Dat is inderdaad ook nog zoiets, het heel de dag buiten hangen. Daar mag de politie best meer tegen optreden. Het argument ligt voor de hand: overlast door lawaai. Kijk, als je buiten iets zinvols doet zoals voetballen of spelen, prima, maar dat hangen en overlast veroorzaken...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen "verplichten" dat je je kindjes binnenshuis houdt en hen meehelpt met huiswerk en thuis spelletjes voor hen verzint. Als het kind niet buiten is kan het ook geen rotzooi trappen natuurlijk. We leven hier in een koud land dus waarom zou je de hele dag buiten moeten zijn?

Krijgen we dat kletsverhaal weerquote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Zweden willen ze zelfs zo'n wet in gaan voeren.

quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 00:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volledig akkoord, maar mag ik even uitdagend stellen dat ik me wel iets kan voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese en Algerijnse. Of is dat te aangebrand?"

Ik maakte inderdaad een tikfout, ik bedoelde pagina 114. Daaruit valt de positieve ontwikkeling sinds 2007 duidelijk op te maken. Hoe graag jij dat helaas anders wenst te zien. Die positieve ontwikkelen gelden overigens over de gehele linie.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic. Helaas stond er een tikfout in je bericht. Je bedoelde niet pagina 115, maar pagina 125. Geeft niet hoor, overkomt de besten.
Bijgaand even een screenshot van de tabel bovenaan die pagina.
[ afbeelding ]

Dat respect is natuurlijk ver te zoeken bij bepaalde posters alhier. Het zou het debat fors helpen als dat dat respect wederzijds wat meer aanwezig was. Dan hoeven mensen zich wat minder aangevallen te voelen en is er meer sprake van een open debat. De cliché zaken komen nu alweer voorbij, de standaard retoriek van 13 jaar geleden zie ik nu ook alweer de revue passeren in dit topic. Hartstikke jammer, maar wel kenmerkend voor de eenzijdigheid en toon van het 'debat'.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alle respect natuurlijk voor de vele Marokkanen die zich wel normaal gedragen, die moeten zich vooral niet aangevallen voelen doordat we het over de rotte appels hebben.

Nogal wiedes: er is in 13 jaar tijd geen ruk veranderd, sterker nog, de ellende met Marokkanen is er alleen maar groter op geworden. Geen enkele reden dus om de toon te matigen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat respect is natuurlijk ver te zoeken bij bepaalde posters alhier. Het zou het debat fors helpen als dat dat respect wederzijds wat meer aanwezig was. Dan hoeven mensen zich wat minder aangevallen te voelen en is er meer sprake van een open debat. De cliché zaken komen nu alweer voorbij, de standaard retoriek van 13 jaar geleden zie ik nu ook alweer de revue passeren in dit topic. Hartstikke jammer, maar wel kenmerkend voor de eenzijdigheid en toon van het 'debat'.

Precies, er is in die 13 jaar geen ruk veranderd - ook met die felle toon niet. Dus wat schiet je ermee op, nada. Behalve dan een wig drijven in de samenleving. De toon heeft dus eerder een negatief bij-effect dan dat het daadwerkelijk bijdraagt aan een oplossing voor het probleem.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:05 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nogal wiedes: er is in 13 jaar tijd geen ruk veranderd, sterker nog, de ellende met Marokkanen is er alleen maar groter op geworden. Geen enkele reden dus om de toon te matigen.

Dat laatste is ook precies de bedoeling. Velen (waaronder ikzelf) hebben al lang aan zien komen dat het nooit meer goed gaat komen met Marokkanen. Ze hebben simpelweg de middelen niet: een gemiddeld laag IQ, criminele inborst en dan is er ook nog eens dat rotte geloof van hun. Tegen Marokkanen wil ik dan ook zeggen: ga gewoon weg.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, er is in die 13 jaar geen ruk veranderd - ook met die felle toon niet. Dus wat schiet je ermee op, nada. Behalve dan een wig drijven in de samenleving.

Ah oké, duidelijk. Dus de toon van het debat is zo ingegeven om de problematiek te verergeren. Dat is ook het doel op zich begrijp ik nu, in plaats van de problemen op te lossen. Helder.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat laatste is ook precies de bedoeling. Velen (waaronder ikzelf) hebben al lang aan zien komen dat het nooit meer goed gaat komen met Marokkanen. Ze hebben simpelweg de middelen niet: een gemiddeld laag IQ, criminele inborst en dan is er ook nog eens dat rotte geloof van hun. Tegen Marokkanen wil ik dan ook zeggen: ga gewoon weg.

Zo zou je het kunnen zeggen ja. In de jaren '90 hadden we het nog op kunnen lossen. Maar toen Fortuyn op het toneel verscheen, was het eigenlijk al (veel) te laat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah oké, duidelijk. Dus de toon van het debat is zo ingegeven om de problematiek te verergeren. Dat is ook het doel op zich begrijp ik nu, in plaats van de problemen op te lossen. Helder.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar terugkomend op de problematiek: deze verdwijnt niet door je retoriek. Je mag van mij duizend keer roepen dat ze maar terug moeten gaan naar hun eigen land, maar feitelijk gaat dat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:16 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zeggen ja. In de jaren '90 hadden we het nog op kunnen lossen. Maar toen Fortuyn op het toneel verscheen, was het eigenlijk al (veel) te laat.
Ik kan er geen medelijden mee hebben. Ik heb net als vele Nederlanders al het nodige te stellen gehad met Marokkanen (dit i.t.t. met andere bevolkingsgroepen). In mijn ogen hebben ze het er helemaal zelf naar gemaakt.

Dat is jouw mening. Ik ben een andere mening toegedaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar terugkomend op de problematiek: deze verdwijnt niet door je retoriek. Je mag van mij duizend keer roepen dat ze maar terug moeten gaan naar hun eigen land, maar feitelijk gaat dat niet gebeuren.

Je begrijpt het begrip mening niet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:22 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik ben een andere mening toegedaan.

Het onderwerp van dit topic is de vermeende overkill aan Marokkanen in Opsporing Verzocht, niet de vraag of het aantal verdachten van misdrijven terugloopt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik maakte inderdaad een tikfout, ik bedoelde pagina 114. Daaruit valt de positieve ontwikkeling sinds 2007 duidelijk op te maken. Hoe graag jij dat helaas anders wenst te zien. Die positieve ontwikkelen gelden overigens over de gehele linie.

Het is wel degelijk een mening of hij moet een glazen bol hebben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Je begrijpt het begrip mening niet?

Dan zijn alle tabellen irrelevant. Aangezien in Opsporing Verzocht doorgaans straatcriminaliteit laat zien. Slechts een beperkte vorm van criminaliteit komt aan bod. Kan ook niet anders overigens.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
Het onderwerp van dit topic is de vermeende overkill aan Marokkanen in Opsporing Verzocht, niet de vraag of het aantal verdachten van misdrijven terugloopt.
Dat is afhankelijk van de leeftijdsspanne. De daling is over het algemeen (in absolute aantallen) vrij groot - groter ook dan bij andere groeperingen. Maar ze komen ook van ver. Echter de daling heeft ervoor gezorgd dat ze nu op gelijke voet zitten als bijvoorbeeld Antillianen. De daling is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat er nog steeds sprake is van een forse oververtegenwoordiging. Zoals gezegd is dat een constatering die niet nieuw is en al zeker niet bijzonder is.quote:Van alle groepen is de daling overigens het kleinst onder Marokkanen. Die torenen nu, zeker in relatieve zin, nog verder boven de rest uit dan al het geval was. Maar je hebt gelijk; dat is natuurlijk een positief iets.

Als hij geen glazen bol heeft is het een voorspelling. En dat is natuurlijk niet gelijk aan een mening. Daarnaast heeft Mutant natuurlijk gelijk, je kan wel blijven schreeuwen dat Marokkanen terug moeten naar hun eigen land, maar dat veranderd natuurlijk niets. Of je moet een nieuwe 'endlosung' aan het voorbereiden zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een mening of hij moet een glazen bol hebben.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:32 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als hij geen glazen bol heeft is het een voorspelling. En dat is natuurlijk niet gelijk aan een mening. Daarnaast heeft Mutant natuurlijk gelijk, je kan wel blijven schreeuwen dat Marokkanen terug moeten naar hun eigen land, maar dat veranderd natuurlijk niets. Of je moet een nieuwe 'endlosung' aan het voorbereiden zijn.

Let wel op, ik noem niemand hier een Nazi. De werkelijkheid is alleen dat je geen hele bevolkingsgroep uit een land gaat krijgen zonder grof geweld en vele doden. Ik ga er ook niet vanuit dat iemand hier daarvoor is. Maar de werkelijkheid is dus gewoon dat we in een land met Marokkanen blijven wonen. Dus roepen dat je geen Marokkanen in dit land wil is totaal niet constructief.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
GaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapDe WO2 vergelijking. Ik dacht al, waar blijft die...

Je zou wel zonder genocide criminele elementen uit Nederland kunnen zetten of uit bijvoorbeeld de EU.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:39 schreef kipknots het volgende:
[..]
Let wel op, ik noem niemand hier een Nazi. De werkelijkheid is alleen dat je geen hele bevolkingsgroep uit een land gaat krijgen zonder grof geweld en vele doden. Ik ga er ook niet vanuit dat iemand hier daarvoor is. Maar de werkelijkheid is dus gewoon dat we in een land met Marokkanen blijven wonen. Dus roepen dat je geen Marokkanen in dit land wil is totaal niet constructief.
Als je het liever hebt, kan ik endlosung ook wel vervangen door genocide.![]()

Dat staat los van de wens van de desbetreffende user. Die is vrij helder. Steek je kop niet in het zand Halcon.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou wel zonder genocide criminele elementen uit Nederland kunnen zetten of uit bijvoorbeeld de EU.

Ik reageer gewoon even in zijn algemeenheid. Hoe of wat desbetreffende user kan ik moeilijk over oordelen. Ik ken hem verder niet echt en ik volg hem verder niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat staat los van de wens van de desbetreffende user. Die is vrij helder. Steek je kop niet in het zand Halcon.

Je idee zal ook niet leiden tot het verdwijnen van Marokkanen. Dus de constatering van kipknots blijft gewoon staan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon even in zijn algemeenheid. Hoe of wat desbetreffende user kan ik moeilijk over oordelen. Ik ken hem verder niet echt en ik volg hem verder niet.

Een idee an sich niet natuurlijk. Dat criminele niet-EU'ers nooit zullen worden uitgezet is wel een mening of voorspelling m.i. In elk geval niet met zekerheid een feit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je idee zal ook niet leiden tot het verdwijnen van Marokkanen. Dus de constatering van kipknots blijft gewoon staan.

Dat staat er niet. Tenzij je meent dat alle Marokkanen crimineel zijn en derhalve uitgezet zouden kunnen worden bij uitvoering van je idee.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een idee an sich niet natuurlijk. Dat criminele niet-EU'ers nooit zullen worden uitgezet is wel een mening of voorspelling m.i. In elk geval niet met zekerheid een feit.

Dat is in elk geval niet mijn insteek.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Tenzij je meent dat alle Marokkanen crimineel zijn en derhalve uitgezet zouden kunnen worden bij uitvoering van je idee.

Uiteraard, het is maar net wat wij met zijn allen afspreken (en wat dus in de wet komt te staan). Als wij het willen dan kunnen we mensen die ook een ander paspoort hebben onder bepaalde voorwaarden het paspoort van de EU-lidstaat intrekken. Het is maar net waar we voor kiezen. Zolang de problemen nog enigszins binnen de perken blijven zal dat niet rap gebeuren, als het al te erg wordt dan zal de overheid daar in de toekomst meer gebruik van maken. Voor wie het niet in de gaten heeft, as we speak worden in Nederland mensen die een tweede paspoort hebben en die meerdere zware misdrijven hebben gepleegd het land uitgezet. Ondanks dat je daarvoor meerdere keren een zwaar misdrijf moet plegen hebben ze dit toch al een flink aantal keren kunnen toepassen in een paar jaar tijd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een idee an sich niet natuurlijk. Dat criminele niet-EU'ers nooit zullen worden uitgezet is wel een mening of voorspelling m.i. In elk geval niet met zekerheid een feit.

Wat is "binnen de perken"?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard, het is maar net wat wij met zijn allen afspreken (en wat dus in de wet komt te staan). Als wij het willen dan kunnen we mensen die ook een ander paspoort hebben onder bepaalde voorwaarden het paspoort van de EU-lidstaat intrekken. Het is maar net waar we voor kiezen. Zolang de problemen nog enigszins binnen de perken blijven zal dat niet rap gebeuren, als het al te erg wordt dan zal de overheid daar in de toekomst meer gebruik van maken.
Dat is misschien in totaal 2x gebeurd nu, bij een paar zeer extreme gevallen. Zet totaal geen zoden aan de dijk.quote:Voor wie het niet in de gaten heeft, as we speak worden in Nederland mensen die een tweede paspoort hebben en die meerdere zware misdrijven hebben gepleegd het land uitgezet. Ondanks dat je daarvoor meerdere keren een zwaar misdrijf moet plegen hebben ze dit toch al een flink aantal keren kunnen toepassen in een paar jaar tijd.

Dat bepaalt het volk. Als het volk ander beleid wil dan zullen politici daar gehoor aan geven omdat die politici graag de stemmen van het volk wil.quote:
Veel vaker. Bron: de minister zelf die tegen een journalist heeft verteld hoe vaak het tot nu toe is gebeurd.quote:Dat is misschien in totaal 2x gebeurd nu, bij een paar zeer extreme gevallen. Zet totaal geen zoden aan de dijk.

De gevestigde orde heeft er alleen belang bij zoveel mogelijk cultuurverrijkers en kansenparels binnen te halen en te houden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat bepaalt het volk. Als het volk ander beleid wil dan zullen politici daar gehoor aan geven omdat die politici graag de stemmen van het volk wil.
Sorry, maar kom met een fatsoenlijke bron, en ik zal je bewering serieus nemen.quote:Veel vaker. Bron: de minister zelf die tegen een journalist heeft verteld hoe vaak het tot nu toe is gebeurd.

De gevestigde orde heeft er belang bij om mensen die iets bijzonders kunnen naar binnen te halen, niet mensen die in hun eigen land tot de lagere klasse behoren. Maar hiermee begin jij een geheel andere discussie, het gaat hier namelijk over mensen die hier al zijn en niet over mensen die hier nog eventueel naar toe kunnen emigreren.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:
De gevestigde orde heeft er alleen belang bij zoveel mogelijk cultuurverrijkers en kansenparels binnen te halen en te houden.
Ik kan het niet helpen dat jij slecht het nieuws volgt. Het is prominent in het nieuws geweest dus die bron is meer dan deugdelijk. Als je zelf eventjes googlet - veronderstellende dat je dat een beetje kan - dan zal je het snel genoeg vinden.quote:Sorry, maar kom met een fatsoenlijke bron, en ik zal je bewering serieus nemen.![]()

Doe gewoon normaal en kom met een fatsoenlijke bron, in plaats van te jij-bakken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De gevestigde orde heeft er belang bij om mensen die iets bijzonders kunnen naar binnen te halen, niet mensen die in hun eigen land tot de lagere klasse behoren. Maar hiermee begin jij een geheel andere discussie, het gaat hier namelijk over mensen die hier al zijn en niet over mensen die hier nog eventueel naar toe kunnen emigreren.
[..]
Ik kan het niet helpen dat jij slecht het nieuws volgt. Het is prominent in het nieuws geweest dus die bron is meer dan deugdelijk. Als je zelf eventjes googlet - veronderstellende dat je dat een beetje kan - dan zal je het snel genoeg vinden.

Echt? Moet ik jouw zoekwerk doen terwijl het om een algemeen bekende bron gaat?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Doe gewoon normaal en kom met een fatsoenlijke bron, in plaats van te jij-bakken.

Blijkbaar heb je niks om te laten zien. Laat de bron dan gewoon achterwege. Dat is geen schande hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Echt? Moet ik jouw zoekwerk doen terwijl het om een algemeen bekende bron gaat?
Ik begon niet met jijbakken, ik ga slechts mee in jouw gejijbak.
Het kwam prominent in het nieuws (PowNed/GeenStijl) maar het was geen officiële nieuwsmededeling aangezien de minister het in een verondersteld privé-onderonsje (microfoon stond nog open) vertelde hoevel mensen er zijn uitgezet. Je kan dat zelf ook wel even opzoeken.

Bron: http://politiek.theposton(...)zocht-onzin-verhaal/quote:Dekker: Marokkanen-quotum bij Opsporing Verzocht is onzin-verhaal
AVROTROS: Bewering is 'pertinent onjuist'
Er is geen sprake van dat medewerkers van de politie die betrokken zijn bij de totstandkoming van het publieke omroep misdaadprogramma Opsporing Verzocht door de overheid en de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) onder druk worden gezet minder Marokkaanse en allochtone verdachten te laten zien. Dat schrijft staatssecretaris van media Sander Dekker (VVD) maandag aan de Tweede Kamer.
Dekker heeft het Commissariaat voor de Media onderzoek laten doen naar de kwestie. “Uit niets blijkt dat er vanuit ‘politiek Den Haag’ en de NPO druk zou zijn uitgeoefend op de redactionele keuzes die de programmamakers maken.”
AVROTROS reageert als volgt: “De bewering dat de directie van AVROTROS invloed uitoefent op de selectie van te behandelen onderwerpen in Opsporing Verzocht is pertinent onjuist. Alle zaken die in de uitzending aan bod komen, worden aangedragen door politie en Justitie; Opsporing Verzocht geeft slechts vorm aan deze inhoud. Daarbij is voor alle betrokken partijen bij dit programma het oplossen van een zaak leidend en niet de afkomst/achtergrond van een verdachte”.
een bewijs van beïnvloeding
Ook vanuit de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is geen invloed uitgeoefend op Opsporing Verzocht, noch op AVROTROS, schrijft Dekker. “Uiteraard heeft het Commissariaat ook contact gehad met de redactie van Opsporing Verzocht en ook dat heeft geen enkele aanwijzing opgeleverd van redactionele beïnvloeding.”
In het artikel van Nieuwe Revu is ook sprake van ‘druk vanuit politiek Den Haag’ op de redactie van Opsporing Verzocht; hiervoor is bij het onderzoek door het Commissariaat voor de Media evenmin enig bewijs aangetroffen.

Voor nu even wel. Het is het woord van anonieme functionarissen tegen het woord van de NPO en Dekker.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
Update: het verhaal wordt nu in alle toonaarden ontkend.
[..]
Bron: http://politiek.theposton(...)zocht-onzin-verhaal/
Zal de kous daarmee af zijn?

Zouden het volk en de media dat zo zien?quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor nu even wel. Het is het woord van anonieme functionarissen tegen het woord van de NPO en Dekker.

Iedereen heeft zo zijn vermoeden hè. Al dan niet gekleurd door overtuigingen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zouden het volk en de media dat zo zien?

Het verhaal werd altijd al in alle toonaarden ontkend. Het enige dat er is, is een journalist die zich beroept op anonieme bronnen. Verder is er niets, zelfs geen gelekte interne notitie.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
Update: het verhaal wordt nu in alle toonaarden ontkend.
[..]

/carequote:Op maandag 27 oktober 2014 18:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het verhaal werd altijd al in alle toonaarden ontkend. Het enige dat er is, is een journalist die zich beroept op anonieme bronnen. Verder is er niets, zelfs geen gelekte interne notitie.

Natuurlijk doet dat er toe! Ik geloof ook niet dat de angst voor ontslag een rol speelt hierin. De NPO is niet de werkgever van deze agenten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
/care
Dat die bronnen niet bij naam genoemd willen worden is logisch aangezien een ontslag het gevolg zou zijn als ze wel bij naam genoemd worden.
De Nieuwe Revu heeft een historie van slechte journalistiek en halve waarheden om maar te kunnen scoren met een smeuig verhaal dus zo vanzelfsprekend is dat niet. Het is nu niet dat de Nieuwe Revu bekend staat om kwaliteitsjournalistiek waarbij gedegen onderzoek hoog in het vaandel staat.quote:Die journalist gaat dat echt niet uit zijn duim zuigen en nogmaals - blijkbaar wil het kwartje niet vallen bij jou - bij die krantenredactie weten ze echt wel hoe de vork in de steel zit, het is niet omdat die bron voor jou en mij anoniem zijn dat de redacteur daarom niet even controleert dat het allemaal klopt en hij wel weet wie die bronnen zijn.
Welnee, er is helemaal geen sprake van een keutel intrekken. Er is alleen sprake van een journalist van een sensatieblaadje die iets beweert zonder enig onderbouwend materiaal. Het getuigt van een dommig soort naïviteit als je zo een verhaal blindelings gelooft.quote:De betrokken partijen zijn hun keutel aan het intrekken omdat het volk het dwaze plannetje heeft afgekeurd en nu liegen ze dat ze het nooit van plan zijn geweest, zoals de HEMA en de AH doen alsof ze nooit van plan zijn geweest om ZP te weren.
Alleen hele naïeve mensen trappen hier in.

Als mensen het maar graag genoeg willen geloven heb je geen feiten nodig.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
/care
Dat die bronnen niet bij naam genoemd willen worden is logisch aangezien een ontslag het gevolg zou zijn als ze wel bij naam genoemd worden. Die journalist gaat dat echt niet uit zijn duim zuigen en nogmaals - blijkbaar wil het kwartje niet vallen bij jou - bij die krantenredactie weten ze echt wel hoe de vork in de steel zit, het is niet omdat die bron voor jou en mij anoniem is dat de redacteur daarom niet even controleert dat het allemaal klopt en hij niet weet wie die bronnen zijn. De betrokken partijen zijn hun keutel aan het intrekken omdat het volk het dwaze plannetje heeft afgekeurd en nu liegen ze dat ze het nooit van plan zijn geweest, zoals de HEMA en de AH doen alsof ze nooit van plan zijn geweest om ZP te weren.
Alleen hele naïeve mensen trappen hier in.

quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Natuurlijk doet dat er toe! Ik geloof ook niet dat de angst voor ontslag een rol speelt hierin. De NPO is niet de werkgever van deze agenten.

Die politiefunctionaris heeft geen enkele reden om hierover te liegen maar als jij liever gelooft dat hij/zij liegt dan dat onze overheid weer met zo'n multicultifrats aankomt dan moet jij dat weten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als mensen het maar graag genoeg willen geloven heb je geen feiten nodig.

Het is een stuk aannemelijker dan dit vage verhaal wat vooralsnog nergens door bevestigd wordt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die politiefunctionaris heeft geen enkele reden om hierover te liegen maar als jij liever gelooft dat hij/zij liegt dan dat onze overheid weer met zo'n multicultifrats aankomt dan moet jij dat weten.

Het is bevestigd door de journalist en zijn baas. Of verkeer jij in de veronderstelling dat een anonieme bron ook anoniem is bij de redacteur? Dat is niet genoeg voor een veroordeling, het is wel genoeg voor een verdachtmaking, het is genoeg aanleiding om OV de komende jaren kritisch te volgen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een stuk aannemelijker dan dit vage verhaal wat vooralsnog nergens door bevestigd wordt.

Welke politiefunctionaris?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die politiefunctionaris heeft geen enkele reden om hierover te liegen maar als jij liever gelooft dat hij/zij liegt dan dat onze overheid weer met zo'n multicultifrats aankomt dan moet jij dat weten.

Van sensatieblaadje Nieuwe Revu. En daarom is het ook meteen maar waar?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is bevestigd door de journalist en zijn baas.

Die zich baseren op een getuige. Tja, erg geloofwaardig is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is bevestigd door de journalist en zijn baas.

Een getuige die geen belang heeft bij liegen!quote:

Een getuige waarvan niemand kan controleren of ie eigenlijk wel bestaat, en als ie bestaat hoe betrouwbaar hij is en wat ie precies heeft gezegd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een getuige die geen belang heeft bij liegen.

Er zijn diverse redenen waarom iemand zoiets uit z'n duim kan zuigen. Liegen doet men wel om ernstiger zaken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een getuige die geen belang heeft bij liegen.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |