tsjah...
is een lastige..
In beide woningen zul je wel iets moeten doen..
ik ken de staat van het oude huis niet.. dus investering ligt tussen de 10.000 en de 1000.000 geen idee.
een keuken is van van alles afhankelijk, hoe groot is die wat wil je.. dus een keuken kost tussen de 2.000 en de 100.000 euro.
Ik zal niet direct hier luisteren naar het wel of geen hypotheek nemen. IK zal naar een financieel adviseur gaan, en die laten meedenken. Het punt is namelijk, je omstandigheden zijn nu dat je dus 200.000 hypotheek vrij kan betalen, maar als je vervolgens niks verdient doordat je werkeloos bent en je dak moet vervangen is het dom geweest om niet 50.000 achter de hand te houden. Maar als je een ton per jaar verdient maakt dat ook geen drol uit.
Ik zou niet zo kijken naar welke huis het minste kost, maar naar het huis wat je het meest aanspreekt. daar zijn geen eisen aan. Beide huizen zijn wel ongeveer even duur.. ik denk dat je voor 200.000 wel het oude huisje krijgt, met kk en een simpele keuken.
Maar dan is weer de vraag hoe is de staat van het onderhoud, moet het volgend jaar geschilderd, hoe is het geschilderd, hoe zijn de leidingen, hoe is de electra etc etc.. dus een bouwkundig rapport heb je wel nodig.