Zit wel wat in ja. Die is geloof ik op zijn 18/19e pas bij ADO terecht gekomen en zal daarvoor maximaal 3 keer in de week getraind hebben. Kuyt is zo'n ander voorbeeld, is ook nooit geblesseerd en komt ook van de amateurs.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Heb gisteravond Feyenoord Magazine () gelezen, daarin stond dat Toornstra zelf dacht omdat hij in de jeugd nooit veel heeft moeten trainen, dat zijn lichaam 'gewoon' heeft kunnen groeien en dat hij daardoor weinig last heeft van blessures. Vond het ergens wel logisch klinken, alhoewel Verheijen (
![]()
) het daar wel totaal mee oneens zou zijn
Zou best kunnen kloppen.. Sowieso schijnt krachttraining in de puberteit niet al te gezond te zijnquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Heb gisteravond Feyenoord Magazine () gelezen, daarin stond dat Toornstra zelf dacht omdat hij in de jeugd nooit veel heeft moeten trainen, dat zijn lichaam 'gewoon' heeft kunnen groeien en dat hij daardoor weinig last heeft van blessures. Vond het ergens wel logisch klinken, alhoewel Verheijen (
![]()
Heb hem volgens mij 1x zien spelen.. tegen Bayern in de CL. Daarna nooit meer gezienquote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:44 schreef Caland het volgende:
Ramon van Haaren. Nooit blessures, grootse toekomst toegedicht. Kwam bij Feyenoord, nooit meer een bal aangeraakt
Die kwam met een vertyfde knie binnen?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:44 schreef Caland het volgende:
Ramon van Haaren. Nooit blessures, grootse toekomst toegedicht. Kwam bij Feyenoord, nooit meer een bal aangeraakt
O wacht.. die speelde mee tegen Bayern geloof ik.. wie was Van Haaren dan ook alweer?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:19 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die kwam met een vertyfde knie binnen?
Meen dat ze er nog mee bezig zijn geweest om geld terig te krijgen onder de noemer "verborgen gebreken", net zoals bij Pieter Collen
Ramon van Haaren. Linksback. Potentieel Oranjeklant. Kwam van RKC dacht ik?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
O wacht.. die speelde mee tegen Bayern geloof ik.. wie was Van Haaren dan ook alweer?
Er zit weer een Van Haaren aan te komen geloof ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:22 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ramon van Haaren. Linksback. Potentieel Oranjeklant. Kwam van RKC dacht ik?
En dan hadden we ook nog die prutsert van een Ricky van Haaren.
Danny idd. Volgens dat leuke Hard Gras boekje wel een talentje ja.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Er zit weer een Van Haaren aan te komen geloof ik.
Volgens mij van Rodaquote:Op donderdag 9 oktober 2014 00:22 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ramon van Haaren. Linksback. Potentieel Oranjeklant. Kwam van RKC dacht ik?
En dan hadden we ook nog die prutsert van een Ricky van Haaren.
Juist niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
![]()
http://benevoetbal.blogspot.nl/2013_01_01_archive.html#!quote:Verheijen (2008) beweert juist dat (prof)voetbal een negatief effect heeft op de groei van jeugdvoetballers. Er worden steeds meer spelers uit het eerste kwartaal geselecteerd en steeds minder spelers uit het laatste kwartaal (Philippaerts et al., 2006; Verheijen, 2008;). Dit wordt ook wel het geboortemaand-effect genoemd en dit heeft voornamelijk met de groei van de spelers te maken, want de spelers uit het eerste kwartaal zijn over het algemeen groter ((Reilly et al., 2000; Malina et al., 2004a; 2004b; 2007; Visscher et al., 2006; Philippaerts et al., 2006) en kunnen daardoor beter en vaker handelen en het volhouden hiervan (Verheijen, 2008).
Verheijen (2008) beweert ook dat talentvolle voetballers structureel kleiner worden, want niet elke speler werkt deze zogenaamde groeiachterstand weg. Een groeiachterstand die kleinere spelers oplopen komt doordat men veel energie in de trainingen moet stoppen en daardoor minder energie over heeft om te groeien, aldus Verheijen (2008). Hierbij moet wel vermeld worden dat Verheijen (2008) bij het onderzoek is uitgegaan van een gemiddelde groei van 8 cm per jaar. Terwijl andere literatuur aangeeft dat de maximale groeisnelheid van jongens in de puberteit groter is dan 8 cm/jaar (Abassi, 1998; Heras & De La Fuente, 1998; Philippaerts et al., 2006; Malina et al., 2004b).
Oh, dat valt mij mee. En ik maak mij zorgen, want ik deel de mening van Verheijen..quote:Op donderdag 9 oktober 2014 02:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Juist niet.
[..]
http://benevoetbal.blogspot.nl/2013_01_01_archive.html#!
Ik heb wel begrepen dat dit inmiddels op veel plekken veranderd is.Selecties bij Feyenoord vindne nu geloof ik elk kwartaal plaats in plaats van elk jaar.
De beste voetballer van de wereld groeide als kind bijna helemaal niet.
Stoeltje staat alquote:Rutten gelooft nog in eerste landstitel sinds vijftien jaar
Fred Rutten heeft de strijd om de landstitel naar eigen zeggen nog niet opgegeven. De Rotterdammers werden in het seizoen 1998-1999 voor het laatste landskampioen, maar de trainer van Feyenoord wil zich niet neerleggen bij het idee dat de landstitel pakken dit seizoen niet meer gaat lukken.
"Als je gaat kijken naar het aantal verliespunten van alle clubs, dan is in deze competitie nog alles mogelijk", sprak Rutten zich uit. De Rotterdammers staan momenteel op de tiende plek in de Eredivisie met elf punten uit acht competitieduels. "Meestal is het wel zo dat als je een verstandig beleid voert, die kwaliteit vanzelf weer boven komt drijven."
Rutten gelooft dat dat ook bij Feyenoord gaat lukken. "Daar moeten we wel heel hard voor werken. Maar als wij er er heel hard voor werken, zijn we echt niet minder dan de andere clubs", sloot de oefenmeester af.
VIquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:01 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Daar zat ik vorige week ook al aan te denken ja. Het moet toch wel gigantisch opvallen voor (buitenlandse) mensen die de samenvattingen van de EL-wedstrijden kijken, zo'n grote betrokkenheid bij 'maar' de EL.
Waar komt dit stukje vandaan trouwens?
Tegen Tottenham? Goaltje iets voorbij de middenlijn meen ik?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:14 schreef satecl het volgende:
van Haaren heeft in de voorbereiding echt nog een keer een WERELDDgoal gemaakt. Daarna nooit meer zien spelen.
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Tegen Tottenham? Goaltje iets voorbij de middenlijn meen ik?
Edmee Verstraten jaquote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:25 schreef Lastpost het volgende:
Als m'n geheugen me niet in de steek laat nu had die Collen best een lekker wijf.
ga eens wegquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:55 schreef GwaiLow het volgende:
Hehe Rutten gelooft in landstitel. Natuurlijk is het mogelijk, de bal is rond en je begint 11 tegen 11. Maar....die vent mogen we toch niet serieus nemen als hij zulke uitspraken heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |