Nu er onderhand op elke straathoek een Primark zit of komt zal de drukte ook wel iets afnemen. Daarbij is de nieuwigheid er sowieso wel vanaf en ontstaat er vaak een tegenbeweging van mensen die het daar wel gezien hebben. Uiteindelijk blijven WE, C&A en H&M waarschijnlijk ook wel overeind. Al lijkt Vögele ternauwernood aan de dood ontsnapt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Afgelopen week voor het eerst in de Primark in Venlo geweest. Erg rustig, zelfs op koopavond. De zaterdag was iets drukker maar lang niet zo druk als in Eindhoven of Essen.
Ja nou enquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze zullen toch ook wel ergens in utrecht zwarte broeken verkopen lijkt mij...
Nou ja, als je bij Primark minimaal 12 ¤ bespaart heb je je treinkaartje er toch uit? Zeker als je er 10 tegelijk koopt voor 3 ¤ per stuk of zo.quote:
Ik snap dus niet zo goed waarom je met alle geweld naar primark moet voor iets wat je om de hoek ook kan krijgen.quote:
Nouja, dat doe je ook, omdat je er ergens anders minimaal 25 euro voor moet neerleggen, maar ik ga zondag even in Eindhoven, dat is om de hoek bij de woonplaats van mijn ouders.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:45 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou ja, als je bij Primark minimaal 12 ¤ bespaart heb je je treinkaartje er toch uit? Zeker als je er 10 tegelijk koopt voor 3 ¤ per stuk of zo.
Omdat ik daar minstens 10 euro per broek bespaar en omdat ik nog nergens zulke prettige broeken tegen ben gekomen als die van Primark, of ik moet er 100 euro voor neerleggen. En aangezien ik bijna in mijn zwarte broeken woon, omdat ik ze ook op het werk aanmoet, heb ik geen zin om 300 euro voor een paar broeken uit te leggen. Daarom.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap dus niet zo goed waarom je met alle geweld naar primark moet voor iets wat je om de hoek ook kan krijgen.
Ok.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:25 schreef Heroinjunk het volgende:
Omdat ik daar minstens 10 euro per broek bespaar en omdat ik nog nergens zulke prettige broeken tegen ben gekomen als die van Primark, of ik moet er 100 euro voor neerleggen. En aangezien ik bijna in mijn zwarte broeken woon, omdat ik ze ook op het werk aanmoet, heb ik geen zin om 300 euro voor een paar broeken uit te leggen. Daarom.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat jij ooit gaat geloven dat mensen de kleding van de Primark daadwerkelijk prettig vinden, aangezien je hier alleen maar loopt te preken dat het zo slecht is dit dat en dat ze hun medewerkers uitbuiten. Dus ik vraag me al een aantal topics af waarom je hier nog steeds reageert, aangezien je al meerdere keren gevraagd is dit niet te doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok.
Het lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk dat Primark voor kennelijk ongeveer 10 euro een broek kan leveren die beter is dan eender welke die voor minder dan 100 euro aangeboden wordt, vandaar dus mijn vraag.
Even voor de goede orde: jij mag van mij de kleding van Primark helemaal geweldig vinden, maar de kans dat je om de hoek niet voor hoogstens een klein beetje meer geld een uitstekend alternatief kan vinden is nihil. Verder zelf weten, maar dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid. En dat geldt al helemaal als je de lat op 100 euro per broek wil leggen. Dat je voor dat bedrag geen goed alternatief kan vinden in Utrecht (waar een vrij ruim aanbod is, ik heb er jarenlang gewoond, dus je maakt mij niets wijs ter zake) voor een Primark broek is gewoon een vrij idiote stelling.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:47 schreef Heroinjunk het volgende:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat jij ooit gaat geloven dat mensen de kleding van de Primark daadwerkelijk prettig vinden, aangezien je hier alleen maar loopt te preken dat het zo slecht is dit dat en dat ze hun medewerkers uitbuiten. Dus ik vraag me al een aantal topics af waarom je hier nog steeds reageert, aangezien je al meerdere keren gevraagd is dit niet te doen.
Ja oke, afnemende interesse snap ik wel en hoelang de Primark bestaat is ook de vraag. Maar wat ik niet snap is hoe je de C&A en zeker Vögele in 1 zin kunt noemen met de Primark?!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nu er onderhand op elke straathoek een Primark zit of komt zal de drukte ook wel iets afnemen. Daarbij is de nieuwigheid er sowieso wel vanaf en ontstaat er vaak een tegenbeweging van mensen die het daar wel gezien hebben. Uiteindelijk blijven WE, C&A en H&M waarschijnlijk ook wel overeind. Al lijkt Vögele ternauwernood aan de dood ontsnapt.
H&M scheelt voor zover mij bekend (maar het is de auditu...) niet zo veel met Primark vwb prijs en levert daarvoor (wederom de auditu) gewoon net wat betere spullen. En H&M heeft toch ook een breed assortiment.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
En wat betrefd prijs en reiskosten ed. Je zult vast wel ergens een andere broek kunnen vinden, maar zo goedkoop vind je ze niet. En voor dat geld leveren ze best kwaliteit. Tevens kun je bij de Primark alles halen qua garderobe. Dat is bij veel andere winkels toch anders.
Qua doelgroep heb je gelijk, vooral Vögele richtte zich volgens mij op vooral ouderen die vooral saaie, degelijke kleding zochten. Ik bedoelde vergelijkbaar qua prijsniveau, maar daar zit de Primark misschien meer in het vaarwater van Zeeman en Wibra. Niet zo'n goede vergelijking dus, sorry.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja oke, afnemende interesse snap ik wel en hoelang de Primark bestaat is ook de vraag. Maar wat ik niet snap is hoe je de C&A en zeker Vögele in 1 zin kunt noemen met de Primark?!
Naar mijn idee zijn deze zeker niet te vergelijke (qua aanbod niet en doelgroep ook niet) met elkaar te vergelijken.
Doe maar fotoquote:Op maandag 27 oktober 2014 10:28 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb echt een te awesome trui gekochtmaar ik wilde hem ook nog in een andere kleur, maar alleen maar grote maten noes
. Zou iemand binnenkort een keer voor mij willen kijken? Zal straks even foto posten!
Hij wordt op 13 november geopend zag ik dit weekend.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 22:39 schreef Danielle83 het volgende:
Half november opent Primark in Rotterdam (winkelcentrum Zuidplein). Ben echt benieuwd wat voor gelkenhuis het daar wordt
Ik ga van de week nog naar de stad zal dan even bij de primark Eindhoven binnen lopen om te kijken of ik hem kan vindenquote:Op maandag 27 oktober 2014 14:14 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is zo'n truitje met zo'n streep/lijn in het midden voor en hij heeft een v-hals. Hij is 12 euro. De kleur die ik nu heb is de kleur "blush", maar ik wil ook graag de kleur "oatmeal" erbij. Het liefst in xs, maar s mag ook als xs er niet is. Superthanks!![]()
Ja klopt! Benieuwd wat voor gekkenhuis het daar wordtquote:Op maandag 27 oktober 2014 11:29 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Hij wordt op 13 november geopend zag ik dit weekend.
Oke, dank je wel!quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ga van de week nog naar de stad zal dan even bij de primark Eindhoven binnen lopen om te kijken of ik hem kan vinden
Ik heb voor mijzelf de laatste tijd besloten om niets meer te kopen bij Primark, een aantal basics ben ik wel blij mee maar assortiment is overal precies hetzelfde en ze zijn nu weer in opspraak als het gaat om dwangarbeid zie: http://nos.nl/video/71483(...)voor-primark-ca.htmlquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: jij mag van mij de kleding van Primark helemaal geweldig vinden, maar de kans dat je om de hoek niet voor hoogstens een klein beetje meer geld een uitstekend alternatief kan vinden is nihil. Verder zelf weten, maar dat lijkt mij een feit van algemene bekendheid. En dat geldt al helemaal als je de lat op 100 euro per broek wil leggen. Dat je voor dat bedrag geen goed alternatief kan vinden in Utrecht (waar een vrij ruim aanbod is, ik heb er jarenlang gewoond, dus je maakt mij niets wijs ter zake) voor een Primark broek is gewoon een vrij idiote stelling.
Verder staat het mij vrij om hier te reageren. Ik laat mij niet de mond snoeren, ook al snap ik dat de liefhebbers van primark liever niet gewezen worden op hoe asociaal het kopen aldaar is. Dat heeft een mod al een beetje voor je opgelost door de discussie over de arbeidsomstandigheden te verplaatsen (maar als jij er hier weer over wil beginnen... be my guest!), wat al een vorm van censuur is...
Voor de goede orde: ik spreek zeker niet alleen mensen aan die bij Primark kopen. Ik vind alleen wel dat de troep daar zo extreem goedkoop is dat je willens en wetens profiteert van uitbuiting, dwangarbeid en het verneuken van het milieu.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:00 schreef Apekoek het volgende:
Ik heb voor mijzelf de laatste tijd besloten om niets meer te kopen bij Primark, een aantal basics ben ik wel blij mee maar assortiment is overal precies hetzelfde en ze zijn nu weer in opspraak als het gaat om dwangarbeid zie: http://nos.nl/video/71483(...)voor-primark-ca.html
Echter blijkt Replay (een duurder en gerespecteerd merk) in hetzelfde schuitje te zitten: http://www.blikopnieuws.n(...)malafide-spinnerijen
Ik vind daarom dat je niet alleen kopers van de Primark erop aan kan spreken. Het is hoe dan ook treurig, overal in de keten kun je dwangarbeiders tegenkomen. Of grotere merken spelen het zo dat bepaalde onderdelen van de keten alleen maar via via een onderdeel zijn van hun bedrijfsvoering zodat het lijkt dat er niets aan de hand is. Het blijft jammer hoe je het ook went of keert.
Ja ok, al is het maar omdat er geen vergelijkbaar Zeeman topic op Fok is? Prijzen zijn daar net zo.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor de goede orde: ik spreek zeker niet alleen mensen aan die bij Primark kopen. Ik vind alleen wel dat de troep daar zo extreem goedkoop is dat je willens en wetens profiteert van uitbuiting, dwangarbeid en het verneuken van het milieu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |