abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145468444
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:42 schreef Kandijfijn het volgende:
Tenzij je rendement op je kapitaal hoger is dan het rentepercentage is dat NOOIT een goed idee. Situatie komt bij consumenten alleen voor bij een huis volgens mij.
Werkkapitaal?
pi_145468578
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is interessanter, het bedrag wat je maandelijks verdient of het bedrag wat je nu op een rekening hebt staan? Mij lijkt het eerste maar volgens mij ben jij het hier niet mee eens
Het tweede
pi_145468628
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Werkkapitaal?
Wat heeft een boekhoudkundige term te maken met consumenten?
pi_145468772
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heerlijk inderdaad, 1 procent rente pakken en 3,5% dokken.
3,5% betalen?
We betalen 2,1% en daar gaat de HRA nog vanaf.
Punt is alleen dat als ik het geld in de aflossing stop, ik het er niet meer zo makkelijk uit kan halen. En je zult toch spaargeld moeten hebben....
Make my day!
pi_145468951
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:30 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom je in hemelsnaam je hele hypotheek zou aflossen.
Lekker op de bank dat geld.
Omdat het moet. Dat verhaal van lekker je spaargeld uitbouwen terwijl je aflossingsvrije hypotheek stil staat is bij nieuwe hypotheken niet meer rendabel, alleen voor mensen die nu al een aflossingsvrije hypotheek hebben ouder dan twee jaar.
pi_145469059
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het moet. Dat verhaal van lekker je spaargeld uitbouwen terwijl je aflossingsvrije hypotheek stil staat is bij nieuwe hypotheken niet meer rendabel, alleen voor mensen die nu al een aflossingsvrije hypotheek hebben ouder dan twee jaar.
Lullig voor die mensen
pi_145469073
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben idd niet van plan om de hele hypotheek af te lossen. Waarom zou ik? Een huurder betaalt toch ook nog huur na 30 jaar. :)
Make my day!
pi_145469195
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:56 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ben idd niet van plan om de hele hypotheek af te lossen. Waarom zou ik? Een huurder betaalt toch ook nog huur na 30 jaar. :)
Omdat het zonder overheid voordeliger voor je was geweest om het volledig af te lossen. Maar zolang ze de stompzinnige regels van HRA in stand houden zou ik hetzelfde doen.
pi_145469314
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:52 schreef agter het volgende:

[..]

3,5% betalen?
We betalen 2,1% en daar gaat de HRA nog vanaf.
Punt is alleen dat als ik het geld in de aflossing stop, ik het er niet meer zo makkelijk uit kan halen. En je zult toch spaargeld moeten hebben....
Betalen 2,1? 10 jaar vast is eerder rond de 3,3
En de rente is niet standaard volledig aftrekbaar hè
pi_145469402
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Betalen 2,1? 10 jaar vast is eerder rond de 3,3
En de rente is niet standaard volledig aftrekbaar hè
Ik zet het niet vast.
Kan ik altijd nog doen. :)
En de rente is aftrekbaar.
Make my day!
pi_145469403
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:56 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij moet aflossen, ik zeg dat het voor iemand in jouw situatie met een hypotheek afgesloten in de afgelopen twee jaar niet meer voordelig is.
pi_145469438
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:50 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wat heeft een boekhoudkundige term te maken met consumenten?
Omdat je stelling ook bij consumenten niet perse waar is. Zie het bedrijfseconomische werkkapitaal
pi_145469504
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat jij moet aflossen, ik zeg dat het voor iemand in jouw situatie met een hypotheek afgesloten in de afgelopen twee jaar niet meer voordelig is.
Nieuwe hypotheken hebben idd andere voorwaarden. Wat minder gunstig. :)
Make my day!
pi_145469669
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:01 schreef agter het volgende:

[..]

En de rente is aftrekbaar.
Prima geloof je het toch niet
pi_145469884
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat je stelling ook bij consumenten niet perse waar is. Zie het bedrijfseconomische werkkapitaal
Ik weet wat werkkapitaal is je bent gewoon slap aan het ouwhoeren. Tis een uitstekende leidraad voor 99% van de consumenten.
pi_145470053
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:08 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik weet wat werkkapitaal is je bent gewoon slap aan het ouwhoeren. Tis een uitstekende leidraad voor 99% van de consumenten.
Wat zeg ik fout met 'niet perse'?
pi_145470106
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat zeg ik fout met 'niet perse'?
Dat je jezelf puberaal aan het gedragen bent. Einzziqi111!!111 fout je stellingsname gaat niet op voor alles!!!!!

Ja dus? Waarheid blijft staan.
pi_145470485
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dat je jezelf puberaal aan het gedragen bent. Einzziqi111!!111 fout je stellingsname gaat niet op voor alles!!!!!

Ja dus? Waarheid blijft staan.
Prima, het antwoord is NOOIT!!i111!!111
Geen uitzonderingen of onderbouwing
pi_145470727
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 21:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Prima, het antwoord is NOOIT!!i111!!111
Geen uitzonderingen of onderbouwing
Kom maar door met de berekening dan! Een realistische situatie waarin het voor consumenten goedkoper is om te lenen. Terwijl rente op een lening hoger is dan rendement op kapitaal.
pi_145481083
Als je liever geen geld van je spaarrekening haalt vanwege het psychologische effect dat je die rekening ziet slinken én je weet dat je snel kunt aanvullen, zou je apart kunnen sparen voor hetgeen je wilt aanschaffen: auto, keuken, etc.
In plaats van je spaarrekening nog verder aanvullen, vul je dan eerst de "keukenrekening".
Voldoende gespaard = keuken/auto kopen.

Dat bespaart je een dure lening,
Het bedrag op je spaarrekening blijft onaangetast
En je kunt op redelijk korte termijn toch gewoon die nieuwe keuken/auto kopen

Ook kun je je spaarrekening (op papier/excel) onderverdelen naar doel:
onderhoud huis - vervanging meubilair en apparatuur - afschrijving auto - vakantie - algemeen - etc.
Beschouw alleen "algemeen" als echt spaargeld en de rest als reservering per vastgesteld doel.
Wanneer je dan die nieuwe auto koopt, begint je excel qua auto weer op 0,-.
Je "echte spaarpot" ("post Algemeen") blijft onaangetast. Tot.....? (doel van sparen?)
pi_145498059
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 12:28 schreef Mallet het volgende:
[..]
Missen wel een combinatie van allebei. Als ik iets wil kopen (dat ik ook kan betalen), maar ik wil nog geld achter de hand houden voor onvoorziene omstandigheden, dan is een gedeelte eigen geld / gedeelte financiering een optie. Als ik dus puur naar de betaalbaarheid zou kijken dan kan ik het object financieren met eigen middelen, maar ik kies er dan voor om een gedeelte te lenen en een gedeelte eigen geld te gebruiken.
Waarom zou je in godsnaam gaan lenen om 'geld achter de hand te houden voor onvoorziene omstandigheden'.

Als die onvoorziene omstandigheden zich voordoen, kun je alsnog snel een lening afsluiten voor het bedrag wat je dan nodig hebt. Scheelt je een hoop rentekosten ten opzichte van bij voorbaat lenen.
pi_145501361
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 01:17 schreef Vermar het volgende:
Als je liever geen geld van je spaarrekening haalt vanwege het psychologische effect dat je die rekening ziet slinken én je weet dat je snel kunt aanvullen, zou je apart kunnen sparen voor hetgeen je wilt aanschaffen: auto, keuken, etc.
In plaats van je spaarrekening nog verder aanvullen, vul je dan eerst de "keukenrekening".
Voldoende gespaard = keuken/auto kopen.
Dat bespaart je een dure lening,
Het bedrag op je spaarrekening blijft onaangetast
En je kunt op redelijk korte termijn toch gewoon die nieuwe keuken/auto kopen
Ook kun je je spaarrekening (op papier/excel) onderverdelen naar doel:
onderhoud huis - vervanging meubilair en apparatuur - afschrijving auto - vakantie - algemeen - etc.
Beschouw alleen "algemeen" als echt spaargeld en de rest als reservering per vastgesteld doel.
Wanneer je dan die nieuwe auto koopt, begint je excel qua auto weer op 0,-.
Je "echte spaarpot" ("post Algemeen") blijft onaangetast. Tot.....? (doel van sparen?)
Creatief !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')