Sec genomen niet, maar het werkt wel stigmatiserend in de beeldvorming van bepaalde mensen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze stigmatiseren helemaal geen groep.
Nja dat zegt wat over die mensen toch ? Wil je de verdachten maar laten lopen omdat ze toevallig een Noord Afrikaans uiterlijk hebben en de kijker de dom is om te poepen ?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Sec genomen niet, maar het werkt wel stigmatiserend in de beeldvorming van bepaalde mensen.
Ík vind dit geen reden om het dan maar niet uit te zenden, wanneer er gerede grond is om aan te nemen dat het kan bijdragen aan het oplossen van bepaalde zaken. Ik kan me echter wel voorstellen dat mensen die belast zijn met integratievraagstukken en bevordering van de positie van minderheden hier anders over denken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat zegt wat over die mensen toch ? Wil je de verdachten maar laten lopen omdat ze toevallig een Noord Afrikaans uiterlijk hebben en de kijker de dom is om te poepen ?
In Zweden zijn journalisten al onder druk gezet om negatieve berichten over immigranten niet meer te publiceren. Die kant gaan we nu op. Doodeng.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat zegt wat over die mensen toch ? Wil je de verdachten maar laten lopen omdat ze toevallig een Noord Afrikaans uiterlijk hebben en de kijker de dom is om te poepen ?
Nja geloof dat de enige reden is dat ze het uitzenden. Hulp bij het opsporen van verdachten. Het is geen nieuws programma ofzo.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ík vind dit geen reden om het dan maar niet uit te zenden, wanneer er gerede grond is om aan te nemen dat het kan bijdragen aan het oplossen van bepaalde zaken. Ik kan me echter wel voorstellen dat mensen die belast zijn met integratievraagstukken en bevordering van de positie van minderheden hier anders over denken.
Nah het ligt er aan wat het nieuws toevoegt. Opsporing verzocht is dan ook geen nieuws.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef trucker3 het volgende:
[..]
In Zweden zijn journalisten al onder druk gezet om negatieve berichten over immigranten niet meer te publiceren. Die kant gaan we nu op. Doodeng.
Als het publiek geen verschil tussen het kaf en het koren van een bevolkingsgroep kan of wil maken is het wellicht nog de enige manier om haatverspreiding te voorkomen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef trucker3 het volgende:
[..]
In Zweden zijn journalisten al onder druk gezet om negatieve berichten over immigranten niet meer te publiceren. Die kant gaan we nu op. Doodeng.
De haat komt dan ook niet door het nieuws maar door daden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als het publiek geen verschil tussen het kaf en het koren van een bevolkingsgroep kan of wil maken is het wellicht nog de enige manier om haatverspreiding te voorkomen.
Daden van personen, niet van groepen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:14 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
De haat komt dan ook niet door het nieuws maar door daden.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:14 schreef Phalanx300 het volgende:
[..]
De haat komt dan ook niet door het nieuws maar door daden.
Persvrijheid a la Noord Koreaquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat de selectie van zaken de oververtegenwoordiging nog groter doet voorkomen dan die is. Ik snap dat het geen programma voor het opsporen van witteboordencriminelen is, maar als er bij een schuurfeest in de provincie weer eens iemand helemaal in elkaar wordt getrapt zullen daar minder vaak beelden van zijn dan van een beroving in de grote stad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ík vind dit geen reden om het dan maar niet uit te zenden, wanneer er gerede grond is om aan te nemen dat het kan bijdragen aan het oplossen van bepaalde zaken. Ik kan me echter wel voorstellen dat mensen die belast zijn met integratievraagstukken en bevordering van de positie van minderheden hier anders over denken.
Uiteraard selecteren ze niet lukraak wat zaken. Maar dat afkomst dader of verdachte een rol speelt lijkt me heel sterk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat de selectie van zaken de oververtegenwoordiging nog groter doet voorkomen dan die is. Ik snap dat het geen programma voor het opsporen van witteboordencriminelen is, maar als er bij een schuurfeest in de provincie weer eens iemand helemaal in elkaar wordt getrapt zullen daar minder vaak beelden van zijn dan van een beroving in de grote stad.
Ik zeg ook niet dat ze op afkomst selecteren, hoewel dat best wel eens goed voor de kijkcijfers zou kunnen zijn. En de Telegraaf doet het ook, dus helemaal ondenkbaar is het ook weer niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uiteraard selecteren ze niet lukraak wat zaken. Maar dat afkomst dader of verdachte een rol speelt lijkt me heel sterk.
Bij bv. Opgelicht zie je weer veel meer blanken. Een bouwfraude o.i.d., daar leent Opsporing Verzocht zich niet voor. Het is toch vooral "wie kent deze overvaller, welk merk jas is dit of wie heeft mevrouw Jansen woensdagmiddag na 3 uur nog gezien".
Gooi het ideaal van de maakbare samenleving en symptoombestrijding bijmekaar, dan is dit het gevolg...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:08 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Als -ie ergens voor stond, had -ie dat kabinet niet laten vallen en had -ie daar het beste van gemaakt. Wat andere partijen zoal doen en laten, staat los van Wilders, die gewoon voor z'n eigen gedrag en keuzes verantwoordelijk is. Hij was degene die in 2012 wegliep, waardoor er nieuwe verkiezingen nodig waren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:21 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp mag iedereen een kabinet laten vallen maar een gedoogpartner (of all) dus niet? Hij stond tenminste nog ergens voor, PvdA laat gerust een kabinet vallen om in een ander kabinet akkoord te gaan op datzelfde punt.
Jeg elsker virkelig at cykle.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
Fietsen ! Dat is mooi van je. Kan ik weer verder rijden met mijn 6 cylinder auto. Economische compensatie.
Dit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het een logische uitspraak is. Niet dat ik het er per se mee eens ben, maar ik begrijp het standpunt wel, ook vanuit het maatschappelijk nut gezien.
Wat voor meerwaarde heeft het op een bepaalde groep te stigmatiseren door het gedrag van individuen wanneer dit uiteindelijk alleen maar leidt tot grotere kosten voor de maatschappij? Groepen voelen zicht buitengesloten, krijgen een aversie tegen de maatschappij, weigeren daarin te integreren etc. Ik schat dat dit tot meer kosten leidt dan wat kruimeldiefstallen.
Fryslan komt bijvoorbeeld nooit in beeld. Maar wij zijn dan ook zo braaf, dat waarschijnlijk eerdaags het politiekorps van Fryslan wordt wegbezuinigd. Er is niets te doen voor ze, behalve af en toe een katje uit een boom redden of een zoekgeraakt schaap van een boer traceren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat de selectie van zaken de oververtegenwoordiging nog groter doet voorkomen dan die is. Ik snap dat het geen programma voor het opsporen van witteboordencriminelen is, maar als er bij een schuurfeest in de provincie weer eens iemand helemaal in elkaar wordt getrapt zullen daar minder vaak beelden van zijn dan van een beroving in de grote stad.
Fout. Doel van het programma is immers de kans vergroten dat de misdrijven die ze uitzenden worden opgelost.quote:
Ben jij voor een democratie?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als het publiek geen verschil tussen het kaf en het koren van een bevolkingsgroep kan of wil maken is het wellicht nog de enige manier om haatverspreiding te voorkomen.
De mensen die de samenleving werkelijk ontwrichten worden echter niet opgespoord. Zoals de directie van grote multinationale ondernemingen of commerciële televisiebuisstations.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Fout. Doel van het programma is immers de kans vergroten dat de misdrijven die ze uitzenden worden opgelost.
Weg met het programma dan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:02 schreef Halcon het volgende:
Net is al uitgelegd dat die zaken zich niet lenen voor dit programma.
Hav en god weekend nu: http://da.wikipedia.org/wiki/H.C._Andersenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Jeg elsker virkelig at cykle.Biler er dårlige for miljøet.
Moord, verkrachtigingen, roofovervallen kruimeldiefstal noemen....quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het een logische uitspraak is. Niet dat ik het er per se mee eens ben, maar ik begrijp het standpunt wel, ook vanuit het maatschappelijk nut gezien.
Wat voor meerwaarde heeft het op een bepaalde groep te stigmatiseren door het gedrag van individuen wanneer dit uiteindelijk alleen maar leidt tot grotere kosten voor de maatschappij? Groepen voelen zicht buitengesloten, krijgen een aversie tegen de maatschappij, weigeren daarin te integreren etc. Ik schat dat dit tot meer kosten leidt dan wat kruimeldiefstallen.
Ben jij voor de universele rechten van de mens?quote:
Dat snap je niets, ik herhaal niets van mensen. Ga je eerst eens verdiepen in de psychologie. Met een verdieping van de psychologie van groepen mensen in het bijzonder.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
En dat beslis jij...?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Weg met het programma dan.
Ruftende verzuurde hersenloze bierdrinkende 50-plussers gaan maar wat zinnigs doen met hun tijd, i.p.v. naar dit programma te kijken met een telefoon met draaischijf in de hand
Goed, ik chargeerde misschien een beetje, maar het gaat vaak genoeg over kleine criminaliteit, dat was mijn punt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:08 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Moord, verkrachtigingen, roofovervallen kruimeldiefstal noemen....
Oke man..
Kan je alvast een tipje van de sluiter oplichten?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat snap je niets, ik herhaal niets van mensen. Ga je eerst eens verdiepen in de psychologie. Met een verdieping van de psychologie van groepen mensen in het bijzonder.
Ik heb nog nooit kleine criminaliteit in opsporing gezocht gezien, wat noem jij kleine criminaliteit?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Goed, ik chargeerde misschien een beetje, maar het gaat vaak genoeg over kleine criminaliteit, dat
Diefstal e.d.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit kleine criminaliteit in opsporing gezocht gezien, wat noem jij kleine criminaliteit?
Ja, maar het is zeker niet onwaarschijnlijk. Ik vond het eigenlijk altijd al opmerkelijk dat dit in politiek correct Nederland niet aan banden gelegd werd.quote:
quote:
Ja natuurlijk. Wat is anders kleine criminaliteit volgens jou?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Diefstal is kleine criminaliteit, sure..
Aan een tipje heb je niets. Kan alleen verwijzen naar de universiteit of openbare wetenschappelijke informatie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Goed, ik chargeerde misschien een beetje, maar het gaat vaak genoeg over kleine criminaliteit, dat was mijn punt.
[..]
Kan je alvast een tipje van de sluiter oplichten?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Elke Hollander is een Nederlander, niet elke Nederlander is een Hollander.
Als iemand mij een Hollander zou noemen zou ik oprecht beledigd zijn.
Ik doel helemaal niet op rechten schreeuwerd. Geef gewoon eens antwoord. Ben jij voor de democratie?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ben jij voor de universele rechten van de mens?
Democratie is niet "de meerderheid beslist".
Witteboordcriminaliteit vindt je zwaarder wegen dan moord, verkrachting, roofovervallen....?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De mensen die de samenleving werkelijk ontwrichten worden echter niet opgespoord. Zoals de directie van grote multinationale ondernemingen of commerciële televisiebuisstations.
Men vangt wat klein grut, totaal onbelangrijk en niets voorstellend, maar de echte boeven blijven zitten.
En criminaliteit verminder je door deze oplossingen...?quote:En legaliseer gewoon alle drugs, geef een basisinkomen aan alle burgers, verbied commerciële televisiekanalen waar criminaliteit wordt gepromoot zoals SBS en RTL, gratis ziekenzorg in al haar facetten voor alle ingezetenen, gratis levenslang studeren (verheffing van het volk), verbod op rap-muziek en introduceer klassieke muziek op alle trein, tram, metro, grote busstations en in parken en laat steden niet groter worden dan 100.000 inwoners, splits steden op na dit aantal, veel meer groen in de wijken, buurthuizen heropenen en de criminaliteit daalt aanzienlijk.
Ik denk graag in oplossingen. Dat is het verschil tussen links en rechts. Rechts wil slechts klagen omwille van het klagen, links wil een samenleving die werkt voor iedereen vanuit liefde, zorg en samenwerking.
Iedereen ja, ook voor rijken wordt de samenleving een feest, want nivellering zorgt voor een dramatische afname van criminaliteit.
Polen: weinig nivellering: veel criminaliteit
Tsjechië: veel nivellering: zeer weinig criminaliteit
Nivelleren is dus een feest, ook voor de rijken, want zij hebben in Tsjechië weinig zorgen en zij wonen in een uiterst beschaafd land.
De gevolgen hebben vaak wel veel meer impact. Kijk maar eens naar het gesjoemel met currency swaps die leiden tot financiële crisissen met veel baanverlies tot gevolg.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:29 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Witteboordcriminaliteit vindt je zwaarder wegen dan moord, verkrachting, roofovervallen....?![]()
En die witteboordcriminelen ontwrichten de samenleving zo, dat oude mensen de deur niet meer uit durven....
Haatverspreiding zeg je...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat weet jij? Ben je wel eens overvallen...? Een baan vindt je wel weer hoor...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
De gevolgen hebben vaak wel veel meer impact. Kijk maar eens naar het gesjoemel met currency swaps die leiden tot financiële crisissen met veel baanverlies tot gevolg.
Ja..?? Hou jezelf niet voor de gek man.quote:Ik word liever een keer overvallen dan dat ik mijn baan verlies.
Nou nou, idd. Een paar tientjes meer huur is idd erger dan half kapot geslagen worden bij een overval...quote:Of bijvoorbeeld de fraudeurs bij woningcorporaties waardoor duizenden huurders gedupeerd worden.
Dat ligt maar net aan je leeftijd, vakgebied ervaring en diploma's.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:15 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Dat weet jij? Ben je wel eens overvallen...? Een baan vindt je wel weer hoor...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |