Een hele vieze ook nog. Die was echt fout geweest in de oorlog.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die laatste vrouw is in ieder geval een racist.
Ik krijg steeds meer het idee dat jij een soort blanke Quincy bent.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ies koeltoer, blanke man moet wegblijven !
Dat was dan ook de bedoeling van mijn posts. Missie geslaagd.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat jij een soort blanke Quincy bent.
Het is geen troll, denk ik. Volgens mij zit er een flinke kern van waarheid in dat verontwaardigde slachtoffergedrag van je.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was dan ook de bedoeling van mijn posts. Missie geslaagd.
Wat voor prijzen zijn er te winnen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
"Benoemen"..... staat dat ook niet op de ZP-bingokaart?
Het is fok Koos, denk ff na.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen troll, denk ik. Volgens mij zit er een flinke kern van waarheid in dat verontwaardigde slachtoffergedrag van je.
Van inbinden is geen sprake.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:37 schreef maryen65 het volgende:
AH bind al in
Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus zeker geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al producten in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
Er is werkelijk waar niets veranderd dusquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:37 schreef maryen65 het volgende:
AH bind al in
Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus zeker geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al producten in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
Over wie heb je het? Volgens mij was er in dat artikel van Distrifood een man aan het woord.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik denk dat het domme communicatie-gleufdier van de AH nu wenst dat ze haar woorden wat zorgvuldiger gekozen had.
Ow vertel! Daar heb ik nog niets over gelezen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hahaha, eigen schuld, dikke bult!
Nu wordt het Kwaku festival ook aangepakt!
[ afbeelding ]
Hier!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 14:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ow vertel! Daar heb ik nog niets over gelezen.
http://www.metronieuws.nl(...)SrZnji!rjIWDLtKaRVm/quote:Albert Heijn De Block, met vier filialen in onder meer Maassluis, Maasland en Krimpen aan den IJssel, trekt zich niets aan van de landelijke AH-richtlijnen wat betreft Zwarte Piet. De winkels zullen vanaf november weer in Sinterklaassferen worden gehesen, inclusief Zwarte Pieten. Dat meldde de ondernemer op zijn Facebookpagina.
“Het is een belachelijke discussie”, aldus een medewerker van de winkel. “Wij staan dan ook niet achter de beslissing van Albert Heijn.” Omdat het een franchise winkel betreft hebben ze iets meer ruimte om hun winkel in te vullen. “Wij bouwen gewoon onze stoomboot op in de winkel met de Zwarte Pieten erbij. De roep van een handjevol mensen tegen Zwarte Piet is doorgeslagen.” Volgens hem staat het hele personeel van de winkels achter de beslissing. “Wij hebben er weer zin in.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Piet_blijft__.htmlquote:Albert Heijn: Zwarte Piet blijft
ZAANDAM -
Albert Heijn ontkent dat Zwarte Piet in de ban wordt gedaan. De grootgrutter blijft producten verkopen met de beeltenis van de knecht.
In een bericht op de site van Albert Heijn staat te lezen: ,,Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus zeker geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen."
Commotie
Albert Heijn ontkent niet dat er displays in supermarktvestigingen staan waarop kinderen zonder schmink in Zwarte Pietverkleedpakjes staan, maar: ,,U vindt echter ook nu al producten in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat."
Albert Heijn reageert op de commotie die is ontstaan na berichtgeving van het Algemeen Dagblad. Daarin werd overigens niet gezegd dat Zwarte Piet helemaal zou verdwijnen. Desondanks werd door voorstanders van Pieterbaas wel opgeroepen tot een boycot van Albert Heijn.
Lijkt mij ook, want ik zie net dit bericht:quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Piet_blijft__.html
Dat van de Jumbo kan ik niet op de site vinden. Lijkt me een troll.
Bron en rest van het berichtquote:Jumbo past Zwarte Piet niet aan: 'We volgen de discussie wel, maar mengen ons hier niet in'
VEGHEL - Jumbo ziet geen aanleiding om Zwarte Piet in de ban te doen. Dat laat de Veghelse supermarktketen desgevraagd weten aan Omroep Brabant. Zwarte Piet zal net zoals voorafgaande jaren terug te vinden zijn in de winkeluitingen en op de huismerkproducten.
Donderdagmorgen werd bekend dat Albert Heijn Zwarte Piet grotendeels in de ban doet. In de grootste supermarktketen van Nederland zal de beeltenis van Piet alleen nog op snoepgoed opduiken.
Moet je ook niet willen en doen, dat gaat je klanten kosten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, want ik zie net dit bericht:
[..]
Bron en rest van het bericht
Prima opmerkig.quote:We volgen de discussie wel, maar mengen ons hier niet in'
Zo zie je maar dat de trollen vanalles zullen doen om maar reacties uit te lokken, iets dat ook bleek uit de vorige 19 topics.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, want ik zie net dit bericht:
[..]
Bron en rest van het bericht
Nep. Sinterklaasassortiment is één woord.quote:
Ik ben trouwens vanmiddag bij de bakker geweest. Zakje krentenbollen gekocht. Zonder Zwarte Piet erop.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kom trouwens net bij de Jumbo vandaan. Zakje pepernoten meegenomen, met Zwarte Piet erop.
Elfletterig krijgt een hard plassertje, mensen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
Voor wat het waard is: #boycotAH is nummer-1 trending topic op Twitter, met #AlbertHeijn en #ZwartePiet op 2 en 3.
Ook zijn er inmiddels diverse lokale AH-winkels die afstand nemen van het landelijke standpunt. Onder meer vanuit Maassluis en Dordrecht komen zulke geluiden.
Oke.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
En haal geen producten met Zwarte Piet er op.
Mensen die daar tijd en moeite in steken zijn ook niet 100%. Vandaag veel van die plaatjes gezien, meeste met spel- en taalfouten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Mensen slaan echt door.
[ afbeelding ]
Ja, dit soort reacties lees je wel meer op Twitter.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik ga zo naar de AH. En haal geen producten met Zwarte Piet er op. Als ik de reacties kan geloven zal het lekker rustig zijn.
Heb nergens het woord pvv genoemd:pquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, dit soort reacties lees je wel meer op Twitter.Van die "moreel verheven" types die dan zeggen: Fijn boodschappen doen, zonder PVV-tokkies.
Alsof het verzet tegen de Zwarte Piet-hetze zich beperkt tot alleen PVV'ers. Circa 92-96 procent van de Nederlanders wil niet dat er aan Zwarte Piet wordt getornd. Als dat allemaal PVV'ers waren, was Wilders alleenheerser in Nederland. Hij had dan zoveel macht dat Kim Jung-un z'n petje voor 'm af zou nemen...
Die facebook heeft 121000 likes ....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oke.
[..]
Mensen die daar tijd en moeite in steken zijn ook niet 100%. Vandaag veel van die plaatjes gezien, meeste met spel- en taalfouten.
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Mensen slaan echt door.
[ afbeelding ]
Moet je weer even de puber uithangen?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Elfletterig krijgt een hard plassertje, mensen.
Liken is wat anders dan dat soort plaatjes maken hequote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die facebook heeft 121000 likes ....
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moet je weer even de puber uithangen?
Ik zou het prachtig vinden als Albert Heijn hier een flinke tik van krijgt. Flinke omzetdip in de laatste maanden van 2014, een aandeel Ahold dat zakt, een handvol gedwongen ontslagen. Dat zou echt geweldig zijn.
Een beter recept om dit soort taferelen volgend jaar te voorkomen is er niet. Geen supermarkt, warenhuis of speelgoedwinkel die géén lering zou trekken uit zulke taferelen.
Ja maar mensen vinden het wel leukquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Liken is wat anders dan dat soort plaatjes maken he
Denk je nou werkelijk dat 96 procent van de Nederlanders de AH gaat lopen boycotten.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, dit soort reacties lees je wel meer op Twitter.Van die "moreel verheven" types die dan zeggen: Fijn boodschappen doen, zonder PVV-tokkies.
Alsof het verzet tegen de Zwarte Piet-hetze zich beperkt tot alleen PVV'ers. Circa 92-96 procent van de Nederlanders wil niet dat er aan Zwarte Piet wordt getornd. Als dat allemaal PVV'ers waren, was Wilders alleenheerser in Nederland. Hij had dan zoveel macht dat Kim Jung-un z'n petje voor 'm af zou nemen...
Nou en? Dat is hetzelfde als even melden dat je geen producten koopt met Zwarte Piet er op. Who cares?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar mensen vinden het wel leuk
Da's rap gedaan. "Zwarte Piet is Racisme" heeft slechts enkele duizenden likes. Hoe zou dat komen, denk je? Quinsy is aan het bedelen geslagen om genoeg geld voor de rechtszaak bijeen te krijgen. Er is pas 5.000 euro verzameld.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die facebook heeft 121000 likes ....
Ach hij praat over reacties van andere mensen terwijl die zelf wel even moeten laten weten dat iets met zwarte piet heeft gekocht ....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat 96 procent van de Nederlanders de AH gaat lopen boycotten.
Als iemand mij de vraag had gesteld of ZP moet blijven zoals die is, dan had ik ook ja gezegd. Want het hele feest hoeft van mij ook niet te veranderen.
Maar ga ik daarom boos worden op een bedrijf waar ik boodschappen doe? Nee, want zo'n trieste beer ben ik niet.
En dat is het punt. Niet alle ZP-voorstanders boycotten de AH. Enkel de trieste gevallen.
Kijk mensen, dit is nou zo'n triesteling waar ik het hierboven over had.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moet je weer even de puber uithangen?
Ik zou het prachtig vinden als Albert Heijn hier een flinke tik van krijgt. Flinke omzetdip in de laatste maanden van 2014, een aandeel Ahold dat zakt, een handvol gedwongen ontslagen. Dat zou echt geweldig zijn.
Een beter recept om dit soort taferelen volgend jaar te voorkomen is er niet. Geen supermarkt, warenhuis of speelgoedwinkel die géén lering zou trekken uit zulke taferelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |