abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147760124
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:18 schreef 1410 het volgende:

Wat jij overpriced vindt, vindt de ander niet. En je gaat me niet vertellen dat H&M bijv. dezelfde kwaliteit aanbied als McGregor. Laten we het anders in het midden-hoogsegment plaatsen, maar ik neem aan dat je het snapt? Je quote alleen maar een stukje van mijn bericht, terwijl het bij elkaar hoort.

Ik ben van geen enkel merk hierboven fan, maar heb er wel enigszins verstand van.
Ik zeg niet dat ze niets beter zijn dat H&M, dat maak jij er nu van. Ik vind de prijs kwaliteitverhouding niet om over naar huis te schrijven en genoemde merken ook sowieso niet erg bijzonder.

Dat jij van jezelf vindt dat jij er verstand van hebt vind ik prima, maar zou je wel eerst willen lezen wat er staat?

(En voor de goede orde: mi is heel veel overpriced. Waarom zou je ook iets voor 10 verkopen als je er 15 voor kan krijgen?)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147839713
Troepkleding, vaak gemaakt van stoffen waarin je je rotzweet en de hele pasvorm (áls de kleding die bij het kopen überhaupt had) en kleur is naar de tering na één keer wassen. En de winkel stinkt ook nog.
pi_147840523
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:22 schreef Poemgirl het volgende:
Troepkleding, vaak gemaakt van stoffen waarin je je rotzweet en de hele pasvorm (áls de kleding die bij het kopen überhaupt had) en kleur is naar de tering na één keer wassen. En de winkel stinkt ook nog.
Dat de winkel ook nog stinkt wist ik niet... Al is het eigenlijk ook wel logisch...
pi_147840599
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 13:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat de winkel ook nog stinkt wist ik niet... Al is het eigenlijk ook wel logisch...
Waarom is dat logisch?
Btw, hier in Hoofddorp stinkt de winkel helemaal niet. Misschien stinken sommige mensen, dat kan natuurlijk altijd.
pi_147840867
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:50 schreef Lavenderr het volgende:

Waarom is dat logisch?
Btw, hier in Hoofddorp stinkt de winkel helemaal niet. Misschien stinken sommige mensen, dat kan natuurlijk altijd.
Het is logisch omdat enerzijds synthetische kleding van zichzelf al sneller geneigd is om te gaan stinken en anderzijds omdat mensen die synthetische kleding dragen sneller zullen stinken.

Tel daarbij op dat het ook nog druk is...
  maandag 22 december 2014 @ 14:48:23 #254
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_147842494
In Enschede stinkt de winkel ook niet, is me tenminste niet opgevallen in die paar keren dat ik er was. Waar ik me wel rot aan ergerde was de herrie en het licht. Ookal zijn er weinig mensen (ja echt, dat kan :o) , dan nog oogt het heel druk en chaotisch door het geluid en de verlichting.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_147843700
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

(En voor de goede orde: mi is heel veel overpriced. Waarom zou je ook iets voor 10 verkopen als je er 15 voor kan krijgen?)
Bijvoorbeeld als je voor 10 euro veel meer stuks verkoopt dan voor 15.

Wil jij overigens echt graag dat anderen 'bewuster' gaan consumeren? Want de toon die jij daarbij aanslaat is niet bijster effectief, mensen veranderen niet snel als ze zich aangevallen voelen.
Of heb je andere motieven waarbij het wel past om vooral lekker (ver)oordelend over te komen en je eigen goedheid te benadrukken?
pi_147845397
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 15:18 schreef owl. het volgende:

Bijvoorbeeld als je voor 10 euro veel meer stuks verkoopt dan voor 15.
Zo moeilijk is economie niet, maar het gaat kennelijk toch nogal eens mis...

quote:
Wil jij overigens echt graag dat anderen 'bewuster' gaan consumeren? Want de toon die jij daarbij aanslaat is niet bijster effectief, mensen veranderen niet snel als ze zich aangevallen voelen.
Dat is niet echt waar.

quote:
Of heb je andere motieven waarbij het wel past om vooral lekker (ver)oordelend over te komen en je eigen goedheid te benadrukken?
Ik geef mijn mening. En dat doe ik nog terughoudend ook, want als je mij in persoon zou spreken zou ik vele malen grievender zijn ten opzichte van Primark klanten. Tenzij je een Primark klant bent, dan hou ik mij wat in... Mijn ongezouten mening is namelijk niet echt heel erg lief voor deze groep en ik hou er dan weer niet van om mensen volledig onderuit te schoffelen.

Nee, ik heb echt een enorm probleem met het gebrek aan moraliteit van met oogkleppen op consumerende mensen.

En vast zijn er ook mensen die een enorm probleem met mij hebben, maar dat vind ik prima. Ik ben liever gehaat dan niet ter zake doende.
pi_147846193
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De klanten die bij Primark winkelen weerspiegelen een bepaalde mentaliteit . Zolang je maar voor een grijpstuiver dat leuke hebbedingetje kan kopen, maakt het allemaal niet uit, want Yolo en fuck de rest.
Het publiek is pubertjes; grote kans dat ze er niks van weten vanwege oninteresse en naïviteit. Ouders en scholen -bij maatschappijleer- mogen hun kinderen wat meer bijbrengen. Toen ik zelf maatschappijleer kreeg, was het alleen maar overheids propaganda; verkiezingsprogramma's en welk partij het best bij jou past en waar je op zou moeten stemmen :') Middels kinderzieltjes de stem van de ouders proberen te werven :')

quote:
Gelukkig komt de kerst er weer aan en dan kunnen we met z'n allen gebroederlijk onder de kerstboom zingen dat we welbehagen willen voor alle mensen. Zum kotzen. Btw....I-phones. :')
Het stomste is dat bijna iedereen in Nederland kerst viert, terwijl grotendeels niet eens gelovig is _O- De rest van het jaar willen ze er niks van weten, beledigt gelovigen, kondigt atheïsme aan en werft nieuwe atheïst zieltjes. Maar ho, bij kerst moeten ze kerst vieren :') Vooral bij hoogopgeleiden is dit om te kotsen :r
pi_147846471
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:24 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Het publiek is pubertjes; grote kans dat ze er niks van weten vanwege oninteresse en naïviteit.
[..]

Nee hoor, er zitten ook van die asociale wijven tussen die met hun kinderwagen iedereen voor hun poten rijden. Dan heb ik nog liever van die pubertjes die nog een beetje opgevoed kunnen worden.
pi_147846679
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:21 schreef mapima het volgende:
Oja C&A is iets duurder dan Primark maar volgens die site is het oordeel daar "rood" en bij Primark "oranje", kan je beter naar de Primark gaan. :')
Soms vraag ik mij ook af of ze nog up to date zijn, want bij C&A kan je al een tijdje biokatoen kopen -aparte lijn- en de arbeidsomstandigheden lijken daar ook te zijn verbeterd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:17 schreef Spanky78 het volgende:
Probleem zit hem niet alleen bij de producent zelf, maar ook de rest van de keten, met name het begin. Katoenindustrie en spinnerijen/weverijen wordt niet veel over gezegd.
Voor de visuelen onder ons -> Bitter seeds
Boeren hoopten een beter leven middels genetisch gemanipuleerd zaad van een Amerikaans bedrijf. Maar i.p.v. een beter leven, pleegden ze zelfmoord wegens stijgende kosten -mest en pesticiden- en tegenvallende opbrengsten door gebrek aan regenwater.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yiwei op 22-12-2014 16:47:00 ]
pi_147846977
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:24 schreef Yiwei het volgende:
Het stomste is dat bijna iedereen in Nederland kerst viert, terwijl grotendeels niet eens gelovig is
Nog stommer dat jij niet eens weet dat het een feest met een heidense oorsprong is en in principe niets met de katholieke kerk te maken had. :D
pi_147847321
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog stommer dat jij niet eens weet dat het een feest met een heidense oorsprong is en in principe niets met de katholieke kerk te maken had. :D
Als je onder heidens oorsprong verstaat: de aanwezigheid van ''kwalijk''/''boze'' etc. of de verjaardag van de zon/zonnegod. Dan neem ik aan dat de atheïsten in NL hier ook niet in geloven. Iets vieren waar je niet in gelooft komt gewoon lomp over.

Als je onder heidens oorsprong verstaat: het vieren van seizoenen en de natuur etc. Dan vind ik niet dat je een 1,5m boom van ca. 10 jaar of een 2m boom van 12 jaar moet kappen voor die paar weken decoratie om vervolgens te verbranden. Beetje wreed ...
pi_147848156
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog stommer is het als je denkt dat mensen dat algemeen bekende feitje niet kennen en je er zeer trots op bent dat jijzelf het feitje wel kent.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_147849601
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:59 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Als je onder heidens oorsprong verstaat: de aanwezigheid van ''kwalijk''/''boze'' etc. of de verjaardag van de zon/zonnegod. Dan neem ik aan dat de atheïsten in NL hier ook niet in geloven. Iets vieren waar je niet in gelooft komt gewoon lomp over.

Als je onder heidens oorsprong verstaat: het vieren van seizoenen en de natuur etc. Dan vind ik niet dat je een 1,5m boom van ca. 10 jaar of een 2m boom van 12 jaar moet kappen voor die paar weken decoratie om vervolgens te verbranden. Beetje wreed ...
Je kunt niet leven zonder direct of indirect ander leven te doden, te beschadigen of te vernietigen. Het is namelijk allemaal een kwestie van eten, gegeten worden en neuken/voortplanting ,
Whatever...
pi_147859464
Wtf, deze discussie. :') Dit topic gaat over misstanden bij Primark en niet over kerstmis en heidense feesten
pi_147866548
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo moeilijk is economie niet, maar het gaat kennelijk toch nogal eens mis...
Gelukkig ben jij er om het mij te verduidelijken. Oh wacht.
quote:
[..]

Dat is niet echt waar.
Ik zei dan ook 'niet snel', niet 'never nooit niet'.
Maar ik blijf erbij dat als mensen zich aangevallen voelen hun eerste reactie niet snel 'goh ik zal me maar snel aanpassen aan deze andere mening die haaks staat op mijn acties/overtuigingen/gedrag' zijn, ze zullen eerder in de verdediging schieten. Ook als de aanval terecht is. Daarom wordt vaak aangeraden het niet aanvallend te brengen. Maar jij hebt ook nu weer een verhelderend onderzoek voor me begrijp ik?
quote:
[..]

Ik geef mijn mening. En dat doe ik nog terughoudend ook, want als je mij in persoon zou spreken zou ik vele malen grievender zijn ten opzichte van Primark klanten.
Ik kan het voor zover ik weet niet vergelijken, maar dat jij zegt je in te houden verandert niets aan hoe je hier overkomt. En niet alleen op mij, gezien de reacties op jouw rants erover.
quote:
Tenzij je een Primark klant bent, dan hou ik mij wat in... Mijn ongezouten mening is namelijk niet echt heel erg lief voor deze groep en ik hou er dan weer niet van om mensen volledig onderuit te schoffelen.
Wanneer vind jij dat je iemand wel onderuit schoffelt en wanneer vind je jezelf nog relatief lief tegen ze doen? Want dat zegt niet alles over hoe het op de ander overkomt natuurlijk.
quote:
Nee, ik heb echt een enorm probleem met het gebrek aan moraliteit van met oogkleppen op consumerende mensen.
Maar zou je hun manier van consumeren ook echt willen veranderen?
quote:
En vast zijn er ook mensen die een enorm probleem met mij hebben, maar dat vind ik prima. Ik ben liever gehaat dan niet ter zake doende.
Aan je ego zal het niet liggen nee.
pi_147871946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 00:42 schreef owl. het volgende:

Gelukkig ben jij er om het mij te verduidelijken. Oh wacht.
Even voor de goede orde, een antwoord op een retorische vraag is al vrij overbodig, dat het antwoord daarna in al zijn simplisme onjuist is brengt nog wel een glimlach op mijn mond, maar om dat te laten ontaarden in een discussie gaat mij echt effe wat te ver. Het is gewoon off topic.

quote:
Ik zei dan ook 'niet snel', niet 'never nooit niet'.
Dat had ik gelezen en daar was ik het dus ook niet mee eens.

quote:
Maar ik blijf erbij dat als mensen zich aangevallen voelen hun eerste reactie niet snel 'goh ik zal me maar snel aanpassen aan deze andere mening die haaks staat op mijn acties/overtuigingen/gedrag' zijn, ze zullen eerder in de verdediging schieten. Ook als de aanval terecht is. Daarom wordt vaak aangeraden het niet aanvallend te brengen. Maar jij hebt ook nu weer een verhelderend onderzoek voor me begrijp ik?
Juist daar waar sprake is van een groepsgedrag helpt e.e.a. genuanceerd brengen niet, omdat dan het "ja, maar iedereen doet het" in de weg gaat zitten. Juist door aan te vallen zullen er binnen de groep ook mensen zijn die wel geraakt worden. Die zullen dan, na wellicht eerst te ontkennen, uiteindelijk het gedrag gaan wijzigen. Vervolgens zal binnen de groep het besef ontstaan dat de groep kleiner wordt, enz.

quote:
Ik kan het voor zover ik weet niet vergelijken, maar dat jij zegt je in te houden verandert niets aan hoe je hier overkomt. En niet alleen op mij, gezien de reacties op jouw rants erover.
Het spijt me voor je, maar ik krijg ook nogal eens bijval. Dat de primark klanten hier op fok mij niet leuk vinden doet mij erg weinig. De kans dat ik er ooit eens gezellig mee wat zou gaan drinken is sowieso erg klein. En niet omdat ze bij primark komen, maar omdat dit maar internet is...

quote:
Wanneer vind jij dat je iemand wel onderuit schoffelt en wanneer vind je jezelf nog relatief lief tegen ze doen? Want dat zegt niet alles over hoe het op de ander overkomt natuurlijk.
Sorry, maar ik vind mijzelf al niet interessant genoeg om mijzelf hier te gaan bediscussiëren, dus ik kan mij niet voorstellen dat derden dat wel interessant vinden.

quote:
Maar zou je hun manier van consumeren ook echt willen veranderen?
Natuurlijk. En dat begint door een klimaat te scheppen van "dit kan echt niet meer". En dat klimaat zie ik meer en meer ontstaan. Nog even en een papieren primark tasje moet snel overgeladen worden in een neutrale tas omdat men zich er niet meer durft te vertonen... Net zo goed als dat primark middels marketing mensen heeft laten geloven dat primark kleding hip is kan straks op deze manier kopen bij primark iets worden waar je je gewoon enorm voor moet schamen. Al kan het natuurlijk ook dat als het sentiment draait, dat ook primark echt gaat draaien (dus niet alleen maar braaf vertellen dat je het zo geweldig doet, maar ook echt wat doen). Die 20 ct per kledingstuk die er dan extra voor betaald moet worden komt men ook wel overheen.

quote:
Aan je ego zal het niet liggen nee.
Precies! :*
pi_147874030
Rankabrand vraagt een donatie van 60 euro om een merk toe te voegen, mogelijk ook om een merk up to date te houden. Dat maakt de site voor mij al een stuk onbetrouwbaarder. Hoe lang kan het duren om een duurzaamheidsrapport door te spitten?

http://www.nu.nl/lifestyl(...)ers-controleren.html

Gucci lijkt in ieder geval geen 'eerlijk' merk.
pi_147875694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

Gucci lijkt in ieder geval geen 'eerlijk' merk.
Dat gaat over tassen en niet over kleding (ja, daar zit verschil in, er zijn labels die bepaalde delen van de productie daarvan in lage lonen landen uit laten voeren), maar bovenal vind ik het bericht dat Gucci toezicht gaat houden om de schendingen te voorkomen niet meteen de conclusie rechtvaardigen dat het geen eerlijk merk is.

Dat is anders als volgend jaar blijkt dat er geen donder is veranderd. Dan is het alleen maar lipservice geweest.

24 euro betalen voor het in elkaar zetten van tassen is ook geen bedrag waardoor de fabriek het personeel uit moet knijpen. Ter vergelijk: bij primark koop je voor minder dan Gucci betaalt voor een deel van de productie (exclusief de materialen...) de gehele tas.
pi_147877949
Winkels zoals Primark hoor je sowieso te ontlopen, wat een godsgruwelijke lelijke pauperkleding hebben ze daar zeg... Beetje mens met zelfrespect gaat daar niet naar binnen.
pi_147878464
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:20 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Winkels zoals Primark hoor je sowieso te ontlopen, wat een godsgruwelijke lelijke pauperkleding hebben ze daar zeg... Beetje mens met zelfrespect gaat daar niet naar binnen.
Wat een nonsens.Als dat de zwaarwegendste reden is.
pi_147878489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sloeber gespot :')
pi_147878564
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:36 schreef hetzalallemaalwel het volgende:

[..]

Sloeber gespot :')
Het zal allemaal wel
pi_147878574
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel
Gepaste reactie, had niet meer verwacht van een Primark-shopper
pi_147878800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:39 schreef hetzalallemaalwel het volgende:

[..]

Gepaste reactie, had niet meer verwacht van een Primark-shopper
Fijn toch dat ik je vooroordeel bevestig?
pi_147878844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Fijn toch dat ik je vooroordeel bevestig?
Nee, ik had gehoopt dat je een grapje maakte en niet echt zo'n kansloze prima-shopper was.
pi_147879031
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:35 schreef Lavenderr het volgende:

Nou ja, op zich is het wel normaal dat je kleding niet wenst te kopen omdat je het godsgruwelijk lelijk vindt... Dat lijkt mij inderdaad een zwaarwegende reden. ;)
pi_147879133
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou ja, op zich is het wel normaal dat je kleding niet wenst te kopen omdat je het godsgruwelijk lelijk vindt... Dat lijkt mij inderdaad een zwaarwegende reden. ;)
Als je uit principe niet naar de Primark gaat weet je toch niet hoe de kleding is?
pi_147879196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:57 schreef Lavenderr het volgende:

Als je uit principe niet naar de Primark gaat weet je toch niet hoe de kleding is?
Hoezo niet? Die kleding wordt gekocht en dus zie je het in het straatbeeld.
pi_147879353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Die kleding wordt gekocht en dus zie je het in het straatbeeld.
Want mensen laten het kaartje eraan zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')