abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:42:25 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145421837
Om de boel even centraal te houden en het overzicht wellicht wat te vergroten, lijkt het me handig om het nieuws over Bianchi in een centraal topic te plaatsen.

Inmiddels is allemaal wel bekend wat er grofweg aan de hand is, maar om het kort samen te vatten:

- Jules Bianchi is tijdens de GP van Japan tegen een tractor/takelwagen gecrasht die daar stond om de auto van Sutil weg te halen.
- Bij de klap is Bianchi onder het ding doorgeschoven, met ernstig hoofdletsel als gevolg.
- Hij is diezelfde zondag 3 uur lang geopereerd in het Mie General Hospital in Yokkaichi om een bloeding in zijn hoofd te verhelpen.
- Officieel is het laatste bericht nog altijd dat hij ernstig hoofdletsel heeft, met verdere updates wordt gewacht tot zijn familie er is en daar toestemming voor geeft.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:44:22 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145421865
Even een nieuw deel geopend. Gisteren heeft de FIA officieel de resultaten van het onderzoek naar buiten gebracht.
quote:
F1: FIA reveals details of Jules Bianchi's crash in Japanese GP

The FIA has revealed more details about the circumstances that led up to Jules Bianchi's horrific Formula 1 accident at the Japanese Grand Prix.

During a media briefing at the Russian GP on Friday, F1 race director Charlie Whiting ran through CCTV footage of the minutes before Bianchi crashed into a recovery vehicle.

The video footage, taken from cameras overlooking Turn 7, showed the cars coming through the long left-hander in the closing stages of the Japanese Grand Prix.

FIA plans changes to yellow flag rules

With rain falling, the racing line appears to have less water on it - with worse conditions on the outside of the bend where cars are not running.

The incident begins when Adrian Sutil runs wide onto the outside line of water and spins off.

Whiting said: "There is a dryish line. As the rain has intensified, a little bit of water creeps on to the drier line, and as cars go a little bit wide there, you see that Adrian got onto that and lost control.

"He touches that slightly wetter bit of track, and he is behind Jules at this point.

"When he hits that slightly wetter bit of track, he loses control and spins."

A lap later, with double waved yellow flags being displayed, Bianchi hits the same bit of water.

But unlike Sutil, Bianchi does not spin around. Instead, he attempts to correct the slide but over-corrects and spears straight off the track.

Whiting added: "You can see Jules doing something similar. He hits the same bit of water, but there is a slight difference - he does not spin like Adrian did.

"He corrects and goes off at a slightly different trajectory."

Bianchi's car slides straight off the track and skips across a gravel trap before colliding with the recovery vehicle that is retrieving Sutil's car.

Whiting said that it was not yet possible to judge exactly what speed Bianchi hit the truck at.

"It is a little too early because you don't get any proper data from the car when it is going across gravel," he said.

"GPS data is all you can rely on and you cannot rely on that very much.

"It is not a good idea at this stage until we have proper investigations, really analyse the footage and GPS data to see what the impact speed was.

"It would be too early to throw a figure out there and come back later and say it wasn't quite right."

The trajectory of Bianchi's accident means that even if he had not hit the truck, it would still have been a sizeable accident with the barriers.

"Looking at the first estimates of the speed of the car, I would say it would have been - with three row tyre barrier and guard rail -very similar to Heikki Kovalainen's accident in Barcelona [in 2008]," said Whiting. "But that is a very rough estimate."

Whiting said that initial analysis had ruled out mechanical failure for causing the crash.
Geen mechanisch falen dus. Spijtig genoeg kan er dus gezegd worden dat het Bianchi's eigen fout is en dat ie te snel de bocht door ging.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 11-10-2014 09:50:16 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:55:52 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145535995
Hmm spijtige conclusies in dat stuk:
- Die 92G was dus op het hoofd van Bianchi
- Het team is mogelijk medeverantwoordelijk aan de crash
- Gele vlaggen zijn een wassen neus (maar dat hadden we al geconcludeerd)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145536108
Via RTL GP Magazine een reactie van de vader van Jules:

quote:
“The situation is desperate. Every time the telephone goes, we know it could be the hospital to tell us that Jules is dead. But initially they said that the first 24 hours were crucial. Then it became the first 72 hours and here we are still with Jules, who is fighting.
He will succeed in the most important qualifying lap of his life. He won’t give up, I’m sure of that. I can see it. I believe it. I speak to him. I know he can hear me. His doctors have told us that this is already a miracle, no one has ever survived such a serious accident. But Jules won’t give-up. His trainer Andrea says that if there is one person who can make it happen, with his will, it’s Jules.
It’s tough. In a week the life of this family has been destroyed. What are we doing here? Living a nightmare in a place very far from home. But when Jules gets a bit better we can transfer him, maybe to Tokyo and things will be a bit easier. But who knows when that will happen. If it will happen. We have no certainties, we just have to wait. The people here are lovely but no-one speaks English.
Everyone keeps asking me how Jules is but I can’t reply, there is no answer. It’s very serious, but he’s stable. One day he seems a bit better, other days bit worse. The doctors don’t say. The damage from the accident is very bad but we don’t know how it will evolve.Even with Schumacher it took months to come out of the coma. Jean Todt said he hopes Michael will one day be able to have a normal life. One day I hope we can say the same about Jules.
“The support we get touched us very deeply. We thank every one of them. So many of them have been in touch, written to me; Alonso, Vergne, Massa have given strong messages, Hamilton wrote me a beautiful email in which he says that if there is anything he can do, he’s there. Rossi and Marquez from Moto GP too. We are sure that all this love, this energy Jules can feel it, Marussia and Ferrari too.”
pi_145536577
92G is wel veel zeg en zo te horen gaat het nog helemaal niet een beetje de goeie kant op met Bianchi :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:22:02 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145537001
Gisteren Deatch Machines op 1 van de Discoveries gezien toevallig.
Daarin maakten ze de opmerking dat 100G op het hoofd fataal is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145537038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:22 schreef nils7 het volgende:
Gisteren Deatch Machines op 1 van de Discoveries gezien toevallig.
Daarin maakten ze de opmerking dat 100G op het hoofd fataal is.
Nou ja, dat blijkt nu dus ook, hij leeft nog net... :{
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:24:47 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145537117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou ja, dat blijkt nu dus ook, hij leeft nog net... :{
Na ja ze zeiden wel dat 60G op de buik tot behoorlijke (misschien zelfs fatale) verwondingen kon leiden.
Geen idee hoeveel die G krachten daar waren (afgezien dat t een sport man is natuurlijk die iets meer vitaliteit zou moeten hebben dan een normaal mens).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145537403
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:11 schreef Geralt het volgende:
92G is wel veel zeg en zo te horen gaat het nog helemaal niet een beetje de goeie kant op met Bianchi :X
Het schijnt een paar weken te duren voordat duidelijk is wat de permanente schade is die Jules heeft opgelopen, dat heeft weer te maken met hoeveel beschadigde axonen zich nog weer kunnen herstellen, en hoeveel van de hersenen geen signaal meer krijgt en gaat atrofiëren.
pi_145537519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:31 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Het schijnt een paar weken te duren voordat duidelijk is wat de permanente schade is die Jules heeft opgelopen, dat heeft weer te maken met hoeveel beschadigde axonen zich nog weer kunnen herstellen, en hoeveel van de hersenen geen signaal meer krijgt en gaat atrofiëren.
Als er moeilijke woorden voor de verwondingen bestaan dan is dat meestal geen goed teken :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145537563
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als er moeilijke woorden voor de verwondingen bestaan dan is dat meestal geen goed teken :X
Sorry, afsterven klinkt dan weer zo hard...
pi_145537636
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
(afgezien dat t een sport man is natuurlijk die iets meer vitaliteit zou moeten hebben dan een normaal mens).
Ik denk dat dat z'n "geluk" ook is (als in: dat hij niet meteen gestorven is).
Ik herinner me een enorme klap van de ouwe Fittipaldi, die hij ook alleen maar overleefd had omdat z'n conditie zo goed was; een normaal mens had zo'n crash nooit overleefd.
Bij Jules is het vooral de vraag of hij ooit nog bijkomt, denk ik.
pi_145538022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:55 schreef twiFight het volgende:
Hmm spijtige conclusies in dat stuk:
- Die 92G was dus op het hoofd van Bianchi
- Het team is mogelijk medeverantwoordelijk aan de crash
- Gele vlaggen zijn een wassen neus (maar dat hadden we al geconcludeerd)
Het team mag van mij uitgesloten worden van F1 deelname, zij waren verantwoordelijk dat hij moest pushen. Schandalig.
pi_145538148
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:47 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Het team mag van mij uitgesloten worden van F1 deelname, zij waren verantwoordelijk dat hij moest pushen. Schandalig.
Uiteindelijk is er toch maar een man die echt daadwerkelijk zijn voet op het gas heeft en weet hoe de baancondities zijn.
pi_145538177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:51 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er toch maar een man die echt daadwerkelijk zijn voet op het gas heeft en weet hoe de baancondities zijn.
Het team droeg hem op te pushen in dit soort gevaarlijke omstandigheden, dat is onverantwoord.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:53:08 #17
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145538212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Het team droeg hem op te pushen in dit soort gevaarlijke omstandigheden, dat is onverantwoord.
Enige bron die dat beweerd is F1Today. Absoluut niet de meeste betrouwbare bron. Ik wacht pas af met oordelen totdat de FIA met de resultaten uit het onderzoek komt.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145539008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Het team droeg hem op te pushen in dit soort gevaarlijke omstandigheden, dat is onverantwoord.
Uh, ja... Ze zijn daar namelijk aan het racen. Het idee van racen is dat je eerder over de streep komt dan je tegenstander. Als het team ziet dat je directe tegenstander dichterbij komt, dan moeten ze inderdaad zeggen dat ie moet pushen.

Iedereen lijkt te vergeten dat er, tot het moment van de crash van Bianchi, helemaal NIETS vreemds aan de hand was. Alleen in bocht 7 hing dubbel geel, maar de rest van het circuit was gewoon groen. Er was dus geen enkele reden om met deze situatie anders om te gaan dan normaal, want het was een normale situatie. Dat Bianchi te hard ging in die bocht terwijl er dubbel geel hing is toch echt zijn eigen fout. Hij kende de weerscondities, hij kende de baan, en hij zag de gele vlaggen. Als je het dan toch presteert om van de baan af te rossen dan ben je gewoon zelf schuldig.

Het enige wat je de FIA aan kan rekenen in deze is dat ze de gele vlag regels nooit gehandhaafd hebben. Hierdoor nemen coureurs dubbel geel met een korrel zout, en remmen niet voldoende af. Maar ik gok zomaar dat dat nu ook verleden tijd is (iets met put en kalf).
pi_145540609
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:53 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Enige bron die dat beweerd is F1Today. Absoluut niet de meeste betrouwbare bron. Ik wacht pas af met oordelen totdat de FIA met de resultaten uit het onderzoek komt.
Bild weet het ook te melden, en schrijft ook dat Bianchi in de ronde dat Sutil crashte sneller was in sector twee en drie dan de ronde daarvoor, terwijl het weer snel slechter werd.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:23:39 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145541249
Ik trek vooralsnog geen conclusies over het team. Er zit ook nog een groot verschil tussen een "try to stay ahead of Ericsson" en "you must drive faster in that corner". Overigens is, volgens oud-coureurs, de coureur altijd de baas als het op teaminstructies en veiligheid aankomt, simpelweg omdat alleen de coureur weet hoe de baan is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:22 schreef nils7 het volgende:
Gisteren Deatch Machines op 1 van de Discoveries gezien toevallig.
Daarin maakten ze de opmerking dat 100G op het hoofd fataal is.
Meestal is het ook net zo bepalend hoelang die G-krachten zich manifesteren. Maar goed, lijkt me duidelijk dat je 92G gewoon nooit moet willen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:10:13 #21
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145546418
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:08 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Bild weet het ook te melden, en schrijft ook dat Bianchi in de ronde dat Sutil crashte sneller was in sector twee en drie dan de ronde daarvoor, terwijl het weer snel slechter werd.
Dat is zo mogelijk nog een grotere Kut bron qua nieuws.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145547327
David Purley overleefde 179G en Kenny Brack 214G. Die twee staan te boek als de personen die de meeste G krachten bij een crash op een lichaam overleefden (en later weer in een racewagen stapten).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145547620
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:08 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Bild weet het ook te melden, en schrijft ook dat Bianchi in de ronde dat Sutil crashte sneller was in sector twee en drie dan de ronde daarvoor, terwijl het weer snel slechter werd.
Hij rijdt langzamer onder dubbel geel dan de ronde ervoor, al is het verschil marginaal (225 t.o.v. 210).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:15:23 #24
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145558352


Marussia ontkent de diverse geruchten die sinds gisteren in de ronde gaan

[ Bericht 13% gewijzigd door Fiorano op 15-10-2014 09:28:22 ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145559276
Is ook belachelijk dat het team daar nu voor aangesproken wordt. Jules had zelf natuurlijk ook wel bedacht dat hij bij de dubbele gele vlag NIET volop moest pushen. Komop zeg... Iets meer vertrouwen in de intentie van het team en rijders mag ook wel. Het ging niet om een overwinning ofzo.....
pi_145608185
Bianchi vloog met 212 kilometer per uur uit de bocht'

quote:
[...]

De Fransman reed op het moment dat hij de controle over zijn auto verloor 212 kilometer per uur. De ronde voor zijn ongeluk ging hij nog met 217 kilometer per uur door de Dunlop-bocht op Suzuka. Sport Bild baseert die informatie op officiële documenten van de FIA.

[...]
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:35:08 #27
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145609198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:27 schreef sasquatsch het volgende:
David Purley overleefde 179G en Kenny Brack 214G. Die twee staan te boek als de personen die de meeste G krachten bij een crash op een lichaam overleefden (en later weer in een racewagen stapten).
Kubica had toch ook zoiets in Canada?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_145609326
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kubica had toch ook zoiets in Canada?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/59988
pi_145613292
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:27 schreef sasquatsch het volgende:
David Purley overleefde 179G en Kenny Brack 214G. Die twee staan te boek als de personen die de meeste G krachten bij een crash op een lichaam overleefden (en later weer in een racewagen stapten).
Die van Purley zal berekend zijn, en ik vermoed dat Bracks metertjes ook niet in zijn oren zaten. Als het hoofd nog heen en weer kan, en er zit nog wat rek in gordels, het lichaam wordt samengedrukt etc, dan is de netto G-kracht op het hoofd waarschijnlijk toch nog een flink stuk minder dan de gemeten piek ergens in de monocoque.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146814771
quote:
Bianchi uit artificiële coma

Formule 1-piloot Jules Bianchi wordt niet langer in een artificiële coma gehouden, en is vanuit Japan overgebracht naar thuisland Frankrijk. De Fransman blijft wel bewusteloos en in kritische toestand. De piloot van renstal Marussia lag in coma sinds zijn crash tijdens de Grote Prijs van Japan in oktober.

Volgens de familie ademt Bianchi momenteel zelfstandig en zijn de ‘vitale functies stabiel’, maar blijft zijn situatie ‘kritiek’. Zijn toestand werd ‘voldoende stabiel’ geacht om hem dinsdagavond per vliegtuig over te brengen naar het universitaire ziekenhuis Le Centre Hospitalir in Nice.

‘Bijna zeven weken na het ongeval van Jules op het circuit van Suzuka, en na een uitdagende periode van intensieve neurologische zorg, kunnen we aankondigen dat Jules een belangrijke stap heeft gezet. Hij wordt niet langer in de artificiële coma gehouden die als noodzakelijk werd beschouwd meteen na de crash, maar hij is nog steeds bewusteloos’, laten de ouders van Bianchi weten in een persbericht.

‘Hij ademt zelfstandig en zijn vitale functies zijn stabiel, maar zijn situatie blijft ‘kritiek’. Zijn behandeling gaat nu een nieuwe fase in, waarin we zijn hersenfunctie zullen proberen te verbeteren. Zijn neurologische situatie is momenteel stabiel. Hoewel de situatie nog steeds ernstig is, and misschien zo zou kunnen blijven, werd beslist dat Jules voldoende stabiel was om hem te repatriëren naar Frankrijk.'

'We zijn opgelucht dat we kunnen bevestigen dat Jules per vliegtuig werd overgebracht van het Mie Prefectural General Medical Center in het Japanse Yokkaichi, naar het universitaire ziekenhuis Le Centre Hospitalier in Nice. Jules bevindt zich momenteel op de dienst intensieve zorgen bij professoren Raucoules en Ichai, waar hij ook verzorgd zal worden door professor Paquis, chef neurochirurgie.’

We zijn dankbaar dat de volgende fase van de behandeling van Jules dicht bij huis kan plaatsvinden, waar hij kan omringd worden door familie en vrienden. We hebben enkel lof voor de uitmuntende zorg die het Mie Prefectural General Medical Center leverde sinds het ongeval.‘

‘We zijn de medische staf erg dankbaar voor alles wat ze voor Jules en voor ons hebben gedaan in deze moeilijke tijden. We willen vooral dokters Kamei en Yamamichi en het team dat voor Jules zorgde in Japan bedanken.’
pi_146815170
Bron? :)
  woensdag 19 november 2014 @ 18:32:35 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146828164
Het laatste nieuws rond Michael Schumacher is alles behalve goed. De zevenvoudige F1-kampioen is nog steeds volledig verlamd, lijdt zwaar aan geheugenverlies en kan met zijn naasten alleen maar communiceren via de ogen. Dat zegt de Fransman Philippe Streiff, een vriend van 'Schumi' die na een zwaar ongeluk in een F1-bolide ook verlamd raakte en in een rolstoel zit. Ook over Jules Bianchi liet Streiff zich erg pessimistisch uit.

Na zijn val op de skipiste op 29 december vorig jaar ontwaakte Michael Schumacher begin juni uit zijn coma, waarna hij in september naar zijn huis in het Zwitserse Gland overgebracht werd. Daar revalideert hij aan de zijde van zijn vrouw Corinna, met de hulp van een 15-koppig medisch team dat hem dag en nacht kan bijstaan. Maar dat herstel verloopt bijzonder langzaam.

In een interview met het Franse radiostation Europe 1 draaide Philippe Streiff er niet omheen. ,,Je zou kunnen zeggen dat het goed gaat met Schumacher, maar dat is relatief", aldus Streiff. ,,Het is moeilijk in te schatten omdat hij niet kan praten. Net zoals ik zit hij verlamd in een rolstoel. Bovendien lijdt hij aan geheugenverlies. Het feit dat hij kan herstellen in het bijzijn van zijn familie zal hem misschien toelaten wat sneller te herstellen, maar dat wordt toch heel moeilijk. Naar verluidt kan hij alleen maar via zijn ogen contact maken. Met zijn vrouw en met zijn manager/woordvoerster Sabine Kehm."

Situatie Bianchi erger dan Schumacher'
Jules Bianchi ligt zo'n zes weken na zijn zware crash tijdens de Grand Prix van Japan nog altijd slecht. "De situatie is zeer, zeer zorgelijk", zegt oud-coureur Philippe Streiff die zelf in 1989 na een zwaar ongeluk in een rolstoel belandde en net als Bianchi en Michael Schumacher werd bijgestaan door arts Gérard Saillant.

"Naar mijn mening is de situatie van Bianchi erger dan die van Schumacher", zegt Streiff tegen Europe1. "Helaas, ik heb geen goed nieuws.
pi_146834037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:21 schreef IBAZ het volgende:
Het laatste nieuws rond Michael Schumacher is alles behalve goed. De zevenvoudige F1-kampioen is nog steeds volledig verlamd, lijdt zwaar aan geheugenverlies en kan met zijn naasten alleen maar communiceren via de ogen. Dat zegt de Fransman Philippe Streiff, een vriend van 'Schumi' die na een zwaar ongeluk in een F1-bolide ook verlamd raakte en in een rolstoel zit. Ook over Jules Bianchi liet Streiff zich erg pessimistisch uit.

Na zijn val op de skipiste op 29 december vorig jaar ontwaakte Michael Schumacher begin juni uit zijn coma, waarna hij in september naar zijn huis in het Zwitserse Gland overgebracht werd. Daar revalideert hij aan de zijde van zijn vrouw Corinna, met de hulp van een 15-koppig medisch team dat hem dag en nacht kan bijstaan. Maar dat herstel verloopt bijzonder langzaam.

In een interview met het Franse radiostation Europe 1 draaide Philippe Streiff er niet omheen. ,,Je zou kunnen zeggen dat het goed gaat met Schumacher, maar dat is relatief", aldus Streiff. ,,Het is moeilijk in te schatten omdat hij niet kan praten. Net zoals ik zit hij verlamd in een rolstoel. Bovendien lijdt hij aan geheugenverlies. Het feit dat hij kan herstellen in het bijzijn van zijn familie zal hem misschien toelaten wat sneller te herstellen, maar dat wordt toch heel moeilijk. Naar verluidt kan hij alleen maar via zijn ogen contact maken. Met zijn vrouw en met zijn manager/woordvoerster Sabine Kehm."

Situatie Bianchi erger dan Schumacher'
Jules Bianchi ligt zo'n zes weken na zijn zware crash tijdens de Grand Prix van Japan nog altijd slecht. "De situatie is zeer, zeer zorgelijk", zegt oud-coureur Philippe Streiff die zelf in 1989 na een zwaar ongeluk in een rolstoel belandde en net als Bianchi en Michael Schumacher werd bijgestaan door arts Gérard Saillant.

"Naar mijn mening is de situatie van Bianchi erger dan die van Schumacher", zegt Streiff tegen Europe1. "Helaas, ik heb geen goed nieuws.
De zoveelste bron die iets roept over Schumacher (en Bianchi). Eerlijk gezegd voldoet deze omschrijving veel meer aan de verwachtingen die je mag hebben bij iemand die zo lang als MS in coma gelegen heeft. Ik ben dus geneigd om dit verhaal meer te geloven dan de positieve verhalen die de laatste tijd in de media gekomen zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 november 2014 @ 09:35:33 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_146834126
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:29 schreef Coelho het volgende:

[..]

De zoveelste bron die iets roept over Schumacher (en Bianchi). Eerlijk gezegd voldoet deze omschrijving veel meer aan de verwachtingen die je mag hebben bij iemand die zo lang als MS in coma gelegen heeft. Ik ben dus geneigd om dit verhaal meer te geloven dan de positieve verhalen die de laatste tijd in de media gekomen zijn.
Nou moet je wel even bedenken dat dit verhaal al online was voordat de vader van Bianchi zei dat Jules uit de kunstmatige coma was. (Hoewel ik me afvraag hoeveel invloed dat heeft)

Hartstein post er vandaag ook nog iets over, ben benieuwd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_146834163
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou moet je wel even bedenken dat dit verhaal al online was voordat de vader van Bianchi zei dat Jules uit de kunstmatige coma was. (Hoewel ik me afvraag hoeveel invloed dat heeft)

Hartstein post er vandaag ook nog iets over, ben benieuwd.
Dit is het Bianchi topic, maar eerlijk gezegd doelde ik meer op MS en de positieve verhalen van oa Jean Todt die net deed alsof Michael over een paar jaar weer lopend door de pitstraat zou gaan...
pi_146836192
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:37 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dit is het Bianchi topic, maar eerlijk gezegd doelde ik meer op MS en de positieve verhalen van oa Jean Todt die net deed alsof Michael over een paar jaar weer lopend door de pitstraat zou gaan...
Jean Todt heeft dat nooit zo gezegd. Hij is zeer selectief geqoute.
quote:
The Guardian, Tuesday 7 October 2014 18.47 BST

Jean Todt, the FIA president and former Ferrari chief executive, said he hopes Michael Schumacher can lead a relatively normal life again.
Todt was speaking after visiting Schumacher at the seven-times Formula One world champion’s home in Switzerland. Schumacher is recovering from life-threatening head injuries suffered in a skiing accident in December.
“He will probably no longer be able to drive in Formula One. Voilà, that’s what we can say,” Todt told the broadcaster RTL. When asked if Schumacher would be able to live a normal life again Todt said “we have to hope for that”.

Todt added that Schumacher should be left to recover in private. “I believe that what is important is that he is living, that his family is close to him, that we really believe that things will improve,” he said. “He needs time and then to be left in peace.”
Schumacher left hospital in Lausanne, Switzerland, in September. He hit his head on a rock while skiing off-piste in France and was placed in a medically induced coma to help reduce swelling of his brain.

• This article was amended on 8 October 2014. The headline and text originally said that Jean Todt believed Michael Schumacher could lead a “relatively normal life again”. In fact, Todt said that he “hoped” that Schumacher would make a recovery.
pi_147259559
Het 'Accident panel' van de FIA heeft het rapport klaar:
http://www.fia.com/node/9173

Belangrijke aanbeveling:
quote:
1. A new regulation for double yellow flags:

Proposed new Appendix H Article (possibly under 2.4.5.1 b):

The Clerk of the Course will impose a speed limit in any section of track where double yellow flags are being displayed.

It is proposed that a Working Group, made up of FIA Race Directors and Stewards should meet and draw up detailed regulations and guidelines for the application of this new regulation, in time to apply it in 2015 across international circuit racing.
Dat lijkt me wel een belangrijke, maar wel een geval van de put dempen nadat het kalf verdornken is.
pi_147260282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef Wombcat het volgende:
Het 'Accident panel' van de FIA heeft het rapport klaar:
http://www.fia.com/node/9173

Belangrijke aanbeveling:

[..]

Dat lijkt me wel een belangrijke, maar wel een geval van de put dempen nadat het kalf verdornken is.
Je mist nog de conclusie dat Bianchi te hard gereden heeft.

quote:
3. Bianchi did not slow sufficiently to avoid losing control at the same point on the track as Sutil.
En die aanbeveling is al door de FIA afgeschoten. In plaats daarvan komt er tijdens dubbel geel een Virtual Safety Car die ervoor moet zorgen dat over het gehele circuit met een lage maximum snelheid gereden wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_147260404
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je mist nog de conclusie dat Bianchi te hard gereden heeft.

[..]

Nee hoor, die had ik niet gemist. Ik had hem niet gequote.
De discussie over het te hard rijden is al eerder gevoerd, en voor zover ik me kan herinneren reed Bianchi daar niet wezenlijk harder dan de andere coureurs. Het probleem is imo niet dat Bianchi te hard reed, maar dat de FIA al jaren niets deed om er voor te zorgen dat coureurs idd dusdanig veel langzamer gaan rijden onder dubbel geel dat het ook echt uitmaakt. De gangbare praktijk is dat ze iets liften.
pi_147260534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee hoor, die had ik niet gemist. Ik had hem niet gequote.
De discussie over het te hard rijden is al eerder gevoerd, en voor zover ik me kan herinneren reed Bianchi daar niet wezenlijk harder dan de andere coureurs. Het probleem is imo niet dat Bianchi te hard reed, maar dat de FIA al jaren niets deed om er voor te zorgen dat coureurs idd dusdanig veel langzamer gaan rijden onder dubbel geel dat het ook echt uitmaakt. De gangbare praktijk is dat ze iets liften.
Precies zoals ik er over denk.

Maar ik noem het omdat dat de conclusie van de FIA is ten aanzien van het ongeluk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_147260602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Precies zoals ik er over denk.

Maar ik noem het omdat dat de conclusie van de FIA is ten aanzien van het ongeluk.
en vandaar dus mijn opmerking dat het een geval is van de put dempen als het kalf al verdronken is.
  woensdag 3 december 2014 @ 21:08:45 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_147260935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je mist nog de conclusie dat Bianchi te hard gereden heeft.

[..]

En die aanbeveling is al door de FIA afgeschoten. In plaats daarvan komt er tijdens dubbel geel een Virtual Safety Car die ervoor moet zorgen dat over het gehele circuit met een lage maximum snelheid gereden wordt.
Maar wat zijn nu de regels van die VSC dan, heeft iemand meer detail? Want het laatste dat ik gelezen heb is dat ze gewoon een minimum tijd hebben voor een rondje (of sector?), net zoals nu al het geval is met een SC, maar dan meer electronisch geregeld via de F1 wagens. Maar dan kun je nog steeds door op het ene punt heel langzaam te gaan vervolgens met 300 km/u langs 12 marchalls op de baan rijden.

Dus ik mag hopen dat ze daar wel wat meer mee gedaan hebben, anders blijft die VSC een wassen neus.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_147261249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:08 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar wat zijn nu de regels van die VSC dan, heeft iemand meer detail? Want het laatste dat ik gelezen heb is dat ze gewoon een minimum tijd hebben voor een rondje (of sector?), net zoals nu al het geval is met een SC, maar dan meer electronisch geregeld via de F1 wagens. Maar dan kun je nog steeds door op het ene punt heel langzaam te gaan vervolgens met 300 km/u langs 12 marchalls op de baan rijden.

Dus ik mag hopen dat ze daar wel wat meer mee gedaan hebben, anders blijft die VSC een wassen neus.
Die VSC lijkt mij ook niet zo'n strak plan. Het lijkt mij idd ook beter om op/rond de plek van het ongeval een maximum snelheid in te stellen. Kan er op de rest van het circuit gewoon geraced worden.
pi_147261713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die VSC lijkt mij ook niet zo'n strak plan. Het lijkt mij idd ook beter om op/rond de plek van het ongeval een maximum snelheid in te stellen. Kan er op de rest van het circuit gewoon geraced worden.
Dat hebben ze getest en werd door de coureurs afgewezen omdat ze bezorgd zijn over het harde afremmen voor de sector met dubbel geel.
quote:
"Most of the drivers preferred the VSC approach, because [with the single sector] they were concerned about braking from high speed down to the slow speed limit," an FIA spokesman said. "Some drivers were worried they might not see it, and some drivers were worried they might see it too late. And these large differences of speed could cause some difficulties.

"Plus, the fact that there was not a specific line on the track to show drivers where it started could give rise to endless penalties. Overall, everyone prefers the VSC approach."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_147261763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:08 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar wat zijn nu de regels van die VSC dan, heeft iemand meer detail? Want het laatste dat ik gelezen heb is dat ze gewoon een minimum tijd hebben voor een rondje (of sector?), net zoals nu al het geval is met een SC, maar dan meer electronisch geregeld via de F1 wagens. Maar dan kun je nog steeds door op het ene punt heel langzaam te gaan vervolgens met 300 km/u langs 12 marchalls op de baan rijden.

Dus ik mag hopen dat ze daar wel wat meer mee gedaan hebben, anders blijft die VSC een wassen neus.
Zoals ik het gelezen heb is het een maximum snelheid voor elke sector van het circuit (en dat zijn er meer dan de 3 voor de tijdwaarneming, meestal zo'n 20).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 3 december 2014 @ 23:26:12 #48
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_147266044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

en vandaar dus mijn opmerking dat het een geval is van de put dempen als het kalf al verdronken is.
Tja, dat is natuurlijk een wat negatieve insteek. Zo goed als alle veiligheidsmaatregelen die gelden in de autosport zijn het gevolg van zware ongelukken en die maatregelen hebben vervolgens een heleboel coureurs het leven gered.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juli 2015 @ 07:31:49 #49
862 Arcee
Look closer
pi_154433438
quote:
Formule 1-coureur Bianchi (25) overleden


De Franse Formule 1-coureur Jules Bianchi is in een ziekenhuis in Nice overleden aan verwondingen die hij vorig jaar opliep bij een crash. Dat maakte zijn familie bekend. Bianchi is 25 jaar geworden.

„Jules vocht tot het einde, zoals hij altijd deed. Maar vandaag is een einde gekomen aan zijn gevecht”, schreef zijn familie in een verklaring. Ook zijn ploeg liet van zich horen. „We vinden het verschrikkelijk om Jules te verliezen na zo'n zwaar gevecht”, schreef het Manor F1 Team op Twitter.

Senna

Bianchi raakte in coma toen hij vorig jaar oktober in Japan tegen een takelwagen botste die een eerder gecrashte auto wegsleepte. Door de botsing liep hij zwaar hoofdletsel op. Het ongeluk in Japan was het zwaarste in de Formule 1 sinds de dood van Ayrton Senna in 1994 op het circuit van San Marino.

Uit onderzoek van de bond FIA bleek later dat Bianchi ondanks waarschuwingsvlaggen niet voldoende zou hebben afgeremd. De coureur crashte met 126 kilometer per uur. Na het ongeval werd hij aanvankelijk behandeld in Japan. Later werd Bianchi overgebracht naar zijn thuisland.

Vader Bianchi

De vader van Bianchi erkende eerder deze maand op de radio dat hij „minder optimistisch” was over het herstel van zijn zoon. „Het is moeilijk om 's ochtends op te staan als je jezelf moet vertellen dat je niet zeker weet of je zoon het gaat overleven”, zei hij.

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 07:37:24 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154433450
;( .
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')