quote:Speeldata Europa League
18 september, 21.05 uur: Sevilla - Feyenoord 2-0
2 oktober, 19.00 uur: Feyenoord - Standard Luik 2-1
23 oktober, 19.00 uur: Rijeka - Feyenoord
6 november, 21.05 uur: Feyenoord - Rijeka
27 november, 19.00 uur: Feyenoord - Sevilla
11 december, 21.05 uur: Standard Luik - Feyenoord
quote:
Las het net ook.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:54 schreef Slobeend het volgende:
Van Beek geblesseerd afgehaakt bij Jong Oranje.
Goed gemonteerd ookquote:
Laten we hopen dat we het middenveld tegen die tijd genoeg op elkaar is ingespeeld dat Vilhena dat op kan vangenquote:Afrika Cup niet uitgesteld; El Ahmadi lijkt toppers te missen
zaterdag 11 oktober 2014 16:54 21.355 keer bekeken 348 reacties Pro Shots Bron: NOS
De Afrikaanse voetbalbond CAF is niet van plan om de Afrika Cup uit te stellen vanwege de ebola-epidemie. De Marokkaanse regering praat volgende maand met de Afrikaanse bond over het uitstellen van het evenement. De eindronde van het Afrikaans kampioenschap wordt van 17 januari tot 8 februari in Marokko gehouden.
"CAF zal met de Marokkaanse regering praten, maar de Afrika Cup zal niet verplaatst worden", zei een woordvoerder. "Er is gesproken met de Wereldgezondheidsorganisatie en diverse experts. Sinds de eerste editie van de Afrika Cup in 1957 is het toernooi nog nooit uitgesteld."
Feyenoord lijkt daardoor Karim El Ahmadi te moeten missen in een belangrijke maand. De Rotterdammers beginnen januari namelijk met duels tegen FC Twente (18-01) en Ajax (25-01). Ook de duels tegen ADO (01-02), sc Heerenveen (04-02) en Cambuur (08-02) komen in gevaar.
Vilhena - Clasie - Toornstra is nog steeds by far het beste middenveld van de eredivisie.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:02 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Laten we hopen dat we het middenveld tegen die tijd genoeg op elkaar is ingespeeld dat Vilhena dat op kan vangen
Wel weer precies een paar belangrijke wedstrijden zo tijdens de Afrika cup
Vind Ebecilio - Ziyech - Mokotjo van Twente ook geen verkeerd middenveld.quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Vilhena - Clasie - Toornstra is nog steeds by far het beste middenveld van de eredivisie.
Conclusie: Feyenoord leidt teveel goede middenvelders opquote:Op zondag 12 oktober 2014 16:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vind Ebecilio - Ziyech - Mokotjo van Twente ook geen verkeerd middenveld.
Mooie 2de plek iddquote:Op zondag 12 oktober 2014 16:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vind Ebecilio - Ziyech - Mokotjo van Twente ook geen verkeerd middenveld.
denk het niet en sowieso die conclusie is op basis van wat?quote:Op zondag 12 oktober 2014 16:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Vilhena - Clasie - Toornstra is nog steeds by far het beste middenveld van de eredivisie.
Ik denk op basis van voetballend vermogen, de zuiverheid van passing, de kwaliteit in huis hebben van een klasse-steekpass en/of lange bal, positionering, en druk zetten op de tegenstander in geval van geen balbezit.quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk het niet en sowieso die conclusie is op basis van wat?
Het zijn stuk voor stuk goeie voetballers hoor maar dat zegt niet alles over de balans op het middenveldquote:Op maandag 13 oktober 2014 08:18 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik denk op basis van voetballend vermogen, de zuiverheid van passing, de kwaliteit in huis hebben van een klasse-steekpass en/of lange bal, positionering, en druk zetten op de tegenstander in geval van geen balbezit.
En dat kunnen bij ons Clasie, El Ahmadi, Vilhena, en Toornstra allemaal (en somehow speelt Immers)
Niets mis mee, we hebben inderdaad alleen geen fysiek grote sterke middenvelder en geen goede dribbelaar die vanaf 40m de 16 inwandelt om een doelpuntje mee te pikken, in die zin kun je misschien bediscussieren of ons middenveld niet te eenzijdige kwaliteiten heeft, maar ik denk dat we met dit middenveld wel ieder ander (Nederlands) middenveld domineren
Ja, dat klopt, dat zeg ik toch ook? Die balans volgt niet automatisch, maar zoals ik mijn vorige post eindigde, denk ik dat we wel ieder ander Nederlands middenveld domineren, en dat kun je wel mijn inziens wel zien als maatstaf van een beter of slechter middenveld.quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zijn stuk voor stuk goeie voetballers hoor maar dat zegt niet alles over de balans op het middenveld
Leg dan eens uit wat er mankeert aan de balans op het middenveld bij Feyenoord.quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zijn stuk voor stuk goeie voetballers hoor maar dat zegt niet alles over de balans op het middenveld
Ik moet toegeven dat ik niet alles zie, soms blijf ik wel in een wedstrijd hangen, wat mij opvalt is dat El Ahmadi net als in zijn eerste Feyenoord periode heel belangrijk is, hij bepaalt het tempo, daarom denk ik dat het zonder hem een stuk minder is, Vilhena is een pracht voetballer alleen wat traag in reactie bij omschakeling, die loopt verdedigend bijna altijd achter de feiten aan (hij werkt zo hard zeggen ze dan maar dat komt omdat hij niet nadenkt), Toornstra heeft zeker potentie maar is nog even afwachten hoe hij zijn draai gaat vinden bij Feyenoord. Clasie is momenteel wel de beste cvm van Nederland.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:29 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, dat zeg ik toch ook? Die balans volgt niet automatisch, maar zoals ik mijn vorige post eindigde, denk ik dat we wel ieder ander Nederlands middenveld domineren, en dat kun je wel mijn inziens wel zien als maatstaf van een beter of slechter middenveld.
Maar goed, we zullen wel zien, het begint eigenlijk pas net een beetje te draaien, en ik denk dat de neutrale toeschouwer (die niet de elke week de volle 90min van Feyenoord ziet) het middenveld gedurende dit seizoen steeds beter op waarde zal gaan schatten (zeker als Boetius en Bilal vorm herpakken en de klasse van het middenveld in wat meer gevaar uitmondt).
Pellèquote:
Had stefan vrij vandaag?quote:
Lekker boeiend hoe hij het bij oranje doet. Was ontzettend belangrijk voor Feyenoord de afgelopen seizoenen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:35 schreef Herqules het volgende:
[..]
De vrij strooit anders elke wedstrijd met penalty's.
Kut scheidsrechter ook. Stefan had dit wel wat handiger kunnen oplossen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 23:35 schreef Herqules het volgende:
[..]
De vrij strooit anders elke wedstrijd met penalty's.
Stefandevrijuitgooivsheereveen.gifquote:Op maandag 13 oktober 2014 23:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe hij het bij oranje doet. Was ontzettend belangrijk voor Feyenoord de afgelopen seizoenen.
Ik heb ook een dubbele schaar in huis, die dingen zijn mega handig.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 07:21 schreef VersFresh het volgende:
Hetzelfde geldt voor de slome Bruno.
Beide spelers hebben moeite met mobiele spelers die een dubbele schaar in huis hebben.
Ik kan me dan ook prima voorstellen dat Stefan moeite heeft me jou.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 07:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik heb ook een dubbele schaar in huis, die dingen zijn mega handig.
Dat zou een groot gemis zijn.twitter:FR1908Nieuws twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 08:04:27NAC gaat een poging wagen om assistent-trainer Jean-Paul van Gastel aan zich te binden als nieuwe hoofdtrainer. (AD) #Feyenoord reageer retweet
Het is wel NAC hè. Dat gun je niemand.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:38 schreef Dr.Mikey het volgende:
Eenerzijds gun je het Van Gastel anderzijds willen we die gewoon houden.
Er zit totaal geen creativiteit in.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:03 schreef Akilla het volgende:
Ik ben we lblij dat ze nu pas ongelooflijk beginnen te kutten (en dat het voor de rest van de wereld opvalt) en niet tijdens het wk of ervoor... man,man,man wat waren ze slecht gister....
Dat is inderdaad waar en raar. Robben, sneijder, affelay, v persie.. moet je toch genoeg creativiteit heben lijkt mij..quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:18 schreef Antaris het volgende:
[..]
Er zit totaal geen creativiteit in.
