hm, ik lees nu alweer voorjaar... ik zou t niet durven zeggen dus...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:23 schreef Crumpette het volgende:
[..]
"in december" ... weet jij toevallig ook wanneer?
envoor je lijstje. Das idd wel een hele hoop! maar niet allemaal even belangrijk natuurlijk
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:27 schreef Fee-nix het volgende:
Om 12.11 uur geboren: L.aura. 3580 gram.
Alles is heel goed gegaan. Ben aan het genieten.
[ afbeelding ]
Ach, we overleven het wel. Blijkbaar heb ik bij m'n eerdere zwangerschappen ook met BI rondgelopen, maar waren de klachten niet dusdanig dat ik er voor aan de bel trok. Ik ben banger voor de KNO (als het een kaakspoeling wordt kun je me wegbrengenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Pff, wat een hoop ellende djmo, beterschap!
Post is geweest, wat lief!
No way dat mijne gaat voorlezenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:07 schreef Franny_G het volgende:
Fee, gefeliciteerd!! Leuke naam..
Nog tip voor vluchttas, kwak: er wordt geschreven over entertainment voor vriend/man, maar ik had zelf ook behoefte aan beetje afleiding. Ik had twee boeken meegenomen en afgesproken dat mijn vriend zou voorlezen als ik dat wilde. Tijdens de weeën van 5 naar 8 centimeter - ja, ik weet het nog precies - heeft hij dat gedaan. De vk zat gezellig mee te luisteren..
Dat was ik, en ik heb ondertussen ook een goedkoper merk kunnen scoren. Weet nog niet of het werkt, heb het pas 1 keer gesmeerd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:12 schreef DJMO het volgende:
Wie vroeg er van de week nou om zalf speciaal voor tepels?? ik had een linkje naar een of ander duur merk gepost, maar ik kom dus net van de apotheek vandaan, en ik was 2,95 kwijt voor een tube van 30 gram lanoline. Stukken goedkoper dus dan dat dure spul!
[..]
Ach, we overleven het wel. Blijkbaar heb ik bij m'n eerdere zwangerschappen ook met BI rondgelopen, maar waren de klachten niet dusdanig dat ik er voor aan de bel trok. Ik ben banger voor de KNO (als het een kaakspoeling wordt kun je me wegbrengen)
blij dat de post hem niet is kwijtgeraakt
Nou precies dat ^^. Gefeliciteerd met jullie dochter en zusjequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:29 schreef Stormqueen het volgende:
Oooeeeehhh Fee, wat is ze prachtig!!! En de naam past perfect bij dr grote broers! Gefeliciteerd met je mooie dochter, en geniet er van!![]()
![]()
Twee voedingen al!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:37 schreef JufMariska het volgende:
Gefeliciteerd Fee!! En toitoitoi Skittles!
Lanoline: zo fijnIk zit as we speak met gup aan de borst, de kleine stoere drinkt keurig 2 voedingen bij mij en gaat verder ook super!
Vandaag mijn ouders over de vloer gehad om te helpen het huis verder te babyproof-en; kamertje is nu echt af, box opgezet, veel opgeruimd, samen de geboortekaarten in enveloppen gestopt en nèt voor 18u op de post, en tussendoor nog ff de anwb op visite omdat de auto panne had (handrem blokkeerde, aargh...). Ennnn adem in, adem uit
ligt er aan. wat voor polis heb je nu en waar, wat betaal je daarvoor en wat krijg je er voor terug. ga gewoon eens zoeken bij andere zorgverzekeraars wat je daar betaalt voor de verzekering met dekking die jij denkt nodig te hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
In de categorie "vragen-die-al-100x-gesteld-zijn":
• Overstappen van zorgverzekering als je zwanger bent: de moeite waard?
Dat gaat natuurlijk per 1 januari in; dan ben ik ongeveer 23 weken zwanger
1. Dat ligt aan je huidige pakket :p. Het kan zeker lonen. Denk aan eigen bijdrage voor kraamzorg, vergoeding voor poliklinisch bevallen, lactatiekundige zorg etc. Ik zit nu bij Hema via Menzis en ben erg blij met alle vergoedingen en 10% korting op alles altijd bij de HEMA is ook niet weg met 2 kindjesquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
• Zwangerschapscursussen: de moeite waard?
Ter info: ik ben extreem nuchter ingesteld en krijg jeuk van alles wat maar remotely zweverig is
Ja zeker!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
Ter info: ik ben extreem nuchter ingesteld en krijg jeuk van alles wat maar remotely zweverig is
Overstappen had ik wel gedaan, als ik de optie hadquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
1. Voor mij niet echt nodig geweest. Heb ongeveer 23¤ extra kosten gemaakt, vanwege de zwangerschap. Maar kan inderdaad handig zijn bij wens poliklinisch willen bevallen als je niet medisch bent, lactatiekundige als je bv wil geven. Dus ja het kan je best veel opleveren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
Staat dat niet genoemd in de polisvoorwaarden van je huidige verzekering?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:22 schreef twist02 het volgende:
Bedankt voor de antwoorden!
Het ligt uiteraard aan m'n huidige pakket en aan wat ik nodig denk te hebben. Voorlopig neig ik naar een poliklinische bevalling (ook zonder medische indicatie), dus dat zijn wel kosten om rekening mee te houden (al kan ik nergens echt duidelijk vinden wat zoiets moet kosten). Lees bedragen van ¤300-500. En daarnaast ¤4 eigen bijdrage per uur kraamzorg, dat tikt ook wel aan.
Qua cursussen zal ik inderdaad eens kijken naar een combi van fysieke oefeningen en praktische info, dat klinkt wel goed!
Ja, die 49 uur had ik ook gevonden, a ¤4,10 eigen bijdrage kom je dan rond de ¤200 (bij fv is het 45 uur, dus dat scheelt niet heel veel).quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:27 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Staat dat niet genoemd in de polisvoorwaarden van je huidige verzekering?
Bij V zouden de kosten met basispakket 116¤ zijn. Dat is 2 jaar geleden.
Als er niks bijzonders is heb je bij bv 49 uur max aan kraamzorg, dus die kosten kan je goed berekenen!
Dan wordt de ¤200 in mindering gebracht op het gecrediteerde bedragquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:51 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, die 49 uur had ik ook gevonden, a ¤4,10 eigen bijdrage kom je dan rond de ¤200 (bij fv is het 45 uur, dus dat scheelt niet heel veel).
In de polisvoorwaarden van mijn huidige verzekering wordt gesproken over ¤326 eigen bijdrage zie ik nu. En vanuit de basisverzekering wordt ¤200 per dag vergoed.
Nu ben ik niet zo thuis in verzekeringen, maar wat gebeurt er dan als mijn ziekenhuis meer dan ¤526 in rekening brengt?
quote:
door jou overgestapt en ik ben er erg blij mee!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:37 schreef laziness het volgende:
FBTO waar je modules naar wens aan en uit kan zetten wanneer je ze nodig hebt zodat je geen dure max top aanvulling af moet sluiten waarbij je voor 10 brillen betaalt terwijl je enkel zoveel mogelijk fysio vergoed wilt krijgen.
Let wel op, sommige modules kennen een wachttijd maar de module gezinsplanning niet en kan je dus elke maand aan en uitzetten. Alleen betalen als je het nodig hebt.
/einde stokpaardje, nee geen aandelen
Klote. Ben rete onzeker en zit mijzelf helemaal op te vretenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vlindurtje hoe is het met jou?? Wanneer mag je weer koekeloeren?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
door jou overgestapt en ik ben er erg blij mee!
die module gezinsplanning... kan die nu dan weer uit? of niet?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Klote. Ben rete onzeker en zit mijzelf helemaal op te vretenVolgende week donderdag mogen we weer. Dan ben ik twaalf weken.
Bellen of ik eerder kan wil ik niet, want dan kan ik met 12 weken vast niet meer en dat is toch wel een beetje de echo die ik echt WIL.![]()
Dus echt gezellig ben ik niet, ben hier dus ook flink minder actief, want ik weet gewoon niks zinnigs te melden![]()
Sorry
voel je dan iets of merk je iets wat je onzeker maakt?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Klote. Ben rete onzeker en zit mijzelf helemaal op te vretenVolgende week donderdag mogen we weer. Dan ben ik twaalf weken.
Bellen of ik eerder kan wil ik niet, want dan kan ik met 12 weken vast niet meer en dat is toch wel een beetje de echo die ik echt WIL.![]()
Dus echt gezellig ben ik niet, ben hier dus ook flink minder actief, want ik weet gewoon niks zinnigs te melden![]()
Sorry
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:47 schreef laziness het volgende:
[..]![]()
Ik zou zeggen ja die kan uit. Ik heb hem zelf ook niet aan staan.
Behalve het sterilisatie gedeelte is er geen wachttijd dus mocht je weer zwanger worden kan je hem zo weer aanzetten.
dat uitzetten gaat er volgend jaar uit. Dan moet je hem de rest van het jaar aan laten, en kun je hem per 1 januari pad weer uitzetten. Heb er toevallig afgelopen week over gebeld met fbto.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:37 schreef laziness het volgende:
FBTO waar je modules naar wens aan en uit kan zetten wanneer je ze nodig hebt zodat je geen dure max top aanvulling af moet sluiten waarbij je voor 10 brillen betaalt terwijl je enkel zoveel mogelijk fysio vergoed wilt krijgen.
Let wel op, sommige modules kennen een wachttijd maar de module gezinsplanning niet en kan je dus elke maand aan en uitzetten. Alleen betalen als je het nodig hebt.
/einde stokpaardje, nee geen aandelen
Ik had ook een aanvullende verzekering afgesloten om zo oa mijn kraampakket vergoed te krijgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:33 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Overstappen had ik wel gedaan, als ik de optie hadmaar zit nu bij een studentenverzekering zonder aanvullende verzekeringen en dus geen kraampakket, eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed, m'n cursus werd niets van vergoed.. Dus ik stap alsnog over, al is het alleen maar omdat ik het fijn vind on zelf beter verzekerd te zijn met een kindje
dus het ligt er net even aan hoe je nu verzekerd bent!
Ik heb een cursus gevolgd van mijn kraamzorg, maar dat was voornamelijk informatief. Ik vond het heel fijn, maar zou het bij een tweede kindje niet aanraden! Dan misschien eerder iets fysieks...
Da's niet bij maar krachtens de wet zo bepaaldquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:32 schreef danic het volgende:
Kraamzorg valt net als huisartsenkosten onder de basisverzekering en wordt niet verrekend met je verplicht eigen risico.
Bij wet zo bepaald.
En echt waar. Net retemoeilijke opleiding voor gevolgd
SPOILER: wetsartikeltjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* hugecooll heeft waarschijnlijk een hoop overbodige info gepost en zal jullie weer met rust laten
[ Bericht 7% gewijzigd door hugecooll op 15-10-2014 06:17:32 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |