De zoveelste bron die iets roept over Schumacher (en Bianchi). Eerlijk gezegd voldoet deze omschrijving veel meer aan de verwachtingen die je mag hebben bij iemand die zo lang als MS in coma gelegen heeft. Ik ben dus geneigd om dit verhaal meer te geloven dan de positieve verhalen die de laatste tijd in de media gekomen zijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:21 schreef IBAZ het volgende:
Het laatste nieuws rond Michael Schumacher is alles behalve goed. De zevenvoudige F1-kampioen is nog steeds volledig verlamd, lijdt zwaar aan geheugenverlies en kan met zijn naasten alleen maar communiceren via de ogen. Dat zegt de Fransman Philippe Streiff, een vriend van 'Schumi' die na een zwaar ongeluk in een F1-bolide ook verlamd raakte en in een rolstoel zit. Ook over Jules Bianchi liet Streiff zich erg pessimistisch uit.
Na zijn val op de skipiste op 29 december vorig jaar ontwaakte Michael Schumacher begin juni uit zijn coma, waarna hij in september naar zijn huis in het Zwitserse Gland overgebracht werd. Daar revalideert hij aan de zijde van zijn vrouw Corinna, met de hulp van een 15-koppig medisch team dat hem dag en nacht kan bijstaan. Maar dat herstel verloopt bijzonder langzaam.
In een interview met het Franse radiostation Europe 1 draaide Philippe Streiff er niet omheen. ,,Je zou kunnen zeggen dat het goed gaat met Schumacher, maar dat is relatief", aldus Streiff. ,,Het is moeilijk in te schatten omdat hij niet kan praten. Net zoals ik zit hij verlamd in een rolstoel. Bovendien lijdt hij aan geheugenverlies. Het feit dat hij kan herstellen in het bijzijn van zijn familie zal hem misschien toelaten wat sneller te herstellen, maar dat wordt toch heel moeilijk. Naar verluidt kan hij alleen maar via zijn ogen contact maken. Met zijn vrouw en met zijn manager/woordvoerster Sabine Kehm."
Situatie Bianchi erger dan Schumacher'
Jules Bianchi ligt zo'n zes weken na zijn zware crash tijdens de Grand Prix van Japan nog altijd slecht. "De situatie is zeer, zeer zorgelijk", zegt oud-coureur Philippe Streiff die zelf in 1989 na een zwaar ongeluk in een rolstoel belandde en net als Bianchi en Michael Schumacher werd bijgestaan door arts Gérard Saillant.
"Naar mijn mening is de situatie van Bianchi erger dan die van Schumacher", zegt Streiff tegen Europe1. "Helaas, ik heb geen goed nieuws.
Nou moet je wel even bedenken dat dit verhaal al online was voordat de vader van Bianchi zei dat Jules uit de kunstmatige coma was. (Hoewel ik me afvraag hoeveel invloed dat heeft)quote:Op donderdag 20 november 2014 09:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
De zoveelste bron die iets roept over Schumacher (en Bianchi). Eerlijk gezegd voldoet deze omschrijving veel meer aan de verwachtingen die je mag hebben bij iemand die zo lang als MS in coma gelegen heeft. Ik ben dus geneigd om dit verhaal meer te geloven dan de positieve verhalen die de laatste tijd in de media gekomen zijn.
Dit is het Bianchi topic, maar eerlijk gezegd doelde ik meer op MS en de positieve verhalen van oa Jean Todt die net deed alsof Michael over een paar jaar weer lopend door de pitstraat zou gaan...quote:Op donderdag 20 november 2014 09:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou moet je wel even bedenken dat dit verhaal al online was voordat de vader van Bianchi zei dat Jules uit de kunstmatige coma was. (Hoewel ik me afvraag hoeveel invloed dat heeft)
Hartstein post er vandaag ook nog iets over, ben benieuwd.
Jean Todt heeft dat nooit zo gezegd. Hij is zeer selectief geqoute.quote:Op donderdag 20 november 2014 09:37 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dit is het Bianchi topic, maar eerlijk gezegd doelde ik meer op MS en de positieve verhalen van oa Jean Todt die net deed alsof Michael over een paar jaar weer lopend door de pitstraat zou gaan...
quote:The Guardian, Tuesday 7 October 2014 18.47 BST
Jean Todt, the FIA president and former Ferrari chief executive, said he hopes Michael Schumacher can lead a relatively normal life again.
Todt was speaking after visiting Schumacher at the seven-times Formula One world champion’s home in Switzerland. Schumacher is recovering from life-threatening head injuries suffered in a skiing accident in December.
“He will probably no longer be able to drive in Formula One. Voilà, that’s what we can say,” Todt told the broadcaster RTL. When asked if Schumacher would be able to live a normal life again Todt said “we have to hope for that”.
Todt added that Schumacher should be left to recover in private. “I believe that what is important is that he is living, that his family is close to him, that we really believe that things will improve,” he said. “He needs time and then to be left in peace.”
Schumacher left hospital in Lausanne, Switzerland, in September. He hit his head on a rock while skiing off-piste in France and was placed in a medically induced coma to help reduce swelling of his brain.
• This article was amended on 8 October 2014. The headline and text originally said that Jean Todt believed Michael Schumacher could lead a “relatively normal life again”. In fact, Todt said that he “hoped” that Schumacher would make a recovery.
Dat lijkt me wel een belangrijke, maar wel een geval van de put dempen nadat het kalf verdornken is.quote:1. A new regulation for double yellow flags:
Proposed new Appendix H Article (possibly under 2.4.5.1 b):
The Clerk of the Course will impose a speed limit in any section of track where double yellow flags are being displayed.
It is proposed that a Working Group, made up of FIA Race Directors and Stewards should meet and draw up detailed regulations and guidelines for the application of this new regulation, in time to apply it in 2015 across international circuit racing.
Je mist nog de conclusie dat Bianchi te hard gereden heeft.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef Wombcat het volgende:
Het 'Accident panel' van de FIA heeft het rapport klaar:
http://www.fia.com/node/9173
Belangrijke aanbeveling:
[..]
Dat lijkt me wel een belangrijke, maar wel een geval van de put dempen nadat het kalf verdornken is.
En die aanbeveling is al door de FIA afgeschoten. In plaats daarvan komt er tijdens dubbel geel een Virtual Safety Car die ervoor moet zorgen dat over het gehele circuit met een lage maximum snelheid gereden wordt.quote:3. Bianchi did not slow sufficiently to avoid losing control at the same point on the track as Sutil.
Nee hoor, die had ik niet gemist. Ik had hem niet gequote.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je mist nog de conclusie dat Bianchi te hard gereden heeft.
[..]
Precies zoals ik er over denk.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor, die had ik niet gemist. Ik had hem niet gequote.
De discussie over het te hard rijden is al eerder gevoerd, en voor zover ik me kan herinneren reed Bianchi daar niet wezenlijk harder dan de andere coureurs. Het probleem is imo niet dat Bianchi te hard reed, maar dat de FIA al jaren niets deed om er voor te zorgen dat coureurs idd dusdanig veel langzamer gaan rijden onder dubbel geel dat het ook echt uitmaakt. De gangbare praktijk is dat ze iets liften.
en vandaar dus mijn opmerking dat het een geval is van de put dempen als het kalf al verdronken is.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Precies zoals ik er over denk.
Maar ik noem het omdat dat de conclusie van de FIA is ten aanzien van het ongeluk.
Maar wat zijn nu de regels van die VSC dan, heeft iemand meer detail? Want het laatste dat ik gelezen heb is dat ze gewoon een minimum tijd hebben voor een rondje (of sector?), net zoals nu al het geval is met een SC, maar dan meer electronisch geregeld via de F1 wagens. Maar dan kun je nog steeds door op het ene punt heel langzaam te gaan vervolgens met 300 km/u langs 12 marchalls op de baan rijden.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je mist nog de conclusie dat Bianchi te hard gereden heeft.
[..]
En die aanbeveling is al door de FIA afgeschoten. In plaats daarvan komt er tijdens dubbel geel een Virtual Safety Car die ervoor moet zorgen dat over het gehele circuit met een lage maximum snelheid gereden wordt.
Die VSC lijkt mij ook niet zo'n strak plan. Het lijkt mij idd ook beter om op/rond de plek van het ongeval een maximum snelheid in te stellen. Kan er op de rest van het circuit gewoon geraced worden.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu de regels van die VSC dan, heeft iemand meer detail? Want het laatste dat ik gelezen heb is dat ze gewoon een minimum tijd hebben voor een rondje (of sector?), net zoals nu al het geval is met een SC, maar dan meer electronisch geregeld via de F1 wagens. Maar dan kun je nog steeds door op het ene punt heel langzaam te gaan vervolgens met 300 km/u langs 12 marchalls op de baan rijden.
Dus ik mag hopen dat ze daar wel wat meer mee gedaan hebben, anders blijft die VSC een wassen neus.
Dat hebben ze getest en werd door de coureurs afgewezen omdat ze bezorgd zijn over het harde afremmen voor de sector met dubbel geel.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die VSC lijkt mij ook niet zo'n strak plan. Het lijkt mij idd ook beter om op/rond de plek van het ongeval een maximum snelheid in te stellen. Kan er op de rest van het circuit gewoon geraced worden.
quote:"Most of the drivers preferred the VSC approach, because [with the single sector] they were concerned about braking from high speed down to the slow speed limit," an FIA spokesman said. "Some drivers were worried they might not see it, and some drivers were worried they might see it too late. And these large differences of speed could cause some difficulties.
"Plus, the fact that there was not a specific line on the track to show drivers where it started could give rise to endless penalties. Overall, everyone prefers the VSC approach."
Zoals ik het gelezen heb is het een maximum snelheid voor elke sector van het circuit (en dat zijn er meer dan de 3 voor de tijdwaarneming, meestal zo'n 20).quote:Op woensdag 3 december 2014 21:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu de regels van die VSC dan, heeft iemand meer detail? Want het laatste dat ik gelezen heb is dat ze gewoon een minimum tijd hebben voor een rondje (of sector?), net zoals nu al het geval is met een SC, maar dan meer electronisch geregeld via de F1 wagens. Maar dan kun je nog steeds door op het ene punt heel langzaam te gaan vervolgens met 300 km/u langs 12 marchalls op de baan rijden.
Dus ik mag hopen dat ze daar wel wat meer mee gedaan hebben, anders blijft die VSC een wassen neus.
Tja, dat is natuurlijk een wat negatieve insteek. Zo goed als alle veiligheidsmaatregelen die gelden in de autosport zijn het gevolg van zware ongelukken en die maatregelen hebben vervolgens een heleboel coureurs het leven gered.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
en vandaar dus mijn opmerking dat het een geval is van de put dempen als het kalf al verdronken is.
quote:Formule 1-coureur Bianchi (25) overleden
De Franse Formule 1-coureur Jules Bianchi is in een ziekenhuis in Nice overleden aan verwondingen die hij vorig jaar opliep bij een crash. Dat maakte zijn familie bekend. Bianchi is 25 jaar geworden.
„Jules vocht tot het einde, zoals hij altijd deed. Maar vandaag is een einde gekomen aan zijn gevecht”, schreef zijn familie in een verklaring. Ook zijn ploeg liet van zich horen. „We vinden het verschrikkelijk om Jules te verliezen na zo'n zwaar gevecht”, schreef het Manor F1 Team op Twitter.
Senna
Bianchi raakte in coma toen hij vorig jaar oktober in Japan tegen een takelwagen botste die een eerder gecrashte auto wegsleepte. Door de botsing liep hij zwaar hoofdletsel op. Het ongeluk in Japan was het zwaarste in de Formule 1 sinds de dood van Ayrton Senna in 1994 op het circuit van San Marino.
Uit onderzoek van de bond FIA bleek later dat Bianchi ondanks waarschuwingsvlaggen niet voldoende zou hebben afgeremd. De coureur crashte met 126 kilometer per uur. Na het ongeval werd hij aanvankelijk behandeld in Japan. Later werd Bianchi overgebracht naar zijn thuisland.
Vader Bianchi
De vader van Bianchi erkende eerder deze maand op de radio dat hij „minder optimistisch” was over het herstel van zijn zoon. „Het is moeilijk om 's ochtends op te staan als je jezelf moet vertellen dat je niet zeker weet of je zoon het gaat overleven”, zei hij.
Bron: Telegraaf
Dat lijkt me ook, al klinkt dat wel wat wrang.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Het trieste nieuws was er vorig jaar al. Eerlijk gezegd lijkt het me maar beter zo dan dat hij eerst nog jaren in een coma ligt.
Ik verwacht ook niet van de familie dat die zo naar buiten treedt, maar ergens zal het misschien ook een opluchting zijn. Het lijkt mij heel erg bij zo'n coma dat de verwerking niet kan beginnen, terwijl je wel wat te verwerken hebt.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook, al klinkt dat wel wat wrang.
RIP
helaas moet ik het met je eens zijnquote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Het trieste nieuws was er vorig jaar al. Eerlijk gezegd lijkt het me maar beter zo dan dat hij eerst nog jaren in een coma ligt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |