abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145346144
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:36 schreef agter het volgende:

[..]

Dus mss wel op de terugweg, maar steeds meer pijn, zodat ze de weg niet meer konden vervolgen.
Ja, daar dacht ik aan.
pi_145346640
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 19:46 schreef agter het volgende:

[..]

Hieruit maak ik op dat ze aanstonden op 1 april:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #87 - argumenten en aannames
Ik zie alleen dat ze om 16.39 uur hebben geprobeerd te bellen.
Niet of de telefoons aan of uit stonden gedurende de dag.

Ik heb in het begin gedacht dat K en L na de 1e quebrada waren omgekeerd omdat er daarna geen foto's zijn gemaakt.
Ook qua tijdstip zou dat logisch zijn.
13 uur mirador
14 uur quebrada
Omkeren
15 uur weer op de mirador
en dan lopend nog 2 uur naar het begin van de Pianista is 17 uur of lopen naar het hostel dik 3 uur is even na 18 uur (dus vlak voor 1830 terug toen het donker werd)
Waarom door die gedachte een streep ging is omdat er bovenop de mirador bereik is. Netwerkbereik.
Dan zouden de telefoons dus weer contact moeten hebben gehad en dat is niet terug te vinden in het schema.
Vandaag zoals gezegd de reportage van Hans en Roelie Kremers terug gekeken en toen Hans Kremers begon dat ze bij omdraaien ongeveer om 16.30 uur een uur onder de mirador zouden kunnen zijn dacht ik "nee Hans dat kan niet, want dan zouden de masten dat geregistreerd hebben"

Maar, wat als de telefoons UIT stonden?

Dus gedurende de dag uit ,en niet aan.

Ik ga zelf redelijk vaak op vakantie en ben op aardig wat plekken geweest in de wereld.
Op heel veel plekken heb je geen bereik. Ik doe op die plekken dan ook altijd mn telefoon uit.
Waarom ook aanhouden, kost je alleen maar batterij die je misschien juist later nog nodig hebt.
Als de zendmasten bij uit stand de telefoons niet registreren dan denk ik dat dit dus is gebeurd.

Gesterkt wordt ik door het kaartje (als de legenda klopt)

http://i7.minus.com/ibiobLuCPTYpQw.png

1 april 16.39 en 16.51 uur dikgedrukt is "switched on + call attempt"

maw de telefoons stonden uit?

Of zie ik iets over het hoofd?

Als ik niets over het hoofd zie dan denk ik dat Kris en Lisanne zijn OMGEKEERD en dat er een uur vanaf de mirador aan de Boquete kant op de Pianista iets is gebeurd en dat ze hun telefoons aandeden, 112 probeerden te bellen maar er ( net als Hans in het filmpje) geen bereik was.
pi_145346677
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dit zou wel eens de doorslag gegeven kunnen hebben. Misschien was het zo pijnlijk dat ze nauwelijks nog kon lopen. En we weten 100% zeker dat het niet is genezen anders was het niet door de patholoog aangetroffen.
En er zijn meer verklaringen te bedenken waarom K & L op 2 april niet meer zo fit waren als de vorige dag:
- Ze hebben op 1 april een stevige wandeling gemaakt over een bergtop.
- daarna waarschijnlijk een koude nacht in de jungle doorgebracht
- ze hadden geen warme kleding bij zich
- ook geen bed, kussen, deken, tent of klamboe
- en geen eten
- er waren wel muggen, en allerlei andere nare beestjes
- en wie weet hebben ze onderweg een enkel verstuikt of zo, een ongeluk zit in een klein hoekje...
Dat zou kunnen verklaren waarom er alleen "actiefoto's " zijn van Kris. Op weg naar de steen in het riviertje een foto en op de steen nog een foto. Lisanne had toen waarschijnlijk al flinke pijn en hield zich iets rustiger. Kris had nergens last van en ging vol enthousiasme verder met de wandeling. En toen ging het ineens echt niet meer en moesten ze wel rusten.
Zou het werkelijk zo zijn gegaan?
pi_145346811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:51 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat zou kunnen verklaren waarom er alleen "actiefoto's " zijn van Kris. Op weg naar de steen in het riviertje een foto en op de steen nog een foto. Lisanne had toen waarschijnlijk al flinke pijn en hield zich iets rustiger. Kris had nergens last van en ging vol enthousiasme verder met de wandeling. En toen ging het ineens echt niet meer en moesten ze wel rusten.
Lijkt me heel plausibel. Daarom konden ze niet voor het donker terug zijn: Lisanne kwam bijna niet meer vooruit.
Make my day!
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:55:42 #256
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145346948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:51 schreef Rubella het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Ik vond het al langer vreemd dat ze zo ver uit elkaar liepen op de foto's.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145347016
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:53 schreef agter het volgende:

[..]

Lijkt me heel plausibel. Daarom konden ze niet voor het donker terug zijn: Lisanne kwam bijna niet meer vooruit.
Tel dan erbij op: geen bereik, een nacht in de jungle, de volgende dag gedesoriënteerd en gaan dwalen. Tussendoor nog proberen of ze iemand te pakken kunnen krijgen.
pi_145347078
Dit kan dus heel goed de reden zijn dat ze de eerste nacht daar samen hebben moeten overnachten.
Maar dan de volgende dag, 2 april, waarom is Kris geen hulp gaan halen?
Hadden ze bijv zo weinig water, dat Kris eerst water moest halen? En toen?
Make my day!
pi_145347311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:57 schreef agter het volgende:
Dit kan dus heel goed de reden zijn dat ze de eerste nacht daar samen hebben moeten overnachten.
Maar dan de volgende dag, 2 april, waarom is Kris geen hulp gaan halen?
Hadden ze bijv zo weinig water, dat Kris eerst water moest halen? En toen?
Als ze werkelijk alleen dat kleine flesje bij zich hadden, dan was de volgende dag water de eerste behoefte. Ze hebben de nacht niet op een pad doorgebracht, maar meer beschutting gezocht. Waarschijnlijk heeft Kris de volgende dag geprobeerd om water te halen en is verdwaald omdat ze in de jungle zaten. Ver van een pad.
pi_145347382
Stelletje ramptoeristen. Je kunt er gewoon mee lopen hoor. Hardlopers rennen er zelfs mee. Niet zo hard als zonder blessure misschien maar toch harder dan wij allemaal op de respectievelijke zolderkamers.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:06:55 #261
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145347551
Volgens mij is er genoeg water te vinden daar, ook in het droge seizoen.
Het duivelse dilemma is: laat je een gewonde vriendin achter om hulp te halen, of wacht je samen op hulp die misschien niet komt?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145348158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:03 schreef 11en30 het volgende:
Stelletje ramptoeristen. Je kunt er gewoon mee lopen hoor. Hardlopers rennen er zelfs mee. Niet zo hard als zonder blessure misschien maar toch harder dan wij allemaal op de respectievelijke zolderkamers.
Ligt aan de mate waarin:
"In augustus begon het volleybal seizoen terug en na tien minuten trainen ben ik moeten stoppen omdat ik van de pijn nietmeer op mijn voet kon staan. "
Zomaar een internet-citaat.
http://www.meetingpoint.nl/nl/dreactie/164/7331/
Make my day!
pi_145348328
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:17 schreef agter het volgende:

[..]

Ligt aan de mate waarin:
"In augustus begon het volleybal seizoen terug en na tien minuten trainen ben ik moeten stoppen omdat ik van de pijn nietmeer op mijn voet kon staan. "
Zomaar een internet-citaat.
http://www.meetingpoint.nl/nl/dreactie/164/7331/
Verder lijkt het mij behoorlijk ernstig als alleen aan de botten al de ontsteking zichtbaar is.
pi_145348752
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

Verder lijkt het mij behoorlijk ernstig als alleen aan de botten al de ontsteking zichtbaar is.
Heel erg pijnlijk! Ik kan er nog geen 100 meter op lopen!
pi_145348999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:29 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Heel erg pijnlijk! Ik kan er nog geen 100 meter op lopen!
Tot je voor je leven moet lopen.
pi_145349085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Rubella het volgende:

[..]

Nah, je weet niet hoe ernstig. Als het net begint kan het ernstig zijn zonder dat het bot er sporen van heeft, en bij herstel wordt dat als laatste weer glad. Ze wist dat ze het had, en begon aan de trail. Komt vrolijk boven. Dan kan het wel onverwacht snel verergerd zijn. Misschien zelfs een tijd geen klachten. En voet-belasting verergert, in ruw terrein nog meer. Dus ja, er kan een boel mee verklaard worden. Voet in de rivier koelen?

Alsnog is alleen bekend dat ze het had. Als ze zonder centje pijn in de rivier gevallen is, was er precies hetzelfde geconstateerd.
pi_145349195
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Voet in de rivier koelen?
Met schoen aan?
pi_145349228
quote:

[..]

Nah, je weet niet hoe ernstig. Als het net begint kan het ernstig zijn zonder dat het bot er sporen van heeft, en bij herstel wordt dat als laatste weer glad. Ze wist dat ze het had, en begon aan de trail. Komt vrolijk boven. Dan kan het wel onverwacht snel verergerd zijn. Misschien zelfs een tijd geen klachten. En voet-belasting verergert, in ruw terrein nog meer. Dus ja, er kan een boel mee verklaard worden. Voet in de rivier koelen?

Alsnog is alleen bekend dat ze het had. Als ze zonder centje pijn in de rivier gevallen is, was er precies hetzelfde geconstateerd.
Eens, maar de zoektocht naar verklaringen blijft.
pi_145349265
quote:

[..]

Alsnog is alleen bekend dat ze het had.
Hebben niet heel veel zaalsporters en hardlopers dit in meer of mindere mate?
pi_145349284
quote:

[..]

Ja, koelen wordt wel aangeraden. Dat zal ze wel geweten hebben, omdat ze het al langer had.
Uit ervaring weet ik dat juist naar beneden lopen een zwaar spoor op je schenen kan trekken. Bergachtig terrein is sws killing voor dat soort blessures.

Het kan in elk geval verklaren waarom ze niet voor donker terug konden zijn. En voet/scheenbeen in de rivier willen koelen lijkt mij logisch.

Maar dan?
Make my day!
pi_145349313
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:40 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hebben niet heel veel zaalsporters en hardlopers dit in meer of mindere mate?
Wat ik er even snel van gelezen heb komt het bij die sporten meer voor. Maar van Lisanne was bekend dat ze moest stoppen met haar sport vanwege een blessure.
pi_145349337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:39 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Met schoen aan?
Ze hoeft niet meteen overleden te zijn.
Make my day!
pi_145349359
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:41 schreef agter het volgende:

[..]

Het kan in elk geval verklaren waarom ze niet voor donker terug konden zijn.
Het kan niet verklaren dat ze doorgelopen zijn ipv omgekeerd. En dat zijn ze wel.
pi_145349391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het kan niet verklaren dat ze doorgelopen zijn ipv omgekeerd. En dat zijn ze wel.
Staat dat vast?
Zo ja, terechte vraag natuurlijk.
Make my day!
pi_145349483
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef agter het volgende:

[..]

Staat dat vast?
Zo ja, terechte vraag natuurlijk.
Op een eerder moment dan q1 bedoel ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties