abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:55:13 #1
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145517008
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp

dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie

Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een onregelmatige cyclus (30-55 dagen). Sinds maart 2013 onder behandeling bij fertiliteitspoli, i.v.m. geconstateerde PCOS en verminderde zaadkwaliteit. 9x clomid, 5x gonal-f en ovitrelle waarvan 2x met IUI en in augustus 2014 eerste ivf-poging.

[ Bericht 70% gewijzigd door De_Taartjesfee op 14-10-2014 00:02:19 ]
pi_145517164
Geen flauw idee..ctrl-c ctrl-v?
pi_145517201
quote:
Op maandag 13 oktober 2014 23:45 schreef miss_sly het volgende:
Is het met die clomid niet zo dat dat vaak gebruikt wordt bij IUI en dat dat maar zes maal wordt gedaan en vergoed? Ik heb echt veel vaker dan zes keer clomid gehad.
Blijkbaar zitten daar dus risico's aan verbonden hoor ik hier iig
Ik hoorde hier dat je eisprong dan voor de rest van je leven uit kan blijven..Wat betekent trouwens |U|?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:02:46 #4
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_145517294
Ik heb de op even gerepafikst. Wijzigingen even doorbrullen aub :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:04:15 #5
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145517337
@wallace het clubje valt hier best mee. Iedereen gunt het nieuwelingen niet om hier te komen maar helaas is de realiteit anders :{ Ik denk, als ik voor de anderen mag spreken, dat vooral je eigen manier van posten een beetje wrang over kwam op ons. Nu ik e.e.a. al verduidelijkt zie is, in ieder geval bij mij, dat wrange al weg ;)


Is, gezien de leeftijd van je vriendin, er al een bloedonderzoek geweest naar de fsh en amh waarde van je vriendin? Daarmee kunnen ze zien hoe het gesteld is met de eicelvoorraad en het oestrogeen gehalte. Ter verduidelijking de een is om te zien hoeveel eicellen je nog ongeveer hebt en dat in combinatie met de oestrogeen kunnen ze eruit halen over hoe vruchtbaar je nog bent.
Ik (34) heb een eicelvoorraad van 0,01% en mijn oestrogeen is 38 en die 2 bij elkaar houd in de overgang...
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:05:01 #6
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145517366
Taartjesfee I luf Joe :* Ik schoot al in de stress, dank je!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:07:07 #7
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145517430
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:00 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Ik hoorde hier dat je eisprong dan voor de rest van je leven uit kan blijven..Wat betekent trouwens |U|?
IUI is een soort van kunstmatige inseminatie. Ten tijde van de eisprong word jou zaad, eventueel opgewerkt naar een beter kwaliteit, rechtstreeks ingespoten bij je vriendin.
pi_145517526
Nouja iig schone lei..het is niet zo dat ze geen echo's heeft gehad..ja, een stuk of 15 en de clomid was verhoogd waarna alles weer enigszins normaal begon te lopen. Dit is nu 3 mnd het geval. In het geval dat we helemaal niks wisten werd ze dus niet ongesteld, maar had ze wel een eisprong (verklevingen waren de oorzaak daarvan). In de kliniek stonden ze blijkbaar voor een raadsel..mijn vriendin denkt dat ze voor een raadsel stonden (dat dit geen toeval was). Voor de verzekering moeten ze een bepaald traject doorlopen dacht zij. Dus eerst stap 1 en jah hoor probeer het nog maar eens met clomid..dubbele dosis..daarna was ik er ook bij en konden we op een video alles zien. 4 zusters en alle apparatuur beschikbaar die ze nodig hadden. Als het bijv. toen niet zo was gelukt dat knippen enzo had ze onder narcose moeten gaan en daar had ze helemaal geen zin in. De operatie was een beetje pijnlijk zei ze, maar ze vond het fijn dat ik erbij was om haar te steunen.

Voor de courtage moest ze wel onder narcose. Achteraf vond ze het erg meevallen zei ze..
pi_145517610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:04 schreef dobbey het volgende:
@wallace het clubje valt hier best mee. Iedereen gunt het nieuwelingen niet om hier te komen maar helaas is de realiteit anders :{ Ik denk, als ik voor de anderen mag spreken, dat vooral je eigen manier van posten een beetje wrang over kwam op ons. Nu ik e.e.a. al verduidelijkt zie is, in ieder geval bij mij, dat wrange al weg ;)


Is, gezien de leeftijd van je vriendin, er al een bloedonderzoek geweest naar de fsh en amh waarde van je vriendin? Daarmee kunnen ze zien hoe het gesteld is met de eicelvoorraad en het oestrogeen gehalte. Ter verduidelijking de een is om te zien hoeveel eicellen je nog ongeveer hebt en dat in combinatie met de oestrogeen kunnen ze eruit halen over hoe vruchtbaar je nog bent.
Ik (34) heb een eicelvoorraad van 0,01% en mijn oestrogeen is 38 en die 2 bij elkaar houd in de overgang...
Ja klopt..dat zijn heel veel mensen wel van mij gewend. Blij dat de lucht geklaard is.

Ja, ook bloedonderzoek en nog zat eicellen en oestrogeen ook. Wij hebben gewoon keurig netjes dat traject tot nu toe doorlopen. Alles ziet er dus prima uit. Dus check check dubbelcheck.
pi_145517696
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:07 schreef dobbey het volgende:

[..]

IUI is een soort van kunstmatige inseminatie. Ten tijde van de eisprong word jou zaad, eventueel opgewerkt naar een beter kwaliteit, rechtstreeks ingespoten bij je vriendin.
Ja en daar gaan we het dus eens heel goed over hebben tegen die tijd.
pi_145517813
Ik weet bijna zeker dat wanneer we de clomid of iets vergelijkbaars zouden doorgebruiken we een echt goede kans hebben. Maarja zoals ik al zei ze zit aan de 6e keer. Ik zal morgen wel eens ff wat gaan googlen erop. Dat is voor nu in ieder geval 1 vraag die ik heb. Ik wist natuurlijk niet of jullie mij die konden beantwoorden..maar dacht vraag het hier even. Er zitten vast wel wat bitches uit de club te wachten op een boerenlul met een kloteverhaal ;)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:22:16 #12
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145517835
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:14 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Ja klopt..dat zijn heel veel mensen wel van mij gewend. Blij dat de lucht geklaard is.

Ja, ook bloedonderzoek en nog zat eicellen en oestrogeen ook. Wij hebben gewoon keurig netjes dat traject tot nu toe doorlopen. Alles ziet er dus prima uit. Dus check check dubbelcheck.
Dat is in ieder geval wel goed nieuws! Wat betref de clomid is het volgens mij dat ze een protocol aanhouden van 6 maanden omdat veel stellen die zich melden bij een fertiliteitskliniek alsnog met clomid redelijk snel zwanger worden. Het is een relatief goedkope manier in vergelijking met de hormonen van ivf. Wat de clomid kost weet ik niet maar een ampul menopur kost ¤75 en als je dan zon geval als ik er rond hebt lopen dan moet je 4 ampullen per dag hebben voor 3 weken en dan de kosten van de punctie en terugplaatsing er nog over heen...... Dus alleen al ¤6000 aan het groeihormoon :o


Edit: volgens mij zit er nu ook iemand in het topic die al langer clomid gebruikt. Die 6x is echt niet leidend maar meer een grens om over te stappen op ivf of icsi.
pi_145517873
@miss-sly: officieel mag clomid niet langer dan 6 maanden achtereen gebruikt worden. Volgens mij heeft het met een van de 2 stoffen te maken welke niet snel uit het lichaam is. Hierdoor kan er een opstapeling ontstaan van het stofje waardoor het niet meer goed werkt. Men zegt dat als er binnen 6 maanden geen zwangerschap is ontstaan, dat het geen effectieve middel is.
Mocht iemand anders een ander antwoord hebben dan hoor ik het graag.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:24:51 #14
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145517903
Hahaha 2 verschillende antwoorden binnen een minuut 8)7
pi_145517922
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:22 schreef dobbey het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval wel goed nieuws! Wat betref de clomid is het volgens mij dat ze een protocol aanhouden van 6 maanden omdat veel stellen die zich melden bij een fertiliteitskliniek alsnog met clomid redelijk snel zwanger worden. Het is een relatief goedkope manier in vergelijking met de hormonen van ivf. Wat de clomid kost weet ik niet maar een ampul menopur kost ¤75 en als je dan zon geval als ik er rond hebt lopen dan moet je 4 ampullen per dag hebben voor 3 weken en dan de kosten van de punctie en terugplaatsing er nog over heen...... Dus alleen al ¤6000 aan het groeihormoon :o
6 maanden, maar mag ook langer dus..hoorde toen straks ook van geen eisprong meer krijgen na gebruik van meer dan 6x in de bijsluiter staat 6x max gebruik.

Edit: dacht dat mijn vriendin dat 2 dagen geleden zei namelijk..
pi_145517953
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:23 schreef coccinelle het volgende:
@miss-sly: officieel mag clomid niet langer dan 6 maanden achtereen gebruikt worden. Volgens mij heeft het met een van de 2 stoffen te maken welke niet snel uit het lichaam is. Hierdoor kan er een opstapeling ontstaan van het stofje waardoor het niet meer goed werkt. Men zegt dat als er binnen 6 maanden geen zwangerschap is ontstaan, dat het geen effectieve middel is.
Mocht iemand anders een ander antwoord hebben dan hoor ik het graag.
Hier heb ik bij ons mijn twijfels bij omdat het om de eisprong gaat toch die clomid veroorzaakt?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:27:11 #17
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145517956
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:21 schreef Walace78 het volgende:
Er zitten vast wel wat bitches uit de club te wachten op een boerenlul met een kloteverhaal ;)
:o Beware...... Een vrouw aan de hormonen kan staats gevaarlijk zijn en je gooit nu wel weer de knuppel in hoenderhok }:| :6
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:28:32 #18
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145517993
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:27 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Hier heb ik bij ons mijn twijfels bij omdat het om de eisprong gaat toch die clomid veroorzaakt?
Volgens mij zorgt de clomid alleen voor de groei van de follikels. De eisprong word opgewekt door Pregnyl of otrivelle... Correct me of i'm wrong....
pi_145517994
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:27 schreef dobbey het volgende:

[..]

:o Beware...... Een vrouw aan de hormonen kan staats gevaarlijk zijn en je gooit nu wel weer de knuppel in hoenderhok }:| :6
Was een geintje haha :)
pi_145518019
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:28 schreef dobbey het volgende:

[..]

Volgens mij zorgt de clomid alleen voor de groei van de follikels. De eisprong word opgewekt door Pregnyl of otrivelle... Correct me of i'm wrong....
Nee dat is voor de eisprong geloof ik..

Ps. Wat zijn follikels?
pi_145518098
Clomifeen behoort tot een groep geneesmiddelen die de werking van de vrouwelijke oestrogeenhormonen gedeeltelijk nabootsen en gedeeltelijk tegenwerken. Het stimuleert hierdoor de afgifte van hormonen die voor de eirijping en eisprong zorgen.
pi_145518123
Ik ga pitten..we hebben het er nog wel over. Trusten iig!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:33:03 #23
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145518130
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:29 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Nee dat is voor de eisprong geloof ik..

Ps. Wat zijn follikels?
Een eicel kun je vergelijken met een kippenei. De eicel zelf zit in een schaal oftewel de follikel en de eicel zit daar binnen in. Als er follikels groeien wil dat nog niet zeggen dat er eicellen in zitten. Ik vergelijk dat nog al eens met windeieren van een kip :D Het lijkt op een ei maar is het niet
pi_145523156
Ik heb verder weinig verstand van de clomid, behalve van wat ik in mijn omgeving gezien heb. Maar volgens mij is de reden dat je het maar zes maanden (of eigelijk cycli) mag gebruiken dat als er dan geen zwangerschap is geweest, het blijkbaar niet zo effectief is. Maar uiteindelijk maakt het niet uit wat wij zeggen, maar is het vooral van belang dat jullie het gesprek aangaan met het ziekenhuis. Daar alle vragen en bedenkingen neerleggen en dan beslissen wat jullie gaan doen.

In mijn ogen zijn er uiteindelijk altijd aanpassingen te doen waardoor het allemaal mogelijk is. Ja, het vraagt veel van je, het vraagt veel van ons allemaal. Maar voor mij klinkt het alsof je vriendin alles aangrijpt om niet een volgende stap te gaan nemen (werk, geen zin in hormonen, seks op commando). Dat kan en dat mag, maar het roept bij mij de vraag op of ze het wel echt wil. Om het te vergelijken, mijn man heeft ook werk waarbij hij lastig zomaar weg kan. Wij moeten straks waarschijnlijk meerdere keren in de week 140 km rijden naar het ziekenhuis. Allemaal lastig, maar niet onmogelijk. Ik probeer niet op je tenen te trappen, en het is niet bedoelt als commentaar. Maar voor mij (ons) is de kinderwens zo groot dat ik alles daarvoor aan de kant wil zetten. En lukt het uiteindelijk niet, dan ga ik daar wel mee om als we op dat punt zijn. Zelfbescherming is tot daar aan toe, maar het kan je ook weerhouden kansen te nemen. En dat is alles wat ik je wil meegeven.

Edit; Nogmaals, ik probeer niet op je tenen te stappen. Ik weet hoe moeilijk de medische molen is, ongeacht of je er net in zit of al jaren en of je nu 'enkel' clomid gebruikt of een volledig ivf-traject. Iedereen verdient een plek om zijn gevoelens te spuien, dus wat dat betreft zit je hier natuurlijk goed. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Nanuke op 14-10-2014 10:44:18 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_145523668
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb verder weinig verstand van de clomid, behalve van wat ik in mijn omgeving gezien heb. Maar volgens mij is de reden dat je het maar zes maanden (of eigelijk cycli) mag gebruiken dat als er dan geen zwangerschap is geweest, het blijkbaar niet zo effectief is. Maar uiteindelijk maakt het niet uit wat wij zeggen, maar is het vooral van belang dat jullie het gesprek aangaan met het ziekenhuis. Daar alle vragen en bedenkingen neerleggen en dan beslissen wat jullie gaan doen.
In mijn ogen zijn er uiteindelijk altijd aanpassingen te doen waardoor het allemaal mogelijk is. Ja, het vraagt veel van je, het vraagt veel van ons allemaal. Maar voor mij klinkt het alsof je vriendin alles aangrijpt om niet een volgende stap te gaan nemen (werk, geen zin in hormonen, seks op commando). Dat kan en dat mag, maar het roept bij mij de vraag op of ze het wel echt wil. Om het te vergelijken, mijn man heeft ook werk waarbij hij lastig zomaar weg kan. Wij moeten straks waarschijnlijk meerdere keren in de week 140 km rijden naar het ziekenhuis. Allemaal lastig, maar niet onmogelijk. Ik probeer niet op je tenen te trappen, en het is niet bedoelt als commentaar. Maar voor mij (ons) is de kinderwens zo groot dat ik alles daarvoor aan de kant wil zetten. En lukt het uiteindelijk niet, dan ga ik daar wel mee om als we op dat punt zijn. Zelfbescherming is tot daar aan toe, maar het kan je ook weerhouden kansen te nemen. En dat is alles wat ik je wil meegeven.
Dag Nanuke. Ja, ik snap hem nu van de clomid. Bedankt voor je reactie ook.

Mijn vriendin vindt het allemaal een heel goed plan, maar net zoals iemand anders zei: we bekijken het stap voor stap en wegen het allemaal af. Wat hierna gaat komen horen we binnenkort ook wel weer. Het zal iig niet zo zijn dat alles van haar mening af gaat hangen. We overwegen het allemaal samen.

Tot nu toe zijn heel veel dingen achteraf enigszins meegevallen. Misschien komen er injecties. Ze wil daar gewoon nog niet al teveel aan denken (wat de volgende stappen zijn). We kijken eerst of het nu wel effect heeft gehad. Ze kan in ieder geval zwanger raken, althans dat was ze geweest en alles "schijnt" normaal te lopen. Ik snap ook wel dat ze daar dan juist niet zo erg mee bezig wil zijn (met alle volgende stappen omdat je daarin heel ver kan gaan namelijk).

Alles m.b.t. werk e.d. proberen we echt heel goed erin te passen. Wat dat betreft heeft haar werkgever zich ook heel flexibel opgesteld, maar je moet begrijpen dat dat voor haar haar grenzen heeft in het onderwijs. Nu is ze daar zelf ook een heel stuk soepeler in geworden. Voor mij is het allemaal goed om ergens heen te rijden, erbij te zijn en noem maar op (dat is geen enkel probleem). Ik heb ook een veel andere baan dan haar.

(Misschien even ter extra info, maar zij is altijd enorm zelfstandig - op haarzelf geweest en mede door dit en andere dingen kan ze hier nu juist (ook) een beetje vanaf stappen. Als je haar 3 jaar geleden had gevraagd of ze een kind wilde was ze daar helemaal niet mee bezig. Dus ik hoop ook dat je begrijpt dat dat gewoon ook een beetje in de privé-situatie ligt en haar karakter).
pi_145523854
Ah, kijk, bedankt voor je uitleg. Ik snap nu beter hoe jullie ermee omgaan (en ik ben blij dat je mijn opmerkingen niet verkeerd opvatte, waar ik een beetje huiverig voor was). In elk geval wens ik jullie sterkte met het hele verdere traject. Was dit al de laatste keer dat ze clomid mag gebruiken, of hebben jullie hierna nog een tijdje?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_145523988
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:50 schreef Nanuke het volgende:
Ah, kijk, bedankt voor je uitleg. Ik snap nu beter hoe jullie ermee omgaan (en ik ben blij dat je mijn opmerkingen niet verkeerd opvatte, waar ik een beetje huiverig voor was). In elk geval wens ik jullie sterkte met het hele verdere traject. Was dit al de laatste keer dat ze clomid mag gebruiken, of hebben jullie hierna nog een tijdje?
Nou, ze zat nu aan haar 6e cyclus. Morgen krijgt ze de uitslag van het bloedonderzoek. We gaan binnenkort even kijken / vragen hoe we verder gaan. Bedankt iig voor je medeleven. Ik denk sowieso dat ik misschien een beetje verkeerd op sommigen overkwam. Dat heeft een beetje verwarring geschept misschien. Daarvoor excuses dus.

M.b.t. die Clomid. Die schijnt heel erg goed te werken. I.i.g. voor haar eisprong. Dus misschien kunnen we die toch nog een paar maanden extra gebruiken. We gaan dat dan ook even overleggen. De kliniek houdt het zelf ook goed in de gaten en we kunnen ze (binnen de openingstijden) gewoon bellen. Wat ook 1 van mijn vragen zal zijn aan de gynaecoloog is of Clomid ervoor kan zorgen dat ze helemaal geen eisprong meer krijgt omdat we dat natuurlijk niet willen.
pi_145616945
Nog een late felicitatie voor Lijnloos, super dat het gelukt is! *O*

Helaas zie ik hier ook nog meiden uit de tijd van voor mijn zwnagerschap, ik duim zo ontzettend hard voor jullie! :*

Ik meld me hier ook weer voorzichtig. We zijn deze week gestart. Deze week een uitgangsecho gehad en moet eerst aan de provera. Om te starten hebben we lang moeten wikken en wegen, ik geef nog borstvoeding (2x 's ochtends en 's avonds) en dat had ik graag anders gezien. L. is 14 maanden en kan niet zo goed zonder en mij gaat het ook makkelijk af. Ik heb me goed ingelezen en laten informeren en de medicatie zou moeten kunnen met bv. Ik gelukkig ook nog een zeer meedenkende Gyn en die vond het ook goed.

Orphelia, ik las dat jij ook nog bv geeft en weer wou gaan starten?
pi_145637325
Spotting }:| op 9 dpo... Clomid haalt helaas tot nu toe niks uit! Het was de bedoeling dat mijn eisprong eerder komt (dag 18 deze ronde) en dat mijn luteale fase langer wordt.

Zo stom, want ik voel mij best zwanger? Heel erg moe, koud, mijn borsten puilen uit mijn bh, mijn tepels doen erg zeer en bovendien is mijn temperatuur erg hoog voor mijn doen! (37.0, andere rondes maximaal 36.8)
Ik verwacht dat het binnen 2 dagen doorbreekt.

Blegh en dan op dag 3 een echo. Als ik dus ongesteld be. Gatver. :r
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:03:32 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145661586
Even een ego post.

Helaas is het voor ons klaar. Afgelopen vakantie hebben we onze laatste ivf poging gedaan. Zoals gewoonlijk kreeg ik rond dag 7 weer een bloeding, test gisteren bevestigde al ons vermoeden. Weer mislukt. En ondanks dat we nog een cryo hebben, zien we het niet meer zitten. Het is klaar voor ons. Na 4 jaar vechten houd het op en blijven we met lege handen achter.
We denken nu na over adoptie of draagmoederschap. Waar ik het gisteren nog wel zag zitten, denk ik vandaag dan maar niet. Op dit moment heerst vooral boosheid.
Sorry als ik niet reageer maar ik leef even in mijn eigen wereldje.
Be happy with the little things in life
pi_145661639
DV :'( wat ongelofelijk oneerlijk is het toch.... Knuf meis!
pi_145661643
Ach droomvrouwtje. Wat heftig en heel verdrietig. Sterkte :*
pi_145661647
:'( Och DV wat ontzettend klote, daar mag je ook terecht boos over zijn. Heel veel sterkte en succes bij het nemen van de beslissingen die voor jullie goed voelen. :*
pi_145661793
Oh DV wat ontzettend klote :'( en wat voelt het dan weer oneerlijk, heel veel sterkte :*
pi_145662677
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:12 schreef Sull het volgende:
Nog een late felicitatie voor Lijnloos, super dat het gelukt is! *O*
Orphelia, ik las dat jij ook nog bv geeft en weer wou gaan starten?
Klopt, kom ik na het weekend even op terug.
pi_145662691
Aahw DV, wat ontzettend verdrietig! Veel sterkte toegewenst! :* :* :*
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:28:24 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_145662770
Droomvrouwtje, ik ben slechts een lurker maar mijn hart brak een beetje toen ik je berichtje las. Ik gun het jou zo ontzettend om een kindje te krijgen :'( wat een moeilijke, dappere beslissing hebben jullie genomen. En ik hoop echt dat het ouderschap jullie in de toekomst, in welke vorm dan ook, gegund zal zijn. :*
disclaimer
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:32:40 #38
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:40:47 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145662943
Droomvrouwtje, wat enorm heftig!
Heel veel sterkte gewenst om dit te verwerken. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145662978
O DV wat vreselijk verdrietig :'(
Heel veel sterkte voor jullie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:49:40 #41
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_145663069
Droomvrouwtje :*
pi_145663838
Ach nee Droomvrouwtje, wat ongelofelijk verdrietig. Heel veel sterkte :*
pi_145664884
Ohw droomvrouwtje, wat erg! Ik heb je verhaal gevolgd en ik vind je zo'n dappere strijder, ik had je zo een andere uitkomst gegund! Ik zit hier echt met dikke tranen door je berichtje :'(

Heel veel sterkte om dit samen te verwerken :*
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:26:50 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145664909
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:03 schreef droomvrouwtje het volgende:
Even een ego post.

Helaas is het voor ons klaar. Afgelopen vakantie hebben we onze laatste ivf poging gedaan. Zoals gewoonlijk kreeg ik rond dag 7 weer een bloeding, test gisteren bevestigde al ons vermoeden. Weer mislukt. En ondanks dat we nog een cryo hebben, zien we het niet meer zitten. Het is klaar voor ons. Na 4 jaar vechten houd het op en blijven we met lege handen achter.
We denken nu na over adoptie of draagmoederschap. Waar ik het gisteren nog wel zag zitten, denk ik vandaag dan maar niet. Op dit moment heerst vooral boosheid.
Sorry als ik niet reageer maar ik leef even in mijn eigen wereldje.
DV :* ;(
pi_145664939
Droomvrouwtje :*
pi_145665641
Droomvrouwtje, wat ontzettend verdrietig. Ik had het jullie zo ontzettend gegund. Na zo'n lange, moeizame weg toch met lege handen eindigen. Heel veel sterkte :*
pi_145672940
Ik vind het geen egopost hoor, DV. Na zo'n lange en moeilijke weg met lege handen staan is verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor jullie samen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:17:06 #49
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_145676521
Jeetje DV wat enorm verdrietig.... :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:37:15 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145677330
Droomvrouwtje, nee toch ;(

Elke keer als ik hier wat lees, hoop ik zó dat er goed nieuws van jou tussen zit, en dan lees ik dit... het is ook niet eerlijk. Ik wist niet dat je weer een ivf had gehad, maar kan me ook voorstellen dat je inmiddels flink in een cocon zat. Wat een ellendige situatie ;(

Heel veel sterkte samen, en ik hoop dat jullie eruit komen wat voor jullie dan een andere oplossing kan zijn. :*
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:45:59 #51
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145677675
Lieve meisjes van fok. Ik ben ontroert door jullie reacties.
We doen nog wel de laatste cryo terugplaatsing, maar ik zie het zelf niet meer gebeuren en mijn man ook niet. Hij heeft gisteren een mooie blog geschreven (zie blogsel in sig)

@cathmar, ik zal je ter zijner tijd dmen.
@lb we hebben het dit keer op mijn verzoek bewust onder de radar gehouden. Op een handjevol na wist niemand dat we bezig waren. We hadden het dit keer zo gepland dat de punctie middenin de vakantie viel, zodat we ook niet onnodig vrij hoefde te vragen en we ook in alle rust lekker konden bijtanken en ik kon broeden.
Be happy with the little things in life
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:51:17 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145677880
Ja jemig zeg..... nu zit ik echt mee te huilen DV :'( Wat ontzettend raak opgeschreven.

Ik snap dat jullie weinig vertrouwen hebben in de laatste terugplaatsing, maar ik blijf toch nog duimen, gewoon omdat dat het enige is dat ik kan doen :*
pi_145677998
DV, ik had zo gehoopt dat ik je ooit zag jubelen op fok met een positieve test. Maar nee -O- Ik heb tranen over mijn wangen gehad van de laatste zin van Pe op zijn blog. Wat doeltreffend opgeschreven
pi_145678057
DV, weet niet wat te zeggen :*

kippenvel.bij het blog, en jeetje die laatste zin :'(
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:55:34 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145678078
Och, die laatste zin idd ;(. Die komt keihard binnen. :*
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:10:58 #56
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145678686
Mijn man schreef precies dat wat we samen bedoelen. Al kwam die laatste zin hier ook keihard binnen... Afscheid nemen van een wens een kindje dat zo gewenst is wat er niet gaat komen :'( :'(
Be happy with the little things in life
pi_145678833
Kippenvel van die blog.
Woorden van sterkte lijken zo loos en leeg nu.
pi_145680176
DV, die laatste zin. :*
  zondag 19 oktober 2014 @ 08:50:55 #59
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145692132
Lief droomvrouwtje, je bericht heeft me heel erg geraakt... Wat ontzettend heftig voor jullie. Je man heeft het prachtig verwoord. Ik hoop zo dat jullie op een bepaalde manier toch jullie kinderwens in vervulling zien gaan. :*
  zondag 19 oktober 2014 @ 08:52:03 #60
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145692139
Sorry dat ik verder wat stil ben dames. Gaat niet zo lekker op het moment... :*
pi_145692554
Och DV dikke tranen rollen over mijn wangen. Niet dat het helpt, nee, er is op dit moment even niets dat helpt. Gelukkig hebben jullie elkaar, zijn jullie elkaar niet verloren in dit zware traject. Ondanks dit verschrikkelijke resultaat, het resultaat waar jullie altijd al voor vreesden, mogen jullie wel ontzettend trots zijn op jezelf, jullie hebben je er doorheen geslagen, tegenslag na tegenslag, teleurstelling na teleurstelling. En ja, ik weet dat op het moment zelf alles voor een groot gedeelte op de automatische piloot gaat, maar god wat is het zwaar.
Ik hoop zo enorm dat jullie een lieve draagmoeder zullen vinden die jullie zo gewenste kindje met net zoveel liefde als jij zou doen voor jullie wil dragen. Of een mooi adoptiekindje die jullie een warm gezin kunnen bieden, en plekje waar hij of zij zich veilig en thuis voelt. Op welke manier dan ook hoop ik dat jullie kinderwens toch in vervulling mag gaan.
Verder heb ik geen woorden voor dit vreselijke einde van jullie traject. Heel veel sterkte voor jullie beiden. :*

Ik duim nog wel even door voor jullie laatste cryo tp.
pi_145715054
Lieve dv,

Jullie verdriet is hier voelbaar.
Heel veel sterkte met het verwerken van weer een nieuwe teleurstelling. Een die er harder inhakt dan alle anderen.

Maar jullie hebben nog een cryo. Dus een kans.
Ik ga heel hard duimen dat het toch nog goed komt.

Liefs Arja
  zondag 19 oktober 2014 @ 22:55:09 #63
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_145717298
DV :*
pi_145723550
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 00:28 schreef dobbey het volgende:

[..]

Volgens mij zorgt de clomid alleen voor de groei van de follikels. De eisprong word opgewekt door Pregnyl of otrivelle... Correct me of i'm wrong....
Het schijnt dat Clomid op zich ook een eisprong kan veroorzaken.
Clomid stimuleert, Ovitrelle en Pregnyl forceren. Na langdurig gebruik van Clomid kan het nodig zijn om Ovitrelle of Pregnyl bij te spuiten omdat Clomid alleen niet meer werkt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_145723597
Droomvrouwtje..... Ik heb al vaker geprobeerd te reageren, maar ik ken je situatie niet. Je traject wel, maar dit einde niet.

Sterkte.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:32:06 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_145723978
Och Droomvrouwtje en TL... ;( Ik heb er geen woorden voor...
***
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:00:45 #67
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145724297
Het was jullie zo anders gegund DV en TL. Ik heb er geen woorden voor. Wens jullie alle liefde, warmte en steun toe.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:08:29 #68
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_145724430
Kippenvel...Heel veel sterkte met dit alles een plaatsje te geven :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_145734065
DV, heel veel sterkte om dit een plekje te geven. Wat onwijs klote gewoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145740633
Och droomvrouwtje, wat is dit toch vreselijk verdrietig en oneerlijk. Na zo'n lang en zwaar traject zou niemand met lege handen moeten achterblijven.. :'(. Ook ik moest de tranen wegslikken bij het lezen van de blog. Heel veel sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145801072
Cocci: heeft de spotting door gezet? En hoe is het verder met je?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:48:42 #72
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145821564
Droomvrouwtje, ik hoop dat je al een beetje tot rust bent gekomen na het heftige nieuws voor jullie en dat jullie veel steun hebben aan elkaar, familie en vrienden. :*

Hoe is het met alle andere dames? McLaura, hoe voel je je? Goed gevoel?

Ik ben sinds vanmiddag weer in het bezit van een ontdooid klompje cellen... Weer een topembryo, maar ja, dat zegt ook niet altijd iets...
pi_145825642
Whoe frummel, pupo! Hopelijk veranderd je status in p! O+


De spotting heeft helaas wel doorgezet. Sinds maandag ben ik weer begonnen met clomid 50mg. Ik mag nu 5 maanden zelf proberen zonder enig controle tussendoor. Als mijn luteale fase nou eens langer wordt dan ben ik blij!
De arts assistent zou nog met de gynaecoloog overleggen over utrogestan. Maar ik denk dat de gyn daar niet mee wil beginnen }:| . Mijn fase was nu 10 dagen en vanaf 10 is het 'goed'. Dat ik op dag 8 al flinke spotting heb tellen ze niet mee.
pi_145828310
Gebruiken ze Utrogestan ook buiten IVF om? Dat wist ik niet.....

Succes Frummel en de rest!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_145842618
Is het al morgen......

#testdag
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:14:45 #76
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145842798
Mijn duimen draaien! ^O^
pi_145850940
Ik duim hard mee voor jullie allebei!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:54:37 #78
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145855961
spannend mijn duimen draaien voor jullie
Be happy with the little things in life
pi_145860828
Ik geloof dat ik maar weer ga.... tenminste, ik stop ermee om hier over ons eigen traject te posten. Ik heb namelijk niet echt veel meer te zeggen dan.....



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_145860972
*O* jaaaaa gefeliciteerd Laura!!!

Frummel ik duim dat jij ons over 2 weken ook volgt!
pi_145860987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:31 schreef Lijnloos het volgende:
*O* jaaaaa gefeliciteerd Laura!!!

Frummel ik duim dat jij ons over 2 weken ook volgt!
Ik ook! Kom op Frum!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_145861171
Laura wat goed! *O* *O*
Hup, wegwezen nu en we willen je minstens 9 maanden niet terug zien. ;)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:39:14 #83
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_145861233
Joepie, weer een positieve test in dit topic! Gefeliciteerd, McLaura! *O*

En ik doe mijn best, dames... Het is in ieder geval even de laatste ronde van dit jaar. Ik wil even een pauze namelijk als deze niet blijft hangen.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:39:33 #84
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_145861243
*O* O+ *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_145861804
Wat goed, gefeliciteerd!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:55:24 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_145861902
McLaura! Wat fijn! Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_145862251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:28 schreef McLaura het volgende:
Ik geloof dat ik maar weer ga.... tenminste, ik stop ermee om hier over ons eigen traject te posten. Ik heb namelijk niet echt veel meer te zeggen dan.....

[ link | afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* wat goed!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:08:26 #88
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_145862479
*O* *O* mooie streepjes *O* *O* van harte gefeliciteerd :*
Be happy with the little things in life
pi_145862686
Wat gaaf. Gefeliciteerd *O*
pi_145862855
McLaura. wat geweldig nieuws, gefeliciteerd!! *O*
pi_145863282
Gefeliciteerd Laura!

Frummeltje: succes met de spannende wachtweken weer!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:31:29 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145863649
McLaura wat gaaf! Gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145864503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 19:28 schreef McLaura het volgende:
Ik geloof dat ik maar weer ga.... tenminste, ik stop ermee om hier over ons eigen traject te posten. Ik heb namelijk niet echt veel meer te zeggen dan.....

[ link | afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaaaa! *O* Gefeliciteerd! Ik ga vast duimen voor een mooie echo!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:49:15 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145864645
McLaura wat fijn!!! *O* Gefeliciteerd! *O*
pi_145865598
McLaura; Gefeliciteerd, wat een ontzettend goed nieuw! *O*
pi_145866787
Lau, wat goehoed! Gefeliciteerd! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145866874
Yessss McLaura! *O* _O_
pi_145866938
Jaaaaa McLaura!!!! Gefeliciteerd! *O* *O* *O* *O*
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:39:41 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145867274
Gefeliciteerd McLaura! Op naar een goede echo en een voorspoedige zwangerschap!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145868712
Mooie streepjes *O* *O* Gefeliciteerd McLaura!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:20:15 #101
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_145878192
Wat fijn McLaura! *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:51:29 #102
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_145881043
Gefeliciteerd McLaura!
pi_145882132
Jaaa! Gefeliciteerd McLaura *O*
pi_145890611
Gefeliciteerd! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:08:35 #105
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145916459
McLaura, woah!! Gefeliciteerd!! *O*
3!
pi_145917013
*O* McLaura gefeliciteerd
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:40:33 #107
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_145995148
Nou, ik wil eigenlijk ook wel gaan meeposten hier.
Ben 28 en nu toch ook al weer een maand of 3 bezig met oefenen.

Ik heb PCOS, en nog eigenlijk niet zeker of ik wel een ovulatie heb,
Ik woon in Ierland en de zorg is hier niet bepaald geweldig als je geen super hoge verzekering hebt,

Ik heb ovulatie testen geprobeerd maar die zijn altijd negatief.
Ik gebruik nu een app " my days" om alles een beetje te tracken. Nu is mijn cyclus ongeveer 35 dagen, gelukkig niet overdreven lang, maar het zou al een pluspunt zijn als we wisten of ik ovuleer of niet.

Tot dan blijven we gewoon doorgaan.
pi_146002919
Welkom Dizzy. :W Matig dat de vergoedingen daar zo slecht zijn, wat zijn de opties/ mogelijkheden?
pi_146006125
Welkom dizzy. Of je een eisprong hebt gehad is op zich eenvoudig met bloed-onderzoek wel op te sporen, maar dan moet je wel ongeveer weten wanneer je eisprong was.
pi_146016356
Wij gaan weer een rondje echo's en onderzoeken doen om te zien of we weer van start kunnen. O+ Nog steeds met bv, maar zo weinig dat de arts eigenlijk geen bezwaar ziet. :s)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:20:06 #111
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_146025403
Op dit moment heb ik metformine, gybacoloog wil dat ik dat 6 maanden blijf doen, inmiddels wel 20 kg afgevallen. Laatste paar maanden is mijn cyclus redelijk stabiel gelukkig. Ik heb over 1,5 maand weer een afspraak, dan zitten die 6 maanden er op.
Ik ga dan eens goed pushen voor een bloed onderzoek, en wat hulp met betrekking tot zwanger worden.

Hopelijk gaat dat goed
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:16:17 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146035569
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wij gaan weer een rondje echo's en onderzoeken doen om te zien of we weer van start kunnen. O+ Nog steeds met bv, maar zo weinig dat de arts eigenlijk geen bezwaar ziet. :s)
Wat fijn!! ^O^

Op naar een broertje of zusje voor Otje O+
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:40:18 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146036549
Tof Ophelia!
pi_146038098
_Dizzy_, wat een spannende tijd komt er voor jullie aan. Hopelijk levert de afspraak wat duidelijkheid op. Hoe lang wonen jullie al in Ierland?

Ik ben al twee weken lang de dagen voorbij aan het kijken tot donderdag. Verstandelijk weet ik wel dat zo'n intakegesprek eigenlijk niets voorstelt, maar gevoelsmatig voelt dit als het echte eerste begin. Er komt - eindelijk - een einde aan ons wachten.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146046323
Ophelia. Spannend O+
pi_146055243
Succes ophelia en nanuke! Spannend weer!

Wij gaan 5 november eindelijk weer verder na een pauze van 3 maanden ivm griep en koorts van mijn man.

Ben wel weer toe aan actie, want dit niemandsland is ook niks.
pi_146082774
Mogguh, ik heb vandaag een ivf punctie gehad. De pijn viel me mee, heb nu een beetje een zeurderig gevoel down under. Tukkie vanmiddag heeft me goed gedaan :Y

Ze hebben 9 eicellen geoogst, zaterdag is de terugplaatsing.

Komende dagen lekker vrij genomen, ga een beetje klussen in huis- op het gemakkie :P

Ik hoef trouwens geen Pregnyl te prikken maar moet Utrogestan gebruiken. Beter!
(Zeg ik nu :+)

Ben benieuwd /kruiptweerondersteen
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:01:15 #118
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146083125
Ooh actie tijd Aurum. Ik ga voor je duimen de komende weken. Voor nu goede oogst!
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:07:24 #119
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146083478
Welkom dizzy. Ik hoop dat je snel zicht hebt op je cyclus.

Ophelia, fijn dat jullie er weer voor kunnen gaan.

Aurum, mooie score! En fijn dat de punctie je is meegevallen. Nu duimen voor mooie embryo's. En over die Utrogestan horen we je denk ik nog wel anders :P sla de inlegkruisjes maar in grootverpakking in!
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:08:55 #120
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146083578
Spannend weer inderdaad Nanuke. Ik zal voor je duimen :*
pi_146085710
Geweldig mooi die stap aurum! Op naar een goeie bevruchting en tp! *O*
En jij liever die pillen dan ik :p
pi_146085732
Frummel, hoest bij jou? :*
pi_146090748
Oh wat goed en spannend dat jullie toch voor ivf zijn gegaan, aurum. En fijn dat de punctie mee viel.
pi_146091184
Aurum, mooie score! Doe rustig aan. :*
  donderdag 30 oktober 2014 @ 06:37:46 #125
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146103207
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:43 schreef Lijnloos het volgende:
Frummel, hoest bij jou? :*
Het is afwachten, maar ik denk niet dat het raak is. Door wat gezeik in mijn familie behoorlijk wat stress en dat zal ook niet bevorderlijk werken.

Na deze poging even rust. Ziekenhuis had het erover om bij de volgende keer eerst mijn slijmvlies te prikkelen in de cyclus ervoor aangezien er dan blijkbaar bepaalde stoffen aangemaakt worden die een innesteling bevorderen. Ik kan op Internet er alleen niks over vinden...
pi_146103418
Hmmm balen Frum! :*
pi_146103448
Aurum, ik hoop op een hele lading bevruchtingen en een mooie embryotransfer zaterdag!

En de Utrogestan (ook wel bekend als kutbollen of kwarkbollen): succes ermee. En die inlegkruisjes zijn een goede tip!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146141507
Aurum, mijn duimen draaien de komende weken!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:10:05 #129
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_146141762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:14 schreef Nanuke het volgende:
_Dizzy_, wat een spannende tijd komt er voor jullie aan. Hopelijk levert de afspraak wat duidelijkheid op. Hoe lang wonen jullie al in Ierland?

Ik ben al twee weken lang de dagen voorbij aan het kijken tot donderdag. Verstandelijk weet ik wel dat zo'n intakegesprek eigenlijk niets voorstelt, maar gevoelsmatig voelt dit als het echte eerste begin. Er komt - eindelijk - een einde aan ons wachten.
Ongeveer 4 jaar nu, 2 jaar geleden had ik op vakantie in Slovenie inneens een hevige bloeding, naar het ziekenhuis daar geweest en daar werd me verteld dat ik cystes heb.
Toen weer thuis in Ierland wat meer testen gedaan en heb ik metformine gekregen.
Mijn afspraak is weer verzet naar December, dus nog even langer wachten :(
pi_146142743
Gisterenmiddag de intake gehad. Eigenlijk een beetje wat ik al verwacht had. Voornamelijk besproken wat er al gebeurd was in Maastricht, opnieuw bloed prikken etc. De gyn gaat nog even met mijn arts overleggen ivm medicatie die ik gebruik, waarvan het tijdens de zwangerschap wordt afgeraden. Horen we over 2/3 weken meer over, en dan gaat ze ons ook inplannen. Dat laatste kwam voor mij wel als een schok, ik had verwacht dat we echt nog wel een aantal maanden moesten wachten voor ze ons konden inplannen. Maar goed, ik heb dan ook geen ervaring met hoe lang ze van te voren IVF behandelingen kunnen inplannen. :@
Erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen nu. Heb er een goed gevoel bij, zowel de gyn als het ziekenhuis. Alleen afwachten wat mijn arts dus gaat zeggen over de medicijnen en of daar een alternatief voor is. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146142799
De duimen zijn aan het draaien voor Aurum, en toch ook voor Frummel; je weet maar nooit. ;)

Wat vervelend dat je afspraak verplaatst is Dizzy. Maar December is er vast al sneller dan je denkt. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:44:15 #132
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146144120
Dizzy, wat balen dat je afspraak verzet is... :*

Nanuke, dat klinkt allemaal positief! En het kan inderdaad heel snel gaan met zo'n ivf-poging. In mijn ziekenhuis was er ook geen wachttijd, dus het was een kwestie van contracten tekenen, bloed prikken bij ons allebei (checken of we geen ziektes hebben) en wachten op de menstruatie. Ik vond het ook erg gemakkelijk en snel gaan. Spannend nog even met je medicijnen dus.

En lief dat je voor me duimt :) Je weet het inderdaad maar nooit...
pi_146189237
Nou, hij zit erin. *O*

Half uur langer moeten wachten met volle blaas, stond op knappen :X en ik kwam een vrouw van mijn sportschool tegen, die mijn ladyparts inkeek. Dat soort dingen vind ik echt superongemakkelijk :{

Wel 9 van de 9 embryo's bevrucht, da's denk ik wel goed!

En omdat ik nu voor 2 mag eten ( :P ) gelijk maar een saucijzenbroodje gehaald in het zkh :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:34:31 #134
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146189489
Wat een super score Aurum! Dus dan zijn er ook wel cryo's?

Voor nu pupo! Ik ga heel hard duimen :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:55:59 #135
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146190099
Wauw Aurum dat is zeker een goede score! Wanneer hoor je of en hoeveel cryo's je hebt? Hopelijk voorlopig niet nodig natuurlijk...

En nu duimen dus! ^O^
pi_146190252
Wat een geweldige score aurum! En pupo! *O*
pi_146194866
Aurum *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 1 november 2014 @ 21:42:03 #138
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146197523
Aurum spannend!!!! *O*
Be happy with the little things in life
pi_146199120
Aurum wat een mooie score! *O* Succes tijdens de wachtweken. :*
pi_146208079
Aurum, broedze!

En omdat het nooit kwaad kan: houd je voeten warm!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146221074
Aurum, wat een geweldige score!! Nu de lange wachtweken, sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? zondag 2 november 2014 @ 18:11:08 #142
70532 loveli
N
pi_146221835
^^ :*
crap in = crap out
pi_146225573
Zo klik je per ongeluk op OUD...
Veel succes Aurum, ik duim mee ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 3 november 2014 @ 17:42:20 #144
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146260899
})... -O-
  maandag 3 november 2014 @ 17:47:48 #145
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146261114
-O- -O- :* :*
Be happy with the little things in life
pi_146261150
Damn Frummel :( :( Dat was redelijk snel na tp toch?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 3 november 2014 @ 18:17:08 #147
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146262177
Valt mee, aanstaande woensdag twee weken geleden. Nog vier cryo's over van de zes, maar die zijn voor volgend jaar. Ik trek het even niet meer... -O-
pi_146262281
Verstandig Frummel. In de ontzettend onvoorspelbare, hobbelige weg die IVF heet heb je gewoon rust nodig.

Wij hebben in juli 2013 een poging gedaan en na de laatste tp een half jaar pauze gehouden. Het heeft ons (en mij vooral) veel goed gedaan.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 3 november 2014 @ 19:01:59 #149
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146263776
Frummel :* verstandig. Hier hebben we toen ook een pauze ingelast, meerdere keren zelfs, dit deed ons heel erg goed.

Dikke knuf, ik hoop dat de pauze je goed zal doen :*
Be happy with the little things in life
pi_146266638
Balen Frummel. Klinkt alsof een pauze helemaal geen slecht plan is. Hoop dat het jullie helpt. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146272772
Wat klote, frummel. Kan me voorstellen dat jullie een pauze kunnen gebruiken.

Ik duim dat 2015 jullie jaar wordt!
pi_146273410
Oh Frummelke, ik weet effe niet wat ik moet zeggen, ik had zo gehoopt dat dit jullie ronde zou worden. :* Sterkte meis

[ Bericht 26% gewijzigd door Lijnloos op 04-11-2014 07:38:03 ]
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:21:00 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146283013
Frummeltje -O- verdorie!

Probeer maar weer even op te laden, en dan met nieuwe moed 2015 in! :*
  dinsdag 4 november 2014 @ 09:24:58 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146283080
-O- frummel :*

Mooie score Aurum. Duimen draaien!
pi_146283145
Frummel. :*

Aurum mooi aantal. Mijn duimen draaien ook
pi_146291652
Frummeltje :*
pi_146292143
Frummel -O- Hopelijk brengt een opgeladen batterij een heel mooi 2015 :*
pi_146297150
Sterkte Frum! Houd moed O+

En probeer ook leuke dingen te blijven doen, samen met je lief enzo *;
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_146323324
Frum, wat klote :(
Hier is trouwens dat artikel over het irriteren van de baarmoederwand waar je het over had (Engels) mocht je het nog niet gevonden hebben. Ik kwam het begin oktober ook ergens tegen.

Aurum, broed ze :)
pi_146327808
Hey kahlie, hoe is het met jou? En je zus?

Aurum: hoe bevalt de utrogestan?

Ik begin vandaag weer met spuiten van menopur. En nu voor het eerst ook utrogestan na de iui
pi_146332479
Kahlie, is dat net zoiets als assisted hatching?

Uh, ohnee, bij assisted hatching maken ze krasjes op het embryo, niet in de baarmoederwand.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146335589
Ola! Ik voel me beter met die Utrogestan dan met de Pregnyl. Het is wat omslachtiger, ik moet het 3x pd inbrengen en ik heb iets meer afscheiding ( inlegkruisje ftw).

Voor de rest id het goed te doen :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_146350851
Nou, meh to the meh to the meh. Ik probeer me zo goed als mogelijk rustig te houden en gematigd optimistisch etc.

Vandaag bij mijn ouders gewerkt en een paar gesprekjes gehad ook over IVF geneuzel etc. En mijn ma zat een paar keer opmerkingen te maken naar een potentiele zwangerschap.

Volgend jaar vakantie - wie weet ben je dan zwanger
Vaker bij mijn ouders langskomen - handig als ik een kleine heb ivm met oppas *winkwink- nudgenudge*

En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

En nu maak ik me zorgen want stel je voor dat het niet lukt, dan mag ik mijn ouders weer gaan vertellen dat ze geen opa/oma worden.

Kutzooi :/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_146352076
Aurum. :* Mijn schoonouders zetten hun hoop ook heel erg in op ons traject. Mijn schoonzusje is wat lastig met logeren/oppassen en ze weten dat wij heel anders zijn. Dus van hun komen ook vaak de verhalen over hoe leuk het zou zijn en wat zouden ze ons het gunnen. Allemaal leuk bedoelt, maar wat jij ook zegt; wat nou als t niet lukt... sowieso een gedachte die bij mij veel speelt momenteel.
Wat ik doe is zoveel mogelijk het langs mee heen laten gaan. En me bedenken dat als ze nu meeleven, ze dat ook doen als t anders uitpakt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 6 november 2014 @ 10:01:49 #165
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146359764
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes :* Het is voor ons even goed zo, even geen ziekenhuisellende, hormonen, ongecontroleerde emoties... We verlangen echt wel naar een tijdje rust. Tussen ons gaat het gelukkig nog steeds heel erg goed en we ondernemen veel samen om het gezellig te hebben :).

Kahlie, dank voor de link! Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. Binnenkort nog wel een afspraak met onze arts om dit alvast voor te bespreken. Dan weet ik alvast waar ik aan toe ben als ik verder wil. Het is in ieder geval allemaal nog erg nieuw en pas dit jaar zijn ze hiermee gestart in mijn ziekenhuis. Met name de risico's wil ik gaan bespreken.

aurum, ik blijf knetterhard voor jou duimen hoor meid. Dat soort gesprekken zijn heel lastig inderdaad, omdat je enerzijds zelf nog steeds vreest voor de teleurstelling, maar ook weet dat je misschien anderen moet gaan teleurstellen... Wanneer mag je testen? :*

Arja, succes! Fijn in ieder geval dat ze je luteale fase gaan verlengen. Houd alleen rekening met de ranzigheid van de utrogestan ;)
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:21:04 #166
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_146393010
Jammer Frummel :( hopelijk volgend jaar meer en betere kansen.

Heb zo een nieuwe app gevonden, heet " my days" gebruik dat nu om mijn ovulatie te tracken, werkt wel goed denk ik zo.
pi_146393345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:52 schreef Nanuke het volgende:
Aurum. :* Mijn schoonouders zetten hun hoop ook heel erg in op ons traject. Mijn schoonzusje is wat lastig met logeren/oppassen en ze weten dat wij heel anders zijn. Dus van hun komen ook vaak de verhalen over hoe leuk het zou zijn en wat zouden ze ons het gunnen. Allemaal leuk bedoelt, maar wat jij ook zegt; wat nou als t niet lukt... sowieso een gedachte die bij mij veel speelt momenteel.
Wat ik doe is zoveel mogelijk het langs mee heen laten gaan. En me bedenken dat als ze nu meeleven, ze dat ook doen als t anders uitpakt.
Thanks for the peptalk :) Nachtje slapen doet ook wel goed :)

@Frum: Ehm geen idee :? Ik was eigenlijk niet van plan om te testen :@ Je wordt toch gewoon ongesteld als het niet gelukt is?

Als ik niet zwanger ben dan zou ik volgend weekend ongesteld worden.

Ik heb alleen voor 20 dagen Utrogestan, dus dan zou het ook wat later kunnen zijn.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_146393516
Gisteren kwam de brief met de telefonische afspraak binnen. En meteen raak; vannacht vreemd gedroomd.
SPOILER: droom
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar zit de angst dat mijn arts zegt dat het allemaal niet kan toch dieper dan ik dacht. :(

edit; droom in spoiler, anders werd het weer zo'n lang verhaal.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:48:28 #169
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146393616
Aurum, je hebt inderdaad kans dat je ongesteldheid tegengehouden wordt door de utrogestan. Bij sommige vrouwen breekt het er ook doorheen hoor, maar dat was bij mij bijvoorbeeld niet het geval... In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat ik op de 18e dag na punctie mocht testen. Spannend nog dus voor jou!

Nanuke :*
pi_146398765
Frummel, geen dank hoor!

Aurum, lekker blijven broeden. Ik duim voor je.

_Dizzy_, ik gebruik een andere gratis App (iOS platform) waar ik erg tevreden over ben. Kan ook comments bij invullen dus aangeven hoe het gaat op welke dagen enzo. Erg fijn.

Lieve dames, bedankt voor het vragen naar mij. Heb ff tussen spoilers gezet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146404929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:48 schreef Frummeltje86 het volgende:
Aurum, je hebt inderdaad kans dat je ongesteldheid tegengehouden wordt door de utrogestan. Bij sommige vrouwen breekt het er ook doorheen hoor, maar dat was bij mij bijvoorbeeld niet het geval... In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat ik op de 18e dag na punctie mocht testen. Spannend nog dus voor jou!

Nanuke :*
Ok, bedankt voor de info. Weer wat geleerd! Ik "voel" me niet zwanger ofzo, dus ik wacht het wel af :)

Nanuke: meh, rotdroomwas het. Hopelijk heb je wel weer een goede dag :)

Kahlie: wat balen van je lijf -O- zijn er nog dingen te doen of is het gewoon uitzingen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_146410825
Ik wil graag ook nog wat kwijt over (schoon)ouders en ons traject.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146523439
Mogguh! Hoe is het hier met iedereen?

Ik zou zaterdag moeten testen, maar ik geloof er niet zo in. Ik heb vorige week dinsdag een temperatuurdrop gehad, 4 dagen na terugplaatsing en als ik kijk naar hoe mijn lijf voelt dan is het niet raak.

Voel me niet zwanger; had supergespannen borsten - dat gevoel wordt steeds minder etc. Dus het is afwachten tot zaterdag voor de definitieve uitslag.

Baal aan 1 kant aan de andere kant als het niet zo mag zijn, dan niet he. We hebben 4 embryo's over, dus die rondes kunnen we nog doen. Daarna gaat het verhaal de koelkast in voor een tijd. We zijn >3,5 jaar wekelijs bezig met zwanger te proberen te worden.

Ik wil weer eens andere dingen aan mijn hoofd hebben.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_146523857
Aurum, moeilijk dat wachten :*
Zelf geen ervaring met medisch traject, maar wel met temperaturen. Een dip een paar dagen na terugplaatsing kan best een innesteling zijn. Ik had zelf een temperatuurstijging na eisprong en na een aantal dagen (sorry, weet niet exact meer hoeveel) even een dip die zich weer herstelde. Mogelijk toeval, maar beide keren wel een zwangerschap. Heb er destijds ook op zitten googlen. Begrijpelijk dat je 'gewoon' afwacht en er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in hebt na zo'n traject.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:22:58 #175
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146529205
Aurum :* ik hoop dat je gevoel ongelijk heeft, maar als je al lang in het traject zit, ken je lijf ondertussen zo goed dat je zelf wel weet of het goed zit of niet.

Hier lijkt het erop, dat ik eindelijk ongesteld ga worden, hopelijk zet het nu snel door dan kan ik het ziekenhuis bellen voor de laatste terugplaatsing. Ik wil dit keer wel overleggen met ziekenhuis dat ik niet meer hoef te testen als ik een bloeding krijg. Ik ken mijn lichaam goed genoeg, ik heb me 1x zwanger gevoeld en dat was bij de 3e tp uit poging 2, toen verliep alles anders en kreeg op dag 10 een bloeding, incl buikpijn. Voelde me toen ook zwanger, alle andere keren was ik daar niet van overtuigd, die keer wel.
En die negatieve testen krijg ik gewoon niet geregeld, ongesteld worden geen probleem, maar dat ''zwart op wit'' zien vind ik echt vreselijk, dan stort ik iedere keer geestelijk weer in. En nu kom ik er iedere keer met moeite en hulp er wel weer uit, maar deze laatste tp, ik ben er bang voor, dat wil ik graag voorkomen. Het komt toch wel binnen als het niet lukt, maar dan graag op een rustig tempo
Be happy with the little things in life
pi_146540489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:23 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! Hoe is het hier met iedereen?

Redelijk. Morgen is een hele spannende dag voor mij: dan heb ik echo. Als het goed is ben ik 7 weken. Als ik van de zomer die miskraam of missed abortion niet gehad had, zou ik vast minder gespannen zijn......

Ik hoop dat ik morgen goed nieuws heb, en dan hier alleen nog maar hoef te komen om anderen te feliciteren.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146540516
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt DV; dat de bloeding minder hard binnenkomt dan een negatieve test.

Ik hoop dan ook dat de laatste tp zonder alsnog testen kan. Nouja, eigenlijk hoop ik dat je dan juist wel moet testen, maar dan omdat er geen bloeding komt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:33:42 #178
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146541155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:09 schreef McLaura het volgende:

[..]

Redelijk. Morgen is een hele spannende dag voor mij: dan heb ik echo. Als het goed is ben ik 7 weken. Als ik van de zomer die miskraam of missed abortion niet gehad had, zou ik vast minder gespannen zijn......

Ik hoop dat ik morgen goed nieuws heb, en dan hier alleen nog maar hoef te komen om anderen te feliciteren.....
spannend, mijn duimen draaien voor je :*
Be happy with the little things in life
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:34:52 #179
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146541194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:10 schreef McLaura het volgende:
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt DV; dat de bloeding minder hard binnenkomt dan een negatieve test.

Ik hoop dan ook dat de laatste tp zonder alsnog testen kan. Nouja, eigenlijk hoop ik dat je dan juist wel moet testen, maar dan omdat er geen bloeding komt.
Ja een bloeding komt minder hard binnen, komt ook wel binnen, maar anders waardoor ik meer ademruimte krijg om het te beseffen.

Tja, ik ben heel cynisch en heb er weinig vertrouwen in, we gaan het zien en beleven maar weer :')
Be happy with the little things in life
pi_146543046
Aurum: zo'n traject heeft ook echt een enorme impact op alles. Wat mij vaak helpt is het per stapje bekijken en niet te ver vooruit. Het loopt toch altijd anders dan je verwacht.

Laura: spannend hoor een eerste echo, lijkt me. Ik ga duimen voor een plakker.

Dv: een witte test is idd erg confronterend.
Ik ga heel erg hopen dat jullie laatste poging toch nog een wonder oplevert!

Met mij gaat het goed. Ben sinds woensdag menopur aan het spuiten. Morgen follikelmeting en wie weet komt de iui dan in zicht. Maar ja, ook dat loopt bij ons altijd anders dan verwacht.

Ik ben vorige week ziek geweest. Nu is mijn man ziek aan het worden :(
En we hadden juist al 3 maanden pauze genomen, omdat zijn zaad erg achteruit was gegaan vanwege koorts bij zijn vorige griep.
Pff het zou ook eens een keer meezitten en alles volgens het boekje gaan..

Maar ja. Als het deze poging weer niet goed genoeg is, gaan we ons maar voorbereiden op ivf
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:32:15 #181
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146543154
ach arja :* beterschap, hopelijk heeft het ziek zijn van jullie beide geen impact. Ik ga ook voor jou duimen voor een mooi echo
Be happy with the little things in life
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:20:24 #182
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_146558257
Arja niet fijn. Zet je man aan de paracetamol om koorts te onderdrukken. Dat was het advies van ons ziekenhuis.
pi_146562844
Arja: PCM in de man inderdaad, en het zaad dat tijdens koorts wordt gemaakt is niet zo goed, maar dat merk je 3 maanden later pas. Voor deze poging maakt het niet zoveel uit als het goed is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146563076
Succes straks Lau! Hopelijk zwaait er een klein boontje terug!
pi_146565089
De duimen draaien weer voor goede echo's en mooie nieuwe kansen.

DV, ik snap heel goed dat je er cynisch van word, het zal toch een soort beschermingswijze zijn voor jezelf. Toch gaan mijn duimen overuren draaien voor een wondertje, ik gun het je (jullie allemaal, trouwens hoor) zo! :*

Arja, ik sluit me aan bij de anderen; paracetamol erin en op naar een goede iui!

aurum, :* Een pauze inzetten lijkt me een goede beslissing als je er even echt doorheen zit. En jarenlang dag in dag uit bezig zijn hiermee hakt er ook stevig in. Wat ik me wel afvraag is, kan je het dan ook wel loslaten? Of is het puur het gerommel aan je lijf wat je even niet meer wilt?

Ik kan me nog nauwelijks een voorstelling maken van hoe het is om echt te beginnen, het is zo lang zo ver weg geweest. Maandag heb ik met mijn beste vriendin een gesprek gevoerd over het hele traject (ik heb moeite met irl delen van het hele gebeuren), en dat heeft me echt heel erg goed gedaan. Het is voor haar heel erg ver van haar bed, kinderen krijgen etc, maar ze was zo lief en niet opdringerig maar toch behulpzaam. Mijn angsten naar haar ook uitgesproken, en dat heeft echt veel rust gegeven in mijn hoofd. Nog 8 dagen voor ik weer meer weet, en dat lijkt ineens niet meer zo ver weg.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146566007
Nanuke: de start en alles wat op je af komt, is ook ontzettend spannend. Succes!

Mijn man is inderdaad al aan de pcm.

Ik had vandaag rechts al een follikel van 13,5 en 2 van 12. Dosis menopur gaat naar beneden en dan vrijdag weer echo.
pi_146566279
Succes Laura! Ik ga duimen :Y

Nanuke: Ik kan het prima loslaten. Het is ook niet mijn aller aller allergrootste wens om kinderen te krijgen. Het blijft voor mij een kersje op de taart- maar zonder is de taart ook lekker.

Ik ben moe van het geplan - wanneer medicijnen nemen- naar het zkh - meds mee moeten nemen -wachten tot je ongesteld wordt. Vreemde mensen die aan mijn lijf zitten- stomme dokters (er zitten ECHT lompe horken tussen).

En ik baal van de teleurstellingen, je doet alles en het resultaat is er niet naar.

Die 4 terugplaatsingen overleef ik ook nog wel, maar als dan niet raak is dan gaat het voor een tijdje de koelkast in.

Als ik 38 ben dan plaatsen ze de embryo's ook per 2 terug. Wellicht dat dat de kans vergroot...ofzo.

Je gaat er ook langzaam naartoe dat het ook kan zijn dat het gewoon nooit lukt en dan moet je ook verder met je leven kunnen. Blijft moeilijke materie
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_146567654
Kijk: Flip, ons tweede kindje. Hij ligt precies op schema qua groei. Op basis van de punctie zou hij nu 7w0d moeten zijn, en dat is hij precies. Hartje doet het ook flink. Ik ben zo opgelucht en blij dat ik het nauwelijks besef.

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 12 november 2014 @ 11:54:55 #189
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146567674
*O* *O* *O*
Be happy with the little things in life
  woensdag 12 november 2014 @ 12:32:12 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146569026
wat goed McLaura, gefeliciteerd!
in de haak.
  woensdag 12 november 2014 @ 12:41:10 #191
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_146569289
Fijn McLaura! *O*
pi_146581827
Wat fijn, wat goed! *O* En nu lekker weg blijven hier hoor. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146584664
Oh wat mooi *O*
pi_146586859
McLaura wat fijn! *O*
pi_146586989
Laura een knipper *O* O+ *O*
  donderdag 13 november 2014 @ 08:44:26 #196
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146601951
McLaura *O* *O*

Droomvrouwtje, ik hoop echt dat je nog met een klein beetje hoop kunt uitkijken naar je cryo. Ik duim mijn vingers heel hard voor jullie :*

Aurum, ook voor jou duim ik heel hard. Het mag onderhand wel eens een keer lukken bij jou :*

Arja, fijn dat er al wel wat groeit! Balen van het ziek zijn alleen. Maar zoals al gezegd werd: dat heeft nu niet direct invloed.

Nanuke, de start van zo'n heel traject is ook niet niks. Voor ons is blijven praten met elkaar en ook leuke dingen blijven doen wel de sleutel om het in ieder geval samen goed te houden. We kiezen nu vaker voor onszelf en dat werkt heel goed. Het geeft ons beiden de kracht om door te gaan.

Hopelijk vergeet ik nu niet iemand, sorry. Mijn kop zit nog aardig vol en de pauze die we nu hebben ingelast komt als geroepen. De komende maanden voor ons even geen echo's, hormonen en wachtdagen. Ik denk dat we op zijn vroegst in februari pas weer starten. Over twee weken nog een gesprek om meer te weten te komen over dat 'womb scratching'. Weten we vast hoe we dat moeten aanvliegen. Maar eerst: rust.
  donderdag 13 november 2014 @ 08:51:23 #197
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146602029
Nog even teruggelezen. Kahlie, wat zul je balen :* Ik ben niet zo thuis in de werking van zo'n schildklier, maar heb al vaker begrepen dat het veel invloed heeft op het algehele functioneren van je lichaam. Hopelijk krijg je het binnen afzienbare tijd in het gareel... :* :*
pi_146603433
Frums: lekker opladen in de pauze en hopelijk volgend jaar een hele mooie cryoteruplaatsing met prachtig resultaat!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146604519
Gefeliciteerd McLaura!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 13 november 2014 @ 15:00:38 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146612251
Ik ga dit topic even onderbreken met goed nieuws! Zwanger "worden" is voor ons nooit het probleem geweest, zwanger "blijven" wel. Vorig jaar zijn we na 22w5d zwangerschap ons dochtertje verloren.

Vorige week woensdag (5 november) is ons zoontje geboren na 38w3d zwangerschap. We zijn verder gekomen dan we ooit hadden durven hopen, dagen en weken hebben we afgeteld, en nu is hij er. Het is zo ongelofelijk dat hij adem haalt, geluidjes maakt, en na 2 dagen ziekenhuis mee naar huis mocht!
censuur :O
  donderdag 13 november 2014 @ 15:19:18 #201
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_146612938
Wat fijn Remco, van harte gefeliciteerd!!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 13 november 2014 @ 16:32:25 #202
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146615487
Remco gefeliciteerd!!
Be happy with the little things in life
pi_146618854
Remco gefeliciteerd *O*

McLaura wat een mooie foto *O*
pi_146619080
Aurum, ik moet gewoon uitzingen. We hopen dat deze eenmalige meting komt vanwege een tijdelijk probleem en dat het nu ook weer gewoon zakt. Dat hoop ik ook, want ik het het super druk en ik zou het zo fijn vinden om eindelijk eens een complete balans te hebben. Ik duim dat je zaterdag toch positief verrast wordt.

DV, ik snap het wel dat zo'n test inderdaad erg confronterend is en kan me niet voorstellen dat het ziekenhuis daar niet in mee wil gaan. Zo'n gekke vraag kan het toch niet zijn.

Arja, wat irritant dat je man nu ook weer ziek is geworden. Ik hoop gewoon dat deze IUI het is, dan hoef je je geen zorgen te maken over IVF of andere pogingen met verminderde zaadkwaliteit. Het zal toch wel een keer mee mogen zitten. Ik had wel gehoord dat ziek zijn tijdens een terugplaatsing kan helpen met een verbeterde kans op innesteling, maar weet niet of dat voor IUI ook geldt.

Nanuke, advies is en blijft om het hele traject te praten hoor. Het is zo'n achtbaan van emoties en alles dat dat echt zooo super belangrijk is en blijft: voldoende ondersteuning en begrip.

Frummel, dank je wel. Ik hou mijn rust en hoop snel op verbetering, want volgende week woensdag heb ik een belangrijke dag en dan wil ik dat alles goed gaat.
pi_146619432
Remco van harte gefeliciteerd!!! Jullie achtbaan is voorlopig ff tot "rust" met de komst van jullie zoon! Geniet ervan en veel geluk samen!! *O*
pi_146622139
Remco, wat een goed nieuws! Van harte gefeliciteerd en veel geluk samen gewenst!

Frummel: geniet van jullie pauze en alle vrijheid!

Kahlie: ik hoop ook voor je dat het maar een tijdelijk probleem was. Veel balans gewenst!

Ik ben overigens nu niet ziek dus ook niet bij de iui. Bij mijn man lijkt het niet te hebben door gezet, maar slechts een verkoudheid te zijn.
Hij is ook zo'n dramaqueen als hij iets kleins heeft. Dan moet ik wel 30 keer horen hoe erg het is dat hij een snotneus heeft. Als hij daarentegen iets ernstigs heeft, zoals een schouder uit de kom, dan hoor ik hem niet :')
pi_146636571
Kahlie, ik kan er goed over praten met mijn Lief, en dat is denk ik het belangrijkste. We hebben daarnaast ook goede vrienden die ook de nodige problemen hadden met zwanger worden, en dat helpt ook. Dus het is niet alsof ik het niet deel. Maar voor mijn omgeving (Lief is 9 jaar ouder) is het een beetje een ver-van-hun-bed show, en dat maakt het heel moeilijk om het te delen voor mij. ;)

Remco, gefeliciteerd!

Arja, dat is typisch kerels. De mijne is net zo. :D Als hij griep heeft dan kan hij niets en is de wereld te klein. Maar heeft hij zijn hand gebroken, gaat hij gewoon werken en pas na drie dagen naar de dokter. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:02:32 #208
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146638495
Remco, gefeliciteerd!!! *O* Lekker genieten nu.

En ja dames, dat noemen ze volgens mij de man flue ;) Hier ook zo een inderdaad...
pi_146640499
Gefeli Remco!!

@ Nanuke: Blijven praten is idd het devies. Deze trajecten kunnen er af en toe zo in hakken -O- Je moet echt blijven praten :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:41:20 #210
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146646387
Hou je het nog vol, aurum? :*
pi_146654327
Vandaag een follikel van 15,5 en 13,5! Gaat zeer voorspoedig deze ronde en weinig echo's nodig. Bms was goed opgebouwd en van goede kwaliteit.

Moest bloedprikken op estradiol en lh. Morgen bel afspraak met de uitslag. Als die goed is dan morgen ovitrelle zetten en maandag al IUI.

En dan hopen dat de zaadkwaliteit verbeterd is.
Maar ik heb altijd gedacht en gehoopt dat het de 2e of 3e iui ronde raak is en dit is de derde. Spannend
pi_146659933
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:41 schreef Frummeltje86 het volgende:
Hou je het nog vol, aurum? :*
Ja joh, gaat prima. Tfa!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga voor je duimen Arja!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 15 november 2014 @ 07:58:02 #213
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146672397
Goed nieuws, Arja!

Aurum, niet opgeven hoor. Kan ook iets goeds betekenen. :* durf je al een test te doen?
pi_146672474
Test gedaan, niet zwanger.

Denk dat het volgend jaar wordt dat we weer op kunnen.

Volgens mij moet je 1 maand wachten na een ronde? Dan zouden we rond O&N aan de beurt zijn voor een terugplaatsing. Dan wacht ik nog wel een maandje.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 15 november 2014 @ 09:02:11 #215
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146672769
Hè meis... -O- Ik herken je gevoel :* sterkte komende tijd met dit een plekje geven.

Wij zijn trouwens gelijk doorgegaan na de poging met punctie, maar dat is verschillend per ziekenhuis. Achteraf gezien had ik liever een maand gewacht maar het was ergens ook een stimulans om verder te gaan in plaats van te blijven hangen in de mislukte poging.

Misschien handig om te checken of je ziekenhuis gesloten is rondom feestdagen. Bij ons gaat UMC twee weken dicht namelijk.
pi_146673376
Shit aurum :( maar hopelijk doet de rust even goed. Wij hadden nooit cryo's maar het UMCU waar wij de punctie en tp hadden hielden wel een maand verplichte rust tussendoor aan geloof ik. Dus denk idd dat het afhankelijk is van ziekenhuis en traject natuurlijk. :*
  zaterdag 15 november 2014 @ 11:04:27 #217
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146674116
Aurum :* -O-
Vraag het even in je ziekenhuis na, hier mag je bij de eerst volgende menstruatie meteen weer voor een tp. Maar als je even rust ook wel lekker vind kun je ook gewoon die rust nemen en pas bellen als je er aan toe bent
Be happy with the little things in life
pi_146674505
He, wat jammer dat je voorgevoel weer gelijk had aurum. Sterkte

Ik ben net gebeld door de gyn en de uitslag van het bloedonderzoek was goed, dus maandag iui! Deze ronde ging echt een keer makkelijk, zeg, fijn
pi_146675137
Balen Aurum :(

Arja, succes!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146737416
Zo de iui zit er weer op en dit keer met maar liefst 2,6 miljoen zwemmertjes!
  maandag 17 november 2014 @ 11:50:39 #221
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146737943
Ik heb even geen flauw idee of dit goed is of niet, maar het klinkt positief! Ik ga voor je duimen op naar mooie streepjes
Be happy with the little things in life
pi_146738034
Klinkt goed Arja, hopelijk zit er een goeie zwemmert tussen! Mijn duimen draaien weer voor je.
pi_146741230
Aurum, wat vervelend dat je voorgevoel gelijk had. Hopelijk doet de rust jullie goed. :*

Arja, dat klinkt positief!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146742201
o haiz! Ziekenhuis gebeld en inderdaad een verplichte maand rust. Dus we pakken de bal mid januari wel weer op. Gaat wel lang duren als je iedere keer een maand rust moet nemen. Ik hoop dat de volgende terugplaatsingen plaats zullen vinden in mijn eigen cyclus = geen extra hormonen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 17 november 2014 @ 15:01:21 #225
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_146742863
Aurum :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arja dat klinkt goed!
pi_146765619
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 11:50 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik heb even geen flauw idee of dit goed is of niet, maar het klinkt positief! Ik ga voor je duimen op naar mooie streepjes
Ja is positief. Ze willen minstens 2 miljoen voor iui.
Voor onze pauze hadden we een keer net aan 2 mil en 1 keer maar iets meer dan 1 mil. Dus de pauze heeft geholpen.

Ik heb deze keer wel pijnlijke krampen en buikpijn van de iui, al sinds gister. Is dit herkenbaar voor iemand?
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:17:29 #227
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146766060
Even een update van deze kant. Gisteren met het ziekenhuis gebeld, omdat ik ongesteld ben geworden, als ik voor de 21e van deze maand zou bellen zouden we nog voor de allerlaatste tp mogen gaan. Helaas moest ze me nee verkopen. Aangezien ze in december 2 wkn sluiten (kerst en o&n) is het nu zo druk dat ik moest wachten tot januari, maar omdat iedereen nu moet gaan doorschuiven zaten ze daar ook al bijna vol. We doen normaal gesproken tp in eigen cyclus, maar ze gaf aan dat door de drukte ik dan geen garantie had dat ik terecht kon. Nu afgesproken dat ik aan de pil ga (opzich fijn want dan blijft de endo rustig) deze doorslik tot 2 januari en dan 5 januari moet ik meteen bellen, dan overleggen ze of het toch in eigen cyclus doen of hormoonsgestuurde. Ik baal aan de ene kant best wel, had het dit jaar graag allemaal willen afsluiten. Anderzijds ben ik blij dat de feestdagen niet een extra domper krijgen door een negatieve test. Dubbel gevoel dus.

Arja, fijn dat die rust dus goed heeft gedaan :* mijn duimen draaien.
En ja herkenning, in zoverre dat het hier om een tp ging. Dus zoveel heb je niet aan mijn verhaal :@
Be happy with the little things in life
pi_146767597
Ik denk dat ik nu hier hoor..

Twee miskramen gehad met zes en 11 weken, we zijn het onderzoekstraject ingegaan en daar is uitgekomen dat bij mijn man alles goed is maar dat ik een reciproke translocatie heb van de chromosomen 2 en 4.

We hebben nu een paar opties, embryoselectie, eiceldonatie en door blijven proberen tot het een keer goed blijft gaan. Ze willen weten of ik de eerste ben in mijn lijn of dat het van een van mijn ouders komt. MIjn ouders staan in ieder geval open voor onderzoek en mijn zus ook. Zus wil (als zij geen drager is van de translocatie) eicellen doneren.
pi_146767771
Jeetje, Cygne.... Hoe vind je het dat je nu de oorzaak weet? Het lijkt me namelijk best dubbel.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146767935
Ja wel dubbel, ik ben blij dat ik weet waarom het mis is gegaan. Maar ik ben ook heel, heel verdrietig dat ik dit heb.
pi_146770376
Jeetje cygne, dat is niet niks wat er nu op je afkomt. Ik snap je dubbele gevoel hierbij.

Volgens mij zijn/waren er hier meer mensen die embryo selectie hebben gedaan, of daar mee bezig zijn. Misschien heb je wat aan hun verhalen.

En dobbey weet alles over eiceldonatie. Ze heeft ook een blog hierover.

Droomvrouwtje: wat irritant dat je niet zelf kunt bepalen wanneer je weer start en die regie uit handen moet geven. Ik hoop hard dat 2015 jouw jaar wordt!
pi_146775777
Cygne, wat een heftig verhaal. Ik heb zelf een dominant erfelijke ziekte (50% kans dat het kind ook mijn ziekte heeft), waardoor lief en ik voor embryoselectie gekozen hebben. Mocht je vragen hebben over hoe het traject is, staat mijn inbox daar zeker voor open. Sterkte, en 'welkom' in dit topic. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146776285
Oh bah Cygne wat erg ;( :*

Heel veel sterkte, fijn dat je familie je wil helpen :Y :*
Voor wat betreft de optie "blijven proberen tot het goed gaat", er is dus wel een kans dat het ooit goed gaat? en na welke termijn weet je dan dat het safe is? (pure interesse hoor :* )

Sterkte met alle onderzoeken en beslissingen enzo :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_146778617
Ik weet nog niet of die kans er is. Dat gaan we horen van de klinisch geneticus, voorlopig nog niet. Want ze zitten vol in t radboud.

We weten of het goed is na een vruchtwaterpunctie, want dat moet als ik eventueel weer zelf zwanger raak.
pi_146779570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik weet nog niet of die kans er is. Dat gaan we horen van de klinisch geneticus, voorlopig nog niet. Want ze zitten vol in t radboud.

We weten of het goed is na een vruchtwaterpunctie, want dat moet als ik eventueel weer zelf zwanger raak.
Radboud heeft een heel raar systeem mbt afspraken voor de klinisch geneticus en duurt idd erg lang. Ik wacht nog steeds op een afspraak :') En de aanvraag loopt al sinds eind april.
Ik heb contact gehad met UMCU en daar kon ik binnen 2 weken terecht. Dat was ergens in juni.
Ging niet om hetzelfde als waar ze jou voor gaan testen, maar ben nu voor 2 verschillende dingen in UMCU geweest bij de klinisch geneticus en naast sneller en zorgvuldigheid zijn ze ook vriendelijk en behulpzaam. Misschien het overwegen waard... Want ik denk dat snel wat meer inzicht over deze uitslag wel erg gewenst zal zijn.

Sterkte nogmaals :*
pi_146779617
Gevraagd of ze de gegevens wilden doorsturen naar UMCU. Maar dat deden ze niet. :')

Overigens ben ik al getest. Dit gaat om uitleg.
pi_146784119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:37 schreef Cygne het volgende:
Ik denk dat ik nu hier hoor..

Twee miskramen gehad met zes en 11 weken, we zijn het onderzoekstraject ingegaan en daar is uitgekomen dat bij mijn man alles goed is maar dat ik een reciproke translocatie heb van de chromosomen 2 en 4.

We hebben nu een paar opties, embryoselectie, eiceldonatie en door blijven proberen tot het een keer goed blijft gaan. Ze willen weten of ik de eerste ben in mijn lijn of dat het van een van mijn ouders komt. MIjn ouders staan in ieder geval open voor onderzoek en mijn zus ook. Zus wil (als zij geen drager is van de translocatie) eicellen doneren.
Jeetje Cygne wat een ontzettend naar bericht. ;( Ik kan me goed voorstellen dat je het allemaal even moet laten bezinken, maar mocht je vragen hebben over PGD, dan staat mijn pm altijd voor je open. :*
pi_146789903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik weet nog niet of die kans er is. Dat gaan we horen van de klinisch geneticus, voorlopig nog niet. Want ze zitten vol in t radboud.

We weten of het goed is na een vruchtwaterpunctie, want dat moet als ik eventueel weer zelf zwanger raak.
Jeetje, wat een onzekerheid dan :{

Heel veel sterkte met alles :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 19 november 2014 @ 07:03:45 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146798593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ga dit topic even onderbreken met goed nieuws! Zwanger "worden" is voor ons nooit het probleem geweest, zwanger "blijven" wel. Vorig jaar zijn we na 22w5d zwangerschap ons dochtertje verloren.

Vorige week woensdag (5 november) is ons zoontje geboren na 38w3d zwangerschap. We zijn verder gekomen dan we ooit hadden durven hopen, dagen en weken hebben we afgeteld, en nu is hij er. Het is zo ongelofelijk dat hij adem haalt, geluidjes maakt, en na 2 dagen ziekenhuis mee naar huis mocht!
Wow, daar kreeg ik kippenvel van. Gefeliciteerd Remco!
pi_146799303
Cygne, heftig :*
  woensdag 19 november 2014 @ 08:58:25 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146799570
Bedankt voor alle lieve felicitaties. Kleine man doet het goed!

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:35 schreef Cygne het volgende:
Gevraagd of ze de gegevens wilden doorsturen naar UMCU. Maar dat deden ze niet. :')
Vraag een volledige kopie van je eigen dossier en alles wat ze van je hebben, daar heb je namelijk wel gewoon recht op :)
censuur :O
pi_146814404
Mijn man heeft gisteren medische artikelen doorgenomen. En over t algemeen heb ik met mijn soort translocatie 50-70 % kans op een gezond kind dat dan drager is of vrij. En 30-50 % op een miskraam of een gehandicapt kind.

En daarnaast nog de opties pgd of eiceldonatie. Mijn zus heeft zich in ieder geval goed verdiept in de zwaarte van t traject voor haar en ze wil het nog steeds indien nodig én als zij de translocatie niet heeft.

De gynaecoloog zei dat het in veel families moeilijk is, dat familie zich vaak niet wilden laten testen. Maar mijn ouders en zus hoefden er niet over na te denken. Mijn broer wel. Maar die stond er ook niet negatief tegen over. Gelukkig heb ik heel veel steun aan familie en vrienden nu, dat is heel erg fijn.
pi_146814688
is het een heftig en belastend onderzoek voor je familieleden cygne?
geen antwoordt geven als je niet wil

en je kunt idd je dossier gewoon opvragen als je dat wilt
S. 2014
J. 2016
pi_146815216
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
is het een heftig en belastend onderzoek voor je familieleden cygne?
geen antwoordt geven als je niet wil

en je kunt idd je dossier gewoon opvragen als je dat wilt
Nee, alleen bloedafname. Maar de uitslag kan confronterend zijn.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:07:07 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146815294
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:04 schreef Cygne het volgende:
Maar de uitslag kan confronterend zijn.
De kosten ook, ik neem aan dat dit voor ieder het eigen risico kost.
Mijn (omgebruikte) genetische bloedtest vorig jaar was 860 euro.
censuur :O
pi_146815755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De kosten ook, ik neem aan dat dit voor ieder het eigen risico kost.
Mijn (omgebruikte) genetische bloedtest vorig jaar was 860 euro.
Klopt ja.
Gyn zei dat er hele families door uit elkaar vielen, schrok ik wel van.

Maar goed, ze vinden t geen issue.
  woensdag 19 november 2014 @ 19:23:50 #247
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_146817653
Cygne :*

Als je iets wil weten over eiceldonatie dan geef maar een gil. Ik heb ook een paar anderen waar ik mee in contact ben dus als je wil kun je die ook contacteren.

Voor de rest :W ben er wel maar ook weer niet. Aurum, frummel en DV :*

Hier gaat het momenteel niet zo tof, de berichten in de media over alle kindjes/baby's, geboorten bij vrienden en therapie hakken er nu behoorlijk hard in, zelfs zo hard dat ik voor het eerst in 7 jaar de intocht van Sinterklaas heb geweigerd omdat ik bang was in elkaar te klappen :{ Mijn 1e studie zit erop dus kan geen afleiding meer in het leren zoeken (ben nu gecertificeerd budgetcoach het komt toch nog goed met mij :7 ) en de vervolg studie start pas in januari, civiele bewindvoering.

Helaas heeft onze donor ook nog geen go gegeven en dat vreet ook behoorlijk aan me, het lijk of ik nu een beetje tussen wal en schip val.... Ik hoor hier (momenteel) niet ivm geen behandeling en de issues die ik heb zijn niet direct gerelateerd aan dit topic maar indirect weer wel 8)7 Kortom ik maak het mijzelf op dit moment behoorlijk moeilijk zonder dat het nodig is.

Ik wil ook nog geen afscheid van jullie nemen omdat het nog niet over is dus ik blijf meelezen en waar nodig reageer ik.

Liefs en knuffs Dobke

Edit: McLaura *O* *O* gefeliciteerd en RemcoDelft van harte met jullie kleine!
pi_146817976
Dobby :*
Heeft de donor twijfels na de vorige keer?
S. 2014
J. 2016
pi_146818311
Dobbey. :*
pi_146818588
Dobbey, leuk je weer te zien posten. Wat mij betreft mag je hier alles kwijt dat direct en indirect met het traject te maken heeft.
Gefeliciteerd met je certificatie! Dat heb je maar mooi geflikt, ondanks alles.

Ik heb gelukkig minder buikpijn en krampen. Wel een gevoel alsof ik ongesteld ben of moet worden.
pi_146818957
Dobbey, goed van je te horen maar wat vervelend dat je zoveel issues hebt momenteel.Wel heel knap dat je ondanks alles je opleiding hebt afgerond!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146819004
Cygne, wat fijn dat je familie mee wil werken. Ik zou er ook geen minuut over na hoeven te denken, dit lijkt me ook juist iets wat je wilt weten, zodat je een bewuste keuze kunt maken als je kinderen gaan proberen te krijgen. Sterkte ermee. :*

Dobbey wat kastig dat je nog niet weet of de donor weer mee wil doen. Hoe komt dat? Ik dacht dat het laatste bericht was dat de donor sowieso nog een ronde wilde doen met jullie.
  woensdag 19 november 2014 @ 20:11:17 #253
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_146819607
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dobby :*
Heeft de donor twijfels na de vorige keer?
Nee totaal niet gelukkig.... Ze moet alleen ff kijken wat handig is ivm werk. Vorige keer is ze 4 weken uit de running geweest.

Ziekenhuis heeft allemaal voorzorgsmaatregelen geschreven in haar dossier waaronder punctie onder narcose omdat de morfine niet werkte en haar linker eierstok zo ongeveer achterop haar rug hangt. Er waren 2 zusters nodig om op haar buik te drukken om te kunnen aanprikken en nog verschoot de eierstok :@
  woensdag 19 november 2014 @ 20:12:24 #254
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_146819650
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cygne, wat fijn dat je familie mee wil werken. Ik zou er ook geen minuut over na hoeven te denken, dit lijkt me ook juist iets wat je wilt weten, zodat je een bewuste keuze kunt maken als je kinderen gaan proberen te krijgen. Sterkte ermee. :*

Dobbey wat kastig dat je nog niet weet of de donor weer mee wil doen. Hoe komt dat? Ik dacht dat het laatste bericht was dat de donor sowieso nog een ronde wilde doen met jullie.
Dat klopt ook, we zitten alleen ff qua timing te wachten ivm werk van haar :)
pi_146819790
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:12 schreef dobbey het volgende:

[..]

Dat klopt ook, we zitten alleen ff qua timing te wachten ivm werk van haar :)
Gelukkig! Ik hoop voor jullie dat jullie snel verder kunnen als je alles weer een beetje op de rit hebt. :*

Top van je studie trouwens! *O* Gefeliciteerd!
pi_146843965
Ik heb mijn verloskundigenpraktijk gemaild, omdat ze na mijn miskraam wilde weten hoe nu verder met mij (ze wisten dat we onderzoeken lieten doen).

Er werkte een stomme die zei dat het gods wil was dat ik miskramen kreeg, daar heb ik een klacht over neergelegd en die werkt er niet meer (was een waarnemer ook).

Vandaag kreeg ik een telefoontje van een andere vk die daar werkt. Een fijn en lang gesprek mee gehad. Als ik vragen had of ergens mee zat, kon ik altijd even bellen. Dat geeft een fijn gevoel.

Ze snapte mijn pijn ook heel goed. Dat ik nog wel kansen had, maar dat die kinderwens wel uitgesteld wordt nu en dat dat pijn moet doen. Dat kindje komt er sowieso wel, ik weet niet hoe nog. Maar het komt er.
pi_146845695
Cygne, ik denk dat ieder weldenkend mens zich jouw pijn kan voorstellen. :*

En een update van deze kant; ik mag met de medicijnen stoppen tijdens de behandeling en de zwangerschap. Geen vervangende medicijnen en in eerste instantie ook geen extra controles. En we zijn ingepland voor maart. Maart! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146846068
Fijn Nanuke! O+

Mijn man. O+ Overdag gaat t redelijk met me, maar 's nachts ga ik piekeren en moet ik erg huilen. Mijn man wil dan ook al moet hij om 6 uur opstaan dat ik hem wakker maak zodat hij me kan troosten.

Zijn manager heeft zaterdag een zoontje gekregen en die was gisteren weer op werk, met megawallen want kind had krampjes. Mijn man zei dat het enige wat hij dacht was dat hij jaloers was, jaloers op de slapeloze nachten van zijn collega. Op zulke momenten voel ik me wel schuldig, ook al wéét ik dat ik er niks aan kan doen. Man zegt ook, dat hoewel hij dolgraag kinderen wil dat zijn liefde voor mij sterker is dan die kinderwens. Liever geen kind dan zonder mij.
pi_146859630
Ik dacht me aan te melden op zwangerschapspagina omdat daar een topic loopt over translocaties. Doe daar mijn verhaal, krijg ik de reactie dat het wel erg bijzonder is dat ik al weet dat ik een translocatie heb omdat ik nog niet eens een klinisch geneticus heb gesproken. :{w

Ja joh, ik verzin t maar. :r
pi_146860992
Ja, Cygne, zwangerschapspagina. Ik ben wat dat betreft niet onbevooroordeeld over die site, maar ik heb het altijd idioot gevonden dat bizarre verhalen geloofd worden en aan gewone dingen getwijfeld werd.

Inderdaad, alsof je een aandachttekort hebt en dan even verzint dat je net twee miskramen hebt gehad terwijl je dolgraag moeder had willen worden. En ook nog even die translocatie erbij geGoogled hebt.

Sterkte, ik hoop dat er via een andere weg een plek is waar je er wel over kunt praten met gelijkgestemden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146861034
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 00:40 schreef Cygne het volgende:
Ik dacht me aan te melden op zwangerschapspagina omdat daar een topic loopt over translocaties. Doe daar mijn verhaal, krijg ik de reactie dat het wel erg bijzonder is dat ik al weet dat ik een translocatie heb omdat ik nog niet eens een klinisch geneticus heb gesproken. :{w

Ja joh, ik verzin t maar. :r
Babybytes, zwangerschapspagina het zijn beiden sites waar mensen met een iq van gemiddeld 30 zitten volgens mij. :@ Ik snap werkelijk niet dat die mensen zichzelf en de overige forummers nog serieus nemen.
Ik snap overigens je zoektocht wel. Ik wilde destijds ook meer weten over pgd, maar er was echt bar weinig over te vinden. Ik heb uiteindelijk wat info gevonden, maar meepraten in een clubje dat twee dagen na de tp al denkt een test te kunnen doen kon ik niet. :')
pi_146861118
Ook zonder MMM testen ze daar zo'n beetje vanaf de dag dat de menstruatie stopt en keren testen binnenstebuiten. Het is een apart volk.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146866795
Ohja, dat testen. :') En dan die onderschriften vol sterrertjes en vlindertjes. ;(
pi_146867151
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:42 schreef Cygne het volgende:
Ohja, dat testen. :') En dan die onderschriften vol sterrertjes en vlindertjes. ;(
Gewoon als ze ongesteld worden begraven ze het maandverbandje... Als herdenken...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146867160
Met een boompje erop en dan sterretjes als tattoo...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146867279
Ja want ik wist zéker dat ik zwanger was, ook al waren de testen die ik 7,6,5,4,3,2,1 dag(en) deed negatief en werd ik gewoon op tijd ongesteld. Maar zwanger was ik hoor! :{w

En dát vindt wel iedereen 'wat erg meissie!'.

Echt. :')
pi_146867568
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:02 schreef Cygne het volgende:
Ja want ik wist zéker dat ik zwanger was, ook al waren de testen die ik 7,6,5,4,3,2,1 dag(en) deed negatief en werd ik gewoon op tijd ongesteld. Maar zwanger was ik hoor! :{w

En dát vindt wel iedereen 'wat erg meissie!'.

Echt. :')
Ja echt, dit precies!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146867823
En sommige mensen typen zelfs dat ze een ongebalanceerde translocatie hebben. Ik zou t nog bijna geloven ook. :@

Oh en dan die topics: 5 dagen voor ongi getest is er nog hoop? Of een spierwitte test waarop iedereen reageert dat ie wat ziet.

Echt.. wat voor mensen zijn dat? :')
pi_146868336
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:25 schreef Cygne het volgende:
En sommige mensen typen zelfs dat ze een ongebalanceerde translocatie hebben. Ik zou t nog bijna geloven ook. :@

Oh en dan die topics: 5 dagen voor ongi getest is er nog hoop? Of een spierwitte test waarop iedereen reageert dat ie wat ziet.

Echt.. wat voor mensen zijn dat? :')
Mensen die vanaf dag 1 het als een soort obsessie zien om zwanger te worden. Vanaf dag 1 beginnen met temperaturen en grafieken maken en met ovulatietesten bezig zijn. En na 3 maanden al beginnen te janken dat het waarschijnlijk nooit gaat lukken en naar de huisarts rennen en dan niet begrijpen dat de huisarts ze terugstuurt met het verhaal, probeer nog eerst maar een paar maanden. Dat soort volk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146869298
Ik heb echt geen ervaring met andere sites omtrent dit onderwerp behalve fok. Maar het klinkt echt verschrikkelijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 21 november 2014 @ 14:47:53 #271
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146869658
Cygne :* ook al heb je in dit topic geen lotgenoten met dezelfde "afwijking" ik hoop wel dat je hier van je af kunt praten. We zitten allemaal wel in hetzelfde schuitje, een grote kinderwens die verder weg lijkt dan je zou willen.
Fijn dat je familie wel mee wil werken aan de onderzoeken.

Zwangerschapspagina laat ik heel erg links liggen. Ik heb zelf een tijdje op ivf moeders gezeten. Misschien dat daar wat tussen zitten, het is iets uitgebreider daar.
Het is ook gewoon zoeken naar een forum waar je goed bij voelt.
Dikke knuf en sterkte :*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:25:36 #272
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_146870566
Wow, aan de berichten hierboven ben ik heel blij dat ik het nog nooit ergens anders heb gepost dan hier. Ik denk dat ik ze op een gegeven moment allemaal belachelijk was gaan maken :@ Ik kan daar niet goed tegen zeg maar...... :D

Cygne misschien nu nog niet aan de orde of om toch eens over na te gaan denken maar je/jullie kunt ten aller tijde terug vallen op een medisch maatschappelijk werkster van de (fertiliteit) afdeling van het ziekenhuis. Ik vond het zeer prettig om achter de hand te hebben omdat ze wist waar ze over praatte en echt gespecialiseerd was in de "moeilijke" gevallen. Het was vooral fijn om te kunnen ventileren en om een frisse blik op de situatie te krijgen zodat wij de "juiste" keus konden maken en vol konden blijven houden ondanks de negatieve reacties uit de omgeving.
pi_146875449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:25 schreef dobbey het volgende:
Wow, aan de berichten hierboven ben ik heel blij dat ik het nog nooit ergens anders heb gepost dan hier. Ik denk dat ik ze op een gegeven moment allemaal belachelijk was gaan maken :@ Ik kan daar niet goed tegen zeg maar...... :D
Dat heb ik geprobeerd, de draak steken met de meute. Ik heb een ban :')
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146878098
Cygne: wat een vreselijke opmerking van die vk :(
Echt hoe durft ze?

Wat fijn dat je zo'n lieve man hebt en jullie je hier samen doorheen kunnen slaan.

Nanuke: maart is al best snel. Fijn!

En wat duren mijn wachtweken toch altijd lang. Gelukkig veel afleiding deze periode, want ben erg druk op mijn werk en werk veel over en studeer ook nog/weer.
pi_146879535
Ze werkt er ook niet meer inmiddels.

Vandaag zijn mijn ouders geweest. Mijn vader denkt ook dat het bij zijn ouders vandaan komt. En dat hij het dus aan mij heeft doorgegeven. Zij zijn dus ook erg benieuwd naar de uitslagen en uitleg.
pi_146879582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat heb ik geprobeerd, de draak steken met de meute. Ik heb een ban :')
Noooo wat heb je gezegd? _O-
pi_146884186
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Noooo wat heb je gezegd? _O-
Hou het maar op iets van of ze dachten dat Kruidvattesten het beter doen op dag 2 na eisprong, en dan vooral als je ze binnenstebuiten keert, er ondersteboven op piest en ze eerst inspuit met paarse verf.

Vonden ze niet leuk.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146884301
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 22:14 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hou het maar op iets van of ze dachten dat Kruidvattesten het beter doen op dag 2 na eisprong, en dan vooral als je ze binnenstebuiten keert, er ondersteboven op piest en ze eerst inspuit met paarse verf.

Vonden ze niet leuk.
Beelddenker hier _O-
pi_146885228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 22:14 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hou het maar op iets van of ze dachten dat Kruidvattesten het beter doen op dag 2 na eisprong, en dan vooral als je ze binnenstebuiten keert, er ondersteboven op piest en ze eerst inspuit met paarse verf.

Vonden ze niet leuk.
_O- Fantastisch!
  vrijdag 21 november 2014 @ 22:40:15 #280
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146885387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 22:14 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hou het maar op iets van of ze dachten dat Kruidvattesten het beter doen op dag 2 na eisprong, en dan vooral als je ze binnenstebuiten keert, er ondersteboven op piest en ze eerst inspuit met paarse verf.

Vonden ze niet leuk.
Whahaha _O-
Be happy with the little things in life
pi_146885814
Mijn man zit nu medische artikelen te lezen over invloed van breekpunten van chromosomen en de grootte van de gewisselde stukjes.

Nerdje. O+
  zaterdag 22 november 2014 @ 11:00:35 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146893494
@Cygne: Hoe is je Engels? Wellicht kan je in die taal wel een forum met ervaringen/lotgenoten vinden. Voor ons was er in het Nederlands ook bar weinig te vinden, in het Engels kwam ik op http://www.preeclampsia.org/ (met forum).
censuur :O
pi_146894173
In het Engels hebben we inderdaad veel meer gevonden.
pi_146923546
Gisteren even op de koffie geweest bij mijn schoonouders, daar mocht ik van lief het goede nieuws brengen. Ze waren helemaal ontroert dat we al zo snel echt een kans krijgen. Ze leven zo oprecht mee, echt heel lief. O+
Daarna nog even sinterklaascadeaus gekocht voor de dochter van vrienden. Lief wilde ook graag een traphekje aanschaffen, omdat in onze omgeving steeds meer koters komen. Maar dat vind ik heel eng omdat het toch ook een reminder is aan onze kinderwens. De angst dat het niet gaat lukken zit nog erg diep, en beetje bij beetje komt er wel meer vertrouwen, maar dat kost bij mij iets meer tijd. Lief had dat gelijk door vanwege mijn twijfelende gestotter, dus nu mag ik nog even aan het idee wennen en kijken we in januari opnieuw. Hij is zo lief. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146923601
Wat lief allemaal, Nanuke O+
pi_146951554
Net maar weer eens gebeld naar klinische genetica of mijn ouders zich misschien al konden laten testen. Dat kon niet voor er persoonlijk contact met mij geweest is.

Mijn verwijzing stond nu wel in t systeem en was ook al beoordeeld door een klinisch geneticus. De afspraak moest nu alleen nog ingepland worden en dat kon voorlopig nog niet, dat inplannen.
pi_146985027
Cygne, dat wachten is echt killing. Wat ik geleerd heb van het hele traject is specifiek vragen naar wanneer we weer wat konden horen. Want 'voorlopig' is natuurlijk enorm vaag. En als het niet specifiek kon, dan in elk geval een schatting. Dan heb je tenminste een beetje houvast.

En ja, heel lief. O+ Mijn schoonouders zijn wat dat betreft echt schatten van mensen. Gelukkig maar ook, want als ze er ook instonden als mijn moeder dan werd het wel een stuk vervelender. Die zei dat nu ik toch thuis zit, ze wel verwacht had dat we voor kinderen zouden gaan. Nergens een 'wat fijn voor jullie' of zelfs maar enige indicatie dat ze er positief tegenover staat.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146985991
Nanuke, wat een nare reactie van je moeder. Ik kan me zulk soort reacties echt niet voorstellen. :@
Zelfs toen ik aankwam dat er twee baby's bij zouden komen waren de reacties vab beide opa's fijn. O+ Nouja, mijn vader zei dat hij ging emigreren een tropisch eiland, maar dat is de humor van mijn vader. :+ Puntje bij paaltje vind hij het echt leuk.

Cygne wat balen dat ze geen datum kunnen geven. Wat Nanuke zegt is waar, als je een datum hebt om naartoe te leven dan helpt dat enorm. :*
pi_146986326
Die posts over andere fora. :D _O- Ik heb ooit in een ver verleden wel eens meegelezen in WOHTS, en ik vond het hier al zo erg. :@
pi_146987598
Welnee hier is t helemaal niet erg. Hier hebben ze t niet over me ongi me ei me nod. :r

Nanuke, wat naar van je moeder. :{
pi_146988904
Mijn moeder maakt zich nogal zorgen over de impact van een zwangerschap in mijn situatie. En dat kan ik wel op zich snappen. Daarnaast vind ze ons huis ( vier katten en een rommelig huis) geen goede omgeving voor een baby. Maar. Nou ja. Het zou soms wel leuk zijn als ze zich daar enigszins af en toe over heen zou kunnen zetten. Ik heb zelfs op punt gestaan haar gewoon niet te vertellen hoe ver we waren in ons traject. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146989086
Ja jeetje zeg. Rommelig huis, katten. Boeiend. Jullie keuze.

Er zijn in mijn familie mensen die vinden dat onze flat geen plek is voor kinderen. En dan nog 2 honden. Ze zoeken t maar lekker uit met hun oordeel. ^O^
pi_146992403
Ik heb echt zulk belachelijk vet haar sinds een week. Ik probeer het slechts om de dag te wassen, want vaker is ook niet goed maar ik zie er niet uit.

Is dit een bekende bijwerking van de utrogestan?

De eerste wachtweek zit er alweer ruim op. Nog 6 dagen te gaan
pi_146996923
Ik had het ook, Arja. Vet haar, vette huid en buikpijn van de Utrogestan. En toen ik mocht stoppen kreeg ik een lading puistjes!

Hopelijk duurt je wachtweek nog lang en heb je over 6 dagen een positieve test!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146997831
Ik wilde al gaan terugzoeken wie het toch was die wel bezig was met een ronde, maar jij was het. Hoe voel je je verder, Arja?

Cygne, dat is ook zo, het is onze keus. Ik ben er maar mee opgehouden me echt wat aan te trekken van wat anderen zeggen (al stoort het me dus nog wel, zo af en toe). Zodra je een traject in gaat omdat zwanger worden niet zo makkelijk gaat, vindt iedereen en alles ook ineens dat ze een mening hierover mogen geven. En ik heb ze echt vele malen vervelender gehoord dan wat mijn moeder zei, dus ach. ;) Ik weet gelukkig wel zeker dat als ze uiteindelijk een hummeltje vast mag houden, ze best heel blij voor ons zal zijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_147008693
Joepie, ook nog puistjes laura?
Ik voel me al zo onaantrekkelijk en aangekomen en opgezwollen en ook nog vies vet haar en afscheiding etc.

Het is maar goed dat Nu niet mijn vruchtbare periode is :')

Nanuke: ik voel me zoals altijd in de wachtweken. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar doe het onbewust toch
pi_147012292
Ja, puistjes Arja. Maar goed, het gaat over!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147116343
Nu we een maand hebben om naar toe te leven moet ik zeggen dat het erger kriebelt dan ooit. Gelukkig staat een vriendin op knappen en kan ik dus binnenkort nieuwe baby knuffelen. Kan niet wachten. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_147119082
Spotting ;(
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:50:10 #300
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_147120397
;(
Be happy with the little things in life
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:50:27 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_147120403
dicht
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')