abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146604519
Gefeliciteerd McLaura!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 13 november 2014 @ 15:00:38 #200
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146612251
Ik ga dit topic even onderbreken met goed nieuws! Zwanger "worden" is voor ons nooit het probleem geweest, zwanger "blijven" wel. Vorig jaar zijn we na 22w5d zwangerschap ons dochtertje verloren.

Vorige week woensdag (5 november) is ons zoontje geboren na 38w3d zwangerschap. We zijn verder gekomen dan we ooit hadden durven hopen, dagen en weken hebben we afgeteld, en nu is hij er. Het is zo ongelofelijk dat hij adem haalt, geluidjes maakt, en na 2 dagen ziekenhuis mee naar huis mocht!
censuur :O
  donderdag 13 november 2014 @ 15:19:18 #201
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_146612938
Wat fijn Remco, van harte gefeliciteerd!!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 13 november 2014 @ 16:32:25 #202
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146615487
Remco gefeliciteerd!!
Be happy with the little things in life
pi_146618854
Remco gefeliciteerd *O*

McLaura wat een mooie foto *O*
pi_146619080
Aurum, ik moet gewoon uitzingen. We hopen dat deze eenmalige meting komt vanwege een tijdelijk probleem en dat het nu ook weer gewoon zakt. Dat hoop ik ook, want ik het het super druk en ik zou het zo fijn vinden om eindelijk eens een complete balans te hebben. Ik duim dat je zaterdag toch positief verrast wordt.

DV, ik snap het wel dat zo'n test inderdaad erg confronterend is en kan me niet voorstellen dat het ziekenhuis daar niet in mee wil gaan. Zo'n gekke vraag kan het toch niet zijn.

Arja, wat irritant dat je man nu ook weer ziek is geworden. Ik hoop gewoon dat deze IUI het is, dan hoef je je geen zorgen te maken over IVF of andere pogingen met verminderde zaadkwaliteit. Het zal toch wel een keer mee mogen zitten. Ik had wel gehoord dat ziek zijn tijdens een terugplaatsing kan helpen met een verbeterde kans op innesteling, maar weet niet of dat voor IUI ook geldt.

Nanuke, advies is en blijft om het hele traject te praten hoor. Het is zo'n achtbaan van emoties en alles dat dat echt zooo super belangrijk is en blijft: voldoende ondersteuning en begrip.

Frummel, dank je wel. Ik hou mijn rust en hoop snel op verbetering, want volgende week woensdag heb ik een belangrijke dag en dan wil ik dat alles goed gaat.
pi_146619432
Remco van harte gefeliciteerd!!! Jullie achtbaan is voorlopig ff tot "rust" met de komst van jullie zoon! Geniet ervan en veel geluk samen!! *O*
pi_146622139
Remco, wat een goed nieuws! Van harte gefeliciteerd en veel geluk samen gewenst!

Frummel: geniet van jullie pauze en alle vrijheid!

Kahlie: ik hoop ook voor je dat het maar een tijdelijk probleem was. Veel balans gewenst!

Ik ben overigens nu niet ziek dus ook niet bij de iui. Bij mijn man lijkt het niet te hebben door gezet, maar slechts een verkoudheid te zijn.
Hij is ook zo'n dramaqueen als hij iets kleins heeft. Dan moet ik wel 30 keer horen hoe erg het is dat hij een snotneus heeft. Als hij daarentegen iets ernstigs heeft, zoals een schouder uit de kom, dan hoor ik hem niet :')
pi_146636571
Kahlie, ik kan er goed over praten met mijn Lief, en dat is denk ik het belangrijkste. We hebben daarnaast ook goede vrienden die ook de nodige problemen hadden met zwanger worden, en dat helpt ook. Dus het is niet alsof ik het niet deel. Maar voor mijn omgeving (Lief is 9 jaar ouder) is het een beetje een ver-van-hun-bed show, en dat maakt het heel moeilijk om het te delen voor mij. ;)

Remco, gefeliciteerd!

Arja, dat is typisch kerels. De mijne is net zo. :D Als hij griep heeft dan kan hij niets en is de wereld te klein. Maar heeft hij zijn hand gebroken, gaat hij gewoon werken en pas na drie dagen naar de dokter. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:02:32 #208
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146638495
Remco, gefeliciteerd!!! *O* Lekker genieten nu.

En ja dames, dat noemen ze volgens mij de man flue ;) Hier ook zo een inderdaad...
pi_146640499
Gefeli Remco!!

@ Nanuke: Blijven praten is idd het devies. Deze trajecten kunnen er af en toe zo in hakken -O- Je moet echt blijven praten :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 14 november 2014 @ 14:41:20 #210
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146646387
Hou je het nog vol, aurum? :*
pi_146654327
Vandaag een follikel van 15,5 en 13,5! Gaat zeer voorspoedig deze ronde en weinig echo's nodig. Bms was goed opgebouwd en van goede kwaliteit.

Moest bloedprikken op estradiol en lh. Morgen bel afspraak met de uitslag. Als die goed is dan morgen ovitrelle zetten en maandag al IUI.

En dan hopen dat de zaadkwaliteit verbeterd is.
Maar ik heb altijd gedacht en gehoopt dat het de 2e of 3e iui ronde raak is en dit is de derde. Spannend
pi_146659933
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:41 schreef Frummeltje86 het volgende:
Hou je het nog vol, aurum? :*
Ja joh, gaat prima. Tfa!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga voor je duimen Arja!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 15 november 2014 @ 07:58:02 #213
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146672397
Goed nieuws, Arja!

Aurum, niet opgeven hoor. Kan ook iets goeds betekenen. :* durf je al een test te doen?
pi_146672474
Test gedaan, niet zwanger.

Denk dat het volgend jaar wordt dat we weer op kunnen.

Volgens mij moet je 1 maand wachten na een ronde? Dan zouden we rond O&N aan de beurt zijn voor een terugplaatsing. Dan wacht ik nog wel een maandje.
  zaterdag 15 november 2014 @ 09:02:11 #215
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_146672769
Hè meis... -O- Ik herken je gevoel :* sterkte komende tijd met dit een plekje geven.

Wij zijn trouwens gelijk doorgegaan na de poging met punctie, maar dat is verschillend per ziekenhuis. Achteraf gezien had ik liever een maand gewacht maar het was ergens ook een stimulans om verder te gaan in plaats van te blijven hangen in de mislukte poging.

Misschien handig om te checken of je ziekenhuis gesloten is rondom feestdagen. Bij ons gaat UMC twee weken dicht namelijk.
pi_146673376
Shit aurum :( maar hopelijk doet de rust even goed. Wij hadden nooit cryo's maar het UMCU waar wij de punctie en tp hadden hielden wel een maand verplichte rust tussendoor aan geloof ik. Dus denk idd dat het afhankelijk is van ziekenhuis en traject natuurlijk. :*
  zaterdag 15 november 2014 @ 11:04:27 #217
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146674116
Aurum :* -O-
Vraag het even in je ziekenhuis na, hier mag je bij de eerst volgende menstruatie meteen weer voor een tp. Maar als je even rust ook wel lekker vind kun je ook gewoon die rust nemen en pas bellen als je er aan toe bent
pi_146674505
He, wat jammer dat je voorgevoel weer gelijk had aurum. Sterkte

Ik ben net gebeld door de gyn en de uitslag van het bloedonderzoek was goed, dus maandag iui! Deze ronde ging echt een keer makkelijk, zeg, fijn
pi_146675137
Balen Aurum :(

Arja, succes!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_146737416
Zo de iui zit er weer op en dit keer met maar liefst 2,6 miljoen zwemmertjes!
  maandag 17 november 2014 @ 11:50:39 #221
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146737943
Ik heb even geen flauw idee of dit goed is of niet, maar het klinkt positief! Ik ga voor je duimen op naar mooie streepjes
pi_146738034
Klinkt goed Arja, hopelijk zit er een goeie zwemmert tussen! Mijn duimen draaien weer voor je.
pi_146741230
Aurum, wat vervelend dat je voorgevoel gelijk had. Hopelijk doet de rust jullie goed. :*

Arja, dat klinkt positief!
pi_146742201
o haiz! Ziekenhuis gebeld en inderdaad een verplichte maand rust. Dus we pakken de bal mid januari wel weer op. Gaat wel lang duren als je iedere keer een maand rust moet nemen. Ik hoop dat de volgende terugplaatsingen plaats zullen vinden in mijn eigen cyclus = geen extra hormonen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 november 2014 @ 15:01:21 #225
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_146742863
Aurum :*
SPOILER
Arja dat klinkt goed!
pi_146765619
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 11:50 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik heb even geen flauw idee of dit goed is of niet, maar het klinkt positief! Ik ga voor je duimen op naar mooie streepjes
Ja is positief. Ze willen minstens 2 miljoen voor iui.
Voor onze pauze hadden we een keer net aan 2 mil en 1 keer maar iets meer dan 1 mil. Dus de pauze heeft geholpen.

Ik heb deze keer wel pijnlijke krampen en buikpijn van de iui, al sinds gister. Is dit herkenbaar voor iemand?
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:17:29 #227
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146766060
Even een update van deze kant. Gisteren met het ziekenhuis gebeld, omdat ik ongesteld ben geworden, als ik voor de 21e van deze maand zou bellen zouden we nog voor de allerlaatste tp mogen gaan. Helaas moest ze me nee verkopen. Aangezien ze in december 2 wkn sluiten (kerst en o&n) is het nu zo druk dat ik moest wachten tot januari, maar omdat iedereen nu moet gaan doorschuiven zaten ze daar ook al bijna vol. We doen normaal gesproken tp in eigen cyclus, maar ze gaf aan dat door de drukte ik dan geen garantie had dat ik terecht kon. Nu afgesproken dat ik aan de pil ga (opzich fijn want dan blijft de endo rustig) deze doorslik tot 2 januari en dan 5 januari moet ik meteen bellen, dan overleggen ze of het toch in eigen cyclus doen of hormoonsgestuurde. Ik baal aan de ene kant best wel, had het dit jaar graag allemaal willen afsluiten. Anderzijds ben ik blij dat de feestdagen niet een extra domper krijgen door een negatieve test. Dubbel gevoel dus.

Arja, fijn dat die rust dus goed heeft gedaan :* mijn duimen draaien.
En ja herkenning, in zoverre dat het hier om een tp ging. Dus zoveel heb je niet aan mijn verhaal :@
pi_146767597
Ik denk dat ik nu hier hoor..

Twee miskramen gehad met zes en 11 weken, we zijn het onderzoekstraject ingegaan en daar is uitgekomen dat bij mijn man alles goed is maar dat ik een reciproke translocatie heb van de chromosomen 2 en 4.

We hebben nu een paar opties, embryoselectie, eiceldonatie en door blijven proberen tot het een keer goed blijft gaan. Ze willen weten of ik de eerste ben in mijn lijn of dat het van een van mijn ouders komt. MIjn ouders staan in ieder geval open voor onderzoek en mijn zus ook. Zus wil (als zij geen drager is van de translocatie) eicellen doneren.
pi_146767771
Jeetje, Cygne.... Hoe vind je het dat je nu de oorzaak weet? Het lijkt me namelijk best dubbel.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_146767935
Ja wel dubbel, ik ben blij dat ik weet waarom het mis is gegaan. Maar ik ben ook heel, heel verdrietig dat ik dit heb.
pi_146770376
Jeetje cygne, dat is niet niks wat er nu op je afkomt. Ik snap je dubbele gevoel hierbij.

Volgens mij zijn/waren er hier meer mensen die embryo selectie hebben gedaan, of daar mee bezig zijn. Misschien heb je wat aan hun verhalen.

En dobbey weet alles over eiceldonatie. Ze heeft ook een blog hierover.

Droomvrouwtje: wat irritant dat je niet zelf kunt bepalen wanneer je weer start en die regie uit handen moet geven. Ik hoop hard dat 2015 jouw jaar wordt!
pi_146775777
Cygne, wat een heftig verhaal. Ik heb zelf een dominant erfelijke ziekte (50% kans dat het kind ook mijn ziekte heeft), waardoor lief en ik voor embryoselectie gekozen hebben. Mocht je vragen hebben over hoe het traject is, staat mijn inbox daar zeker voor open. Sterkte, en 'welkom' in dit topic. :*
pi_146776285
Oh bah Cygne wat erg ;( :*

Heel veel sterkte, fijn dat je familie je wil helpen :Y :*
Voor wat betreft de optie "blijven proberen tot het goed gaat", er is dus wel een kans dat het ooit goed gaat? en na welke termijn weet je dan dat het safe is? (pure interesse hoor :* )

Sterkte met alle onderzoeken en beslissingen enzo :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_146778617
Ik weet nog niet of die kans er is. Dat gaan we horen van de klinisch geneticus, voorlopig nog niet. Want ze zitten vol in t radboud.

We weten of het goed is na een vruchtwaterpunctie, want dat moet als ik eventueel weer zelf zwanger raak.
pi_146779570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik weet nog niet of die kans er is. Dat gaan we horen van de klinisch geneticus, voorlopig nog niet. Want ze zitten vol in t radboud.

We weten of het goed is na een vruchtwaterpunctie, want dat moet als ik eventueel weer zelf zwanger raak.
Radboud heeft een heel raar systeem mbt afspraken voor de klinisch geneticus en duurt idd erg lang. Ik wacht nog steeds op een afspraak :') En de aanvraag loopt al sinds eind april.
Ik heb contact gehad met UMCU en daar kon ik binnen 2 weken terecht. Dat was ergens in juni.
Ging niet om hetzelfde als waar ze jou voor gaan testen, maar ben nu voor 2 verschillende dingen in UMCU geweest bij de klinisch geneticus en naast sneller en zorgvuldigheid zijn ze ook vriendelijk en behulpzaam. Misschien het overwegen waard... Want ik denk dat snel wat meer inzicht over deze uitslag wel erg gewenst zal zijn.

Sterkte nogmaals :*
pi_146779617
Gevraagd of ze de gegevens wilden doorsturen naar UMCU. Maar dat deden ze niet. :')

Overigens ben ik al getest. Dit gaat om uitleg.
pi_146784119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 10:37 schreef Cygne het volgende:
Ik denk dat ik nu hier hoor..

Twee miskramen gehad met zes en 11 weken, we zijn het onderzoekstraject ingegaan en daar is uitgekomen dat bij mijn man alles goed is maar dat ik een reciproke translocatie heb van de chromosomen 2 en 4.

We hebben nu een paar opties, embryoselectie, eiceldonatie en door blijven proberen tot het een keer goed blijft gaan. Ze willen weten of ik de eerste ben in mijn lijn of dat het van een van mijn ouders komt. MIjn ouders staan in ieder geval open voor onderzoek en mijn zus ook. Zus wil (als zij geen drager is van de translocatie) eicellen doneren.
Jeetje Cygne wat een ontzettend naar bericht. ;( Ik kan me goed voorstellen dat je het allemaal even moet laten bezinken, maar mocht je vragen hebben over PGD, dan staat mijn pm altijd voor je open. :*
pi_146789903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:54 schreef Cygne het volgende:

Jeetje, wat een onzekerheid dan :{

Heel veel sterkte met alles :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 19 november 2014 @ 07:03:45 #239
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146798593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ga dit topic even onderbreken met goed nieuws! Zwanger "worden" is voor ons nooit het probleem geweest, zwanger "blijven" wel. Vorig jaar zijn we na 22w5d zwangerschap ons dochtertje verloren.

Vorige week woensdag (5 november) is ons zoontje geboren na 38w3d zwangerschap. We zijn verder gekomen dan we ooit hadden durven hopen, dagen en weken hebben we afgeteld, en nu is hij er. Het is zo ongelofelijk dat hij adem haalt, geluidjes maakt, en na 2 dagen ziekenhuis mee naar huis mocht!
Wow, daar kreeg ik kippenvel van. Gefeliciteerd Remco!
pi_146799303
Cygne, heftig :*
  woensdag 19 november 2014 @ 08:58:25 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146799570
Bedankt voor alle lieve felicitaties. Kleine man doet het goed!

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 17:35 schreef Cygne het volgende:
Gevraagd of ze de gegevens wilden doorsturen naar UMCU. Maar dat deden ze niet. :')
Vraag een volledige kopie van je eigen dossier en alles wat ze van je hebben, daar heb je namelijk wel gewoon recht op :)
pi_146814404
Mijn man heeft gisteren medische artikelen doorgenomen. En over t algemeen heb ik met mijn soort translocatie 50-70 % kans op een gezond kind dat dan drager is of vrij. En 30-50 % op een miskraam of een gehandicapt kind.

En daarnaast nog de opties pgd of eiceldonatie. Mijn zus heeft zich in ieder geval goed verdiept in de zwaarte van t traject voor haar en ze wil het nog steeds indien nodig én als zij de translocatie niet heeft.

De gynaecoloog zei dat het in veel families moeilijk is, dat familie zich vaak niet wilden laten testen. Maar mijn ouders en zus hoefden er niet over na te denken. Mijn broer wel. Maar die stond er ook niet negatief tegen over. Gelukkig heb ik heel veel steun aan familie en vrienden nu, dat is heel erg fijn.
pi_146814688
is het een heftig en belastend onderzoek voor je familieleden cygne?
geen antwoordt geven als je niet wil

en je kunt idd je dossier gewoon opvragen als je dat wilt
S. 2014
J. 2016
pi_146815216
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
is het een heftig en belastend onderzoek voor je familieleden cygne?
geen antwoordt geven als je niet wil

en je kunt idd je dossier gewoon opvragen als je dat wilt
Nee, alleen bloedafname. Maar de uitslag kan confronterend zijn.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:07:07 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146815294
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:04 schreef Cygne het volgende:
Maar de uitslag kan confronterend zijn.
De kosten ook, ik neem aan dat dit voor ieder het eigen risico kost.
Mijn (omgebruikte) genetische bloedtest vorig jaar was 860 euro.
pi_146815755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De kosten ook, ik neem aan dat dit voor ieder het eigen risico kost.
Mijn (omgebruikte) genetische bloedtest vorig jaar was 860 euro.
Klopt ja.
Gyn zei dat er hele families door uit elkaar vielen, schrok ik wel van.

Maar goed, ze vinden t geen issue.
  woensdag 19 november 2014 @ 19:23:50 #247
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_146817653
Cygne :*

Als je iets wil weten over eiceldonatie dan geef maar een gil. Ik heb ook een paar anderen waar ik mee in contact ben dus als je wil kun je die ook contacteren.

Voor de rest :W ben er wel maar ook weer niet. Aurum, frummel en DV :*

Hier gaat het momenteel niet zo tof, de berichten in de media over alle kindjes/baby's, geboorten bij vrienden en therapie hakken er nu behoorlijk hard in, zelfs zo hard dat ik voor het eerst in 7 jaar de intocht van Sinterklaas heb geweigerd omdat ik bang was in elkaar te klappen :{ Mijn 1e studie zit erop dus kan geen afleiding meer in het leren zoeken (ben nu gecertificeerd budgetcoach het komt toch nog goed met mij :7 ) en de vervolg studie start pas in januari, civiele bewindvoering.

Helaas heeft onze donor ook nog geen go gegeven en dat vreet ook behoorlijk aan me, het lijk of ik nu een beetje tussen wal en schip val.... Ik hoor hier (momenteel) niet ivm geen behandeling en de issues die ik heb zijn niet direct gerelateerd aan dit topic maar indirect weer wel 8)7 Kortom ik maak het mijzelf op dit moment behoorlijk moeilijk zonder dat het nodig is.

Ik wil ook nog geen afscheid van jullie nemen omdat het nog niet over is dus ik blijf meelezen en waar nodig reageer ik.

Liefs en knuffs Dobke

Edit: McLaura *O* *O* gefeliciteerd en RemcoDelft van harte met jullie kleine!
pi_146817976
Dobby :*
Heeft de donor twijfels na de vorige keer?
S. 2014
J. 2016
pi_146818311
Dobbey. :*
pi_146818588
Dobbey, leuk je weer te zien posten. Wat mij betreft mag je hier alles kwijt dat direct en indirect met het traject te maken heeft.
Gefeliciteerd met je certificatie! Dat heb je maar mooi geflikt, ondanks alles.

Ik heb gelukkig minder buikpijn en krampen. Wel een gevoel alsof ik ongesteld ben of moet worden.
pi_146818957
Dobbey, goed van je te horen maar wat vervelend dat je zoveel issues hebt momenteel.Wel heel knap dat je ondanks alles je opleiding hebt afgerond!
pi_146819004
Cygne, wat fijn dat je familie mee wil werken. Ik zou er ook geen minuut over na hoeven te denken, dit lijkt me ook juist iets wat je wilt weten, zodat je een bewuste keuze kunt maken als je kinderen gaan proberen te krijgen. Sterkte ermee. :*

Dobbey wat kastig dat je nog niet weet of de donor weer mee wil doen. Hoe komt dat? Ik dacht dat het laatste bericht was dat de donor sowieso nog een ronde wilde doen met jullie.
  woensdag 19 november 2014 @ 20:11:17 #253
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_146819607
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dobby :*
Heeft de donor twijfels na de vorige keer?
Nee totaal niet gelukkig.... Ze moet alleen ff kijken wat handig is ivm werk. Vorige keer is ze 4 weken uit de running geweest.

Ziekenhuis heeft allemaal voorzorgsmaatregelen geschreven in haar dossier waaronder punctie onder narcose omdat de morfine niet werkte en haar linker eierstok zo ongeveer achterop haar rug hangt. Er waren 2 zusters nodig om op haar buik te drukken om te kunnen aanprikken en nog verschoot de eierstok :@
  woensdag 19 november 2014 @ 20:12:24 #254
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_146819650
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cygne, wat fijn dat je familie mee wil werken. Ik zou er ook geen minuut over na hoeven te denken, dit lijkt me ook juist iets wat je wilt weten, zodat je een bewuste keuze kunt maken als je kinderen gaan proberen te krijgen. Sterkte ermee. :*

Dobbey wat kastig dat je nog niet weet of de donor weer mee wil doen. Hoe komt dat? Ik dacht dat het laatste bericht was dat de donor sowieso nog een ronde wilde doen met jullie.
Dat klopt ook, we zitten alleen ff qua timing te wachten ivm werk van haar :)
pi_146819790
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:12 schreef dobbey het volgende:

[..]

Dat klopt ook, we zitten alleen ff qua timing te wachten ivm werk van haar :)
Gelukkig! Ik hoop voor jullie dat jullie snel verder kunnen als je alles weer een beetje op de rit hebt. :*

Top van je studie trouwens! *O* Gefeliciteerd!
pi_146843965
Ik heb mijn verloskundigenpraktijk gemaild, omdat ze na mijn miskraam wilde weten hoe nu verder met mij (ze wisten dat we onderzoeken lieten doen).

Er werkte een stomme die zei dat het gods wil was dat ik miskramen kreeg, daar heb ik een klacht over neergelegd en die werkt er niet meer (was een waarnemer ook).

Vandaag kreeg ik een telefoontje van een andere vk die daar werkt. Een fijn en lang gesprek mee gehad. Als ik vragen had of ergens mee zat, kon ik altijd even bellen. Dat geeft een fijn gevoel.

Ze snapte mijn pijn ook heel goed. Dat ik nog wel kansen had, maar dat die kinderwens wel uitgesteld wordt nu en dat dat pijn moet doen. Dat kindje komt er sowieso wel, ik weet niet hoe nog. Maar het komt er.
pi_146845695
Cygne, ik denk dat ieder weldenkend mens zich jouw pijn kan voorstellen. :*

En een update van deze kant; ik mag met de medicijnen stoppen tijdens de behandeling en de zwangerschap. Geen vervangende medicijnen en in eerste instantie ook geen extra controles. En we zijn ingepland voor maart. Maart! O+
pi_146846068
Fijn Nanuke! O+

Mijn man. O+ Overdag gaat t redelijk met me, maar 's nachts ga ik piekeren en moet ik erg huilen. Mijn man wil dan ook al moet hij om 6 uur opstaan dat ik hem wakker maak zodat hij me kan troosten.

Zijn manager heeft zaterdag een zoontje gekregen en die was gisteren weer op werk, met megawallen want kind had krampjes. Mijn man zei dat het enige wat hij dacht was dat hij jaloers was, jaloers op de slapeloze nachten van zijn collega. Op zulke momenten voel ik me wel schuldig, ook al wéét ik dat ik er niks aan kan doen. Man zegt ook, dat hoewel hij dolgraag kinderen wil dat zijn liefde voor mij sterker is dan die kinderwens. Liever geen kind dan zonder mij.
pi_146859630
Ik dacht me aan te melden op zwangerschapspagina omdat daar een topic loopt over translocaties. Doe daar mijn verhaal, krijg ik de reactie dat het wel erg bijzonder is dat ik al weet dat ik een translocatie heb omdat ik nog niet eens een klinisch geneticus heb gesproken. :{w

Ja joh, ik verzin t maar. :r
pi_146860992
Ja, Cygne, zwangerschapspagina. Ik ben wat dat betreft niet onbevooroordeeld over die site, maar ik heb het altijd idioot gevonden dat bizarre verhalen geloofd worden en aan gewone dingen getwijfeld werd.

Inderdaad, alsof je een aandachttekort hebt en dan even verzint dat je net twee miskramen hebt gehad terwijl je dolgraag moeder had willen worden. En ook nog even die translocatie erbij geGoogled hebt.

Sterkte, ik hoop dat er via een andere weg een plek is waar je er wel over kunt praten met gelijkgestemden.
pi_146861034
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 00:40 schreef Cygne het volgende:
Ik dacht me aan te melden op zwangerschapspagina omdat daar een topic loopt over translocaties. Doe daar mijn verhaal, krijg ik de reactie dat het wel erg bijzonder is dat ik al weet dat ik een translocatie heb omdat ik nog niet eens een klinisch geneticus heb gesproken. :{w

Ja joh, ik verzin t maar. :r
Babybytes, zwangerschapspagina het zijn beiden sites waar mensen met een iq van gemiddeld 30 zitten volgens mij. :@ Ik snap werkelijk niet dat die mensen zichzelf en de overige forummers nog serieus nemen.
Ik snap overigens je zoektocht wel. Ik wilde destijds ook meer weten over pgd, maar er was echt bar weinig over te vinden. Ik heb uiteindelijk wat info gevonden, maar meepraten in een clubje dat twee dagen na de tp al denkt een test te kunnen doen kon ik niet. :')
pi_146861118
Ook zonder MMM testen ze daar zo'n beetje vanaf de dag dat de menstruatie stopt en keren testen binnenstebuiten. Het is een apart volk.
pi_146866795
Ohja, dat testen. :') En dan die onderschriften vol sterrertjes en vlindertjes. ;(
pi_146867151
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:42 schreef Cygne het volgende:
Ohja, dat testen. :') En dan die onderschriften vol sterrertjes en vlindertjes. ;(
Gewoon als ze ongesteld worden begraven ze het maandverbandje... Als herdenken...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146867160
Met een boompje erop en dan sterretjes als tattoo...
pi_146867279
Ja want ik wist zéker dat ik zwanger was, ook al waren de testen die ik 7,6,5,4,3,2,1 dag(en) deed negatief en werd ik gewoon op tijd ongesteld. Maar zwanger was ik hoor! :{w

En dát vindt wel iedereen 'wat erg meissie!'.

Echt. :')
pi_146867568
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:02 schreef Cygne het volgende:
Ja want ik wist zéker dat ik zwanger was, ook al waren de testen die ik 7,6,5,4,3,2,1 dag(en) deed negatief en werd ik gewoon op tijd ongesteld. Maar zwanger was ik hoor! :{w

En dát vindt wel iedereen 'wat erg meissie!'.

Echt. :')
Ja echt, dit precies!
pi_146867823
En sommige mensen typen zelfs dat ze een ongebalanceerde translocatie hebben. Ik zou t nog bijna geloven ook. :@

Oh en dan die topics: 5 dagen voor ongi getest is er nog hoop? Of een spierwitte test waarop iedereen reageert dat ie wat ziet.

Echt.. wat voor mensen zijn dat? :')
pi_146868336
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:25 schreef Cygne het volgende:
En sommige mensen typen zelfs dat ze een ongebalanceerde translocatie hebben. Ik zou t nog bijna geloven ook. :@

Oh en dan die topics: 5 dagen voor ongi getest is er nog hoop? Of een spierwitte test waarop iedereen reageert dat ie wat ziet.

Echt.. wat voor mensen zijn dat? :')
Mensen die vanaf dag 1 het als een soort obsessie zien om zwanger te worden. Vanaf dag 1 beginnen met temperaturen en grafieken maken en met ovulatietesten bezig zijn. En na 3 maanden al beginnen te janken dat het waarschijnlijk nooit gaat lukken en naar de huisarts rennen en dan niet begrijpen dat de huisarts ze terugstuurt met het verhaal, probeer nog eerst maar een paar maanden. Dat soort volk.
pi_146869298
Ik heb echt geen ervaring met andere sites omtrent dit onderwerp behalve fok. Maar het klinkt echt verschrikkelijk.
  vrijdag 21 november 2014 @ 14:47:53 #271
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146869658
Cygne :* ook al heb je in dit topic geen lotgenoten met dezelfde "afwijking" ik hoop wel dat je hier van je af kunt praten. We zitten allemaal wel in hetzelfde schuitje, een grote kinderwens die verder weg lijkt dan je zou willen.
Fijn dat je familie wel mee wil werken aan de onderzoeken.

Zwangerschapspagina laat ik heel erg links liggen. Ik heb zelf een tijdje op ivf moeders gezeten. Misschien dat daar wat tussen zitten, het is iets uitgebreider daar.
Het is ook gewoon zoeken naar een forum waar je goed bij voelt.
Dikke knuf en sterkte :*
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:25:36 #272
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_146870566
Wow, aan de berichten hierboven ben ik heel blij dat ik het nog nooit ergens anders heb gepost dan hier. Ik denk dat ik ze op een gegeven moment allemaal belachelijk was gaan maken :@ Ik kan daar niet goed tegen zeg maar...... :D

Cygne misschien nu nog niet aan de orde of om toch eens over na te gaan denken maar je/jullie kunt ten aller tijde terug vallen op een medisch maatschappelijk werkster van de (fertiliteit) afdeling van het ziekenhuis. Ik vond het zeer prettig om achter de hand te hebben omdat ze wist waar ze over praatte en echt gespecialiseerd was in de "moeilijke" gevallen. Het was vooral fijn om te kunnen ventileren en om een frisse blik op de situatie te krijgen zodat wij de "juiste" keus konden maken en vol konden blijven houden ondanks de negatieve reacties uit de omgeving.
pi_146875449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:25 schreef dobbey het volgende:
Wow, aan de berichten hierboven ben ik heel blij dat ik het nog nooit ergens anders heb gepost dan hier. Ik denk dat ik ze op een gegeven moment allemaal belachelijk was gaan maken :@ Ik kan daar niet goed tegen zeg maar...... :D
Dat heb ik geprobeerd, de draak steken met de meute. Ik heb een ban :')
pi_146878098
Cygne: wat een vreselijke opmerking van die vk :(
Echt hoe durft ze?

Wat fijn dat je zo'n lieve man hebt en jullie je hier samen doorheen kunnen slaan.

Nanuke: maart is al best snel. Fijn!

En wat duren mijn wachtweken toch altijd lang. Gelukkig veel afleiding deze periode, want ben erg druk op mijn werk en werk veel over en studeer ook nog/weer.
pi_146879535
Ze werkt er ook niet meer inmiddels.

Vandaag zijn mijn ouders geweest. Mijn vader denkt ook dat het bij zijn ouders vandaan komt. En dat hij het dus aan mij heeft doorgegeven. Zij zijn dus ook erg benieuwd naar de uitslagen en uitleg.
pi_146879582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:35 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat heb ik geprobeerd, de draak steken met de meute. Ik heb een ban :')
Noooo wat heb je gezegd? _O-
pi_146884186
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:31 schreef Cygne het volgende:

[..]

Noooo wat heb je gezegd? _O-
Hou het maar op iets van of ze dachten dat Kruidvattesten het beter doen op dag 2 na eisprong, en dan vooral als je ze binnenstebuiten keert, er ondersteboven op piest en ze eerst inspuit met paarse verf.

Vonden ze niet leuk.
pi_146884301
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 22:14 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hou het maar op iets van of ze dachten dat Kruidvattesten het beter doen op dag 2 na eisprong, en dan vooral als je ze binnenstebuiten keert, er ondersteboven op piest en ze eerst inspuit met paarse verf.

Vonden ze niet leuk.
Beelddenker hier _O-
pi_146885228
quote:

[..]

Vonden ze niet leuk.
_O- Fantastisch!
  vrijdag 21 november 2014 @ 22:40:15 #280
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_146885387
quote:

[..]

Vonden ze niet leuk.
Whahaha _O-
pi_146885814
Mijn man zit nu medische artikelen te lezen over invloed van breekpunten van chromosomen en de grootte van de gewisselde stukjes.

Nerdje. O+
  zaterdag 22 november 2014 @ 11:00:35 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146893494
@Cygne: Hoe is je Engels? Wellicht kan je in die taal wel een forum met ervaringen/lotgenoten vinden. Voor ons was er in het Nederlands ook bar weinig te vinden, in het Engels kwam ik op http://www.preeclampsia.org/ (met forum).
pi_146894173
In het Engels hebben we inderdaad veel meer gevonden.
pi_146923546
Gisteren even op de koffie geweest bij mijn schoonouders, daar mocht ik van lief het goede nieuws brengen. Ze waren helemaal ontroert dat we al zo snel echt een kans krijgen. Ze leven zo oprecht mee, echt heel lief. O+
Daarna nog even sinterklaascadeaus gekocht voor de dochter van vrienden. Lief wilde ook graag een traphekje aanschaffen, omdat in onze omgeving steeds meer koters komen. Maar dat vind ik heel eng omdat het toch ook een reminder is aan onze kinderwens. De angst dat het niet gaat lukken zit nog erg diep, en beetje bij beetje komt er wel meer vertrouwen, maar dat kost bij mij iets meer tijd. Lief had dat gelijk door vanwege mijn twijfelende gestotter, dus nu mag ik nog even aan het idee wennen en kijken we in januari opnieuw. Hij is zo lief. O+
pi_146923601
Wat lief allemaal, Nanuke O+
pi_146951554
Net maar weer eens gebeld naar klinische genetica of mijn ouders zich misschien al konden laten testen. Dat kon niet voor er persoonlijk contact met mij geweest is.

Mijn verwijzing stond nu wel in t systeem en was ook al beoordeeld door een klinisch geneticus. De afspraak moest nu alleen nog ingepland worden en dat kon voorlopig nog niet, dat inplannen.
pi_146985027
Cygne, dat wachten is echt killing. Wat ik geleerd heb van het hele traject is specifiek vragen naar wanneer we weer wat konden horen. Want 'voorlopig' is natuurlijk enorm vaag. En als het niet specifiek kon, dan in elk geval een schatting. Dan heb je tenminste een beetje houvast.

En ja, heel lief. O+ Mijn schoonouders zijn wat dat betreft echt schatten van mensen. Gelukkig maar ook, want als ze er ook instonden als mijn moeder dan werd het wel een stuk vervelender. Die zei dat nu ik toch thuis zit, ze wel verwacht had dat we voor kinderen zouden gaan. Nergens een 'wat fijn voor jullie' of zelfs maar enige indicatie dat ze er positief tegenover staat.
pi_146985991
Nanuke, wat een nare reactie van je moeder. Ik kan me zulk soort reacties echt niet voorstellen. :@
Zelfs toen ik aankwam dat er twee baby's bij zouden komen waren de reacties vab beide opa's fijn. O+ Nouja, mijn vader zei dat hij ging emigreren een tropisch eiland, maar dat is de humor van mijn vader. :+ Puntje bij paaltje vind hij het echt leuk.

Cygne wat balen dat ze geen datum kunnen geven. Wat Nanuke zegt is waar, als je een datum hebt om naartoe te leven dan helpt dat enorm. :*
pi_146986326
Die posts over andere fora. :D _O- Ik heb ooit in een ver verleden wel eens meegelezen in WOHTS, en ik vond het hier al zo erg. :@
pi_146987598
Welnee hier is t helemaal niet erg. Hier hebben ze t niet over me ongi me ei me nod. :r

Nanuke, wat naar van je moeder. :{
pi_146988904
Mijn moeder maakt zich nogal zorgen over de impact van een zwangerschap in mijn situatie. En dat kan ik wel op zich snappen. Daarnaast vind ze ons huis ( vier katten en een rommelig huis) geen goede omgeving voor een baby. Maar. Nou ja. Het zou soms wel leuk zijn als ze zich daar enigszins af en toe over heen zou kunnen zetten. Ik heb zelfs op punt gestaan haar gewoon niet te vertellen hoe ver we waren in ons traject. :@
pi_146989086
Ja jeetje zeg. Rommelig huis, katten. Boeiend. Jullie keuze.

Er zijn in mijn familie mensen die vinden dat onze flat geen plek is voor kinderen. En dan nog 2 honden. Ze zoeken t maar lekker uit met hun oordeel. ^O^
pi_146992403
Ik heb echt zulk belachelijk vet haar sinds een week. Ik probeer het slechts om de dag te wassen, want vaker is ook niet goed maar ik zie er niet uit.

Is dit een bekende bijwerking van de utrogestan?

De eerste wachtweek zit er alweer ruim op. Nog 6 dagen te gaan
pi_146996923
Ik had het ook, Arja. Vet haar, vette huid en buikpijn van de Utrogestan. En toen ik mocht stoppen kreeg ik een lading puistjes!

Hopelijk duurt je wachtweek nog lang en heb je over 6 dagen een positieve test!
pi_146997831
Ik wilde al gaan terugzoeken wie het toch was die wel bezig was met een ronde, maar jij was het. Hoe voel je je verder, Arja?

Cygne, dat is ook zo, het is onze keus. Ik ben er maar mee opgehouden me echt wat aan te trekken van wat anderen zeggen (al stoort het me dus nog wel, zo af en toe). Zodra je een traject in gaat omdat zwanger worden niet zo makkelijk gaat, vindt iedereen en alles ook ineens dat ze een mening hierover mogen geven. En ik heb ze echt vele malen vervelender gehoord dan wat mijn moeder zei, dus ach. ;) Ik weet gelukkig wel zeker dat als ze uiteindelijk een hummeltje vast mag houden, ze best heel blij voor ons zal zijn.
pi_147008693
Joepie, ook nog puistjes laura?
Ik voel me al zo onaantrekkelijk en aangekomen en opgezwollen en ook nog vies vet haar en afscheiding etc.

Het is maar goed dat Nu niet mijn vruchtbare periode is :')

Nanuke: ik voel me zoals altijd in de wachtweken. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar doe het onbewust toch
pi_147012292
Ja, puistjes Arja. Maar goed, het gaat over!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')