55+, H65+. De H voor heren staat en daarachter de leeftijd.
Ik wil meedoen aan de cross en niet mee lopen met de trimloop.
pi_145537810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:40 schreef streamnl het volgende:

Wat moet ik dan kiezen als ik de grootste afstand wil nemen met mijn 33 jonge jaren.
Want ik neem aan dat bij H35+, H45+, H55+, H65+. De H voor heren staat en daarachter de leeftijd.
Hsen!
pi_145537821
quote:

Hsen?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:43:28 #30
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_145537845
quote:
Wat anderen zeggen: HSen.

In de dropdown: "Crossloop Heren".
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')