abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145611180
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen "verplichten" dat je je kindjes binnenshuis houdt en hen meehelpt met huiswerk en thuis spelletjes voor hen verzint. Als het kind niet buiten is kan het ook geen rotzooi trappen natuurlijk. We leven hier in een koud land dus waarom zou je de hele dag buiten moeten zijn?
Dat is inderdaad ook nog zoiets, het heel de dag buiten hangen. Daar mag de politie best meer tegen optreden. Het argument ligt voor de hand: overlast door lawaai. Kijk, als je buiten iets zinvols doet zoals voetballen of spelen, prima, maar dat hangen en overlast veroorzaken...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145613097
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Zweden willen ze zelfs zo'n wet in gaan voeren.
Krijgen we dat kletsverhaal weer :{
pi_145626127
Terwijl in België de staatssecretaris voor Asiel en Migratie gewoon zegt dat Marokkanen vooral geld kosten en niets opleveren

Theo Francken: "Wat is de economische meerwaarde van immigranten uit Marokko?"

Nieuwbakken staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) blijft voor controverse zorgen. De Franstalige omroep RTBF haalt een Facebookbericht van Francken aan, waarin hij zich vragen stelt over de economische meerwaarde van immigranten uit Marokko, Congo en Algerije.

De Franstalige openbare omroep RTBF is gaan graven in de Facebookberichten van Theo Francken. Op 21 november 2011 plaatste Francken het artikel 'The magic of diasporas' uit The Economist op zijn Facebookpagina. Daarbij plaatste hij volgend commentaar: "erg knap migratiestuk van The Economist met uitdagende stelling: 'Veel Westerse landen sluiten hun grenzen voor immigranten onder druk van de crisis, maar zouden ze beter openhouden gelet op de economische meerwaarde van immigratie.' Met heel veel verwijzingen naar het immigratiebeleid van de VS. Volledig akkoord, maar mag ik even uitdagend stellen dat ik me wel iets kan voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese en Algerijnse. Of is dat te aangebrand?"

De RTBF wijst er op dat Francken zijn twijfels niet met cijfers kan staven, omdat die voor ons land niet voorhanden zijn. "De hoeveelheid van variabelen die in rekening gebracht moeten worden, maakt dit soort berekeningen extreem ingewikkeld", legt Jean-Michel Lafleur, adjunct-directeur van het Centre d'études sur l'ethnicité et de la migration (CEDEM), uit aan de RTBF.

Storm van kritiek
Francken kreeg de afgelopen dagen een storm van kritiek over zich heen. Eerst omdat hij aanwezig was op een feestje van VMO-stichter en ex-VU-senator Bob Maes, vervolgens omwille van enkele oude mails. Uit die mails uit 2007 blijkt dat er vroeger bij de N-VA een clubje bestond dat zich de "VNV'ers" noemde, de Vlaams-nationalistische vrienden. Die naam is een knipoog naar het in WOII collaborerende Vlaams Nationaal Verbond (VNV). In de mails wordt gesproken van het "einde van ons land" en staat de zinsnede: "Verklikking = de kogel of een nachtje alleen op de kamer met Christian Dutoit." Die laatste is hoofdredacteur van het maandblad Meervoud en homoseksueel.

De Franstalige partijen PS en cdH hebben al het ontslag van Francken geëist.
http://www.demorgen.be/bi(...)it-marokko-a2090761/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145628183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volledig akkoord, maar mag ik even uitdagend stellen dat ik me wel iets kan voorstellen bij de economische meerwaarde van de Joodse, Chinese en Indiaanse (sic) diaspora, maar minder bij de Marokkaanse, Congolese en Algerijnse. Of is dat te aangebrand?"
_O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_145628258
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic. Helaas stond er een tikfout in je bericht. Je bedoelde niet pagina 115, maar pagina 125. Geeft niet hoor, overkomt de besten.

Bijgaand even een screenshot van de tabel bovenaan die pagina.

[ afbeelding ]
Ik maakte inderdaad een tikfout, ik bedoelde pagina 114. Daaruit valt de positieve ontwikkeling sinds 2007 duidelijk op te maken. Hoe graag jij dat helaas anders wenst te zien. Die positieve ontwikkelen gelden overigens over de gehele linie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mutant01 op 17-10-2014 08:44:49 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_145628374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Alle respect natuurlijk voor de vele Marokkanen die zich wel normaal gedragen, die moeten zich vooral niet aangevallen voelen doordat we het over de rotte appels hebben.
Dat respect is natuurlijk ver te zoeken bij bepaalde posters alhier. Het zou het debat fors helpen als dat dat respect wederzijds wat meer aanwezig was. Dan hoeven mensen zich wat minder aangevallen te voelen en is er meer sprake van een open debat. De cliché zaken komen nu alweer voorbij, de standaard retoriek van 13 jaar geleden zie ik nu ook alweer de revue passeren in dit topic. Hartstikke jammer, maar wel kenmerkend voor de eenzijdigheid en toon van het 'debat'.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mutant01 op 17-10-2014 08:45:56 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_145628688
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat respect is natuurlijk ver te zoeken bij bepaalde posters alhier. Het zou het debat fors helpen als dat dat respect wederzijds wat meer aanwezig was. Dan hoeven mensen zich wat minder aangevallen te voelen en is er meer sprake van een open debat. De cliché zaken komen nu alweer voorbij, de standaard retoriek van 13 jaar geleden zie ik nu ook alweer de revue passeren in dit topic. Hartstikke jammer, maar wel kenmerkend voor de eenzijdigheid en toon van het 'debat'.
Nogal wiedes: er is in 13 jaar tijd geen ruk veranderd, sterker nog, de ellende met Marokkanen is er alleen maar groter op geworden. Geen enkele reden dus om de toon te matigen.
pi_145628716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:05 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nogal wiedes: er is in 13 jaar tijd geen ruk veranderd, sterker nog, de ellende met Marokkanen is er alleen maar groter op geworden. Geen enkele reden dus om de toon te matigen.
Precies, er is in die 13 jaar geen ruk veranderd - ook met die felle toon niet. Dus wat schiet je ermee op, nada. Behalve dan een wig drijven in de samenleving. De toon heeft dus eerder een negatief bij-effect dan dat het daadwerkelijk bijdraagt aan een oplossing voor het probleem.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145628771
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, er is in die 13 jaar geen ruk veranderd - ook met die felle toon niet. Dus wat schiet je ermee op, nada. Behalve dan een wig drijven in de samenleving.
Dat laatste is ook precies de bedoeling. Velen (waaronder ikzelf) hebben al lang aan zien komen dat het nooit meer goed gaat komen met Marokkanen. Ze hebben simpelweg de middelen niet: een gemiddeld laag IQ, criminele inborst en dan is er ook nog eens dat rotte geloof van hun. Tegen Marokkanen wil ik dan ook zeggen: ga gewoon weg.
pi_145628818
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat laatste is ook precies de bedoeling. Velen (waaronder ikzelf) hebben al lang aan zien komen dat het nooit meer goed gaat komen met Marokkanen. Ze hebben simpelweg de middelen niet: een gemiddeld laag IQ, criminele inborst en dan is er ook nog eens dat rotte geloof van hun. Tegen Marokkanen wil ik dan ook zeggen: ga gewoon weg.
Ah oké, duidelijk. Dus de toon van het debat is zo ingegeven om de problematiek te verergeren. Dat is ook het doel op zich begrijp ik nu, in plaats van de problemen op te lossen. Helder.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145628871
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah oké, duidelijk. Dus de toon van het debat is zo ingegeven om de problematiek te verergeren. Dat is ook het doel op zich begrijp ik nu, in plaats van de problemen op te lossen. Helder.
Zo zou je het kunnen zeggen ja. In de jaren '90 hadden we het nog op kunnen lossen. Maar toen Fortuyn op het toneel verscheen, was het eigenlijk al (veel) te laat.

Ik kan er geen medelijden mee hebben. Ik heb net als vele Nederlanders al het nodige te stellen gehad met Marokkanen (dit i.t.t. met andere bevolkingsgroepen). In mijn ogen hebben ze het er helemaal zelf naar gemaakt.
pi_145628921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Zo zou je het kunnen zeggen ja. In de jaren '90 hadden we het nog op kunnen lossen. Maar toen Fortuyn op het toneel verscheen, was het eigenlijk al (veel) te laat.

Ik kan er geen medelijden mee hebben. Ik heb net als vele Nederlanders al het nodige te stellen gehad met Marokkanen (dit i.t.t. met andere bevolkingsgroepen). In mijn ogen hebben ze het er helemaal zelf naar gemaakt.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar terugkomend op de problematiek: deze verdwijnt niet door je retoriek. Je mag van mij duizend keer roepen dat ze maar terug moeten gaan naar hun eigen land, maar feitelijk gaat dat niet gebeuren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145628993
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar terugkomend op de problematiek: deze verdwijnt niet door je retoriek. Je mag van mij duizend keer roepen dat ze maar terug moeten gaan naar hun eigen land, maar feitelijk gaat dat niet gebeuren.
Dat is jouw mening. Ik ben een andere mening toegedaan.
pi_145629122
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:22 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Ik ben een andere mening toegedaan.
Je begrijpt het begrip mening niet?
pi_145629131
Minder Marokkanen op de buis, dat kunnen we enkel toejuichen natuurlijk.
pi_145631547
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik maakte inderdaad een tikfout, ik bedoelde pagina 114. Daaruit valt de positieve ontwikkeling sinds 2007 duidelijk op te maken. Hoe graag jij dat helaas anders wenst te zien. Die positieve ontwikkelen gelden overigens over de gehele linie.
Het onderwerp van dit topic is de vermeende overkill aan Marokkanen in Opsporing Verzocht, niet de vraag of het aantal verdachten van misdrijven terugloopt.

Van alle groepen is de daling overigens het kleinst onder Marokkanen. Die torenen nu, zeker in relatieve zin, nog verder boven de rest uit dan al het geval was. Maar je hebt gelijk; dat is natuurlijk een positief iets. ^O^
pi_145631594
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:29 schreef kipknots het volgende:

[..]

Je begrijpt het begrip mening niet?
Het is wel degelijk een mening of hij moet een glazen bol hebben.
pi_145631640
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
Het onderwerp van dit topic is de vermeende overkill aan Marokkanen in Opsporing Verzocht, niet de vraag of het aantal verdachten van misdrijven terugloopt.
Dan zijn alle tabellen irrelevant. Aangezien in Opsporing Verzocht doorgaans straatcriminaliteit laat zien. Slechts een beperkte vorm van criminaliteit komt aan bod. Kan ook niet anders overigens.

quote:
Van alle groepen is de daling overigens het kleinst onder Marokkanen. Die torenen nu, zeker in relatieve zin, nog verder boven de rest uit dan al het geval was. Maar je hebt gelijk; dat is natuurlijk een positief iets. ^O^
Dat is afhankelijk van de leeftijdsspanne. De daling is over het algemeen (in absolute aantallen) vrij groot - groter ook dan bij andere groeperingen. Maar ze komen ook van ver. Echter de daling heeft ervoor gezorgd dat ze nu op gelijke voet zitten als bijvoorbeeld Antillianen. De daling is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat er nog steeds sprake is van een forse oververtegenwoordiging. Zoals gezegd is dat een constatering die niet nieuw is en al zeker niet bijzonder is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145632163
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is wel degelijk een mening of hij moet een glazen bol hebben.
Als hij geen glazen bol heeft is het een voorspelling. En dat is natuurlijk niet gelijk aan een mening. Daarnaast heeft Mutant natuurlijk gelijk, je kan wel blijven schreeuwen dat Marokkanen terug moeten naar hun eigen land, maar dat veranderd natuurlijk niets. Of je moet een nieuwe 'endlosung' aan het voorbereiden zijn.
pi_145632201
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:32 schreef kipknots het volgende:

[..]

Als hij geen glazen bol heeft is het een voorspelling. En dat is natuurlijk niet gelijk aan een mening. Daarnaast heeft Mutant natuurlijk gelijk, je kan wel blijven schreeuwen dat Marokkanen terug moeten naar hun eigen land, maar dat veranderd natuurlijk niets. Of je moet een nieuwe 'endlosung' aan het voorbereiden zijn.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap :O De WO2 vergelijking. Ik dacht al, waar blijft die...
pi_145632350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap :O De WO2 vergelijking. Ik dacht al, waar blijft die...
Let wel op, ik noem niemand hier een Nazi. De werkelijkheid is alleen dat je geen hele bevolkingsgroep uit een land gaat krijgen zonder grof geweld en vele doden. Ik ga er ook niet vanuit dat iemand hier daarvoor is. Maar de werkelijkheid is dus gewoon dat we in een land met Marokkanen blijven wonen. Dus roepen dat je geen Marokkanen in dit land wil is totaal niet constructief.

Als je het liever hebt, kan ik endlosung ook wel vervangen door genocide. :)
pi_145632820
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:39 schreef kipknots het volgende:

[..]

Let wel op, ik noem niemand hier een Nazi. De werkelijkheid is alleen dat je geen hele bevolkingsgroep uit een land gaat krijgen zonder grof geweld en vele doden. Ik ga er ook niet vanuit dat iemand hier daarvoor is. Maar de werkelijkheid is dus gewoon dat we in een land met Marokkanen blijven wonen. Dus roepen dat je geen Marokkanen in dit land wil is totaal niet constructief.

Als je het liever hebt, kan ik endlosung ook wel vervangen door genocide. :)
Je zou wel zonder genocide criminele elementen uit Nederland kunnen zetten of uit bijvoorbeeld de EU.
pi_145632931
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je zou wel zonder genocide criminele elementen uit Nederland kunnen zetten of uit bijvoorbeeld de EU.
Dat staat los van de wens van de desbetreffende user. Die is vrij helder. Steek je kop niet in het zand Halcon.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145632977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat staat los van de wens van de desbetreffende user. Die is vrij helder. Steek je kop niet in het zand Halcon.
Ik reageer gewoon even in zijn algemeenheid. Hoe of wat desbetreffende user kan ik moeilijk over oordelen. Ik ken hem verder niet echt en ik volg hem verder niet.
pi_145633146
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik reageer gewoon even in zijn algemeenheid. Hoe of wat desbetreffende user kan ik moeilijk over oordelen. Ik ken hem verder niet echt en ik volg hem verder niet.
Je idee zal ook niet leiden tot het verdwijnen van Marokkanen. Dus de constatering van kipknots blijft gewoon staan.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')