Ja, daar dacht ik aan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:36 schreef agter het volgende:
[..]
Dus mss wel op de terugweg, maar steeds meer pijn, zodat ze de weg niet meer konden vervolgen.
Ik zie alleen dat ze om 16.39 uur hebben geprobeerd te bellen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:46 schreef agter het volgende:
[..]
Hieruit maak ik op dat ze aanstonden op 1 april:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #87 - argumenten en aannames
Dat zou kunnen verklaren waarom er alleen "actiefoto's " zijn van Kris. Op weg naar de steen in het riviertje een foto en op de steen nog een foto. Lisanne had toen waarschijnlijk al flinke pijn en hield zich iets rustiger. Kris had nergens last van en ging vol enthousiasme verder met de wandeling. En toen ging het ineens echt niet meer en moesten ze wel rusten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit zou wel eens de doorslag gegeven kunnen hebben. Misschien was het zo pijnlijk dat ze nauwelijks nog kon lopen. En we weten 100% zeker dat het niet is genezen anders was het niet door de patholoog aangetroffen.
En er zijn meer verklaringen te bedenken waarom K & L op 2 april niet meer zo fit waren als de vorige dag:
- Ze hebben op 1 april een stevige wandeling gemaakt over een bergtop.
- daarna waarschijnlijk een koude nacht in de jungle doorgebracht
- ze hadden geen warme kleding bij zich
- ook geen bed, kussen, deken, tent of klamboe
- en geen eten
- er waren wel muggen, en allerlei andere nare beestjes
- en wie weet hebben ze onderweg een enkel verstuikt of zo, een ongeluk zit in een klein hoekje...
Lijkt me heel plausibel. Daarom konden ze niet voor het donker terug zijn: Lisanne kwam bijna niet meer vooruit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:51 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat zou kunnen verklaren waarom er alleen "actiefoto's " zijn van Kris. Op weg naar de steen in het riviertje een foto en op de steen nog een foto. Lisanne had toen waarschijnlijk al flinke pijn en hield zich iets rustiger. Kris had nergens last van en ging vol enthousiasme verder met de wandeling. En toen ging het ineens echt niet meer en moesten ze wel rusten.
Zou het werkelijk zo zijn gegaan?
Het zou kunnen. Ik vond het al langer vreemd dat ze zo ver uit elkaar liepen op de foto's.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:51 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat zou kunnen verklaren waarom er alleen "actiefoto's " zijn van Kris. Op weg naar de steen in het riviertje een foto en op de steen nog een foto. Lisanne had toen waarschijnlijk al flinke pijn en hield zich iets rustiger. Kris had nergens last van en ging vol enthousiasme verder met de wandeling. En toen ging het ineens echt niet meer en moesten ze wel rusten.
Zou het werkelijk zo zijn gegaan?
Tel dan erbij op: geen bereik, een nacht in de jungle, de volgende dag gedesoriënteerd en gaan dwalen. Tussendoor nog proberen of ze iemand te pakken kunnen krijgen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:53 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me heel plausibel. Daarom konden ze niet voor het donker terug zijn: Lisanne kwam bijna niet meer vooruit.
Als ze werkelijk alleen dat kleine flesje bij zich hadden, dan was de volgende dag water de eerste behoefte. Ze hebben de nacht niet op een pad doorgebracht, maar meer beschutting gezocht. Waarschijnlijk heeft Kris de volgende dag geprobeerd om water te halen en is verdwaald omdat ze in de jungle zaten. Ver van een pad.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:57 schreef agter het volgende:
Dit kan dus heel goed de reden zijn dat ze de eerste nacht daar samen hebben moeten overnachten.
Maar dan de volgende dag, 2 april, waarom is Kris geen hulp gaan halen?
Hadden ze bijv zo weinig water, dat Kris eerst water moest halen? En toen?
Ligt aan de mate waarin:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:03 schreef 11en30 het volgende:
Stelletje ramptoeristen. Je kunt er gewoon mee lopen hoor. Hardlopers rennen er zelfs mee. Niet zo hard als zonder blessure misschien maar toch harder dan wij allemaal op de respectievelijke zolderkamers.
Verder lijkt het mij behoorlijk ernstig als alleen aan de botten al de ontsteking zichtbaar is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:17 schreef agter het volgende:
[..]
Ligt aan de mate waarin:
"In augustus begon het volleybal seizoen terug en na tien minuten trainen ben ik moeten stoppen omdat ik van de pijn nietmeer op mijn voet kon staan. "
Zomaar een internet-citaat.
http://www.meetingpoint.nl/nl/dreactie/164/7331/
Heel erg pijnlijk! Ik kan er nog geen 100 meter op lopen!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Rubella het volgende:
[..]
Verder lijkt het mij behoorlijk ernstig als alleen aan de botten al de ontsteking zichtbaar is.
Tot je voor je leven moet lopen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:29 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Heel erg pijnlijk! Ik kan er nog geen 100 meter op lopen!
Nah, je weet niet hoe ernstig. Als het net begint kan het ernstig zijn zonder dat het bot er sporen van heeft, en bij herstel wordt dat als laatste weer glad. Ze wist dat ze het had, en begon aan de trail. Komt vrolijk boven. Dan kan het wel onverwacht snel verergerd zijn. Misschien zelfs een tijd geen klachten. En voet-belasting verergert, in ruw terrein nog meer. Dus ja, er kan een boel mee verklaard worden. Voet in de rivier koelen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Rubella het volgende:
[..]
Verder lijkt het mij behoorlijk ernstig als alleen aan de botten al de ontsteking zichtbaar is.
Eens, maar de zoektocht naar verklaringen blijft.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nah, je weet niet hoe ernstig. Als het net begint kan het ernstig zijn zonder dat het bot er sporen van heeft, en bij herstel wordt dat als laatste weer glad. Ze wist dat ze het had, en begon aan de trail. Komt vrolijk boven. Dan kan het wel onverwacht snel verergerd zijn. Misschien zelfs een tijd geen klachten. En voet-belasting verergert, in ruw terrein nog meer. Dus ja, er kan een boel mee verklaard worden. Voet in de rivier koelen?
Alsnog is alleen bekend dat ze het had. Als ze zonder centje pijn in de rivier gevallen is, was er precies hetzelfde geconstateerd.
Hebben niet heel veel zaalsporters en hardlopers dit in meer of mindere mate?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Alsnog is alleen bekend dat ze het had.
Ja, koelen wordt wel aangeraden. Dat zal ze wel geweten hebben, omdat ze het al langer had.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nah, je weet niet hoe ernstig. Als het net begint kan het ernstig zijn zonder dat het bot er sporen van heeft, en bij herstel wordt dat als laatste weer glad. Ze wist dat ze het had, en begon aan de trail. Komt vrolijk boven. Dan kan het wel onverwacht snel verergerd zijn. Misschien zelfs een tijd geen klachten. En voet-belasting verergert, in ruw terrein nog meer. Dus ja, er kan een boel mee verklaard worden. Voet in de rivier koelen?
Wat ik er even snel van gelezen heb komt het bij die sporten meer voor. Maar van Lisanne was bekend dat ze moest stoppen met haar sport vanwege een blessure.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hebben niet heel veel zaalsporters en hardlopers dit in meer of mindere mate?
Het kan niet verklaren dat ze doorgelopen zijn ipv omgekeerd. En dat zijn ze wel.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:41 schreef agter het volgende:
[..]
Het kan in elk geval verklaren waarom ze niet voor donker terug konden zijn.
Staat dat vast?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het kan niet verklaren dat ze doorgelopen zijn ipv omgekeerd. En dat zijn ze wel.
Op een eerder moment dan q1 bedoel ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef agter het volgende:
[..]
Staat dat vast?
Zo ja, terechte vraag natuurlijk.
Volgens mij is dit besproken in de NOS reportage. Ze hadden naar links moeten gaan, maar gingen rechtdoor. Nu kan dat misschien verklaard worden door het tijdstip; het is nog vroeg, wij lopen een stukje door.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef agter het volgende:
[..]
Staat dat vast?
Zo ja, terecht vraag natuurlijk.
Ah, ja. Tot daar weten we zeker.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:46 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Op een eerder moment dan q1 bedoel ik.
Omgekeerd past het wel. Door onbekende oorzaak doorgelopen, en toen zoveel meer gelopen dat de ontsteking begon op te spelen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het kan niet verklaren dat ze doorgelopen zijn ipv omgekeerd. En dat zijn ze wel.
Zeker. Maar ik krijg een intuïtieve argwaan als de meest tot de verbeelding sprekende vondst naar de oplossing lijkt te leiden. Alsof het een bedacht scenario is, voor recherche-opleidingen. Om je erin te luizen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:40 schreef Rubella het volgende:
[..]
Eens, maar de zoektocht naar verklaringen blijft.
Niet koelen met schoen aan, maar wel dat ze daar geweest zijn. Misschien langer vaker. Was er niet een hypothese dat ze zelfs de rivier als pad gekozen hebben? Met een voet die vaak gekoeld moet, wordt dat een rationele keuze.quote:
Rivier stroomafwaarts volgens is op zichzelf al de meest rationele keuze.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet koelen met schoen aan, maar wel dat ze daar geweest zijn. Misschien langer vaker. Was er niet een hypothese dat ze zelfs de rivier als pad gekozen hebben? Met een voet die vaak gekoeld moet, wordt dat een rationele keuze.
En een rivier komt vaak langs de bewoonde wereld. Maar ben het met je eens dat een gezonde dosis argwaan goed is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet koelen met schoen aan, maar wel dat ze daar geweest zijn. Misschien langer vaker. Was er niet een hypothese dat ze zelfs de rivier als pad gekozen hebben? Met een voet die vaak gekoeld moet, wordt dat een rationele keuze.
Volgens mij wel meer sporters. Als hardloop-amateur had ik het 1 keer, niet heel erg, maar door te snel weer te beginnen wel heel lang. Sporters hebben de neiging om net even te snel weer te gaan trainen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hebben niet heel veel zaalsporters en hardlopers dit in meer of mindere mate?
Want een misdrijf moet persé plaatsgevonden hebben?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:14 schreef gynaika het volgende:
Nu weer een beenvliesontsteking.
En zo probeert men van alles uit de kast te halen om een misdrijf te omzeilen.
De feiten zijn zoals ze zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:14 schreef gynaika het volgende:
Omzeilen? Bedoel je dat rechttoe rechtaan een misdrijf geconcludeerd zou worden?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:14 schreef gynaika het volgende:
Waarom zou de familie van Lisanne een misdrijf omzeilen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:14 schreef gynaika het volgende:
Nee hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:16 schreef agter het volgende:
[..]
Want een misdrijf moet persé plaatsgevonden hebben?
Er zijn maar weinig feiten. Daarom zijn er evenmin aanwijzingen voor een verdwaling.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De feiten zijn zoals ze zijn.
Tot dusver zijn er (helaas, voor sommigen onder ons) geen aanwijzingen voor een misdrijf.
Ik vind dat het heel redelijk opgepikt wordt. Niemand zegt Aha! laat die schedels maar in het bos liggen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:18 schreef gynaika het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik weet net zoveel of net zo weinig als jullie.
Op de verkeerde plek zijn is een aanwijzing voor verdwalen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig feiten. Daarom zijn er evenmin aanwijzingen voor een verdwaling.
Ik heb het uiteraard niet over de familie van Lisanne.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Waarom zou de familie van Lisanne een misdrijf omzeilen?
Wie zegt dat ze op de verkeerde plek waren?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:24 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Op de verkeerde plek zijn is een aanwijzing voor verdwalen.
Niet gevonden op de paden bedoel ik. Je tweede vraag .. tja... Concrete, positieve aanwijzingen voor een misdrijf zijn er niet. Bijv. bezittingen verdwenen. Maar die zijn er ook niet als je fiets verdwenen is. Dus dan kom je uit bij waarschijnlijkheden. Veel fietsendieven, en 0 zelfverdwalende fietsen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze op de verkeerde plek waren?
En waarom zou het meer aanwijzing voor verdwaling dan voor beroving met ontsnapping, ontvoering of ander crimineel scenario zijn?
beenvliesontsteking en je voet koelen in de rivier.....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:14 schreef gynaika het volgende:
Van geloven is er in mijn geval geen sprake. Ik ga af op de gevonden aanwijzingen en de feiten zoals ze bekend zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:57 schreef jackie12 het volgende:
[..]
beenvliesontsteking en je voet koelen in de rivier.....
Wat mij gewoon al maanden opvalt aan de kant van verdwalen is dat dingen die "logisch" zijn afgedaan worden met een veel te gemakkelijk antwoordje
Waarom niet naar huis bellen? - Ze wilden hun batterij sparen Geen prioriteit, een hulpdienst is logischer
Waarom geen sms? - Ze wisten dat ze geen bereik hadden Ze zijn er achter gekomen door de eerdere pogingen dat er geen bereik is.
Waarom na 4 dagen verkeerde pin? - Ze was 4 dagen half bewusteloos/ziek/vergeten te vragen
Misschien waren ze het zelf niet die de pin invoerde, maar de vinder van de tas.
Waarom geen bericht achtergelaten? - Ze wilden hun naderend einde niet accepteren
Ook hier geen prioriteit aan geven, overleven is belangrijker.
Waarom geen foto'maar wel 90 bullshit? - Ze wilden geen foto's maken omdat ze er zo slecht uitzagen
De vinder van de tas heeft met het fototoestel gerommeld.
Waarom zijn ze de 1e dagen niet gevonden? - Ze waren te ver van het pad af
Er is op de verkeerde plek gezocht.
enz enz enz
Iedereen mag geloven wat ie wil.
Maar stel, en ik zeg STEL dat de meiden wel door een misdrijf om het leven zijn gekomen, dan is het de dader(s) hier op FOK iig bij velen goed gelukt om het op verdwalen te laten lijken.
Ze slikken het als zoete koek.
Huh? Er zijn juist heel veel aanwijzingen voor een verdwaling!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:21 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig feiten. Daarom zijn er evenmin aanwijzingen voor een verdwaling.
Voor een beroving heb je een berover nodig. Die is nog niet aangetroffen. Ook zijn er geen sporen die wijzen op een berover.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze op de verkeerde plek waren?
En waarom zou het meer aanwijzing voor verdwaling dan voor beroving met ontsnapping, ontvoering of ander crimineel scenario zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |