Twee voedingen al!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:37 schreef JufMariska het volgende:
Gefeliciteerd Fee!! En toitoitoi Skittles!
Lanoline: zo fijnIk zit as we speak met gup aan de borst, de kleine stoere drinkt keurig 2 voedingen bij mij en gaat verder ook super!
Vandaag mijn ouders over de vloer gehad om te helpen het huis verder te babyproof-en; kamertje is nu echt af, box opgezet, veel opgeruimd, samen de geboortekaarten in enveloppen gestopt en nèt voor 18u op de post, en tussendoor nog ff de anwb op visite omdat de auto panne had (handrem blokkeerde, aargh...). Ennnn adem in, adem uit
ligt er aan. wat voor polis heb je nu en waar, wat betaal je daarvoor en wat krijg je er voor terug. ga gewoon eens zoeken bij andere zorgverzekeraars wat je daar betaalt voor de verzekering met dekking die jij denkt nodig te hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
In de categorie "vragen-die-al-100x-gesteld-zijn":
• Overstappen van zorgverzekering als je zwanger bent: de moeite waard?
Dat gaat natuurlijk per 1 januari in; dan ben ik ongeveer 23 weken zwanger
1. Dat ligt aan je huidige pakket :p. Het kan zeker lonen. Denk aan eigen bijdrage voor kraamzorg, vergoeding voor poliklinisch bevallen, lactatiekundige zorg etc. Ik zit nu bij Hema via Menzis en ben erg blij met alle vergoedingen en 10% korting op alles altijd bij de HEMA is ook niet weg met 2 kindjesquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
• Zwangerschapscursussen: de moeite waard?
Ter info: ik ben extreem nuchter ingesteld en krijg jeuk van alles wat maar remotely zweverig is
Ja zeker!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
Ter info: ik ben extreem nuchter ingesteld en krijg jeuk van alles wat maar remotely zweverig is
Overstappen had ik wel gedaan, als ik de optie hadquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
1. Voor mij niet echt nodig geweest. Heb ongeveer 23¤ extra kosten gemaakt, vanwege de zwangerschap. Maar kan inderdaad handig zijn bij wens poliklinisch willen bevallen als je niet medisch bent, lactatiekundige als je bv wil geven. Dus ja het kan je best veel opleveren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:24 schreef twist02 het volgende:
Staat dat niet genoemd in de polisvoorwaarden van je huidige verzekering?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:22 schreef twist02 het volgende:
Bedankt voor de antwoorden!
Het ligt uiteraard aan m'n huidige pakket en aan wat ik nodig denk te hebben. Voorlopig neig ik naar een poliklinische bevalling (ook zonder medische indicatie), dus dat zijn wel kosten om rekening mee te houden (al kan ik nergens echt duidelijk vinden wat zoiets moet kosten). Lees bedragen van ¤300-500. En daarnaast ¤4 eigen bijdrage per uur kraamzorg, dat tikt ook wel aan.
Qua cursussen zal ik inderdaad eens kijken naar een combi van fysieke oefeningen en praktische info, dat klinkt wel goed!
Ja, die 49 uur had ik ook gevonden, a ¤4,10 eigen bijdrage kom je dan rond de ¤200 (bij fv is het 45 uur, dus dat scheelt niet heel veel).quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:27 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Staat dat niet genoemd in de polisvoorwaarden van je huidige verzekering?
Bij V zouden de kosten met basispakket 116¤ zijn. Dat is 2 jaar geleden.
Als er niks bijzonders is heb je bij bv 49 uur max aan kraamzorg, dus die kosten kan je goed berekenen!
Dan wordt de ¤200 in mindering gebracht op het gecrediteerde bedragquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:51 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, die 49 uur had ik ook gevonden, a ¤4,10 eigen bijdrage kom je dan rond de ¤200 (bij fv is het 45 uur, dus dat scheelt niet heel veel).
In de polisvoorwaarden van mijn huidige verzekering wordt gesproken over ¤326 eigen bijdrage zie ik nu. En vanuit de basisverzekering wordt ¤200 per dag vergoed.
Nu ben ik niet zo thuis in verzekeringen, maar wat gebeurt er dan als mijn ziekenhuis meer dan ¤526 in rekening brengt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |