Ja, daar dacht ik aan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:36 schreef agter het volgende:
[..]
Dus mss wel op de terugweg, maar steeds meer pijn, zodat ze de weg niet meer konden vervolgen.
Ik zie alleen dat ze om 16.39 uur hebben geprobeerd te bellen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 19:46 schreef agter het volgende:
[..]
Hieruit maak ik op dat ze aanstonden op 1 april:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #87 - argumenten en aannames
Dat zou kunnen verklaren waarom er alleen "actiefoto's " zijn van Kris. Op weg naar de steen in het riviertje een foto en op de steen nog een foto. Lisanne had toen waarschijnlijk al flinke pijn en hield zich iets rustiger. Kris had nergens last van en ging vol enthousiasme verder met de wandeling. En toen ging het ineens echt niet meer en moesten ze wel rusten.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit zou wel eens de doorslag gegeven kunnen hebben. Misschien was het zo pijnlijk dat ze nauwelijks nog kon lopen. En we weten 100% zeker dat het niet is genezen anders was het niet door de patholoog aangetroffen.
En er zijn meer verklaringen te bedenken waarom K & L op 2 april niet meer zo fit waren als de vorige dag:
- Ze hebben op 1 april een stevige wandeling gemaakt over een bergtop.
- daarna waarschijnlijk een koude nacht in de jungle doorgebracht
- ze hadden geen warme kleding bij zich
- ook geen bed, kussen, deken, tent of klamboe
- en geen eten
- er waren wel muggen, en allerlei andere nare beestjes
- en wie weet hebben ze onderweg een enkel verstuikt of zo, een ongeluk zit in een klein hoekje...
Lijkt me heel plausibel. Daarom konden ze niet voor het donker terug zijn: Lisanne kwam bijna niet meer vooruit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:51 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat zou kunnen verklaren waarom er alleen "actiefoto's " zijn van Kris. Op weg naar de steen in het riviertje een foto en op de steen nog een foto. Lisanne had toen waarschijnlijk al flinke pijn en hield zich iets rustiger. Kris had nergens last van en ging vol enthousiasme verder met de wandeling. En toen ging het ineens echt niet meer en moesten ze wel rusten.
Zou het werkelijk zo zijn gegaan?
Het zou kunnen. Ik vond het al langer vreemd dat ze zo ver uit elkaar liepen op de foto's.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:51 schreef Rubella het volgende:
[..]
Dat zou kunnen verklaren waarom er alleen "actiefoto's " zijn van Kris. Op weg naar de steen in het riviertje een foto en op de steen nog een foto. Lisanne had toen waarschijnlijk al flinke pijn en hield zich iets rustiger. Kris had nergens last van en ging vol enthousiasme verder met de wandeling. En toen ging het ineens echt niet meer en moesten ze wel rusten.
Zou het werkelijk zo zijn gegaan?
Tel dan erbij op: geen bereik, een nacht in de jungle, de volgende dag gedesoriënteerd en gaan dwalen. Tussendoor nog proberen of ze iemand te pakken kunnen krijgen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:53 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me heel plausibel. Daarom konden ze niet voor het donker terug zijn: Lisanne kwam bijna niet meer vooruit.
Als ze werkelijk alleen dat kleine flesje bij zich hadden, dan was de volgende dag water de eerste behoefte. Ze hebben de nacht niet op een pad doorgebracht, maar meer beschutting gezocht. Waarschijnlijk heeft Kris de volgende dag geprobeerd om water te halen en is verdwaald omdat ze in de jungle zaten. Ver van een pad.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:57 schreef agter het volgende:
Dit kan dus heel goed de reden zijn dat ze de eerste nacht daar samen hebben moeten overnachten.
Maar dan de volgende dag, 2 april, waarom is Kris geen hulp gaan halen?
Hadden ze bijv zo weinig water, dat Kris eerst water moest halen? En toen?
Ligt aan de mate waarin:quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:03 schreef 11en30 het volgende:
Stelletje ramptoeristen. Je kunt er gewoon mee lopen hoor. Hardlopers rennen er zelfs mee. Niet zo hard als zonder blessure misschien maar toch harder dan wij allemaal op de respectievelijke zolderkamers.
Verder lijkt het mij behoorlijk ernstig als alleen aan de botten al de ontsteking zichtbaar is.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:17 schreef agter het volgende:
[..]
Ligt aan de mate waarin:
"In augustus begon het volleybal seizoen terug en na tien minuten trainen ben ik moeten stoppen omdat ik van de pijn nietmeer op mijn voet kon staan. "
Zomaar een internet-citaat.
http://www.meetingpoint.nl/nl/dreactie/164/7331/
Heel erg pijnlijk! Ik kan er nog geen 100 meter op lopen!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Rubella het volgende:
[..]
Verder lijkt het mij behoorlijk ernstig als alleen aan de botten al de ontsteking zichtbaar is.
Tot je voor je leven moet lopen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:29 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Heel erg pijnlijk! Ik kan er nog geen 100 meter op lopen!
Nah, je weet niet hoe ernstig. Als het net begint kan het ernstig zijn zonder dat het bot er sporen van heeft, en bij herstel wordt dat als laatste weer glad. Ze wist dat ze het had, en begon aan de trail. Komt vrolijk boven. Dan kan het wel onverwacht snel verergerd zijn. Misschien zelfs een tijd geen klachten. En voet-belasting verergert, in ruw terrein nog meer. Dus ja, er kan een boel mee verklaard worden. Voet in de rivier koelen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:21 schreef Rubella het volgende:
[..]
Verder lijkt het mij behoorlijk ernstig als alleen aan de botten al de ontsteking zichtbaar is.
Eens, maar de zoektocht naar verklaringen blijft.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nah, je weet niet hoe ernstig. Als het net begint kan het ernstig zijn zonder dat het bot er sporen van heeft, en bij herstel wordt dat als laatste weer glad. Ze wist dat ze het had, en begon aan de trail. Komt vrolijk boven. Dan kan het wel onverwacht snel verergerd zijn. Misschien zelfs een tijd geen klachten. En voet-belasting verergert, in ruw terrein nog meer. Dus ja, er kan een boel mee verklaard worden. Voet in de rivier koelen?
Alsnog is alleen bekend dat ze het had. Als ze zonder centje pijn in de rivier gevallen is, was er precies hetzelfde geconstateerd.
Hebben niet heel veel zaalsporters en hardlopers dit in meer of mindere mate?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Alsnog is alleen bekend dat ze het had.
Ja, koelen wordt wel aangeraden. Dat zal ze wel geweten hebben, omdat ze het al langer had.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nah, je weet niet hoe ernstig. Als het net begint kan het ernstig zijn zonder dat het bot er sporen van heeft, en bij herstel wordt dat als laatste weer glad. Ze wist dat ze het had, en begon aan de trail. Komt vrolijk boven. Dan kan het wel onverwacht snel verergerd zijn. Misschien zelfs een tijd geen klachten. En voet-belasting verergert, in ruw terrein nog meer. Dus ja, er kan een boel mee verklaard worden. Voet in de rivier koelen?
Wat ik er even snel van gelezen heb komt het bij die sporten meer voor. Maar van Lisanne was bekend dat ze moest stoppen met haar sport vanwege een blessure.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hebben niet heel veel zaalsporters en hardlopers dit in meer of mindere mate?
Het kan niet verklaren dat ze doorgelopen zijn ipv omgekeerd. En dat zijn ze wel.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:41 schreef agter het volgende:
[..]
Het kan in elk geval verklaren waarom ze niet voor donker terug konden zijn.
Staat dat vast?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het kan niet verklaren dat ze doorgelopen zijn ipv omgekeerd. En dat zijn ze wel.
Op een eerder moment dan q1 bedoel ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:43 schreef agter het volgende:
[..]
Staat dat vast?
Zo ja, terechte vraag natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |