abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145534118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:00 schreef ToniB het volgende:
[..]
ik denk dat juist nu ze er aan gaan verdienen. Gids verplicht dus meer klantjes....
Follow the money.... :X
pi_145534139
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zou kunnen, maar met name geen bord op de mirador van de Pianista,
"turn around here", "no further without a guide" " "watch out for criminl activity"
"do not go here alone"
en dan in 6 talen. Dat dat er niet staat, onbegrijpelijk. Jezus, wat kost dat nou?
Dat gezegd hebbende: heeft Boquete ook een burgemeester eigenlijk?
Die had van mij dan in de afgelopen maand juni functie in juni beschikbaar mogen stellen.
Die hebben ze inmiddels geplaatst, in het Spaans.
pi_145534175
quote:
ja precies, en dat versus een 100.000,- dollar kostende zoektocht met Sinaproc, SENA, politie, helikopters, leger, vrijwilligers enz enz.

Mwah.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 15-10-2014 07:49:10 ]
pi_145534195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:01 schreef ToniB het volgende:

[..]

Die hebben ze inmiddels geplaatst, in het Spaans.
[ afbeelding ]
pas op, glad??
pi_145534221
Verboden met schoenen aan hier te lopen

No pas retorna?

verboden om te keren?
pi_145534227
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:03 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
pas op, glad??
einde van het pad
geen doorgang
keer om
pi_145534261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:04 schreef jackie12 het volgende:
Verboden met schoenen aan hier te lopen
ja alleen met slippers toegankelijk
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:06:56 #69
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145534326
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:38 schreef Saarah het volgende:
[..]
Maar je weet niet zeker dat ze het gedaan hebben. Misschien zijn ze op dezelfde plaats blijven zitten en wisten ze dus wél dat ze daar geen bereik hadden.
dat hangt toch ook af van meerdere factoren, ik dacht hier gelezen te hebben dat bv het weer ook invloed kan hebben. Dus op dezelfde plek kun je dan geen bereik hebben maar soms wel, of bijna altijd en soms net niet. Als je dan 1 x probeert en je hebt geen bereik weet je niet of je wel bereik had kunnen hebben op een ander moment en dus is dat het proberen waard. Denk ik.
pi_145534517
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:59 schreef ToniB het volgende:
iedereen hier is ervan overtuigd dat de foto van K dezelfde plek is als in AFK? Zeker?
Ja, ik meen dit vnml te zien aan hoe het pad verder loopt en aan de rots met de gele bloemetjes.
(Telefoon van Kris verloor op een gegeven moment het contact, dus hij stond aan).

Betr. Canopy, het zou ook een oude lijn kunnen zijn? Ik zie wel staaldraad. Oorspronkelijk werd dit gebruikt door natuurvorsers.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145534627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er is geen motief en er zijn geen verdachten. Er zijn geen sporen van geweld, mishandeling of iets van dien aard. Er is geen enkele aanwijzing die ook maar voorzichtig wijst in de richting van een misdrijf.
Er is niks gevonden waaraan tekenen van geweld of mishandeling te zien zou kunnen zijn.
pi_145535115
Nogmaals er zijn geen feiten die wijzen op een misdrijf of verdwalen.
Er zijn wel aanwijzingen.

Mensen die denken aan verdwalen vinden die aanwijzingen sterk
Mensen die denken aan een misdrijf vinden die aanwijzingen sterk.

En de mensen die twijfelen vinden van beide opties sommige sterk en sommige minder sterk

Mensen die denken aan weer iets anders hebben daar weer hun redenen voor.
pi_145535123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat hangt toch ook af van meerdere factoren, ik dacht hier gelezen te hebben dat bv het weer ook invloed kan hebben. Dus op dezelfde plek kun je dan geen bereik hebben maar soms wel, of bijna altijd en soms net niet. Als je dan 1 x probeert en je hebt geen bereik weet je niet of je wel bereik had kunnen hebben op een ander moment en dus is dat het proberen waard. Denk ik.
Als je in beweging bent, laat je de omgeving bepalen of je mogelijk bereik zou kunnen hebben.
's Avonds is er geen telefoonactiviteit, ook niet de eerste avond al geweest. Daaruit zou ik voorzichtig concluderen dat (als K en L vrij konden beschikken over hun lijf, leden en telefoon) ze in elk geval niet rond hebben gelopen.
pi_145535499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waarom zou het hele aardoppervlak vervuild moeten worden met miljarden debiele waarschuwingsborden voor 2 Nederlanders?
(Overigens weten we niet of K en L zonder gids of pseudogids aan het hiken waren)
Ik ga er nog steeds vanuit dat K&L onder begeleiding waren van ervaren mensen.

Zij hebben deze tocht niet op eigen houtje gedaan.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:41:20 #75
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145535553
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:07 schreef agter het volgende:
Het is alleen maar verstandig dat ze hem (na de eerste nacht, volgens mij) uitgezet hebben. En daarmee stroom bespaarden.
Vervolgens hebben ze op bepaalde tijden de gsm's weer aangezet, en bleek dat ze nog steeds geen bereik hadden. Dus geen smsjes naar huis. Mochten ze al roaming gehad hebben, en een juiste, werkende simkaart.
Er kunnen dus meerdere redenen zijn waarom er geen smsjes naar huis gestuurd zijn.
Persoonlijk zie ik niet in waarom dat perse naar een misdrijf moet leiden. Maar ik mis vast wat... :)
's Nachts uitzetten, akkoord, maar het sparen van de telefoon is juist onverstandig. Ook door ongebruik slinkt het batterijvermogen zienderogen.

Als je na verdwaling of een noodgeval denkt: "owjee, voor het geval ik hier nog een week zit, laat ik dan maar, om ook nog na een week een restje accu te hebben, maar helemaal niets met het ding doen, alleen heel even aanzetten, 1x per dag, als ik vermoed ergens bereik te hebben".

Dan benut je het potentieel van het apparaat helemaal niet, want de batterij raakt toch wel leeg. Als je de telefoon op 2 april wel optimaal gebruikt, heb je er profijt van om uit een netelige situatie te geraken en kun je resultaat boeken. Met sparen en uitzetten heb je er gewoon nooit genot van.

Ook kan bijvoorbeeld het kijken naar een foto of berichten van dierbaren je net die kracht geven, in de "horror nocturno de la selva", zoals de Panamezen een nacht in het tropisch bos noemen.

Het uitblijven van berichten a la HELP, dit is er gebeurd etc. kan wel een aanwijzing zijn voor een plotselinge overmeestering, omdat je bij een verdwaling wel een psychologisch proces doormaakt, waarbij op de één of andere wijze laten weten wat er met je gebeurd is in bijna alle gevallen wel optreedt. Ook omdat het maar een korte handeling hoeft te zijn.
pi_145536022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:41 schreef Perico het volgende:
[..]
's Nachts uitzetten, akkoord, maar het sparen van de telefoon is juist onverstandig. Ook door ongebruik slinkt het batterijvermogen zienderogen.
Als je na verdwaling of een noodgeval denkt: "owjee, voor het geval ik hier nog een week zit, laat ik dan maar, om ook nog na een week een restje accu te hebben, maar helemaal niets met het ding doen, alleen heel even aanzetten, 1x per dag, als ik vermoed ergens bereik te hebben".
Dan benut je het potentieel van het apparaat helemaal niet, want de batterij raakt toch wel leeg. Als je de telefoon op 2 april wel optimaal gebruikt, heb je er profijt van om uit een netelige situatie te geraken en kun je resultaat boeken. Met sparen en uitzetten heb je er gewoon nooit genot van.
Ook kan bijvoorbeeld het kijken naar een foto of berichten van dierbaren je net die kracht geven, in de "horror nocturno de la selva", zoals de Panamezen een nacht in het tropisch bos noemen.
Het uitblijven van berichten a la HELP, dit is er gebeurd etc. kan wel een aanwijzing zijn voor een plotselinge overmeestering, omdat je bij een verdwaling wel een psychologisch proces doormaakt, waarbij op de één of andere wijze laten weten wat er met je gebeurd is in bijna alle gevallen wel optreedt. Ook omdat het maar een korte handeling hoeft te zijn.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/WiJl9u8.jpg

Op dit Spaanse kaartje lijkt het alsof de Iphone inderdaad aanstond vanaf de ochtend van 1 april tot de ochtend van 3 april.

Das lekker accu sparen zeg!

Terwijl je dus je telefoon aan hebt stuur je geen sms-je/appje die misschien terwijl je wandelt op een bepaalde plek waar wel bereik is WEL verzonden wordt?

Dus aan de ene kant denken de verdwaaldenkers dat ze dit allemaal niet hebben gedaan om bv de accu te sparen maar Kris zou haar telefoon dan wel 48 uur aanhouden en maar 2 keer iets proberen?
pi_145536133
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/WiJl9u8.jpg
Op dit Spaanse kaartje lijkt het alsof de Iphone inderdaad aanstond vanaf de ochtend van 1 april tot de ochtend van 3 april.
Das lekker accu sparen zeg!
Terwijl je dus je telefoon aan hebt stuur je geen sms-je/appje die misschien terwijl je wandelt op een bepaalde plek waar wel bereik is WEL verzonden wordt?
Dus aan de ene kant denken de verdwaaldenkers dat ze dit allemaal niet hebben gedaan om bv de accu te sparen maar Kris zou haar telefoon dan wel 48 uur aanhouden en maar 2 keer iets proberen?
ik snap nog steeds verdwalen niet goed. Ze zijn toch 4x een kabelbrug overgestoken? Dan waren ze toch op een pad?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:03:05 #78
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145536270
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:59 schreef ToniB het volgende:
[..]
ik snap nog steeds verdwalen niet goed. Ze zijn toch 4x een kabelbrug overgestoken? Dan waren ze toch op een pad?
tja in dat geval denk je, keer om...
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:52:35 #80
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145538196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:59 schreef Loohcs het volgende:
En Dr.Kloothommel is wel erg onder de indruk van twee dames in een hempje en korte broek, dat ie daar zo de nadruk op legt en het heeft over [...] (bijna letterlijk) blootstelden [...]
Ja, het is helaas zo dat goede kleding van levensbelang kan zijn als je je begeeft in de wildernis. Bescherming tegen koude, bescherming tegen insecten, spinnen e.d., bescherming tegen kleine wondjes, enz. Dit alles staat nog los van een eventueel misdrijf.

Mocht er wel sprake zijn van een misdrijf, een verder op niets gebaseerde gedachte die hier nochtans een groot aantal aanhangers kent, dan zou er sprake kunnen zijn van een seksueel motief (wat anders?). Deze gedachte volgend, kun je er vervolgens toch niet omheen dat het dragen van zeer weinig kleding niet in positieve zin bijdraagt de lustgevoelens van eventuele verkrachters of andere gestoorden enigszins te beperken.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:26:41 #81
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145539290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, het is helaas zo dat goede kleding van levensbelang kan zijn als je je begeeft in de wildernis. Bescherming tegen koude, bescherming tegen insecten, spinnen e.d., bescherming tegen kleine wondjes, enz. Dit alles staat nog los van een eventueel misdrijf.
Mocht er wel sprake zijn van een misdrijf, een verder op niets gebaseerde gedachte die hier nochtans een groot aantal aanhangers kent, dan zou er sprake kunnen zijn van een seksueel motief (wat anders?). Deze gedachte volgend, kun je er vervolgens toch niet omheen dat het dragen van zeer weinig kleding niet in positieve zin bijdraagt de lustgevoelens van eventuele verkrachters of andere gestoorden enigszins te beperken.
kan niet vaak genoeg herhaald worden he :D

Maar wat betreft kleding ben ik het met je eens.
pi_145539368
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:28 schreef jackie12 het volgende:
Nogmaals er zijn geen feiten die wijzen op een misdrijf of verdwalen.
Er zijn wel aanwijzingen.
Volgens mij zijn aanwijzingen feiten. Feiten, die in een bepaalde richting wijzen.
quote:
Mensen die denken aan verdwalen vinden die aanwijzingen sterk
Mensen die denken aan een misdrijf vinden die aanwijzingen sterk.
Wat aanwijzingen genoemd wordt, zijn denk ik de feiten die te weinig in een andere richting wijzen. Of het ontbreken van feiten die duidelijk genoeg in die andere richting wijzen. Op zich is dat laatste nogal zwak, maar als ze totaal ontbreken kan het toch terecht zijn.
Een misdrijf waardoor twee mensen omkomen, van wie resten worden gevonden, mensen van wie de telefoons en de camera gebruikt zijn, maar geen enkel spoor dat wijst naar dader(s) of het soort misdrijf, is geen waarschijnlijke optie. Het wordt nog onwaarschijnlijker, als de dader dwaalsporen maakt op de telefoons en de camera. Als je geen sporen achterlaat, is dat niet nodig, en als je bang bent dat ze alsnog sporen vinden die naar jou wijzen, neem je risico's bij het maken van die dwaalsporen. En er zijn betere dwaalsporen te bedenken. Dan zou de dader dus een extreme mazzelkont zijn.
Voor een verdwaling (of elkaar zoeken) zijn ook geen ondubbelzinnige aanwijzingen. Cameragebruik (bijv. om te flitsen) kan, maar hoeft daar niet op te wijzen. Een notitie, in het Nederlands, met namen van familie erin, voor het geval de telefoon gevonden wordt, zou dat wel zijn. Een ontvoerder kan dat niet afdwingen, want het is veel te makkelijk om dan in zo'n bericht iets te zetten dat niet kan kloppen. Nog afgezien van de taal. Maar er is geen enkel ondubbelzinnig bewijs van verdwalen. Ook dat kun je onwaarschijnlijk noemen.

Blijft dus over (als het òf-òf is), twee onwaarschijnlijke mogelijkheden tegen elkaar afwegen.
quote:
En de mensen die twijfelen vinden van beide opties sommige sterk en sommige minder sterk
Mensen die denken aan weer iets anders hebben daar weer hun redenen voor.
Ja, maar lang niet allemaal even goede redenen. Ik zie soms berichten die misdrijf waarschijnlijker moeten maken (zo komt het althans over), waar weinig meer in staat dan dat er nogal wat criminaliteit is. Met voorbeelden die alleen met veel fantasie aan dit voorval te koppelen zijn.
pi_145539884
op 19.56 min. op AFK zie je mannen van S uit het bos komen. Zij nemen echter niet hetzelfde pad als waar de ouders op dat moment zijn. Er bevindt zich dus nog een pad ?!
pi_145539977
quote:
Mocht er wel sprake zijn van een misdrijf, een verder op niets gebaseerde gedachte
Kloothommel, ik denk dat je een beetje onzeker bent.
Iedere keer maar weer herhalen dat de meiden op zeker verdwaald waren en er geen enkele aanwijzing is voor een misdrijf.

Je noemt zelfs al 2 keer het topic zoals jij denkt dat het gegaan is!

Maar ik denk stiekem dat je heeeel erg twijfelt.

Als ik namelijk zo zeker van verdwalen was dan was het voor mij een gedane zaak en besteedde ik mn tijd wel aan iets anders.
Door het zo vaak te benoemen kom je niet heel zeker over.

Kloothommel, je lijkt me best een aardige vent dus als je bij ons op de misdrijftrein wilt zitten, je bent van harte welkom!
pi_145540114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:41 schreef Perico het volgende:
[..]
ik heb ook een vraag, aan je...
Hier in de buurt, in de overgang naar de dorpen toe, heb je soms ook geen bereik.
Het gekke is, dat je soms dus iemand belt, die zich in die overgang bevindt en zelf geen bereik heeft
dan wordt er dus niet opgenomen, en later blijkt, dat die persoon dus ook mijn telefoontje niet ontvangen heeft, nooit. Een andere keer, is het juist weer wel, dat die persoon, op de display
zag staan, `oproep `gemist. Dus wat is daar de oorzaak van dan ? Het betreft hier 1 en dezelfde kennis. De ene keer n i k s en de andere keer `oproep gemist ` Hoe kan dat dan ?

En dan nog een vraag, die hier mee gerelateerd is, stel dat de ouders nog sms berichten hebben verstuurd, kunnen die dan later, op de `smartphones ` wel ontvangen zijn, op het moment dat de toestellen, weer bereik hadden ? ...Of hebben de instanties die informatie, ( bewust ? prive ? )
weggehouden van het publiek ?
Mij lijkt het dat andersom namelijk ook het geval is, je krijgt een telefoontje, dat je kind vermist is
vervolgens is, volgens mij, het meest logische, dat je het nummer belt van dat kind, dat kind heeft geen bereik, en neemt dus niet op, vervolgens stuur je toch een sms-bericht, in de hoop dat dat bericht LATER toch aankomt...maar ook daar hebben we dus geen informatie over..HOE dat is gegaan. Naar mijn idee, mocht het zo zijn, dat die berichten door kennissen en familie w e l zijn verzonden, en de telefoons waren op dat moment in handen van derden, dan kunnen die derden die berichten ontvangen hebben, en mogelijk `gewist `. Maar dat soort informatie blijft dus w e l op de telefoons staan, maar daar hebben we niets over gehoord...
Met andere woorden, een gevolg hiervan is, dat de telefoonlijst zo als wij die hebben hier n o o i t kan kloppen, want iedereen zal hier kunnen beamen, dat als zijzelf vermist zouden zijn, dat er HEEL WAT mensen naar jou toe gaan bellen en sms-en....en dat staat allemaal niet op die lijst !
dus hoe zit dat dan ?

[ Bericht 4% gewijzigd door suddenintuition op 14-10-2014 19:06:12 ]
pi_145540593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:55 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik heb ook een vraag, aan je...
Hier in de buurt, in de overgang naar de dorpen toe, heb je soms ook geen bereik.
Het gekke is, dat je soms dus iemand belt, die zich in die overgang bevindt en zelf geen bereik heeft
dan wordt er dus niet opgenomen, en later blijkt, dat die persoon dus ook mijn telefoontje niet ontvangen heeft, nooit. Een andere keer, is het juist weer wel, dat die persoon, op de display
zag staan, `oproep `gemist. Dus wat is daar de oorzaak van dan ? Het betreft hier 1 en dezelfde kennis. De ene keer n i k s en de andere keer `oproep gemist ` Hoe kan dat dan ?
En dan nog een vraag, die hier mee gerelateerd is, stel dat de ouders nog sms berichten hebben verstuurd, kunnen die dan later, op de `smartphones ` wel ontvangen zijn, op het moment dat de toestellen, weer bereik hadden ? ...Of hebben de instanties die informatie, ( bewust ? prive ? )
weggehouden van het publiek ?
Mij lijkt het dat andersom namelijk ook het geval is, je krijgt een telefoontje, dat je kind vermist is
vervolgens is, volgens mij, het meest logische, dat je het nummer belt van dat kind, dat kind heeft geen bereik, en neemt dus niet op, vervolgens stuur je toch een sms-bericht, in de hoop dat dat bericht LATER toch aankomt...maar ook daar hebben we dus geen informatie over..HOE dat is gegaan. Naar mijn idee, mocht het zo zijn, dat die berichten door kennissen en familie w e l zijn verzonden, en de telefoons waren op dat moment in handen van derden, dan kunnen die derden die berichten ontvangen hebben, en mogelijk `gewist `. Maar dat soort informatie blijft dus w e l op de telefoons staan, maar daar hebben we niets over gehoord...
Met andere woorden, een gevolg hiervan is, dat de telefoonlijst zo als wij die hebben hier n o o i t kan kloppen, want iedereen zal hier kunnen beamen, dat als zijzelf vermist zouden zijn, dat er HEEL WAT mensen naar jou toe gaan bellen en sms-en....en dat staat allemaal niet op die lijst !
dus hoe zit dat dan ?
Dit is al eerder aan de orde geweest en daar heb je absoluut een punt.
Ik denk dat toen de telefoon uiteindelijk weer bereik had er daar toch een hoeveelheid berichten moeten zijn binnengekomen!
Daar is idd nog niets bekend over gemaakt.
pi_145540666
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat toen de telefoon uiteindelijk weer bereik had er daar toch een hoeveelheid berichten moeten zijn binnengekomen!
h o n d e r d e n moeten er dat geweest zijn ! honderden, misschien wel 1000 die eerste week
pi_145540780
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als je naar iemand belt die geen bereik heeft dan krijg je toch te horen: dit mobiele nummer is momenteel niet bereikbaar? Dan komt er geen verbinding tot stand dus niet af te lezen op de telefoons van K&L denk ik?
pi_145540897
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Als je naar iemand belt die geen bereik heeft dan krijg je toch te horen: dit mobiele nummer is momenteel niet bereikbaar? Dan komt er geen verbinding tot stand dus niet af te lezen op de telefoons van K&L denk ik?
dat klopt ! maar stel dat je `geen bereik `hoort, dan ga je toch sms-en , in de hoop dat er l a t e r
antwoord terug komt, wanneer het bericht wel mogelijk ontvangen is daarginds
pi_145541046
tenzij dat die berichten echt niet ontvangen zijn daar, maar dat kan ik me niet voorstellen, want de telefoons hadden op zeker moment wel bereik...en dan komen volgens mij die berichten allemaal binnen gerold, want die zijn wel verstuurd door al die mensen, hier in Nederland, in paniek
Als ik hoor dat iemand van mijn kring, vermist is, ga ik toch acuut bellen, effe testen...
want het nieuws wil je niet geloven, dus bel je of sms je. da doe je automatisch denk ik
pi_145541204
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:19 schreef suddenintuition het volgende:
tenzij dat die berichten echt niet ontvangen zijn daar, maar dat kan ik me niet voorstellen, want de telefoons hadden op zeker moment wel bereik...en dan komen volgens mij die berichten allemaal binnen gerold, want die zijn wel verstuurd door al die mensen, hier in Nederland, in paniek
Op het moment dat er wel bereik was (2 april 13.56u) was bij de fam. nog niets bekend.
pi_145541365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Op het moment dat er wel bereik was (2 april 13.56u) was bij de fam. nog niets bekend.
klopt, maar ik bedoel dan dus, vanaf de ochtend van 3 april, toen bij de familie hier in Nederland doordrong, en ook naar kennissen toe, dat er iets aan de hand was
Vanaf die tijd bedoel ik zijn er toch heel veel mensen geweest die hun TOCH hebben proberen te bellen en te sms-en...en zijn die dan wel of niet ontvangen daar in Panama ?
pi_145541384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Tja, hoe voorzichtig geformuleerd ook (en grote kans dat er een kern van waarheid in zit), het lijkt toch nog maar een kleine stap naar: 'verkrachting is eigen schuld als je een beetje zomers gekleed gaat'. Volgens mij gaat bijna half vrouwelijk Nederland in die leeftijdscategorie ongeveer zo gekleed (zeker op vakantie) en die beschuldig je bijna van voorwaardelijke opzet.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_145541387
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:48 schreef ToniB het volgende:
op 19.56 min. op AFK zie je mannen van S uit het bos komen. Zij nemen echter niet hetzelfde pad als waar de ouders op dat moment zijn. Er bevindt zich dus nog een pad ?!
De ouders stappen aan de kant en staan op dat moment dus naast het Pianista pad om de kudde langs te laten gaan. Dit wordt ook gewoon uitgelegd in de video.
pi_145541542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:26 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De ouders stappen aan de kant en staan op dat moment dus naast het Pianista pad om de kudde langs te laten gaan. Dit wordt ook gewoon uitgelegd in de video.
het is geen kudde maar een groep van drie of vier man die uit de bossen komt.
pi_145541576
M
quote:
Met gids, niet beter gekleed, bikini aan. Why?
pi_145541770
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:30 schreef 11en30 het volgende:
M
[..]
zelfde plekkie niet waar
pi_145541832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:19 schreef suddenintuition het volgende:
Als ik hoor dat iemand van mijn kring, vermist is, ga ik toch acuut bellen, effe testen...
want het nieuws wil je niet geloven, dus bel je of sms je. da doe je automatisch denk ik
ik vind dit geen gekke gedachte. Vanuit NL verstuurde SMS berichten naar Panama, naar een provider daar, komen eerst terecht in de SMSc. Dat is Chinees voor SMS centrale. Techshop talk voor een server waarop die SMS text bewaard blijft, tot ie wel afgeleverd kan worden, op de mobiele. Maar idd. , als er pas na 2 april is geSMST (waar ben je lieverdje, ik hou van je) vanuit NL, is inmiddels (hoe handig) die dbase van die SMSc in Panama allang leeg en overschreven, door de tijd heen tot nu toe. SMS blijft namelijk niet onbeperkt bewaard op die server, Whatsappjes ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 15-10-2014 07:54:29 ]
pi_145541986
Hetzelfde geld voor oproep, lokatie en verbinding gegevens in de HLR (home location register).
pi_145542049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:59 schreef ToniB het volgende:

[..]

Huh, is dat nieuw, 4x een kabelbrug overgestoken?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:41:44 #101
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_145542192
quote:

[..]

Omdat (even generaliserend..) een hoop vrouwen van die leeftijd liever kiezen voor gemak&uiterlijk ipv praktisch en logisch.

Hier nog zo'n voorbeeld: http://instagram.com/p/rbO9IJipLz/

Vulkaanbeklimming (baru?) op slippers, hotpants, en 1tje zonder bh.

Waarmee dus meteen aanneemlijk is dat het niet zo gek is dat K&L ook zelf de bh's hebben uitgedaan ;)
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_145542305
quote:
M
[..]
Ja, ook deze dames zijn schaars gekleed, wordt dit voorgeschreven?
pi_145542341
quote:
M

[..]

lekker door op weg naar de verborgen watervallen??
pi_145542345
De telefoonlijst, laat een lijst zien, met : aanzetten, uitzetten en weer aanzetten en uitzetten
enzovoort enzovoort op ons komt dat hier over, als zijnde , een beetje geschift, zo op de manier van : hoe kan dat nou ?

Ik kan het vanaf achter mijn computer o n g e v e e r invullen, wat er logischerwijs is gebeurd, ofwel gebeurd zou kunnen zijn, ik formuleer het maar voorzichtig, want anders....

Elke keer dat die telefoons aangezet zijn, rolden er berichten binnen, vanuit Nederland,
de daders hadden die telefoons dus in handen, en de pincodes op zeker moment afgedwongen
( wanneer ? ) Vanaf dat moment, als er berichten binnen kwamen, hebben ze of hij, die zitten lezen,
en daar hadden ze / had hij, dus een hele kluif aan...want dat bleef maar binnenrollen, allemaal mensen die in paniek waren...Die dader ( s ) hadden m i s s c h i e n ook nog gewoon werk
en als hij pauze had ( degene die telefoons in handen had (den ) heeft hij al die berichten steeds met grote interesse zitten lezen...en dat verklaart / zou kunnen verklaren, dat dat telefoongebruik
zo `stabiel ` was ...
Maar de telefoonrapporten van de instanties hebben deze informatie achterwege gelaten, vanwege `prive ` .........en daarom hebben wij zo `n geschifte telefoonlijst.

dan kan het dus ook zelfs zijn, als hij geen Nederlands kon, hij het niet eens kon vertalen
wat hij allemaal las ? maar afijn, die nieuwsgierigheid was er nou eenmaal wel, logisch
en mogelijk waren er wel spaanse berichten bij, van mensen die ze vanaf 15 maart hadden leren kennen, en die kon `hij ` dus wel lezen....

[ Bericht 11% gewijzigd door suddenintuition op 14-10-2014 19:50:50 ]
pi_145542767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:44 schreef suddenintuition het volgende:
De telefoonlijst, laat een lijst zien, met : aanzetten, uitzetten en weer aanzetten en uitzetten
enzovoort enzovoort op ons komt dat hier over, als zijnde , een beetje geschift, zo op de manier van : hoe kan dat nou ?

Ik kan het vanaf achter mijn computer o n g e v e e r invullen, wat er logischerwijs is gebeurd, ofwel gebeurd zou kunnen zijn, ik formuleer het maar voorzichtig, want anders....

Elke keer dat die telefoons aangezet zijn, rolden er berichten binnen, vanuit Nederland,
de daders hadden die telefoons dus in handen, en de pincodes op zeker moment afgedwongen
( wanneer ? ) Vanaf dat moment, als er berichten binnen kwamen, hebben ze of hij, die zitten lezen,
en daar hadden ze / had hij, dus een hele kluif aan...want dat bleef maar binnenrollen, allemaal mensen die in paniek waren...Die dader ( s ) hadden m i s s c h i e n ook nog gewoon werk
en als hij pauze had ( degene die telefoons in handen had (den ) heeft hij al die berichten steeds met grote interesse zitten lezen...en dat verklaart / zou kunnen verklaren, dat dat telefoongebruik
zo `stabiel ` was ...
Maar de telefoonrapporten van de instanties hebben deze informatie achterwege gelaten, vanwege `prive ` .........en daarom hebben wij zo `n geschifte telefoonlijst.

dan kan het dus ook zelfs zijn, als hij geen Nederlands kon, hij het niet eens kon vertalen
wat hij allemaal las ? maar afijn, die nieuwsgierigheid was er nou eenmaal wel, logisch
en mogelijk waren er wel spaanse berichten bij, van mensen die ze vanaf 15 maart hadden leren kennen, en die kon `hij ` dus wel lezen....
Dus de daders konden Nederlands?
pi_145542827
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:52 schreef SAJ het volgende:
[..]
Dus de daders konden Nederlands?
hierboven aangevuld...
pi_145543655
Hier `verder ` op fantaserend / concluderend ( indien er sprake is van daders )
moeten er zeker 2 ( maar ik denk misschien wel 3 minimaal ) daders geweest zijn.

Waarom ? Omdat er dan 2 bij die meisjes zijn gebleven, die daar ergens vastgehouden werden
maar er had ook een dader gewoon werk, en die had de telefoons bij zich

dus, als er daders bij betrokken zijn, minimaal een stuk of 3, maar dat is een ruwe schatting
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:25:13 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_145544182
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef suddenintuition het volgende:
Hier `verder ` op fantaserend / concluderend ( indien er sprake is van daders )
moeten er zeker 2 ( maar ik denk misschien wel 3 minimaal ) daders geweest zijn.
Waarom ? Omdat er dan 2 bij die meisjes zijn gebleven, die daar ergens vastgehouden werden
maar er had ook een dader gewoon werk, en die had de telefoons bij zich
dus, als er daders bij betrokken zijn, minimaal een stuk of 3, maar dat is een ruwe schatting
Erg ruw.
pi_145544335
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:24 schreef agter het volgende:

[..]

Dat staat er toch helemaal niet? Hij geeft enkel een voorbeeld.
Nog wat voorbeelden voor een aanwijzing voor een misdrijf zonder het lichaam:

Als er een bekentenis is van een misdrijf van deze of gene is dat een aanwijzing.
Als er een mes gevonden wordt met DNA van een van beiden is dat een aanwijzing.

En zo kunnen er nog veel meer aanwijzingen zijn. Maar die zijn er op dit moment in deze zaak niet.
?? je hebt het hier over bewijsmateriaal, niet over aanwijzingen!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:29:15 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_145544341
Wat een fantasie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_145544690
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Erg ruw.
ja klopt, en dit is slechts de 1e fase
in de 2e fase komen er nog zeker 4 bij
en in het hele traject tot aan een mogelijke handel zitten we aan minimaal
10 mensen, die van de details op de hoogte moeten zijn van deze zaak
kan bijna niet anders...( maar dat is alleen in het geval van OH, a l s
ik gelijk heb )
pi_145545050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:36 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik gelijk heb )
dan zou er een (privé) kliniek en chirurg aan te pas moeten komen en later de resten langs de rivier gedumpt. Zijn er klinieken in de buurt van Boquete en/of zijn daar artsen die dit kunnen uitvoeren?
pi_145545258
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:29 schreef Copycat het volgende:
Wat een fantasie.
Ja?
pi_145546091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Misschien stonden die borden er expres niet zodat de lokale bevolking ook nog een centje kan verdienen aan de toeristen.
inderdaad. Als je als gemeente duizenden toeristen per jaar ontvangt, zul je als gemeente ook rekening moeten houden met de leeftijdsgroepen, kennis en kunde etc. En moeten anticperen op allerlei ongein die kan plaatsvinden. Dat zie je in elk 'modern' land. En ja, dat betekent nou eenmaal vaak waarschuwingen en borden moeten plaatsen daar waar dat nodig is. En voorlichting daar over geven op (taal-)scholen en hostels idd.
Want je wilt toch niet dat je toerismecijfers onder verdwijningen, overvallen, moorden en dat soort zaken gebukt gaan?

Helaas komt vaak eerst iemand te overlijden, voordat er iets qua zinnige maatregelen genomen worden.

En soms kan dat niet, en moeten mensen maar op zichzelf passen.

Zo waren wij jaren geleden in in Joshua tree National Park bij Palm Springs, USA. Die parken kosten gemiddeld toen 23 dollar entree per persoon. Daar naar toe rijden is makkelijk, gewoon met onze TomTom daar. Weet je waar je bent en waar je naar toe gaat. Je gaat bij een huisje met slagboom naar binnen. Wij lazen alle borden met tips, plattegronden etc. goed door.

Dat hadden we thuis ook al gedaan. Inlezen in de natuur en omstandigheden van het terrein.

Namen extra waterflesjes mee, kompas, geschikte kleding, hoed op. enz. En gingen toen pas lopen. Waarom? Omdat het een cactuspark in de woestijn is, en het daar zomers tot 42 graden heet kan worden in de brandende zon. En het was heet!

Twee jaar later: 2 Nederlanders overleden in het park: waren heel ergens anders het park binnengereden, hadden niet de officiele ingang genomen. Vlak bij hun auto op een zandpad gevonden. In de woestijn. Dood. Door de zon. Gebrek aan water. Verdwaald.

Mijn punt is dat Gynaika en Kloothommel gelijk hebben; zorg altijd dat JIJ de situatie bepaalt, in plaats van de situatie jou! En daar horen alle zinnige randvoorwaarden en vereisten bij die je maar kan bedenken. En ja, neem ze mee dus, flare, tondeldoosje, kompas, kleding, apart GPS apparaat, extra drinken, voeding, pillen, zonnebrand creme, kaarten enz.

Het feit dat de meiden dit donders goed wisten, dus nooit zonder gids, dus ook niet zonder plaatsvervanger zouden zijn gegaan, want dat ook niet met geeneen van die andere tochten van plan waren (want geboekt) is voor mij een aanwijzing voor een misdrijf. Je gaat daar niet voor je lol van die paden af.

En ook omdat er veel misdaad is in Chiriqui, gericht tegen toeristen, expats, iedereen met geld. Veel gewapende overvallen. Lees de website Alto Crimen er maar eens op na. Barst van de meldingen daar.

en de jeugd? die is daar in Panama net als hier: verveling, hormonen, gangs, snikheet weer, drugs. Met als verschil het hoge harddrugsgebruik en gang related killing. In de zomer/lente en droge periode een gevaarlijke cocktail.

En moeder natuur? Zij regeert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 14-10-2014 21:11:35 ]
pi_145546929
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:04 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
inderdaad. Als je als gemeente duizenden toeristen per jaar ontvangt, zul je als gemeente ook rekening moeten houden met de leeftijdsgroepen, kennis en kunde etc. En moeten anticperen op allerlei ongein die kan plaatsvinden. Dat zie je in elk 'modern' land. En ja, dat betekent nou eenmaal vaak waarschuwingen en borden moeten plaatsen daar waar dat nodig is. En voorlichting daar over geven op (taal-)scholen en hostels idd.
Want je wilt toch niet dat je toerismecijfers onder verdwijningen, overvallen, moorden en dat soort zaken gebukt gaan?
Helaas komt vaak eerst iemand te overlijden, voordat er iets qua zinnige maatregelen genomen worden.
En soms kan dat niet, en moeten mensen maar op zichzelf passen.
Zo waren wij jaren geleden in in Joshua tree National Park bij Palm Springs, USA. Die parken kosten gemiddeld toen 23 dollar entree per persoon. Daar naar toe rijden is makkelijk, gewoon met onze TomTom daar. Weet je waar je bent en waar je naar toe gaat. Je gaat bij een huisje met slagboom naar binnen. Wij lazen alle borden met tips, plattegronden etc. goed door.
Dat hadden we thuis ook al gedaan. Inlezen in de natuur en omstandigheden van het terrein.
Namen extra waterflesjes mee, kompas, geschikte kleding, hoed op. enz. En gingen toen pas lopen. Waarom? Omdat het een cactuspark in de woestijn is, en het daar zomers tot 42 graden heet kan worden in de brandende zon. En het was heet!
Twee jaar later: 2 Nederlanders overleden in het park: waren heel ergens anders het park binnengereden, hadden niet de officiele ingang genomen. Vlak bij hun auto op een zandpad gevonden. In de woestijn. Dood. Door de zon. Gebrek aan water. Verdwaald.
Mijn punt is dat Gynaika en Kloothommel gelijk hebben; zorg altijd dat JIJ de situatie bepaalt, in plaats van de situatie jou! En daar horen alle zinnige randvoorwaarden en vereisten bij die je maar kan bedenken. En ja, neem ze mee dus, flare, tondeldoosje, kompas, kleding, apart GPS apparaat, extra drinken, voeding, pillen, zonnebrand creme, kaarten enz.
Het feit dat de meiden dit donders goed wisten, dus nooit zonder gids, dus ook niet zonder plaatsvervanger zouden zijn gegaan, want dat ook niet met geeneen van die andere tochten van plan waren (want geboekt) is voor mij een aanwijzing voor een misdrijf. Je gaat daar niet voor je lol van die paden af.
En ook omdat er veel misdaad is in Chiriqui, gericht tegen toeristen, expats, iedereen met geld. Veel gewapende overvallen. Lees de website Alto Crimen er maar eens op na. Barst van de meldingen daar.
en de jeugd? die is daar in Panama net als hier: verveling, hormonen, gangs, snikheet weer, drugs. Met als verschil het hoge harddrugsgebruik en gang related killing. In de zomer/lente en droge periode een gevaarlijke cocktail.
En moeder natuur? Zij regeert.
Is dat zo, dat ze dat wisten? De vader van Kris vond het idee dat de meiden nog een stukje verder, na de mirador zouden lopen heel gewoon. Nog vroeg, mooi weer dus waarom niet, zei hij. Kennelijk zag hij er niet veel gevaar in dus de kans dat K&L en ook niet veel gevaar in zagen is reeël.
pi_145546995
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:48 schreef ToniB het volgende:
Ik dacht dat eerst ook, maar volgens mij is Sinaproc de ouders net gepasseerd op hetzelfde pad.
pi_145547556
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:29 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

?? je hebt het hier over bewijsmateriaal, niet over aanwijzingen!
Nope.
Eén enkele bekentenis is geen overtuigend bewijst. In NL dan.
Er is iets meer nodig dan dat om iemand veroordeeld te krijgen. Gelukkig.
Make my day!
pi_145547934
Ik vind het ook zo naïef dat ze niet gezegd hebben dat ze dat pad gingen lopen.

Als je gaat hiken is regel nummer 1 wel zo ongeveer dat je mensen informeert waar je heen gaat en hoe laat je verwacht weer terug te zijn.
Of het nu een misdrijf, een verdwaling of een ongeval was... De eerste 24 uur zijn cruciaal.
En nu zijn de eerste dagen verloren gegaan aan het feit dat men niet wist waar de dames heen gegaan zijn en waar ze moesten zoeken.

Heel erg jammer, en dat was zo makkelijk te voorkomen geweest. Als je maar een paar basic rules in acht neemt.
Make my day!
pi_145548254
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:31 schreef agter het volgende:

[..]

Nope.
Eén enkele bekentenis is geen overtuigend bewijst. In NL dan.
Er is iets meer nodig dan dat om iemand veroordeeld te krijgen. Gelukkig.
dat zeg ik toch ook niet, "overtuigend bewijs"
waar zeg ik dat?

je doet net of je mij nu quote, en dat is niet zo
pi_145548411
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:45 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook niet, "overtuigend bewijs"
waar zeg ik dat?

je doet net of je mij nu quote, en dat is niet zo
Ik quotte je niet hoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door agter op 14-10-2014 22:12:49 ]
Make my day!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:20:11 #121
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145550249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:36 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik gelijk heb )
Ga eens weg hinderlijke trol.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  Moderator dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:40:15 #122
249559 crew  Lavenderr
pi_145551184
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:20 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ga eens weg hinderlijke trol.
Het begint inderdaad irritante vormen aan te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')