Het leek een klein beetje op Feijenoordl (eerste wedstrijden v/h seizoen)
Ik heb Cillessen geen fouten zien maken andersquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:55 schreef Akilla het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar en raar. Robben, sneijder, affelay, v persie.. moet je toch genoeg creativiteit heben lijkt mij..
Ik vraag mij ook af of cillesen nou zoveel beter is dan vermeer? Ik vind het geen geweldige keeper en vind het ook absurd dat hiddink zich ook aan hem vasthoud.. Wat dat betreft kan je beter krul er neer zetten
quote:Elk jaar nodigt Feyenoord talloze jonge talenten uit voor een trainingsstage. De pupillen mogen zich dan tijdelijk bewijzen in één van de jeugdelftallen van de Rotterdammers. "Je kunt niet scouten zonder het niveau van je eigen teams te kennen, speler voor speler", zegt jeugdscout Cok Offerman in gesprek met Metro.
"Zij bepalen hoe hoog de lat ligt voor eventuele nieuwe voetballertjes", legt Offerman uit. "Een jongen kan bij de amateurs uitblinken, maar hoe verhoudt hij zich tot ons eigen niveau? Dat wordt op een middag als deze in één klap duidelijk. Op basis van wie er de afgelopen jaren zijn doorgebroken in Feyenoord 1, kom ik steeds meer tot de conclusie dat mentaliteit de allesbepalende factor is bij het wel of niet slagen."
Feyenoord begint al vroeg met scouten. "Want onze ervaring is dat jongens van buitenaf moeite hebben met het aanhaken bij spelers die al een paar jaar Varkenoord in de benen hebben", zegt James van der Kraan, hoofd jeugdscouting. "Natuurlijk scouten we, maar we schieten niet met hagel. Talent dat eenmaal binnen is, krijgt de kans zich te ontwikkelen."
Van der Kraan let met name op één aspect. ''Op basis van wie er de afgelopen jaren zijn doorgebroken in Feyenoord 1, kom ik steeds meer tot de conclusie dat mentaliteit de allesbepalende factor is bij het wel of niet slagen. Dus let ik op signalen die het karakter verraden. Een uitdaging ja, bij zesjarigen op een voetbalveld.''
m'n Cillisen opmerking is niet zozeer over gisteren, maar ik vind hem gewoon neit zo geweldig als iedereen doet geloven. Maakt veel rare beslissingen ,tegen italië dat gay hupsje bij de 1-0 geloof ik, gister met 3 ijslanders om hem heen de jong aanspelen in je eigen 16.. gewoon kleine dingetjes waarvan ik zeg, waarom doe je dit nou?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:01 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik heb Cillessen geen fouten zien maken anders
Ik wou bijna inhoudelijk op je ingaan maar met zo'n achterlijke opmerkingquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:13 schreef Akilla het volgende:
[..]
m'n Cillisen opmerking is niet zozeer over gisteren, maar ik vind hem gewoon neit zo geweldig als iedereen doet geloven. Maakt veel rare beslissingen ,tegen italië dat gay hupsje bij de 1-0 geloof ik, gister met 3 ijslanders om hem heen de jong aanspelen in je eigen 16.. gewoon kleine dingetjes waarvan ik zeg, waarom doe je dit nou?
+ penalties en cillisen...jezus man...
Maargoed aan je ui te zien gaat dit een zinloze discussie worden
Krul is nu geblesseerd maar heeft het probleem dat hij voetballend minder is en dat vinden ze nogal belangrijk, er is momenteel geen topkeeper in NL, v/d Sar was de laatste.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:13 schreef Akilla het volgende:
[..]
m'n Cillisen opmerking is niet zozeer over gisteren, maar ik vind hem gewoon neit zo geweldig als iedereen doet geloven. Maakt veel rare beslissingen ,tegen italië dat gay hupsje bij de 1-0 geloof ik, gister met 3 ijslanders om hem heen de jong aanspelen in je eigen 16.. gewoon kleine dingetjes waarvan ik zeg, waarom doe je dit nou?
+ penalties en cillisen...jezus man...
Maargoed aan je ui te zien gaat dit een zinloze discussie worden
twitter:KuipTalk twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 13:22:07Feyenoord youngster Jari Schuurman is one of The Guardian's top 40 of the best young talents in world football.http://t.co/q78yzGa8UM reageer retweet
Doorgebroken? Hij heeft 4 premier league wedstrijdjen erop zitten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:15 schreef erik013 het volgende:
Wel mooi dat Pellé nu eindelijk echt doorgebroken is.
Die kan nog wel een EK en een WK mee.
Met daarin (misschien wel) de goal van het jaar. En ik zie geen enkele reden waarom ie na z'n 4 goals niet, net als bij jullie, deze lijn ook daar door zal trekken. Die maakt er gewoon 15 minimaal, als ie niet geblesseerd raakt natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:25 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Doorgebroken? Hij heeft 4 premier league wedstrijdjen erop zitten.
Nieuwe bondscoach.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wel apart dat hij pas geselecteerd wordt nadat hij drie keer bij Southampton heeft meegedaan.
Hij had het afgelopen wk ook niet misstaan bij Italië. Al is het daar een trend om spitsen pas als ze eind 20 zijn te laten debuteren en dan lang laten doorgaan.
Zou mij verbazen als hij dat zelf wilt. Heb je echt niks te winnen daar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 10:06 schreef H.FR het volgende:
[..]
Het is wel NAC hè. Dat gun je niemand.
quote:Schuurman: 'Ik zal niet naast mijn schoenen gaan lopen'
Bron: Sport-Promotion.nl
De Engelse krant The Guardian maakt elk jaar een lijst bekend van de veertig grootste talenten die op de voetbalvelden rondlopen. Op die lijst van de zogenaamde 'next generation' komt dit jaar de 17-jarige Feyenoorder Jari Schuurman voor.
Nuchter blijven
Schuurman wordt een grote toekomst toegedicht, maar hij weet zelf als geen ander dat hij nog een lange weg te gaan heeft om de top te bereiken. ,,Ik ben natuurlijk enorm vereerd dat ik op die lijst sta, maar ik ben me er zeker van bewust dat ik keihard zal moeten blijven werken om de volgende stappen in mijn ontwikkeling te maken'', blijft hij nuchter. ,, Ik weet dat het niet altijd hosanna zal zijn en dat ik ook mindere periodes mee zal maken. Dus ik zal niet naast mijn schoenen gaan lopen nu ik deze eervolle vermelding heb mogen ontvangen.''
EK-kwalificatietoernooi
Schuurman is momenteel in Polen waar Oranje onder 19 een kwalificatietoernooi speelt richting het EK van 2015 in Griekenland. In Polen heeft Oranje al zeges op zak tegen Andorra en Moldavië. Tegen de eerstgenoemde tegenstander, die met 7-0 werd opgerold, bleef Schuurman negentig op de bank, maar in de met 3-0 gewonnen wedstrijd tegen de Moldaviërs verscheen de middenvelder als basisspeler binnen de lijnen. Ook in de laatste wedstrijd, tegen Polen, zal Schuurman aan de aftrap staan. Polen won, net als Oranje, zijn eerste twee wedstrijden (3-0 tegen Andorra en 4-1 tegen Moldavië), zodat beide ploegen zich al gekwalificeerd hebben voor de volgende fase van het kwalificatietoernooi. Alleen de eerste plaats in de poule staat nog op het spel.
Hoger niveau
Overigens is de aanwezigheid van de talentvolle Feyenoorder bij het Nederlands Elftal onder 19 al opmerkelijk, aangezien hij ook nog mag spelen in de Oranjeselectie onder 18. Bondscoach Aron Winter oordeelde dat Schuurman ook op een hoger niveau mee kan. Dat geldt voor nog enkele spelers in de selectie van deze ploeg die echter geen moeite had om Andorra en Moldavië te verslaan. ,,Mijn team is goed omgegaan met het spelen tegen tegenstanders die fysiek sterk zijn en met veel man achter de bal blijven'', aldus de coach. ,,Benieuwd hoe we het er in de volgende fase van de kwalificaties vanaf breng."
Zeer conservatief inderdaad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wel apart dat hij pas geselecteerd wordt nadat hij drie keer bij Southampton heeft meegedaan.
Hij had het afgelopen wk ook niet misstaan bij Italië. Al is het daar een trend om spitsen pas als ze eind 20 zijn te laten debuteren en dan lang laten doorgaan.
Is wel een Bredanaar + jeugd NAC gespeeld natuurlijk. Kan ik mij alsnog niet voorstellen dat hij er heen gaat, maar hij heeft wel iets van connectie met de clubquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Zou mij verbazen als hij dat zelf wilt. Heb je echt niks te winnen daar.
Aan de andere kant zou ik het best begrijpen als hij eens op eigen benen wil staan. Als we top 3/4 eindigen dit seizoen blijft Rutten natuurlijk ook gewoon minstens nog een jaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:59 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Is wel een Bredanaar + jeugd NAC gespeeld natuurlijk. Kan ik mij alsnog niet voorstellen dat hij er heen gaat, maar hij heeft wel iets van connectie met de club
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:09 schreef VersFresh het volgende:
[..]
Oranje en Van Gaal hebben Feyenoord fucking gered.
Natuurlijk, maar of dat slim is bij NAC.. Het Fraser-effect bij Ado was leuk, maar ik weet niet of instappen bij NAC nu zo'n strak plan is. Zou je eerder een stabiele eredivisieclub moeten hebben, maar of die überhaupt nog bestaan..quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:22 schreef Typisch het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou ik het best begrijpen als hij eens op eigen benen wil staan. Als we top 3/4 eindigen dit seizoen blijft Rutten natuurlijk ook gewoon minstens nog een jaar.
Wat ervaring op doen en als Rutten er mee stopt het stokje overnemen samen met Gio. Zoals al de bedoeling is/was, maar dan heb je een trainer met in ieder geval iets van extra ervaring. Niks mis mee.
Leer je denk ik wel het meeste.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:33 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar of dat slim is bij NAC.. Het Fraser-effect bij Ado was leuk, maar ik weet niet of instappen bij NAC nu zo'n strak plan is. Zou je eerder een stabiele eredivisieclub moeten hebben, maar of die überhaupt nog bestaan..
Dan kom je al gauw in de categorie Heerenveen, Groningen, AZ terecht en die durven het waarschijnlijk niet aan met een beginnende coach die de clubcultuur niet kent.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:33 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar of dat slim is bij NAC.. Het Fraser-effect bij Ado was leuk, maar ik weet niet of instappen bij NAC nu zo'n strak plan is. Zou je eerder een stabiele eredivisieclub moeten hebben, maar of die überhaupt nog bestaan..
quote:
Ontzettend slecht verdedigd nu bij de 3-2 van Portugal. Rekik kan er helemaal niks van trouwens.quote:
Toch zou hij het beter doen in het 'grote' Oranje dan De Vrij en BMI.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:09 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ontzettend slecht verdedigd nu bij de 3-2 van Portugal. Rekik kan er helemaal niks van trouwens.
Och god, Hahn, wat is ie slecht.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Toch zou hij het beter doen in het 'grote' Oranje dan De Vrij en BMI.
Lamprou is beter.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:23 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Och god, Hahn, wat is ie slecht.
Joh.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:23 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Och god, Hahn, wat is ie slecht.
Hoezo? Ze hebben beiden hier gespeeld.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
Guidetti en Pellé ,
Van Geel durfde het niet aan.
Gelukkig spelen hij en Van Beek wel gewoon goed in het Feyenoordshirtquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:36 schreef Herqules het volgende:
[..]
Die is echt lachwekkend slecht vanavond.
Inderdaad, minst gepasseerde verdediging tot nu toe, niks mis mee.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gelukkig spelen hij en Van Beek wel gewoon goed in het Feyenoordshirt
Volgende week donderdag eerst uit tegen Rijeka.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Leuke wedstrijdjes voor Feyenoord deze maand tot de volgende interland periode
HER t - Rijeka t - Cambuur u - PEC Zwolle t - Rijeka u - Vitesse u
Eindelijk weer zaterdag.quote:
Rechterrijtje, niks mis mee.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Inderdaad, minst gepasseerde verdediging tot nu toe, niks mis mee.
Er schijnt hier ook een Ajax-topic te zijn hè. Je zou er eens kunnen rondkijken of het wat voor je is.quote:
Boeiend.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:04 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Er schijnt hier ook een Ajax-topic te zijn hè. Je zou er eens kunnen rondkijken of het wat voor je is.
Die sloten mogen wel eens vervangen worden ja..quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:11 schreef renwan het volgende:
Echt wat is dat hier telkens met die neuzen die hier rondhangen? Gebeurd dat andersom ook zo?
Rot dan lekker op naar een ander forum.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:11 schreef renwan het volgende:
Echt wat is dat hier telkens met die neuzen die hier rondhangen? Gebeurd dat andersom ook zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |