Deelnemers:quote:Op maandag 29 september 2014 04:36 schreef Grunge. het volgende:
Ik ben christelijk opgevoed maar het bleek niets voor mij. Door de jaren heen heb ik wel veel meegekregen van de Bijbel en zodoende best veel kennis. De gehele Bijbel daarentegen - van kaft tot kaft - heb ik nooit gelezen. Nu lijkt het mij heel leuk en interessant om de Bijbel te lezen met meerdere FOK!kers, van Genesis tot en met Openbaring. Dit vooral omdat ik me in het algemeen erg interesseer voor geschiedenis en cultuur en om me te verbazen over de gruwelijkheden uit het Oude Testament. We kunnen afspreken wat we per periode lezen en dat dan met elkaar bespreken. Wie wil?
Oh, dat stuit mij zeer tegen de borst. Ik heb dat ook altijd zo van mijn moeder geleerd: God zag dat de kinderen als embryo al slecht waren. Ik moet daar helemaal niets van hebben, het impliceert predestinatie. Dat het niet uitmaakt wat je allemaal doet omdat God toch al heeft gezien of jij 'goed' of 'slecht' bent. En vervangbaar... doet me denken aan het verhaal van Job die zijn hele familie en vee kwijtraakte. Vervolgens kreeg hij alles in tienvoud(?) terug. Alsof dat vervangbaar is. Maar daar komen we later op, op dat verhaal van Job, eerst de zondvloed maar lezen, dan kan ik er ook weer een nieuw oordeel over vellen aangezien mijn mening nu gebaseerd is op herinneringen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Mij niet. De mens was door en door rot en de dieren boeiden kennelijk niet. De kinderen zouden net zo rot worden als hun ouders en de dieren waren vervangbaar... Ik zou niet weten waarom je dat dwars zou moeten zitten.
?quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:07 schreef mc-lovin het volgende:
Nice!welke sprookjesboeken behandelen jullie hier nog meer?
Alleen de bijbel hier, zoals in het topic staat...quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:07 schreef mc-lovin het volgende:
Nice!welke sprookjesboeken behandelen jullie hier nog meer?
Pak dan meteen 6-9 erbij, zoveel is het nietquote:Op maandag 13 oktober 2014 20:13 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Alleen de bijbel hier, zoals in het topic staat...
Ik moet nogsteeds beginnin met Gen 1-4... is daar nog tijd voor?
Ik zeg niet dat het een mooi aspect van het leven is, maar het is nu eenmaal zo... lijkt het.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:53 schreef Grunge. het volgende:
Oh, dat stuit mij zeer tegen de borst. Ik heb dat ook altijd zo van mijn moeder geleerd: God zag dat de kinderen als embryo al slecht waren. Ik moet daar helemaal niets van hebben, het impliceert predestinatie. Dat het niet uitmaakt wat je allemaal doet omdat God toch al heeft gezien of jij 'goed' of 'slecht' bent. En vervangbaar...
Nou ik zal proberen mee te doen. Ik zal Genesis 1-9 (her)lezen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:46 schreef Grunge. het volgende:
Maandag 13 oktober - zondag 19 oktober.
Genesis hoofdstuk 6-9: de zondvloed.
Meedoen? Meld dat duidelijk in het topic of DM Grunge.!
Dat hangt ervan af hoe je naar je leven kijkt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:13 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Het is niet veel. Je kunt prima 1-9 lezen, dan ben je bij.quote:Op maandag 13 oktober 2014 20:13 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dat heb je zo gelezen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou ik zal proberen mee te doen. Ik zal Genesis 1-9 (her)lezen.
Het kan wel. Ik heb laatst een documentaire gezien over Indiase mensen die zich van het kastenstelsel afscheidden, van het hindoeïsme. Dat is knap, met een omgeving waarin men allemaal hindoe is. Maar het internet helpt daar erg bij. En om even bij het jihadgedachtengoed te blijven: meerdere kinderen van Bin Laden hebben zich resoluut afwijzend uitgesproken tegen wat hun vader heeft gedaan.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een mooi aspect van het leven is, maar het is nu eenmaal zo... lijkt het.
Kijk naar ISIS in het midden-oosten. De kans is wel erg klein dat de ISIS-kinderen later als volwassenen niks van ISIS en jihad moeten hebben. Ze leren immers van hun ISIS-ouders dat strijden/moorden voor Jihad goed is, nietwaar?
Een kind zal niet als embryo al slecht zijn, maar met 2 slechte ouders vergroot je die kans wel.
Daarom is alwetendheid ook een probleem, zeker ook als je het toepast op wat jullie net gelezen hebben. God wist al wat er ging gebeuren in die tuin.quote:Op maandag 13 oktober 2014 19:53 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Oh, dat stuit mij zeer tegen de borst. Ik heb dat ook altijd zo van mijn moeder geleerd: God zag dat de kinderen als embryo al slecht waren. Ik moet daar helemaal niets van hebben, het impliceert predestinatie. Dat het niet uitmaakt wat je allemaal doet omdat God toch al heeft gezien of jij 'goed' of 'slecht' bent. En vervangbaar... doet me denken aan het verhaal van Job die zijn hele familie en vee kwijtraakte. Vervolgens kreeg hij alles in tienvoud(?) terug. Alsof dat vervangbaar is. Maar daar komen we later op, op dat verhaal van Job, eerst de zondvloed maar lezen, dan kan ik er ook weer een nieuw oordeel over vellen aangezien mijn mening nu gebaseerd is op herinneringen.
Het water moet sowieso ergens vandaan komen. Zelfs als alle gletsjers smelten, is dat te weinig om aarde helemaal onder water te krijgen. Dan vind ik de verklaring van Halcon logischer klinken.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Geen idee. Ik heb geen camera op de aarde kunnen plaatsen miljoenen jaren geleden met genoeg opslaggeheugen om miljoenen jaren op te nemen.
Mee eens!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:46 schreef Jovatov het volgende:
Gave topicreeks
Ik volg het hier wel even, al zou ik jullie aanraden om na Genesis wat andere boeken te pakken.
Als je gewoon doorgaat kom je voor je het weet in de ellenlange wetten- en leefregels van Leviticus en Numeri.
Lees dan liever het filosofische Prediker, het prachtige Esther (bijbelboek zonder dat God er in voorkomt) of natuurlijk een nieuw-testamentisch evangelie
Ja ik weet hetquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:23 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Het is niet veel. Je kunt prima 1-9 lezen, dan ben je bij.
Het is mogelijk, maar de vraag is hoe groot de kans is. Zeker in die tijd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 00:27 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Het kan wel. Ik heb laatst een documentaire gezien over Indiase mensen die zich van het kastenstelsel afscheidden, van het hindoeïsme. Dat is knap, met een omgeving waarin men allemaal hindoe is. Maar het internet helpt daar erg bij. En om even bij het jihadgedachtengoed te blijven: meerdere kinderen van Bin Laden hebben zich resoluut afwijzend uitgesproken tegen wat hun vader heeft gedaan.
Dat was alleen zijn vrouwquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:27 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja ik weet het
Had dat al eerder gelezen, tot aan lot die in zout veranderde ofzo...
Oh ja klopt ik dacht dat die vrouw Lot heet...quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Dat was alleen zijn vrouw
Die toch omkeek toen ze vluchten uit sodom en gomorra, terwijl het ze afgeraden/ verboden werd om om te kijken.
In dat heilig boek moet dat kunnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:27 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Oh ja klopt ik dacht dat die vrouw Lot heet...
Maar die Lot van die gene met seks met zijn dochters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |