abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145538704
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het is altijd de schuld van een ander.
Ik ga niet goedpraten dat hij een mes bij zich had en dat hij iemand heeft vermoord, maar dat die jongen deze trieste daad heeft gepleegd omdat niemand hem hielp met dat pesten geloof ik wel.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:09:22 #27
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_145538727
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:08 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik ga niet goedpraten dat hij een mes bij zich had en dat hij iemand heeft vermoord, maar dat die jongen deze trieste daad heeft gepleegd omdat niemand hem hielp met dat pesten geloof ik wel.
Dat weet je helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_145538755
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ga zelf maar eens hulp zoeken bij jeugdzorg of zo voor je gepeste kind, gegarandeerd 0 resultaat
pi_145539036

[ Bericht 100% gewijzigd door voetbalmanager2 op 14-10-2014 18:21:59 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145539059
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktob 15:30 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Sterker nog; het gebeurt niet eens alleen op school.
Sterker nog, het gebeurt vooral buiten school: onderweg van en naar, in het winkelcentrum, op de sportclub. En omdat het tegenwoordig ook veel via internet gebeurt, gaat het 's avonds, 's nachts, 's weekends door.

Dat maakt het lastig te voorkomen. Je zou denken dat in de eerste plaats de ouders hier iets in kunnen betekenen, maar ook die zien ook niet continu wat zoon- of dochterlief aan het uitspoken is.
pi_145539186
Mijn bericht editten lukt om de en of andere reden niet
pi_145539199
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg:
quote:
„Anthony zat op verschillende scholen, omdat hij werd gepest. Een bovenbuurman van Albert Heijn heeft vorige week nog een groep van acht jongens weggestuurd, die hem na het werk opwachtte. De wijkagent wist er van. Op school gebeurde hetzelfde. Anthony’s moeder heeft dat ook gemeld, maar er werd niets mee gedaan.

De voormalige judoschool van Anthony, Shin Hajimeru in Den Haag, bevestigt diens moeizame schoolperiode’. „Op de judomat, waar de jongens respectvol met elkaar omgingen, ging het goed. Maar het was bekend dat Anthony daarbuiten werd gepest”, aldus de eigenaar van de judoschool.

Vorige week is er nog een melding gemaakt bij de politie dat Anthony zich bedreigd voelde, omdat hij door acht jongens werd opgewacht. En dat was niet de eerste melding”, aldus de advocaat.
pi_145539260
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:19 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Sterker nog, het gebeurt vooral buiten school: onderweg van en naar, in het winkelcentrum, op de sportclub. En omdat het tegenwoordig ook veel via internet gebeurt, gaat het 's avonds, 's nachts, 's weekends door.
Dat maakt het lastig te voorkomen. Je zou denken dat in de eerste plaats de ouders hier iets in kunnen betekenen, maar ook die zien ook niet continu wat zoon- of dochterlief aan het uitspoken is.
Die moeder wist ervan en het halve dorp ook trouwens. Er is melding van gemaakt op school, zijn werk en er is meerdere keren aangifte van gedaan. Maar er werd gewoon niets tegen gedaan.
pi_145539278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:25 schreef Skillstorm het volgende:
Victim Fights Back In NSW Sydney School | 'Casey': Dit doe je met pesters, niet doodsteken.
pi_145539366
Ik kan me wel goed voorstellen dat de dader op een gegeven moment gewoon knapte van woede waardoor hij maar 1 uitweg zag en dat is doden...triest voor beide partijen.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_145539382
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die moeder wist ervan en het halve dorp ook trouwens. Er is melding van gemaakt op school, zijn werk en er is meerdere keren aangifte van gedaan. Maar er werd gewoon niets tegen gedaan.
Pesten stoppen is verdomde lastig. Dat er geen resultaten werden geboekt, ligt niet perse aan onwelwillendheid
pi_145539485
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:29 schreef ntm het volgende:
Ik kan me wel goed voorstellen dat de dader op een gegeven moment gewoon knapte van woede waardoor hij maar 1 uitweg zag en dat is doden...triest voor beide partijen.
Ik denk niet dat hij met voorbedachte rade Wesley heeft vermoord.

Het is een typisch gevalletje van *snap* en uit blinde woede reageren.
pi_145539577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:34 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, dat soort gevallen komen ook vaak voor bij (ex)partnerdoding bijvoorbeeld. Ik kan het me goed voorstellen, op dat moment denk je niet aan de consequenties, maar voel je alleen woede.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_145540103
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:34 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Zoals ik ook al in het begin speculeerde:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 17:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Blijft speculatie, net als bv een speculatie dat deze dader misschien mogelijk zodanig getreiterd is dat hij in een vlaag van opwelling en ondoordachtheid blind gestoken heeft.

Je weet het niet.

Feit is dat hij gestoken heeft en daarmee de ander dodelijk verwond heeft.
Vind het meer dan erg dat hij geen andere uitweg meer zag dan een wapen op zak te steken. Daarmee ging hij het risico aan dat wat nu gebeurd is zou kunnen gebeuren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145540164
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:29 schreef ntm het volgende:
Hij wilde hem niet doodmaken volgens zijn advocaat.. denk een gevalletje verstandsverbijstering. noodweerexces.. ontoerekeningsvatbaar. Die jongen zal wel een niet al te zware jeugdstraf krijgen inclusief behandeling.
pi_145540475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij wilde hem niet doodmaken volgens zijn advocaat.. denk een gevalletje verstandsverbijstering. noodweerexces.. ontoerekeningsvatbaar. Die jongen zal wel een niet al te zware jeugdstraf krijgen inclusief behandeling.
En mogelijk was Wesley niet eens zijn grootste treitervijand, maar wel degene van de spreekwoordelijke laatste druppel, en daarmee op de verkeerde tijd op de verkeerde plek.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145544929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Denk zelf ook dat hij eerder vervolgd zal woorden voor verboden wapenbezit (als mes daaronder valt) en poging tot doodslag of zo,
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:48:44 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145545290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:41 schreef mapima het volgende:

[..]

Denk zelf ook dat hij eerder vervolgd zal woorden voor verboden wapenbezit (als mes daaronder valt) en poging tot doodslag of zo,
Poging tot? :') :') :')

Dit is dus doodslag. Afhankelijk van het type mes kan het zelfs nog als moord worden gekwalificeerd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145549376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Poging tot? :') :') :')
Dit is dus doodslag. Afhankelijk van het type mes kan het zelfs nog als moord worden gekwalificeerd.
Hoe afhankelijk van het type mes? Zoals een verboden type mes wat de aanklacht van doodslag naar moord zou brengen?
pi_145549913
Zal hij volledig toerekeningsvatbaar zijn?
Depressie, het eeuwige gepest etc.
Make my day!
  Spellchecker dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:29:32 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_145550695
De familie van Wesley wil een stille tocht.
pi_145550792
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:29 schreef maily het volgende:
Was te verwachten.
pi_145550819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:29 schreef maily het volgende:
Vreemd verhaal:

quote:
In Rotterdam had zaterdag al een stille tocht plaats voor het slachtoffer. Daar liepen ongeveer 150 mensen mee. De familie van Wesley wil pas een stille tocht na de begrafenis.
De mensen in Rotterdam dachten "Fuck jullie familie, wij willen nu al lekker lopen."? :?
Je suis Charlie Sheen
pi_145552107
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:32 schreef NotYou het volgende:

[..]

Vreemd verhaal:

[..]

De mensen in Rotterdam dachten "Fuck jullie familie, wij willen nu al lekker lopen."? :?
Ja.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:22:00 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145559720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:05 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Hoe afhankelijk van het type mes? Zoals een verboden type mes wat de aanklacht van doodslag naar moord zou brengen?
Meh. Erbij stilstaande wordt het doodslag en verboden wapenbezig afhankelijk van het type mes.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')