Als je op de kleintjes moet letten zoals jij dan geef ik je gelijk.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Goh, no shit sherlock
Daarom is het ook een domme vraag en op domme vragen krijg je een dom antwoord.
Als je zo goed in de slappe was zit vraag je dit aan je vermogensbeheerder ipv op fok!.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:29 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Als je op de kleintjes moet letten zoals jij dan geef ik je gelijk.
Als je op het goede moment een deposito nam en het langere tijd vastzette is de kans groot dat je nu meer rente krijgt op die spaarrekening dan bij een nieuwe lening.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:40 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens een rentepercentage gezien dat gegeven wordt over kapitaal dat hoger is dan het rentepercentage bij lenen.
Of wanneer je een personeelsrekening hebt in de financiele sectorquote:Op zondag 12 oktober 2014 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je op het goede moment een deposito nam en het langere tijd vastzette is de kans groot dat je nu meer rente krijgt op die spaarrekening dan bij een nieuwe lening.
Ik zou een afweging maken. Welk bedrag wil je graag contant houden? Als je een goede baan hebt, is 3 maanden levensonderhoud misschien voldoende. Als je freelancer bent, dan zou ik 1 jaar aan levensonderhoud aanhouden. Heb je een auto, dan moet je altijd rekening houden met dat dat ding total loss wordt gereden en de verzekering op zich laat wachten.quote:
Box 1. Bovendien geniet je HRA over de schuld, de enige reden/situatie waarbij netto spaarrente hoger uitvalt dan de netto hypotheekrente.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:47 schreef Hallmark het volgende:
En daar zitten voordelen aan: het is onbelast (want box 3), en het stelt je in staat om bijv. een lager rentepercentage te krijgen (bijv. omdat je slechts 75% van de taxatiewaarde financiert).
Wat is dezequote:Op zondag 12 oktober 2014 12:29 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Als je op de kleintjes moet letten zoals jij dan geef ik je gelijk.
Want op je 30ste 100k hebben, naast een afbetaald huis, noem jij veel geld?quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:33 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Niet zo aanstellen, als jij voor je 30e nog geen pak em beet 75K-100K gespaard hebt heb je waarschijnlijk andere keuzes gemaakt.
quote:
Ik denk dat je het goed gedaan hebt ja als je 100K gespaard hebt voor je 30e.quote:Op zondag 12 oktober 2014 14:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Want op je 30ste 100k hebben, naast een afbetaald huis, noem jij veel geld?
Als je nog 'thuis woont' heb je 100k in 5 jaar bij elkaar gespaard. Maar er zijn ook genoeg andere manieren om enkele tonnen te sparen voor je 30ste (eigen bedrijf, gift van rijke ouders, dik betaalde baan etc). Daar weet jij alles van neem ik aan, je maakt me niet wijs dat jij een 997 gaat kopen met slechts een ton op de bank.quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:44 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het goed gedaan hebt ja als je 100K gespaard hebt voor je 30e.
Ik ben geen 30 en ja ik heb me te pleuris gewerktquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je nog 'thuis woont' heb je 100k in 5 jaar bij elkaar gespaard. Maar er zijn ook genoeg andere manieren om enkele tonnen te sparen voor je 30ste (eigen bedrijf, gift van rijke ouders, dik betaalde baan etc). Daar weet jij alles van neem ik aan, je maakt me niet wijs dat jij een 997 gaat kopen met slechts een ton op de bank.
Ben je ouder dan 30? En zou je een tweedehands auto van 40k kopen met 100k op de bank?quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:54 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik ben geen 30 en ja ik heb me te pleuris gewerkt
Ik zou ook een 997 kopen als ik "slechts" een ton had op de bank. Ik zou nooit een nieuwe wagen van een ton kopen natuurlijk.
Dat geld blijft er toch maar staan, ik hoef echt geen villa te kopen ofzo.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ben je ouder dan 30? En zou je een tweedehands auto van 40k kopen met 100k op de bank?
Het spaargeld heeft geen doel, ik zou de lening aangaan wetende dat ik hem direct kan aflossen als ik zou willen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:12 schreef Vermar het volgende:
Heeft het gespaarde geld al een doel/bestemming, bijvoorbeeld het genereren van maandelijkse "inkomsten" om van te leven?
In dat geval kan ik mij namelijk voorstellen dat het psychologisch een overweging kan zijn om voor een grotere uitgave een lening aan te gaan - in de wetenschap dat je die lening kunt aflossen van de maandelijkse "inkomsten" vanuit je spaartegoed.
kennen.
Ik begrijp ook niet waarom je in hemelsnaam je hele hypotheek zou aflossen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:27 schreef agter het volgende:
Ja, wij doen dat eigenlijk wel.
Hebben een x bedrag aan aflossingsvrije hypotheek open staan. En ongeveer 80% van dat bedrag aan spaargeld. We zijn nog niet van plan om de hypotheek op korte termijn verder af te lossen. Laat maar lekker staan.
Ja precies. Als het eenmaal in de stenen zit, krijg je het er niet zo makkelijk weer uit.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:30 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom je in hemelsnaam je hele hypotheek zou aflossen.
Lekker op de bank dat geld.
Heerlijk inderdaad, 1 procent rente pakken en 3,5% dokken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:30 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom je in hemelsnaam je hele hypotheek zou aflossen.
Lekker op de bank dat geld.
Heerlijk geen cent meer op je rekening hebben staan en genieten van de wetenschap dat je er nog lang over doet om weer wat te sparen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heerlijk inderdaad, 1 procent rente pakken en 3,5% dokken.
Wat is interessanter, het bedrag wat je maandelijks verdient of het bedrag wat je nu op een rekening hebt staan? Mij lijkt het eerste maar volgens mij ben jij het hier niet mee eensquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:38 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Heerlijk geen cent meer op je rekening hebben staan en genieten van de wetenschap dat je er nog lang over doet om weer wat te sparen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |